Η εργασία των παιδιών μέσα σε ομάδες, με όνομα , με κοινό στόχο, απαιτεί εκπαιδευτικά βήματα ώστε να μπορέσει να αποδώσει.
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με εικόνες και μέσα από κατάλληλα ερωτήματα, “ποιο είναι το θέμα των εικόνων”; “τι σε κάνει να το λες αυτό;” “πόσο χρήσιμος είναι κάποιος σε μια ομάδα;” ανακάλυψαν το μήνυμα και τα ιδιαίτερα χρακτηριστικά μιας ομάδας! Φυσικά χρειάστηκε να δουλέψουμε βιωματικά για να το νιώσουν!!
Ο εκπαιδευτικός, μέσα από ερωτηματολόγιο στα παιδιά και με εργαλείο το κοινωνιόγραμμα, αναλύει την κοινωνική δομή της τάξης και δημιουργεί μικτές ομάδες ανάλογα με την ηλικία, τις δυνατότητες, τη φιλία. Η δημιουργία της ομάδας γίνεται μέσα από παιχνίδι!
Τα μέλη της ομάδας συναντιούνται, συζητούν μεταξύ τους, βρίσκουν το όνομα της ομάδας, μετά από προτάσεις όλων
και επιλογή, με δημοκρατικό τρόπο.
Στη συνέχεια, ζωγραφίζουν όπως μπορούν το σύμβολο της ομάδας και καταλήγουν στην επιλογή που πληρεί τα περισσότερα κριτήρια.
Στο τέλος παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της εργασίας τους και ένα ταξίδι συνεργασίας ξεκινά!
Με τις ομάδες αυτές ξεκινάμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων στον 1ο κύκλο ,” Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”, με θέμα ¨είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί” που εστιάζει στην αυτοεκτίμηση, στον αλληλοσεβασμό και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.