Τα “Ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου αλλά η έκδοση του Σκάι, “Γεννήθηκα το 1821, είναι δύο από τα βιβλία που στηριχθήκαμε για να προσεγγίσουμε τις ιδέες της επανάστασης του 1821 αλλά και να γνωρίσουμε την ελληνική παράδοση!
Τα εξαιρετικά έργα των παιδιών εμπνεύστηκαν από τα βιβλία αλλά και από το πλούσιο υλικό που υποστήριξε τη θεματική προσέγγιση “Στα χνάρια της παράδοσης”.
” Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια, σκλαβιά και φυλακή”
Τα λόγια του Ρήγα Φεραίου υπογράψαμε με μελάνι!
Σε δεύτερο επίπεδο, οι γονείς με τα παιδιά τους κλήθηκαν να αναζητήσουν και να καταγράψουν πληροφορίες για τα αντικείμενα που έφεραν στο “μουσείο” μας και μ’ αυτόν τον τρόπο να διατηρηθεί η συζήτηση για την παράδοση στο σπίτι ώστε να υπάρχει μία συνέχεια με τις δράσεις του σχολείου!!
Η μικρή μας γιορτή είχε απ’ όλα!!
Ξενάγηση, αφήγηση των ιστορικών γεγονότων όπως καταστάλαξαν στο μυαλό και την ψυχή των παιδιών, τραγούδια!
Αναφορά στον τόπο καταγωγής των παιδιών, με μεγάλη περηφάνια!!
Ποντιακό Πυρρίχιο!! Μακεδονίτικο συρτό
Η τελευταία μας δράση, η επίσκεψή μας στο Λαογραφικό μουσείο Θεσσαλονίκης, με κεντρικό στόχο να αποτελεί μια επίσκεψη σε ένα μουσείο, επιλογή δράσης μιας οικογένειας και ειδικότερους στόχους, τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας αλλά και τη επαφή των παιδιών με τη λαϊκή μας κληρονομιά!
Ο σχεδιασμός του διδακτικού προσωπικού των δύο τμημάτων περιελάμβανε:
διαδραστική ξενάγηση των μικρών μαθητών με τη βοήθεια του μουσειοπαιδαγωγού
και εικαστική δράση, ως αποτέλεσμα των εμπειριών των παιδιών από όλη την προσέγγιση και την επίσκεψη!
Παράλληλα, ξενάγηση των γονιών και συμμετοχικές δράσεις με τη συμπλήρωση καρτελών με ερωτήσεις, παροιμίες αλλά και παιχνίδια παρατήρησης!!
Προηγήθηκε επίσκεψη στο μουσείο αλλά και συνεννόηση με τους υπεύθυνους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τη συνεργασία σχολείου- μουσείου!!
Το υλικό για τους μαθητές και τους γονείς, έτοιμο!
Η μέρα της επίσκεψης έφτασε! Μικροί και μεγάλοι σε δράση!
Η ξενάγηση έγινε από τον μουσειοπαιδαγωγό- αρχαιολόγο κ. Γιώργο Αδαμίδη, με την υποστήριξη της υπεύθυνης εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Λαογραφικού μουσείου κ,Σπυριδούλας Μάρα.
Η διάθεσή του, οι ιδιαίτερες γνώσεις του αλλά και η επαφή του με τα παιδιά έκαναν την ξενάγηση ευχάριστη και απολαυστική!
Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τις δράσεις τους με το στόλισμα μιας ποδιάς Σαρακατσάνας, ενός γιλέκου Θρακιώτη αλλά και με τη δημιουργία ενός ταγαριού και μιας κανάτας.
Και φυσικά ολοκλήρωσαν και τις εργασίες τους, άλλοι μόνοι τους και άλλοι με σκονάκια!!!
Ευχαριστούμε θερμά όλουw τους υπεύθυνους του μουσείου, από τους φύλακες, την κ. Μάρα, τον κ. Αδαμίδη αλλά και τον διευθυντή του μουσείου, που μας πρόλαβε στην έξοδο και μας μίλησε με θέρμη για την αγάπη προς τα αντικείμενα!!
Η αξιολόγηση για την επιτυχία των στόχων της δράσης ήρθε πολύ γρήγορα από τους γονείς:
” Την άλλη εβδομάδα σε ποιο μουσείο θα πάμε;”