Ο νέος μήνας, η νέα χρονιά ξεκίνησε
και μας βρήκε στο σχολειό μας ξεκούραστους και γεμάτους όμορφες εμπειρίες από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές μας!
Ορεξάτοι και ορεξάτες αρχίσαμε με κέφι, δημιουργία και αμέτρητη χαρά!
Ξεστολίσαμε το δέντρο μας!

Είπαμε στο μπαλόνι του 2026 τις ευχές μας για εκείνο, φωναχτά ή χαμηλόφωνα…


…και τις καταγράψαμε στο χαρτί!

Μάθαμε για την ιστορία της βασιλόπιτας…

…και φυσικά συμφωνήσαμε όλες και όλοι να φτιάξουμε και να κόψουμε τη δική μας βασιλόπιτα!
Αφού καταγράψαμε τα υλικά που θα χρειαστούμε, πήγαμε στο σούπερ μάρκετ για τα απαραίτητα ψώνια!


Πλύναμε χέρια, σηκώσαμε μανίκια και ξεκινήσαμε την παρασκευή της!


Έπειτα την απολαύσαμε και ασφαλώς ψάξαμε με περιέργεια το φλουρί!

Με αφορμή τους αριθμούς της νέας χρονιάς,
παίξαμε με τη ρομποτο-μελισσούλα μας, τη beebot!

Αναφέροντας τις εμπειρίες μας από οικογενειακές συναντήσεις,
παρακολουθήσαμε την ιστορία ενός παππού που ετοίμασε μια έκπληξη για την εγγονή του,
δίνοντας έμφαση στη συνεχή προσπάθεια προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους μας!

Έπειτα αναλογιστήκαμε ποιο είναι το δικό μας προσωπικό κίνητρο,
τι μας δίνει δύναμη και θάρρος για να προσπαθούμε!

Ο χειμώνας είχε πια μπει για τα καλά και το νιώσαμε από την παγωνιά!
Μάθαμε ένα σχετικό τραγούδι
και παίξαμε με τις φωνούλες!

Παρακολουθήσαμε δύο όμορφες χειμωνιάτικες ιστορίες
στις οποίες θριαμβεύει η φιλία
και παίξαμε με τα γράμματα των λέξεων “ΧΙΟΝΙ” και “ΦΙΛΙΑ”!

Αναφερθήκαμε στα ζωάκια των πάγων,
φτιάξαμε στο σχολείο μας πίστα με ιγκλού, κομμάτια πάγου
και μεταμορφωθήκαμε σε πιγκουινάκια που προσπαθούν να προφυλάξουν τα αυγά τους!
Αρχικά παίξαμε ατομικά…

…και έπειτα κλείσαμε τα μάτια και παίξαμε σε ζευγάρια!

Από τους πιγκουίνους, περάσαμε στις αρκούδες!
Διαβάσαμε το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη
“Ο μεγάλος χνουδωτός”
και έπειτα το δραματοποιήσαμε!

Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το παραμύθι…

…αλλά και μια πολική αρκουδίτσα!

Ακολούθησαν τα αρκουδάκια των όμορφων ευχών!

Αξιοποιώντας τον διαδραστικό πίνακα,
παίξαμε παιχνίδια για τον χειμώνα!


Νιώσαμε τον χειμώνα με τις 5 αισθήσεις μας…

…και ήρθε η ώρα για τα ρούχα!
Ανοίξαμε βαλίτσες και ξεχωρίσαμε τα καλοκαιρινά από τα χειμωνιάτικα…

…ντύσαμε τους φίλους και τις φίλες μας “ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ” και “ΧΕΙΜΩΝΑ”…

…και έπειτα τα παιδιά τακτοποίησαν τα ρούχα με πολλή προσοχή!

Ζωγραφίσαμε χειμωνιάτικα ρούχα…

…και ακολούθησε το άπλωμα της μπουγάδας τους!

Ακούσαμε το ουκρανικό παραμύθι “Το Γάντι”
και παίξαμε σειροθετώντας τα ζώα που βρήκαν μέσα σε ένα γάντι καταφύγιο!

Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους γαντάκια και σκουφάκια!

Γνωρίσαμε την ιστορία ενός χιονάνθρωπου που για να μη λιώσει,
δεχόταν να μπαίνει στην κατάψυξη από το κορίτσι που τον έφτιαξε…
Αναλογιστήκαμε τα συναισθήματα του χιονάνθρωπου
και εκφράσαμε περιπτώσεις που νιώσαμε ανάλογα…

Μιας και δεν μπορούσαμε να φτιάξουμε έναν πραγματικό χιονάνθρωπο,
προσπαθήσαμε όπως μπορούμε να τον σχεδιάσουμε!

Τα παιδιά “χειροτέχνησαν” χιονανθρώπους με τα γράμματα από τα ονόματά τους…


…αλλά και χιονανθρώπους με αριθμούς!

Είπαμε να πειραματιστούμε λιγουλάκι…
βάλαμε πιατάκια στα κεφαλάκια
και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε έναν χιονάνθρωπο!

Φτιάξαμε μια χιονονιφάδα ομαδική…

…και μία ατομική!

Μάθαμε για το ταξίδι της χιονονιφάδας!

Γνωρίσαμε μια πολύ όμορφη ιστορία για δύο κορίτσια
που τους χώριζαν τοίχοι και γυαλιά,
εκείνες όμως δεν το έβαλαν κάτω!
Το παιχνίδι, η χαρά αλλά και η επιθυμία τους να βρεθούν,
τις έκανε να βρουν τρόπο ώστε να έρθουν κοντά!

Για να “ξεπαγώσουμε” λίγο,
κάναμε πατινάζ…

…και ζωγραφίσαμε τους εαυτούς μας να κάνουν πατιναζ!
Όλες αυτές οι εμπειρίες γέννησαν ιδέες
και τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους χειμωνιάτικη ιστορία!

Εκτός όμως από τα παραπάνω,
είχαμε και άλλα παιχνίδια…
ΠΟΛΛΑ παιχνίδια!
Παιχνίδια μνήμης…

…και πολλά “χρωματιστά” παιχνίδια!
Με κορδέλες…


…με μπαλάκια!



Με αφορμή την επίσκεψη σαλιγκαριών στην αυλή και στην είσοδο του σχολείου μας,
δεν χάσαμε χρόνο και γίναμε και εμείς σαλιγκάρια και γυμνοσάλιαγκες!

Κάπως έτσι φτάσαμε στην παγκόσμια ημέρα αγκαλιάς, στις 21 Ιανουαρίου!
Σκεφτήκαμε και εκφραστήκαμε για το πώς μας κάνουν να αισθανόμαστε οι αγκαλιές
και τις κατηγοριοποιήσαμε!
Πρώτα από όλα αγκαλιάσαμε τον εαυτό μας!

Έπειτα επιλέξαμε έναν φίλο ή μια φίλη μας για να παίξουμε παρέα!
Το στεφάνι δήλωνε αν θέλουμε ή όχι να αγκαλιαστούμε,
σεβόμενοι απόλυτα την αξία της αγκαλιά αλλά και τα όρια του σώματός μας!

Στη συνέχεια παίξαμε με τη λέξη “ΑΓΚΑΛΙΑ”!
Τις συλλαβές…

…και τα γραμματάκια της, που χωριστήκαμε σε ζευγάρια και τα βάλαμε στη σειρά!

Και επειδή η αγκαλιά είναι αγάπη, είναι φροντίδα, είναι φιλία, είναι ομορφιά, είναι ανάγκη,
ετοιμάσαμε μία αγκαλιά για κάποιον φίλο ή κάποια φίλη μας
και την χαρίσαμε!


Η δανειστική μας βιβλιοθήκη ξεκίνησε και φέτος!
Υπέροχα, μοναδικά παραμύθια βρίσκονται στη βιβλιοθήκη μας
και κάθε Παρασκευή τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν και να δανειστούν όποιο θέλουν!
Φτιάξαμε τις ταυτότητές της βιβλιοθήκης…

…και δανειστήκαμε τα πρώτα βιβλία!

Ο κ. Νικόλας, ο κοινωνικός λειτουργός του σχολείου μας,
έφερε στην παρεούλα τον προβληματισμό του,
ακούσαμε την ιστορία της Ελπίδας και διαβάσαμε ένα παραμύθι για το λάθος!

Αναλογιστήκαμε όλες και όλοι μας στιγμές που μας έκαναν να νιώσουμε ματαιωμένοι, απογοητευμένοι με τους εαυτούς μας,
προκαλώντας μας έντονα συναισθήματα θυμού ή λύπης…
Εξωτερικεύοντάς το, ρίξαμε μία πετρούλα στη λιμνούλα,
για να μας βοηθήσει να “φύγει” το βάρος της ματαίωσης…

Γράψαμε την καινούρια λέξη που μάθαμε…

…και στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε ζευγάρια και ζωγραφίσαμε παρέα, πάνω στη λέξη,
διακοσμώντας την όπως επιθυμούσαμε!
Άλλωστε και η ματαίωση είναι ένα συναίσθημα δικό μας,
θα ζήσουμε παρέα του
και ψάχνουμε τρόπους που θα μας βοηθήσουν να το διαχειριστούμε!


Τα σχέδια ολοκληρώθηκαν και απλώθηκαν για να τα καμαρώσουμε!
Το κάθε ζευγάρι παρουσίασε τη δημιουργία του και συζητήσαμε πάνω σε αυτές!

Αποφασίσαμε ότι το αντίθετο συναίσθημα της ματαίωσης είναι ο ενθουσιασμός
και φυσικά ζωγραφίσαμε τις εμπειρίες μας!

Ο μήνας μας ολοκληρώθηκε με τον εορτασμό των 3 Ιεραρχών!
Αφού είπαμε ότι γνωρίζαμε, θέλαμε να μάθουμε κι άλλα πράγματα!
Σκεφτήκαμε από πού μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες
και φέραμε πράγματα από την τάξη που μας βοηθούν να μάθουμε!

Τελικά αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο
και παίξαμε παιχνίδια στα οποία, ακόμη κι από το λάθος μας, κατακτήσαμε γνώση!


Κάναμε μια κατασκευή με τους 3 Αγίους!

Και επειδή πολύ καθίσαμε,
παίξαμε άλλο ένα παιχνίδι “σωστού λάθους”
κινητικό!

Ολοκληρώσαμε τον εορτασμό των 3 Ιεραρχών με μία ανατροφοδότηση!
Ποια λέξη θα χρησιμοποιούσαμε για τη γιορτή αυτή;
Καταιγισμός ιδεών και ο καθένας επέλεξε κάτι να ζωγραφίσει!

Και κάπως έτσι αυτός ο μήνας κλείνει
και μια γλυκιά γεύση από βασιλόπιτα, ζεστή σοκολάτα και σουπίτσα αφήνει!
Αγαπημένε μας Γενάρη, στο καλό να πας!
Έρχεται ο Φλεβάρης με τα ωραία του,
που είναι και μασκαράς!



















































