Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και το πως πρέπει οι μεγάλοι να τους τα εξασφαλίζουν, είδαμε βίντεο, διαβάσαμε βιβλία, στολίσαμε με τα δικαιώματα το δέντρο της τάξης μας και τέλος με τον εικαστικό Αρτέμιο Αντωνακόπουλο, φτιάξαμε αφίσα με τα δικαιώματα και την κολλήσαμε στην τάξη μας! Η δράση εντάσσεται στο σχέδιο δράσης του σχολείου, που αφορά τις << σχέσεις μεγάλων και μικρών>>, και στη δράση ενεργού πολίτη <<το σώμα μου- ο εαυτός μου>>
Το κουτί έκτακτης ανάγκης
Με την σχολική νοσηλεύτρια κ. Χρυσάνθη, μιλήσαμε για το ποιες είναι οι έκτακτες ανάγκες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε στο σχολείο, αλλά και στο σπίτι, πως λειτουργούμε εκπαιδευτικοί και μαθητές σαν ομάδα, βοηθώντας ο ένας τον άλλο, για το κουτί έκτακτης ανάγκης που θα φτιάξουμε στην τάξη και με τι μπορούμε να το γεμίσουμε, ποια τηλέφωνα θα μας είναι χρήσιμα και όλα αυτά τα ζωγραφίσαμε και τα πήραμε σπίτι , να ενημερωθούν και οι γονείς. Το κουτί έκτακτης ανάγκης της τάξης μας, με τους αριθμούς άμεσης βοήθειας γραμμένους πάνω του, περιμένει να αρχίσουμε να το γεμίζουμε σιγά σιγά! (Δράση ενεργού πολίτη “Φτιάχνουμε το κουτί της τάξης για περίπτωση ανάγκης” και σχέδιο δράσης σχολικής μονάδας για τις σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητών και πως λειτουργούμε ομαδικά απέναντι σε μια έκτακτη κατάσταση).
Σωστό πλύσιμο των χεριών μας!
Στα πλαίσια των δράσεων ενεργού πολίτη ” το σώμα μου- ο εαυτός μου”, και “το νερό είναι πολύτιμο αγαθό”, η σχολική νοσηλεύτρια κ. Χρυσάνθη, μας έδωσε οδηγίες σχετικά με την υγιεινή του σώματος και των χεριών. Παίξαμε παιχνίδι με κάρτες, πήραμε κονκάρδα επιβράβευσης για την εξολόθρευση των μικροβίων των χεριών και βάλαμε αφίσα σωστού πλυσίματος στην τουαλέτα αλλά και στην τάξη. Επίσης μιλήσαμε για τη σπουδαιότητα του νερού, ώστε να μην γίνεται σπατάλη, αλλά ορθή χρήση του όταν πλενόμαστε!
Μαθαίνω το σώμα μου!
Η σχολική νοσηλεύτρια της τάξης μας κυρία Χρυσάνθη, μας έμαθε πως λειτουργεί το σώμα μας! Δανειστήκαμε από το 36ο δημοτικό το ανθρώπινο σώμα και είδαμε τα εσωτερικά όργανα και μάθαμε τις λειτουργίες τους. Η κυρία Χρυσάνθη μας έδειξε πιεσόμετρο και οξύμετρο και μέτρησε την πίεση και το οξυγόνο μας! Η δράση αυτή έγινε στα πλαίσια της δράσης ενεργού πολίτη με τίτλο “το σώμα μου- ο εαυτός μου”. Δημιουργήσαμε σχετική αφίσα για την τάξη.
Γιορτή 28ης Οκτωβρίου 1940
Αισθητηριακή άσκηση αφής “αναγνωρίζω τα φρούτα”
Μόνο με την αφή, αναγνωρίσαμε τα φρούτα και περιγράψαμε την υφή τους! Επίσης μιλήσαμε για την ασφαλή κατανάλωσή τους και πως τα τρώμε, χωρίς κινδύνους ( σωστό πλύσιμο, καθάρισμα, σωστή μάσηση κλπ). Επίσης στην καρτέλα με τις νέες λέξεις του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων, βάλαμε τις λέξεις ” δηλητηρίαση και πνιγμός”.
Πρόγραμμα “Βιβλία σε ρόδες”
Σε συνεργασία με το τμήμα πολιτιστικών θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, πήραμε μέρος στο πρόγραμμα “βιβλία σε ρόδες”. Φέραμε στο σχολείο, μιά βαλίτσα με βιβλία, με θέμα τη ‘Θάλασσα’. Συνδυάστηκε με την θεματική ενότητα “θάλασσα- ζωή στη θάλασσα”.Ξεφυλλίσαμε, διαβάσαμε, παρατηρήσαμε, ταξιδέψαμε, …με τον λύκο Ζαχαρία…μιλήσαμε για την ρύπανση της θάλασσας, …με τον Χταπόδιο Σέιφ μιλήσαμε για τους κανόνες ασφαλείας στην θάλασσα, με την κοτούλα Μερλίτα, μιλήσαμε για την επιθυμία της να δει την θάλασσα! Διαβάσαμε όσα περισσότερα βιβλία προλάβαμε και κάναμε δράσεις πάνω στις ιστορίες, ζωγραφιές, δραματοποίηση, αφίσες, ομαδικές εργασίες. Η βαλίτσα έμεινε στο νηπιαγωγείο μας μία εβδομάδα. Τα παιδιά πήραν αναμνηστικούς σελιδοδείκτες.



























































































