Ενδοσχολική Επιμόρφωση – Τετάρτη 9 Απριλίου 2025

Ενδοσχολική Επιμόρφωση – Τετάρτη 9 Απριλίου 2025
Θέμα: Μαθηματικά μέσω των δραστηριοτήτων
Μελέτη Περίπτωσης: Το παιχνίδι 🎮

Η ενδοσχολική επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025 είχε ως κύριο θέμα τη σύνδεση των Μαθηματικών με το παιχνίδι και τις δραστηριότητες στην τάξη. 🎲📚 Η δεύτερη συνάντηση της επιμόρφωσης επικεντρώθηκε στη χρήση δραστηριοτήτων και παιχνιδιών ως διδακτικών εργαλείων για την ενίσχυση των μαθηματικών εννοιών.

1 3 2 3 3 2

Σκοπός της Επιμόρφωσης: 🎯

Ο κύριος στόχος της επιμόρφωσης ήταν η διερεύνηση τρόπων ενσωμάτωσης διαδραστικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων στη μαθηματική διδασκαλία, με στόχο την ενίσχυση της μαθηματικής σκέψης 🧠 και την ενεργοποίηση της συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία μάθησης.

4 3 5 3 6 3

Σύντομη Περιγραφή και Στόχοι

Η επιμόρφωση αποσκοπεί στη δημιουργία μιας οριζόντιας δράσης στην εκπαίδευση και μας προσφέρει τη δυνατότητα να συγκροτήσουμε μια επικοινωνιακή κοινότητα μάθησης. Στόχος είναι να αλληλεπιδράσουμε ως εκπαιδευτικοί, να συζητήσουμε ελεύθερα, να προβληματιστούμε δημιουργικά και να μοιραστούμε απόψεις και πρακτικές. 💬 Οι συναντήσεις έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν τη συνεργασία και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, εστιάζοντας σε κεντρικά θέματα της μαθηματικής διδασκαλίας και την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων.

7 2 8 2 9 1

Περιεχόμενο της Επιμόρφωσης: 📝

  1. Το Παιχνίδι στην Εκπαίδευση: 🎮
    Συζητήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους τα παιχνίδια, είτε ψηφιακά είτε μη, μπορούν να υποστηρίξουν τη μαθηματική εκπαίδευση, προσφέροντας ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης. Εξετάσαμε επίσης την ικανότητα των παιχνιδιών να μειώνουν το μαθηματικό άγχος 😌, να ενθαρρύνουν τη συνεργασία 🤝 και να βελτιώνουν τις μαθηματικές δεξιότητες των μαθητών.10 1 11 1 12 1

  2. Δραστηριότητες και Προβλήματα Πλαισίου: 🔍
    Αναλύσαμε τη σημασία των δραστηριοτήτων που βασίζονται σε προβλήματα πλαισίου, τα οποία ενσωματώνουν μαθηματικές έννοιες σε ρεαλιστικά σενάρια. Αυτά τα προβλήματα βοηθούν τους μαθητές να αναπτύξουν στρατηγικές επίλυσης και να κατανοήσουν τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Το παιχνίδι στην τάξη μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο ανάπτυξης στρατηγικών σκέψης και δημιουργικότητας.

11 1 13 1 12 1

  1. Διδακτικές Προτάσεις και Συζητήσεις: 🗣️
    Παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα δραστηριοτήτων που ενσωματώνουν τα μαθηματικά και το παιχνίδι, όπως παιχνίδια με αριθμούς 🔢, εκτίμηση γωνιών 📐 και παιχνίδια στρατηγικής ♟️. Συζητήσαμε επίσης για στρατηγικές διδασκαλίας που ενισχύουν τη δημιουργικότητα και την ελεύθερη σκέψη των μαθητών, ενθαρρύνοντάς τους να εστιάσουν στην ανακάλυψη 🔍 και κατανόηση των εννοιών, παρά μόνο στην εκτέλεση τύπων.

14 15 16

  1. Εμπειρίες από την Τάξη: 👩🏫
    Μοιραστήκαμε παραδείγματα από την πράξη, όπως τον “φανταστικό διάλογο” σε μια τάξη Ε΄ Δημοτικού, όπου οι μαθητές ανακάλυψαν μαθηματικές έννοιες μέσω της επίλυσης προβλημάτων και της συζήτησης. Επιπλέον, δόθηκαν παραδείγματα από ψηφιακά παιχνίδια που ενισχύουν τη μαθηματική εκτίμηση και τη στρατηγική σκέψη.

18

Ευχαριστίες: 🙏

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον Εντεταλμένο Διδάσκοντα και Μεταδιδακτορικό Ερευνητή του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Ιωάννη Ρίζο, για την εξαιρετική παρουσίαση και την πολύτιμη καθοδήγηση κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης. Η επιμόρφωση συνέβαλε στην ενίσχυση της μαθηματικής σκέψης 🧠, προσφέροντας παράλληλα χρήσιμα εργαλεία και στρατηγικές για τη διδασκαλία των Μαθηματικών μέσω δημιουργικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων. Ευελπιστούμε στην συνέχιση της συνεργασίας μας την επόμενη σχολική χρονιά με αντίστοιχες δράσεις και υποστήριξη στη διδακτική πρακτική των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Η παρουσίαση:



Λήψη αρχείου

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση