Β΄ ΤΑΞΗ-ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Υλοποίηση Καινοτόμας Διδακτικής Παρέμβασης

Β΄ ΤΑΞΗ-ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Υλοποίηση Καινοτόμας Διδακτικής Παρέμβασης

1 3

🚗 Καινοτόμα δράση: Κυκλοφοριακή αγωγή «Ο μαθητής ως επιβάτης αυτοκινήτου»

📌 Θεματικό πεδίο: Πολιτειότητα στη Μελέτη Περιβάλλοντος (σύμφωνα με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών).

🔹 Στόχος:
✅ Διαμόρφωση ταυτότητας πολίτη 🏛️
✅ Ανάδειξη αναγκών, δικαιωμάτων & υποχρεώσεων 👥
✅ Ενεργός πολίτης σε χώρα, Ευρώπη, κόσμο 🌍

🔹 Σχέση με την πολιτειότητα:
🟢 Αποδοχή διαφορετικότητας & συμπερίληψη 🤝
🟢 Ενίσχυση ενεργής συμμετοχής του πολίτη 🚀

🔹 Κυκλοφοριακή συνείδηση:
🚶 Υπεύθυνος πεζός
🚴 Συνειδητοποιημένος ποδηλάτης
🚖 Προσεκτικός επιβάτης μεταφορικών μέσων

📢 Μέσα από δράσεις, οι μαθητές γίνονται ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες! ✅

📚 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ & ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

🟢 Προαπαιτούμενες γνώσεις:
🔹 Καμία ειδική γνώση δεν απαιτείται.
🔹 Οι μαθητές έχουν τις αναμενόμενες γνώσεις για την ηλικία τους ως επιβάτες αυτοκινήτου 🚗.
🔹 Αντλούν πληροφορίες από την καθημερινή ζωή & οικογενειακές εμπειρίες 👨‍👩‍👧‍👦.


🏫 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

👨‍👧‍👦 Μαθητές: 15 (Β’ τάξη) → Χωρισμένοι σε 4 ομάδες 👥.
📝 Δραστηριότητες:
✅ Συμπλήρωση φύλλων εργασίας 📄
✅ Ερωτηματολόγια έρευνας 🧐
✅ Ζωγραφική 🎨
✅ Παιχνίδια 🕹️
✅ Συζητήσεις & παρουσίαση παραδοτέων 💬

🎯 Υποστηρικτικό Υλικό:
📌 Αφίσα σημάτων τροχαίας 🚦
📌 Διαδραστικός πίνακας 🖥️
📌 Εκπαιδευτικά παιχνίδια από το Φωτόδεντρο:
🔗 Κυκλοφορώ με ασφάλεια
🔗 Σήματα τροχαίας Μπίγκο
🔗 Ταίριαξε τα σήματα της Τροχαίας

📢 Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές αποκτούν σημαντικές δεξιότητες κυκλοφοριακής αγωγής! 🚸

🎯 Μεθοδολογική Προσέγγιση

🟢 Μέθοδος: Ομαδοσυνεργατική 👥
🔹 Βασίζεται στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης 📚
🔹 Δίνει έμφαση στον κοινωνικοπολιτισμικό παράγοντα & την κοινωνική επίδραση 🌍

🔹 Ενισχύει:
✅ Συνεργασία & ενεργή συμμετοχή 🤝
✅ Κριτική σκέψη 🧠
✅ Ελεύθερη έκφραση 🗣️
✅ Λήψη αποφάσεων 🏛️
✅ Ανάπτυξη υπευθυνότητας & πρωτοβουλίας 💡
✅ Δημιουργικότητα & αναστοχασμό 🎨

🚦 Διδακτικό σενάριο:
📌 Προκαλεί επίγνωση της θέσης του μαθητή στον κόσμο της κυκλοφοριακής αγωγής 🚗
📌 Μελλοντικός πολίτης → Σεβασμός κανόνων & κοινωνικού περιβάλλοντος ⚖️
📌 Ανάπτυξη δεξιοτήτων προσαρμογής σε θέματα οδικής ασφάλειας & σεβασμού προς τους πολίτες 🚸

📢 Οι μαθητές μαθαίνουν να είναι συνειδητοποιημένοι και υπεύθυνοι επιβάτες! 🚖✅

image kain 2

🚦 Κυκλοφορώ με Ασφάλεια

image kain 3

🟢 Βασικές αρχές ασφαλούς κυκλοφορίας:
✅ Σεβασμός στους κανόνες του Κ.Ο.Κ. ⚖️
✅ Προσοχή στις διαβάσεις πεζών 🚶‍♂️
✅ Χρήση ζώνης ασφαλείας πάντα! 🔗
✅ Προστατευτικός εξοπλισμός για ποδηλάτες 🚴‍♂️
✅ Επαγρύπνηση & προσοχή στους δρόμους 👀

🟡 Ως επιβάτης:
🚖 Δένομαι πάντα με τη ζώνη ασφαλείας
🚘 Δεν ανοίγω την πόρτα χωρίς έλεγχο
🎧 Αποφεύγω περισπασμούς που ενοχλούν τον οδηγό

🔴 Ως πεζός ή ποδηλάτης:
🚦 Περνάω μόνο από διαβάσεις & φανάρια
🚲 Φοράω κράνος & ανακλαστικά ρούχα
📵 Δεν αποσπώ την προσοχή μου με κινητό ή ακουστικά

📢 Η ασφάλεια στους δρόμους είναι ευθύνη όλων μας! 🚸✅

🎯 Δραστηριότητες Μαθητών

image kain 10 image kain 8 image kain 6 image kain 5 image kain 4image kain 4

Η υπεύθυνη της καινοτομικής διδακτικής παρέμβασης

Δημητρακούδα Αικατερίνη

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση