Ο κόσμος γύρω μου – περιβάλλον

ΑΝΟΙΞΗ-ΕΝΤΟΜΑ

https://blogs.sch.gr/10dimasp/files/2022/04/ΑΝΟΙΞΗ-ΚΑΙ-ΕΝΤΟΜΑ.pdf

ΑΝΟΙΞΗ – Φυτά

νέο  ???? Θεματική «φυτά»

Από το το Φωτόδεντρο που είναι ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προτείνουμε μια δραστηριότητα που αφορά σε δυναμική οπτική αναπαράσταση με θέμα την ανάπτυξη των φυτών.

Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να αναγνωρίσουν οι μαθητές την επίδραση διαφόρων παραγόντων στην ανάπτυξη των φυτών. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη ενός φυτού, να κάνουν υποθέσεις και δοκιμές και να ελέγξουν τα αποτελέσματα των εκάστοτε μεταβολών που επηρεάζουν τόσο την ανάπτυξη του φυτού όσο και την αναστολή της.

Μια δραστηριότητα που στόχος της είναι να αναγνωρίσουν οι μαθητές την επίδραση διαφόρων παραγόντων στην ανάπτυξη των φυτών.

Τα παιδιά πειραματίζονται με τον ήλιοκαι το νερό για να δουν τι γίνεται στο τέλος με το φυτό.

ΟΔΗΓΙΕΣ: Ξεκινάς πατώντας πάνω στο τριγωνάκι που μεταμορφώνεται σε τετράγωνο. Πάτησε με το ποντίκι σου το παράθυρο για να ανοίξουν τα στόρια και να μπει το φως του ήλιου. Πάτησε πάνω στην κανάτα για να ρίξεις νερό στο φυτό.Όσο περισσότερο νερό ρίχνεις στο φυτό τι  παρατηρείς ;Αν δεν το ποτίζεις τι παρατηρείς;

Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10811?locale=el

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
Τα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν τα διαδραστικά βίντεο και να παίξουν με τις δραστηριότητες.Στον υπολογιστή χρειάζεται τοadobe flash playerγια κάποια από τα παρακάτω.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ

ένα φυτό μεγαλώνει

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-FYTA_ANAPTYXH_pidx0037059/Futo_megalonei.html

Ανάπτυξη φυτών

Βίντεο:  https://safeyoutube.net/w/M4RE

3 Τα μέρη του Φυτού:

http://photodentro.edu.gr/photodentro/m-parts_plants_v1.5_pidx0015560/interaction_html5.html)

Βίντεο – ηλιοτρόπια : https://safeyoutube.net/w/M2RE

Τα φυτά και οι σπόροι

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-FYTA_ANAPTYXH_pidx0037059/Fyta_kai_oi_sporoi.html

Τι έπαθαν τα φυτά

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-FYTA_ANAPTYXH_pidx0037059/Ti_epathan_ta_futa.html

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΑΝΟΙΞΗ- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ-τραγουδι

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ – ΠΛΑΝΗΤΕΣ

  ????Γνωριμία με το ηλιακό μας σύστημα 

Γενική περιγραφή : 

Η γνωριμία με το ηλιακό σύστημα και το διάστημα είναι μια καλή ευκαιρία για τα παιδιά, για να κατανοήσουν ότι η Γη , το σπίτι μας , είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος. Είναι θέμα που απασχολεί τα νήπια και τα γοητεύει ταυτόχρονα. Στην τάξη αυτή την χρονιά ασχοληθήκαμε εκτεταμένα με το παραπάνω θέμα και τώρα οι μικροί μαθητές μας μπορούν να ασχοληθούν με διαδραστικά παιχνίδια και μέσα  από βίντεο , να  κάνουν εμπέδωση των γνώσεών τους.

Σκοπός :  Να ξαναθυμηθούν  οι μικροί μαθητές τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τα χαρακτηριστικά τους.

ΓΝΩΣΕΙΣ: Παρακολουθείστε το παρακάτω Βίντεο:

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΔΙΑΣΤΗΜΑ από PICOU-PICOU

https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI

Συνεχίζουμε με το εκπαιδευτικό σενάριο : «Η παρέα του ‘Ηλιου στο νηπιαγωγείο»

(από τα εκπαιδευτικά σενάρια Aesop)

Διδακτικοί Στόχοι: 

  1. Να εμπλακούν με αφορμή τους πλανήτες σε γλωσσικές  δραστηριότητες
  2. Να προσεγγίσουν τις ΤΠΕ ως εργαλεία μάθησης και δημιουργίας:

Εξάσκηση μνήμηςκαι εξοικείωση με ποντίκι υπολογιστή (αριστερό κλίκ & « σύρε κι άσε/ drag & drop »).

ΟΔΗΓΙΕΣ:

Τα νήπια από τον σύνδεσμο  Το ηλιακό μας σύστημα :

  • 1.Παρακολουθούν το βίντεο ενώ παράλληλα ακούν το τραγούδι για το ηλιακό σύστημα.
  • Αφού το ακούσουν-παρακολουθήσουν μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις του διαδραστικού βίντεο πατώντας πάνω στο κουμπί του καθένα με αριστερό κλικ.
  • 2.Επεξεργάζονται την εικόνα με τα διαδραστικά σημεία και παίρνουν πληροφορίες για τον κάθε πλανήτη
  • 3.Παίζουν το παιχνίδι μνήμης με τους πλανήτες. Πρέπει να βρουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τις ίδιες κάρτες.

Το ηλιακό μας σύστημα

http://aesop.iep.edu.gr/node/11733/2915

  • 4.Για περισσότερη εμπέδωση συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας με  τους πλανήτες που υπάρχει πάνω δεξιά πατώντας  πάνω στην ένδειξη Φύλλο Εργασίας 1 ή στον παρακάτω σύνδεσμο : enose_ton_kathe_planiti-1
  • ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πατώντας την Διευκρίνιση πάνω δεξιά παίρνετε οδηγίες.

Ας  διασκεδάσουμε και θυμηθούμε τα τραγούδια που μάθαμε στο σχολείο.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ:

ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ (Χάρης Κατσιμίχας)

https://www.youtube.com/watch?v=vH-D8_mjGxU

Η Γη και οι πλανήτες μας | Παιδικά Τραγούδια | Koperti

 ΚΑΛΗ  ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ! ! !

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ -ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

????

Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Δυναμική οπτική αναπαράσταση με μορφή animation, που παρουσιάζει και επεξηγεί τον τρόπο σχηματισμού της βροχής. Στόχος είναι, μέσω της εικόνας και του ήχου, να εντυπωθεί στους μαθητές καλύτερα το πώς προκαλείται η βροχόπτωση. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του μαθησιακού αντικειμένου, οπτικοποιείται το φαινόμενο της βροχής και δίνονται ηχητικές πληροφορίες για αυτό.

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6954

Συζήτησε με τους γονείς σου για τον σχηματισμό της βροχής και ζωγράφισε αν θες ότι σου έκανε εντύπωση ή φτιάξε ομπρελίτσες με τρίγωνα χαρτάκια και διακόσμησέ τες.

  ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ! ! !

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Κλιματική αλλαγή

Κλιματική αλλαγή-Πώς θα είναι η ζωή σε μερικά χρόνια;

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί στις μέρες μας ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του πλανήτη μας!Τι είναι όμως η κλιματική αλλαγή; Πότε εμφανίστηκε πρώτη φορά, τι την προκαλεί, τι συνέπειες έχει και τι πρέπει να κάνουμε για να την αποτρέψουμε;

Χρήσιμο για εκπαιδευτικούς:

Στο τέλος του κειμένου θα βρείτε συνδέσμους για πρόσβαση στα

φύλλα εργασίας

Μπορείς να φανταστείς ένα μέλλον στο οποίο τα παιδιά δεν θα ξέρουν τι είναι οι εποχές και δεν θα μπορούν να τρώνε τ’ αγαπημένα τους φρούτα; Μπορείς να φανταστείς τις πολικές  αρκούδες, τα δελφίνια και τα πουλιά να στέκονται μόνο ως αναμνήσεις στα ράφια των μουσείων; Όλα όσα θεωρούμε δεδομένα και αποτελούν κομμάτι μιας αλυσίδας που εξασφαλίζει το παρόν και το μέλλον μας, απειλούνται.

Η κλιματική αλλαγή μας απειλεί!

Τι είναι όμως η κλιματική αλλαγή; Πότε εμφανίστηκε πρώτη φορά, τι την προκαλεί, τι συνέπειες έχει και τι πρέπει να κάνουμε για να την αποτρέψουμε;

Μαζί θα προσπαθήσουμε ν΄αναζητήσουμε τις απαντήσεις στα σημαντικά αυτά ερωτήματα.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO

Το video «Κλιματική αλλαγή-Πώς θα είναι η ζωή σε μερικά χρόνια;» εντάσσεται στην κατηγορία “Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ”.

Μπορεί να λειτουργήσει ως αυτόνομο πληροφοριακό υλικό και ως αφόρμηση σε σχέδια εργασίας που αφορούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως πχ. στη Γεωγραφία Ε ‘ Δημοτικού-Καιρός, κλίμα και ανθρώπινες δραστηριότητες-Κλιματικές αλλαγές

Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών. Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.

Πιο συγκεκριμένα το video μπορεί ν’ αξιοποιηθεί:

  1. Ως μέρος διαθεματικών projects Δημοτικού για την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, της συνεργασίας, της επικοινωνίας, της κριτικής σκέψης, μέσω της διερεύνησης και ενασχόλησης με πραγματικό παγκόσμιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα.
  1. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Γλώσσα, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος,Πληροφορική, Εικαστικά
  1.  Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

Λέξεις κλειδιά: κλίμα, κλιματική αλλαγή, οικολογική συνείδηση, ανακύκλωση, βιώσιμη ανάπτυξη, φυσικές καταστροφές: πρόληψη & προστασία, παγκόσμια κληρονομιά.

Μπορείτε να κατεβάσετε ΕΛΕΥΘΕΡΑ τα προτεινόμενα φύλλα εργασίας

για τα projects ΕΔΩ

και για τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΔΩ ,ΕΔΩ,ΕΔΩ,ΕΔΩ