Η πιο αγαπημένη γιορτή μεγάλων και μικρών έφτασε!!!!!!! Μουσικές, βιβλία, κατασκευές , στολίδια, όοοολα με θέμα τι άλλο:;
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!
Διαβάσαμε λοιπόν αγαπημένα βιβλία, πολλά από τα οποία μας έδωσαν έμπνευση για δημιουργία!
Όπως “Ο Καρυοθραύστης ” που μας έμαθε με τον ωραιότερο τρόπο πως γίνονται και θαύματα
και φτιάξαμε όμορφα στολίδια με τη μορφή του
το “Για πάντα Χριστούγεννα” που μας δίδαξε πως πρέπει να εκτιμάμε αυτά που έχουμε
και μας έδωσε την ευκαιρία να ζήσουμε κι εμείς για λίγο μέσα στη χιονόμπαλα μας
το “Ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα Αστεράκι” που μας μάγεψε με τη θέληση του και μας φανέρωσε πως αρκεί κάτι να το θέλουμε πολύ ώστε να το καταφέρουμε
και φτιάξαμε το δέντρο και το αστεράκι του Ποντικούλη
το χιουμοριστικό
“Ο Φον Κουραμπιές εναντί0ν του Κόμη Μελομακαρόνη” που με άκρως χιουμοριστικό τρόπο μας έμαθαν πως αν αφαιρεθεί το εξωτερικό περίβλημα και κάποια στοιχεία που μας διαχωρίζουν από τους άλλους, εσωτερικά είμαστε όλοι ίδιοι και ίσοι
Δυστυχώς η πανδημία μας περιόρισε και δεν μπορέσαμε να φτιάξουμε βρώσιμα χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα, φτιάξαμε όμως μπισκότα από αλατοζύμη τα οποία έπειτα διακοσμήσαμε!!!!
Την τρυφερή ιστορία “Ρούντολφ, το ελαφάκι” που μας διδάσκει την πίστη και την αγάπη μέσα από ένα πολύ αγαπημένο μας πρωταγωνιστή των Χριστουγέννων
τον οποίο αποτυπώσαμε με διάφορες τεχνικές
την πολύ γλυκιά ιστορία“Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” που μας πλημμύρισε αισιοδοξία
και μας έβγαλε τις κάλτσες από τα πόδια!!!!
διασκεδάσαμε πολύ με το “Η Μπουγάδα του Άη Βασίλη”
και δεν παραλείψαμε να τον κρεμάσουμε να στεγνώσει μαζί με τα ρούχα του!!!!
και φυσικά δεν παραλείψαμε να θυμηθούμε την ιστορία της Γέννησης μέσα από το
“Η Ιστορία των Χριστουγέννων”
Μάλιστα φτιάξαμε κι εμείς βιβλιαράκια με τη Γέννηση για να τη διηγηθούμε στις οικογένειές μας!!!!!!!
Και η Κυρία Ανδριάνα που μας κάνει αγγλικά, μας έβαλε ακόμη περισσότερο στο πνεύμα των εορτών!!!!Μας έμαθε το τραγούδι “Five little Elves” και μας άρεσε πολύ!!!!!
μας έμαθε κιόλας πώς να φτιάχνουμε ξωτικά!!!!
Επίσης μας μάγεψε με την ιστορία “Τhe Snowflake”
Κι φτιάξαμε όμορφες χιονονιφάδες
Πολλές ακόμα ήταν οι δράσεις μας για τα Χριστούγεννα.
Βάψαμε τα υπέροχα στολίδια που μας έφερε ο αγαπημένος συμμαθητής μας
γίναμε ελαφάκια και διασκεδάσαμε πολύ
Παρακολουθήσαμε την θεατρική ομάδα Fantasia Theatre που επισκέφθηκε το σχολείο μας ,στη δια- δραστική παράσταση “Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα“, το χριστουγεννιάτικο αριστούργημα του Ευγένιου Τριβιζά ,το οποίο φυσικά προηγουμένως είχαμε διαβάσει
φτιάξαμε ρόδια και μάτια για γούρι της νέας χρονιάς
χτίσαμε το χωριό του Άη Βασίλη με σπιτάκια origami
Στολίσαμε τα παράθυρα του σχολείου μας
γράψαμε ένα διαφορετικό γράμμα στον Άγιο Βασίλη…..
η χαρά μας όμως ήταν μεγαλύτερη όταν λάβαμε εμείς γράμμα από αυτόν!!!!!!!
φτιάξαμε το τρένο των ευχών και το στείλαμε να ταξιδέψει μακριά στη χώρα που αυτές πραγματοποιούνται
φτιάξαμε τα ημερολόγια του νέου έτους
και φυσικά τις Χριστουγεννιάτικες κάρτες μας μέσα στις οποίες γράψαμε και ζωγραφίσαμε αμέτρητες ευχές
Οι τελευταίες όμως μέρες ήταν οι αγαπημένες μας!!!!!!
Πραγματοποιήσαμε μεταξύ μας μια γιορτή που μας ταξίδεψε στον κόσμο των Χριστουγέννων…… Τι κι αν δεν είχαμε θεατές, δώσαμε τον καλύτερο εαυτό μας!!!!!
Η μεγαλύτερη έκπληξη ήρθε την τελευταία μέρα!!!!!Μας επισκέφτηκε ο ΆΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ!!!!!Τον υποδεχτήκαμε με τραγούδια και χαρές και τον αφήσαμε να φύγει μόνο όταν σιγουρευτήκαμε πως ο σάκος του είχε αδειάσει εντελώς!!!!!!
Χάρισε σε όλους μας βιβλία τα οποία με λαχτάρα ανοίξαμε, διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας σημεία!!!!!
Στο τέλος πήραμε και τα αναμνηστικά δωράκια μας και αποχαιρετήσαμε τις δασκάλες και τους συμμαθητές μας με αγάπη!!!!
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΨΥΧΑ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ!!!!!!
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην πρώτη ενότητα “Ζω καλύτερα- Ευ ζειν” επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε ένα πρόγραμμα που προάγει τη αυτο- μέριμνα και αυτο- προστασία των παιδιών.
Το πρόγραμμα ονομάζεται “Το Παπάκι πάει…” και τον σχεδιασμό του αναλαμβάνει εξειδικευμένη ομάδα παιδαγωγών και ψυχολόγων του οργανισμού “Το Χαμόγελο του Παιδιού” . Την υλοποίηση τού πραγματοποιούν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων έπειτα από επιμόρφωσή τους μέσω των σεμιναρίων που τακτικά πραγματοποιεί ο οργανισμός δωρεάν για τους εκπαιδευτικούς. Την έγκριση του εκπαιδευτικού προγράμματος από το Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορείτε να δείτε εδώ:
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μέσω της αφήγησης ιστοριών και βασίζεται στο παιδαγωγικό μοντέλο της Ανάπτυξης Δεξιοτήτων ζωής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Κύριοι στόχοι του προγράμματος, είναι μετά το πέρας του τα παιδιά να έχουν εκπαιδευτεί στα εξής πεδία:
σε περίπτωση που είμαι σε δημόσιο χώρο και δε βλέπω τον κηδεμόνα μου δεν κρύβομαι, δεν τρέχω, δεν απομακρύνομαι αλλά μένω σταθερά στο σημείο που τον είδα τελευταία φορά
δεν ακολουθώ ποτέ κάποιον άγνωστο και φωνάζω δυνατά σε περίπτωση που προσπαθήσει να με κάνει με τη βία να τον ακολουθήσω
εμπιστεύομαι τους αστυνομικούς
γνωρίζω το ονοματεπώνυμο μου και κάποιον αριθμό τηλεφώνου από το σπίτι ή τους κηδεμόνες μου
μαθαίνω να πληκτρολογώ στους δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους τα νούμερα έκτακτης ανάγκης 100 και 116000
Η εισαγωγή του προγράμματος στο σχολείο μας έγινε με την παρουσίαση του καταπληκτικού ενημερωτικού βίντεο από το Χαμόγελο
Ιδιαίτερη εντύπωση στα παιδιά έκανε η βοήθεια που παρέχουν οι ειδικά εκπαιδευμένοι σκύλοι της Ελληνικής Αστυνομίας, και εμείς τους δώσαμε την υπόσχεση πως σύντομα θα επισκεφτούν και το σχολείο μας για μια επίδειξη!
Έπειτα ακούσαμε την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία του Αλέξανδρου
Ο Αλέξανδρος είναι ένα παιδί που ακούει τις συμβουλές των γονιών του και προσπαθεί κάθε μέρα να τις καταλάβει και να τις ακολουθεί γιατί αισθάνεται ωραία με αυτό.
Μια μέρα ο Αλέξανδρος πήγε με τη μητέρα του/πατέρα του/ενήλικα στη λαϊκή……..
«Εδώ τα καλά μήλα, εδώ τα καλά πορτοκάλια» φώναζε ένας κύριος πίσω από το πάγκο του.
Μαμά:
« Έλα Αλεξανδράκο μου να πάρουμε πορτοκάλια να σου κάνω φυσικό χυμό να πιεις» είπε η μαμά τραβώντας τον Αλέξανδρο προς τον πάγκο.
Αφηγητής :
H μαμά διάλεγε πορτοκάλια και μιλούσε με τον άνθρωπο και ο Αλέξανδρος κοιτούσε τριγύρω του. Kάποια στιγμή πέφτει το μάτι του στον πάγκο με τα παιχνίδια. Εκείνο το καφετί μαϊμουδάκι που κρατάει 2 πιάτα (αυτά που έχουν και στα ντραμς) και κάθε τόσο τα χτυπάει είναι πραγματικά πολύ αστείο. Ντόινγκ , ντόινγκ, ντόινγκ!
«Πω πω» σκέφτηκε « φοβερό είναι» και έτσι όπως το κοίταζε, άφησε το χέρι της μαμάς του.
Μαμά:
«Κοντά μου Αλέξανδρε» είπε κατευθείαν η μαμά που τρόμαξε που της άφησε το χέρι.
Αλέξανδρος:
«Ναι μαμά» είπε ο Αλέξανδρος .
Αφηγητής:
Ο κύριος που πουλούσε τα παιχνίδια του χαμογελούσε… εκείνος τον κοίταξε αλλά δεν έκανε κάτι. Η μαϊμού είχε πολλή πλάκα!
«Θα μου το πάρει η μαμά οπωσδήποτε» και γυρίζει να της το πει.
Όμως δεν την βλέπει. Που είναι; Ο κόσμος φαίνεται πιο πολύς τώρα και ο Αλέξανδρος αρχίζει να φοβάται.
Πού να είναι η μαμά;
Δεν μιλάει και αρχίζει και περπατάει γρήγορα μέσα στα στενά, για να την βρει.
Ούτε εδώ, ούτε εδώ. Μα που είναι τέλος πάντων;
Και τότε συνειδητοποιεί ότι δεν ξέρει που βρίσκεται. Ο κόσμος περπατάει γρήγορα και τον σπρώχνει συνέχεια. Κανείς όμως δεν του δίνει σημασία.
Φοβάται πολύ.
Πήγε σε μια γωνιά και άρχισε να κλαίει.
Τότε τον πλησίασε μια κυρία με κόκκινα μαλλιά και μ’ ένα αστείο πράσινο καπέλο. Ήταν λίγο περίεργη αλλά σκέφτηκε ότι ίσως τον βοηθούσε.
Άγνωστη κυρία:
« Τι έχεις μικρούλι; Γιατί κλαίς;»
«Αλέξανδρός:
«Έχασα τη μαμά μου»
Άγνωστη κυρία:
«Μην στενοχωριέσαι» ,εγώ τη ξέρω τη μαμά σου, είμαστε φίλες. Θα έρθεις σπίτι μου και θα την περιμένουμε να έρθει να σε πάρει. Έλα σήκω να πάμε».
Αφηγητής:
Η κυρία είχε κάτι πάνω της, μια σιγουριά και ήξερε και τη μαμά. Ο Αλέξανδρος ήταν πολύ φοβισμένος και μπερδεμένος ταυτόχρονα. Σηκώθηκε και έπιασε το χέρι της που του το είχε απλώσει.
«Θα πάω με τη φίλη της μαμάς μου» σκέφτηκε. «όμως ποια φίλη; Δεν την έχω δει ποτέ στο σπίτι»
Αλέξανδρος:
«Κυρία.. πως σας λένε;»
Άγνωστη κυρία:
«ΕΕΕ.. Στρατούλα » του είπε αλλά του έσφιξε δυνατά το χέρι και τον τράβαγε με δύναμη.
Αφηγητής
Ο φόβος έγινε πιο μεγάλος τώρα… δεν ήξερε καμία Στρατούλα και σίγουρα θα θυμόταν αυτό το όνομα. Ο Αλέξανδρος προσπάθησε να σταματήσει αλλά εκείνη τον τράβηξε με δύναμη.
Θυμήθηκε τότε μια συμβουλή της μαμάς και του μπαμπά που του την έλεγαν συχνά «ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ».
Ο Αλέξανδρος αντιστάθηκε και άρχισε να φωνάζει
Αλέξανδρός:
«Άφησε με, άφησε με, δεν θέλω να έρθω μαζί σου! και προσπαθούσε με το άλλο του χέρι να ελευθερώσει το χέρι που του κρατούσε η κυρία.
Αφηγητής:
«Τι γίνεται εκεί;» τι συμβαίνει
Και ενώ πριν κανείς δεν τον κοίταγε τώρα όλοι είχαν σταματήσει και τον κοιτούσαν. Κάποιοι πιο θυμωμένοι φώναζαν σε αυτή την κυρία η οποία του άφησε το χέρι και προσπαθούσε να φύγει. Πήγαν να τον πλησιάσουν κάνα δυο άνθρωποι αλλά ο Αλέξανδρος άρχισε να τρέχει γρήγορα….
Ντρεπόταν πολύ . Έτρεχε, έτρεχε και πήγε κάπου και κρύφτηκε.
Και τώρα τι θα κάνει ο Αλέξανδρος;;; είναι μόνος του και φοβάται.
Αλέξανδρος:
«Δεν έπρεπε να είχε αφήσει ποτέ το χέρι της μαμάς του».
«Πως θα την βρω την μαμά μου;
Πρέπει να σκεφτώ που μπορεί να είναι.
ΑΑΑ σκέφτηκε…μα βέβαια…. θα με ψάχνει και εκείνη, οπότε θα πάω στο τελευταίο σημείο που με είδε… στο μαϊμουδάκ»
Σηκώθηκε από εκεί που καθόταν και άρχισε να περπατάει. Σκεφτόταν ποιο δρόμο είχε πάρει… όλοι όμως ήταν τόσο ίδιοι.
Και να ….εκεί που περπατούσε … ο πάγκος με τα παιχνίδια!!! Ο Αλέξανδρος χάρηκε. Θα περιμένω εκεί μέχρι να με βρει η μαμά. Πλησίασε και έψαξε να βρει το μαϊμουδάκι… δεν ήταν εκεί. Σήκωσε τα μάτια και είδε τον κύριο που πουλούσε τα παιχνίδια … δεν ήταν ο κύριος που του χαμογελούσε. «Και τώρα τι κάνουμε;» Σκέφτηκε
Ο Αλέξανδρος ήταν πια χαμένος. Έπρεπε όμως να κάνει κάτι..
Θα μιλήσω σε κάποιον σκέφτηκε… ναι αλλά η μαμά και ο μπαμπάς λέει δεν μιλάμε σε αγνώστους. Και τότε πέρασε ένας αστυνομικός…. Ο Αλέξανδρος σκέφτηκε «οι αστυνομικοί πάνε τον κόσμο φυλακή και αν με δει μόνο μου θα με πάει φυλακή». Πήγε λίγο πιο πέρα για να μην το δει ο αστυνομικός. «Πρέπει όμως κάπου να μιλήσω… και αν όμως αυτός που μιλήσω είναι κακός και με πάρει μακριά, ακόμη πιο μακριά; Τι να κάνω;;;; Αχ γιατί ν’αφήσω το χέρι της μαμάς μου.
Και να … εκείνη την στιγμή είδε μια κυρία με 2 παιδάκια στο χέρι της. Το ένα παιδάκι το ξέρει. Είναι στο ίδιο σχολείο. Δεν είναι φίλοι, είναι πιο μικρός, αλλά τον ξέρει.
Αλέξανδρος:
«Κυρία;»
«Ορίστε αγόρι μου;;;»
«Να ξέρετε έχασα τη μαμά μου… δεν ξέρω που είναι…» και άρχισε να κλαίει γοερά.
Κυρία με 2 παιδιά: Εκείνη τον χάιδεψε – τρομαγμένη βέβαια – και του είπε «… ηρέμησε παιδί μου, θα την βρούμε τη μαμά…»
«Θυμάσαι που μένεις;»
Αλέξανδρος:«Στο σπίτι μου» απάντησε
Κυρία:«Διεύθυνση θυμάσαι;»
Αλέξανδρος «Όχι» της είπε ο Αλέξανδρος… «έπρεπε να το ήξερα αυτό. Και μου το ‘χανε πει όλοι»
Κυρίας:«Το τηλέφωνο της μαμάς; Το θυμάσαι;»
Αλέξανδρος «Όχι» απάντησε και πάλι… κάτι θυμόταν αλλά να φοβόταν τόσο πολύ τώρα που δεν θυμόταν όλους τους αριθμούς.
Κυρία:«Ξέρεις τι θα κάνουμε;;;» του είπε
«Θα μας βοηθήσει ο αστυνομικός»
Αλέξανδρος«Όχι όχι ο αστυνομικός» θα με πάει φυλακή!
Κυρία: Ηρέμησε καλό μου, οι αστυνομικοί αγόρι μου, βοηθάνε τα παιδιά, δεν τα πάνε φυλακή. Φυλακή πάνε οι άνθρωποι που έχουν κάνει κάτι κακό, που έχουν κάνει κακό σε άλλους ανθρώπους. Εσύ δεν έκανες τίποτα κακό».
Αλέξανδρος:«Έκανα… άφησα το χέρι της μαμάς»
Κυρία:«Βέβαια… αλλά δεν έβλαψες κανένα. ήταν ατύχημα, δεν ήταν κακή πράξη».
Και έτσι πήγαν στον αστυνομικό…. Και τότε συνέβη κάτι μαγικό. Μόλις του είπαν τι έχει συμβεί ο αστυνομικός είπε …
Αστυνομικός:«Έλα βρε Αλέξανδρε, που είσαι τόσες ώρες;;;; η μαμά σου σε ψάχνει παντού!!! Ξέρω που είναι, έλα να σε πάω»
Ο Αλέξανδρος έπιασε το χέρι του αστυνομικού και τον ακολουθούσε… και πίσω του το παιδί από το σχολείο με τη μαμά του.
Για ένα περίεργο λόγο ο Αλέξανδρος δεν φοβόταν τώρα….
Αστυνομικός: Που ήσουν τελικά Αλέξανδρε; Τι έγινε; ρώτησε ο αστυνομικός και ο ήρωας μας άρχισε να του λέει τι έχει συμβεί
Και τότε ο αστυνομικός του είπε:
«Όταν φοβόμαστε κάνουμε πράγματα που μετά μπορεί να είναι λάθος. Δεν πειράζει όμως. Έτσι κάνουν όλοι οι άνθρωποι. Εσύ θα πρέπει να θυμάσαι ότι έτσι όπως έτρεχες μέσα στη λαϊκή δεν μπορούσαμε να σε βρούμε γιατί έφευγες από το σημείο που ερχόμασταν να σε βρούμε εμείς. Θα μένεις σταθερός εκεί που είσαι και όπως πολύ σωστά έκανες δεν θα μιλάς σε κανένα άγνωστο. Θα μάθεις όμως το τηλέφωνο του σπιτιού σου και αν σου ξανασυμβεί ποτέ – που είμαι σίγουρος ότι δεν θα ξανασυμβεί, αλλά να άνθρωποι είμαστε- θα πας σε ένα αστυνομικό και θα του πεις την διεύθυνση σου ή το τηλέφωνο σου.
Η αν το πάθεις σε κάποιο κατάστημα ή στο λούνα παρκ, θα πας σε έναν υπάλληλο για να το πεις; Εντάξει Αλέξανδρε;»
Και αν σου συμβεί στο δρόμο συνέχισε ο αστυνομικός πάλι μπορείς να πάρεις από ένα καρτοτηλέφωνο το 100 ή το 116000 που εκεί είναι άνθρωποι που θα σε βοηθήσουν.
«Το 100 το γνωρίζω, τι είναι όμως το 116000 ;» ρώτησε ο Αλέξανδρος
«Το 11600 είναι το Χαμόγελο του Παιδιού… εκεί πάντα υπάρχουν άνθρωποι που ότι και να πάθεις, ότι και να σου συμβεί θα σε βοηθήσουν. Και μπορείς να πάρεις τηλέφωνο οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς να έχεις λεφτά ή κάρτα. Απλά θα σηκώσεις το ακουστικό από το καρτοτηλέφωνο και θα πατήσεις 116000. Θα ακούσεις παιδικά τραγουδάκια και μετά θα το σηκώσει κάποιος και εσύ μπορείς να του πεις τι σου έχει συμβεί χωρίς να ντρέπεσαι ή να φοβάσαι…»
Αλέξανδρος: 116000 ,116000 ,116000 , Αλέξανδρος επαναλάμβανε από μέσα του για να μην το ξεχάσει.
«Τι ανόητος, οι αστυνομικοί δεν είναι για να πηγαίνουν τον κόσμο φυλακή είναι για να βοηθάνε τον κόσμο. Άδικα τους φοβόμουν τόσο καιρό!
Και τότε ακούστηκε μια φωνή «παιδί μου» και χιλιάδες φιλιά βρέθηκαν στο πρόσωπο του Αλέξανδρου. Ήταν η μαμά του!
Μαμά:«Γιατί με άφησες καλό μου; …………………..«Είσαι καλά; Να σε δω» είπε η μαμά και τον κοίταγε λες και ήταν η πρώτη φορά. Ξέρεις τι πρέπει τώρα να κάνεις αν ξανασυμβεί αυτό το τόσο δύσκολο πράγμα. Τώρα πέρασε, ηρέμησε….»
Μαμά: «Σας ευχαριστώ πάρα πολύ» είπε η μαμά του Αλέξανδρου στην κυρία και στον αστυνομικό.
«Τι έγινε Αλέξανδρέ μου; Πού ήσουν;» ρώτησε η μαμά
Και ο Αλέξανδρος σκέφτηκε όλα αυτά που έγιναν. Και τι να έγινε άραγε η κυρία που πήγε να τον πάρει….
Αλέξανδρος:«Θα σου πω μαμά, θα σου πω… πάμε σπίτι και θα σου πω»
Τέλος
Φτιάξαμε μάλιστα και το βιβλίο οπτικοποιώντας την με τις υπέροχες ζωγραφιές μας!
Η αφήγηση της ιστορίας ήταν διαδραστική μιας και διακοπτόταν συχνά ώστε να τίθενται ερωτήματα στα παιδιά και ανάλογα να συνεχιστεί η ιστορία!
Έπειτα λάβανε δράση τα πινέλα, οι κόλλες και τα υπόλοιπα υλικά μας. Φτιάξαμε την κούκλα βοηθό που θα μας ακολουθούσε σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος δίνοντας μας συμβουλές και θέτοντας μας ερωτήματα, καθώς και τις αφίσες του προγράμματος
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε μετρώντας αντίστροφα το τραγούδι “Πέντε Παπάκια μικρά” φορώντας τα καπέλα που φτιάξαμε μόνοι μας
Ακολούθησε γνωριμία με το Πάκο και τη δική του ιστορία. Ευχαριστηθήκαμε πολύ την αφήγηση μέσω του κουκλοθέατρου με χειροποίητες δακτυλόκουκλες από τις κυρίες μας!!! Φυσικά μετά τις μιμηθήκαμε κι εμείς και παίξαμε ανά ομάδες των πέντε την παράσταση στους συμμαθητές μας!
Αφήγηση:Τι όμορφη μέρα που είναι σήμερα! Ο ήλιος λάμπει και τα κρυστάλλινα νερά της λίμνης είναι ήρεμα. Σήμερα ο Πάκο το μικρό παπάκι έχει τα γεννέθλιά του το ξέρατε; Το απόγευμα στη λίμνη θα στηθεί μεγάλο πάρτι και είστε όλοι καλεσμένοι! Θα τραγουδήσουμε και θα χορέψουμε και στο τέλος θα βοηθήσουμε τον Πάκο να σβήσει τα κεράκια. Όμως από την κουζίνα της μαμάς πάπια λείπουν πολλά υλικά για την τούρτα γι’αυτό και θέλει να πάει στο Πάπι-μάρκετ στην πόλη. Ο Πάκο ποτέ δεν έχει πάει σε παπιμάρκετ. Θα είναι η 1η του φορά. Μα που είναι όμως ;
(Βγαίνει μόνο η Μαμά Πάπια, ο Πάκο είναι ακόμα πίσω)
Μαμά Πάπια: Πάκο, Πάκο ξύπνα καλό μου έχουμε δουλειές σήμερα
-Πάκο: Λίγο ακόμα μανούλα, νυστάζω πολύ!
-Μάπα Πάπια: Πάκο σήκω είναι μεγάλη μέρα σήμερα. Εχεις γενέθλια το ξέχασες; Πρέπει να πάμε στο σουπερμάρκετ να αγοράσουμε υλικά για την τούρτα.
-Πάκο: αααα Τα γενέθλια μου γιούπιιιιιι!!! Μισό λεπτό μανούλα να ρίξω νερό στο πρόσωπό μου, να πλύνω δοντάκια (ακούγεται ένας ήχος….) και
(ο Πάκο εμφανίζεται) Ωπ να’μαι και εγώ!
Μαμά Πάπια: Πιες το γάλα σου και φεύγουμε. Το παπιμάρκετ είναι στην πόλη. Είναι πολύ μεγάλο και έχει πολύ κόσμο που ψωνίζει. Γι αυτό να είσαι κοντά μου εντάξει;
Πάκο: Εντάξει! Φύγαμε!
Αφήγηση: Ο Πάκο και η μαμά του άφησαν πίσω τους τη λίμνη και κατευθυνθήκαν προς την πόλη. Σε λίγο το μεγάλο κτίριο του παπιμάρκετ ήταν μπροστά τους. Πλησίασαν την πόρτα που άνοιξε μόνη της.
Από τα μεγάφωνα ακουγόντουσαν μηνύματα και είχε πολύ κόσμο. Η μαμά Πάπια πήρε ένα καλάθι και προχώρησαν ανάμεσα στους διαδρόμους. Κάθε τόσο σταματούσε , έπαιρνε κάτι και το έβαζε στο καλάθι. Ο Πάκο κοίταζε εδώ και εκεί. Τόσα πολλά χρώματα , τόσα πολλά παιχνίδια…
Πάκο: Ααααα μα τι ωραία παιχνιδάκια είναι αυτά!
Αφήγηση: Ο Πάκο άφησε για λίγο το φτερό της μαμάς του και πλησίασε να τα δει καλύτερα.
Πάκο: Πόσο αστεία είναι!!! Και αυτά τα χρωματιστά μπαλόνια θα είναι τέλεια για το πάρτι! ΤΙ λες μαμά; Μαμά που είσαι;
Αφήγηση: Ο Πάκο κοιτάζει δεξιά και αριστερά αλλά η μαμά του δεν ήταν εκεί. Ο διάδρομος ήταν άδειος.
(Αλλαγή μουσικής) Το παπάκι τρόμαξε.
Διάλογος με τα παιδιά:
Πάκο:
Τι πρέπει να κάνω τώρα παιδιά;;
Να πάω να την βρω; Και αν χαθώ και άλλο;
Να κρυφτώ; Μα πως θα με βρουν;
Να μείνω
εκεί που είμαι γιατί η μαμά μου εκεί θα με αναζητήσει; (σωστή επιλογή)
Ο Πάκο φοβάται πολύ και κλαίει σιωπηλά. Ξαφνικά ακούει μια φωνή.
Ξένος: Τι έχεις παπάκι; Γιατί κλαις;
Πάκο: Έχασα τη μαμά μου.
Ξένος: Μη στεναχωριέσαι. Εγώ την ξέρω τη μαμά σου.
Πάκο: Αλήθεια;
Ξένος: Μα βέβαια γιατί η μαμά σου είναι μια….Πάπια!
(Ο Πάκο προβληματίζεται..)
Πάκο: Μα φυσικά είναι Πάπια, τι θα ήταν ελέφαντας , αφού και εγώ Παπί είμαι!
Ξένος: Ναι βέβαια, έχεις δίκιο. Η μαμά σου φοράει όμως και ένα σάλι !
(ο Πάκο προβληματίζεται γιατί η μαμά του όντως φοράει ένα σάλι αλλά δεν είναι σίγουρος ότι μπορεί να τον εμπιστευτεί)
Πάκο: Ναι φοράει ένα σάλι!
Ξένος : Ένα σάλι με ροζ ελεφαντάκια και γκλίτερ ! Ελα λοιπόν μαζί μου!
( η μαμά Πάπια φοράει κάτι άλλο)
Πάκο: Η μαμά μου δεν θα φορούσε ποτέ κάτι τέτοιο! Δεν σε πιστεύω. Θα μείνω εδώ να την περιμένω.
Ξένος: Καλά… όπως νομίζεις!
(Ο Ξένος φεύγει…)
Αφήγηση
Μετά από λίγο εμφανίζεται ένας αστυνομικός. Ο Πάκο θυμάται ότι η μαμά του είχε πει να εμπιστεύεται την αστυνομία και να μην τη φοβάται.
Αστυνομικός: Τι έχεις μικρό Παπάκι;
Πάκο : Δεν βρίσκω τη μαμά μου. Ήταν διπλά μου και μετά …. την έχασα.
Αστυνομικός: Δεν πειράζει ,μη στεναχωριέσαι. Έλα να πάμε μαζί σε ένα ταμείο και από εκεί θα ζητήσουμε να την φωνάξουν από τα μεγάφωνα.
Ο Πάκο ηρεμεί και ακολουθεί τον Αστυνομικό.
Περιμένουν μαζί στο ταμείο και σε λίγο εμφανίζεται η μαμά.
Μαμά Πάπια: Πάκο !!!!Ανησύχησα τόσο πολύ! Τι έγινε;
Πάκο: Μανούλαα!!! Συγνώμη που έφυγα από δίπλα σου. Απλά είδα κάτι ωραία παιχνίδια για το πάρτι και … χάθηκα. Και μετά ήρθε κάποιος άγνωστος και μου μίλησε και μου είπε ότι σε ξέρει αλλά εγώ δεν τον πίστεψα.
Μαμά Πάπια: Μην στεναχωριέσαι. Πάει πέρασε. Απλά να θυμάσαι ότι σε μεγάλους χώρους όπως είναι τα σουπερμάρκετ και τα μαγαζιά , πρέπει να είσαι πάντα δίπλα μου. Πάμε τώρα σπίτι γιατί έχουμε πολύ δουλειά!
Και εσείς παιδιά είστε όλοι καλεσμένοι!!
Ακολούθησε η εκμάθηση των αριθμών έκτακτης ανάγκης. Πολλά από τα παιδιά δε γνωρίζανε, δικαίως προφανώς, τη χρήση των τηλεφωνικών θαλάμων που βρίσκονται σε πολλά σημεία της πόλης. Αφού λοιπόν μάθαμε πώς χρησιμοποιούνται, μας γνωστοποιήθηκε επίσης πως μπορεί κανείς να καλέσει εντελώς δωρεάν από αυτούς τα νούμερα έκτακτης ανάγκης. Μάθαμε το τηλέφωνο της αστυνομίας αλλά και του χαμόγελου του παιδιού! Κατασκευάσαμε μάλιστα και τα δικά μας τηλέφωνα όπου και αποτυπώσαμε τον αριθμό 100
Ακολούθησαν πολλές δραστηριότητες παιγνιώδους χαρακτήρα όπως η δημιουργία ιστοριών με τους κύβους αφήγησης, η ταξινόμηση κίτρινων παπιών ανάλογα με τις οδηγίες, η αρίθμηση και αντιστοίχηση, και φυσικά προγραφικές και γλωσσικές ασκήσεις.
Ως αξιολόγηση του προγράμματος , επιλέξαμε να δώσουμε στα παιδιά υποθετικά σενάρια
“Τι θα έκανες αν……….”
……… έχανες τη μαμά και το μπαμπά στο Λούνα Παρκ;
………η καινούρια γειτόνισσα σου έλεγε να σε πάει σπίτι;
………έβλεπες έναν τεράστιο, μυώδη και άγριο αστυνομικό;
………σου ζητούσε να τον ακολουθήσεις ένας πολύ γλυκός αλλά άγνωστός σου παππούκας;;;;
Οι απαντήσεις ήταν εξαιρετικές και βαθμολογηθήκαμε με ΑΡΙΣΤΑ!!! Για αυτό το λόγο, κατασκευάσαμε με πηλό τα μετάλλια τα οποία με περηφάνια φορέσαμε για μας θυμίζουν όλες τις γνώσεις που κατακτήσαμε!!!!!!
Ο οργανισμός “Το Χαμόγελο του παιδιού” έχει ιδρυθεί το 1995 από τον Ανδρέα Γιαννόπουλο. Έναν 10χρονο μαχητή ο οποίος λίγο πριν φύγει από τη ζωή εξέφρασε μία επιθυμία του: Όλα τα παιδιά του κόσμου να χαμογελούν!
Το Χαμόγελο του Παιδιού έχει στηρίξει πάνω από 1.200.000 παιδιά όλα τα χρόνια λειτουργίας του. Παιδιά θύματα βίας, παιδιά θύματα εξαφάνισης, παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας, παιδιά που ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας.
Η επιθυμία του υλοποιήθηκε, και εξακολουθεί να πραγματοποιείται χάρη στην αυταπάρνηση πολλών εθελοντών αλλά και τις δωρεές των κατοίκων της χώρας και όχι μόνο!
Φέτος το Χαμόγελο ζήτησε και από τα σχολεία της χώρας τη στήριξη τους, σε μορφή δωρεάς τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά που ζούνε στα σπίτια του ή και οικογένειες που στηρίζει. Η ανταπόκριση των παιδιών μας ήταν τεράστια και η χαρά μας απερίγραπτη. Τελικά το αποτέλεσμα ήταν τα είδη που συγκεντρώθηκαν , από εμάς αλλά και τα άλλα δύο νηπιαγωγεία με τα οποία συστεγαζόμαστε, να είναι τόσα πολλά ώστε χρειάστηκε να έρθει το φορτηγάκι του χαμόγελου να τα μεταφέρει!!!!
Όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας νιώθει την ανάγκη να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του στους γονείς ,πρωτίστως για τη συμμετοχή στη δωρεά και δευτερευόντως στο μάθημα ζωής που έδωσαν στα παιδάκια μας!!!
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο θα διαβάσετε την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης από τα σχολεία.
Με την ευκαιρία της δράσης αυτής, γνωρίσαμε καλύτερα το Χαμόγελο του παιδιού και την ευρύτερη έννοια της προσφοράς. Αφού παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο που ενημερώνει για τη δράση του Οργανισμού, διαβάσαμε το καταπληκτικό βιβλίο “Το Δέντρο που έδινε”. Μια ιστορία που διδάσκει με τον ομορφότερο τρόπο την ανιδιοτελή αγάπη και την προσφορά δίχως τέλος κι απαίτηση αντάλλαγμα.
Την ιστορία μπορείτε να ακούσετε εδώ
Φτιάξαμε τα δικά μας μήλα κι όποτε γινόταν μια δωρεά , ο δωρητής έπαιρνε ένα ώστε να θυμάται την καλή του πράξη
Δεν παραλείψαμε να ετοιμάσουμε την κούτα που θα υποδεχόταν τις προσφορές μας!
η οποία ευτυχώς αποδείχθηκε πολύ μικρή για τον όγκο των προσφορών μας!!!!!!
οι οποίες παραλίγο να μη χωρέσουν ούτε στο φορτηγάκι!!!!!
Δεν παραλείψαμε φυσικά να εκφράσουμε την αγάπη μας και μέσω της ζωγραφικής!!!!
Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) είναι ένας δημόσιος χώρος, με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό. Περιλαμβάνει τις εγκαταστάσεις της Εθνικής Ελληνικής Βιβλιοθήκης, της Εθνικής Λυρικής σκηνής και το Πάρκο Σταυρός Νιάρχος, με έκταση που καλύπτει περί τα 210 στρέμματα καθιστώντας το έναν από τα μεγαλύτερα σημεία πρασίνου στην Αθήνα.
Το πάρκο ΚΠΙΣΝ φιλοξενεί μία τεράστια ποικιλία μεσογειακών δέντρων και φυτών. Για τη σχολική χρονιά 2021-2022. εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων το εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα του ιδρύματος με τίτλο “Το ‘Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος ταξιδεύει”.
Πατώντας στον σύνδεσμο θα βρείτε την έγκριση του εκπαιδευτικού προγράμματος από το ΥΠΑΙΘ
Μέσα από το πρόγραμμα Μικροί Κηπουροί, Αρχιτέκτονες Τοπίου, Φυσιοδίφες και Ερευνητές προσκαλούνται σε έναν διαδικτυακό «περίπατο» στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος και, μέσα από παιχνίδια έρευνας, μελέτη, γρίφους, βίντεο και κουίζ, ανακαλύπτουν τις απαντήσεις!
Ποια είναι τα μέρη των φυτών; Ποιοι είναι οι φίλοι και οι εχθροί των φυτών; Τι κάνει ένας κηπουρός; Ποια λαχανικά θα βρούμε σε έναν Λαχανόκηπο, την κάθε εποχή; Τι είναι ένας Μεσογειακός Κήπος σ’ ένα αστικό πάρκο και πώς μπορούμε να «φυτέψουμε» τον δικό μας;
Αυτά και άλλα πολλά ήταν τα ερωτήματα που πλέον ήμασταν σε θέση να απαντήσουμε εύκολα μετά το τέλος του προγράμματος!
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το υπέροχο βιβλίο ” Φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος”
Εν συνεχεία φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους
Ακολούθησε η ανάγνωση του βιβλίου “Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό”
η παρακολούθηση της ιστορίας ” Η Ρόζα στον κήπο”
και η ανάγνωση του υπέροχου βιβλίου “Το σκιάχτρο”
μάλιστα με αφορμή το τελευταίο παραμύθι φτιάξαμε και το δικό μας σκιάχτρο, τον κύριο Αχυρούλη!!!!!
Αφού μάθαμε από τις παραπάνω ιστορίες την ανάπτυξη, τους φίλους, τους εχθρούς, τα είδη των φυτών και πολλά άλλα, περάσαμε στη γνωριμία μας με το πάρκο του ιδρύματος και τα φυτά που φιλοξενεί.
Μελετήσαμε ένα χάρτη ώστε να κατανοήσουμε την έννοια “μεσογειακός”
και φέραμε στο σχολείο ο καθένας το δικό του μεσογειακό φυτό, τα οποία φυτέψαμε δημιουργώντας το δικό μας μεσογειακό κήπο!!!!
Η πλάση μοσχομύρισε και τα μυαλουδάκια μας γέμισας με γνώσεις ζωής που μόνοι κατακτήσαμε!!!!!
Η εβδομάδα τελείωσε με τον διαδικτυακό περίπατο στο πάρκο και τις στάσεις στις δραστηριότητες. Ήταν κάτι πολύ διαφορετικό που κράτησε το ενδιαφέρον μας αμείωτο, απαντούσαμε με χαρά στα ερωτήματα, κι όταν πια φτάσαμε στο τέλος η χαρά μας ήταν απίστευτη!!!!
Όταν πια τελείωσε ο περίπατος μας στο πάρκο , πήραμε τη βεβαίωση συμμετοχής, που με χαρά εκτυπώσαμε και καμαρώνουμε κρεμασμένη στις τάξεις μας!!!!
Η μνήμη του Αγίου Νικολάου γιορτάζεται στις 6 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα “δημοφιλή” άγιο, μιας και σε ολόκληρη τη ζωή του υπέδειξε μεγάλη γενναιότητα, φιλανθρωπία κι αρετή. Τιμάται ως προστάτης των φτωχών αλλά και ως άγιος προστάτης των ναυτικών, του πολεμικού ναυτικού και του λιμενικού σώματος.
Στο σχολείο μας έχουμε την ευτυχία να φοιτούν αρκετά παιδιά με το όνομα του αγίου, οπότε για εμάς αυτή η μέρα ήταν μια μεγάλη γιορτή!!!!Έτσι αφού κεραστήκαμε τα υπέροχα γλυκίσματα που μας προσέφεραν οι εορτάζοντες, φτιάξαμε στον κάθε ένα μία γιρλάντα με τισ προσωπικές ευχές μας, ώστε να τη στολίσουν στα χριστουγεννιάτικα δέντρα τους!
Έπειτα είδαμε κάποια αποσπάσματα από ένα πολύ όμορφο βίντεο σχετικά με τη ζωή του Αγίου
και τέλος κάναμε μία ομαδική τρισδιάστατη κατασκευή με την οποία διακοσμήσαμε την τάξη μας: Τι άλλο; Ένα καράβι φυσικά!!!!
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.
Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007.
Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Τη μέρα αυτή λοιπόν, επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Σπύρος επάνω στο αναπηρικό του αμαξίδιο και μας διάβασε την υπέροχη ιστορία “Η Αργυρώ γελάει”. Μια μικρή ιστορία που μας διδάσκει με τον πιο απλό τρόπο πως όσο διαφορετικά κι αν είμαστε μεταξύ μας τα παιδιά, οι ανάγκες, τα θέλω, τα δικαιώματα, οι αντιδράσεις μας είναι όλα κοινά…!
Ακολούθησε μεγάλη κουβέντα σχετικά με τις γνώσεις μας επάνω στις αναπηρίες. Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζαμε την ύπαρξη των περισσότερων από αυτές, σχεδόν κανείς όμως δεν είχα δει κανένα άτομο με αναπηρία από κοντά. Έτσι προέκυψε το πιο εύλογο ερώτημα: ΠΟΥ ΖΟΥΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ;;;;;;; Πόσο εύκολο είναι για κάποιον που μετακινείται με αναπηρικό αμαξίδιο να βγάλει το σκύλο του μια βόλτα; Μπορεί εύκολα κάποιος χωρίς όραση να πάρει το μετρό και να πάει στη δουλειά του; Αλήθεια, τα άτομα με αναπηρίες δουλεύουν;;;;;Αν ναι πού; Αν όχι πώς ζούνε; Πολλά τα ερωτήματα και σκληρές οι απαντήσεις….
Αποφασίσαμε λοιπόν να “μπούμε στα παπούτσια” αυτών των ανθρώπων για λίγες στιγμές , μήπως κι απαντηθούν κάποια από τα παραπάνω ερωτήματα, αλλά κυρίως για να ευαισθητοποιηθούμε και να προσπαθήσουμε ατομικά να αλλάξουμε ίσως κάποιες από τις πρακτικές μας που δυσκολεύουν τη ζωή αυτών των ατόμων.
Έτσι λοιπόν προσπαθήσαμε να διαβάσουμε τα χείλη των συμμαθητών μας ως μη ακούοντες, περπατήσαμε στα τυφλά σε ένα δρόμο γεμάτο εμπόδια,
και ζωγραφίσαμε με το στόμα και τα πόδια όπως κάνουν πολλοί ζωγράφοι που μπορεί να τους λείπουν τα χέρια, δεν τους λείπει όμως καθόλου η θέληση για δημιουργία και η αγάπη για τέχνη!!!!!
Τα
αποτελέσματα ήταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ!!!!!
Τέλος με συνθήματά μας ” ‘Ολοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι” και “Στο σχολείο μας είναι όλοι ίσοι” φτιάξαμε τις ομαδικές αφίσες που διακόσμησαν τις αίθουσες μας.
Το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα ήταν αμείωτο, κι έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να το επεκτείνουμε μιλώντας γενικότερα για την διαφορετικότητα και την αποδοχή της μέσα από την υπέροχη ιστορία του Έλμερ!!!! Ο ” Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”, και οι ιστορίες του, αρέσει πάντα στα παιδιά γιατί τα κάνει κατά κάποιο τρόπο να ταυτιστούν μαζί του!
Χαρήκαμε και γελάσαμε πολύ με την ιστορία του, ζωγραφίσαμε όλοι μαζί το πορτρέτο του
αλλά και ο καθένας ξεχωριστά,
και κατασκευάσαμε τα δικά μας “ελμεράκια” με τη μέθοδο origami!
χορέψαμε την ιστορία του Έλμερ ” α λα ιταλικά”
Στο τέλος, οι μικροί καλλιτέχνες εξέφρασαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους μέσω της ζωγραφικής !!!!!
Από τη φετινή χρονιά, έχουμε τη χαρά κάποιες φορές την εβδομάδα να μας επισκέπτεται η δασκάλα των Αγγλικών, η κυρία Ανδριάνα! Μαθαίνουμε λεξούλες, τραγούδια αλλά και συνήθειες των χωρών που μιλούν την Αγγλική γλώσσα! Η Ημέρα των Ευχαριστιών που γιορτάστηκε αυτή την Πέμπτη στη Βόρεια Αμερική, μας έδωσε μία εξαιρετική ευκαιρία για ένα μάθημα γεμάτο γνώση για μια εντελώς άγνωστη σε εμάς γιορτή!
Στις ΗΠΑ η Ημέρα των Ευχαριστιών εορτάζεται κάθε χρόνο την τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου. Ο εορτασμός γίνεται για να εκφραστεί η ευγνωμοσύνη κάθε οικογένειας προς το Δημιουργό για τα αγαθά που συγκεντρώθηκαν με το τέλος της σοδειάς. Η γιορτή αποκαλείται και “Ημέρα της Γαλοπούλας” (Turkey Day), διότι σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου που κρατάει ως την Πρωτοχρονιά.
Αρχικά παρακολουθήσαμε ένα μικρό video για την ημέρα αυτή, την ιστορία και τις συνήθειες.
Έπειτα διαβάσαμε το καταπληκτικό παραμύθι ” The Very Stuffed Turkey”
Τέλος κατασκευάσαμε τις δικές μας πολύχρωμες γαλοπούλες!!!
Ένα αγαπημένο βιβλίο, γραμμένο από παιδικά χεράκια σαν τα δικά μας, που μας δείχνει πώς τα χεράκια μας μπορούνε να κάνουνε τόοοοοοσα πολλά εκτός από το να χτυπάνε….
Αφού διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο , σκεφτήκαμε κι άλλα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα υπέροχα χεράκια μας! Έπετα τα καταγράψαμε και τα πραγματοποιήσαμε!
Μετά από όλα αυτά, αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας για κάτι ακόμη πιο δύσκολο και ασυνήθιστο για εμάς…..να κεντήσουμε!!!!!Πιάσαμε αμέσως βελόνες και κλωστές και κεντήσαμε το Α της αγάπης!!!!
Δυσκολευτήκαμε πολύ, η ικανοποίηση όμως ήταν τεράστια όταν στο τέλος τα καταφέραμε!
Επίσης ακούσαμε κι ένα υπέροχο τραγούδι, πάνω στο οποίο βασίστηκαν οι επόμενες δραστηριότητες μας, το “Υπάρχουν Χέρια” των Locomondo.
Με έμπνευση που αντλήθηκε λοιπόν από το τραγούδι, χρωματίσαμε κι ενώσαμε σε ένα τεράστιο παζλ τα χέρια μας, κάναμε μόμπιλε με αυτά που κάνουν τα χέρια μας, φτιάξαμε βραχιολάκια της φιλίας και τέλος αποφασίσαμε πως θα χρησιμοποιούμε τα χέρια μας μόνο για να εκφράζουμε την αγάπη μας…
“Ένα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο κι ένα μολύβι, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο……”Malala Yousafzai
Πρέπει να φας το φαγητό σου, πρέπει να πας στο σχολείο, πρέπει να φορέσεις τις κάλτσες σου, πρέπει, πρέπει πρέπει…..Άραγε τα παιδιά έχουν μόνο υποχρεώσεις;;;Με τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑτι γίνεται;
Κάπως έτσι ξεκινήσαμε την κουβέντα στην παρεούλα την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων των Παιδιών. Ήταν λίγο δύσκολο για τα παιδιά να κατανοήσουν πως η εκπαίδευση, η έκφραση της άποψης, η οικογένεια και πολλά άλλα που εμείς θεωρούμε αυτονόητα δεν είναι, και δεν τα έχουν όλα τα παιδιά.
Μελετήσαμε αρχικά τη “Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού” η οποία έχει υπογραφεί από 191 χώρες, ανάμεσα τους και η Ελλάδα, το 1989. Πατώντας στον σύνδεσμο θα διαβάσετε τη σύμβαση με απλά λόγια.
Ακολούθησε μία πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα, με τα παιδιά να συνειδητοποιούν πως μπορούν ακόμη και σε αυτή την ηλικία να ασκούν τα δικαιώματα τους με επιχειρήματα και με το νόμο στο πλευρό τους!
Από την κουβέντα προέκυψε και μια υπέροχη κατασκευή!
Το αμείωτο ενδιαφέρον των παιδιών, οδήγησε στην επέκταση του θέματος με την ανάγνωση ενός εξαιρετικού βιβλίου να ακολουθεί. Πρόκειται για το “Μαγικό μολύβι της Μαλάλα”, της Μαλάλα Γιουσαφζάϊ , της 24χρονης πλέον κατόχου βραβείου Νόμπελ Ειρήνης, που στα 15 της αγωνίστηκε για το δικαίωμά της στην εκπαίδευση.
Τελειώσαμε τη μέρα μας αποτυπώνοντας στο χαρτί τις ευχές μας για τα παιδιά του κόσμου….
Μπορεί να έχουν περάσει χρόνια από την εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο, εμείς όμως σε θα πάψουμε να διδάσκουμε ποτέ στα μικρά παιδιά την ιστορία αυτή. Μια ιστορία τόλμης που μας μαθαίνει πως απαιτείται αγώνας για την ελευθερία και τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Αρχικά λοιπόν παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που εξιστορεί τα γεγονότα εκείνων των ημερών.
Μελετήσαμε το πλούσιο φωτογραφικό υλικό της εποχής
σχολιάσαμε τα εξώφυλλα των εφημερίδων εκείνες τις ημέρες
κατασκευάσαμε αναμνηστικό καδράκι
και κατακόκκινα γαρύφαλλα να καταθέσουμε στο μνημείο των αγωνιστών φοιτητών
φωνάξαμε δυνατά λέξεις και συνθήματα
γεμίσαμε με όμορφα όνειρα το “Αντί- Εφιαλτικό Μαξιλάρι”
και τέλος κατασκευάσαμε το δικό μας βιβλίο για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας!
Την Ημέρα της γιορτής προς τιμήν της μνήμης των αγωνιστών και ηρώων του Πολυτεχνείου, διαβάσαμε το αλληγορικό παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου, “Ντενεκεδούπολη” και ζωγραφίσαμε τους ήρωες της ιστορίας.
Έπειτα είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε την ιστορία της “Ντενεκεδούπολης” σε κουκλοθέατρο. Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν στην αίθουσα εκδηλώσεων και απολαύσαμε την υπέροχη παράσταση! Πατώντας στον σύνδεσμο θα δείτε μικρό απόσπασμα!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή