Τράπεζα Θεμάτων



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τράπεζα Θεμάτων

Κινητική Θεωρία αερίων 2

  1. Η ενεργός ταχύτητα του υδρογόνου (Η2 ) σε θερμοκρασία Τ1 είναι 600 m/s.

α) Ποια είναι η πυκνότητα του Η2, αν η πίεση του είναι 105 N/m2;

β) Ποια είναι η ενεργός ταχύτητα του Η2 σε θερμοκρασία 4Τ1;

γ) Ποια είναι η ενεργός ταχύτητα του Ο2 σε θερμοκρασία Τ1;

Δίνονται οι γραμμομοριακές μάζες: Μr(O) =32 g/mol και Μr(H)= 2 g/mol

  1. Ορισμένη ποσότητα ιδανικού αερίου βρίσκεται στην κατάσταση Α, όπου η ενεργός ταχύτητα των μορίων του είναι 300 m/s. Το αέριο μεταβαίνει ισόχωρα στην κατάσταση Β, όπου η πίεση έχει τετραπλασιαστεί. Ποια είναι η ενεργός ταχύτητα των μορίων του αερίου στην κατάσταση Β;
  2. Ορισμένη ποσότητα ιδανικού αερίου βρίσκεται στην κατάσταση Α, όπου η ενεργός ταχύτητα των μορίων του είναι 400 m/s. Το αέριο εκτονώνεται ισόθερμα μέχρι διπλασιασμού του όγκου του (κατάσταση Β). Τέλος, θερμαίνεται ισόχωρα μέχρι την κατάσταση Γ, όπου ΤΓ = 4ΤΑ . Να υπολογίσετε την ενεργό ταχύτητα των μορίων του αερίου στις καταστάσεις Β και Γ και τον λόγο PΓ / PΑ.
  3. Τα μόρια ενός ιδανικού αερίου έχουν ενεργό ταχύτητα 500 m/s στους 27 οC. Η ενεργός ταχύτητα θα είναι 1000 m/s στους:

α) 300 οC                β) 54 οC γ) 108 οC                δ) 927 οC

  1. Τα μόρια ιδανικού αερίου έχουν ενεργό ταχύτητα 600 m/s. Το αέριο υφίσταται ισόθερμη εκτόνωση μέχρι διπλασιασμού του όγκου του. Τότε η ενεργός ταχύτητα των μορίων του θα είναι:

α) 600 m/s             β) > 600 m/s         γ) < 600 m/s          δ) 1200 m/s

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση, αιτιολογώντας την επιλογή σας.

  1. Ποσότητα ιδανικού αερίου υφίσταται ισοβαρή εκτόνωση μέχρι τετραπλασιασμού του όγκου του. Τα μόρια του αερίου είχαν αρχικά ενεργό ταχύτητα ίση με 500 m/s. Στο τέλος της μεταβολής η ενεργός ταχύτητα των μορίων του αερίου θα είναι:

α) 500 m/s             β) 1000 m/s          γ) 3000 m/s           δ) 250 m/s

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση, αιτιολογώντας την επιλογή σας.

  1. Η πίεση ορισμένης ποσότητας ιδανικού αερίου είναι: (επιλέξτε τις σωστές προτάσεις)

α) Ανάλογη με την πυκνότητα του αερίου για σταθερή θερμοκρασία Τ.

β) Ανάλογη με τη μέση τιμή των τετραγώνων των ταχυτήτων των μορίων του αερίου για σταθερό όγκο V.

γ) Αντιστρόφως ανάλογη με την πυκνότητα του αερίου σε θερμοκρασία Τ.

δ) Ανάλογη με τον όγκο που καταλαμβάνει το αέριο σε θερμοκρασία Τ.

  1. Η ενεργός ταχύτητα του Η2 σε θερμοκρασία Τ1 είναι 600 m/s.

α) Ποια είναι η πυκνότητα του Η2, αν η πίεση είναι 105 N/m2;

β) Ποια είναι η ενεργός ταχύτητα του Η2 σε θερμοκρασία 4Τ1;

  1. Τα μόρια ενός ιδανικού αερίου έχουν ενεργό ταχύτητα 500 m/s στους 27 οC. Η ενεργός ταχύτητα θα είναι 1000 m/s στους:

α) 300 οC                β) 54 οC γ) 108 οC                δ) 927 οC

  1. Τα μόρια ιδανικού αερίου έχουν ενεργό ταχύτητα 600 m/s. Το αέριο υφίσταται ισόθερμη εκτόνωση μέχρι διπλασιασμού του όγκου του. Τότε η ενεργός ταχύτητα των μορίων του θα είναι:

α) 600 m/s             β) > 600 m/s         γ) < 600 m/s          δ) 1200 m/s

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση, αιτιολογώντας την επιλογή σας.

  1. Ποσότητα ιδανικού αερίου υφίσταται ισοβαρή εκτόνωση μέχρι τετραπλασιασμού του όγκου του. Τα μόρια του αερίου είχαν αρχικά ενεργό ταχύτητα ίση με 500 m/s. Στο τέλος της μεταβολής η ενεργός ταχύτητα των μορίων του αερίου θα είναι:

α) 500 m/s             β) 1000 m/s          γ) 3000 m/s           δ) 250 m/s

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση, αιτιολογώντας την επιλογή σας.

  1. Η πίεση ορισμένης ποσότητας ιδανικού αερίου είναι: (επιλέξτε τις σωστές προτάσεις)

α) Ανάλογη με την πυκνότητα του αερίου για σταθερή θερμοκρασία Τ

β) Ανάλογη με τη μέση τιμή των τετραγώνων των ταχυτήτων των μορίων του αερίου για σταθερό όγκο V.

γ) Αντιστρόφως ανάλογη με την πυκνότητα του αερίου σε θερμοκρασία Τ

δ) Ανάλογη με τον όγκο που καταλαμβάνει το αέριο σε θερμοκρασία Τ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κινητική Θεωρία αερίων 2

Κινητική Θεωρία 1

  1. Ιδανικό μονοατομικό αέριο συμπιέζεται ισόθερμα στο μισό του αρχικού του όγκου. Η πίεση του αερίου:

α) Διπλασιάζεται.

β) Υποδιπλασιάζεται.

γ) Παραμένει σταθερή

  1. Ποσότητα ιδανικού αερίου βρίσκεται σε κατάσταση (p1 , V1 , θ1 =27ο C). Υπό σταθερή πίεση η θερμοκρασία γίνεται 54 οC. Τότε:

α) Ο όγκος γίνεται 2V1.

β)  Ο όγκος γίνεται V1 /2.

γ) Τίποτε από τα παραπάνω.

  1. Ποσότητα ιδανικού αερίου θερμαίνεται από τους 300 Κ στους 420 Κ ισοβαρώς. Τότε ο όγκος αυξάνεται κατά:

α) 60%                  β) 40%                  γ) 120%                δ) Τίποτε από τα παραπάνω.

  1. Αέριο μεταβαίνει από την κατάσταση Α (pA, VA, TA ) στην κατάσταση Β (pΒ, VΒ= 2 VA, TΒ ). Αν η μεταβολή περιγράφεται από p= σταθερό V , η ΤΒ είναι:

α) TΑ /4                 β) 4ΤΑ                    γ) 8ΤΑ    δ) 32ΤΑ                  ε) Τίποτε από τα παραπάνω

 

  1. Να συμπληρώσετε τα κενά στον ακόλουθο πίνακα.
P0

V0

T0

Ισόθερμη

 

 

2V0

 

Ισοβαρής

 

  Ισόχωρη

 

P0

V0

T0

 

  1. Να συμπληρώσετε τα κενά στον ακόλουθο πίνακα.
P0

V0

T0

Ισόχωρη

 

 

 

0

Ισόθερμη

 

 

4V0

 

 

  1. Ισομοριακές ποσότητες Η2, Ο2 βρίσκονται στην ίδια θερμοκρασία και ασκούν την ίδια πίεση. Αν Μr(H)=2 10-3kg/mol και Μr(Ο)=32 10-3kg/mol  τότε:

α) Τα δύο αέρια καταλαμβάνουν ίσους όγκους

β) Για τους όγκους που καταλαμβάνουν Ο2 και Η2 ισχύει V Ο2= 16 VH2

γ) Τα δύο αέρια έχουν την ίδια πυκνότητα

δ) Η πυκνότητα του Η2 είναι ρΗ2= ρΟ2/16

 

  1. Ποσότητα ιδανικού αερίου βρίσκεται σε δοχείο με  ανένδοτα τοιχώματα (σταθερό όγκο) και ασκεί  πίεση 4 atm στους 27 οC. Θερμαίνουμε το αέριο στους 327 οC.

α. Να υπολογίσετε  τη νέα πίεση που ασκεί το αέριο

β. Να σχεδιάσετε τα διαγράμματα p(V), V(T) και p(T).

 

  1. Ποσότητα ιδανικού αερίου καταλαμβάνει όγκο 3 L. Θερμαίνουμε το αέριο. Στη διάρκεια της μεταβολής ισχύει V/T = 10-5 m3/K. (V/T= σταθερό, μεταβολή ισοβαρής)

α. Ποια είναι η απόλυτη θερμοκρασία του αερίου τη στιγμή κατά την οποία ο αρχικός όγκος έχει διπλασιαστεί;

β. Να σχεδιάσετε τα διαγράμματα p(V), V(T) και p(T)

 

  1. Σε κλειστό δοχείο σταθερού όγκου V=8,2 L περιέχονται 2 mol αερίου σε θερμοκρασία 27 oC. α) Ποια είναι η πίεση στο δοχείο; β) Θερμαίνουμε το δοχείο στους 127  oC. Ποια είναι η νέα πίεση;  Δίνεται : R= 0,082 L atm/mol K
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κινητική Θεωρία 1

App Inventor 1



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο App Inventor 1

Ασκήσεις_1_ΑΕΠΠ

Δραστηριότητα 1

Αλφάβητο είναι το σύνολο των χαρακτήρων που χρησιμοποιούνται στην ψευδογλώσσα και περιλαμβάνει: όλα τα γράμματα της ελληνικής ή αγγλικής αλφαβήτου πεζά και κεφαλαία, τους αριθμητικούς χαρακτήρες 0-9 και κάποιους ειδικούς χαρακτήρες.

Οι αριθμητικοί τελεστές χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων: +, -, *, /,  mod, div, ^.

  • Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις με τη λέξη «Σωστό», αν είναι σωστές ή «Λάθος» αν είναι λανθασμένες.

α) Η δομή ακολουθίας, η δομή επιλογής και η δομή επανάληψης είναι οι τρεις αλγοριθμικές συνιστώσες.

β) Οι λέξεις που έχουν αυστηρά καθορισμένο νόημα στην ψευδογλώσσα καλούνται δεσμευμένες λέξεις και είναι συνήθως ρήματα στην προστακτική ή συμβολισμοί που προσδιορίζουν μία σαφή ενέργεια.

γ) Ένα σχόλιο αρχίζει με το χαρακτήρα αστεράκι (*).

δ)Για το σχηματισμό μιας αλφαριθμητικής σταθεράς χρησιμοποιούνται οποιοιδήποτε χαρακτήρες.

ε) Μια σταθερά μπορεί να έχει οποιοδήποτε πλήθος αριθμητικών ή αλφαριθμητικών χαρακτήρων αντίστοιχα.

στ) Για το σχηματισμό του ονόματος μιας μεταβλητής χρησιμοποιούνται οι χαρακτήρες του αλφαβήτου.

  • Να συμπληρώσετε τα κενά με τις σωστές λέξεις στις παρακάτω προτάσεις.

α)Οι σταθερές και οι μεταβλητές καλούνται ______________.

β) Ο πρώτος χαρακτήρας του ονόματος της μεταβλητής πρέπει να είναι ____________________  και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί δεσμευμένη _______.

γ) Οι λογικές σταθερές είναι δύο, η Α__________ και ___________.

δ) Ο τελεστής mod μας δίνει το _______________ της ακέραιας διαίρεσης.

ε) Ο τελεστής div μας δίνει το _______________ της ακέραιας διαίρεσης.

στ) Οι μεταβλητές χαρακτηρίζονται ως _______________, ___________________ ή ___________ ανάλογα με την ______ που θα αποδοθεί σε αυτές.

  • Στις παρακάτω εντολές εκχώρησης αναφέρετε τον τύπο των μεταβλητών

α) Α<– 8 _________________                     β) Χ <–  «8» _____________________

γ) ύψος <– «2.1 μέτρα» ________________ δ) βάρος<– 60.5____________

  • Να χαρακτηρίσετε για την ορθότητά τους, με τη λέξη Σωστό αν είναι σωστά και τη λέξη Λάθος αν είναι λανθασμένα, τα παρακάτω ονόματα μεταβλητών.

α)  Α1                                           β) 3Ε                          γ) Εμβαδόν_Τριγώνου

δ) Εμβαδόν Τραπεζίου             ε) «βάρος»               ζ) ύψος

  • Ποιο είναι το αποτέλεσμα μετά την εκτέλεση των παρακάτω πράξεων.

α)14 mod 5 – 25 mod 8=

β)3*(3 mod 2) + 4 div (5 mod 3) =

γ) 13 mod (27 div 4) =

δ) 2^3 + 3 * (27 mod (25 mod 7)) =

ε) 13/2 – 3 mod 2 – 3 div 2 =

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ασκήσεις_1_ΑΕΠΠ

Ύλη ΑΕΠΠ 2018-2019

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΑΕΠΠ)
Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής

Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ.Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”.

  1. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων

2.1 Τι είναι αλγόριθμος.

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.

2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.
2.4.1 Δομή ακολουθίας.
2.4.2 Δομή Επιλογής.
2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών. (αφαιρείται η εντολή πολλαπλής επιλογής “Επίλεξε”)
2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.
2.4.5 Δομή Επανάληψης.

  1. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι

3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων  = Προγράμματα

3.3 Πίνακες

3.6 Αναζήτηση

3.7 Ταξινόμηση

  1. Εισαγωγή στον προγραμματισμό

6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.

6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.
6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.
6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.
6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός.

6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

  1. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού.

7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.

7.2 Τύποι δεδομένων.

7.3 Σταθερές.

7.4 Μεταβλητές.

7.5 Αριθμητικοί τελεστές.

7.6 Συναρτήσεις.

7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.

7.8 Εντολή εκχώρησης.

7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.

7.10 Δομή προγράμματος.

  1. Επιλογή και επανάληψη

8.1 Εντολές Επιλογής
8.1.1 Εντολή ΑΝ

8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ – ΟΤΟΥ
8.2.3 Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ

  1. Πίνακες

9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.

9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.

9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.

9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.

  1. Υποπρογράμματα

10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.

10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.

10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.

10.4 Παράμετροι.

10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.
10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.
10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.
10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.

10.6 Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών(…)

Για το σχ. έτος 2018-2019 η διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται και πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ταυτίζεται με την ως άνω εξεταστέα ύλη.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 13 Ιουλίου 2018

Ο Υπουργός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ύλη ΑΕΠΠ 2018-2019

3ος Διαγωνισμός Scratchgame

scratch1

 

 

 

 

«Ελληνική Μυθολογία – Scratchάροντας με ένα μύθο»

 

Το γραφείο Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης σε συνεργασία με   το ΚΕΠΛΗΝΕΤ  Χανίων,  Σχολικούς  Συμβούλους,  Εκπαιδευτικούς  Πληροφορικής  πανελλαδικά και το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης, προκηρύσσουν τον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό παιχνιδιού στο Scratch.

 

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η συμμετοχή των μαθητών σε μια συνεργατική και δημιουργική διαδικασία για την ανάπτυξη ενός υπολογιστικού παιχνιδιού στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, καλλιεργώντας και προάγοντας την αλγοριθμική σκέψη και τον πειραματισμό με βασικές προγραμματιστικές δομές.

 

Ο φετινός διαγωνισμός για το σχολικό έτος 2016-17 έχει θέμα:

 

  • «Ελληνική Μυθολογία – Scratchάροντας με ένα μύθο»

 

και ειδική θεματική με τίτλο

 

  • «Ελληνική Μυθολογία  και  Καζαντζάκης»  στα πλαίσια  συνεργασίας με το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το 2017 έχει ανακηρυχθεί ως “Έτος Καζαντζάκη” από το Υπουργείο Πολιτισμού.

 

Απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών:

  • Δημοτικού
  • Γυμνασίου
  • Λυκείου (Γενικού & Επαγγελματικού)
  • Ειδικών σχολείων

Τα υποβληθέντα έργα μπορεί να είναι προϊόντα είτε ατομικής είτε ομαδικής προσπάθειας και πρέπει να είναι πρωτότυπα, δηλαδή να προκύπτουν από την προσωπική δημιουργική εργασία των μαθητών.

 

Σημαντικές Ημερομηνίες

20 Ιανουαρίου 2017: 2ηΑνακοίνωση, ανάρτηση αναλυτικών οδηγιών συμμετοχής.

στοδιαγωνισμό και προδιαγραφών για τα μαθητικά έργα.

17 Απριλίου 2017: Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των έργων των μαθητών.

31 Μαΐου 2017: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων.

 

 

Ενημέρωση, οδηγίες και ανάρτηση των έργων στην διεύθυνση:

http://festman.schoolab.gr/festival/19

 

 

Για την οργανωτική επιτροπή

 

Γιώργος Γώγουλος Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Δυτ. Κρήτηςscratch1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3ος Διαγωνισμός Scratchgame