Προγραμματισμός micro:bit

Το micro:bit είναι ένας μίνι υπολογιστής σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας. Περιλαμβάνει κουμπιά, αισθητήρες (ήχου, κίνησης, φωτός, θερμοκρασίας),  μια οθόνη που αποτελείται από ένα τετράγωνο 5 Χ 5 (συνολικά 25) LED κ.α.

microbit

Mπορεί να προγραμματιστεί από τους μαθητές με τη χρήση  οπτικών εργαλείων προγραμματισμού (πλακίδια έτοιμων εντολών).

program

To micro:bit τροφοδοτείται από 2 μπαταρίες ΑΑΑ ή από το καλώδιο USB αν το συνδέσουμε με τον υπολογιστή μας ή το tablet ή το κινητό.

Δεν απαιτείται η εγκατάσταση κάποιου λογισμικού για τον προγραμματισμό. Υπάρχουν πολλές online πλατφόρμες, με πιο δημοφιλή την   https://makecode.microbit.org/. Οι μαθητές που δεν έχουν μια πλακέτα micro:bit, μπορούν να προγραμματίζουν χρησιμοποιώντας τον προσομοιωτή.

Λογισμικό για τις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου

Στις μικρές τάξεις του σχολείου μας, χρησιμοποιούμε ελεύθερο λογισμικό, το οποίο χρησιμοποιεί έναν παιγνιώδη χαρακτήρα προκειμένου να εξοικειώσει τα παιδιά με τον βασικό χειρισμό του Η/Υ, ενώ παράλληλα αναπτύσσει την δημιουργικότητά τους. Τα πιο δημοφιλή είναι:

 

ScratchJr
homegraphic
Το περιβάλλον προγραμματισμού ScratchJr έχει αναπτυχθεί για τις μικρές τάξεις του δημοτικού. Αποτελεί μια απλοποιημένη μορφή του δημοφιλούς Scratch. Το ScratchJr διατίθεται δωρεάν και μπορείτε να το εγκαταστήσετε στο τάμπλετ σας από το GooglePlay/AppStore. Για εγκατάσταση σε περιβάλλον Windows ή Mac μπορείτε να εγκαταστήσετε την ανεπίσημη έκδοση από τον σύνδεσμο:
https://jfo8000.github.io/ScratchJr-Desktop/

 

GCompris – Λήψη

gcompris 1024x580 1
Το GCompris είναι μια σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού. Διαθέτει ένα όμορφο και πολύχρωμο παιδικό περιβάλλον. Αποτελείται από μεγάλο πλήθος δραστηριοτήτων για παιδιά 2 έως 10 ετών. Μερικές από τις δραστηριότητες αν και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό.

 

TuxPaint – Λήψη

tux paint inicio
Το TuxPaint είναι ένα ελεύθερο, βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής για παιδιά ηλικίας 3-12 ετών.  

 

TuxMath – Λήψη

1560860793814
Eίναι προσανατολισμένο στην εξάσκηση στα μαθηματικά. Παρέχει πολλούς τρόπους εξάσκησης, πχ. πληκτρολόγηση αριθμών, πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό, διαίρεση, αρνητικούς αριθμούς.

Beaver Achiever – Mini Course

Οι μαθητές διδάσκονται βασικές αρχές προγραμματισμού. Αντί να γράφουν κώδικα, μετακινούν έτοιμα πλακίδια εντολών προγραμματισμού. Κάθε πλακίδιο αναπαριστά πραγματικό κώδικα. Ιδανικό για παιδιά  τάξεων του δημοτικού σχολείου (Δ- Ε).

https://app.codemonkey.com/beaver-achiever/hour-of-code/1

Διαδίκτυο – Internet

Τί είναι το Διαδίκτυο;

Πως συνδεόμαστε στο Διαδίκτυο;

Πόσα Διαδίκτυα υπάρχουν;

Δείτε την παρουσίαση:

Διαδίκτυο- Internet

Τώρα είστε έτοιμοι για το quiz:

Διαδίκτυο – Κουίζ

Αν συνδέστε από κινητό ή τάμπλετ μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα kahoot.it και να βάλετε το PIN:08457495

 Προσοχή: Μετά από κάθε καρτέλα πρέπει να πατάτε το κουμπάκι next.

Η εξέλιξη των υπολογιστών (Α-Β τάξη)

Πότε άρχισαν οι άνθρωποι να χρησιμοποιούν μηχανές για να κάνουν υπολογισμούς;

Πώς φτάσαμε από τον άβακα στο τάμπλετ;

Μια μικρή ματιά στην ιστορία της εξέλιξης των υπολογιστών

Η εξέλιξη των υπολογιστών στον χρόνο

Η Επανάσταση του 1821 και η κρυπτογράφηση μηνυμάτων

Η Φιλική Εταιρεία ήταν μια κρυφή ομάδα. Ως τέτοια, λοιπόν, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιεί τους κλασικούς τρόπους επικοινωνίας μεταξύ των μελών της. Ο κίνδυνος να αποκαλυφθούν στους Τούρκους ήταν μεγάλος.

Έτσι επιστρατεύτηκαν μυστικοί κώδικες προκειμένου να μπορούν να συνεννοούνται χωρίς να μπορεί κάνεις άλλος πέρα από τους μυημένους να αντιληφθεί το τι λένε.

Για να μπορέσουμε σιγά- σιγά να μπούμε στη λογική του τρόπου επικοινωνίας μεταξύ των μελών της Φιλικής Εταιρείας θα πρέπει αρχικά να κατανοήσουμε τον κρυπτογραφικό κώδικα που είχαν εφεύρει.

Πιο αναλυτικά το κρυπτογραφικό αλφάβητο της Φιλικής Εταιρείας είχε ως εξής:

wk1flknet-p

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό από το αλφάβητο λείπουν τα γράμματα Η και Υ τα οποία αντικαθιστούσε συνήθως το Ι.

wk1flknet9

Σε κάποιες απεικονίσεις του αλφάβητου λείπει το Ω, ενώ υπάρχει κωδικοποίηση για το ΟΥ.  Τα γράμματα Ξ και Ψ τα αντικαθιστούσαν με το ΚΣ και το ΠΣ και συνεπώς η κρυπτογράφηση τους είναι το «άθροισμα» αυτών των γραμμάτων που αμέσως γινόταν 4α και 9α αντίστοιχα.

Τεχνικές κρυπτογράφησης χρησιμοποιούμε και σήμερα για να μπορούμε να στέλνουμε με ασφάλεια μηνύματα μέσω υπολογιστών ή κινητών συσκευών. Εξασφαλίζουμε με αυτόν τον τρόπο ότι δεν θα μπορέσει κάποιος να διαβάσει τα μηνύματά μας.

 

 

Ο Υπολογιστής και οι συσκευές του

Δραστηριότητες για τα μέρη του Υπολογιστή. Οι δραστηριότητες προέρχονται από το ιστολόγιο ΤΠΕ στο Δημοτικό – Το ΠληροφοριBot

Σύρετε τα κείμενα με το γκρι πλαίσιο, στη σωστή εικόνα:

Δραστηριότητα 1

 

Δραστηριότητα 2

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση