Στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την οικογένεια τα παιδιά αρχικά ζωγράφισαν την οικογένεια τους στο σπίτι τους . Στη συνέχεια έγινε συζήτηση σχετικά με την έννοια της οικογένειας και τα παιδιά με το ιστόγραμμα είπε το καθένα τι σημαίνει για αυτό η λέξη οικογένεια. Έπειτα έγινε μία σύγκριση ανάμεσα στις οικογένειές τους και βρήκαν τις ομοιότητες και τις διαφορές καθώς και τον αριθμό μελών της οικογένειας. Κατόπιν, διαβάσαμε το παραμύθι “Η μοναδική μου Οικογένεια” στο οποίο παρουσιάζονται οι διάφοροι τύποι οικογένειας μέσα από οικογένειες ζώων. Στο τέλος του παραμυθιού παρουσιάζονται τα δέντρα της οικογένειας του κάθε ζώου έτσι κι εμείς ζωγραφίσαμε το δέντρο της οικογένειας μας.
Η πυρηνική οικογένεια είναι το πρώτο είδος οικογένειας το οποίο ανακαλύπτουμε και επεξεργαζόμαστε. Μέσα στο παραμύθι η πυρηνική οικογένεια παρουσιάζεται μέσα από την οικογένεια των πιγκουίνων. Αφού είδαμε ένα ντοκιμαντέρ που έδειχνε για την ζωή της οικογένειας του κάθε πιγκουίνου αποφασίσαμε να κάνουμε τους πιγκουίνους στο χώρο καθώς προχωρούν στο Νότιο Πόλο με του μουσική του Ζαν Μισέλ Ζαρ Όξυτζεν.
Το επόμενο βήμα ήταν η συζήτηση πάνω στο τρόπο με τον οποίο μεγαλώνουν οι πιγκουίνοι το μικρό τους ,ενώ στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένεια των πιγκουίνων.
Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και παίζουν την δική τους πυρηνική οικογένεια. Οι ρόλοι μοιράζονται έπειτα από συζήτηση στην παρεούλα και το παιχνίδι ξεκινά! Ας μην ξεχνάμε πως στο νηπιαγωγείο η μάθηση γίνεται μέσα από το παιχνίδι.
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένεια που έπαιξαν.
Κοιτώντας και συζητώντας τις ζωγραφιές τους δημιουργείται μια κατάσταση προβληματισμού σχετικά με τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει μια πυρηνική οικογένεια .Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για παράδειγμα είπαν, πως όταν οι γονείς θα εργάζονται δεν υπάρχουν παππούδες για να προσέχουν τα παιδιά κ.α. Όλες οι απόψεις των παιδιών καταγράφηκαν καθώς και οι λύσεις που πρότειναν και στο τέλος διαβάστηκαν.
Ο κύκλος της πυρηνικής οικογένειας έκλεισε όταν διαβάσαμε το παραμύθι <<Μια άλλη μέρα θα νικήσεις εσύ>> μέσα στο οποίο περιγράφονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια οικογένεια καστόρων στην καθημερινότητα τους καθώς και ο τρόπος επίλυσης τους.
Εκτεταμένη οικογένεια.
Αυτός ο τύπος οικογένειας παρουσιάζεται μέσα από την οικογένεια των λύκων. Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ από τον κόσμο των ζώων της Disney και συζητήσαμε για τη δομή της οικογένειας τους. Υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για τη δομή της συγκεκριμένης οικογένειας .Εντύπωση προκάλεσε στα παιδιά και ο τρόπος της ανατροφής των μικρών λύκων και η ιεραρχία της αγέλης αλλά και ο τρόπος εύρεσης του φαγητού.
Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν την εκτεταμένη οικογένεια.
Έπειτα ζωγράφισαν την εκτεταμένη οικογένεια.
Ακολουθησε συζήτηση στην παρεούλα σχετικά με την προσ0μείωση της εκτεταμένης οικογένειας καθώς τα παιδιά προβληματίστηκαν κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Κάποια παιδιά φώναζαν ,άλλα έκαναν ζημιές και άλλα δεν ήθελαν να πάνε στο σχολείο τους. Στη συζήτηση κατέληξαν πώς δεν υπήρχε καλή συνεργασία. Κατόπιν συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκτεταμένη οικογένεια και προτάθηκαν λύσεις.
Η εκτεταμένη οικογένεια έκλεισε με την ανάγνωση του παραμυθιού <<Με μια μπάλα παίζουμε όλοι μαζί>>Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά κατανοούν τη σημασία της αναγνώρισης και του εντοπισμού προβλημάτων στις σχέσεις μεταξύ των μελών, αλλά και τη σημασία του διαλόγου και της ανταλλαγής απόψεων για την επίλυση τους.
Τέλος κλείνοντας τα παιδιά παρατηρούν και συγκρίνουν τις ζωγραφιές τους στους δύο τύπους οικογένειας που επεξεργάστηκαν.