Καλό καλοκαίρι!

ΦΩΤΟ1ΦΩΤΟ 2

Η σχολική μας χρονιά έφτασε στο τέλος της. Πριν λίγες ημέρες αποχαιρετήσαμε τα αγαπημένα μας παιδιά! Τελείωσε κι αυτό το ταξίδι! Το καράβι μας αφού ταξίδεψε και σε τρικυμίες και σε γαλήνια νερά μπήκε στο λιμάνι. Ακολούθησαν φιλιά ,αγκαλιές και αποχαιρετισμοί .Τα νηπιάκια μας και τα προνηπιάκια μας αποβιβάστηκαν παίρνοντας μαζί τους εμπειρίες γνώσεις και συναισθήματα χαράς. Βέβαια πήραν μαζί τους και το φάκελο τους με όλες τις εργασίες τους, που τόσο ανυπομονούσαν να πάρουν. Έτσι ας κλείσει αυτή η χρονιά με την πρώτη στροφή ενός καλοκαιρινού τραγουδιού.

Άσπρα καράβια τα όνειρά μας

για κάποιο ρόδινο γιαλό

άσπρα καράβια τα όνειρα μας!

Να κόβουν δρόμο κι ένα δρόμο

μυριστικό και ευωδιαστό

άσπρα καράβια τα όνειρα μας!

Προστατέψτε το δάσος είναι πηγή ζωής – Εργαστήρια δεξιοτήτων.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών για το δασικό οικοσύστημα και η προστασία του. Αρχικά, δημιουργήθηκε ένας εννοιολογικός χάρτης με τη λέξη «Δάσος» έτσι ώστε να εξερευνήσουμε τι γνωρίζουν τα παιδιά και τι πιστεύουν ότι είναι το δάσος. Κάθε παιδί είπε την άποψη του.

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε βίντεο τα οποία έδειχναν δάση από τη χώρα μας κι έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν το δάσος. Δημιουργήθηκε εκ νέου ένας εννοιολογικός χάρτης με την λέξη «Δάσος» για να βρούμε ομοιότητες και διαφορές.

Το επόμενο βήμα ήταν να μάθουμε για τα ζώα του δάσους και να τα χωρίσουμε σε κατηγορίες. Δημιουργήσαμε σύνολα με τα ζώα, τα πουλιά, τα έντομα και τα ερπετά. Έπειτα, μιλήσαμε για την τροφή τους και δημιουργήσαμε τροφικές αλυσίδες. Τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι το δάσος είναι το σπίτι των ζώων αλλά και ένας τόπος που και τα ίδια θέλουν να επισκέπτονται.

Τότε δημιουργήθηκε μια κατάσταση προβληματισμού στα παιδιά καθώς προβλήθηκε το οπτικό υλικό στο οποίο το δάσος ήταν βρώμικο και υπήρχαν πεταμένα σκουπίδια. Προσπαθήσανε να βρούνε λύσεις. Οι ιδέες ήταν πολλές: να βάλουν πινακίδες, να φέρουν αστυνόμους, να δημιουργήσουν ομάδες καθαρισμού, να το καθαρίσουν τα ίδια τα παιδιά. Οπότε, τα παιδιά ζωγράφισαν τους τρόπους καθαρισμού που το καθένα σκέφτηκε.

Μέσα από τη συζήτηση προέκυψε και ο κίνδυνος της πυρκαγιάς του δάσους. Τα παιδιά κατανόησαν πόσο δύσκολο είναι κάτι τέτοιο για τα ζώα που ζουν εκεί, αλλά και για εμάς τους ανθρώπους καθώς το δάσος μας προσφέρει πολλά. Έτσι, δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τίτλο «Τι μας προσφέρει το δάσος» και τα παιδιά έλεγαν την άποψη τους. Στη συνέχεια, είδαμε εποπτικό υλικό και βίντεο με δάση που καίγονται και ζωγραφίσαμε τα δάση που καίγονται. Προβληματιστήκαμε πάνω σε αυτό και δημιουργήσαμε έναν νέο εννοιολογικό χάρτη με την ερώτηση «Πως μπορούμε να προστατέψουμε το δάσος για να μην ξεσπάσει φωτιά;». Τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες τους πάνω σε αυτό. Ενδεικτικά παρατίθεται κάποιες εργασίες.

χαρτης 1 1 δασος 2 1 ζωα 3 1 δασος 4 1 φωτια 5 1 χαρτης 6 1 τελευταια 1

Πάσχα

Η θεματική ενότητα που αφορά το Πάσχα είναι μια αγαπημένη ενότητα για τα παιδιά, καθώς στο άκουσμα της λέξεις το σκέφτονται και το συνδέουν με πασχαλινά αυγά, λαγουδάκια, δώρα και διακοπές.

Το Πάσχα όμως είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και δυσκολονόητο για αυτήν την ηλικία των παιδιών. Ωστόσο, υπάρχουν έθιμα που τηρούνται το Πάσχα και τα οποία τα παιδιά οφείλουν να μάθουν γιατί συνδέονται με την παράδοση του τόπου μας, αλλά υπάρχει και η μεγαλειώδης Ανάσταση του Χριστού καθώς και η ζωή Του την οποία μπορούν να κατανοήσουν σε ένα βαθμό.

Έτσι κινηθήκαμε σε αυτή την ενότητα σε δύο άξονες. Τα παιδιά μάθανε για τα έθιμα του Πάσχα (κάλαντα Λαζάρου, βαφή αυγών, πασχαλινά κουλούρια και τσουρέκια). Ωστόσο τα παιδιά σε αυτή την ηλικία μαθαίνουν βιωματικά, έτσι τα κορίτσια του νηπιαγωγείου τραγουδήσανε τα κάλαντα του Λαζάρου αλλά υποδεχθήκαμε κιόλας και κορίτσια μικρότερης και μεγαλύτερης ηλικίας για να μας τα τραγουδήσουν. Ακόμη, ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές και βάψαμε κόκκινα αυγά, και βέβαια τα παιδιά φτιάξανε αγαπημένες χειροτεχνίες που διάλεξαν καθώς και καλαθάκια.

Ο άλλος άξονας ήταν η ζωή του Χριστού, τα πάθη και η Ανάσταση του. Διαβάσαμε την παιδική Βίβλο για να κατανοήσουν ποιος ήταν ο Χριστός μας και τι έκανε, τα θαύματα του και τι δίδασκε. Παράλληλα συζητήσαμε και για τις δυσκολίες που πέρασε από ανθρώπους κακούς οι οποίοι τον αδίκησαν. Προσπαθήσαμε να παραλληλίσουμε τα πάθη του Χριστού και την απεικόνιση τους στην εκκλησία την μεγάλη εβδομάδα. Τέλος στείλαμε μια πασχαλινή κάρτα, κάποιες χειροτεχνίες και σοκολατένια αυγά, σε μια ομάδα ανθρώπων από την Αθήνα, η οποία εργάζεται στην επιχειρησιακή μονάδα είσπραξης, διότι αυτοί οι άνθρωποι στήριξαν το σχολείο μας κατά την περίοδο της πλημμύρας αλλά και τα Χριστούγεννα πρόσφεραν υλικό, δώρα και ρούχα στα παιδιά. Τους ευχαριστούμε από καρδιάς. Χριστός Ανέστη.

Παρατίθενται ενδεικτικά κάποιες φωτογραφίες.

ΠΑΣΧΑ1 ΠΑΣΧΑ2 ΠΑΣΧΑ3 ΠΑΣΧΑ4 ΠΑΣΧΑ5 ΠΑΣΧΑ6 ΠΑΣΧΑ7 ΠΑΣΧΑ8

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 “ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ”

Με αφορμή την ενότητα του δάσους στα εργαστήρια δεξιοτήτων που διαχειριζόμαστε, αλλά και τη σχολική ημέρα φιλοζωίας, τα παιδιά αρχικά παρακολούθησαν βίντεο για το δάσος και τα ζώα αλλά και για τα ζώα του αγρού και της συντροφιάς. Έγινε εστιασμός στη λέξη “Δικαιώματα” και συζητήσαμε πάνω σε αυτή τη λέξη. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε ότι τα δικαιώματα μοιάζουν με τους κανόνες που έχουν οι μεγάλοι στη ζωή και τα παιδιά στο σχολείο. Τέθηκαν ερωτήματα, όπως “τι θα πρέπει να έχει κάθε παιδί, για να είναι χαρούμενο”, “πότε είναι λυπημένο” και “ποιες είναι οι άσχημες συμπεριφορές που μπορεί να λάβει”. Έπειτα, περάσαμε στα δικαιώματα και τους κανόνες στον κόσμο των ζώων. Δημιουργήθηκε κατάσταση προβληματισμού και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν και πρότειναν όμορφες ιδέες. Στη συνέχεια, διαβάσαμε πώς νιώθει ένα αδέσποτο κουτάβι όταν του συμπεριφέρονται καλά και πώς όταν το κακομεταχειρίζονται. Επεκταθήκαμε στα ζώα του δάσους και το ρόλο τους και είπαμε πως θέλουν και αυτά την προσοχή μας, γιατί αλλιώς εξαφανίζονται. Έτσι, μέσα από αυτή την τοποθέτηση, τα παιδιά διάλεξαν το αγαπημένο τους ζώο και έγραψαν γιατί το αγαπούν καθώς και ένα δικαίωμα που επιλέγουν να πουν για το ζώο. Τέλος, έγινε μια ομαδική εργασία για τα ζώα του δάσους. Τα παιδιά κατανόησαν ότι τα ζώα έχουν δικαιώματα όπως οι άνθρωποι. Τα ζώα αισθάνονται όπως και οι μεγάλοι. Τα ζώα είναι φίλοι μας!ΦΙΛΟΖΩΙΑ

25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 ΓΙΟΡΤΗ -ΠΑΡΕΛΑΣΗ

Ανήμερα της γιορτής του Ευαγγελισμού και της Εθνικής επετείου του 1821, πραγματοποιήθηκε η γιορτή του νηπιαγωγείου Προδρόμου στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Ιωάννου Προδρόμου. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου παρακολούθησαν αρχικά τη θεία λειτουργία και τη δοξολογία. Στη συνέχεια, έγινε η κατάθεση στεφάνου από τον Πρόεδρο της κοινότητας και έπειτα από τα παιδιά του νηπιαγωγείου.

Ακολούθησε η γιορτή του νηπιαγωγείου, η οποία περιελάμβανε ποιήματα από τα παιδιά, δημοτικά τραγούδια, χορούς και στο τέλος την παρέλαση και τον Εθνικό Ύμνο.

Ένα μεγάλο μπράβο στους μικρούς μαθητές μου που, με υπομονή, προετοίμασαν αυτή την όμορφη γιορτή ! Ευχαριστώ πολύ τους γονείς που και αυτοί με τη σειρά τους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και έντυσαν τα παιδιά με τις παραδοσιακές στολές για να βιώσουν ακόμη καλύτερα τα παιδιά την παράδοση του τόπου μας και την ιστορία του έθνους μας!. Ευχαριστώ τον Πρόεδρο της κοινότητας και τον Ιερέα της Εκκλησίας για τη συμβολή τους στην πραγμάτωση της γιορτής. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω, όλους τους κατοίκους του χωριού, που παρέμειναν στον αύλειο χώρο της εκκλησίας και παρακολούθησαν τη γιορτή.

Παραθέτω ενδεικτικά κάποιες φωτογραφίες.1

234

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Την Παρασκευή έγινε το πάρτυ του σχολείου μας. Τα παιδιά ήρθαν ντυμένα με τις αποκριάτικες στολές τους. Αρχικά κάθε παιδί παρουσίασε τον ήρωα που ήταν ντυμένο. Στη συνέχεια χορέψαμε ,φάγαμε και παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι με τους ήρωες που έιχαμε στην τάξη .Τα παιδιά ήρωες ενημερώθηκαν πως τα ζώα της πόλης τους κινδυνεύουν. Αμέσως ΄κατέστρωσαν σχέδιο και το ενεργοποίησαν για να τα ελευθερώσουν από τον κακό. Η αποστολή τους είχε αίσιο τέλος για τα ζώα! Έπειτα βγήκαμε στην πλατεία για το πέταγμα των χαρταετών και για παιχνίδια με τις σερπαντίνες.

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

FOTO2FOTO4FOTO1FOTO3thumbnail 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ

Στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την οικογένεια τα παιδιά αρχικά ζωγράφισαν την οικογένεια τους στο σπίτι τους . Στη συνέχεια έγινε συζήτηση σχετικά με την έννοια της οικογένειας και τα παιδιά με το ιστόγραμμα είπε το καθένα τι σημαίνει για αυτό η λέξη οικογένεια. Έπειτα έγινε μία σύγκριση ανάμεσα στις οικογένειές τους και βρήκαν τις ομοιότητες και τις διαφορές καθώς και τον αριθμό μελών της οικογένειας. Κατόπιν, διαβάσαμε το παραμύθι “Η μοναδική μου Οικογένεια” στο οποίο παρουσιάζονται οι διάφοροι τύποι  οικογένειας μέσα από οικογένειες ζώων. Στο τέλος του παραμυθιού παρουσιάζονται τα δέντρα της οικογένειας του κάθε ζώου έτσι κι εμείς ζωγραφίσαμε το δέντρο της οικογένειας μας.

φοτο 1

Η πυρηνική οικογένεια είναι το πρώτο είδος οικογένειας το οποίο ανακαλύπτουμε και επεξεργαζόμαστε. Μέσα στο παραμύθι η πυρηνική οικογένεια παρουσιάζεται μέσα από την οικογένεια των πιγκουίνων. Αφού είδαμε ένα ντοκιμαντέρ που έδειχνε για την ζωή της οικογένειας του κάθε πιγκουίνου αποφασίσαμε να κάνουμε τους πιγκουίνους στο χώρο καθώς προχωρούν στο Νότιο Πόλο με του μουσική του Ζαν Μισέλ Ζαρ Όξυτζεν.

φωτο 2

Το επόμενο βήμα ήταν η συζήτηση πάνω στο τρόπο με τον οποίο μεγαλώνουν οι πιγκουίνοι το μικρό τους ,ενώ στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένεια των πιγκουίνων.ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΙ

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και παίζουν την δική τους πυρηνική οικογένεια. Οι ρόλοι μοιράζονται έπειτα από συζήτηση στην παρεούλα και το παιχνίδι ξεκινά! Ας μην ξεχνάμε πως στο νηπιαγωγείο η μάθηση γίνεται μέσα από το παιχνίδι.ΠΥΡΗΝΙΚΗΠΥΡΗΝΙΚΗ.3ΠΗΡΥΝΙΚΗ 1

Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένεια που έπαιξαν.

ΠΥΡΗΝΙΚΗ 4

Κοιτώντας και συζητώντας τις ζωγραφιές τους δημιουργείται μια κατάσταση προβληματισμού σχετικά με τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει μια πυρηνική οικογένεια .Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για παράδειγμα είπαν, πως όταν οι γονείς θα εργάζονται δεν υπάρχουν παππούδες για να προσέχουν τα παιδιά κ.α. Όλες οι απόψεις των παιδιών καταγράφηκαν καθώς και οι λύσεις που πρότειναν και στο τέλος διαβάστηκαν.

Ο κύκλος της πυρηνικής οικογένειας έκλεισε όταν διαβάσαμε το παραμύθι <<Μια άλλη μέρα θα νικήσεις εσύ>> μέσα στο οποίο περιγράφονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια οικογένεια καστόρων στην καθημερινότητα τους καθώς και ο τρόπος επίλυσης τους.

ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ2

Εκτεταμένη οικογένεια.

Αυτός ο τύπος οικογένειας  παρουσιάζεται μέσα από την οικογένεια των λύκων. Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ από τον κόσμο των ζώων της Disney και συζητήσαμε για τη δομή της οικογένειας τους. Υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για τη δομή της συγκεκριμένης οικογένειας  .Εντύπωση προκάλεσε στα παιδιά και ο τρόπος της ανατροφής των μικρών  λύκων και η ιεραρχία της αγέλης αλλά και ο τρόπος εύρεσης του φαγητού.

Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν την εκτεταμένη οικογένεια.ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ1ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ1.4

Έπειτα ζωγράφισαν την εκτεταμένη οικογένεια.

ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ1.2 1ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ1.3

Ακολουθησε συζήτηση στην παρεούλα σχετικά με την προσ0μείωση της εκτεταμένης οικογένειας καθώς τα παιδιά προβληματίστηκαν κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Κάποια παιδιά  φώναζαν ,άλλα έκαναν ζημιές και άλλα δεν ήθελαν να πάνε στο σχολείο τους. Στη συζήτηση κατέληξαν πώς δεν υπήρχε καλή συνεργασία. Κατόπιν συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκτεταμένη οικογένεια  και προτάθηκαν λύσεις.

Η εκτεταμένη οικογένεια έκλεισε με την ανάγνωση του παραμυθιού <<Με μια μπάλα παίζουμε όλοι μαζί>>Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά κατανοούν τη σημασία της αναγνώρισης και του εντοπισμού προβλημάτων στις σχέσεις μεταξύ των μελών, αλλά και τη σημασία του διαλόγου και της ανταλλαγής απόψεων για την επίλυση τους.ΛΥΚΟΙ 1

Τέλος κλείνοντας τα παιδιά παρατηρούν και συγκρίνουν τις ζωγραφιές τους στους δύο τύπους οικογένειας που επεξεργάστηκαν.thumbnail

 

 

 

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ -ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ.

Οι εκπαιδευτικοί και μαθητές του Νηπιαγωγείου Προδρόμου σας εύχονται Καλή και δημιουργική Χρονιά με υγεία! Παραθέτουμε και κάποιες φωτογραφίες από το χριστουγεννιάτικο ταμπλό με τις καρτούλες που περιέχουν  τις ευχές των παιδιών με τους γονείς τους.

Τέλος παραθέτουμε τα δώρα που έστειλαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου στην ομάδα του φορέα  ανεξάρτητης αρχής επιχειρησιακής μονάδας είσπραξης σαν ένα μεγάλο ευχαριστώ για όσα μας έχουν προσφέρει!ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 1ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ2ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ3

basilopita 2 basilopita 1