Καλοκαιρινή γιορτή !!!
4ος Θεματικός Κύκλος Δημιουργώ και καινοτομώ STEAM ρομποτική
Τίτλος <<Τα Ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης>>
Περίοδος υλοποίησης Απρίλιος -Μάιος 2024
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – “Για το δάσος μαθαίνω”
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική- Τομέας: Οικολογική συνείδηση
Τίτλος «Για το δάσος μαθαίνω»
Περίοδος υλοποίησης Φεβρουάριος -Μάρτιος 2024
Βασική επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των νηπίων σχετικά με την φροντίδα του περιβάλλοντος και τη σημασία του στη ζωή μας.
Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το δάσος, τα φυτά, τα ζώα και τις φωλιές τους.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το παρακάτω βιντεάκι και συζητήσαμε όσα είδαμε και ακούσαμε
Τα παιδιά μετά από τη συζήτηση κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε ένα μεγάλο χαρτί ανά ομάδα το δάσος όπως το φαντάζονταν. Σε κάθε ομάδα ενθαρρύνονταν η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια μεταξύ των μελών της.
![IMG 20240219 113230](https://blogs.sch.gr/nipperoul/files/2024/05/IMG_20240219_113230-225x300.jpg?x60311)
Καταλάβαμε την αναγκαιότητα των δασών και τις συνέπειες από την καταστροφή τους.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ: «ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ»
Το νηπιαγωγείο μας την Τετάρτη 06/03/24 έλαβε μέρος στην πανελλήνια εκδήλωση «Σπάμε τη σιωπή» κατά του σχολικού εκφοβισμού. Η δράση διοργανώθηκε με αφορμή την Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων.
Μιλήσαμε για το σχολικό εκφοβισμό.
Φτιάξαμε τις ατομικές μας κατασκευές.
Φουσκώσαμε μπαλόνια και τα σκάσαμε στην αυλή «σπάζοντας» την σιωπή!
Ενδοσχολική επιμόρφωση: «Πρώτες βοήθειες»
Ενημέρωση με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες διοργανώθηκε στις 06/02/2024 στο Νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Η επιμόρφωση διάρκειας τριών ωρών πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου με ομιλητές τους κ. Μουζακίτη Ανδρέα και κ. Χειμαριό Σπυρίδωνα. Στην ενημέρωση παρευρίσκονταν αρκετά μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, αλλά και το διδακτικό προσωπικό.
Ευχαριστούμε θερμά τους ομιλητές μας για την εξαιρετικά σημαντική ενημέρωση που μας παρείχαν, αλλά και τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών που στήριξαν με την παρουσία τους τη διοργάνωση και την υλοποίηση του γεγονότος.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην
Υποθεματική- Τομέας: Υγεία-Διατροφή και άσκηση
Τίτλος « Οι ντετέκτιβς της διατροφής»
Περίοδος υλοποίησης Δεκέμβριος -Ιανουάριος 2023
Βασική επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των νηπίων σχετικά με τις σωστές διατροφικές συνήθειες και με τη σημασία της άσκησης για την υγεία τους.
Ενημερώνουμε τα παιδιά ότι στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθειά τους στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει.
Δείτε το βίντεο πατώντας τον σύνδεσμο: https://www.voki.com/site/pickup?scid=18811116&chsm=488c9a08504fba6d881d3afa09c80c45
Μιλήσαμε για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής στο σώμα και την υγείας μας, τις βιταμίνες και τη γυμναστική.
Για να τον βοηθήσουν γίνονται ντετέκτιβ αναζητούν στοιχεία.
Ζωγραφίσαμε το πρωινό μας και το φωτογραφίσαμε.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να προτείνουν λύσεις στον κ. Βανς για να βοηθήσει τα παιδιά του, αφού νωρίτερα μάθαμε για την πυραμίδα της διατροφής και ζωγραφίσαμε μια δική μας.
Κάναμε γυμναστική και μιλήσαμε για τα οφέλη της.
Μάθαμε για τα φρούτα, τα φάγαμε και τα στύψαμε για να πιούμε το χυμό τους.
Ακούσαμε το παραμύθι «Η ντοματούλα και ο Κρεμμυδάκης».
Φτιάξαμε ομαδική εργασία: Την «Κυρία Υγιεινούλα».
Φτιάξαμε τη δική μας βασιλόπιτα, διαβάσαμε τη συνταγή, εντοπίσαμε τα υλικά στην πυραμίδα της διατροφής και διαπιστώσαμε πώς από υγιεινά υλικά (π.χ. αλεύρι, χυμός πορτοκαλιού, γάλα) μπορούμε να φτιάξουμε ένα σπιτικό γλυκό που στην πραγματικότητα είναι υγιεινό!
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη -Ανθρώπινα Δικαιώματα
Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη»
Τίτλος: << ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ>>
Περίοδος υλοποίησης: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο
νηπιαγωγείο.
Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές
ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.
Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου,
δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι.
Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης.
Προσδοκώμενα μαθησιακά
αποτελέσματα
-Να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία
-Να καταγράψουν τους κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας
-Να εκφράσουν τις αρχικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων.
-Να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας
που αξιοποιούν.
-Να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με: κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή.
-Να προβληματιστούν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, να παρατηρήσουν, να πουν
απόψεις και να συζητήσουν πάνω στο αυτό το πρόβλημα δίνοντας εναλλακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να επιλυθεί μία διαφωνία.