Εργαστήρια Δεξιοτήτων – “Για το δάσος μαθαίνω”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική- Τομέας: Οικολογική συνείδηση

                                                                       Τίτλος «Για το δάσος μαθαίνω»

                                                          Περίοδος υλοποίησης Φεβρουάριος -Μάρτιος 2024

Βασική επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των νηπίων σχετικά με την φροντίδα του περιβάλλοντος και τη σημασία του στη ζωή μας.

Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το δάσος, τα φυτά, τα ζώα και τις φωλιές τους.

IMG 20240219 105442

IMG 20240219 105522

IMG 20240219 105537

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το παρακάτω βιντεάκι και συζητήσαμε όσα είδαμε και ακούσαμε

Τα παιδιά μετά από τη συζήτηση κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε ένα μεγάλο χαρτί ανά ομάδα το δάσος όπως το φαντάζονταν. Σε κάθε ομάδα ενθαρρύνονταν η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια μεταξύ των μελών της.

IMG 20240219 110953

IMG 20240219 110953

IMG 20240220 115246

IMG 20240219 113230
Στη συνέχεια παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια και παιχνίδια ρόλων

 

IMG 20240202 105645

IMG 20240202 110258

IMG 20240202 110752Καταλάβαμε την αναγκαιότητα των δασών και τις συνέπειες από την καταστροφή τους.

IMG 20240223 094151

IMG 20240223 101124

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ: «ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ»

Το νηπιαγωγείο μας την Τετάρτη 06/03/24 έλαβε μέρος στην πανελλήνια εκδήλωση «Σπάμε τη σιωπή» κατά του σχολικού εκφοβισμού. Η δράση διοργανώθηκε με αφορμή την Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων.

Μιλήσαμε για το σχολικό εκφοβισμό.

IMG 20240306 092743 1

Φτιάξαμε τις ατομικές μας κατασκευές.

IMG 20240306 093852 1

IMG 20240306 095028

Φουσκώσαμε μπαλόνια και τα σκάσαμε στην αυλή «σπάζοντας» την σιωπή!

IMG 20240306 110148

IMG 20240306 110157

IMG 20240306 110212 1

Ενδοσχολική επιμόρφωση: «Πρώτες βοήθειες»

Ενημέρωση με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες διοργανώθηκε στις 06/02/2024 στο Νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Η επιμόρφωση διάρκειας τριών ωρών πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου με ομιλητές τους κ. Μουζακίτη Ανδρέα και κ. Χειμαριό Σπυρίδωνα. Στην ενημέρωση παρευρίσκονταν αρκετά μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, αλλά και το διδακτικό προσωπικό.

Ευχαριστούμε θερμά τους ομιλητές μας για την εξαιρετικά σημαντική ενημέρωση που μας παρείχαν, αλλά και τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών που στήριξαν με την παρουσία τους τη διοργάνωση και την υλοποίηση του γεγονότος.

2            1

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην

Υποθεματική- Τομέας: Υγεία-Διατροφή και άσκηση

                                                           Τίτλος « Οι ντετέκτιβς της διατροφής»

                                                  Περίοδος υλοποίησης Δεκέμβριος -Ιανουάριος 2023

Βασική επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των νηπίων σχετικά με τις σωστές διατροφικές συνήθειες και με τη σημασία της άσκησης για την υγεία τους.

Ενημερώνουμε τα παιδιά ότι στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθειά τους στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

Δείτε το βίντεο πατώντας τον σύνδεσμο: https://www.voki.com/site/pickup?scid=18811116&chsm=488c9a08504fba6d881d3afa09c80c45

IMG 20240109 111834

IMG 20240109 111825

Μιλήσαμε για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής στο σώμα και την υγείας μας, τις βιταμίνες και τη γυμναστική.

IMG 20240109 111328

Για να τον βοηθήσουν γίνονται ντετέκτιβ αναζητούν στοιχεία.

IMG 20240109 112508

IMG 20240110 092850

IMG 20240110 092856

Ζωγραφίσαμε το πρωινό μας και το φωτογραφίσαμε.

IMG 20240109 114454

IMG 20240117 100300

IMG 20240117 100200

IMG 20240117 100216

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να προτείνουν λύσεις στον κ. Βανς για να βοηθήσει τα παιδιά του, αφού νωρίτερα μάθαμε για την πυραμίδα της διατροφής και ζωγραφίσαμε μια δική μας.

IMG 20240117 095245

IMG 20240117 094748

IMG 20240117 094817

IMG 20240117 094907

IMG 20240117 094949

IMG 20240117 112410 1

IMG 20240117 112404 1

Κάναμε γυμναστική και μιλήσαμε για τα οφέλη της.

IMG 20240109 094943

IMG 20240109 094917

Μάθαμε για τα φρούτα, τα φάγαμε και τα στύψαμε για να πιούμε το χυμό τους.

IMG 20240110 095211

IMG 20240110 095357

IMG 20240110 100512

IMG 20240110 100639

Ακούσαμε το παραμύθι «Η ντοματούλα και ο Κρεμμυδάκης».

IMG 20240119 094113

IMG 20240119 094055

Φτιάξαμε ομαδική εργασία: Την «Κυρία Υγιεινούλα».

IMG 20240119 113037

IMG 20240119 112318

Φτιάξαμε τη δική μας βασιλόπιτα, διαβάσαμε τη συνταγή, εντοπίσαμε τα υλικά στην πυραμίδα της διατροφής και διαπιστώσαμε πώς από υγιεινά υλικά (π.χ. αλεύρι, χυμός πορτοκαλιού, γάλα) μπορούμε να φτιάξουμε ένα σπιτικό γλυκό που στην πραγματικότητα είναι υγιεινό!

IMG 20240125 113836

IMG 20240125 114130

IMG 20240125 114140

IMG 20240125 114256

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη -Ανθρώπινα Δικαιώματα

Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη»

Τίτλος: << ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ>>

Περίοδος υλοποίησης: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο
νηπιαγωγείο.IMG 20231113 105415

Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές
ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

DSC05331 DSC05335
Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου,
δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι.DSC05349 DSC05348

IMG 20231101 112715

IMG 20231101 114409

IMG 20231101 115303

IMG 20231107 111959

DSC05365DSC05364

Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης.

Προσδοκώμενα μαθησιακά
αποτελέσματα

-Να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία

-Να καταγράψουν τους κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας

-Να εκφράσουν τις αρχικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων.
-Να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας
που αξιοποιούν.

-Να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με: κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή.

-Να προβληματιστούν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, να παρατηρήσουν, να πουν
απόψεις και να συζητήσουν πάνω στο αυτό το πρόβλημα δίνοντας εναλλακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να επιλυθεί μία διαφωνία.