Καλό Καλοκαίρι

Ο τελευταίος μας μήνας ήταν γεμάτος με καλοκαιρινές κατασκευές. Τί ψαράκια,

IMG 20240530 093634 IMG 20240530 093637 IMG 20240530 111150 Messenger creation f7302d2e 6dca 423d bd01 df24832a51ff

τί καλαμάρια,

Messenger creation d4e264cb daac 41e7 8485 a0e60257f803

 

βαρκούλες, ανεμόμυλοι, κουβαδάκια, καβουράκια!

Messenger creation 0226a9e5 027c 4f47 a772 3afad193cbad Messenger creation c110d1b4 aca5 4716 87d5 0277f98b21f2 Messenger creation e566fb55 5557 4d10 8217 925a87841d81

Τα μικρά χεράκια των παιδιών μας δεν στάματησαν να κόβουν και να κολλάνε.

Με αυτά και με αυτά φτάσαμε στο τέλος μιάς υπέροχης σχολικής χρονιάς γεμάτη μπόλικη μάθηση, γέλια και πολύ αγάπη!

Σας ευχόμαστε να περάσετε ένα ξεκούραστο και ξέγνοιαστο καλοκαιράκι.

Να ευχηθούμε στο μοναδικό μας νηπιάκι, καλή πρόοδο στο μεγάλο σχολείο και όλα να της έρχονται πάντα καλά!

Όσο για τα υπόλοιπα προνηπιάκια μας, ραντεβού τον Σεπτέμβρη!

Καλο Καλοκαίρι!

 

Πρόγραμμα τρίμηνης διάρκειας

Απο το Φεβρουάριο μέχρι και τον Απρίλιο, πραγματοποποιήσαμε ένα project που αφορά στο ιστορικό   αρχαιολογικό και μυθολογικό πλαίσιο του Ορχομενού Βοιωτίας. Πιο συγκεκριμένα, αφηγηθήκαμε δύο μύθους που αφορούν στις τρείς Χάριτες και το Πριγκιπόπουλο και ο Φρίξος και η Έλλη. Για τον πρώτο μύθο έγιναν δραστηριότητες ταύτισης και παζλ, έκθεση ζωγραφικής απο τα παιδιά. Όσον αφορά στον δεύτερο, πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήριο κατασκευής θεατρικών κουκλών και ακολούθησε η δραματοποίηση του.

χαριτες 1 εκθε ζκουκλ δραμ

 

 

Προχωρήσαμε σε συζήτηση αναφορικά  με τους Μινύες και πώς κατάφεραν να αποστραγγίσουν και αποξηράνουν την λίμνη Κωπαϊδα.

Επικοινωνήσαμε με αρχαιολόγο απο το μουσείο Αιγών στη Βεργίνα και μας δάνεισε υλικό για τους βασιλικούς τάφους του Φιλίππου Β. Φτάξαμε τους δικούς μας ήλιους της Βεργίνας με πλαστελίνη

ηλιο

και δημιουργήθηκαν παιχνίδια στο learning apps.

παιχ

 

Προχωρήσαμε σε σύγκριση του τάφου του Φιλίππου Β με του Αθάμαντα και του Ατρέα στις Μυκήνες.

Κατανείμαμε τα βασίλεια με βάση τη γεωγραφική τους θέση

χαρτες

και δώσαμε έμφαση στο να μάθουν τα παιδιά βασικές πληροφορίες για τον πολιτισμό, την ιστορία και πώς μπορούμε να διαδώσουμε, διασώσουμε  την κληρονομιά μας ώς έθνος. Στόχοι του προγράμματος ήταν να αναπτυχθεί αίσθημα ευθύνης, αγάπης και σεβασμού για την ιστορία του τόπου και γενικότερα της χώρας μας. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες και φάνηκε να θυμούνται πολλά απο όλα αυτά που συζητιούνταν το τελευταίο διάστημα. Έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για τους μύθους, αλλά και για τους θολωτούς μυκηναϊκούς τάφους της Ελλάδας μας. Υπόσχεση όλων να φροντίσουμε να κρατήσουμε την ιστορία μας αναλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου.

4ο εργαστήριο δεξιοτήτων – Μικροί μετεωρολόγοι

Σε αυτό το τέταρτο και τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων της χρονιάς αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον καιρό και να γίνουμε μικροί μετεωρολόγοι.

Μέσα απο αυτό θέλαμε τα παιδιά να μπορούν να αναγνωρίζουν τα καιρικά φαινόμενα, μέσα απο τα πειράματα που κάναμε, να μπούν σε καταστάσεις προβληματισμού και επίλυσης προβλημάτων. Να ασκούν ερωτήματα και να καταλήγουν σε συμπεράσματα και να κατανοήσουν οτι τα καιρικά φαινόμενα είναι κάτι πολύ φυσικό.

Αρχικά ξεκινήσαμε με την παρατήρηση του ουρανού.

Είδαμε τα σύννεφα και τα σχήματα που δημιουργούν και αποφασίσαμε να καταγράψουμε τον καιρό όλης της εβδομάδας σε ατομικά μπλοκάκια και να δούμε στο τέλος της εβδομάδας ποιος ήταν ο επικρατέστερος καιρός

trashed 1719652251 GridArt 20240530 120719464

IMG 20240520 100057 IMG 20240520 095946

Έπειτα αναφέραμε όλα τα καιρικά φαινόμενα που μας ήταν γνωστά και μάθαμε αυτά που μας ήταν λίγο πιο αγνωστα, όπως το χαλάζι και η καταιγίδα και μετά παίξαμε ένα παιχνίδι προσληπτικού λεξιόγίου όπου εμείς αναφέραμε το καιρικό φαινόμενο και τα παιδιά έπρεπε να μας το δείξουν σε συγκεκριμένη ταχύτητα.

GridArt 20240530 121019157

Σε άλλο εργαστήριο παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή τον μύθο του Αισώπου ¨Ο ήλιος και ο βοριάς”

το δραματοποιήσαμε,

IMG 20240521 132712 IMG 20240521 132839 IMG 20240521 133002 IMG 20240521 133033

και μετά το αποτυπώσαμε στο χαρτί σε ατομικές εργασίες

trashed 1718977774 GridArt 20240521 133314531

Επίσης δημιουργήσαμε το δικό μας μικρό συννεφάκι. Χρησιμοποιώντας ζεστό νερό, ένα βάζο, παγάκια στο καπάκι του βάζου και λίγο λάκ για τα μαλλιά, φτιάξαμε ένα συννεφάκι. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και κάναμε το πείραμα τρείς φορές, Δεν το χορταίνανε με τίποτα.

GridArt 20240530 120909898 IMG 20240530 092515 IMG 20240530 092518

Τέλος περάσαμε στον κύκλο του νερού. Το ξέρετε οτι το νερό ανακυκλώνεται και είναι το ίδιο με εκείνο που είχαμε απο την εποχή των δεινοσαύρων; Αλήθεια κυρία, μου απάντησαν συγκλονισμένα και ενθουσιασμένα. Αφού λοιπόν είδαμε μερικά video

 

συζητήσαμε για αυτά που είδαμε  και μιλήσαμε για την εξάτμιση, την συμπύκνωση την βροχόπτωση και την  συγκέντρωση

και κάναμε δύο ατομικές κατασκεύες μία για τον κύριο σταγονούλη και μία για τον κύκλο του νερού.

GridArt 20240606 143459292 IMG 20240606 121435

IMG 20240606 121745 IMG 20240606 122145 IMG 20240606 122149 IMG 20240606 122150

Τέλος φτιάξαμε και το δικό μας βοχόμετρο μια μέρα που φαινόταν οτι θα έβρεχε πολύ αλλά τελικά μας απογοήτευσε καθώς έριξε λίγες σταγόνες.

Σε ένα πλαστικό ποτήρι απο τον πάτο  και προς τα επάνω κάναμε ανα κάθε εκατοστό μια γραμμή για να δούμε περίπου πόσα εκατοστά θα έβρεχε, για να κατανοήσουμε πώς μετράνε οι μετεωρολόγοι την ποσότητα της βροχής όταν μας αναφέρουν πόσο έβρεξε σε κάποιες περιοχές.

GridArt 20240606 113201986 IMG 20240606 105124

Δυστυχώς το τελευταίο αυτό εργαστήριο δεξιοτήτων συνέπεσε με τις πρόβες για την καλοκαιρινή μας γιορτούλα και τις καλοκαιρινές κατασκεύες και δεν επεκταθήκαμε τόσο όσο θα θέλαμε. Παρόλαυτά τα παιδιά πήραν αρκετές πληροφορίες και πλέον κοιτούν τον ουρανό με…..άλλο μάτι…..!

 

Η εκδρομή μας στους Κήπους Αλιάρτου

Η μέρα μας σήμερα ήταν ξεχωριστή, γιατί επισκεφτήκαμε τους κήπους Αλιάρτου. Το λεωφορείο μας περίμενε εξω απο το σχολείο μας πρωί πρωί και γεμάτοι ενθουσιασμό ξεκινήσαμε να πάμε να παραλάβουμε τους φίλους μας απο το νηπιαγωγείο Κάστρου και όλοι μαζί πια, να ξεκινήσουμε για τον τελικό μας προορισμό, πού άλλου, απο τους Κήπους Αλιάρτου. Τα παιδιά κατα τη διαδρομή κοιτούσαν με προσοχή έξω και μας ανέφεραν ότι τους έκανε εντύπωση (τα ποτιστικά κανόνια, τα θερμοκήπια κ.α.) μέχρι που φτάσαμε στον προορισμό μας. Περιηγηθήκαμε στους κήπους, ειδαμε τα σπίτια που υπάρχαν μέσα σε  αυτούς, είδαμε το ποτάμι και ακούσαμε το κελάρισμα του νερού και μετά απο αυτή τη βόλτα καταλήξαμε στην παιδική χαρά.Ε εκεί τα παιδιά τα δώσανε όλα!!! Παίξανε μέχρι τελικής πτώσεως, καθώς η συγκεκριμένη παιδική χαρά ήταν πολύ προσεγμένη, ασφαλής και με πληθώρα παιχνιδιών!

IMG 20240605 105019 IMG 20240605 105021 IMG 20240605 105023 IMG 20240605 132919

Τα παιδιά έιχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα με τα παιδιά του Κάστρου,να συναναστραφούν, να συνεργαστούν και να κάνουν νέους φίλους.

Κάναμε μια ολιγόλεπτη διακοπή για φαγητό στα πανέμορφα ξύλινα τραπεζάκια και μετά παιχνιδι ξανά…

IMG 20240605 133653

Βγαλαμε και μερικές ομαδικές φωτό!

IMG 20240605 132902 IMG 20240605 132750

Δυστυχώς όλα τα καλά τελειώνουν γρήγορα. Έπρεπε να ξεκινήσουμε να μαζέψουμε τα πράγματά μας γιατί είχαμε να κάνουμε και μια επίσκεψη στο Δημαρχείο Αλιάρτου, καθώς είχαμε πρόσκληση απο τον Δήμαρχο! Μας περίμενε στο Δημαρχείο, μας υποδέχτηκε με σοκολατάκια και μας έκανε μία ξενάγηση στο γραφείο του. Εκεί και τα δύο νηπιαγωγεία του είπαμε ενα τραγουδάκι, τον ευχαριστήσαμε για την φιλοξενεία και ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής!

IMG 20240605 132557

Η εκδρομή μας, δημιούργησε όμορφες εικόνες και εμπειρίες στους μικρούς μας μαθητές και γι αυτό είπαμε να το επαναλάβουμε και του χρόνου.

Στο σημείο αυτο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Νηπιαγωγείο Κάστρου που συνεργάστηκε μαζί μας, γιατί χωρίς τη συμμετοχή τους, η πραγματοποίηση αυτής της εκδρομής θα ήταν δύσκολη.

Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την μαμά της Αννας Μαρίας για τους χυμούς, τις πίτσες και τα μπουρεκάκια που μας έφερε, την Βασιλική για τα υπέροχα παγωτίνια που μας κέρασε και φυσικά τον Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο Αλιάρτου για την φιλοξενεία τους και τα κεράσματά τους!

Περάσαμε υπέροχα και θα το επαναλάβουμε σίγουρα!

 

Το ψηφιακό μας παραμύθι για την διαφορετικότητα

Σήμερα ολοκληρώσαμε το σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας με θέμα τη διαφορετικότητα, την αλληλοεκτίμηση και τον αλληλοσεβασμό, με τη δημιουργία ενός ψηφιακού παραμυθιού.

Κατα την επίσκεψή μας στις ιχθυοκαλλιέργειες πέστροφας στον Ορχομενό, την προηγούμενη εβδομάδα, τα παιδιά είχαν παρατηρήσει μέσα στο πλήθος των πεστροφών, ένα ψαράκι πορτοκαλί, τελείως διαφορετικό απο τα υπόλοιπα. Χαρούμενα για την ανακάλυψή τους έκαναν υποθέσεις για το άν το ψαράκι αυτό που ήταν τόσο διαφορετικό, θα το αγαπούσαν τα άλλα ψάρια. Ο κύριος Αριστοτέλης, ο υπεύθυνος της ιχθυοκαλλιέργειες διαβεβαίωσε τα παιδιά οτι το ψαράκι ζούσε ειρηνικά μαζί με τα άλλα ψάρια. Το γεγονός οτι τα παιδιά παρατήρησαν το διαφορετικό και νοιάστηκαν γι αυτό, μαρτυρά οτι το φετινό μας σχέδιο δράσης εμπεδώθηκε απο τα παιδιά.

Με το πρόγραμμα “story jumber” δημιουργήσαμε (μετά απο πολύ συζήτηση για την πλοκή της ιστορίας) το ψηφιακό μας παραμύθι με τιτλο “ΤΟ ΑΛΛΟ ΨΑΡΑΚΙ”

και με πολύ χαρά και περηφάνια, σας το παρουσιάζουμε!

Καλή ανάγνωση!


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

Εκπαιδευτική εκδρομή στον Ορχομενό

Σήμερα είχαμε τη χαρά … Να ξυπνήσουμε …και στο κρεβάτι μας δίπλα να δούμε ένα γράμμα… Με αποστολείς τις τρεις χάριτες. Διαβάζοντας το. .. καταλάβαμε πως ήθελαν να πάμε σε κάποια συγκεκριμένα σημεία. Έπρεπε να σαρώσουμε τους qr codes και να μεταβούμε από το ένα σημείο στο άλλο …

viber image 2024 05 22 11 43 04 672

Ξεκινήσαμε από τον ευαγγελιστή Λουκά, κατευθύνθηκαμε προς την πλατεία ηρώων όπου και είδαμε το άγαλμα με το χρυσόμαλλο κριάρι , τον Φρίξο και την Έλλη. Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας ώστε να δούμε το αρχαίο θέατρο του Ορχομενού και αμέσως μετά να μπούμε στον θολωτο τάφο του Μινύα.

IMG 20240522 100434IMG 20240522 101140IMG 20240522 100128

Ακολούθως, επισκέφθηκαμε τον ιερό ναό Παναγίας Σκριπούς, είδαμε το ψηφιδωτό, το πηγάδι, τις τρεις πύλες , ανάγλυφες και σκαλιστές επιγραφές , το εξαπτέρυγο δώρο του Γερμανού στρατηγού, το ηλιακό ρολόι .

IMG 20240522 103502 IMG 20240522 103651 IMG 20240522 103720 1 IMG 20240522 104618 IMG 20240522 104920

Τέλος … Μας περίμενε μια έκπληξη… Ξενάγηση από τον κ. Αριστοτέλη δήμου στην ιχθυοκαλλιέργεια του, μας έδωσε πληροφορίες για τις πέστροφες και τις τάισε… παρουσία μας. Μια όμορφη μέρα θα κλείσει… Με όμορφες μυρωδιές και πολλές αναμνήσεις.

IMG 20240522 110939 IMG 20240522 110946 IMG 20240522 110954 IMG 20240522 111746 IMG 20240522 111753 IMG 20240522 111812

Αφισοκόλληση με θέμα τη διαφορετικότητα

Στα πλαίσια του φετινού σχέδιου δράσης της σχολικής μας μονάδας, που αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας τόσο της πολιτισμικής όσο και σε θέματα αναπηρίας (νοητικής ή και σωματικής) και τον αλληλοσεβασμό, αποφασίσαμε με τα παιδιά να δημιουργήσουμε μία αφίσα για την φυλετική διαφορετικότητα να την εκτυπώσουμε σε αντίτυπα  και να τη μοιράσουμε στις τοπικές επιχειρήσεις του χωριού, έτσι ώστε να κάνουμε γνωστό σε όλους οτι πρέπει να υπάρχει αποδοχή και να αντιμετωπίζουμε με ισότητα τις φυλετικές διαφορές.

Ετσι λοιπόν συζητήσαμε πώς θα φτιάχναμε την αφίσα μας και τί μύνημα θέλαμε να περάσουμε και την ετοιμάσαμε

IMG 20240513 084912 IMG 20240513 085501 IMG 20240513 085744 IMG 20240513 085934 IMG 20240513 113520 IMG 20240513 113619 IMG 20240513 113948

την άλλη μέρα ετοιμάσαμε τα αντίτυπα και μετά ξεκινήσαμε για να κάνουμε την διάχυση του μηνύματός μας στην τοπική κοινωνία.

IMG 20240517 105837 IMG 20240517 110121 IMG 20240517 110507 IMG 20240517 111042 IMG 20240517 111243 IMG 20240517 111610 IMG 20240517 111616 IMG 20240517 111653 IMG 20240517 111656 IMG 20240517 111916

Με μεγάλη χαρά μας υποδέχτηκαν στα μαγαζιά τους οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων και με μεγάλη προθυμία κόλλησαν την αφίσα στην τζαμαρία και θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε πολύ γι αυτό.Φυσικά τους εξηγήσαμε  γιατί κάνουμε αυτή τη δράση και βρήκαν το σκοπό μας πολύ καλό!Γέμισαν με κεράσματα τα παιδιά  και έτσι κάναμε μια μικρή στάση για να τα απολάυσουμε!

IMG 20240517 151405

Συνεχίσαμε την αφισοκόλληση και μετά ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο σχολείο, όπου περνώντας πιά μπροστά απο τα μαγαζία βλέπαμε παντού κολλημένη την αφίσα με το μύνημά μας. Τα παιδιά ένιωσαν πολύ περήφανα που ενημέρωσαν του ντόπιους για την δράση και που και οι γονείς του κάθε φορά που θα πήγαιναν στα μαγαζιά θα έβλεπαν την αφίσα που τα ίδια τα παιδιά σκέφτηκαν, δημιούργησαν και κόλλησαν.

IMG 20240517 113236 IMG 20240517 113404

Πασχαλινές κατασκεύες

Φτιάξαμε κι εμείς τις πασχαλινές μας κάρτες

IMG 20240417 131049 IMG 20240417 131057

τα καλαθάκια και τις λαμπάδες μας

IMG 20240424 090353 IMG 20240424 090352 IMG 20240424 090345 IMG 20240425 083752 IMG 20240425 125848

Βάψαμε και τα αυγά μας

GridArt 20240425 153626546

όμως η μεγάλη έκπληξη μας περίμενε την τελευταία μέρα,  όπου ο πασχαλινός κούνελος μας είχε κρύψει πολλά σοκολατένια αυγά σε όοοολη την αυλή κι έπρεπε να τα μαζέψουμε και να τα βάλουμε στο καλαθάκι μας

GridArt 20240427 203951465

Σας ευχόμαστε καλή Ανάσταση , καλό Πάσχα, υγεία κι ευτυχία  σε όλους σας!

3ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: Προστατεύω το δάσος είναι πηγή ζωής!

Βασικός σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών, σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δάσος. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις  και άλλα ακραία φαινόμενα. Επίσης τα δάση κρύβουν ένα σωρό ζώα που κάποια κινδυνεύουν με εξαφάνιση απο την έντονη ανθρώπινη δραστηριότητα. Τέλος τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή και συμβάλλουν στην καθαρή ατμόσφαιρα.

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο χορεύοντας το τραγούδι, “Βόλτα στο δάσος” :

Ζητήσαμε απο τα παιδιά να μας πούν τι ξέρουν για το δάσος και να μας κατονομάσουν όλα τα ζώα του τραγουδιού με τη σωστή χρονική σειρά.

Αφού μιλήσαμε για το τι είναι δάσος, το αποτυπώσαμε στο χαρτί με νερομπογιές

IMG 20240220 092347 IMG 20240220 092405

Βάλαμε στη σωστή σειρά τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη ΔΑΣΟΣ και δάσος

IMG 20240220 095253 IMG 20240220 095325 IMG 20240220 095754 IMG 20240220 100039 IMG 20240220 100351 IMG 20240220 100427 IMG 20240220 100622

και αφού είδαμε πολλές εικόνες, κάναμε και μια ψηφιακή βόλτα στο δάσος του Πηλίου.

Ακούσαμε ήχους πουλιών και ζώων και στη συνέχεια το καθε παιδί άκουγε έναν ήχο και προσπαθούσε να αναγνωρίσει το πουλί ή το ζώο που τον παρήγαγε και μιλήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουμε όταν επισκεπτόμαστε ένα δάσος.

κανονες του δασους

Σε άλλη δραστηριότητα ομαδοποιήσαμε τα ζώα του δάσους σε αυτά που πετούν, στα τετράποδα και σε αυτά που ζούν στο ποτάμι ή στη λίμνη ενός δάσους

IMG 20240410 090745

Διαβασαμε το παραμύθι “Το δάσος”

viber image 2024 04 15 15 36 28 180

και μετά απο την ανάγνωση, τα παιδιά ζωγράφισαν την κάθε σκηνή της ιστορίας και τοποθέτησαν με σωστή χρονική σειρά τις ζωγραφιές τους σε ένα κολάζ. Τέλος τα παιδιά κατασκεύασαν με διάφορα υλικά μία μακέτα ενός δάσους ακριβώς όπως το φαντάζονταν.

IMG 20240410 090729 IMG 20240410 090734

Και επειδή μας έπιασαν και οι απόκριες φτιάξαμε σε μάσκα, το αγαπημένο ζώο του δάσους του καθε παιδιού.

Σε άλλο εργαστήριο ξεκινήσαμε να μιλάμε για το τί μας προσφέρει το δάσος όπως οξυγόνο, ξυλεία, μέλι, απορρόφηση των υδάτων και αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων και τέλος το χαρτί. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτό και μάλιστα είπαν οτι απο εδώ και στο εξής θα πρέπει να μή χαλάμε πολύ χαρτί γιατί τα θέλουμε τα δέντρα. Ακολούθησαν σχετικά φύλλα εργασίας και παρακολούθηση του Video με τη διαδικασίας παραγωγής χαρτιού απο τα ξύλα.

τι προσφερει το δασος 2τι προσφερει το δασος

Ακολούθησαν πολλές δραστηριότητες σχετικές με τα ζωα όπως αναγνώριση της φωλιάς του κάθε ζώου, αναγνώριση του ίχνους που αφήνει το κάθε ζώο,  αντιστοίχιση του ζώου με τον ίσκιο του,σύνθεση των κοματιών του παζλ ώστε να σχηματιστεί ένα ζώο κάθε φορά.

viber image 2024 04 15 15 36 28 860 viber image 2024 04 15 15 36 29 066 viber image 2024 04 15 15 36 29 595 viber image 2024 04 15 15 36 30 071 viber image 2024 04 15 15 36 30 647

Συνεχίσαμε με δραστηριότητες για την ενίσχυση την φωνημικής και φωνολογικής ενημερότητας καθώς και με γρίφους σχετικά με τα ζώα του δάσους

viber image 2024 04 15 15 36 30 754 1 viber image 2024 04 15 15 36 29 701 viber image 2024 04 15 15 36 27 985

Επιπλέον ζητήσαμε απο τα παιδιά να μας αναφέρουν απο τί πιστεύουν οτι κινδυνεύει ένα δάσος και έτσι πήγαμε και στο κομμάτι της πυρκαγιάς.

Είδαμε απο τί μπορεί να ξεκινήσει μία πυρκαγιά, μάθαμε τη λέξη εμπρησμός, είδαμε εικόνες απο καμμένα δάση συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ζώων που έχασαν τη φωλιά τους, και πού μπορεί να είχαν πάει και διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα, “Η Πυρκαγιά” και “Φωτιά”

 

viber image 2024 04 15 15 36 27 885          viber image 2024 04 15 15 36 28 282

Ζωγραφίσαμε και εμείς ένα καμμένο δάσος

viber image 2024 04 15 15 36 29 181

Και μετά απο τόσες πυρκαγιές είχαμε χρέος πια να καλέσουμε την πυροσβεστική!

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν αντικρύζοντας το τεράστιο πυροσβεστικό όχημα να μπαίνει μέσα στην αυλή του σχολείου μας. Οι Πυροσβέστες μας μίλησαν για τους κινδύνους της φωτιάς, και για το πολύτιμο έργο τους που δεν σταματά μόνο στις πυρκαγιές, μας έδειξαν μέρη της στολής τους, φορέσαμε τα καπέλα τους και ρίξαμε στο γρασίδι με την μάνικα. Τα παιδιά απο την προηγούμενη μέρα έιχαν ετοιμάσει και ένα δώρο για να ευχαριστήσουν τους πυροσβέστες για την επίσκεψη στο σχολείο μας.

viber image 2024 04 18 17 56 02 077 viber image 2024 04 18 17 56 02 210 viber image 2024 04 18 17 56 02 412 viber image 2024 04 18 17 56 02 498 viber image 2024 04 18 17 56 02 612 viber image 2024 04 18 17 56 02 735

Το εργαστήριο δεξιοτήτων έκλεισε με δραστηριότητες σχετικές με τις συνέπειες απο την καταστροφή των δασών, όπως η κλιματική αλλαγή με την υπερθέρμανση του πλανήτη και την εξαφάνιση κάποιων ειδών λόγω αυτού και με τρόπους που εμείς μπορούμε να συμβάλουμε στην σωτηρία του πλανήτη.

viber image 2024 04 15 15 36 29 804            viber image 2024 04 15 15 36 30 344

 

 

Η κυρά Σαρακοστή

Στις αρχές της εβδομάδας μια μανούλα μας πρότεινε αν θέλαμε να ερχόταν στη τάξη για να  μας βοηθήσει να φτιάξουμε την κυρα Σαρακοστή με ζυμάρι, έτσι ώστε να την έχουμε  και κάθε βδομάδα να της αφαιρούμε κι απο ένα ποδαράκι, όπως είναι το έθιμο, και φυσικά δεχτήκαμε με μεγάλη χαρά!

Σήμερα λοιπόν ήρθε με ολα τα υλικά για το ζυμάρι, σηκώσαμε τα μανίκια και βάλαμε τα υλικά στο λεκανάκι, ζυμώσαμε, γίναμε άσπροι απο το αλεύρι, ανοίξαμε φύλλο με τον πλάστη και

φτιάξαμε την κυρά σαρακοστη.Την στολίσαμε με σουσάμι, χρωματιστά πιπέρια και γαρύφαλα. Τελικά κάναμε ατομικές, μία για κάθε παιδί.Και αφού τις ψήσαμε, στο τέλος βάλαμε βρώσιμη

χρυσόσκονη, έτσι για την ταχπινιά. Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν και πέρασαν υπέροχα ζυμώνοντασ και δημιουργώντας τόση ώρα με τα χεράκια τους!

ζυμωμα 1 ζυμωμα 2 ζυμωμα 3

Σας ευχαριστούμε πολύ κυρία Ζωή!!!!

Capture