25η Μαρτίου

        Αφού διαβάσαμε πολλά βιβλία και παρακολουθήσαμε βίντεο για την Επανάσταση του 1821 συζητήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της εποχής.  Μάθαμε  για τις δύσκολες συνθήκες ζωής των σκλαβωμένων Ελλήνων, για την ανάγκη να μάθουν τα μικρά παιδιά γράμματα και να κρατήσουν την πίστη τους, για το χαράτσι, τους κλέφτες και τους αρματολούς. Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Νικολάου Γύζη “Τα Αρραβωνιάσματα των παιδιών” και μιλήσαμε για το παιδομάζωμα και τους Γενίτσαρους και μάθαμε πως κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας αρραβώνιαζαν τα νέα παιδιά σε μικρή ηλικία για να γλιτώσουν το παιδομάζωμα. Γνωρίσαμε τους ήρωες της επανάστασης και μιλήσαμε για τη ζωή τους και για τις μάχες που έδωσαν  σε στεριά και θάλασσα. Συζητήσαμε για τόσο σημαντικές γυναίκες ηρωίδες, όπως η Μπουμπουλίνα Λασκαρίνα, η Μαντώ  Μαυρογένους, που δώρισαν τα καράβια τους για τον αγώνα, καθώς και για τις ηρωικές γυναίκες, που χόρεψαν το χορό του Ζαλόγγου. Είπαμε για τους ατρόμητους Σουλιώτες, τον Αλή Πασά και την κυρά Φροσύνη, για την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου, που έκανε πολλούς φιλέλληνες να σπεύσουν προς βοήθεια της Ελλάδας. Μάθαμε για τη βοήθεια που πρόσφεραν στον αγώνα οι Έλληνες του εξωτερικού, όπως ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, για τον Ρήγα Φεραίο, που με τα ποιήματά του ξεσήκωνε τους υπόδουλους Έλληνες, και τους τρεις της Φιλικής Εταιρείας – Ξάνθο, Σκουφά και Τσακάλωφ.

        Παρατηρήσαμε  πίνακες του Γύζη, του Βρυζάκη, του Βολανάκη και του Λύτρα και συζητήσαμε για αυτούς. Βρεθήκαμε νοερά στην Αγία Λαύρα και μέσα από τον πίνακα του Βρυζάκη παρακολουθήσαμε τον όρκο των οπλαρχηγών στο λάβαρο  της επανάστασης. Εμπνευστήκαμε από τους πίνακες του Γιάννη Ψυχοπαίδη από τη σειρά “Οι αγωνιστές του ΄21” και ζωγραφίσαμε με τον δικό μας τρόπο τους ήρωες.

61224 2000 2000 793x1100 1 61855 2000 2000 500x704 1 67830 2000 2000 806x1100 1 67831 2000 2000 1325x1100 1 61215 2000 2000 1668x1100 1 cb18266d37544672e43a4b3e5c730e2334042f4b Lytras nikiforos pyrpolisi tourkikis navarhidas apo kanari Pinakothiki nafpliou giannis psychopaidis CIMG1087 CIMG1088 CIMG1089    CIMG1090  CHoris titlo

      Λύσαμε τους μυστικούς κώδικες της Φιλικής Εταιρείας, κάναμε κατασκευές, παραδοσιακές ποδιές, κάρτες, φύλλα εργασίας, μάθαμε τραγούδια και χορέψαμε ηρωικούς χορούς. Φυσικά δεν ξεχάσαμε πως η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή για την Ελλάδα. Έτσι, μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και το χαρμόσυνο μήνυμα που έφερε ο άγγελος στην Παναγία ότι θα γεννήσει τον Χριστό και ζωγραφίσαμε σχετική κάρτα.

CIMG1048 CIMG1054 41341 CIMG1041 unnamed 3 2CIMG1075 CIMG1103 CIMG1106 unnamed 11 1 unnamed 1 2 unnamed 12 1 CIMG1124 CIMG1128 CIMG1130 unnamed 23 1 unnamed 19 1 unnamed 22 1 unnamed 20 1

            Την παραμονή της μεγάλης επετείου πραγματοποιήσαμε κοινή γιορτή με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ν. Πετριτσίου στα πλαίσια του προγράμματος της “Ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο”. Παρακολουθήσαμε την παράσταση θεάτρου σκιών «Ο Καραγκιόζης στην επανάσταση», που παρουσίασαν οι μαθητές της Ε΄Δημοτικού, οι οποίοι την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι οι νονοί μας. Εμείς πλαισιώσαμε τη γιορτή με τα  ηρωικά τραγούδια που είχαμε μάθει.

CIMG1158      CIMG1161

CIMG1165       CIMG1168

           Ανήμερα της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 2025, καταθέσαμε στεφάνι στο Μνημείο Ηρώων του χωριού, απαγγείλαμε ποιήματα και φυσικά κάναμε παρέλαση μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία και συλλόγους συμμετέχοντας στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Σιντικής.

1743062016266

Θεατρική παράσταση «Τρεις κι ο Αίσωπος»

         Τη Δευτέρα 10 Μαρτίου απολαύσαμε την παράσταση «Τρεις κι ο Αίσωπος» από τη θεατρική ομάδα «Ο μικρός Βορράς».  Οι τέσσερις μύθοι που μας παρουσίασαν ήταν «Η Αλεπού και ο Λέλεκας», «Καθένας με τη γνώμη του», «Ο Τζίτζικας και τα Μυρμήγκια» και «Το Λιοντάρι και η Ποντικίνα». Έννοιες όπως η φιλία, η βία, ο ρατσισμός, η αυτοπεποίθηση, το θάρρος της γνώμης και η αξία της εργατικότητας και της προνόησης αναδύθηκαν μέσα από τις ιστορίες. Οι τρεις ηθοποιοί μεταμορφώνονταν κάθε φορά σε διαφορετικούς χαρακτήρες για να εμψυχώσουν και να αφηγηθούν τους μύθους. Το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι ο κάθε μύθος αναπαρίσταται με ένα διαφορετικό είδος θεάτρου (θέατρο φόρμας, μουσικό θέατρο, κουκλοθέατρο, θέατρο με μάσκα), προκειμένου να εισάγει τα παιδιά στον πλούτο και την ποικιλία των μέσων με τα οποία μπορεί να λεχθεί μια ιστορία. Ο χώρος πλημμύρισε από τραγούδια, κίνηση, μουσική, χορό και συναισθήματα, που κράτησαν το ενδιαφέρον των παιδιών (και των εκπαιδευτικών) αμείωτο!! Ήταν μια εξαιρετική παράσταση, που μας έκανε να χαρούμε πολύ αλλά και να προβληματιστούμε! Ευχαριστούμε πολύ τους ηθοποιούς του «Μικρού Βορρά» και ελπίζουμε να τους ξαναδούμε γρήγορα! Την παράσταση την παρακολουθήσαμε μαζί με τους φίλους μας από το Δημοτικό Σχολείο! Το Γυμνάσιο μας φιλοξένησε στην αίθουσα εκδηλώσεών του και γι΄αυτό τους ευχαριστούμε πολύ!

1 1   2 3   4   5 6  7 8    9 10    12 13

aisopos9   DSC8642 2 300x200 1 IMG 20250310 123502    IMG 20250310 130059IMG 20250310 124715   lkb

Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως η Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Στα πλαίσια αυτά στο σχολείο μας, σε συνεργασία με την κα Σοφία (αγγλικά) και την κα Γεωργία (ψυχολόγο), μιλήσαμε με τα παιδιά για το τι σημαίνει εκφοβισμός, για ποιον λόγο κάποιοι κάνουν εκφοβισμό σε άλλα παιδιά και με ποιους τρόπους μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε όλο αυτό.

Μέσα από το παραμύθι “Την ημέρα που έγινα και εγώ λύκος” (https://www.youtube.com/watch?v=ASEElzMw2Vg)  καταλάβαμε ότι δεν πρέπει να συμπεριφερόμαστε με άσχημο τρόπο σε κανέναν, αλλά και πώς πρέπει να αντιδρούμε, εάν κάποιος μας κάνει bullying ή αν αντιληφθούμε ότι κάποιο παιδί πέφτει θύμα ενός άλλου.

Παίξαμε παιχνίδι ρόλων και διαπιστώσαμε ότι κάποιες λέξεις μας πληγώνουν και μας σπάζουν την καρδιά, ενώ υπάρχουν κάποιες άλλες που τις γιατρεύουν σαν τσιρότα. Έτσι δημιουργήθηκε και η αφίσα μας όπου σε αυτήν λέμε “Στοπ στην ενδοσχολική βία”, “Ναι στην αγάπη, στη συνεργασία και στη φιλία”. Παράλληλα, στο μάθημα των αγγλικών, τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά και έγιναν κομμάτια ενός παζλ. Όλα  μαζί δημιούργησαν μια ωραία εικόνα και κατάλαβαν ότι αν λείπει ένα κομμάτι του παζλ, χαλάει όλη η εικόνα. Τέλος με την κα Γεωργία δημιούργησαν το δέντρο της αγάπης με το σύνθημα” Σπείρε αγάπη και ας μη θερίσεις, έτσι για να μοσχοβολήσει ο τόπος”.

unnamed 1 1 unnamed 2 1 unnamed 9 2 unnamed 4 1 unnamed 18 unnamed 8 2 unnamed 7 1 unnamed 3 1

Αριθμοί (α΄ μέρος)

Εισαγωγή στους αριθμούς

            Μέχρι τώρα είδαμε ότι στον κόσμο της τέχνης οι καλλιτέχνες αντλούν έμπνευση από τις μαθηματικές φόρμες (σημείο, γραμμές, σχήματα,  στερεά) αναζητώντας με αυτόν τον τρόπο οικείες εικόνες και αντικείμενα για να εκφραστούν και να δημιουργήσουν.  Ένα ακόμη αγαπημένο θέμα  από τον χώρο των μαθηματικών, που επιτρέπει στους δημιουργούς να πειραματιστούν με τα χρώματα, τις υφές, τα μοτίβα, κλπ, είναι οι αριθμοί.  Αυτός θα είναι και ο δικός στόχος σε αυτήν τη θεματική: να προσεγγίσουμε τους αριθμούς, τις ποσότητες, την ανισότητα, τις πράξεις των μαθηματικών και ταυτόχρονα να πειραματιστούμε με τα χρώματα, τα υλικά, τις υφές και τις τεχνοτροπίες των εικαστικών.

            Αρχικά, αναζητήσαμε και βρήκαμε καλλιτέχνες, που εμπνεύστηκαν και χρησιμοποίησαν τους αριθμούς στα έργα τους, όπως

η Ximena Mandiola (Ξιμένα Μαντιόλα),

Ximena Mandiola santiago bellavista antonia lopez de bello sidewalk mosaic universo numerico ximena mandiola large 48 ximena καταρακτης ανεμοστρόβιλος ximena

116

 

ο Jasper Johns (Τζάσπερ Τζονς)

jasper johnson 0 9 4416512373 9dbb07f7be e18e46cf155f84a51bc708a08788cb11JasperJohns 0019 1963 0 9@2x Jasper Johns Figure   Jasper Johns 0 through 9   Jasper Johns Number

 

και ο Charles Demuth (Τσαρλς Ντέμουθ)

NY Met demuth figure 5 gold

            Αναγνωρίσαμε στους πίνακες όσους αριθμούς ξέρουμε και τους ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές.

CIMG0541 CIMG0542

CIMG0543 CIMG0544

            Εντοπίσαμε και κυκλώσαμε το αγαπημένο μας αριθμό στον πίνακα της Ximena Mandiola.

CIMG0579   CIMG0580   CIMG0581 CIMG0583   CIMG0584   CIMG0586

            Τέλος, δημιουργήσαμε το δικό μας έργο… ένα ομαδικό κολάζ με αριθμούς!

CIMG0550 CIMG0551 CIMG0556 CIMG0559 CIMG0562 CIMG0564

Αριθμοί 1,2,3

Σχηματίσαμε με πλαστελίνες τους αριθμούς 1, 2 και 3.

CIMG0591 CIMG0593 CIMG0594 CIMG0600 CIMG0601 CIMG0602                  Χωρίς τίτλο

            Μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα (μπλε, κόκκινο, κίτρινο) και για τα συμπληρωματικά ή δευτερεύοντα,  που δημιουργούνται από την ανάμειξη δύο βασικών (πορτοκαλί, πράσινο, μωβ). Παρακολουθήσαμε και το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης “Χρωματοϊστορίες – Βασικά χρώματα” https://www.youtube.com/watch?v=Ff44zjDCFrU

            Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα βάφοντας με τέμπερες τους αριθμούς 1,2,3 με τα βασικά χρώματα και το φόντο με τα συμπληρωματικά τους.

CIMG0635 CIMG0636 CIMG0637 CIMG0638 CIMG0639 CIMG0640 CIMG0643

Αριθμός 4

            Για να εμπεδώσουμε τον αριθμό 4 αλλά και τους προηγούμενους 1, 2, 3 θυμηθήκαμε ότι τέσσερις είναι οι εποχές. Έτσι, ζωγραφίσαμε τέσσερα δέντρα που αντιπροσώπευαν το Φθινόπωρο, το Χειμώνα, την Άνοιξη και το Καλοκαίρι και στολίσαμε τους κορμούς και τα κλαδιά τους με αριθμούς.

CIMG0665 CIMG0666 CIMG0667 CIMG0668 CIMG0669 CIMG0670 CIMG0671

Αριθμός 5

            Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Charles Demuth και αναγνωρίσαμε τον αριθμό 5. Μετρήσαμε τα δάχτυλα του χεριού μας και είδαμε ότι είναι 5. Δημιουργήσαμε ομάδες των 5 με διάφορα αντικείμενα της τάξης μας. Μιλήσαμε για τα θερμά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί) τα οποία είναι τα χρώματα της φωτιάς και οι αποχρώσεις τους, αλλά και για τα ψυχρά χρώματα (μπλε, πράσινο, μοβ) τα οποία είναι τα χρώματα της φύσης και οι αποχρώσεις τους.

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τον αριθμό 5 με ξυλομπογιές χρησιμοποιώντας θερμά χρώματα για τον αριθμό και ψυχρά για το φόντο.

CIMG0700 CIMG0701 CIMG0702 CIMG0703 CIMG0704 CIMG0705 CIMG0706 CIMG0710

Κάναμε μία επανάληψη των αριθμών 1, 2, 3, 4 και 5 χρωματίζοντας τους με θερμά και ψυχρά χρώματα.

CIMG0838 CIMG0839 CIMG0840 CIMG0841 CIMG0842 CIMG0843 CIMG0844 CIMG0845

CIMG0878

Οι Απόκριες στο Νηπιαγωγείο μας!

Απόκριες!!! Η αγαπημένη μας γιορτή! Στο Νηπιαγωγείο μας παίξαμε, χορέψαμε, διασκεδάσαμε όλες αυτές τις μέρες!

Βαφτήκαμε, μασκαρευτήκαμε, φτιάξαμε μάσκες, γίναμε σούπερ ήρωες!

CIMG0617 CIMG0618 CIMG0621 CIMG0622 CIMG0619 CIMG0620 CIMG0623 CIMG0646 CIMG0647 CIMG0650 CIMG0651

CIMG0658 CIMG0659

CIMG0660 CIMG0661

CIMG0662 CIMG0663 CIMG0664

Φυσικά, διασκεδάσαμε και χορέψαμε στο αποκριάτικο πάρτι μας!

CIMG0736 CIMG0743 CIMG0746 CIMG0761 CIMG0766 CIMG0768 CIMG0770 CIMG0789 CIMG0790 CIMG0793 CIMG0801 CIMG0806 CIMG0808

CIMG0809 CIMG0810

Χορέψαμε όλοι μαζί το παραδοσιακό γαϊτανάκι!

CIMG0815 CIMG0819 CIMG0820  CIMG0875

Κατασκευάσαμε χαρταετούς σαΐτες!

CIMG0711 CIMG0712 CIMG0713 CIMG0716 CIMG0714 CIMG0717 CIMG0718 CIMG0719 CIMG0720 CIMG0721

2ο Εργαστήριο «Νερο…εξερευνητές»

                 Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας Φροντίζω το Περιβάλλον πραγματοποιήσαμε το δεύτερο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: «Νερο…εξερευνητές».  Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στο να γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους και να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για τη σωστή διαχείριση του νερού και τη μη άσκοπη σπατάλη του.

            Βιβλία 1       Βιβλία

Μέσα από πειράματα, παιχνίδια, παραμύθια, κουκλοθέατρο και φύλλα εργασίας μάθαμε για τις τρεις μορφές του νερού (υγρό, στερεό, αέριο) τις ιδιότητές του (βύθιση, διαλυτότητα, οσμή, σχήμα, γεύση, χρώμα). Μιλήσαμε για τοn κύκλο του νερού και κάναμε πειράματα για να καταλάβουμε πώς δημιουργείται η βροχή και δημιουργήσαμε κι εμείς οι ίδιοι βροχή μέσα σε βάζο με αφρό ξυρίσματος.

unnamed 8 1unnamed 11 unnamed 3 unnamed 5 unnamed 10

unnamed 2 unnamed 17 unnamed 28 unnamed 34 unnamed 35 unnamed 36 unnamed 37unnamed 23

Αναφερθήκαμε στους πάγους, πού βρίσκονται, και τι συνέπειες θα έχουμε εάν λιώσουν. Επιπλέον, μιλήσαμε για τα ζώα που ζουν στους πάγους. Μάθαμε και για το χιόνι και παίξαμε με το χιόνι, που είχαμε δημιουργήσει εμείς τις προηγούμενες μέρες. Είδαμε στον υπολογιστή πως είναι η εικόνα των χιονονιφάδων μέσα από μεγεθυντικό φακό και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε με μαγικό τρόπο τις δικές μας μοναδικές χιονονιφάδες. Μεταμορφωθήκαμε και εμείς σε σταγόνες και χιονονιφάδες, παίξαμε και χορέψαμε.

unnamed 29unnamed 7 unnamed 14 unnamed 32 unnamed 31unnamed 1unnamed 4unnamed 6unnamed 12unnamed 13unnamed 15unnamed 16unnamed 19unnamed 20unnamed 22unnamed 24unnamed 25unnamed 26unnamed 27unnamed 39unnamed

Μιλήσαμε για τη χρησιμότητα του νερού τα παλιά χρόνια (νερόμυλους) και τώρα (οικιακή και βιομηχανική χρήση). Τέλος, μιλήσαμε για τη ρύπανση του νερού από τις δραστηριότητες των ανθρώπων και κάναμε πειράματα για να διαπιστώσουμε πώς μολύνεται το νερό. Τα παιδιά κατάλαβαν ότι ενώ υπάρχει στον πλανήτη επαρκές γλυκό νερό, εντούτοις εξαιτίας των κακών οικονομικών συνθηκών και των ελλιπών υποδομών κάθε χρόνο εκατομμύρια άνθρωποι και ιδίως παιδιά, πεθαίνουν από ασθένειες που συνδέονται με την ανεπαρκή παροχή νερού, την αποχέτευση και την υγιεινή.

unnamed 9 unnamed 21 unnamed 38

Καταληκτικά, μιλήσαμε για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού, ώστε να αντιμετωπιστεί η λειψυδρία και να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των ανθρώπων που πλήττονται από έλλειψη νερού. Τα παιδιά πρότειναν τρόπους εξοικονόμησης νερού στο σπίτι, όπως να κλείνουμε τη βρύση, όταν πλένουμε τα δόντια μας.  Ταυτόχρονα κάναμε δραστηριότητες μαθηματικών και γλώσσας,  βρήκαμε σύνθετες λέξεις με τη λέξη πάγος (πχ. πάγος + πέδιλο = παγοπέδιλο) , νερό  (πχ. νερό + μπογιά = νερομπογιά), χιόνι, (πχ. χιόνι + νερό = χιονόνερο).

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26

  • Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα εγγραφούν και θα φοιτήσουν μαθητές/τριες, που γεννήθηκαν από 1.1.2021 έως και 31.12.2021.
  • Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου (προνήπια που ήδη φοιτούν στο σχολείο) γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
  • Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο, που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.       Η σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου Ν. Πετριτσίου είναι η κοινότητα Νέου Πετριτσίου.

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 12.00 – 13.00

Πληροφορίες: Γαρυφαλλιά Μωϋσίδου (Προϊσταμένη)

Αναλυτικές οδηγίες για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής

  • Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου-προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
    • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
    • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
    • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου, μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

  • Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά, που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

  • Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Διευκρινίσεις Προαιρετικού Ολοημέρου Προγράμματος και Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.
  2. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 (σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου). Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.
  3. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/ νήπια, τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.

Γεωμετρικά στερεά!

Παρατηρήσαμε στο διαδίκτυο πίνακες των ζωγράφων Sol Lewitt, Rene Magritte,  Andy Warhol και της Όπυ Ζούνη.

Sol Lewitt6 Rene Magritte The Voice of Space Andy Warhol Campbells Soup pyramida 1999 opy zouni

Διαπιστώσαμε ότι οι καλλιτέχνες ζωγραφίζουν τα γνωστά μας σχήματα… αλλά δεν είμαστε πολύ σίγουροι ότι είναι σχήματα!! Αυτό που μοιάζει με τρίγωνο , τελικά είναι μία πυραμίδα, όπως αυτές στην έρημο! Και το τετράγωνο μοιάζει με ζάρι … νομίζω λέγεται κύβος!! Και αυτό δεν είναι κύκλος… μοιάζει με την υδρόγειο σφαίρα μας!! Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν γνωρίσαμε τα γεωμετρικά στερεά, τον κύβο, τη σφαίρα, το ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο,  τον κύλινδρο, την πυραμίδα και τον κώνο!

Αφού τα παρατηρήσαμε, εντοπίσαμε τις διαφορές τους από τα σχήματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Αναζητήσαμε στην τάξη μας αντικείμενα που έμοιαζαν με στερεά και τα ομαδοποιήσαμε!

CIMG0348 CIMG0349

CIMG0351 CIMG0353

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας το οικοδομικό μας υλικό δημιουργήσαμε τις δικές μας κατασκευές με τα στερεά!

CIMG0462 CIMG0463 CIMG0465 CIMG0471 CIMG0474 CIMG0478

CIMG0485 CIMG0486

Δημιουργήσαμε μοντέλα πυραμίδας με οδοντογλυφίδες και πλαστελίνη!

CIMG0383 CIMG0382 CIMG0378

Με σφαίρες φτιάξαμε χιονανθρωπάκια, μιας και είμαστε στην καρδιά του Χειμώνα!

CIMG0458 CIMG0460

CIMG04611738514296892

Με τη μέθοδο της χαρτοδιπλωτικής φτιάξαμε κύβους, παραλληλεπίπεδα και κώνους!

 CIMG0489CIMG0490 CIMG0493 CIMG0496

Χρωματίσαμε κυλίνδρους!

CIMG0500 CIMG0502

CIMG0503 CIMG0505

Και με όλα αυτά δημιουργήσαμε τις δικές μας μοναδικές κατασκευές!!

CIMG0513 CIMG0514 CIMG0515 CIMG0516 CIMG0521 CIMG0522 CIMG0523 CIMG0528 CIMG0529

Μοτίβα

Παρατηρήσαμε στο Διαδίκτυο πίνακες των ζωγράφων Paul Klee, René Magritte, Andy Warhol και του Γιάννη Γαΐτη!

1601342632 large image paul klee rhythmical elements 1930 lg 24efd7 595896535e1046e9814fe8c99e8ad01f mv2 24efd7 656246e94ca643c5a3d320ace8323271 mv2 631 3541 83046 2000 2000 1386x1100 1

Διαπιστώσαμε ότι οι καλλιτέχνες επαναλαμβάνουν την ίδια εικόνα δημιουργώντας μία συνέχεια. Μάθαμε ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε τα μοτίβα. Δημιουργήσαμε τα δικά μας μοτίβα με αντικείμενα της τάξης.

CIMG0095      CIMG0098

Στη συνέχεια αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας χριστουγεννιάτικα μοτίβα καθώς και τα ανθρωπάκια του Γαϊτη.

CIMG0104 CIMG0106 CIMG0107 CIMG0108 CIMG01011738514503403 1739000990295 1739000990301 1739000990311 1739000990319

Ο χειμώνας στο Νηπιαγωγείο μας!

Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων μιλήσαμε για την καινούρια χρονιά που ήρθε, για τους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε μέσα σε αυτήν και ποιες ενέργειες θα κάνουμε για να τους πετύχουμε. Μάθαμε για το έθιμο της βασιλόπιτας και κόψαμε τη δική μας βασιλόπιτα, που μας έφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

unnamed 2unnamed 13

unnamed 12 unnamed 10 unnamed 11unnamedunnamed 1

                Μιλήσαμε για τους μήνες και τις εποχές, τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας και μέσα από βιωματικά παιχνίδια καταλάβαμε πως αυτές διαδέχονται η μία την άλλη ανάλογα με τη θέση της Γης απέναντι στον Ήλιο. Επίσης, μάθαμε γιατί έχουμε ημέρα και νύχτα και τι γίνεται στην άλλη πλευρά του πλανήτη, όταν εμείς κοιμόμαστε ή είμαστε στο σχολείο.

unnamed 3

                 Διαβάσαμε το παραμύθι «Η κυρά-Καλή και οι 12 μήνες» και ζωγραφίσαμε τον δικό μας αγαπημένο μήνα.

scan0003 page 0001 1 scan0004 page 0001 scan0005 page 0001 scan0006 page 0001 scan0007 page 0001 scan0008 page 0001 scan0009 page 0001 scan0010 page 0001 scan0011 page 0001 scan0012 page 0001 scan0013 page 0001 scan0014 page 0001

 

Ταυτόχρονα μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του χειμώνα, τις καιρικές συνθήκες, τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα ζώα που ζουν στους πόλους. Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με πιγκουίνους και χιονάνθρωπους και δημιουργήσαμε το βιβλιαράκι του πιγκουίνου. Ζωγραφίσαμε χειμερινές ζωγραφιές, διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, τραγουδήσαμε και χορέψαμε. Και αφού δε μας χιόνισε, φτιάξαμε το δικό μας χιόνι με σόδα φαγητού και μαλακτική κρέμα μαλλιών και παίξαμε ατέλειωτα παιχνίδια.

unnamed 4 unnamed 5 unnamed 6 unnamed 7 unnamed 8 unnamed 9 unnamed 14CIMG0422

Προς το τέλος του Ιανουαρίου, επειδή ο καιρός ήταν καλός, μιλήσαμε για τις αλκυονίδες μέρες. Διαβάσαμε τον μύθο της Αλκυόνης και του Κύηκα και κάναμε ανάλογη κατασκευή.

Στις 30 Ιανουαρίου γιορτάσαμε τους 3 Ιεράρχες και μάθαμε για τη ζωή και το σημαντικό έργο τους.