Πάσχα στο Νηπιαγωγείο Λυρκείας 2024

Η τελευταία εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στο Πάσχα. Γνωρίσαμε την ιστορία του Πάσχα και τα έθιμα μέσα από εποπτικό υλικό, ιστορίες  και κατασκευές.

Παρέα με τις μαμάδες φτιάξαμε πασχαλινά κουλουράκια και μοσχοβόλησε το σχολείο μας!

d576259f fd48 42f2 ac6b da03eead034a

Τις ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθεια τους.

Γνωρίσαμε τη ζωγράφο Kusama και διακοσμήσαμε τα αυγά μας όπως εκείνη με τις διάσημες βούλες της. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη συνταγή του βαψίματος αυγών.

7ba15ad7 1249 4138 a0dc 1da2f1ba990a 9f3ff3f4 5e57 4d68 8b7b 5a1af8cc8f45

Την τελευταία μέρα με αφορμή μία ιστορία παίξαμε κυνήγι πασχαλινών αυγών!

a54d7cff 76a0 43b9 bcad d67a08595ddf

Φύγαμε με τις όμορφες πασχαλινές κατασκευές μας!

1b3da5a8 d217 4785 a054 df7ef9823c55

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείο Λυρκείας σας εύχονται καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!

Συμμετοχή σε Scientix STEM Discovery Campaign 2024

stem afisa

Συμμετείχαμε στη φετινή Scientix STEM Discovery Campaign, η οποία είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία που συνδιοργανώνεται με το έργο  Life Terra. Η πρωτοβουλία προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM).

Η εκστρατεία διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2024,

Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθήσαμε να εντάξουμε τη μεθοδολογία STEM στο πρόγραμμα μας.

Μοιραζόμαστε κάποιες από τις δραστηριότητες που έγιναν το τελευταίο διάστημα.

Δημιουργήσαμε παιχνίδια STEM, τα οποία παίξαμε όπως

” Μετράω τα μουστάκια του πασχαλινού λαγού” , “τρίλιζα”, η μύτη του Πινόκιο, “σπασμένα αυγά”

d86a7311 9634 45af b257 4ef924e70752 f0bb60f8 61f3 4110 b338 12b136e467ec 9fee9fc3 4b16 4e4f a6c0 d0418a1a5092 404f052d e8e5 4611 9dd7 0a785568410c

Μιλήσαμε για τη συμμετρία στη φύση και στη ζωή μας γενικότερα

171be0da b78f 4fca 9c72 ae8ab7c267faloop 10simetria

Οι θησαυροί της φύσης

Κυνήγι των χρωμάτων του ουράνιου τόξου στην αυλή του σχολείου μας

challenge: Να ανακαλύψουν στην αυλή του σχολείου μας υλικά της φύσης στα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου! Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος επειδή τα καταφέραμε!

ουρανιο τοξο

Δοκιμάσαμε να πειραματιστούμε αν μπορούμε να αλλάξουμε χρώμα σε ένα λευκό λουλούδι

5884294d 699d 4c55 b461 4f0ff855629a

Διακοσμήσαμε τα αυγά μας εμπνευσμένοι από την Γιαπωνέζα ζωγράφο Kusama και γνωρίσαμε το έθιμο της βαφής των κόκκινων αυγών

9f3ff3f4 5e57 4d68 8b7b 5a1af8cc8f45 7ba15ad7 1249 4138 a0dc 1da2f1ba990a

Δημιουργήσαμε stem challenge με το αγαπημένο μας οικοδομικό υλικό. Πειραματιστήκαμε με διάφορους τρόπους για το πως θα φτιάξουμε τους πιο ψηλούς πύργους, τους μετρήσαμε, τους ρίξαμε και πάλι από την αρχή.

e1ff1b54 fe25 41ef b8c5 186c52bc5b26

Δημιουργήσαμε τη μακέτα του δάσους και με βάση αυτή δημιουργήσαμε σενάρια,  προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις για τα προβλήματα του δάσους .  Έγινε η πίστα για ρομποτική, και για συμβολικό παιχνίδι.

Γράψαμε και φτιάξαμε συνταγές όπως υγιεινές φρουτοσαλάτες και πασχαλινά κουλουράκια

 

φρουτασαλατα 37d57614 81a3 4aa4 ab7b 59598ab25d43κουλ

 

 

E-twinning project: I exist with my routines

Η ρουτίνα και οι συνήθειες είναι πολύ σημαντικές για τους ανθρώπους, 
ειδικά τα παιδιά. Καθορίζουν τα όρια της ζωής μας, μας παρέχουν ευκολία 
στην κίνηση και μας δίνουν αυτοπεποίθηση. 
Σύμφωνα με τον Αυστριακό παιδαγωγό και ψυχίατρο Rudolf Dreikurs,
 «Η ρουτίνα είναι για ένα παιδί ό,τι οι τοίχοι για ένα σπίτι. 
Προσθέτει όρια και διαστάσεις στη ζωή του παιδιού. 
Κανένα παιδί δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα 
σε μια κατάσταση όπου δεν ξέρει τι να περιμένει.
Η ρουτίνα παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας. 
Μια καθιερωμένη ρουτίνα παρέχει επίσης μια αίσθηση τάξης 
στην οποία μπορεί να αναπτυχθεί η ελευθερία». 
Το έργο στο οποίο συμμετέχουμε μαζί με άλλα σχολεία από Ευρώπη και Τουρκία
 μας δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε 
δραστηριότητες  που σχετίζονται με καθημερινές συνήθειες και συμπεριφορές.
Το έργο ξεκίνησε το Φεβρουάριο και συμμετείχαμε με την αρχική αξιολόγηση.
76729bed 571c 424c 9127 5984f40cab0e
Συμμετείχαμε στη διαδικασία επιλογής logo, poster.

           logoposter 1
Συμμετείχαμε στην ημέρα ασφαλούς διαδικτύου

safety day
Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες κώδικα
code week
Με αφορμή το τερατάκι των χρωμάτων μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας, 
προσπαθήσαμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι των συναισθημάτων και να τα αναγνωρίζουμε 
 μέσα από σενάρια και παιχνίδια ρόλων. 
Φτιάξαμε το ατομικό  ρολόι των συναισθημάτων μας 
και τα τερατάκια των συναισθημάτων έγιναν η αφορμή για να αναγνωρίζουμε 
πως νιώθουμε μέσα στη μέρα αλλά και πως φεύγουμε από το σχολείο.
cf29a8bf 7804 4763 ba41 cef9a20479ba
Γνωρίσαμε τη ρουτίνα "στρώσιμο τραπεζιού"
c7a1567c f510 439a b80c d8f006009719 e90ab3c6 c818 40eb 8234 e3dbc40293bb
Αποδικωποιήσαμε τη ρουτίνα "πλυσίματος χεριών"
42407370 6d56 4175 8295 ca4297b3874d 05d1a415 ab84 49e3 931a 579ee3065810
Θυμηθήκαμε τις ευγενικές λέξεις που μάθαμε να χρησιμοποιούμε 
καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και τις κλείσαμε σε ένα ομαδικό βάζο 
και σε μικρές ατομικές βαλίτσες
451acc06 cd68 4d1a a798 805fe827fbde
Δείξαμε στα άλλα τα σχολεία τη ρουτίνα της επιλογής γωνιάς κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού, 
συμμετέχοντας σε ένα κοινό συνεργατικό βιβλίο
691904ca a843 4e78 af62 11fbd9de3696




 

Συμμετοχή στην έρευνα δράσης του Erasmus+ GIG (Gamified Introduction to Gamification)

Είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην έρευνα δράσης του Erasmus+ GIG (Gamified Introduction to Gamification), με κωδικό Erasmus+ 2021- 2-EL01-KA210-SCH-000050330, υλοποιώντας το σενάριο της κ. Κατσιαβού Ελένης, ΠΕ60 Νηπιαγωγός “Παμούκ, μη φοβάσαι”, με θέμα την κλιματική αλλαγή. Τα παιδιά γνώρισαν τα προβλήματα του Παμούκ μέσα από το βιβλίο  αλλά και εποπτικό υλικό. Στη συνέχεια δούλεψαν σε ομάδες και  συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τις αφίσες με τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.

fd3e0401 75b2 4914 953d cfde901b16a6 a6792632 8f78 47ae b05c 1c03f18be26b 60816002 2659 47f2 a280 87c2553761d0 c89af984 62ea 46a4 bdce 5661e0dd6d74 62c4fad6 bc75 473a 844e 12ad99d007b4 03f498da 24d6 4108 8fc5 d5607bfb68e4

Η Σούλα η Σακούλα τρύπωσε κρυφά και άκουσε για την κλιματική αλλαγή και αποφάσισε να μας στείλει επιπλέον υλικό αλλά και ιδέες για να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να γνωρίσουμε ποιες είναι οι λύσεις, τις οποίες αποτυπώσαμε σε μία αφίσα.

lyseis klimatiki

Όλα αυτά που γνωρίσαμε τα αποτύπωσαμε σε ένα βίντεο για να στείλουμε το δικό μας μήνυμα για την κλιματική αλλαγή.

 

Πρόγραμμα αγωγής υγείας “Οι ντεντέκτιβ της υγιεινής διατροφής και της σωματικής άσκησης”

Με τον πιο όμορφο τρόπο ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα αγωγής υγείας , το εργαστήριο δεξιοτήτων και το πρόγραμμα του ΚΠΕ Αρναίας “Ταπερίστας 2024” σε σχέση με τη διατροφή.

Την Δευτέρα 15 Απριλίου 2024 επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η ΤΟΜΥ Άργους για να μας μιλήσει για την υγιεινή διατροφή

τομυ1

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024 παρουσιάσαμε το υγιεινό δεκατιανό στη διαδικτυακή συνάντηση Ταπερίστας 2024

fb046f1f 62c2 4479 bb8b 2eed9f40ef93

Μέσα από δραστηριότητες και δράσεις που έγιναν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθήσαμε να περάσουμε το μήνυμα της  βιώσιμης υγιεινής διατροφής και την αξία της σωματικής άσκησης.

80dba768 7379 4f3d 9fcb 008f6dee0855 αφισα

Το πρόγραμμα αναλυτικά παρουσιάζεται στο παρακάτω βίντεο, το οποίο αναρτήθηκε και στο blog του εθνικού δικτύου που συμμετέχουμε “Ταπερίστας 2024”

 

E-twinning project “Loop-Art Adventures : Artistic Unplugged Coding for Kids”

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 είχαμε τη χαρά να συνδεθούμε με το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου και συνεργατικά να ολοκληρώσουμε την τελευταία μας αποστολή! Να δημιουργήσουμε με μορφή μοτίβου μία πεταλούδα στο ψηφιακό εργαλείο canva.

5ffbfe3b ed51 4240 abfa 28ac1bbbb95d loop 10

Συνεργατικά δημιουργήσαμε και το διάστημα στο loop 9, αυτή τη φορά και με ένα σχολείο από την Τουρκία

15c44453 f929 4003 a4bd 059aebca90e0 1

To loop 8 ήταν η δημιουργία ενός κάστρου

loop 8

Είμαστε χαρούμενοι που συμμετείχαμε σε ένα τόσο δημιουργικό έργο, το οποίο ένωσε την τέχνη με τον Προγραμματισμό και τα μαθηματικά. Με το κλείσιμο του έργου συμμετείχαμε στην αξιολόγηση που ήταν θετική!

6e162fbe f04f 48bc b67e f00fa8bfd7cb

Η εισαγωγή στην έννοια του προγραμματισμού  από  μαθητές νηπιαγωγείου,  έχει  αναγνωρισθεί ως μια δραστηριότητα που προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη του ατόμου στο γνωστικό τομέα. Η χρήση δομημένου τρόπου σκέψης, βοηθά τα  παιδιά μαθαίνουν να επιλύουν προβλήματα αποτελεσματικά και δημιουργικά (Φώτη, Ρέλλια, 2020).

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου Λυρκείας είχαν τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό μέσα από unplugged δραστηριότητες, συμμετέχοντας σε 10 δραστηριότητες (εκ των οποίων οι τρεις ήταν συνεργατικές με άλλα σχολεία).

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου- 2 Απριλίου 2024

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966.

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου μας έρχεται από την Ιαπωνία και  είναι: Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!

αφισα 2024

Για αυτό και εμείς βουτήξαμε στο κόσμο της φαντασίας και των βιβλίων, τα οποία μετατρέψαμε σε ένα  μεγάλο επιτραπέζιο παιχνίδι, όπου με πιόνια τους σελιδοδείκτες που δημιουργήσαμε, παίξαμε παιχνίδια, φτιάξαμε ιστορίες και ζωγραφίσαμε.

5e3e0bfd f411 46e0 a19a 2ed1f4fdb89a    48353a13 0d6d 44c6 962b 0ce1fecd0972

9e1d1130 2d5c 482d b3c3 bb6492efe8c9      6e464b28 b226 4f73 aa0a d9d62615e381

14d52f77 f879 4453 9e31 45e257bd01cc       9e5c4982 82bf 497a bcb7 bb2ca3b90032

 

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων- 4 Απριλίου

Η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας,  για το λόγο αυτό έγιναν δράσεις στο σχολείο μας για την ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων «Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο».

Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα

f8e7c1fb 9d0a 4588 b706 197458e4dcfc 1 c8228342 f59f 459a a373 535cb1cf9b6a

Με αφορμή το πολιτιστικό πρόγραμμα “βουτιά στο κόσμο του βιβλίου, δημιουργήσαμε και μία δική μας ιστορία με τίτλο “Αδεσποτάκια της Λυρκείας”, την οποία μπορείτε να τη δείτε:

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού- 2 Απριλίου 2024

Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού καθιερώθηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και με σκοπό την ενημέρωση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τον αυτισμό και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στην κοινωνία.

Στα πλαίσια της ημέρας αυτής ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αργολίδας και μιλήσαμε για την αποδοχή της  διαφορετικότητας, τον αυτισμό και δημιουργήσαμε με τα μικρά μας χεράκια τη δική μας αφίσα για να στείλουμε το δικό μας μήνυμα.

0087960b 096b 4359 a140 fe11813e41e9

https://www.argolikeseidhseis.gr/2024/04/eeeek.html

https://blogs.sch.gr/eeeekarg/2024/04/10/evdomada-enimerosis-gia-ton-aytismo/?fbclid=IwAR1aJCfk5JEfUlws7–NGY38Cz9bpm97utIEyAGbwUn9Q8dhCmt_or5PrIQ_aem_AU5HnrSLZDpHAdHT3aCcrOC1solx6QdFbJeSpNXGpye_y3O9TDA5Os088gCc17HpNtlzgKlMfizrs7zjcCPgwqFa

Ευχαριστούμε από καρδιάς το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αργολίδας που μας συμπεριέλαβε στην όμορφη δράση του.

Γιορτή 25ης Μαρτίου στο νηπιαγωγείο μας!

Η 25η Μαρτίου είναι εθνική και θρησκευτική εορτή. Μέσα από εποπτικό υλικό, τραγούδια, χορούς και κατασκευές γνωρίσαμε και τιμήσαμε τους ήρωες τους 1821 που πολέμησαν για την ελευθερία και επαναστάτησαν  ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Παράλληλα, μάθαμε ότι είναι και θρησκευτική γιορτή καθώς εορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Ένα μεγάλο  ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά που συμμετείχαν στην μικρή μας γιορτή που έγινε παρουσία των γονέων!

Χρόνια πολλά Ελλάδα!