Καλή Αρχή και Καλή Χρονιά,
χαρούμενη και δημιουργική!
Τη σημερινή μέρα την αφιερώσαμε σε μια επισκόπηση όσων περάσαμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς και στον προγραμματισμό της συνέχισής της.
Το θεατρικό παιχνίδι άρχισε με το γερο-Χρόνο (μαριονέτα) που κουβαλάει ένα βαρύ σακίδιο (2013).
Αφού τα παιδιά τού είπαν τι θυμούνται από τη χρονιά που πέρασε, άνοιξε το σακίδιο και από μέσα έβγαζε ένα-ένα διάφορα αντικείμενα, που είχαν σχέση με τις θεματικές ενότητες που ασχοληθήκαμε από το Σεπτέμβριο ως τώρα. (πίνακες, παραμύθια, κατασκευές, λίστες κτλ).
Τα παιδιά προσπαθούσαν να θυμηθούν τη σημασία και δραστηριότητες σχετικές με κάθε αντικείμενο και το τοποθετούσαν πάνω σε ένα μακρύ ύφασμα.
Ακολούθησε κίνηση στο χώρο κατά την οποία τα παιδιά αναπαριστούσαν τα θέματα που επεξεργαστήκαμε. Αφού παρατήρησαν όλα τα αντικείμενα, επέλεξαν αυτά που τους άρεσαν περισσότερο, έπαιξαν μαζί τους και τα τοποθέτησαν χωριστά. Μ΄ αυτό τον τρόπο διαπιστώσαμε ποια θέματα και ποιες δραστηριότητες ήταν πιο κοντά στα ενδιαφέροντά τους.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με κάποια αντικείμενα που τα χρησιμοποιούμε συχνά στο σχολείο μας: καπέλο, ύφασμα, στεφάνι, μπάλα. Ζητήσαμε απ΄τα παιδιά να τα χρησιμοποιήσουν με διάφορους τρόπους.
Στο 2ο μέρος του θεατρικού μας παιχνιδιού το 2013 έδωσε στα παιδιά κάτι για να τα “γλυκάνει” :
Ανοίγοντάς τα ανακάλυψαν 4 χαρτάκια. Πάνω τους ήταν γραμμένες διάφορες φιλοφρονήσεις. Οι φιλοφρονήσεις αυτές αναφέρονταν:
1. στα “έχω” τους δηλ. στα χαρακτηριστικά τους (μάτια, χαμόγελο, κτλ)
2. στα “είναι” τους, δηλ. στο χαρακτήρα τους (έξυπνος, φιλικός, ευγενικός κτλ)
3. στα ταλέντα τους (ζωγραφίζεις ωραία, γράφεις ωραία γράμματα, λες ωραίες ιστορίες κτλ) και
4. στη συμπεριφορά τους (μπράβο που βοηθάς, μοιράζεσαι κτλ).
Κάθε φορά που διαβάζαμε στα παιδιά μία φιλοφρόνηση, τα ρωτούσαμε τι έκαναν για να την αξίζουν.
Κάθε παιδί καθόταν σ΄ ένα καρεκλάκι και οι υπόλοιποι του έκαναν μια φιλοφρόνηση που ξεκινούσε από – Έχεις…
και τη 2η φορά από – Είσαι…
Μετά σηκώθηκαν και κινήθηκαν στο χώρο. Κάθε φορά που σταματούσε η μουσική προσπαθούσαν να κοιτάξουν όλους όσους βρίσκονταν εκεί, να τους χαμογελάσουν, να τους κλείσουν το μάτι, κτλ.
Τέλος, όποιον συναντήσαν του έκαναν μια φιλοφρόνηση που άρχιζε από
– Μπράβο που…
Κατόπιν αποφάσισαν να κολλήσουν τις φιλοφρονήσεις τους σ΄ ένα χαρτί για να μην τις χάσουν και να τις πάρουν μαζί τους ή να τις φυλάξουν στο συρτάρι τους.
Το 2013 τα αποχαιρέτησε και ήρθε το 2014.
Τους ζήτησε να σκεφτούν με τι θα θέλανε να ασχοληθούν στο σχολείο τους αυτή τη χρονιά ή τι θα ήθελαν να μάθουν. Κάθε παιδί φαντάστηκε να κρατάει αυτό που σκέφτηκε και το τοποθέτησε πάνω στο ύφασμα.
Στο τέλος κάθε παιδί αποκάλυψε τι θα ήθελε.
Ανεβήκαμε στο μαγικό χαλί και ξεκινήσαμε το ταξίδι στο 2014.
Καλό Ταξίδι!!!!
Ομολογώ πως δεν ήξερα την εξαιρετική δουλειά σου. Συγχαρητήρια. Πρόσθεσα και τις δύο σελίδες σου στη λίστα ιστολογίων μου. Η συγκεκριμένη ανάρτηση με τις μαριονέτες μου φάνηκε εκπληκτική. Μπράβο.
Ευχαριστώ πάρα πολύ και ανταποδίδω! Οι ιδέες σου μ΄ έχουν βοηθήσει πολλές φορές! Ευχαριστούμε και για την προσθήκη στη λίστα ιστολογίων σου αλλά η ιστοσελίδα magikokapelo αρκεί καθώς γίνονται ταυτόχρονα οι αναρτήσεις. Καλή συνέχεια!
Συγχαρητήρια κι από μένα. Άρτιες αναρτήσεις με ευφάνταστες και ουσιαστικές προσεγγίσεις θεματικών!
Ζηλεύω τα γραφικά στο φόντο …»θα κλέψω» τις κουκουβάγιες!
Ευχαριστούμε πάρα πολύ για ωραία λόγια σου! Όσο για τις κουκουβάγιες… τους έχω μια αδυναμία!