ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ 2024

Το Νηπιαγωγείο μας κάθε χρόνο συνεργάζεται με το Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου , του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, τη Διεύθηνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και φέτος σε συνεργασία με το συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο  ,  υλοποίησε με επιτυχία το πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
Σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων διοργανώθηκαν δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα όπως:

  • Κοπή βασιλόπιτας και προσφορά δώρων στους τυχερούς.
  • Εορτασμός του εθίμου της Τσικνοπέμπτης
  • Δωρεά αναμνηστικών
  • Κεράσματα στη γιορτή λήξης

Συνεργαστήκαμε με το Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου και υλοποιήσαμε τις παρακάτω εκπαιδευτικές επισκέψεις και δράσεις με βασικό σκοπό την εξοικείωση των νηπίων με το σχολικό κτήριο και τους εκπαιδευτικούς ώστε να είναι ομαλή η μετάβασή τους στο Δημοτικό Σχολείο.

  • Συμμετοχή των μαθητών και των γονέων στον αγιασμό που πραγματοποιήθηκε στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου.
  • Ξενάγηση από το Διευθυντή στους χώρους του Δημοτικού
  • Ξενάγηση στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου . Δημιουργία και αποστολή αφίσας φιλαναγνωσίας  από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου προκειμένου να τοιχοκολληθεί σε διάφορα σημεία του Δημοτικού
  • Επίσκεψη των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο όπου ξεναγήθηκαν στην Α΄και Β΄τάξη , από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, ήρθαν σε επαφή με τους συμμαθητές της προηγούμενης χρονιάς, παρακολούθησαν το μάθημα,ξεφύλλισαν τα βιβλία, μέτρησαν θρανία, παιδιά, πίνακες, συζήτησαν για τις εμπειρίες τους κατά τη φοίτησή τους στο Δημοτικό.
  • Παρουσίαση της αφίσας για ασφαλές Διαδίκτυο στη Β΄Δημοτικού
  • Πικ νικ ανάγνωσης με την Α΄Δημοτικού στην αυλή του Νηπιαγωγείου
  •  Δράση Υιοθεσίας : “Εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια”
  • Ανταλλαγή δώρων. Ομαδικά παιχνίδια .
  • Δημιουργία αφίσας : ” Το ταξίδι συνεχίζεται” η οποία αναρτήθηκε στο  Δημοτικό

photo collage.png

Τέλος η δράση “Εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια” είναι μια υπέροχη πρακτική που βοηθά τους μαθητές της Α Δημοτικού  να νιώσουν ασφάλεια, αφού τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου, οι μαθητές της ΣΤ Δημοτικού αναλαμβάνουν να τα φέρουν σε επαφή με τον νέο κόσμο που ξετυλίγεται μπροστά τους. Έτσι, προσαρμόζονται και κοινωνικοποιούνται πιο γρήγορα.

Παράλληλα οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης, καλούνται να αναλάβουν μία ευθύνη, να έχουν την έννοια και να προσέχουν τα μικρότερα παιδιά στο διάλειμμα.

Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας τίθενται γερά θεμέλια  ενός σχολείου δημοκρατικού όπου ο κάθε μαθητής έχει βήμα να μιλήσει, να συνομιλήσει και να συνυπάρχει σε ένα περιβάλλον μακριά από φόβο και bullying.

5ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για πέμπτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και δίνει αφορμή στον εκπαιδευτικό να εργαστεί με την ομάδα του διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.

«Η ζωή στο σχολείο»
Το σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι μας: αυτό είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε όταν πρωτοξεκινάμε το σχολείο, και μπορεί να μας ακούγεται υπερβολικό, αλλά αν αναλογιστούμε τις ώρες της μέρας που αφιερώνουμε σε αυτό, θα συνειδητοποιήσουμε την αλήθεια που κρύβει η φράση. Το σχολείο δεν μας προσφέρει μόνο πολύτιμες γνώσεις, αλλά συμβάλλει στην κοινωνικοποίησή μας, καθώς είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας στην οποία καλούμαστε να συμβιώσουμε όταν ενηλικιωθούμε· είναι ένας χώρος όπου αναπτύσσουμε δεσμούς με τους συμμαθητές μας, τους δασκάλους μας αλλά και τον ίδιο μας τον εαυτό, ανακαλύπτοντας τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά μας, τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία μας. Κάποιες φορές που το σχολικό πρόγραμμα μας φαίνεται δυσβάσταχτο, ας αναλογιστούμε πόσο φτωχή θα ήταν η καθημερινότητά μας χωρίς σχολείο, καθώς και το γεγονός ότι σε κάποιες περιοχές του πλανήτη μας τα παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στο σχολείο, άρα και στη γνώση.

Στόχοι του προγράμματος

  • Να καλλιεργήσουν τα παιδιά μια φιλική σχέση με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση βιβλίων, και να γνωρίσουν το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών.
  • Να μπουν στη θέση των ηρώων, να αφουγκραστούν τα συναισθήματά τους, να ακούσουν τις εμπειρίες τους και να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και βιώματα.
  • Να συνειδητοποιήσουν την αξία του σχολείου, της εκπαίδευσης, της μάθησης και της κοινωνικής επαφής.
  • Να δημιουργούν προσωπικές σχέσεις, να αλληλεπιδρούν θετικά μεταξύ τους και να συνεργάζονται.
  • Να ασκηθούν σε βιωματικές διαδραστικές προφορικές αναδιηγήσεις, αφηγήσεις παραμυθιών και ιστοριών, φανταστικών και πραγματικών.

Τα βιβλία με τα οποία θα ασχοληθούμε είναι τα παρακάτω:

978 618 03 1068 9 2 s3.gy .digital metaixmio uploads asset data 14446 978 960 566 775 7 2s3.gy .digital metaixmio uploads asset data 19753 978 618 03 2577 5 3

Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024 – 2025

  • Για το σχ. έτος 2024-25 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
  • Κατά το σχ. έτος 2024-25 θα φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο όλα τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2019 και 2020.
  • Τα παιδιά που φοιτούν φέτος ως προνήπια στο Νηπιαγωγείο δεν χρειάζεται να κάνουν εγγραφή εκ νέου. Η εγγραφή τους στο δεύτερο έτος γίνεται αυτεπάγγελτα.
  • Ο γονέας/κηδεμόνας του νηπίου κάνει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, με βάση τη διεύθυνση κατοικίας του, από τη σελίδα: https://proti-eggrafi.services.gov.gr. 

για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  •  Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ ) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
  • Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ως αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας, θα πρέπει να αναρτηθεί αποκλειστικά δημόσιο πρόσφατο έγγραφο όπως π.χ. έγγραφο εφορίας, μισθωτήριο συμβόλαιο ή λογαριασμός ΔΕΚΟ (όχι λογαριασμός ιδιωτικών εταιρειών π.χ. κινητής τηλεφωνίας κλπ.).

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχήςστο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου . Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μπορούν να εγγραφούν όλοι οι μαθητές, χωρίς προϋποθέσεις, αρκεί να το δηλώσουν (δεν χρειάζονται επιπλέον δικαιολογητικά). Πρόωρη αποχώρηση από το ολοήμερο δεν προβλέπεται.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17:30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών

 

  • Μετά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, προσκομίζονται στο Νηπιαγωγείο τα παρακάτω:

1. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) συμπληρωμένο από τον γιατρό

2.   Βιβλιάριο εμβολίων παιδιού

3. Γνωμάτευση ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, (για μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες)

4. Αίτηση -Δήλωση για ολοήμερο -πρόωρη υποδοχή – διευρυμένο ωράριο

Δείτε αναλυτικά τη σχετική εγκύκλιο: Εγγραφές μαθητών για το σχ. έτος 2024-25

Πριν την προσέλευσή σας στον χώρο του Νηπιαγωγείου, παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τη σχολική μονάδα.

Στοιχεία επικοινωνίας 

  τηλ.: 6909161050 Αλεξάνδρα Μπαμίδου  (καθημερινά 11:00΄- 12:00΄  )

 e-mail: mail@nip-antheias.evr.sch.gr

ΕΥΧΑΡΙΣΤΉΡΙΟ. - Σύλλογος ΑΜΕΑ Γονέων & Φίλων Νότιας Κρήτης "Το Μελλον"

 

2024

Διαβάσαμε το παραμύθι :

Ο στόχος του Σκίουρου για τη νέα χρονιά και αφού σκεφτήκαμε, αποτυπώσαμε τους δικούς μας στόχους !

12 17161514131211678910

Εργαστήκαμε ομαδικά

34 5

Μάθαμε από ποια ψηφία αποτελείται ο καινούριος χρόνος και σε ποια σειρά μπαίνουν.Το τοποθετήσαμε σε χρονογραμμή σε σχέση με τα προηγούμενα έτη

6 1

Διακοσμήσαμε το 2024 , το αναζητήσαμε ανάμεσα σε πολλούς αριθμούς

1 1   2 2

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !

5 23 3

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

1. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

“Στη χώρα του Ατ (@) και του Ντοτ (.dot)”

1o Eργαστήριο: Στηρίξου επάνω μου!

Με ψυχοκινητικά παιχνίδια , με παιχνίδια έκφρασης, αρχικά σε ζευγάρια , στη συνέχεια σε 4 άδες τα παιδιά περπάτησαν στο χώρο, κοιτάχτηκαν στα μάτια, άγγιξαν το ένα το άλλο με τα χέρια, τους αγκώνες, τα πόδια… φαντάστηκαν , κινήθηκαν σαν τρένα, ταξίδεψαν, πρόσεξαν ο ένας τον άλλον και ένιωσαν ομάδα!

paixnidi

2ο Εργαστήριο : Καθορίζουμε τους κανόνες της τάξης μας

1η Διδακτική ώρα: Ο/Η εκπαιδευτικός αφηγείται μια ημιτελή ιστορία στα παιδιά:

«Κόκκινη κλωστή δεμένη…Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο Άνω Κάτω και η Φύρδιν Μίγδιν! Ήταν πολύ καλοί φίλοι, αγαπούσαν ο ένας τον άλλο και ήθελαν πολύ να παίζουν μαζί. Μόνο που κάθε φορά που ξεκινούσαν ένα παιχνίδι κάτι δεν πήγαινε καλά! Ο Άνω Κάτω σκόρπιζε όλα τα παιχνίδια, η Φύρδιν Μίγδιν τα πατούσε και στο τέλος πήγαινε ο ένας προς τα δεξιά κι ο άλλος προς τα αριστερά χωρίς καμία έγνοια για το μάζεμα των παιχνιδιών! Κανένας κανόνας, κανένας σεβασμός. Όταν η δασκάλα τους έλεγε να δουλέψουν σε ομαδούλες, αυτοί και πάλι δυσκολευόντουσαν. Δεν άκουγαν ο ένας τον άλλο με προσοχή…»

  1.  Πώς μπορεί να ένιωθαν τα υπόλοιπα παιδάκια βλέποντας αυτή τη συμπεριφορά;
  2. Τί προτείνετε για να τους βοηθήσουμε;
  3. Ποιοί είναι οι κανόνες που θα τους βοηθήσουν να δουλέψουν και να παίξουν αρμονικά στην ομάδα;

 

2η Διδακτική ώρα: Στη συνέχεια, ο/η εκπαιδευτικός εστιάζει στους κανόνες της δικής τους ομάδας:

Εμείς χρειαζόμαστε κανόνες, για να δουλεύουμε χωρίς προβλήματα; Ποιά είναι η γνώμη σας; Γιατί το πιστεύετε αυτό; Τί θα γινόταν αν δεν…Θέλετε να μου πείτε τους κανόνες μας, για να τους γράψω σε μια μεγάλη αφίσα; Εγώ θα γράψω τους κανόνες που θα μου πείτε…

 

3η Διδακτική ώρα: Τα παιδιά γίνονται μικροί γραφίστες, αναλαμβάνουν ανά ομάδα μία εργασία. Μία ομάδα φτιάχνει σχέδια στο χαρτί μετρου ή το χρωματιστό κάνσον,

άλληασχολείται με το χρωμάτισμα, άλλη με το περίγραμμα κτλ. της αφίσας. «Τώρα ήρθε η ώρα να ζωγραφίσετε/διακοσμήσετε και να υπογράψετε την αφίσα μας! Μικροί γραφίστες σε δράση!»

3o Eργαστήριο: Τί γνωρίζουμε για το Διαδίκτυο; Δημιουργούμε το Ατ και το Ντοτ!

1η Διδακτική ώρα:Ανίχνευση και καταγραφή των προϋπαρχουσών ιδεών για το θέμα. Δημιουργία αρχικού νοητικού χάρτη, όπου αποτυπώνονται οι γνώσεις και αντιλήψεις των παιδιών. Με τη βοήθεια των ψηφιακών μέσων (coggle.gr) δημιουργήσαμε έναν ημιδομημένο νοητικό χάρτη και μέσω ιδεοθύελλας καταγράφτηκαν οι αντιλήψεις των παιδιών για το θέμα. Τί σας έρχεται στο νου όταν ακούτε τη λέξη Διαδίκτυο/Internet; O/η εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις των παιδιών δίχως να παρεμβαίνει, να τροποποιεί ή να «διορθώνει».

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ cogglecoggle

2η Διδακτική ώρα: Ώρα να γνωρίσουμε τους ήρωες που θα μας βοηθήσουν να εξερευνήσουμε το Διαδίκτυο! Ο/η εκπαιδευτικός αφηγείται στα παιδιά το πρώτο μέρος της ιστορίας του Ατ και του Ντοτ. {(at) @ και .dοt! }

«Κόκκινη κλωστή δεμένη…Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν πολύυυ μακριά από εδώ (ή ίσως όχι και τόσο μακριά μας) δύο υπέροχοι φίλοι!!! Το Ατ (@ ) και το Ντοτ ( .dot). Έμεναν στη χώρα του Διαδικτύου! …» Ο/η εκπαιδευτικός διακόπτει σε αυτό το εισαγωγικό σημείο την αφήγηση και προτρέπει τα παιδιά να τους φανταστούν. Στόχος είναι να τους πλάσουν στη φαντασία τους και στη συνέχεια με απτά εικαστικά υλικά τα ίδια τα παιδιά. «Για να τους φανταστούμε! Έχουν χρώμα; Αν ναι, ποιό; Τί τους αρέσει; Τί όχι; …..» Οι απαντήσεις καταγράφονται από τον/την εκπαιδευτικό και μπορούν να αποδωθούν και ζωγραφικά από τα παιδιά.

Z AT NTOT 3 Z AT NTOT 2 Z AT NTOT 1

3η Διδακτική ώρα: Τα παιδιά με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού δημιουργούν το Ατ και το Ντοτ αφού πρώτα γνωρίσουν διάδορες  μεθόδους κατασκευής κούκλας  (με χαρτονια, με υφάσματα και παπιέ μασέ, με κουτάλες…κ.α .

how can i make how can i make 1

Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες , η μία του Ατ και η άλλη του Ντοτ. Κάποιο παιδί ανέλαβε να ζωγραφίσει το πρόσωπο, άλλο ετοίμαζε σκούφο/καπέλο, άλλο σχεδίαζε το πατρόν πάνω στο ύφασμα, το έκοβε… κόλλα, μαλλιά και ιδού!

making at making dot   making dot 1

making dot 2 dot 2 at 2

4o Eργαστήριο:Στη χώρα του Ατ και του Ντοτ 

1η Διδακτική ώρα: «Κόκκινη κλωστή δεμένη…Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν πολύυυ μακριά από εδώ (ή ίσως όχι και τόσο μακριά μας) δύο υπέροχοι φίλοι!!! Το Ατ (@ ) και το Ντοτ ( .dot). Έμεναν στη χώρα του Διαδικτύου! Και τί δεν είχε αυτή η χώρα!Πληροφορίες για όλα!Για τον καιρό, για τα αθλήματα, για τους αγαπημένους ήρωες, για ταπάντα. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο! Στη χώρα του Διαδικτύου μπορούσαν να παρακολουθούν όλα τα κινούμενα σχέδια, να ακούν τα αγαπημένα τους τραγούδια, ακόμη και να μπαίνουν σε ψηφιακά μαγαζιά, αμέ, σε όλα αυτά! Οι φίλοι μας έμπαιναν έβγαιναν στα καταστήματα, που λέτε, κοιτάζοντας όλα τα προϊόντα χωρίς να κουραστούν καθόλου, μόνο πατώντας ένα δύο κουμπιά! Φαντάζεστε σε ποιά καθόντουσαν περισσότερο; Μα, ναι στα μαγαζιά με παιχνίδια! Τους άρεσαν και τα ψηφιακά παιχνίδια, όπως
καταλαβαίνετε! Εκεί κι αν έμεναν… με τις ώρες…Βέβαια, οι γονείς τους τους εξηγούσαν ότι δεν κάνει να είναι τόσες ώρες εκεί… Ούτε να μπαίνουν χωρίς να είναι μαζί, δίπλα τους η μαμά ή και ο μπαμπάς. Τότε οι φίλοι μας κατσούφιαζαν λιγάκι, μα επειδή ήξεραν ότι έχουν απόλυτο δίκιο οι γονείς τους πήγαιναν να παίξουν αλλού. Αγαπημένο τους μέρος ήταν το Cloud, δηλαδή το τεράαααστιο σύννεφο. Εκεί έπαιζαν τραμπολίνο και ξεκαρδιζόντουσαν στα γέλια! …»Ακολουθεί συζήτηση για τα όσα άκουσαν στην ιστορία.

2η Δισακτική ώρα :Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν κάποιους βασικούς κανόνες –«δεν μπαίνουμε σε ψηφιακά μαγαζιά ή παιχνίδια δίχως ενήλικα κοντά μας» και να τους υπαγορεύσουν στον/την εκπαιδευτικό, για νατους καταγράψει σε ένα αρχείο Word. Τα στοιχείαθα εμπλουτιστούν και στα επόμενα εργαστήρια,έτσι ώστε τα παιδιά να δημιουργήσουν με αυτάμια ψηφιακή ιστορία. Παρακολουθήσαμε το βίντεο : Ασφάλεια στο διαδίκτυο με απλά λόγια

3η Διδακτική ώρα :Ώρα να δημιουργήσουμε σε μακέτα τη χώρα του Ατ και του Ντοτ! Χρειάζεται μεγάλο κομμάτι χαρτί μέτρου, πολλά χρώματα και φαντασία, για να αποτυπώσουν τα παιδιά τα όσα αναφέρθηκαν στην ιστορία, όπως ψηφιακά μαγαζιά, ψηφιακά παιχνίδια, μέσα επικοινωνίας με άλλους- ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κτλ

      1 22 13 44 2

5o Eργαστήριο: Οι πρώτες περιπέτειες!

1η Διδακτική ώρα: Τα παιδιά καλούνται να αποτυπώσουν τη διαδρομή τους,  δείχνοντας τα μέρη στα οποία πήγαν, όπως σε ψηφιακό μαγαζί. Φαίνονται οι διαδρομές και όλη η πορεία με αυτό τον τρόπο. Μπορούν να αφήσουν αποτύπωμα με δακτυλομπογιά εκεί που πήγαν. Ο/ η εκπαιδευτικός τους εξηγεί ότι όπως δεν μπορεί να φύγει ποτέ η μπογιά, έτσι και το ψηφιακό   αποτύπωμα   μένει   για   πάντα   στο διαδίκτυο. Επομένως, προσέχουμε πού πάμε, τί  λέμε, τί γράφουμε και ποιά σημεία (sites) επισκεπτόμαστε.

 

5 3 6 2 7 1

2η Διδακτική ώρα: Συνεχίζεται η συζήτηση και ο εμπλουτισμός του αρχείου Word με κανόνες για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Εδώ αναμένεται να ειπωθούν κανόνες που αφορούν το Ψηφιακό αποτύπωμα, τί προσέχουμε για να μην γνωρίζουν όλοι οι άλλοι που πηγαίνουμε συχνά, τι θελουμε να αγοράσουμε κτλ. Προσέχουμε τί λεμε, τί γράφουμε και φυσικά θα ειπωθούν και κανόνες για το ποιά πρέπει να είναι η στάση μας όταν μας μιλά κάποιος άγνωστος. Δεν απαντάμε, ενημερώνουμε αμέσως ενήλικα κτλ. Παρακολουθήσαμε : πρόσεχε τις παγίδες

6o Eργαστήριο: Πρέπει να το μάθουν όλοι!

1η Διδακτική ώρα: όλα όσα μάθαμε για τα προσωπικά δεδομένα τα αποτυπώσαμε σε μια ψηφιακή αφίσα :

puzzleafisa 1 afisa

 

2η Διδακτική ώρα: αποφασίσαμε να επισκεφτούμε την Α΄& Β΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας και να μοιραστούμε μαζί τους τις γνώσεις που αποκομίσαμε για το Διαδίκτυο αλλά και την αφίσα που φτιάξαμε , πως δουλέψαμε…

0 1kathodontaxiafisaki

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

  • H διαμόρφωση της αναγνωστικής κουλτούρας των μαθητών
  • Η καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το βιβλίο
  • Η καλλιέργεια της αναγνωστικής απόλαυσης
  • Η καλλιέργεια της φαντασίας, της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών
  • Η δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, με στόχο μαθητές – αναγνώστες.
  • Η συνεργασία Νηπιαγωγείου και οικογένειας, εξασφαλίζοντας τη δια βίου ενασχόληση των μαθητών μας με το διάβασμα και εδραιώνοντας την καλή τουςσχέση με το βιβλίο και τη λογοτεχνία γενικότερα
  • Η ενημέρωση των γονέων σε θέματα ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας στα παιδιά ώστε γονείς και παιδιά να απολαμβάνουν ποιοτικό χρόνο μαζί, μέσα από την κοινή
    αναγνωστική τους εμπειρία.
    μας οδήγησαν για τη φετινή χρονιά σε μια σειρά δραστηριοτήτων και δράσεων προκειμένου να καλλιεργήσουμε τη Φιλαναγνωσία στους μικρούς μαθητές μας και στις οικογένειές τους.

Αρχίσαμε με τα παιδιά. λίγο πριν το σχόλασμα, να επιλέγουν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη του σχολείου για να το διαβάζουμε καθιερώνοντας τη “Λέσχη Ανάγνωσης”

βιβλιοθηκη

Συζητήσαμε πως χρησιμοποιούμε τα βιβλία και φτιάξαμε ένα infographic στο canva με  Κανόνες Δανεισμού

infographic

Γνωρίσαμε τα βασικά μέρη του βιβλίου : Συγγραφέας, Εικονογράφος, Εκδόσεις, Εξώφυλλο, Οπισθόφυλλο, Ράχη. ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του αγαπημένου μας βιβλίου και τα παιδιά μάντευαν ποιο είναι…

   6 5

7

 3 2

Τον Ιανουάριο έγινε η έναρξη της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.

2 3

O συγγραφέας Αντώνης Παπαθεοδούλου μας ευχήθηκε Καλή Χρονιά μέσα από το βιβλίο Origami : Άγιε Βασίλη ξέχασες το σκούφο σου

Επίσης τον παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο πως φτιάχνει πειρατικό σπαθί πριν διαβάσει το βιβλίο «Οι καλοί και οι κακοί πειρατές». : οι καλοί και οι κακοί πειρατές

Μέσα από ένα   βίντεο  που παρακολουθήσαμε γνωρίσαμε την αγαπημένη μας εικονογράφο Ίρις Σαμαρτζή.

 

Συμμετείχαμε στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο.

marathonios  zografies marathon zografies marathon2

Επισκεφτήκαμε τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του συστεγαζόμενου Δημοτικού , η υπεύθυνη δασκάλα εξήγησε στα παιδιά πως είναι τοποθετημένα τα βιβλία ανά τάξη και θέμα, εξήγησε τη διαδικασία με την καρτέλα δανεισμού για να ενημερωθούν ως μελλοντικοί αναγνώστες ως μαθητές του Δημοτικού.

v d anth1 v d anth deltio deltio 2

του Πολιτιστικού Συλλόγου μας, διαβάσαμε τις ταμπέλες ανά κατηγορία και είδαμε το χοντρό βιβλίο δανεισμού. Παροτρύναμε τα παιδιά να έρθουν με τους γονείς τους να δανειστούν βιβλία από το ΠαιδικόΤμήμα.

vivlio anth1 vivlio anth3

και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του πόλης μας . Η Βιβλιοθηκονόμος μας υποδέχτηκε στην είσοδο του ιστορικού κτηρίου , μας ξενάγησε στο Αναγνωστήριο, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων, στη Δανειστική Βιβλιοθήκη και τέλος στο Παιδικό Τμήμα όπου διαβάσαμε ένα βιβλίο του Α. Παπαθεοδούλου , τη “Χαριστική Βιβλιοθήκη”

ktirio exo.jpganagnostirioekdhloseonxeni logo dimotiki 1

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου προσκαλέσαμε τα παιδιά της πρώτης Δημοτικού σε ένα πικ νικ ανάγνωσης στην αυλή μας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και σε κάθε ομάδα τα παιδιά παρουσίασαν το βιβλίο που επέλεξαν , εξήγησαν γιατί το διάλεξαν και τέλος αντάλλαξαν μεταξύ τους τα βιβλία τους , απολαμβάνοντας ένα χαλαρό διάλλειμμα διαβάζοντας και τρώγοντας.

1 1 ataxi1  ataxi6 ataxi5  ataxi4

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς προέκυψε η ιδέα της  Ανταλλακτικής Βιβλιοθήκης  όπου τα παιδιά πρότειναν να φέρουν στο σχολείο ένα βιβλίο τους και να το ανταλλάξουν με ένα άλλο . Λειτούργησε με ενθουσιασμό μόνο από ένα μέρος του συνόλου της τάξης , τα υπόλοιπα παιδιά δεν θέλαν να αποχωριστούν τα βιβλία τους.

Λίγο μετά την γιορτή της μητέρας, στις 14 Μαΐου,  είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε από κοντά τη συγγραφέα – νηπιαγωγό Αναστασία Χαρμανίδου.Τα παιδιά μέσα από  το βιβλίο της  «Σ’ αγαπώ μέχρι το ουράνιο τόξο…» που λέει η μαμά στον μικρό Φίλιππο κάθε φορά που τελειώνει ένα παραμύθι… «ταξίδεψαν» με τον ήρωα του βιβλίου , ένιωσαν την αγωνία του παιδιού και την αγάπη της μαμάς, έκαναν ερωτήσεις …

AXθα σ αγαπώfe rainbow

Φτιάξαμε μια ψηφιακή αφίσα με σκοπό να την εκτυπώσουμε και να την τοιχοκολλήσουμε στο Δημοτικό καθώς και να την στείλουμε στη τοπική εφημερίδα προκειμένου να θυμίσουμε και να πείσουμε μικρούς και μεγάλους να διαβάζουν βιβλία .

afisa vivlio

Μέσω επίσης του ιστολογίου του Νηπιαγωγείου, έγινε  προβολή και διάχυση των δράσεωνκαι καλών πρακτικών  μας σχετικά με τη ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ .

ANAMNHSTIKA 5ou MARATHONIOU ANAGNOSHS ΑΝΤΗΕΙΑΣ page 0001 1

 

4 Οκτωβρίου

4 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια μέρα των ζώων…

η ξεχωριστή αυτή ημέρα είναι αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την ευημερία των ζώων, στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ζώων και στην αναγνώριση του ζωτικού ρόλου που διαδραματίζουν τα ζώα στη ζωή μας.

Καθιερώθηκε για πρώτη φορά το 1931 από μια ομάδα οικολόγων στη Φλωρεντία  και συμπίπτει με τη γιορτή του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, του προστάτη των ζώων και του περιβάλλοντος, γνωστού για τη βαθιά του συμπόνια προς όλα τα έμβια όντα.

Καλεσμένη στο σχολείο μας η κ. Μένια Νικολαϊδου υπεύθυνη του Κέντρου φιλοξενίας στο Αρίστηνο, πάντα πρόθυμη να διαθέσει το χρόνο της και το πιο κατάλληλο πρόσωπο για να εμφυσήσει στα παιδιά την αγάπη προς τα ζώα.

      971

Την ακούσαμε με ενδιαφέρον, συζητήσαμε τι χρειάζονται τα ζώα, τι μπορούμε να κάνουμε μαζί τους, χαϊδέψαμε τον επίτιμο καλεσμένο μας και το νηπιαγωγείο γέμισε γέλια και γαυγίσματα!

2  4 6  8

Η κ. Μένια άκουσε με ενδιαφέρον τα παιδιά να μιλάνε για τα κατοικίδιά τους και φεύγοντας μας χάρισε  τροφή για γάτες και σκύλους για να ταίζουμε τα αδέσποτα γύρω από το σχολείο…

10

Ευχαριστούμε!

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία , έτσι επιλέξαμε να προετοιμάσουμε το έδαφος οργανώνοντας δράσεις που θα στήριζαν τα παιδιά….να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, τις προσδοκίες τους, τις σκέψεις τους

Ξεκινήσαμε ζωγραφίζοντας “Τι θέλω να θυμάμαι από το νηπιαγωγείο” : τις δασκάλες, τους φίλους μου , το κουκλοθέατρο…

memories

Tα παιδιά του δημοτικού μας λένε τα κάλαντα των Χριστουγέννων και μέ την καινούρια χρονιά κόβουμε πίτα όλοι μαζί

kalanta x πιτα πιτα2

Παροτρύναμε τα παιδιά να πουν ποια/ες  λέξη/εις   έρχεται στο μυαλό τους όταν ακούνε τη λέξη Δημοτικό και φτιάξαμε συννεφόλεξο                       

Tα παιδιά του νηπιαγωγείου Απαλού μας έστειλαν το δικό τους :

Τέλος φτιάξαμε ένα κοινό συννεφόλεξο και να το αποτέλεσμα :

Επισκεφτήκαμε τη Β΄ παρατηρήσαμε την τάξη τους , πόσα θρανία, πίνακες έχει …μας παρουσίασαν τα μαθήματά τους , τα βιβλία τους , τον τρόπο που δουλεύουν…classroom

Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με θέμα :  «Πως φαντάζομαι το Δημοτικό» coggle

coggle anth

και το γειτονικό νηπιαγωγείο μας έστειλε  δικό του

Αφού συζητήσαμε για τα εσωτερικά/εξωτερικά χαρακτηριστικάπου μπορεί να έχει ο/η δάσκαλος/α ζωγραφίσαμε : ” Πως φαντάζομαι το/η δάσκαλο/α μου;”

 

teacher

Καλέσαμε την Α΄τάξη να φτιάξουμε μαζί πασχαλινές κάρτες

kartes4

kartes 2 kartes kartes3kartes5

H έκτη μας βοηθάει στα εργαστήρια Δεξιοτήτων να στήσουμε το τρισδιάστατο μνημείο “Ατόμιουμ”

atomioum.1jpgatomioumatomioum.2jpg

Η Δ΄μας είπε τα κάλαντα  τα κάλαντα του Λαζάρου

kalanta

Λαμβάνοντας μια φωτογραφία από τα παιδιά του όμορου νηπιαγωγείου που μας προκαλούσε να μαντέψουμε ποιος χώρος του Δημοτικού είναι, ξεκίνησε  μια ανταλλαγή ερωταπαντήσεων-προκλήσεων μεταξύ μας σε  ένα συνεργατικό έγγραφο παρουσίασης «Πόσο καλά γνωρίζω το Δημοτικό;»

Ο Διευθυντής του Δημοτικού μας ξεναγεί

κολλαζ2κολλαζ3κολλαζ

Ζωγραφίσαμε  Τι μου έκανε εντύπωση από την ξενάγηση”

346142384 2552505934904556 6931513507657725543 n 346150436 183423074657946 3144051081259830007 n 346150681 990973352258488 3512161532736749089 n

Ψυχολόγος του  Κέντρου Πρόληψης ενημερώνει τους γονείς σε μια διαδικτυακή ομιλία που συνδιοργανώθηκε από τα νηπιαγωγεία Άνθειας, Απαλού, Μάκρης, Καμαριώτισας , 6ο και 15ο  Αλεξανδρούπολης.

ΑΦΙΣΑ

Φτιάχνουμε αφίσα και ετοιμάζουμε ζωγραφιές που θα χαρίσουμε

picture1 picture2 picture3

και σε λίγο… παιδιά της Ε΄, τα  μελλοντικά εκτάκια, υιοθετούν τα μελλοντικά πρωτάκια

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Η γιορτή της μητέρας έχει την τιμητική της στο νηπιαγωγείο: κάρτες, δωράκια και μαθηματικά … μετρήσαμε μαμάδες, προσθέσαμε μαμάδες και καταγράψαμε πόσα δωράκια από το κάθε είδος μπορούμε να τις προσφέρουμε!

eight 2six

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλες τις μαμάδες του κόσμου!!!