Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄Γυμνασίου

Σεπ 201416

Βοήθημα Κειμένων Νεοελ. Λογοτεχνίας (Βολονάκης)

Απαντήσεις στις ερωτήσεις του βιβλίου (ΑΡΝΟΣ) Μπορείτε να τις αποθηκεύσετε και να τις εκτυπώσετε

Όποιος θέλει να δει το βιβλίο μου «Κειμενικά είδη», παρακαλώ να επικοινωνήσει μαζί μου  

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Ύφος κειμένου (απλό, επίσημο, ειρωνικό, διδακτικό κ.ά.)

Βίντεο-αναγνώσεις-απαγγελίες-μελοποιήσεις, τηλεοπτικές σειρές


ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (Χαρακτηριστικά) Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το Δημοτικό τραγούδι

Πληροφορίες για τα δημοτικά τραγούδια

ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ(δημοτικό).  Εικόνες από διάφορα γεφύρια   Θεματικά κέντρα: Οι θυσίες που απαιτούνται για τα μεγάλα έργα. Το συναίσθημα ευθύνης του πρωτομάστορα. Ατομικό και κοινωνικό συμφέρον. Η δύναμη της κατάρας. 

Δείτε σε 3D το χτίσιμο του γιοφυριού.

Του γιοφυριού της Άρτας (δημοτικό): Ανάλυση

Του γιοφυριού της Άρτας (διάγραμμα)

Τα χαρακτηριστικά του δημοτικού τραγουδιού

Ο θρήνος στο δημοτικό τραγούδι       Παράλληλα κείμενα (δημοτικά τραγούδια)


 

ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (Χαρακτηριστικά) ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (Βιτσέντζος Κορνάρος) Διδακτικοί στόχοι: Να γνωρίσουν οι μαθητές  το αντιπροσωπευτικότερο και καλύτερο έργο της κρητικής λογοτεχνίας, σε συνδυασμό με κοινωνικά ήθη και αντιλήψεις που ίσχυαν εκείνη την εποχή.  Στο δεύτερο απόσπασμα ερχόμαστε σ’ επαφή με τον επικό χαρακτήρα του έργου. Θεματικά κέντρα: Οι αξίες της γνώσης και της αρετής. Η κοινωνική διαφορά ως εμπόδιο στο γάμο των δυο νέων. Το αποτυχημένο προξενιό και η δύναμη της βασιλικής βίας. Η πολεμική ορμή και ο επικός χαρακτήρας του Ερωτόκριτου. Τραγούδι του Ερωτόκριτου (Νίκος Ξυλούρης) Ερωτόκριτος. Ανάλυση ποιήματος. Σενάριο και φύλλα εργασίας (Κατσιούπη Γλυκερία)

Ερωτόκριτος

Διαβάστε τον Ερωτόκριτο

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ (1774-1821)

Νεοελληνικός διαφωτισμός (χαρακτηριστικά)

    Θούριος (Ρήγας Βελεστινλής) Διδακτικοί στόχοι: Να αναδειχθεί η ιστορική σημασία του εθνεγερτικού αυτού ποιήματος στην ιδελογική προετοιμασία της ελληνικής επανάστασης. Να αναφερθούν γενικότερα οι κοινωνικοπολιτικές ιδέες του Ρήγα. Θεματικά κέντρα: Ελευθερία ή θάνατος.  Συλλογική ευθύνη για την τύχη της Ελλάδας. Κοινός όρκος και αγώνας των Ελλήνων για την ελευθερία. Ανάλυση ποιήματος «Θούριος» (Ρήγας Βελεστινλής)


 

ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ 1821

Ακούστε το Μάνο Κατράκη να διαβάζει τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 


 

ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ (19ος αι.)

Επτανησιακή σχολή (χαρακτηριστικά) Διονύσιος Σολωμός (έργα του)

Ελεύθεροι πολιορκημένοι (Δ.Σολωμός)

Διδακτικοί στόχοι: Να εξετάσουμε αναλυτικά τους εκφραστικούς τρόπους με τους οποίους ο ποιητής μορφοποιεί τις ποιητικές εικόνες της πείνας, της Άνοιξης και της χαράς της ζωής, που σηματοδοτούν τον εσωτερικό διχασμό των ελεύθερων πολιορκημένων. Να αναφερθούμμε στον αποσπασματιό χαρακτήρα της σολωμικής ποίησης, με έμφαση στην επιθυμία του ποιητή να πετύχει αισθητική τελειότητα. Θεματικά κέντρα: Πείνα και απόγνωση των υπερασπιστών του Μεσολογγίου. Η φύση, η άνοιξη και ο έρωτας. Η χαρά της ζωής και ο πειρασμός. Ο εσωτερικός διχασμός των πολιορκημένων.  Ο Βίος του εθνικού μας ποιητή (βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης)

Διαβάστε ολόκληρο το Σχεδίασμα Β΄(Ελεύθεροι Πολιορκημένοι) 

 

Σολωμός Ανάλυση σχεδιάσματος Β΄(Ελεύθεροι πολιορκημένοι) Φύλλα εργασίας 

Παράλληλα κείμενα (για Ελεύθεροι Πολιορκημένοι)

 


 

 ΝΕΑ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΣΧΟΛΗ (1880-1922)

Ηθογραφικό διήγημα και ρεαλισμός

Τ’ αγνάντεμα (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης)


YouTube

[youtube b9NfQVoyc9k

Παπαδιαμάντης

Βίος και έργα του Παπαδιαμάντη

 

 


Τα υαλοπωλεία (Εμμανουήλ Ροϊδης)

Βίος και έργα του Εμμανουήλ Ροϊδη

Βίος και έργα του Εμμανουήλ Ροϊδη

Ανάλυση


Ο Ζητιάνος (Ανδρέας Καρκαβίτσας)

Ανάλυση κειμένου Φύλλο εργασίας

Έργα του Ανδρέα Καρκαβίτσα

Έργα του Ανδρέα Καρκαβίτσα

 

 

 

 

 

 

 

Παίξτε το παιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» με ερωτήματα του κειμένου «Ο Ζητιάνος»

 


Πρώτες ενθυμήσεις (Πηνελόπη Δέλτα)

Διάγραμμα μαθήματος

Ανάλυση μαθήματος (Αρνός)

Βιογραφία της Πηνελόπης Δέλτα

Βιογραφία της Πηνελόπης Δέλτα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ΝΕΟΤΕΡΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (1922-1945)


 

ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ (Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ)

Ανάλυση ποιήματος          Φύλλο εργασίας

Βίος και έργο του Κωνσταντίνου Καβάφη

Βίος και έργο του Κωνσταντίνου Καβάφη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΖΟΡΜΠΑ (Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ)

Από την εκπαιδευτική τηλεόραση (ΥΠΑΙΘΠΑ)

Ανάλυση μαθήματος

Βίκος και έργο του Νίκου Καζαντζάκη

Βίκος και έργο του Νίκου Καζαντζάκη

 

 

ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ!(ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ)

https://www.dailymotion.com/video/x65zz92

Ανάλυση – Διάγραμμα: Νίκος Αστέριος

 

 


 

Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ (ΜΕΛΠΩ ΑΞΙΩΤΗ)

Βίος, έργο

Βίος, έργο

Ανάλυση κειμένου (Βολονάκης σελ.496)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ (ΤΖΕΝΗ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ)

Βίος και έργο της

Βίος και έργο της

Ανάλυση κειμένου (Βολονάκης σελ.526)

Ανάλυση κειμένου (Παρίσης)

 

 

 

 

 

 


 

ΓΙΑΤΙ Μ’ ΑΓΑΠΗΣΕΣ (ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ)

Ανάλυση κειμένου

 


ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ (ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ)

ΓΕΝΕΣΙΣ (από την Εκπαιδευτική τηλεόραση)

ΤΑ ΠΑΘΗ (από την Εκπαιδευτική τηλεόραση)

Ολόκληρο το έργο μελοποιημένο (ΕΡΤ)

Η ΓΕΝΕΣΙΣ, ΤΑ ΠΑΘΗ, ΤΟ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ (όλο το έργο, ποίηση)

Απαντήσεις στις ερωτήσεις του βιβλίου (Αρνός)

Ακούστε και δείτε τον Ελύτη να διαβάζει ποιήματά του

 

Βιογραφία, έργο Ελύτη

Βιογραφία, έργο Ελύτη

 

Αποφθέγματα του Ελύτη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ (ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ)

 

 


 

Αφήστε μια απάντηση

Νεοελληνική Λογοτεχνία Γ΄Γυμνασίου

Νεοελληνική Λογοτεχνία Γ΄Γυμνασίου

Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου

Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

Τα Εβραϊκά είναι Ελληνικά (υποστηρίζει Εβραίος καθηγητής)

ergasiesmathiton


Μεταφράστε λέξεις, φράσεις και ιστοσελίδες.

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων