Νέες ηλεκτρικές συσκευές στο Ολοήμερο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας

Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε ότι αντικαταστάθηκαν το ψυγείο και η ηλεκτρική κουζίνα που εξυπηρετούν τις ανάγκες του Ολοήμερου προγράμματος. Λόγω παλαιότητας έχριζαν αντικατάστασης και γι΄αυτό ενεργοποιήθηκε ο Δήμος Ευρώτα και ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου. Ο κ. Γρεβενίτης Αθανάσιος, αντιδήμαρχος με αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας, Δημόσιας Υγείας και Παιδείας επιλήφθηκε της αντικατάστασης του ψυγείου και ο κ, Παναγιώτης Γιάννες, πρόεδρος του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων φρόντισε να αγοραστεί καινούρια ηλεκτρική κουζίνα.

Ευχαριστούμε πολύ για τις άμεσες ενέργειες και την άριστη συνεργασία!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Φέτος ορίστηκε και καθιερώθηκε η 4η Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης.

Έτσι κι εμείς, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το αγαπημένο θέμα των παιδιών, τα ζώα και πιο συγκεκριμένα να δούμε τι συμβαίνει με τα αδέσποτα ζώα που ζουν και επιβιώνουν γύρω μας.

Αφορμή στάθηκε το υπέροχο βιβλίο Τα αδεσποτάκια που μάς χάρισε η αγαπητή κ. Μαρία Τσεμπελή, κτηνίατρος του Δήμου Ευρώτα, όταν μάς επισκέφτηκε για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων τον Οκτώβριο.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ

Σε αυτό το βιβλίο διαβάζουμε ότι ο Αντώνης εύχεται να είχε ένα σκυλάκι δικό του, μόνο που οι γονείς του είναι αντίθετοι σε αυτό! Ο παππούς του έχει μια ιδέα καθώς βλέπουν να περνάει έξω από το σπίτι ένα αδεσποτάκι! Μια γλυκιά ιστορία για την καλοσύνη, την αγάπη και τον εθελοντισμό. Ένα παραμύθι για την αγάπη και την προστασία που πρέπει να δείχνουμε απέναντι στα ζώα. Διδακτικό και περιεκτικό κατάφερε να περάσει το μήνυμα των παραπάνω εννοιών και να γίνει κατανοητό στα παιδιά ότι μπορούν με αυτά τα εφόδια να καταφέρουν τα πάντα. Ευχόμαστε οι μικροί μας μαθητές να φυλάξουν αυτές τις αξίες μεγαλώνοντας και να αντιμετωπίζουν τα ζώα πάντα με σεβασμό και αγάπη!

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

Δεν υπάρχει παιδί που μισεί το διάβασμα.

Υπάρχουν μόνο παιδιά που δεν έχουν βρει το κατάλληλο βιβλίο.

 

 

Frank Serafini

 

 

 

 

 

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα μας με την προβολή του παρακάτω βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=i1Z2gp0Eiyw

 

Αφού ολοκληρώθηκε προτρέψαμε τα παιδιά να μας πουν την σχέση τους με τα βιβλία,την χρησιμότητα τους, τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους.

Επιλέξαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη

ΟΙ ΚΑΛΟΣΥΝΟΓΑΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΟΠΟΝΤΙΚΑΣ και το διαβάσαμε στην τάξη.

Untitled

 

 

Πριν αρχίσουμε σταθήκαμε στα εξωτερικά μέρη του βιβλίου και τα δείξαμε.

 

Untitled 2

Ύστερα ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του παραμυθιού μας

εικόνα Viber 2024 04 07 21 50 05 218 1

Φταίξαμε τον δικό μας σελιδοδείκτη για τα βιβλία μας….

εικόνα Viber 2024 04 05 16 40 35 681

Πρωταπριλιά

Ήρθε και φέτος η Πρωταπριλιά… ώρα για πολλά μικρά αθώα ψεματάκια παιδιά!

Την 1η Απριλίου λόγω του εθίμου επιτρέπεται να πούμε κάποιο μικρό, αθώο ψεματάκι ή να κάνουμε φάρσες στους φίλους μας με σκοπό όχι να τους κοροϊδέψουμε αλλά να γελάσουμε και εμείς και αυτοί.

Φυσικά όταν ακούμε τη λέξη «ψέμα» στο μυαλό όλων μας έρχεται ο Πινόκιο… για αυτό και εμείς αυτή τη ημέρα διαλέξαμε να δούμε και να συζητήσουμε την ιστορία του Πινόκιο.

Στη συνέχεια, φτιάξαμε το πορτραίτο του Πινίκιο όπου η μύτη του μεγαλώνει.

εικόνα Viber 2024 04 06 23 06 01 414 εικόνα Viber 2024 04 06 23 06 01 549 εικόνα Viber 2024 04 06 23 06 00 994

Ακολούθησαν παιχνίδια μαθηματικών

  • 1ο παιχνίδι: Το κάθε παιδί θα έπρεπε να διαλέξει μια κάρτα με τον Πινίκιο και κάθε φορά χρησιμοποιώντας τον χάρακα θα έπρεπε να μετρήσει τη μύτη του και να γράψει τον αντίστοιχο αριθμό.

εικόνα Viber 2024 04 06 23 10 07 442 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 44 112 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 46 546 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 46 576 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 46 653 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 46 697 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 46 719 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 46 801 εικόνα Viber 2024 04 06 23 09 47 100 εικόνα Viber 2024 04 06 23 11 28 230   εικόνα Viber 2024 04 06 23 11 28 213

  • 2ο παιχνίδι: Δόθηκε στα παιδιά η εικόνα του Πινόκιο και ένα ζάρι. Ζητήθηκε από τα παιδιά να ρίχνουν κάθε φορά το ζάρι και να τοποθετούν πάνω στη μύτη του Πινόκιο τόσους ξύλινους κύβους όσους έδειχνε ο αριθμός στο ζάρι.

εικόνα Viber 2024 04 06 23 11 27 569

Στο τέλος διαβάσαμε και συζητήσαμε το παραμύθι «Ο ψεύτης βοσκός» και παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες. Σε κάθε παιδί δόθηκαν δυο κάρτες, στη μία ήταν γραμμένη η λέξη «ΑΛΗΘΕΙΑ» και την άλλη η λέξη» ΨΕΜΑ». Εμείς λέγαμε κάτι στα παιδιά και εκείνα ακούγοντας αυτό που τους λέγαμε θα έπρεπε να σκεφτούν αν ήταν «ΑΛΗΘΕΙΑ» ή «ΨΕΜΑ» και να σηκώσουν την ανάλογη κάρτα.

CDD0AE2B7DBC7AB2243EB152835BC75A

Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μόνο την 1η Απριλίου μπορούμε να λέμε μικρά, αθώα ψεματάκια.

 

Χειμώνας!!!

Ο Χειμώνας στο Νηπιαγωγείο Γερακίου ήταν όμορφος, ζεστός, δημιουργικός και γεμάτος γνώσεις. Μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση και στον καιρό, τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων και των ζώων, γνωρίσαμε τα χειμερινά σπορ και μάθαμε τραγούδια για το χειμώνα.

  • Το τραγούδι του χειμώνα “Ααα αρχίζει η παγωνιά…”

Κατασκευή, το πιάνο για το τραγούδι του χειμώνα

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 930 εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 961 εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 450

  • Φτιάξαμε το δέντρο του χειμώνα

εικόνα Viber 2024 03 23 19 43 03 748

  • Γνωρίσαμε τις 5 αισθήσεις του χειμώνα

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 466

  • Φτιάξαμε τους δικούς μας χιονάνθρωπους και χιονάνθρωπους να παίζουν χιονοπόλεμο

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 597      εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 621

  • Κάναμε ένα ομαδικό κολάζ με τη μπουγάδα του Χειμώνα

εικόνα Viber 2024 03 04 22 06 05 247

 

  • Μάθαμε τα σπορ του χειμώνα και φτιάξαμε τους δικούς μας σκιέρ

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 577 εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 555 εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 531

  • Γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 513 εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 496εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 18 481

  • Γνωρίσαμε τα ζώα των πάγων

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 819    εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 915

  • Ταΐζοντας ψαράκια τη Λίτσα, την πολική αρκουδίτσα, μάθαμε και αριθμήσαμε τις ημέρες της εβδομάδας

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 790   εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 808

  • Μάθαμε για τον κύκλο του νερού

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 543 εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 636 εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 623

  • Φέραμε στην τάξη μας το ουράνιο τόξο

εικόνα Viber 2024 03 04 22 06 23 844 εικόνα Viber 2024 03 04 22 06 05 525

  • Μάθαμε γα τη “Νυφούλα του Βοριά” και φτιάξαμε το καδράκι με την αμυγδαλιά

εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 779     εικόνα Viber 2024 03 04 22 05 17 662

  • Μιλήσαμε για τους 3 Ιεράρχες που γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου

εικόνα Viber 2024 03 04 22 39 58 223 εικόνα Viber 2024 03 04 22 39 57 399 εικόνα Viber 2024 03 04 22 39 58 239

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024-Ζω καλύτερα, ΕΥ ΖΗΝ- «Τον ΚΟΚ αγαπώ και με ασφάλεια κυκλοφορώ»

1ος Θεματικός Κύκλος- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ

Υποθεματική: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

rubiks cube green

Τίτλος προγράμματος : «Τον ΚΟΚ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ»

Μέσα από συζήτηση στην παρεούλα με την ολομέλεια της τάξης του Τμήματος 2 ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Βοηθάμε εμψυχωτικά τα παιδιά μέσω ερωτήσεων:

-Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;

-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι μαζί με τους γονείς σας στο σχολείο;
-Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;

Ανταλλάσσουμε απόψεις και μοιραζόμαστε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας.
Βλέπουμε εικόνες με την κυκλοφορία στους δρόμους και προβληματιζόμαστε…

anisopedi athinon korinthou                                     kinisi mak

Έπειτα κάνουμε στα παιδιά ερωτήσεις ως προς τις εικόνες που βλέπουμε:

-Τι βλέπουμε στην εικόνα;
-Τι σκέφτεστε για αυτό;
-Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;

Από τις απαντήσεις των παιδιών και μέσα από συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να γίνει αυτό.

Είδαμε τις κατηγορίες των μεταφορικών μέσων

  • Μεταφορικά μέσα της στεριάς/ξηράς
  • Μεταφορικά μέσα του αέρα
  • Μεταφορικά μέσα της θάλασσας

7de4cd0116da499fa5ea467f81117317 9f9891fcfb028f1e112134df86c69ce2 a16a989e451cdc118656bf85cff9d1dcd9ecc0b1b2480afc7de3438b93164f20b4e458fadeba1b1ef392dbecbd352c8a2da3b87c8b12559a1b21bbccd4f2cee6

Διαβάσαμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.» της Ε. Πιτσιδοπούλου

fc9fe00e 069a 4630 876a eaceba455bd6

Τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Με τη βοήθεια  του κυρίου Κ.Ο.Κ από το παραμύθι μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για τη χρησιμότητά τους.
Βλέπουμε εικόνες και προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα ανάλογα με το σχήμα τους…

-Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο;

654960afa2e25eaaa90e66e52d091574

– Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο;

ώψω

-Τι σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο τρίγωνο;

jrghFnZfF6kgWp

Παρατηρούμε το σήμα STOP και ρωτάμε τα παιδιά να μαντέψουν τι μπορεί να σημαίνει

-Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν;

189

Σήματα και χρώματα   –  Σήματα και σχήματα 

Παρατηρούμε από τους πίνακες αναφοράς τα σήματα ως προς το χρώμα και το σχήμα που έχουν σε κάθε κατηγορία και κάνουμε ομαδοποιήσεις, κατηγοριοποιήσεις και συμπληρώνουμε πίνακες διπλής εισόδου ως προς το χρώμα και το σχήμα των σημάτων.

Κατηγοριοποιούμε τα σήματα ανάλογα με την κατηγορία που ανήκουν, σύμφωνα με το χρώμα και το σχήμα τους:

  • Κόκκινος κύκλος: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ
  • Μπλε κύκλος: ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
  • Κόκκινο τρίγωνο: ΠΡΟΣΟΧΗ- ΚΙΝΔΥΝΟΣ
  • Μπλε τετράγωνο- ορθογώνιο: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

Συμπλήρωση πίνακα διπλής εισόδου ως προς το χρώμα

εικόνα Viber 2024 01 27 18 24 51 085 εικόνα Viber 2024 01 27 18 24 51 069 εικόνα Viber 2024 01 27 18 24 51 054 εικόνα Viber 2024 01 27 18 24 49 865 εικόνα Viber 2024 01 27 18 24 49 827

Συμπλήρωση πίνακα διπλής εισόδου ως προς το σχήμα

εικόνα Viber 2024 01 27 18 25 12 964 εικόνα Viber 2024 01 27 18 25 12 452 εικόνα Viber 2024 01 27 18 25 12 438 εικόνα Viber 2024 01 27 18 25 12 276 εικόνα Viber 2024 01 27 18 25 12 263 εικόνα Viber 2024 01 27 18 25 11 884 εικόνα Viber 2024 01 27 18 25 11 126

Στη συνέχεια ακολούθησε παιχνίδι με τα σήματα. Τα σήματα ήταν κομμένα στη μέση και τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν τα δυο μισά κομμάτια, να τα ενώσουν σωστά για να σχηματιστεί ολόκληρο το σήμα.

εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 09 780 εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 09 792 εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 09 809 εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 09 946 εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 07 620 εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 09 769εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 09 958εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 06 618

 

Ακολούθησε ατομική κατασκευή σήματος οδικής κυκλοφορίας. Το κάθε παιδί επέλεξε όποιο σήμα οδικής κυκλοφορίας ήθελε και το έφτιαξε.

εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 20 806 εικόνα Viber 2024 01 27 18 39 20 544

 

Οι διαβάσεις

Με τη βοήθεια του κύριου ΚΟΚ γνωρίσαμε και μάθαμε για τις διαβάσεις που τις συναντάμε στους δρόμους… αυτές τις παράλληλες λευκές γραμμές ή αλλιώς τις γραμμές ζέβρα!!!

Είδαμε εικόνες με διαβάσεις και συζητήσαμε για το που μπορούμε να συναντήσουμε τέτοιες γραμμές, τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν τις βλέπουν αλλά και τι πρέπει να κάνουμε εμείς ως πεζοί όταν συναντάμε αυτές τις λευκές γραμμές.

diavaseis25102018222     ΠΕΡΑΙΑΣ ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ       cache 980x637 Crop medium 39698 256083 22 04 22 061109

 

Φωτεινός σηματοδότης – Φανάρι

Ο κύριος ΚΟΚ εκτός από τις διαβάσεις μας γνώρισε τους φωτεινούς σηματοδότες ή φανάρια. Συζητήσαμε με τα παιδιά αν έχουν δει, αφού εδώ στο χωριό μας δεν έχουμε, τι σχήμα έχουν, τι χρώμα είναι οι κύκλοι των φαναριών και πόσο βοηθάνε για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους.

 

                          35f45e36d403311740142bdbd7d680e1unnamed

 

Διαβάσαμε το ποίημα του ΚΟΚ όπου εξηγεί τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί αυτοκινήτων.

IMG 0001

Εκτός όμως από τους φωτεινούς σηματοδότες για τα μεταφορικά μέσα, υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες και για τους πεζούς που συμβολίζονται με δυο ανθρωπάκια, το κόκκινο  ανθρωπάκι (τον Σταμάτη) και το πράσινο ανθρωπάκι (τον Γρηγόρη). Στον Γρηγόρη οι πεζοί μπορούν να περάσουν, ενώ στον Σταμάτη οι πεζοί θα πρέπει να σταματήσουν.

 

02fae0698001bb2be2ce1c8c2efc468f 300x227 1                     608aafde8006f12a454274f050ac922c                ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΦΩΤΕΙΝΟΥΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ Σελίδα 2 Αντιγραφή

 

Είδαμε πίνακες αναφοράς με κανόνες για τις διαβάσεις πεζών με ή χωρίς φωτεινούς σηματοδότες..

6776028 orig 0001 4 orig  0002 2 orig

Ακολούθησαν ατομικές κατασκευές:

  • Φωτεινοί σηματοδότες 2 σε 1: για μεταφορικά μέσα και για πεζούς

εικόνα Viber 2024 01 28 13 35 15 362 εικόνα Viber 2024 01 28 13 35 49 962 εικόνα Viber 2024 01 28 13 39 06 230 εικόνα Viber 2024 01 28 13 39 06 244

  • Φωτεινοί σηματοδότες και διάβαση πεζών

 

εικόνα Viber 2024 02 04 15 10 04 355 εικόνα Viber 2024 02 04 15 10 03 415 εικόνα Viber 2024 02 04 15 10 03 455

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Πρασίδας και η Ροδούλα μαθαίνουν να κυκλοφορούν»

Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 1 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 2 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 3 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 4 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 5 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 6 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 7 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 8 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 9 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 10 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 11 Ο Πρασιδας και η Ροδούλα 12

 

Τροχονόμος και Σχολικός τροχονόμος

Συζητήσαμε για τον πολύ καλό φίλο του κύριου ΚΟΚ τον τροχονόμο που ρόλος του είναι να ρυθμίζει την κυκλοφορία, δηλαδή να κάνει τη δουλειά του φωτεινού σηματοδότη-φαναριού όταν αυτό έχει χαλάσει ή σε κάποιους δρόμους που δεν υπάρχει. Είδαμε μέσα από εικόνες πως είναι ντυμένος και τι συμβολίζουν κάθε φορά οι κινήσεις των χεριών του.

 

τροχονόμος Κηφησιάς

πινακας αναφοράς και τροχονόμους

Πινακας Αναφοράς

Κάποιο παιδάκι ανέφερε ότι εκτός από τον απλό τροχονόμο υπάρχει και ο σχολικός τροχονόμος για τα σχολεία. Έτσι συζητήσαμε για τον σχολικό τροχονόμο και την τόση σημαντική δουλειά του να βοηθάει τους μαθητές να φτάσουν με ασφάλεια στο σχολείο καθώς φροντίζει να περάσουν από τις διαβάσεις τον δρόμο με ασφάλεια σταματώντας τα οχήματα.

εικόνα Viber 2024 02 04 16 23 41 084 εικόνα Viber 2024 02 04 16 23 41 230 εικόνα Viber 2024 02 04 16 23 42 028 εικόνα Viber 2024 02 04 16 23 42 067 εικόνα Viber 2024 02 04 16 39 55 033   εικόνα Viber 2024 02 04 16 41 59 028 εικόνα Viber 2024 02 04 16 41 58 880

 

Ατυχήματα και σωστή συμπεριφορά στο αυτοκίνητο

Παρατηρούμε με τα παιδιά εικόνες με ατυχήματα και τα καλούμε να σκεφτούν και να μας πουν πως μπορεί να προκλήθηκε το ατύχημα και τι θα έπρεπε να γίνει για να μη συνέβαινε το ατύχημα.

car accident 7418023 960 720             car accident 7423946 960 720

troxaio panepistimiou                kinisi mak

 

Συζητάμε με τα παιδιά για τη σωστή και λάθος συμπεριφορά των οδηγών αλλά και των συνεπιβατών σε ένα αυτοκίνητο. Ολοκληρώνουμε τη συζήτηση μας βλέποντας ανάλογους πίνακες αναφοράς.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Σελίδα 4 ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Σελίδα 5 Παρουσίαση18

Μάθαμε το σύνθημα ¨Η ζώνη σώζει ζωές” και φτιάξαμε και ατομικές ζώνες ασφαλείας για να θυμόμαστε ότι όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο πρέπει να φοράμε ζώνη.

fa8a4291853fdbd85e541b80e7ac2da2 

εικόνα Viber 2024 02 05 23 07 15 633 εικόνα Viber 2024 02 05 23 07 14 199 εικόνα Viber 2024 02 05 23 07 15 328 εικόνα Viber 2024 02 05 23 07 15 360

εικόνα Viber 2024 02 05 23 00 54 306 εικόνα Viber 2024 02 05 23 00 55 240 εικόνα Viber 2024 02 05 23 00 55 228

Το ποδήλατο μου και εγώ

 

istockphoto 952078498 612x612 1

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το πρώτο μεταφορικό μέσο που οδηγούν τα παιδιά το ποδήλατο. Τα παιδιά μας είπαν αν έχουν ή όχι ποδήλατο, τι τους αρέσει να κάνουν με αυτό και τι  πρέπει να προσέχουν όταν το οδηγούν. Μέσω της συζήτηση στοχεύουμε τα παιδιά να μάθουν για τα οφέλη του ποδηλάτου στην υγείας τους, να μάθουν  τα βασικά σήματα που καλούνται οι οδηγοί ποδηλάτου να γνωρίζουν, να γνωρίσουν κανόνες ασφαλής οδήγησης και να μάθουν το σωστό εξοπλισμό του ποδηλάτη. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι όταν βγαίνουμε με αυτό στο δρόμο. Τέλος, ρωτήσαμε τα παιδιά να μας που πως θα ήταν αν οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν πιο συχνά το ποδήλατο από ότι το αυτοκίνητο, ποια θα ήταν τα οφέλη.

1ec4e0363b848c46bb9daacd16688ed1 ΕΙΔΗ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ 2 images

 

Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή το παραμύθι “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας” της Κ. Βαϊμάκη, όπου τα παιδιά με διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο μαθαίνουν και κατανοούν τους  κανόνες για ασφαλή οδήγηση ποδηλάτου τους οποίους και πρέπει να εφαρμόσουν κατά τις βόλτες τους με το ποδήλατο τους.

Παρατηρούμε έναν πίνακα αναφοράς  και μαθαίνουμε τα μέρη του ποδηλάτου.

g5EMHPCOFyn8V8

Συζητήσαμε για τον ειδικό εξοπλισμό που πρέπει να έχει ένας ποδηλάτης ώστε να μπορεί να κάνει τις βόλτες του με ασφάλεια και να προφυλάσσει τον εαυτό του από τυχόν ατυχήματα  και πόσο σημαντικό είναι οι ποδηλάτες να χρησιμοποιούν τον ποδηλατόδρομο όταν βγαίνουν στον δρόμο.

Είδαμε τον ειδικό εξοπλισμό ενός ποδηλάτη και ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τι από αυτά χρησιμοποιούν κατά τις βόλτες τους με το ποδήλατο.

maxresdefault       images 1

Τέλος, κάναμε μια ομαδική κατασκευή: με την τεχνική του κολάζ χρησιμοποιώντας μικρά κομματάκια από χαρτί κάναμε ένα ποδήλατο και στη συνέχεια τα παιδιά αντιστοίχισαν τις ονομασίες των μερών του ποδηλάτου με τα μέρη του ποδηλάτου συμβουλευόμενα τον αντίστοιχο πίνακα αναφοράς . Δίπλα γράψαμε τι πρέπει να έχουμε σαν ποδηλάτες και τι πρέπει να προσέχουμε.

εικόνα Viber 2024 02 06 18 47 40 739     εικόνα Viber 2024 02 06 18 47 40 509

Οι πίνακες αναφοράς και οι εικόνες που χρησιμοποιήθηκαν για τη μελέτη του θέματος αντλήθηκαν από το διαδίκτυο.

Εδώ Πολυτεχνείο… Εδώ Πολυτεχνείο…

230474 Royalty Free RF Clipart Illustration Of Diverse School Kids With A Blank Sign 1 2

Κατά τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου μιλήσαμε για την έννοια της Δημοκρατίας, της ειρήνης, της ελευθερίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήσαμε το πλούσιο υλικό που υπάρχει στο διαδίκτυο, τραγούδια, πολύ ωραία βιβλία, κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών μας, που προσφέρονται για κουκλοθέατρο, δραματοποίηση και συζήτηση.

Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι «Η κυρά Δημοκρατία», συζητήσαμε και ανταλλάξαμε απόψεις για την ιστορία του παραμυθιού και μετά προσπαθήσαμε να αντιστοιχίσουμε τα γεγονότα και τους ήρωες του παραμυθιού με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Είδαμε εποπτικό υλικό με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και τα παιδιά προσπάθησαν να εκφράσουν τα συναισθήματα τους ακούγοντας την ιστορία του Πολυτεχνείου.

0177854

εικόνα Viber 2023 11 26 16 07 52 817

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο» και είδαμε το τραγούδι σε μορφή εικονοκειμένου

937ab0b26404c7febacbbd8d4fd128d6

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

(Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης)

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση,

παίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω

την αγάπη και μου λες … πως σ’ αρέσει.

 

Τα παιδιά τραγουδάνε στους δρόμους

κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει

τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα

λουλουδίζει σαν ανθός … στο περβάζι

 

Ένα σύννεφο είν’ η καρδιά μου

κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία

σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος

πόσο μοιάζει με μικρή … πολιτεία.

 

Και στη συνέχεια παίξαμε με τους στίχους του τραγουδιού: Τα παιδιά καθώς άκουγαν το τραγούδι  θα έπρεπε να βρουν τις κατάλληλες εικόνες που είχαμε ετοιμάζει και να τις σειροθετήσουν.

εικόνα Viber 2023 11 26 16 52 40 995

Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν και αυτά δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση.

εικόνα Viber 2023 11 26 16 52 42 708

Με αφορμή  το ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργούσε μέσα από το Πολυτεχνείο με τη γνωστή φράση «Εδώ Πολυτεχνείο, Εδώ Πολυτεχνείο, σας μιλά ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζομένων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζομένων Ελλήνων», φέτος σαν κατασκευούλα φτιάξαμε ραδιοφωνάκια.

281468 IMG 0009     εικόνα Viber 2023 11 26 15 46 49 589 εικόνα Viber 2023 11 26 15 46 49 734 εικόνα Viber 2023 11 26 16 52 39 922

Την 17η Νοεμβρίου στο Νηπιαγωγείο μας επιλέξαμε να παίξουμε κουκλοθέατρο στα παιδιά το παραμύθι «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακινού.

images

Λίγα λόγια για το παραμύθι: Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ’ αυτή, τι… άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ’ ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να ‘χουν την ησυχία τους.
Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ έχουν περίεργα ονόματα: Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ-μπαμ-μπαμ. Ο Σαρδέλας είχε πριν τον πετάξουν σαρδέλες, η Μηλίτσα είχε κομπόστα μήλο, ο Βουτυρένιος βούτυρο, ο Οκέυ-μπαμ-μπαμ είχε κόκα-κόλα κι ο Σοφός είχε μέσα του καφέ.
Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα… ήρθε ο Λαδένιος, έγινε αρχηγός τους και άρχισε να τους διατάζει… τα τενεκεδάκια προσπαθούσαν με διάφορους τρόπους να τον διώξουν αλλά δεν τα κατάφερναν… μέχρι που όλα μαζί ενωμένα κατάφεραν και τον έδιωξαν.

Οι ήρωες του παραμυθιού…   2

εικόνα Viber 2023 11 26 16 41 25 027εικόνα Viber 2023 11 26 16 41 43 856εικόνα Viber 2023 11 26 16 42 42 206εικόνα Viber 2023 11 26 16 37 43 332εικόνα Viber 2023 11 26 16 37 23 696

Επίσης ακούσαμε το τραγούδι της Ντενεκεδούπολης

εικόνα Viber 2023 11 26 16 47 00 607

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης στις 31 Οκτωβρίου διαβάσαμε το ΠαραμύθιΑν κάθε μέρα…’

εικόνα Viber 2023 11 06 23 22 46 134

 

και ζωγραφίσαμε παρατηρώντας τις εικόνες ”αν κάθε μέρα”……

 

 

0 02 05 928b21d36000c142df8cec7441c9a9011cc892268e8aa3b91b88088235022d5c 9ab71e70e9480e2c 0 02 05 9066eac67405cb6344f932db497dca7a69fea0d7f68166b2b2e1e98103f0d859 e2803e35fc21ebc5 0 02 05 a09df79b66d5e264e8899d5c17044393d9c82a7a6c39b63076d561139daa11fa faa2a50629ca72a70 02 05 18f79e2ec567fc1a1786ef0bbf450af432575677ec0ac7b304d8a6c827cd78c4 fd59f1befa011979

 

 

 

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι της Sarah Yang

διαβάζοντας ταυτόχρονα το μεταφρασμένο κείμενο…..
Την άνοιξη που τα λουλούδια ανθίζουν, τρεις μικροί τυφλοπόντικες έφυγαν από το σπίτι της μητέρας τους για να ζήσουν μόνοι τους για πρώτη φορά. -Θυμηθείτε να κάνετε οικονομία ένα σκουλήκι την ημέρα, φώναξε η μαμά τυφλοποντικίνα και τους αποχαιρέτησε. -Εντάξει, είπε ο μικρότερος τυφλοπόντικας. -Με τίποτα!, είπε ο μεγαλύτερος και δυνατότερος τυφλοπόντικας. Έχω αρκετή δύναμη και μπορώ να μαζεύω σκουλήκια για όλο τον χρόνο, δεν χρειάζεται να κάνω οικονομία!, καυχήθηκε. -Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δε σχολίασε τίποτα, επειδή σκεφτόταν πόσο νόστιμα θα ήταν τα σκουλήκια που επρόκειτο να φάει… Αφήνοντας την ημέρα τους πίσω, οι τρεις τυφλοπόντικες διέσχισαν μια πεδιάδα λουλουδιών μέχρι που βρήκαν ένα σημείο με μαλακό χώμα στο γρασίδι. -Ας κάνουμε αυτό το μέρος το καινούριο μας σπίτι!, είπε ο μεγαλύτερος. Οι άλλοι δύο συμφώνησαν και άρχισαν να σκάβουν το χώμα με τις πατούσες τους. Ο μικρότερος, που ήταν και ο πιο αδύναμος, έσκαψε μια μικρή τρύπα κοντά στην επιφάνεια, ο μεσαίος έσκαψε μια βαθύτερη και μεγαλύτερη, ενώ ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας, ο πιο δυνατός, έσκαψε την πιο βαθιά τρύπα και έφτιαξε εκεί το σπίτι του. Το λαγούμι τους ήταν το μεγαλύτερο από τα τρία. Το καλοκαίρι, οι τρεις τυφλοπόντικες έσκαβαν το χώμα ψάχνοντας και πιάνοντας σκουλήκια. Ο μεγαλύτερος είχε πολλή δύναμη και πάντα έπιανε τα περισσότερα, έτρωγε κάθε σκουλήκι που έβρισκε, για να γίνει μεγαλύτερος και δυνατότερος. Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δεν ήταν τόσο δυνατός, οπότε έπιανε λιγότερα σκουλήκια, αλλά έτρωγε κάθε σκουλήκι που έπιανε, επειδή λάτρευε τη γεύση τους. Ο μικρότερος τυφλοπόντικας ήταν ο πιο αδύναμος και έπιανε τα λιγότερα σκουλήκια, αλλά “αποταμίευε” ένα σκουλήκι την ημέρα και θυμόταν πάντα τα λόγια της μαμάς τυφλοποντικίνας. Το φθινόπωρο άρχισαν να πέφτουν τα φύλλα και ο μεγάλος τυφλοπόντικα είχε μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και είχε γίνει πιο δυνατός. Έκανε λοιπόν το σπίτι του μεγαλύτερο, χρησιμοποιώντας τη δύναμή του, ο μεσαίος είχε ακόμα το ίδιο μέγεθος, μόνο που η κοιλιά του είχε φουσκώσει επειδή έτρωγε όσα σκουλήκια μπορούσε να πιάσει. Ο μικρός τυφλοπόντικας, ωστόσο, δεν είχε μεγαλώσει σχεδόν καθόλου και έτρωγε μόνο ένα σκουλήκι την ημέρα, αποταμιεύοντας όλα τα υπόλοιπα. Για αυτό το λόγο δεν είχε πολλή δύναμη να σκάψει, για να μεγαλώσει το σπιτάκι του. Ο μεγαλύτερος αδερφός του γελούσε μαζί του και τον κορόιδευε για το μικρό του λαγούμι. -Το τούνελ σου είναι τόσο μικρό! -Κοίτα το σπίτι το δικό μου, είναι πολύ μεγαλύτερο από το δικό σου!, γέλασε και ο μεσαίος μαζί του. -Εγώ τρώω τα καλύτερα σκουλήκια, ενώ εσύ μοιάζεις σαν να μην έχει φάει τίποτα. Ο μικρός δεν είπε τίποτα και συνέχισε να κάνει οικονομία στα σκουλήκια του. Αγαπούσε πολύ τη μητέρα του και ήθελε να ακολουθεί πάντα τις συμβουλές της. Πέρασε ο καιρός και έφτασε ο χειμώνας. Ο μικρός τυφλοπόντικας ήταν έτοιμος να κοιμηθεί στο μικρό ζεστό λαγούμι του, όταν άκουσε ένα χτύπημα στην πόρτα του. Ήταν ο μεσαίος τυφλοπόντικας και έκλαιγε: -Δεν υπάρχουν καθόλου σκουλήκια εκεί έξω! Μακάρι να μην είχα φάει κάθε σκουλήκι που έβρισκα, κλαψούρισε. Ο μικρός κοίταξε το μεγάλο στομάχι του μεσαίου αδερφού του και τον αγκάλιασε. -Μην ανησυχείς! Θα μοιραστώ τα σκουλήκια μου μαζί σου. Ο μεσαίος τυφλοπόντικας ένιωσε συγκίνηση. -Σ’ευχαριστώ, μικρέ. Μου έσωσες τη ζωή. Ξάπλωσαν μετά μαζί στο μικρό λαγούμι του και κοιμήθηκαν, αφού ήξεραν ότι έχουν αρκετά σκουλήκια για να περάσουν όλο τον χειμώνα. Όμως, ξαφνικά άκουσαν ένα ακόμα χτύπημα στην πόρτα. Ήταν ο μεγαλύτερος αδερφός τους και έκλαιγε και εκείνος. -Δεν υπάρχει κανένα σκουλήκι να πιάσω. Η δύναμή μου μού είναι άχρηστη αν δεν μπορώ να μαζέψω πια σκουλήκια! Ο μικρός τον πλησίασε και τον αγκάλιασε. -Μην ανησυχείς! Έχω αποταμιεύσει αρκετά σκουλήκια και θα τα μοιραστώ μαζί σου. Ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας ένιωσε ανακούφιση. -Σ’ευχαριστώ πολύ, μικρούλη. Μου έσωσες τη ζωή! Μα πώς κατάφερες και αποταμίευσες τόσα σκουλήκια; Ο μικρός τυφλοπόντικας οδήγησε κατόπιν τα αδέρφια του στο τούνελ που αποθήκευε τα σκουλήκια του. -Έσκαψα 4 τρύπες, για να αποθηκεύω τις οικονομίες μου. Στην πρώτη τρύπα κρατώ τα σκουλήκια που μπορώ να φάω οποιαδήποτε στιγμή θέλω. Η δεύτερη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για μένα, η τρίτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεσαίο μου αδερφό και η τέταρτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεγάλο μου αδερφό. -Οπότε κάθε φορά που έπιανες ένα σκουλήκι το έβαζες σε μία από αυτές τις τρύπες;, ρώτησε ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας γεμάτος έκπληξη. -Ναι, εξοικονομώντας οπωσδήποτε ένα σκουλήκι κάθε μέρα για όλους μας, πριν φάω…. Έτσι κράτησα αρκετά σκουλήκια για τον χειμώνα, εξήγησε ο μικρός. -Λυπόμαστε πάρα πολύ που σε κοροϊδεύαμε, είπαν και οι δύο μαζί. Την επόμενη φορά θα κάνουμε και εμείς οικονομία, αποταμιεύοντας ένα σκουλήκι κάθε μέρα. Ο μικρός γέλασε και έδωσε σε όλους από ένα νόστιμο σκουλήκι για δείπνο. Απόλαυσαν και οι τρεις μαζί έναν χαλαρωτικό και ξεκούραστο χειμώνα.
Αξιοποιήσαμε το παραμύθι ταξινομώντας τις παρακάτω εικόνες σε χρονολογική σειρα
σκ1
σκ2
Αφού συζητήσαμε την έννοια της αποταμίευσης και μπήκαμε στη θέση του τυφλοπόντικα, γνωρίσαμε τα χρήματα…
εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 09 761εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 09 717εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 09 667εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 09 621εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 09 567
Φτίαξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες με όρεξη και απλά υλικά….
εικόνα Viber 2023 11 06 23 10 37 595εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 08 444
εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 06 919εικόνα Viber 2023 11 06 23 21 08 150
Ακούσαμε το τραγούδι Κουμπαράς
ΠΑΡΟΙΜΙΑ
εικόνα Viber 2023 11 06 23 11 12 097
Αναλύσαμε την παροιμία και κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας
εικόνα Viber 2023 11 06 23 11 11 730

Η αυλή μας μεταμορφώνεται!!!

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου και μόλις φτάσαμε στο σχολείο μας μάς περίμενε μια μεγάλη έκπληξη!

Η αυλή μας είχε καινούριο γρασίδι!!!!

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων με τη βοήθεια και άλλων γονέων του Νηπιαγωγείου δούλεψαν σκληρά το προηγούμενο απόγευμα για να τοποθετήσουν καινούριο χλοοτάπητα στην αυλή του νηπιαγωγείου και να μπορούν σήμερα τα παιδιά μας να παίξουν με ασφάλεια και μεγάλο ενθουσιασμό.

Με λίγα λόγια σήμερα δε λέγαμε να σηκωθούμε από κάτω…

Εκ μέρους των εκπαιδευτικών και των μικρών μαθητών θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους γονείς του σχολείου μας που είναι έμπρακτα δίπλα μας κάθε στιγμή και τον Σύλλογο Νέων που για άλλη μια φορά βοήθησε οικονομικά τον Σύλλογο του Νηπιαγωγείου για να ολοκληρώσει το έργο του.

1 368796961 717073323215709 1080841520060663727 n 369646688 1705096809965744 109403229530953346 n 398038226 1310100456533384 9007341899286856570 n

28η Οκτωβρίου 1940

28η Οκτωβρίου 1940: Ημέρα μνήμης, ημέρα εθνικής υπερηφάνειας για το λαό μας που υψώνοντας το παράστημά του στάθηκε ατρόμητος μπροστά σε “γίγαντες” παλεύοντας για το δίκιο, για την ελευθερία του, κερδίζοντας το θαυμασμό όλης της ανθρωπότητας!

Αρχικά πριν ξεκινήσουμε να εξιστορούμε τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου του 1940 είπαμε στα παιδιά την  ιστορία «Σαν παραμύθι» του Γιώργου Σουρέλη, στην οποία ο μικρός νάνος κατάφερε να νικήσει το μεγάλο γίγαντα πολεμώντας με υπέρμετρο θάρρος για να υπερασπιστεί το «σπίτι» του, έδωσε την ευκαιρία αντιπαραβολής της με τα πραγματικά ιστορικά γεγονότα, της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Το «ΟΧΙ» του μικρού νάνου ήταν σαν το βροντερό «ΟΧΙ» των Ελλήνων σε εκείνους τους «μεγάλους» και «δυνατούς» που ήθελαν να κατακτήσουν τη χώρα μας.

2ad795b117a16de6085235e185bb5888

Παρακολουθώντας σύντομα βίντεο και βλέποντας αρχειακό υλικό, μάθαμε τι γιορτάζουμε αυτή τη σημαντική για τη χώρα μας επέτειο. Το ηρωικό έπος του ‘40 «ξεδιπλώθηκε» μπροστά στα μάτια μας! Γνωρίζοντας πτυχές του ελληνοϊταλικού πολέμου σταθήκαμε στο ρόλο των γυναικών.

εικόνα Viber 2023 10 31 20 46 38 724

 

Το ηχηρό το “ΟΧΙ” που είπαν οι Έλληνες στον Ιταλό κατακτητή το μεταφέραμε και στο χαρτί!Τα παιδιά με τα δαχτυλάκια τους με άσπρο και μπλε χρώμα σχημάτισαν το “ΟΧΙ”.

εικόνα Viber 2023 10 31 20 50 21 269

 

Καθώς παραμονή της επετείου της 28ης Οκτωβρίου γιορτάζουμε και τιμούμε την ένδοξη ελληνική σημαία, μιλήσαμε για το συμβολισμό των χρωμάτων της, για την ιστορία της! Μετρήσαμε τις κυανόλευκες γραμμές της που αντιστοιχούν στις συλλαβές της ιστορικής φράσης «Ελευθερία ή Θάνατος», αλλά και στα γράμματα της λέξης «Ελευθερία». Τέλος, συνεργαστήκαμε για να φτιάξουμε ομαδικά την Ελληνική σημαία ώστε να σχηματιστεί το σύνθημα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ».

εικόνα Viber 2023 10 31 20 48 31 258   εικόνα Viber 2023 10 31 20 48 31 249

εικόνα Viber 2023 10 31 20 53 58 271

Έπειτα φτιάξαμε τις δικές μας σημαιούλες!

εικόνα Viber 2023 10 30 11 58 11 001

Εκτός από τους στρατιώτες που πολέμησαν στα βουνά της Πίνδου μάθαμε και για τον αγώνα των αλεξιπτωτιστών για την ελευθερία και φτιάξαμε αλεξιπτωτιστές με τα αλεξίπτωτά τους.

εικόνα Viber 2023 10 30 11 58 11 731εικόνα Viber 2023 10 30 11 58 12 484εικόνα Viber 2023 10 31 20 56 56 117 εικόνα Viber 2023 10 31 20 56 56 136 εικόνα Viber 2023 10 31 20 56 56 856 εικόνα Viber 2023 10 31 20 56 56 939 εικόνα Viber 2023 10 31 20 56 56 954

Σαν ατομική κατασκευή φτιάξαμε το σύμβολο της Ειρήνης ένα περιστέρι με κλαδί ελιάς.

εικόνα Viber 2023 10 31 20 48 30 813 εικόνα Viber 2023 10 31 20 48 31 236 εικόνα Viber 2023 10 30 11 58 12 115 εικόνα Viber 2023 10 31 20 48 29 613

Στο «δώρο» της ειρήνης, αγαθό τόσο πολύτιμο, αναφέρεται και το παραμύθι «Ο σπόρος της Ειρήνης» του Πιν Ιζαμελ.  Το παραμύθι αυτό επιλέξαμε να διαβάσουμε παραμονή της 28ης Οκτωβρίου στη γιορτούλα που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Νηπιαγωγείου και τα δυο τμήματα μαζί παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών.

Χωρίς τίτλο

Στόχος μας είναι στα παιδιά να υμνήσουμε το ιδανικό της Ειρήνης, της Ελευθερίας, της Αξιοπρέπειας και της Αγάπης μεταξύ των λαών. Και μάλιστα τώρα, σήμερα, που η Ειρήνη υποφέρει ας σπείρουμε και εμείς μαζί με τα παιδιά μας ένα σπόρο, τον σπόρο της Ειρήνης, με την ελπίδα αυτός ο σπόρος να φυτρώσει, να θεριέψει και να δώσει πολλούς καρπούς που θα εξαπλωθούν στα πέρατα του κόσμου.

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για το περιεχόμενο του φτιάξαμε με τα παιδιά «Το δάσος της Ειρήνης». Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τι είναι για αυτά η «ΕΙΡΗΝΗ». Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους λέγοντας τες σε εμάς τις οποίες και γράψαμε σε έναν σπόρο πάνω από τον οποίο θα φυτρώσει ένα δέντρο όπου τα παιδιά ζωγράφησαν έτσι όπως αντιλαμβάνονται την ειρήνη. Όλα τα δέντρα των παιδιών δημιούργησαν «Το δάσος της Ειρήνης».

εικόνα Viber 2023 10 31 21 11 14 616

Όλοι ευχηθήκαμε αυτό το κορυφαίο, πολυπόθητο ιδανικό του ανθρώπου να το απολαμβάνουμε πάντα ενωμένοι και αδελφωμένοι!

 

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!!!

Ζήτω το ΟΧΙ !!!