Υπερρεαλισμός και έμπνευση!

Μάι 20218

Μέσα στις δύσκολες συνθήκες του εγκλεισμού, τα παιδιά και πάλι εκπλήσσουν!

Με την φαντασία και τη δημιουργικότητά τους!

 

Η ζωγραφική γίνεται λογοτεχνική πράξη

Φεβ 201917

Σας ευχαριστώ για την εμπειρία να είμαι η καθηγήτριά σας!

Φιλοσοφία και… υπερρεαλιστική ζωγραφική και… συγγραφή! Ποια είναι η σύνδεσή τους;

Η δημιουργικότητα των παιδιών, η φαντασία τους, η ομορφιά τους!

(Πατήστε στους πίνακες για να διαβάσετε τα έργα τους)

Μια εκδρομή… μια εμπειρία… ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Μαρ 20184

Η εξαήμερη εκδρομή της Γ’ Λυκείου έφτασε στο τέλος της. Μια υπέροχη εμπειρία που μοιράστηκα με 64 υπέροχους μαθητές και 4 υπέροχους συναδέλφους. Τους ευχαριστώ όλους!!!

ΑΡΕΤΗ: ΕΜΦΥΤΗ Ή ΕΠΙΚΤΗΤΗ;

Δεκ 201329

Η μεγαλύτερη αμοιβή του δασκάλου είναι όταν το μάθημα που μεταλαμπαδεύει στους μαθητές του εμπνέει προβληματισμούς, ανησυχίες και γίνεται κίνητρο δημιουργίας. Όταν μάλιστα ένας Πλάτων ή ένας Αριστοτέλης πυροδοτεί τα μυαλά των νέων που δοκιμάζονται στη φιλοσοφία, αισθάνεται πληρότητα και περηφάνια.

 

Να λοιπόν πώς μια νεαρή μαθήτρια μαθαίνει να διαλογίζεται, να αναρωτιέται, να αμφισβητεί.

ΑΡΕΤΗ: ΕΜΦΥΤΗ Ή ΕΠΙΚΤΗΤΗ;

 

            Γεννιόμαστε αθώοι. Δεν μπορείς να κατηγορήσεις ένα παιδί ότι έφταιξε σε κάτι. Ανεξαρτήτως χρώματος, εθνικότητας, καταγωγής ή κοινωνικής κατάστασης όλα τα παιδιά είναι αθώα και η ψυχή τους απόλυτα αγγελική. Εκτός αυτού, ο Χριστός όταν μίλησε για αιώνια ζωή, ανέφερε ότι για να κερδίσει κάποιος τον Παράδεισο πρέπει να γίνει ξανά παιδί. Γιατί να είπε κάτι τέτοιο; Επειδή η αρετή στο ανώτατο επίπεδό της είναι ίδια μ’ αυτήν ενός μικρού παιδιού. Ο Θεός θεώρησε την απόλυτη αγνότητα  ενός μικρού παιδιού, λοιπόν, ισάξια της Αρετής. Γι’ αυτό εξάλλου συμβούλεψε τους ανθρώπους να γίνουν ξανά σαν τα παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι η Αρετή είναι έμφυτη.

            Οι άνθρωποι έχουν σύμφυτα τα σπουδαιότερα χαρίσματά τους. Στην Αρετή συμπεριλαμβάνεται και η συναίσθηση της διάκρισης ανάμεσα στο καλό και το κακό, ή αλλιώς η Ηθική. Αυτό είναι ένα Θείο Δώρο που μας βοηθάει να ξεχωρίσουμε από τα υπόλοιπα ζώα. Είναι ένα έμφυτο χάρισμα, το ίδιο χάρισμα που μας κάνει ανθρώπους και το ίδιο πάλι χάρισμα που μας ενώνει με το Θεό, κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση. Αν εξάλλου στερούμασταν της αρετής, δε θα διαφέραμε καθόλου από το λιοντάρι, την αρκούδα ή την καμηλοπάρδαλη. Και στο τέλος, είναι δυνατόν να διαμορφώσαμε όλους αυτούς του νόμους που προσανατολίζουν τον άνθρωπο προς την Αρετή, αν δεν είχαμε αυτό το έμφυτο χάρισμα της Ηθικής; Αλλιώς, διαφορετικά, από πού θα ξεκινούσε η διάκριση ανάμεσα στο Δίκαιο και το Άδικο, το Σωστό και το Λάθος, το Καλό και το Κακό; Τα πάντα στον υλικό κόσμο έχουν μια αρχή. Η Αρχή της Αρετής βρισκόταν ήδη μέσα στον άνθρωπο, γιατί ο Θεός του την δώρισε. Ήταν επομένως έμφυτη και μεταλαμπαδεύτηκε από γενιά σε γενιά, φτάνοντας τελικά στην καταγραφή των νόμων και του δικαίου.

            Εδώ όμως τίθεται ένα αξιόλογο ερώτημα: Γεννιόμαστε αθώοι ή γινόμαστε αθώοι; Αναρωτιούνται πολλοί. Η απάντηση είναι ότι γεννιόμαστε αθώοι. Όχι μόνο από όσα επαληθεύονται παραπάνω, αλλά και γιατί η προσπάθεια να κατακτήσουμε την Αρετή στην ενήλική ζωή μας είναι με άλλα λόγια η προσπάθεια να επανακτήσουμε την χαμένη μας Αγνότητα των παιδικών χρόνων.

            Αυτό συμβαίνει διότι ο άνθρωπος όσο μεγαλώνει φθείρεται. Η αθωότητα δίνει τη θέση της στον Εγωισμό, την Εκμετάλλευση, την Κακία και όλα τα άλλα μεγάλα μας πάθη. Δεν υπάρχει θέση για την Αγάπη, τον Σεβασμό, την Ταπεινότητα και την Ανιδιοτέλεια. Έτσι κάποιο άνθρωποι επινόησαν τους Νόμους, για να βάλουν όλους τους υπόλοιπους στο σωστό δρόμο. Η επιστροφή στην Αρετή, λοιπόν, γίνεται μέσα από τη συνήθεια. Δεν κερδίζεται η Αρετή μέσα από τη συνήθεια, όπως αντίθετα υποστήριξε ο Αριστοτέλης.

            Γενικότερα, η πορεία του ανθρώπου προς τη θέαση του αγαθού είναι ένας αδιάκοπος αγώνας να ενωθεί ξανά με το Θεό. Εφόσον ο Θεός είναι η Αγάπη, η ανόθευτη και άμεμπτη αγάπη, αυτή η δύσκολη πορεία συμβολίζει την επάνοδο του ξεπεσμένου ανθρώπου σε ένα στάδιο αρχικής Αθωότητας. Επομένως, ο άνθρωπος παλεύει να ξαναθυμηθεί την Αρετή (αφού Αθωότητα και Αρετή είναι το ίδιο πράγμα) μάχεται και αγωνίζεται, ώστε να κερδίσει την Αγνότητα. Η Αθωότητα είναι η Ιδέα που γνώριζε όχι σε ένα προ-σωματικό στάδιο, αλλά σε ένα προ-νοητικό στάδιο, όταν δηλαδή ήταν ακόμη παιδί. Συνεπώς το ερώτημα δεν πρέπει να είναι: Διδάσκεται η Αρετή; αλλά: Είναι δυνατόν να την ξαναθυμηθούμε;

Δ.Ε.

 

 

Αρχαϊκή Τέχνη

Δεκ 201310

Αρχαϊκή Τέχνη

Λίγες πληροφορίες για την Αρχαϊκή τέχνη.

Φύλλο αξιολόγησης

Απρ 20135

Στα πλαίσια της προσπάθειάς μου να βελτιωθώ από κάθε άποψη, θα ήθελα να με βοηθήσετε συμπληρώνοντας ένα φύλλο αξιολόγησής μου που θα βρείτε εδώ.

Το ερωτηματολόγιο θα είναι ανώνυμο και τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν μόνο από μένα.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΔΑΣΚΑΛΕ!

Ιούλ 201230

Με αφορμή το τελευταίο ταξίδι ενός από τους υπέροχους δασκάλους μας, του Χ. Τσολάκη, θα ήθελα να πω πόσο τυχερή αισθάνομαι που μπόρεσα στο Συνέδριο της Ελληνικής Γλώσσας να γίνω κι εγώ μια από το πλήθος που μάγεψε με το λόγο του αυτός ο σπουδαίος άνθρωπος. Καλό ταξίδι, Δάσκαλε!

Πώς πρέπει να είναι ο δάσκαλος

Ο Ξενοφών σε κόμικ

Ιούλ 201211

Το νέο σύστημα και οι πρακτικές του που μας επιβλήθηκαν τη χρονιά που πέρασε είχαν πολλά τρώτα και αδυναμίες. Ωστόσο, ουδέν κακόν αμιγές καλού. Τα παιδιά του Α3 με μεράκι και διάθεση μετέτρεψαν το ιστορικό κείμενο σε εικονογραφημένη ιστορία ως προϊόν της εργασίας που πραγματοποίησαν σε ομάδες.

Δείτε τα σκίτσα τους εδώ.

Η μαγεία του Νταλί!

Φεβ 20124

Υλικό για την Αρχαία Αίγυπτο (Ιστορία Α’ Λυκείου)

Οκτ 20111

Για να δείτε την προβολή πατήστε εδώ.

« Παλιότερα άρθρα

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων