Το παράδειγμα αλλάζει το κόσμο…

Μαρ 201520

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει με αυτά που κάνουμε εμείς και όχι μόνος του. Αυτές τις μέρες τρέχει ένα πρόγραμμα στο σχολείο μας από τους μαθητές της Β Λυκείου με τη καθοδήγηση των καθηγητριών βιολογίας της Σχολής, κυρίες Καραβιώτη και Κτιστάκη.

Το πρόγραμμα λέγεται : “Η επαναχρησιμοποίηση ομορφαίνει  τη ζωή”. Η λογική είναι απλή…

Παίρνουμε λάστιχα αυτοκινήτου, παλιά, μεταχειρισμένα και μόλις πριν το πέταμα. Τα βάφουμε με ζωηρά και έντονα χρώματα, όπως μας αρέσει και κυρίως όπως αρέσει στους μαθητές.

Τα γεμίζουμε χώμα και μετά φυτεύουμε εποχιακά – ανοιξιάτικα – πολύχρωμα φυτά. Με λίγη φροντίδα, πολύ σύντομα, τα φυτά μεγαλώνουν και δημιουργούν υπέροχες συνθέσεις.

old-tires-flower-pots-634x475

Οι δυνατοί συνδυασμοί περιορίζονται μόνο από τη φαντασία μας. Μπορούμε να τα βάλουμε το ένα πάνω από το άλλο ή να τα κρεμάσουμε. Αν επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε μεγάλα λάστιχα, φορτηγού, μπορούμε απλά να τα αποθέσουμε σε μια γωνία ( και να τα στερεώσουμε), και να βλέπουμε τα φυτά να μεγαλώνουν και να ομορφαίνουν το χώρο.

 

 

 

19123ca73eff132624f35e714aec5c33

Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε; Να φέρουμε ο καθένας από ένα φυτό, εποχιακό, με πολύχρωμα λουλούδια, και να το φυτέψουμε στα λάστιχα. Να έχουμε έτσι τη χαρά να συμβάλλουμε και εμείς στην αλλαγή του χώρου όπου ζούμε και περνάμε τη μισή μας μέρα.

Με αυτό το τρόπο δίνουμε το παράδειγμα σε όλους, εφαρμόζοντας το κλασσικό πια : η μικρή προσπάθεια από το καθένα μας, μεγάλο αποτέλεσμα για το σύνολο. Επίσης εφαρμόζουμε ένα από τα “R” της οικολογίας : Reuse – Rethink – Recycle. Επαναχρησιμοποιούμε τα λάστιχα και ομορφαίνουμε το χώρο μας.

Τη καλησπέρα μου.

Ένας χρόνος ακόμα έφυγε.

Ιαν 20151

Είμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς, όπως κάθε Χριστούγεννα άλλωστε. Έτσι μπορούμε να κοιτάξουμε πίσω να δούμε τι έγινε τη χρονιά που πέρασε αλλά να δούμε και τι σχεδιάζουμε για τη χρονιά που έρχεται.

Ανατρέχοντας στο ημερολόγιο βλέπω :

12/1 : Κοπή πίτας Κριτών Καλαθοσφαίρισης με αφιέρωμα στο Κώστα Βουτσά.

13/1 : Κοπή Βασιλόπιτας στο Σχολείο

4/2 : Επίσκεψη Άλκης Ζέη στο Σχολείο

11/2 : Ημερίδα στο Δημόκριτο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

14/2 : Μουσική Βραδιά

19 – 23 / 2 Πενθήμερη εκδρομή Γ Λυκείου στη Πράγα.

25 – 27/2 Τριήμερη εκδρομή με μαθητές από όλο το σχολείο για σκι. ( από Ε δημοτικού τ0υ Γαλλικού τομέα μέχρι και Β Λυκείου από τον Ελληνικό τομέα : Σύνολο 138 μαθητές )

8/3 Θεατρική έξοδος των μαθητών του Λυκείου

15/3 Ημερίδα για την μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, με ομιλίες, δράσεις, παρουσιάσεις τόσο για τους γονείς όσο και για τους μικρούς μαθητές.

22/3 Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας της ΕΕΧ.

28/3 Παιδί στη κρίση. Το παιδί στα χρόνια του πολέμου.

2-4 /4 Μαθητικό Κοινοβούλιο των Επιστημών.

10/4 Μουσικοθεατρική παράσταση NIRVANA στο σχολείο.

28/4 Portes Ouvertes : Εκδήλωση όπου οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες όλης της σχολικής χρονιάς.

27/6 Εκδήλωση για τη λήξη της Σχολικής Χρονιάς.

29/6 Αποφοίτηση

Έτσι τελειώνει η περυσινή σχολική χρονιά. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά… έχουν γίνει πολλά στη σχολική χρονιά που πέρασε… Έτσι έχουμε τη συμμετοχή στον διαγωνισμό της Μαθηματικής εταιρείας, το Διαγωνισμό Φυσικής που οργανώνει το σχολείο μας για μαθητές  της Γ Γυμνασίου, τη συμμετοχή στο μαθητικό συνέδριο του ACSTAC στη Θεσσαλονίκη αλλά και πολλές άλλες όπως εβδομάδα κινηματογράφου, εβδομάδα γαλλικού κινηματογράφου, διαγωνισμοί συγγραφής, παρουσάσεις ερευνητικών εργασιών,  και και και…

Το καλύτερο ήταν βέβαια τα αποτελέσματα από τις πανελλαδικές εξετάσεις που έδωσε ποσοστό πάνω από 40 % στους απόφοιτούς μας βαθμό άριστα ( >18 ) στο βαθμό πρόσβασης. Αυτό έδωσε στους μαθητές μας τη δυνατότητα να πετύχουν στις σχολές που ήθελαν και να συνεχίσουν εκεί τη πορεία τους.

Στη καινούργια σχολική χρονιά αλλά το 2014 έχουμε :

12/9 : Βραδιά Ερευνητή – Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών.

26/9 : Βραδιά Ερευνητή – Δημόκριτος

8 / 10 : Ο Φραγκίσκος Αλβέρτης μιλάει στους μαθητές για το μπάσκετ

14/10 : Πανευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα : Code What ? Ομιλία αποφοίτων στους μαθητές για τη σημασία της συγγραφής κώδικα.

16/10 : Ημερίδα στίβου για ΑΜΕΑ και άτομα με Αναπηρία

15 και 17/10 : Μονολογώντας : Θεατρική παράσταση της θεατρικής ομάδας στο σχολείο.

17 / 10 : Σχολική γιορτή για την 28η Οκτωβρίου

23/10 : Επίσκεψη και ξενάγηση στο Εθνικό Ϊδρυμα Ερευνών των μαθητών της Θετικής κατεύθυνσης και του Θετικού προσανατολισμού της Β Λυκείου και όχι μόνο.

4/11 Ευρώπη σε κρίση : Ομιλία στους μαθητές της Β Λυκείου.

14 / 11 : Σχολική γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

28 / 11 : Παιδαγωγική Έξοδος όλου του σχολείου προς διάφορες κατευθύνσεις.

13/12 : Συμμετοχή στο Διαγωνισμό EUSO 2015 στο Χαλάνδρι.

14/12 : Χριστουγεννιάτικο Bazar

Και κάπως έτσι ολοκληρώνεται το 2014 από δραστηριότητες. Και εδώ πρέπει να αναφέρω ότι η καταγραφή είναι ελλιπής, μια και έχουν γίνει πολλές δραστηριότητες που δεν έχουν καταγραφεί. Ενδεικτικά αναφέρω την ημέρα διατροφής για την Α γυμνασίου, την έξοδο στη Πάρνηθα για αθλητικές δραστηριότητες της Α γυμνασίου, επισκέψεις σε ιδρύματα, την ενίσχυση του κοινωνικού παντοπωλείου του δήμου της Αγίας Παρασκευής, διαδικτυακά σεμινάρια και πολλά άλλα.

Οι εκδηλώσεις αυτές καταγράφονται στην ηλεκτρονική εφημερίδα : ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ LFH

Σημαντικό γεγονός της φετεινής σχολικής χρονιάς είναι η επίσημη σελίδα στο Facebook της Σχολής. Στη σελίδα αυτή μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες της Σχολής.

Τώρα για φέτος… έχουμε ήδη αρκετές εκδηλώσεις στα σκαριά… Σε κάποιες υπάρχουν και ημερομηνίες. Κάποιες απλά δεν έχουν κλείσει ημερομηνίες. Πάλι θα μπορείτε να ενημερώνεστε είτε από την εφημερίδα είτε από το FACEBOOK. Το ημερολόγιο για φέτος γράφει :

11 / 1 : Κοπή βασιλόπιτας των Κριτών καλαθοσφαίρισης με αφιέρωμα φέτος στη Μαρία Φαραντούρη.

12 / 1 : Κοπή Βασιλόπιτας στο Σχολείο.

18 / 1 : Αναδάσωση στη Πεντέλη ( Καραούλι )

29/1  : LFH en scene : Ο αυτοσχεδιασμός και η δημιουργικότητα επί σκηνής. Όποιος από την κοινότητα του LFH  θέλει να παρουσιάσει κάτι στη Σχολή, το βήμα είναι δικό του. Ανοικτή εκδήλωση..

1-5 / 2 : Εκπαιδευτικό ταξίδι της Β Λυκείου στη Grenoble – Lyon και επίσκεψη στα εκεί Πανεπιστήμια.

13 / 2 : Ημερίδα Safer Internet – Συμμετοχή στη κεντρική εκδήλωση με παρουσίαση από τη μαθήτρια Ελένη Μουζάκη, θέματος σχετικού με τον κυβερνοεκφοβισμό.

13 / 2 : Μουσική βραδιά : Το φετεινό θέμα είναι : Το έντεχνο τραγούδι με θέμα τη θάλασσα. Ανοικτή εκδήλωση και συνήθως υπερπλήρης.

19 / 2 : Επίσκεψη μαθητών Θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης στο ΕΜΠ και ξενάγηση στους χώρους.

7 / 3 : Ημερίδα για τη μετάβαση των παιδιών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Ανοικτή εκδήλωση με δήλωση συμμετοχής.

20 /3 και 1/ 4 : Διαγωνισμός Φυσικής για τη Γ Γυμνασίου.

28 / 3 : Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό της ΕΕΧ.

Απρίλιος : Στρογγυλό τραπέζι χημείας. Χημικοί μιλάνε για τη χημεία στον επαγγελματικό χώρο στους μαθητές της Θετικής κατεύθυνσης και του Θετικού προσανατολισμού.

Μάρτιος : Εβδομάδα θεματικού κινηματογράφου με θέμα τις θετικές επιστήμες ( Μαθηματικά – Φυσικές επιστήμες ). Ταινίες με θέματα που άπτονται των θετικών επιστημών, θα προβληθούν επιλεγμένα σε όλες τις τάξεις και μετά θα συζητηθούν με όλους τους μαθητές.

Για βίντεο από τις εκδηλώσεις του σχολείου, μπορείτε να ανατρέξετε στο YOU TUBE και στο κανάλι της Σχολής : LFHEDGR  όπου 172 βίντεο από δραστηριότητες της σχολής ( 62 του 2014) σας περιμένουν για να τα δείτε. Εμφανίζοντας συνεχή ανοδική πορεία στις θεάσεις ( 2927 – 7115 – 8532 για τα τρία χρόνια ύπαρξής του : 25/12/2011 δημιουργήθηκε ) δείχνει ότι το επισκέπτεστε όσο πάει και περισσότερο, όσο πάει και περισσότεροι.

Επίσης οι εκδηλώσεις της σχολής μεταδίδονται ζωντανά από το USTREAM ζητώντας : LFHED-live  όπου διατηρούνται οι πιο πρόσφατες μεταδόσεις σε υψηλή ανάλυση ( 5 ΜΡ). Με 15 βίντεο από παλιές εκδηλώσεις, αυτή τη στιγμή και 3800 θεάσεις από τη δημιουργία του και αυτό εμφανίζει συνεχή ανοδική πορεία.

Θα υπάρξουν και πολλές ακόμα εκδηλώσεις που είναι δύσκολο να καταγραφούν εδώ και σήμερα. Αλλά αν παραμείνετε συντονισμένοι θα έχετε έγκαιρη ενημέρωση για όλες τις εκδηλώσεις.

Έτσι μια πλήρης χρονιά… περνάει στην ιστορία, ενώ μια καινούργια πολλά υποσχόμενη ξεκινάει.

Από όλους εμάς

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

και

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2015

Τη καλημέρα μου…

H εκπαίδευση αλλιώς : φτιάχνοντας τυρι…

Δεκ 20146

Μπορούμε να δώσουμε μια διάλεξη… να φτιάξουμε ένα power point… να δείξουμε ένα βίντεο… Σε όλες τις περιπτώσεις όμως οι μαθητές είναι απέναντι και…βλέπουν. Πως μπορούν λοιπόν να έρθουν μπροστά;

Αυτή την ερώτηση προσπάθησε να απαντήσει η Ελένη Κτιστάκη, βιολόγος στην Ελληνογαλλική Σχολή Αγίας Παρασκευής Ευγένιος Ντελακρουά… και έφτιαξε τυρί.

Έδειξε στους μαθητές τον τρόπο και πολύ γρήγορα πιάσανε δουλειά…

Λίγο γάλα ενισχυμένο με κρέμα γάλακτος, θέρμανση λίγο αλατάκι και λίγο λεμονάκι και να “το τυρί”.

Όχι ακόμα αλλά… αύριο. Το τυλίγουμε στο “τουλπάνι” και το αφήνουμε στο σουρωτήρι να στραγγίξει και μετά… το τρώμε.

image3

Τρώγεται σκέτο αλλά και με μέλι και μπαγκέτες…

image2

Η αλήθεια είνα ότι έγινε καλό “φαγοπότι” δίνοντας μια άλλη διάσταση στην βιωματική μάθηση…

image10

Είχα τη τιμή και μου φέρανε να δοκιμάσω… Νοστιμότατο φρέσκο τυρί… Ομολογουμένως…

Τι είναι όμως αυτό που συμβαίνει; Θα προσπαθήσω να ανακαλέσω τις βασικές γνώσεις από τη Βιοχημεία και τη Χημεία τροφίμων : Οι πρωτεΐνες και τα λιπαρά οξέα του γάλακτος ανήκουν στα βιολογικά μεγαλομόρια. Με μέγεθος αρκετές δεκάδες χιλάδες φορές ( περίπου 100.000 φορές ) μεγαλύτερο από αυτό του μορίου, βρίσκονται σε μια ισορροπία πολύ ευαίσθητη δημιουργώντας ένα “κολλοειδές σύστημα διασποράς”. Η ύπαρξη του οφείλεται σε μια ισορροπία ηλεκτροστατικής φύσης ανάμεσα στα μόρια αυτά και τα μόρια του διαλύτη ( νερού).  Όταν θερμανθεί και βάλουμε οξύ ( στη περίπτωση μας το λεμονάκι που περιέχει κιτρικό οξύ ), το ιόντα που δημιουργούνται προσελκύουν πάνω τους τα μόρια των πρωτεϊνών και των λιπών και έτσι γίνονται ( πολλά μαζί όταν κολλάνε ) βαρύτερα και πέφτουν… ( κροκκίδωση η επίσημη έκφραση, κόβει το γάλα η κοινή έκφραση ) και έτσι όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά πέφτουν στο πάτο του ποτηριού σαν “λάσπη”. Όσο περνάει ο χρόνος, αυτό το στερεό κατακάθεται στο πάτο και πάνω εμφανίζεται ένα “αραιό γάλα”. Εκεί το μαζεύουμε, το βάζουμε στο “τουλπάνι” που είναι ένα ύφασμα με πόρους αρκετά μεγάλους ώστε να περνάει το νερό αλλά όχι το στερεό ίζημα, αλατίζουμε και λιγάκι για γεύση… και περιμένουμε να στραγγίξει. Αν περιμένουμε πολύ θα γίνει μυζίθρα… αν περιμένουμε ακόμα περισσότερο και το κρεμάσουμε και σε ανοικτό χώρο, να στεγνώνει πιο εύκολα παίρνουμε μυζίθρα ( αλατίζουμε εννοείται περισσότερο ).

Λοιπόν θα κάνουμε πείραμα στη κουζίνα μας να φτιάξουμε τυρί; Το δικό μας τυρί… Δυστυχώς δεν μπορούμε να σας κεράσαμε… το φάγαμε όλο…

Τη καλησπέρα μου

Αυτές είναι οι φωτό από το εργαστήριο που κάναμε στη βιολογία για παρασκευή τυριού. Βασίστηκε στην αποδιάταξη πρωτεινων σε υψηλη θερμοκρασία και χαμηλο pH (βρασμος & λεμονι). Αν βρισκεις κατι ενδιαφερον για την ηλεκτρονικη εφημεριδα. Και οι πιο δυσπιστοι ευχαριστηθηκαν παντως το τυρι με μελι, καρυδια και μπαγκετες …

Και κλείνουμε με… τα αποτελέσματα στο χέρι. Τρίτο μέρος και ακόμα καλύτερο.

Αυγ 201429

Πήραμε χθες τις καταστάσεις με τις σχολές που πέτυχαν οι μαθητές μας.

Συγκεντρωτικά μπορείτε να τα δείτε παρακάτω :

1)      Εισαγωγή σε ΑΕΙ :  100%  

–          14      Σχολές Πολυτεχνείου ΕΜΠ

–          2        Ιατρική

–           4       Νομική

–     Οι υπόλοιποι σε διάφορες περιζήτητες σχολές  AEI

2)      81% των επιτυχόντων είναι στην Αθήνα, το 19% στην επαρχία   

3)     Ο πρώτος μαθητής με τον καλύτερο βαθμό της σχολής μας ο Νίκος Μουζάκης, είναι μέσα στους 3 πρώτους πανελληνίως.

4)      41% των μαθητών μας  πέτυχαν πάνω από 18.400 μόρια.

Θερμά συγχαρητήρια από την Διεύθυνση και τους καθηγητές της Σχολής στους μαθητές μας που είχαν μοναδικά αποτελέσματα και αυτή τη χρονιά.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν καταγράφονται οι σχολές των τελειοφοίτων τησ Σχολής μας, της φετεινής χρονιάς

SELIDA 2

 

SELIDA 1

Καινούργια χρονιά ξεκινάει μεθαύριο, μια ακόμα γενιά αποφοίτων της Σχολής μας ανοίγει τα φτερά της και ξεκινάει το ταξίδι της σε καινούργιους ουρανούς.  Πιστεύουμε ότι όλα αυτά τα χρόνια να τους μάθαμε να πετάνε. Οπότε εμείς πάμε στο “πλάι” για να τους καμαρώνουμε και ταυτόχρονα πιάνουμε δουλειά με τους “επόμενους”.

Συγχαρητήρια σε όλους και καλό ταξίδι στο μεγάλο ταξίδι της ζωής.

Και για τους επόμενους “καλό επάνοδο και καλό μας ξεκίνημα”.

Καλή χρονιά.

 

 

Με τους βαθμούς στο χέρι… μέρος δεύτερο και καλύτερο.

Ιούλ 20143

Το Υπουργείο ανακοίνωσε σήμερα τα στατιστικά σε πανελλήνια κλίμακα για όλα τα μαθήματα με την ίδια κλιμάκωση που είχαμε και εμείς προχθές.

Αποδείχθηκε το αναμενόμενο. Ότι τα ποσοστά μπορεί να ήταν σε απόλυτη κλίμακα μεγάλα αλλά τώρα συγκρινόμενα με τα πανελλαδικά αντίστοιχα είναι τεράστια. Για να καταλάβετε τι εννοώ δείτε τον πίνακα που ακολουθεί:

STATISTIKA YPOYRGEIO 2014 B

Για να σταθούμε στα εντυπωσιακά ποσοστά σε σχέση πάντα με τα πανελλαδικά αντίστοιχα και πάντα για το τμήμα 18 – 20 των αριστούχων δηλαδή. Αυτό το οποίο προσδιορίζεται είναι η διαφορά και όχι πόσες φορές είναι μεγαλύτερο το ένα ποσοστό από το άλλο.

ΕΚΘΕΣΗ : 7 % με 0,93 % : Διαφορά 653 % μεγαλύτερο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΠ: 80 % με 24,2 % : Διαφορά 231 % μεγαλύτερο.

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΠ : 85,3 % με 30,5 % : Διαφορά 180 % μεγαλύτερο.

ΦΥΣΙΚΗ ΓΠ : 50 % με 46,5 %  : Διαφορά 7 % μεγαλύτερο

ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΩΡ : 20 % με 5 % : Διαφορά 300 % μεγαλύτερο.

ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΘΕΩΡ : 40 % με 20,1 % : Διαφορά 99,8 % μεγαλύτερο.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΩΡ : 15 % με 3,1 % : Διαφορά 383,9 % μεγαλύτερο

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡ : 60 % με 15,3 % : Διαφορά 292,2 % μεγαλύτερο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤ : 66,7 % με 15,1 % : Διαφορά 341,7 % μεγαλύτερο

ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤ : 66,7 % με 18 % : Διαφορά 270,6 % μεγαλύτερο.

ΧΗΜΕΙΑ ΘΕΤ : 66,7 % με 27 % : Διαφορά 147 % μεγαλύτερο

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤ : 83,8 %με 33,4% : Διαφορά  150,9 % μεγαλύτερο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΕΧΝ : 22,6 % με 4,68 % : Διαφορά 380,9 % μεγαλύτερο

ΦΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝ : 45,1% με 4,9 % : Διαφορά 820,4 % μεγαλύτερο

ΑΟΔΕ ΤΕΧΝ: 83,9 % με 30,7 % : Διαφορά 173,3 % μεγαλύτερο.

ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΕΧΝ : 54,8 % με 8,4 % : Διαφορά 552,4 % μεγαλύτερο

ΑΟΘ ΕΠΙΛΟΓΗΣ : 87,5 % με 27,5 % : Διαφορά 218,2 % μεγαλύτερο.

Νομίζω ότι γίνεται φανερό ότι σε όλες τις περιπτώσεις τα ποσοστά μας είναι σημαντικά καλύτερα από το πανελλήνιο μέσο.

Το αποτέλεσμα αυτό είναι αποτέλεσμα συντονισμένης διαχρονικής δουλειάς σε όλα τα επίπεδα. Για άλλη μια φορά αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους παράγοντες που συντέλεσαν σε αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα : καθηγητές, μαθητές και γονείς.

Τη καλησπέρα μου…

Με τους βαθμούς στο χέρι…

Ιούλ 20141

Η σχολική χρονιά ολοκληρώνεται σιγά σιγά. Από τις τελευταίες “φάσεις” της είναι η παραλαβή των βαθμολογιών των πανελλήνιων εξετάσεων.

Σήμερα λοιπόν έγινε και αυτό. Πήραμε τους βαθμούς των πανελληνίων όπως  συνήθως λέμε.

Επειδή πολλοί δεν το γνωρίζουν να πω δυο λόγια για τη διαδικασία. Αυτό το γράφω γιατί πολύ συχνά δεχόμαστε “επίθεση” ότι καθυστερούμε να βγάλουμε αποτελέσματα, και τι κάνουμε τόσες ώρες κλπ κλπ κλπ. Δικαιολογημένη η αγωνία αλλά δεν μπορούμε να ανακοινώσουμε τους βαθμούς αν δεν είμαστε 100 % βέβαιοι για την ορθότητα των αποτελεσμάτων. Και αυτό γιατί και στη καταχώρηση των βαθμών στα κέντρα υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγων, άρα υπάρχει η πιθανότητα να γίνει μια λάθος καταχώρηση που σημαίνει πολλά. Έτσι εμείς περνάμε έναν έναν τους βαθμούς και ελέγχουμε τα “αποκόμματα” των παιδιών με τους βαθμούς που έχουν πάνω, με τις καταστάσεις που μας στέλνουν, και συμπληρώνουμε τις βαθμολογίες στον δικό μας υπολογιστή. Κάθε βαθμό τον βλέπουν 6 ζευγάρια μάτια. Δύο συνάδελφοι τις καρτέλες, δύο τις καταστάσεις, και δύο περνάνε στον υπολογιστή. Είναι μια κατάσταση έντασης και προσήλωσης αλλά πρέπει να γίνει. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία ξεκινάει η διαδικασία ανάρτησης. Και αυτό δεν είναι κάτι απλό. Ομαδοποίηση των καταστάσεων, κόψιμο στο περιττό κενό χώρο στις καταστάσεις, φωτοτύπηση με μεγέθυνση ή σμίκρυνση και μετά αναπαραγωγή σε Α3 μέγεθος για να είναι ευανάγνωστα από όλους. Όλα αυτά θέλουν το χρόνο τους. Εγώ φέτος ήμουν στην “ανάρτηση”.

Και έτσι πήραμε τους βαθμούς στο χέρι.

Αμέσως μετά τον έλεγχο, ξεκίνησαν οι επόμενες διαδικασίες για την ολοκλήρωση των εργασιών που πρέπει να γίνουν. Περίπου 20 καθηγητές σε μια αίθουσα ξεκίνησαν να κάνουν τα εξής : από τις βαθμολογικές καταστάσεις του υπολογιστή μας, διαβάζονται οι βαθμοί. Δύο συνάδελφοι ελέγχουν μια ακόμα φορά τα αποκόμματα, έξι ακόμα συνάδελφοι έχουν τις καρτέλες των τριών τμημάτων ( ανά δύο ) και συμπληρώνουν τον γραπτό και βγάζουν και τον μέσο όρο και συμπληρώνουν στο τέλος τον τελικό βαθμό και την πράξη απόλυσης. Ταυτόχρονα δύο συνάδελφοι ελέγχουν την ορθότητα του απολυτηρίου ( πρόχειρο απολυτήριο ) στο σύνολο των στοιχείων. Δύο συνάδελφοι γράφουν το μητρώο και άλλοι δύο γράφουν το βιβλίο πρακτικών, συμπληρώνοντας τους βαθμούς για να γραφτεί η πράξη απόλυσης.

Ταυτόχρονα με αυτό το συνεργείο δύο άλλοι συνάδελφοι ασχολούνται με την έκδοση των βαθμών πρόσβασης και ένας ακόμα κάνει τη στατιστική επεξεργασία. Ο τελευταίος ήμουν εγώ.

Έτσι έκανα μια πρώτη στατιστική επεξεργασίά μόνο στα γραπτά, και τα αποτελέσματα φαίνονται στο παρακάτω πίνακα.

STATISTIKA 2014 B

Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά.  Βέβαια όλοι λένε ότι θα ανεβούνε οι βάσεις… αλλά πόσο θα ανεβούνε. Ας περιμένουμε να δούμε τα στατιστικά του υπουργείου και θα τα ξαναπούμε με συγκριτική πλέον θεώρηση. Εκεί θα φανεί και η σχέση αυτών των στατιστικών.

Οι συνάδελφοι που έβγαζαν τους βαθμούς πρόσβασης έκαναν και αυτοί τη στατιστική τους και έδωσαν τα εξής επίσης εντυπωσιακά αποτελέσματα 23 στους 57 τελειόφοιτους έχουν βαθμό πρόσβασης πάνω από 18.000 μόρια. Αν το θέλετε αλλιώς 40,3 % επί του συνόλου.

Νομίζω ότι οφείλουμε να αναφέρουμε τουλάχιστον αυτούς που είναι πάνω από 19000 μόρια χωρίς ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ περίπτωση να υποτιμούμε όλους τους υπόλοιπους… απλά δεν χωράνε. Αλλά μόλις ολοκληρωθούν οι πίνακες θα επανέλθουμε.

Έτσι ο πρώτος βαθμός πρόσβασης με 19740 μόρια ανήκει στον Νίκο Μουζάκη. Όλη η σειρά λοιπόν είναι :

Νίκος Μουζάκης : 19.740 μόρια

Σπίνος Θεόδωρος : 19.533

Αποστολίδης Πάνος : 19.457

Σπίνου Μαριάννα : 19.405

Καράκαλος Ξενοφών : 19.305

Ανδριανόπουλος Στάθης : 19.250

Βεζυράκης Σπύρος: 19.177

Γιαννούτσου Κατερίνα : 19.033

Κλείνοντας να πούμε ένα μεγάλο μπράβο και συγχαρητήρια σε όλους καθηγητές, μαθητές και φυσικά γονείς που συντέλεσαν σε αυτά τα αποτελέσματα. Σε όλα τα παιδιά να ευχηθούμε καλή συνέχεια σε ό,τι και αν αποφασίσουν τελικά να κάνουν.

Θα επανέλθουμε με αναλυτικότερα στοιχεία.

Συγχαρητήρια.

Η εκπαίδευση αλλιώς… μέσα από τα μοντέλα κοινοβουλίων.

Μάι 20142

Μια άλλη μορφή εκπαίδευσης είναι αυτή που οι μαθητές συμμετέχουν σε μοντέλα κοινοβουλίων. Τι ακριβώς είναι αυτό.

Οι μαθητές έχουν ένα κεντρικό θέμα και χωρίζονται σε επιτροπές όπου γίνεται ανταλλαγή απόψεων. Αφού καταλήξουν σε κάποιες θέσεις, οι θέσεις αυτές ανακοινώνονται στην ολομέλεια όπου και ψηφίζονται και γίνεται πλέον το κεντρικό ψήφισμα που κατατίθεται στον φορέα που οργανώνει το μοντέλο του κοινοβουλίου.

Τα πιο δημοφιλή μοντέλα κοινοβουλίων είναι αυτά των Ηνωμένων Εθνών. Τα λεγόμενα MUN (Model of  United Nations).

Φέτος για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης.   Το θέμα του κοινοβουλίου ήταν η σύγχρονη πόλη. Υπήρχαν πέντε άξονες και οι δύο ομάδες που συμμετείχαν από τη Σχολή μας συμμετείχαν στο άξονα που αφορούσε τις μεταφορές στη πόλη του μέλλοντος και στην έξυπνη πόλη.

Οι μαθητές μας  μελέτησαν διάφορα site  και συγκέντρωσαν τις πληροφορίες που τους ήταν απαραίτητες από το διαδίκτυο. Αφού καθόρισαν μεταξύ τους τους βασικούς άξονες, ο καθένας ανέλαβε να καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα στο τομέα που είχε επιλέξει. Μετά όλα όσα βρήκε τα συζήτησε με την ομάδα του και όλοι τοποθετήθηκαν πάνω σε αυτά. Μέσα από αυτή τη συζήτηση όλη η ομάδα διαμόρφωνε θέσεις στις οποίες όλοι πλέον είχαν συμβάλλει και  όλοι ήταν ενήμεροι για αυτές τις θέσεις. Με αυτή τη λογική όλοι είχαν τη δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν πάνω σε αυτές τις θέσεις.

Οι δύο ομάδες μας είχαν συνολικά 5 συναντήσεις. Η πρώτη που ήταν ωριαία αφορούσε την ενημέρωση των μαθητών πάνω στο πρόγραμμα. Έγινε από τους συντονιστές καθηγητές κ. Στεργιοπούλου και κ Αλισαβάκη. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πως θα δουλέψουν και χωρίστηκαν στις δύο ομάδες.  Μετά για 15 μέρες αφέθηκαν μόνοι τους να σκεφτούν και να προβληματιστούν στο τι ψάχνουν και πως θα το διατυπώσουν. Σε αυτό το διάστημα απόκτησαν όλοι μια γενική άποψη για το θέμα.

Στην επόμενη ολομέλεια (δίωρη) όλα όσα είχαν διαβάσει κατατέθηκαν και σχηματίστηκε με τη μορφή του καταιγισμού ιδεών (brainstorming) η μορφή της εργασίας.

IMG_3799

Μετά από αυτή τη φάση, σε κάθε επιμέρους θέμα καθορίστηκαν επιμέρους θέματα.

IMG_3797

 

Με όλο αυτό το σχεδιασμό ανά χείρας, ο κάθε μαθητής ανάλαβε να ολοκληρώσει το υπόθεμα που είχε αναλάβει.

Στην επόμενη συγκέντρωση – επίσης δίωρη – οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους.

IMG_3844small

Ξανά ενημέρωση, ξανά συζητήσεις και ξανά συμπεράσματα.  Πιο συγκεκριμένα αυτή τη φορά και επιχειρήματα αλλά και αντεπιχειρήματα. Για να φτάσουμε στις τελικές θέσεις της ομάδας πλέον.

Τώρα είχαμε πλέον συνολική εικόνα. Αυτή διατυπώθηκε σχηματικά πάλι σε σχήμα.

IMG_3893

Τώρα είμαστε έτοιμοι. Στη τελευταία συνάντηση και οι δύο ομάδες συζήτησαν τις ιδέες τους και έγιναν έτσι “κοινωνοί” του περιεχομένου τους. Και βρεθήκαμε στο “κοινοβούλιο” Όλη ο ομάδα έτοιμοι για να συζητήσουμε τις θέσεις μας :

IMG_3904

 

Μέσα στις επιτροπές όλοι οι μαθητές υπερασπίστηκαν τις θέσεις τους που είχαν καταλήξει σαν ομάδα, όταν από την άλλη ομάδα δεν διατυπώθηκε σχεδόν κανένα αντεπιχείρημα (στην έξυπνη πόλη) και με παρόμοια συμπεριφορά στις μεταφορές.

Από άποψη προεργασίας θα έλεγα ότι ήμασταν άψογοι, από άποψη διπλωματίας θα έλεγα ότι δεν πήγαμε καλά. Αποκαλύψαμε τα επιχειρήματά μας και δώσαμε γρήγορα “τα όπλα μας” στις αντίπαλες ομάδες με αποτέλεσμα να το εκμεταλλευτούν και να εμφανιστούν “ισχυρότερες” στην ολομέλεια τόσο μόνες τους οι ομάδες όσο και στη λογική των συνεργασιών μεταξύ των σχολείων – κάτι το οποίο εμείς δεν καλλιεργήσαμε. Έτσι στη τελική ψηφοφορία κάποιες θέσεις ψηφίστηκαν από τους εκλέκτορες περισσότερων σχολείων με αποτέλεσμα να διακριθούν.

Όπως και να έχει, θα έλεγα ότι και οι δύο ομάδες ωφελήθηκαν σημαντικά από την εμπειρία της συμμετοχής στο κοινοβούλιο. Η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε από τους μαθητές, όπως και η συμμετοχή τους ήταν υποδειγματική και πραγματικά η έννοια της ομάδας και η υποστήριξη που αναπτύχθηκε μεταξύ τους ήταν ίσως από τις “καλύτερες φάσεις” της διοργάνωσης.  Όπως επίσης ο τρόπος που διαχειρίστηκαν τη συμμετοχή καθηγητών της αντίπαλης ομάδας στη συζήτηση… κάτι που από την αρχή είχε επισημανθεί ότι ήταν λάθος προσέγγιση.

Όλη η ομάδα του κοινοβουλίου στη κλασσική αναμνηστική φωτογραφία :

IMG_3913

Α!!! Έκλεισα θέση για του χρόνου!!!

 

Η εκπαίδευση αλλιώς… μέσα από διαγωνισμούς.

Απρ 20142

Οι μαθητικοί διαγωνισμοί είναι μια άλλη μορφή εκπαίδευσης. Μέσα από τους μαθητικούς διαγωνισμούς οι μαθητές αντιμετωπίζουν ένα γνωστικό αντικείμενο και άλλους συμμαθητές τους. Η ύλη είναι ό,τι έχουν μάθε στο Λύκειο στην Α και Β λυκείου και τα θέματα είναι συνδυαστικά. Δηλαδή μια απλή απομνημόνευση, συνήθως δεν είναι αρκετή.

Η πρόκληση είναι μεγάλη και συνήθως οι μαθητές συμμετέχουν στον διαγωνισμό ακριβώς για αυτό. Για την πρόκληση… να αντιμετωπίζουν κάτι διαφορετικό, να συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό, όπου συμμετέχουν οι καλύτεροι, να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και φυσικά να δουν πόσο κατέχουν το αντικείμενο που αγαπούν.

Κάπως έτσι βρεθήκαμε φέτος στον 28ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας. Οι ομάδα αποτελείτο από τους μαθητές της Β Λυκείου Οδυσσέα, Βασιλική, Μιχαέλα και Ορέστη (που έδινε σε άλλο σχολείο, πιο κοντά στο τόπο διαμονής του). Στη φωτό οι μαθητές με τους Χημικούς της Σχολής κ. Στεργιοπούλου και κ. Αλισαβάκη (ο γράφων προφανώς )

IMG_3858

Οι μαθητές που συμμετείχαν σχολίασαν ότι τους ξένισαν τα θέματα γιατί δεν είχαν συνηθίσει τη μορφή τους αλλά από την άλλη τους άρεσε η εμπειρία, γιατί ήταν διαφορετική και είχε κρυμμένη μέσα της… την πρόκληση.

Άρα θα ξαναπήγαιναν… όπως είπαν.

Άλλη μια μορφή εκπαίδευσης που ξεφεύγει από  τα συνηθισμένα και δίνει στους μαθητές ένα άλλο τρόπο να μάθουν.

Τη καλησπέρα μου…

Η εκπαίδευση αλλιώς… μέσα από προσομοιώσεις.

Μαρ 201430

Για να αποκτήσει κάποιος γνώσεις και δεξιότητες μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορους τρόπους. Να διαβάσει, να ακούσει, να δει ή να κάνει. Στο τελευταίο μαθαίνει κανείς καλύτερα… όλοι έτσι λένε και αυτό δεν είναι κάτι νέο. Αντίθετα είναι κάτι πολύ παλιό αν ξεκινήσουμε από τους παλιούς μάστορες και τους μαθητευόμενους τους μέχρι σήμερα με τις πρακτικές σε διάφορες επιστήμες.

Πάνω σε αυτή τη λογική υπάρχουν πολλά προγράμματα όπου μαθητές λυκείου συμμετέχουν σε μοντέλα και αναλαμβάνουν ενεργό δράση, στο τέλος δε αξιολογούνται και οι επιδόσεις τους καταγράφονται σε κάποιο τελικό διαγωνισμό. Μια τέτοια δραστηριότητα είναι και το πρόγραμμα Young Business Talents που χρηματοδότησε η εταιρεία NIVEA.

Ο Δημήτρης Αναγνώστου, καθηγητής οικονομικώς της Σχολής μας έλεγε στις αρχές του Μάρτη….

Το πρόγραμμα της NIVEA έχει πλέον ολοκληρώσει τις περισσότερες φάσεις του και τώρα βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο όπου οι καλύτερες ομάδες σε όλη την Ελλάδα περνούν στον τελικό.

Με χαρά ενημερώνω ότι θα συμμετάσχουμε στον Εθνικό Τελικό με 4 ομάδες που κατάφεραν να προκριθούν και μάλιστα με πολύ καλές επιδόσεις. Ο Τελικός θα διεξαχθεί το Σάββατο 29 Μαρτίου στο γήπεδο του Μετς στο Παγκράτι από τις 10:30πμ έως τις 18:15μμ. Οι συμμετέχοντες μαθητές και οιεκπαιδευτικοί που έχουν προκριθεί στον Τελικό και θα είναι παρόντες, θα λάβουν, την ημέρα του ΕθνικούΤελικού, ένα Δίπλωμα πιστοποιητικό της επιτυχίας τουςΗ νικήτρια ομάδα του Εθνικού Τελικού και ο καθηγητής της θα λάβουν ένα επιπλέον βραβείο : Θα προσκληθούν στον Διεθνή Τελικό του Young Business Talents που θα πραγματοποιηθεί στη Μαδρίτη στις 10 Μαΐου 2014.”

Οι μέρες πέρασαν και χθες ο Δημήτρης μας ενημέρωσε :

“To Σάββατο 29 Μαρτίου, διεξήχθη στο γήπεδο του Μετς ο τελικός του YOUNG BUSINESS TALENTS με συμμετοχή 4 ομάδων από το σχολείο μας.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα και βασίζεται στη χρήση ενός προσομοιωτή μέσω ιντερνετ ως καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαλείο με σκοπό να παρέχει στους μαθητές μια πρακτική εμπειρία πάνω στο θεωρητικό περιεχόμενο των μαθημάτων τους, επιτρέποντάς τους να μάθουν βιωματικά πώς να διοικούν μια εταιρία εκτελώντας όλες τις σχετικές ενέργειες ανάλυσης, προγραμματισμού και ελέγχου σε μια αναπαράσταση ρεαλιστικού και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε το  Νοέμβριο και ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία σήμερα με τη βράβευση μιας εκ των 4 ομάδων μας.

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν η εξής : Στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος πάνω από 300 ομάδες μαθητών απ όλη την Ελλάδα και στον τελικό πέρασαν οι πρώτες 75. Εκεί χωρίστηκαν σε 15 πεντάδες και αναμετρήθηκαν μεταξύ τους. Βραβεύτηκαν οι πρώτες ομάδες κάθε ομίλου και από αυτές οι 5 καλύτερες σε πανελλήνιο πλέον επίπεδο. Η πρώτη ομάδα θα συνεχίσει στο Διεθνή τελικό που θα διεξαχθεί στη Μαδρίτη.

Η ομάδα των ΜINIONZ ( συμμετέχουν οι μαθητές Μεσσάρα-Τατσης-Κουτσουβέλης) βραβεύτηκε ως 1η στον όμιλό της ( αποσπώντας χρηματικό βραβείο 240 ευρώ) και ως 4η σε πανελλαδικό επίπεδο ( με αντίστοιχο βραβείο 400 ευρώ).

Πολύ καλή εμφάνιση έγινε και από τις άλλες 3 ομάδες BQ ( με τις μαθήτριες Μιχαλοπούλου-Νικολοπούλου-Κουστένη-Γεωργιάδου), PSOGAR ( με τους μαθητές Νούση-Κυριακόπουλο-Μπισμπικόπουλο-Σκλαβούνο) και ΖΝ ( με τους μαθητές Κατσαμπάνη-Καράλη-Αντωνίου-Βλάχο).”

Σίγουρα αξίζουν συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες και τον συντονιστή τους Δημήτρη Αναγνώστου.

Στις φωτογραφίες εμφανίζονται οι μαθητές να γιορτάζουν – δικαίως – την επιτυχία τους.

10006952_10152126288189401_1560176472_n

1458584_10152126595439401_30534983_n

1487288_10152126613244401_1289674783_n

14889_10152126719754401_65742110_n

 

Η εκπαίδευση αλλιώς… μέσω του αθλητισμού.

Μαρ 201429

Ο αθλητισμός στο σχολείο έχει πολλά πρόσωπα και πολλούς στόχους. Έχω γράψει αρκετές φορές για αυτό. Έτσι έγινε και σήμερα.

Με αφορμή την επίσκεψη της ομάδας μας στο Mundia του 2014 στη Βραζιλία, μια σειρά δραστηριότητες. Μια από αυτές ήταν και η σημερινή επίσκεψη στους χώρους του sailability Hellas. Ακολουθούν φωτογραφίες από την επίσκεψη :

10153098_697490570294243_699271276_n

Ο Γενικός Διευθυντής της Σχολής, κ Bernbard Luyckx και οι γυμναστές της Σχολής μας Κώστας Μπουμπούκης και Frantz Collard μαζί με τους μαθητές και ιστιοπλόους στους χώρους του Sailability Hellas.

1509877_697490860294214_1079507070_n

10155177_697490703627563_178903926_n

Βασικά μαθήματα ιστιοπλοΐας.

10012422_697490653627568_724157631_n

Με ανοιχτά πανιά.

10155136_697490806960886_1758399657_n

Η μέρα βοήθησε και όλοι οι μικροί μαθητές γνωρίστηκαν και συζήτησαν για την αγάπη τους, την ιστιοπλοΐα κάτω από τον αττικό ουρανό.

« Παλιότερα άρθρα

LYCEE FRANCO-HELLENIQUE

ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ LFH

Εφημερίδα με όλα τα νέα της Ελληνογαλλικής Σχολής Αγίας Παρασκευής Ευγένιος Ντελακρουά

Ποιοι είμαστε όλοι εμείς; Βρισκόμαστε κάθε μέρα στο σχολείο και περνάμε τη μισή μας μέρα μαζί. Μαθητές, καθηγητές… αλλά ποιοι πραγματικά είμαστε; Ποια είναι τα όνειρά μας, ποια είναι τα σχέδια μας; Μέσα από αυτές τις συνεντεύξεις μας δίνεται η δυνατότητα να γνωριστούμε μεταξύ μας… Να πούμε όλα εκείνα που σκεφτόμαστε και δεν λέμε.

Ο υπεύθυνος καθηγητής : Μ. Αλισαβάκης

ΘΩΜΑΣ
ΧΑΡΗΣ
ΤΑΣΟΣ
MHNA
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΑΘΗΝΑ
ΕΙΡΗΝΗ Δ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΜΑΡΙΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΞΕΝΗ
ΙΡΙΑ
ΑΝΔΡΙΑΝΗ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΠΕΤΡΟΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΔΑΝΑΗ
ΕΙΡΗΝΗ Β
ΓΙΩΡΓΟΣ Ρ
ΓΙΩΡΓΟΣ Β
ΜΑΡΙΑΝΝΑ
ΜΥΡΤΩ
ΟΡΕΣΤΗΣ

ΝΙΚΟΣ

Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων