Διαδραστικό σύστημα στο σχολείο μας!
Δράση ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης για το έργο ιεραποστολής στην Αφρική
Σήμερα, Παρασκευή 17-05-2024, επισκέφθηκε τον χώρο μας ο Ιεραπόστολος κ. Παναγιώτης Τηνιακός, ο οποίος μόλις επέστρεψε από το πολύμηνο ταξίδι του στην Αφρική.
Ο κ. Τηνιακός μας είχε επισκεφθεί και την περσινή χρονιά ενημερώνοντας τους μαθητές/τριες του σχολείου μας για την ιεραποστολική δράση που είχε αναλάβει στις χώρες της Κεντρικής Αφρικής. Η επιστροφή του σήμανε και μια νέα επίσκεψη σ’ εμάς, όπου μας παρουσίασε τις συνθήκες ζωής σ’ εκείνες τις χώρες μέσα από βίντεο και εικόνες. Τον ευχαριστούμε θερμά.
Εικαστικό Εργαστήριο στο Δ.Σ. Νέων Κυδωνιών – Η Τέχνη του Origami
Μία πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μαθητές/τριές του Δημοτικού Σχολείου Νέων Κυδωνιών.
Εκπαιδευτικοί και παιδιά φιλοξένησαν στον χώρο του σχολείου την κ. Νταϊάνα Ασσάντ, όπου παρακολούθησαν με ενδιαφέρον μία παρουσίαση για την ιστορία της ιαπωνικής τέχνης “Origami”, τις διάφορες τεχνικές της, καθώς και κατασκευές πολλών θεμάτων, όπως χάρτινοι γερανοί, λουλούδια αλλά και πελώριοι δράκοι.
«Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO / UNESCO Global Geopark» / Εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ευεργέτουλα
Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Υγρότοποι της Λέσβου – Μια Πλούσια Εθνική Κληρονομιά» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα. Είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τις Αλυκές της Καλλονής, να κάνουν παρατήρηση των προστατευόμενων πουλιών της λιμνοθάλασσας και να επισκεφτούν το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στην Αγία Παρασκευή.
Στο πρώτο μέρος η επιμορφωτική δράση περιλάμβανε την παρατήρηση σημαντικών ειδών προστατευόμενων πουλιών, όπως τα ροζ φλαμίνγκο, ερωδιοί, καστανόπαπιες, κορμοράνοι κ.α. Η κ. Καλδέλλη Ηλέκτρα, υπεύθυνη του ΚΠΕ Ευεργέτουλα, καθοδήγησε τα παιδιά στον χώρο της λιμνοθάλασσας και εξήγησε τη τοπική βιοποικιλότητα της περιοχής.
«Ο υγρότοπος της Καλλονής είναι από τους πιο σημαντικούς στην Ελλάδα, βοηθάει το νερό και το μέρος τα φλαμίνγκο να ξεκουραστούν εδώ και μετά να συνεχίσουν το ταξίδι τους στη Μεσόγειο. Παίζει ρόλο και η αλυκή εδώ, γιατί το φλαμίνγκο δε μένει στα γλυκά νερά, θέλει τα πιο αλμυρά νερά, υπάρχουν στις αλυκές τα κατάλληλα συστατικά και το κατάλληλο φαγητό για να επιβιώσει το φλαμίνγκο. Η Λέσβος έχει πολλούς υγροτόπους και είναι το δεύτερο νησί στην Ελλάδα μετά την Κρήτη που έχει τους περισσότερους υγροτόπους».
Ακολούθησε επίσκεψη στις αλυκές της Καλλονής, όπου ο κ. Χατζημιχαήλ Αθανάσιος μας ενημέρωσε για τη λειτουργία των αλυκών, τον τρόπο παρασκευής του αλατιού, καθώς και για τη χρήση του. Μας ξενάγησε στον χώρο των αλυκών και τα παιδιά είδαν από κοντά τους λόφους από αλάτι της φετινής παραγωγής. Προμηθεύτηκαν και από λίγους κόκκους αλάτι ως ενθύμιο για την επίσκεψη.
Τελευταία στάση του εκπαιδευτικού μας προγράμματος, το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής. Το Μουσείο στεγάζεται στο παλαιό κοινοτικό ελαιοτριβείο του χωριού . Στο κεντρικό κτήριο του Μουσείου οι μαθητές γνώρισαν τα βασικά στάδια της ελαιοπαραγωγής: σύνθλιψη του καρπού, συμπίεση του ελαιοπολτού και διαχωρισμός του λαδιού από το νερό.
Είδαν επίσης τον αλευρόμυλο, που λειτουργούσε συμπληρωματικά κατά τους θερινούς μήνες, όταν δεν λειτουργούσε το ελαιοτριβείο. Άκουσαν, επίσης, να σφυρίζει η μπουρού του εργοστασίου, που καλούσε τους εργάτες στη δουλειά.
Κυρά Σαρακοστή – Ένα έθιμο που αναβίωσαν τα παιδιά του σχολείου μας
Το μόνο που χρειάζονταν ήταν αλεύρι, αλάτι και μπόλικη διάθεση για δημιουργία!
«Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν’
με αλεύρι και νερό.Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν’ ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά»
Σώμα, χέρια σταυρωμένα, κεφάλι, μαλλιά, μάτια. Τα παιδιά δεν ξεχνούσαν ότι δεν έπρεπε να έχει στόμα, ούτε και μύτη. Το πόδια της πρέπει να είναι εφτά, κατόρθωμα μεγάλο καθώς κολλούσαν πολύ περισσότερα. Διακόσμηση με γαρύφαλλα, φακές και αμύγδαλα και ΕΤΟΙΜΕΣ για ψήσιμο!
Παρέλαση της 25ης Μαρτίου από το Δ.Σ. Νέων Κυδωνιών
25η Μαρτίου 1821.
Διπλή γιορτή!
Ημέρα εορτασμού και τιμής για την Παναγία μας, και ημέρα μνήμης του μεγαλείου του λαού μας. Ο απανταχού ελληνισμός τιμά τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Παράλληλα, τιμά την ορθόδοξη πίστη, εορτάζοντας την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού.
Οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Νέων Κυδωνιών κρατώντας ψηλά την Ελληνική σημαία απότισαν φόρο τιμής στους ήρωες του 21.
Παρέλασαν με περηφάνια και καταχειροκροτήθηκαν από γονείς, κηδεμόνες, φίλους και γνωστούς· κατοίκους των Νέων Κυδωνιών.
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων προς τιμήν των πεσόντων αγωνιστών από εκπροσώπους του Δημοτικού Σχολείου, του Νηπιαγωγείου, της Κοινότητας, του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, του Πολιτιστικού Συλλόγου ”Το Αϊβαλί της Λέσβου”, καθώς κι εκπροσώπου της Εθνικής Αντιστάσεως. Ευχαριστούμε θερμά όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους.
Χρόνια πολλά Ελλάδα, χρόνια πολλά Ελευθερία!!
Το Μουσείο των Αγωνιστών του 1821 – Θεατρικό Δρώμενο του Δ.Σ. Νέων Κυδωνιών
25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 – 203 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
H πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Νεότερης Ελλάδας, ως αφετηρία της ελευθερίας του γένους είναι η 25η Μαρτίου. Κάθε χρόνο, τιμούμε και γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Τούρκου κατακτητή.
Έτσι, πραγματοποιήθηκε και στο σχολείο μας ο εορτασμός της σπουδαίας αυτής μέρας. Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στον προαύλειο χώρο του Σχολείου η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Δημοτικού σχολείου. Τα παιδιά, ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές, υποδύθηκαν αγάλματα των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης και συγκίνησαν με τις ερμηνείες τους και τις κινήσεις τους. Το θεατρικό έργο είχε τίτλο «Το μουσείο των αγωνιστών του 1821», στο οποίο τα αγάλματα των αγωνιστών και αγωνιστριών του ’21, ζωντανεύοντας στο όνειρο ενός μικρού παιδιού, αφηγούνταν ιστορικά γεγονότα της επανάστασης, μα και της δικής τους ζωής.
Ο Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Μακρυγιάννης, ο Μπότσαρης, η Μπουμπουλίνα, η Μαυρογένους και όλοι οι ήρωες του ’21, ζωντάνεψαν μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών.
Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα μουσείο σύγχρονης ελληνικής ιστορίας «Το Μουσείο των Αγωνιστών του 1821». Σε λίγες ώρες θα ξημερώσει και θα καταφθάσουν οι επίσημοι για να το εγκαινιάσουν με πανηγυρικό τρόπο. Θα είναι ο Δήμαρχος, ο Υπουργός, Βουλευτές και άλλοι πολιτικοί και φυσικά τα κανάλια… Όλα είναι έτοιμα για τη λαμπρή τελετή. Ο φύλακας καταφθάνει στο μουσείο μαζί με το παιδί του, για να ρίξει μια τελευταία ματιά στις ετοιμασίες. Του εξηγεί βιαστικά τι παριστάνουν τα αγάλματα του μουσείου και το αφήνει μόνο του μαζί τους. Το παιδί καθώς διαβάζει την παιδική στήλη μιας εφημερίδας βυθίζεται στον ύπνο. Και τότε κάτι μαγικό συμβαίνει στο μουσείο… Ο Κολοκοτρώνης ζωντανεύει και διαβάζει στην εφημερίδα την κατάντια της χώρας που αγωνίστηκε να ελευθερώσει… Αργά και διαδοχικά ζωντανεύουν και τα υπόλοιπα αγάλματα (ήρωες του ’21) και τότε αξιοποιώντας και αυθεντικά λόγια τους βγάζουν κραυγή διαμαρτυρίας για την «υποδήλωση» της χώρας μας σε σύγχρονους εχθρούς…
Ευχαριστούμε θερμά το Νηπιαγωγείο και τις εκπαιδευτικούς, Ξενίδου Νικολέτα και Πολυχρόνη Ευαγγελία, για τη συμμετοχή τους στο θεατρικό δρώμενο με τα ποιήματα και τα χορευτικά τους.
Δημιουργικές Αποκριάτικες Δραστηριότητες – Τα παιδιά της Ε’-ΣΤ’ αναλαμβάνουν δράση!
Έφτασαν οι Απόκριες!
Οι μαθητές/τριες της Ε’ ΣΤ’ τάξης, με τον εκπαιδευτικό τους, Ιατρού Νικόλαο, πήραν την πρωτοβουλία να αναλάβουν εξ ολοκλήρου τα εργαστήρια που θα γίνονταν στο πλαίσιο των Αποκριών στο σχολείο μας. Ως μέρα διοργάνωσης αυτών ορίστηκε η Παρασκευή 15 Μαρτίου, καθώς ήταν και η τελευταία μέρα των αποκριάτικων εκδηλώσεων στα πλαίσια του σχολικού χώρου.
Τα ανέλαβαν όλα! Λίγες μέρες πριν το γεγονός, έφτιαξαν μια μεγάλη αφίσα-πρόσκληση που την κρέμασαν στην είσοδο του σχολείου, η οποία ενημέρωνε κι επίσημα τους μαθητές/τριες για την ημέρα και την ώρα των εκδηλώσεων. Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, έφτιαχναν το σχεδιάγραμμα των δράσεων, προετοίμαζαν τους χώρους και συνέλλεγαν τα υλικά που χρειάζονταν, υπό τη βοήθεια κι εποπτεία των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Όταν έφτασε η πολυπόθητη ημέρα, όλα ήταν έτοιμα! Τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο ντυμένα με αποκριάτικες στολές. Τα περίμενε στην είσοδο ο υπεύθυνος-λαχειοφόρος, όπου τους μοίραζε λαχεία. Μικρά δωράκια περίμεναν τους τυχερούς μετά το πέρας των εκδηλώσεων!
Έπειτα, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε τρεις (3) ομάδες, οι οποίες θα συμμετείχαν εναλλάξ στις δράσεις που είχαν ετοιμάσει τα μεγάλα παιδιά. Μία ομάδα κατασκεύαζε και ζωγράφιζε μάσκες από πηλό, καθώς και τρισδιάστατους κλόουν από χαρτόνι. Άλλη ομάδα μεταμφιέστηκε σε κλόουν κι άλλες ευφάνταστες δημιουργίες με το facepainting.
Η τρίτη ομάδα απασχολήθηκε με μουσικοχορευτικά παιχνίδια στον εσωτερικό χώρο του σχολείου αλλά και στην αυλή, που είχαν ως σκοπό την εκτόνωση και διασκέδαση των μικρών μας φίλων. Υπεύθυνοι για την απασχόληση των παιδιών και τήρηση των δραστηριοτήτων ήταν δύο (2) μαθητές/τριες της Ε’- ΣΤ’ Τάξης μαζί μ’ έναν εκπαιδευτικό σε κάθε ομάδα. Η μέρα κύλησε υπέροχα! Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά της Ε’-ΣΤ’ τάξης για την οργάνωση και μεθοδικότητά τους.
Επίσκεψη του ΕΚΑΒ στο σχολείο μας
Ο σύλλογος εκπαιδευτικών ευχαριστεί θερμά το στέλεχος του ΕΚΑΒ Μυτιλήνης, κ. Παναγιώτη, που επισκέφτηκε το σχολείο μας την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου έπειτα από το αίτημα μας.
Με τη βοήθεια γραφημάτων, εικόνων, προσομοιώσεων αλλά και των ερωτήσεων των μαθητών, μας έδειξε τι μπορούμε να κάνουμε σε περίπτωση που έχουμε κάποιο ατύχημα από χτύπημα ή πνιγμονή. Επιπροσθέτως, μας ενημέρωσε για τα χρήσιμα τηλέφωνα και τη σωστή χρήση των τηλεφωνημάτων έκτακτης ανάγκης.
Μας έδειξε επίσης τι είναι η ΚΑΡΠΑ (καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση) και γιατί είναι τόσο σημαντικό να την γνωρίζουμε όλοι. Στο τέλος, όσοι μαθητές και μαθήτριες ήθελαν, δοκίμασαν να κάνουν ΚΑΡΠΑ στην ειδική “κούκλα” που φωτιζόταν όταν η διαδικασία γινόταν σωστά.
Στο τέλος της παρουσίασης, οι μαθητές/τριες οδηγήθηκαν στον εξωτερικό χώρο του σχολείου έτσι ώστε να δουν από κοντά το ασθενοφόρο και να μάθουν για όλες τις λειτουργίες του. Μπήκαν στον εσωτερικό χώρο του οχήματος όπου ενημερώθηκαν για τον ιατρικό εξοπλισμό που διαθέτει.
This is an example of a WordPress page, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. You can create as many pages like this one or sub-pages as you like and manage all of your content inside of WordPress.
Πρόσφατα σχόλια