O KHΠΟΣ ΜΑΣ

Τη φετινή σχολική χρονιά 2015/2016 η Γ τάξη του Δημ. Σχολ. Δραπανιά αποφάσισε να φυτέψει κρεμμύδια και μαρούλια. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης πότιζαν και ξεχορτάριαζαν τακτικά τα φυτά με αποτέλεσμα να γευτούμε στο τέλος νόστιμα μαρούλια και κρεμμύδια σε μια βιολογική σαλάτα. Ευχαριστούμε πολύ το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που μας έδωσε τα φυτά.


DSC_0242 - Αντίγραφο
DSC_0245 - Αντίγραφο DSC_0269 DSC_0270 DSC_0272 DSC_0294 DSC_0295 DSC_0301 DSC_0303 DSC_0306

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου Δραπανιά ζωγραφίζουν και κερδίζουν !!!


17052012-Μάχη της Κρήτης

Συγχαρητήρια στους μαθητές  μας που με την καθοδήγηση της κυρίας τους  
κας  Κουτσαυτάκη Μαίρης συμμετείχαν με τις δημιουργίες τους στο διαγωνισμό ζωγραφικής
για 
τη μάχη της Κρήτης 1941 και την αντίσταση των Κρητικών.

Διακρίθηκαν: Θεοδωράκης Βασίλης, Μουντάκη Βασιλεία και Χρήστος Φετόλλι

Η βράβευση των μαθητών έγινε χθες βράδυ στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
13344721_10209678208935867_4209124053697569401_n (1) 13321713_10209678209815889_6679450455002024039_n 13344721_10209678208935867_4209124053697569401_n 13330972_10209678208455855_8042659764269522551_n 13344759_10209678207895841_2873824082366854856_n

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΡΑΠΑΝΙΑ

3ο ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

αρχείο λήψης

Α΄- Β΄- Γ΄  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

19-05-2016

  Ονοματεπώνυμο

Τάξη

βαθμοί θέση Έπαθλα
1 Μουντάκης Θοδωρής Β 5 1ος Κύπελλο
2 Πατεράκης Μιχάλης Β 4 2ος Αργυρό μετάλλιο
3 Στεφανουδάκης Αλέξανδρος Α 3 1ος Α΄ δημ. Χρυσό μετάλλιο
4 Λιάγκος Στέφανος Γ 3 1ος Γ΄ δημ. Χρυσό μετάλλιο
5 Μπάλα Έγκλη Α 3 3-5ος Χάλκινο μετάλλιο
6 Φετόλλι Στέφανος Β 3 3-5ος Χάλκινο μετάλλιο
7 Κοντοπυράκης Γιάννης Α 3 3-5ος Χάλκινο μετάλλιο
8 Νικολαϊδης Χρήστος Β 2    
9 Κιόσκου Στέλιος Β 1    
10 Φετόλλι Ηλίας Γ 0    
12 Γιαννούκος Παναγιώτης Α 0    
11 Αντέμι Λέντι Β 0    
           
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ
1 Γαλαριώτη Αναστασία Γ 5 1η Κύπελλο
2 Καρτάκη Γεωργία Α 4 1η Α΄Δημ. Χρυσό μετάλλιο
3 Σημαντηράκη Ειρήνη Α 3 2η Αργυρό μετάλλιο
4 Μαριανάκη Αντωνία Α 3η Χάλκινο μετάλλιο
5 Γιατράκη Γεωργία Β 1η Β΄ δημ. Χρυσό μετάλλιο
6 Τζάκα Ελένη Γ 2    
7 Μαρκετάκη Εμμανουέλα Α 1    
8 Τζάκα Ναταλία Α      
           

Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

19-05-2016

  Ονοματεπώνυμο

Τάξη

βαθμοί θέση Έπαθλα
1 Μαρτιμιανάκη Μαρία ΣΤ 5 1η Κύπελλο
2 Φλεμετάκη Φανουρία Ε 4 1η Ε΄Δημ Χρυσό μετάλλιο
3 Πατεράκη Παναγιώτα Δ 3 1η Δ΄δημ Χρυσό μετάλλιο
4 Ξανθουδάκη Αλεξία ΣΤ 3 2η Αργυρό μετάλλιο
5 Ξανθουδάκη Χάρις Δ 3 3 – 5η Χάλκινο μετάλλιο
6 Κοντοπυράκη Δήμητρα Δ 3 3 – 5η Χάλκινο μετάλλιο
7 Τυράκη Δέσποινα Ε 3 3 – 5η Χάλκινο μετάλλιο
8 Μουντάκη Μαρία Ε 2    
9 Τυράκη Μιχαέλλα Ε 2    
10 Μουντάκη Βασιλεία Δ 2    
11 Σκευάκη Πόπη Δ 1    
12 Μαρκετάκη Αφροδίτη Ε 0    
13 Μπαντουράκη Μελίνα Δ 0    
14 Αουρέλια Χαϊντάρη Ε 0    
           
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΓΟΡΙΩΝ
1 Γαλαριώτης Γιώργος ΣΤ 4 1ος Κύπελλο
2 Μαρινάκης Μάνος Ε 4 1ος Ε΄ Χρυσό μετάλλιο
3 Ντούρι Κοντραλίου ΣΤ 4 2ος Αργυρό μετάλλιο
4 Σίψας Τάσος Ε 4 3ος Χάλκινο μετάλλιο
5 Φετόλλι Χρήστος Δ 3 1ος Δ΄δημ. Χρυσό μετάλλιο
6 Κιόσκου Γιάννης Ε 3    
7 Μαρτιμιανάκης Νικηφόρος Δ 2    
8 Κορακάκης Σίμος ΣΤ 2    
9 Σκευάκης Αντώνης ΣΤ 2    
10 Ραϊσάκης Αντώνης ΣΤ 1    
11 Κιόσκου Διονύσης Δ 0    
12 Κουτσουρελάκης Μανόλης Ε 0    
13 Μαρκετάκης Μανόλης Ε 0    
           

 

 ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !!!

ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 19/5/2016

Την Πέμπτη 19/5  το τμήμα εκμάθησης σκακιού διοργάνωσε σκακιστικούς αγώνες για τους μαθητές του σχολείου μας, σύντομα θα αναρτηθούν και τα αποτελέσματα !!!
13266043_10209593647501884_138315510218115411_n (1)13240693_10209593649021922_3242689717897699695_n 13232863_10209593648661913_7491981613421979119_n 13244616_10209593648141900_4857323145378862357_n 13266043_10209593647501884_138315510218115411_n

Παλαιότερα το σκάκι το ονόμαζαν «παιγνίδι των Βασιλέων». Αυτό προέρχονταν από το γεγονός ότι αποτελούσε για μακρό χρόνο την κυρίαρχη ψυχαγωγία Βασιλέων, Παπών, Πριγκίπων, και γενικά του ανώτερου κλήρου, αυλικών, ευγενών και πλουσίων τόσο της Δύσης όσο και της Ανατολής. Σήμερα το σκάκι χαρακτηρίζεται «βασιλιάς των παιγνιδιών» ως το δυσκολότερο, επιστημονικότερο και ωραιότερο.
Η Διεθνής Σκακιστική Ομοσπονδία (FIDE), το 1970 είχε ήδη στη δύναμή της 70 εθνικές σκακιστικές ομοσπονδίες και κάθε δύο χρόνια διοργανώνει «Σκακιστικές Ολυμπιάδες» στις οποίες η Ελλάδα μετέχει από το 1950.

Τους ισχυρότερους σκακιστές και σκακίστριες που λαμβάνουν μέρος στα διεθνή τουρνουά σκακιού και εθνικά πρωταθλήματα αποκαλούν «μαιτρ» και «γκραν μαιτρ» (= εξέχοντες μαιτρ). Γενικά οι έμπειροι σκακιστές μέχρι και οι ερασιτέχνες, που μελέτησαν τους κανόνες του παιγνιδιού και λαμβάνουν μέρος σε αγώνες, κατατάσσονται σε παίκτες Α΄, Β΄ και Γ΄ κατηγορίας.

Γενικά ως σπορ αποτελεί ένα συναρπαστικό τρόπο δοκιμής των πνευματικών δυνάμεων των παικτών που παίζουν με ίσους όρους εφαρμόζοντας με ακρίβεια και επιδεξιότητα τους κανόνες του παιγνιδιού. Στην ουσία το σκάκι είναι ένα στρατιωτικό παιγνίδι ίσων δυνάμεων που διεξάγεται «επί χάρτου».(σκακιέρας). Εκτός από Βασιλείς και Πάπες σημαντικοί λάτρεις του παιγνιδιού αυτού υπήρξαν εξέχουσες προσωπικότητες των Γραμμάτων, επιστημών και Τεχνών μεταξύ των οποίων ο Θερβάντες, ο Βολταίρος, ο Ντιντερό, οΓκαίτε, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος κ.ά.

Το σημαντικότερο του παιγνιδιού αυτού δεν είναι τόσο η νίκη επί του αντιπάλου όσο η ποιότητα της νίκης. Ο ενθουσιασμός έγκειται στις κινήσεις εκείνες που αποβλέπουν σε επόμενες κινήσεις επί σχεδίου, οι έξυπνοι συνδυασμοί, οι λεπτοί ελιγμοί κ.λπ. που εκτιμώνται στη «σκακιστική σκέψη» ίσως με μεγαλύτερη απόλαυση που δίνουν τα «στατικά» βιβλία, πίνακες ζωγραφικής, και άλλα καλλιτεχνικά έργα. Εξ αυτού οι ωραιότερες παρτίδες που έχουν σημειωθεί τυπώνονται σε βιβλία και περιοδικά του είδους με αναλύσεις και άλλες δυνατότητες χαρίζοντας ένα ιδιαίτερο θαυμασμό αυτών.

Γενικά το σκάκι καλλιεργεί και αναπτύσσει σπουδαία προτερήματα όπως πειθαρχία, διαπαιδαγώγηση της θέλησης και της αντοχής, ανάπτυξη μνημονικού, ετοιμότητα, εξυπνάδα, λογική σκέψη, κ.λπ. ή όπως έλεγαν παλαιότερα «το ακόνισμα του μυαλού». Οι «Γκραν-μαιτρ» ομολογούν ότι ο παίκτης σκακιού πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά τόσο την ιστορία του σκακιού όσο και τη θεωρία των κανόνων του, εφαρμόζοντας έτσι απόλυτα το «Χωρίς θεωρία του είδους δεν υφίσταται σκέψη περί του είδους».

 

 

Η ΤΕΛΙΚΗ ΜΑΣ ΕΚΔΡΟΜΗ 16/5/2016

Τη Δευτέρα 16 Μαϊου πραγματοποιήθηκε η τελική μας εκδρομή. Επισκεφθήκαμε το Βοτανικό πάρκο Χανίων, το χωριό Θέρισο Κυδωνίας με το μουσείο Εθνικής Αντίστασης , το στρατηγείο του κινήματος του Θερίσου 1905 και τέλος τον υδροβιότοπο της λίμνης Αγυάς Χανίων. Περάσαμε τέλεια και μάθαμε πολλά, πάρτε μια μικρή γεύση στο παρακάτω βίντεο…

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Ε΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ 2ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 4ης ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ

2o Mαθητικό συνέδριο 4ης Περιφέρειας Χανίων
DSCN1825

Αγαπητοί μας φίλοι και συμμαθητές,

Στα πλαίσια του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου της 4ης Περιφέρειας Χανίων «Παλιά παραμύθια – Νέες αφηγήσεις», εμείς  οι μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Δραπανιά, επιλέξαμε να εξετάσουμε το θέμα : «Η σύνδεση του λαϊκού παραμυθιού με τους θρύλους και την τοπική ιστορία».

Ως θρύλοι ή παραδόσεις ονομάζονται οι αφηγήσεις από ανθρώπινες ενέργειες που συχνά έχουν παραποιηθεί από τη λαϊκή φαντασία. Αρχικά σήμαινε τον θόρυβο πολλών φωνών, ομιλιών και στη συνέχεια το γεγονός για το οποίο μιλούν όλοι. Αναπτύχθηκαν με την προφορική παράδοση. Αποτελούν  φανταστικές διηγήσεις που πλάθει ο λαός με βάση τις δοξασίες για ορισμένους τόπους και όντα, και που τις πιστεύει για αληθινές .Οι θρύλοι περιέχουν αληθινά και φανταστικά στοιχεία και γι αυτό αντιδιαστέλλονται από το μύθο. Η άμεση σύνδεση με την τοπική ιστορία, τα φυσικά πρόσωπα και τις τοποθεσίες μιας περιοχής τους κατατάσσουν ως ξεχωριστό κομμάτι της πολιτιστικής λαϊκής κληρονομιάς ενός τόπου.

Το λαϊκό παραμύθι είναι μια φανταστική προφορική διήγηση των απλών ανθρώπων της υπαίθρου με ρίζες από τα πανάρχαια χρόνια. Διαφέρει από το μύθο, γιατί αυτός είναι μια αλληγορική διήγηση .Διαφέρει και από το θρύλο καθώς αυτός αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο γεγονός-πρόσωπο, ή τόπο, και ο λαός τον πιστεύει ως αληθινό. Μέσω της αφήγησης το παραμύθι συγκινεί ,ψυχαγωγεί και εξάπτει την φαντασία μέσω των απίστευτων γεγονότων που αναφέρει. Παράλληλα ταξιδεύει τον ακροατή-αναγνώστη στον κόσμο του ονείρου και του υπερφυσικού.

Η εκπόνηση της εργασίας μας αυτής στηρίχθηκε στα εξής βήματα: Αρχικά συλλέξαμε τοπικούς θρύλους της περιοχής μας από ηλικιωμένους , τους αναλύσαμε λεπτομερώς ως προς τη δομή τους και διαχωρίσαμε  τα πραγματικά τους στοιχεία  από τα φανταστικά. Στη συνέχεια μελετήσαμε το ιστορικό πλαίσιο και τα γεγονότα στα οποία εντάσσονται  και τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα  όπου πρωτοστάτησαν σ΄αυτά.

Διαβάσαμε  και ακούσαμε αφηγήσεις από λαϊκά παραμύθια  της χώρας μας και αναλύσαμε τη λογοτεχνική τεχνοτροπία τους .

    Έπειτα επιλέξαμε έναν από τους θρύλους που μας έκανε περισσότερη εντύπωση και δημιουργήσαμε  το δικό μας παραμύθι εμπλουτισμένο από τα στοιχεία που είχαμε εντοπίσει στο ιστορικό πλαίσιο και την τεχνοτροπία του λαϊκού παραμυθιού.

    Τέλος έγινε από εμάς η εικονογράφηση του παραμυθιού και δημιουργία κούκλων (κουκλοθέατρου) με τους ήρωες του παραμυθιού μας καθώς πραγματοποιήσαμε και θεατρική δραματοποίηση του  με τις κούκλες στα πλαίσια της τάξης. DSCN1811 DSCN1815 DSCN1816 DSCN1817
Όλα τα βήματα ήταν βασισμένα στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο και τη διαθεματική προσέγγιση μάθησης.

Ορισμένοι από τους θρύλους που συλλέξαμε ήταν:

 

  • Τα 12 αρχοντόπουλα του βυζαντίου στην Κρήτη.
  • Οι Ψαρομίλιγγοι και το σπήλαιο της Αγ.Σοφιάς Κατσοματάδω.
  • Οι τελευταίοι Κρήτες υπερασπιστές της Κων/πολης οι μελωδίες του συρτού και η εικόνα της Αγ.Σοφιάς.
  • Το κρυμμένο μυστικό στο στοιχειωμένο βουνό της Μαλαθύρου (Μεσοκουβάρα)
  • Η χρυσή κλωσσού και το εγκαταλελειμμένο αρχοντικό (Βίλλα Τρεβιζάν) στο Δραπανιά

 

 

Ο τελευταίος θρύλος ήταν και αυτός που επιλέξαμε για να βασιστούμε και να δημιουργήσουμε το παραμύθι μας.
IMG_20141207_133853_1

Ο θρύλος έλεγε: ¨Στη σκιά που κάνει η καμινάδα της βίλλας Τρεβιζάν βρίσκεται θαμμένη μια χρυσή κλωσσού με 12 χρυσά αυγά. Ποτέ κανείς δεν κατάφερε να τη βρει γιατί η σκιά μετακινείται συνεχώς ανάλογα με την κατεύθυνση του ήλιου…¨

  Η βίλλα Τρεβιζάν είναι ένα εγκαταλελειμμένο Ενετικό κτίριο του 16ου αιώνα Βρίσκεται στο Κόκκινο Μετόχι της επαρχίας Κισσάμου, στη θέση Τρεβιζανά. Είναι μια διώροφη κατοικία όπου το ισόγειο χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη και ο επάνω όροφος ως κατοικία. Επάνω από την πόρτα της εισόδου είναι χαραγμένο το οικόσημο του οίκου Trevisan και η βίλα αποτελεί το καλύτερο μοντέλο εξοχικής κατοικίας του 1500.

Στη συνέχεια ακολουθεί η βιντεοσκοπημένη αφήγηση του παραμυθιού μας με τίτλο : Η ΧΡΥΣΗ ΚΛΩΣΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ ΣΠΙΤΙ¨1 14

DSCN1844 DSCN1845 DSCN1849 - Αντίγραφο13233109_10209594323878793_1047727670788462219_n13254585_10209594325278828_8755008855656026921_n13263672_10209594324998821_1631269212248166922_n13254585_10209594324118799_4751103246374253542_n13260200_10209594323638787_2716649487225866575_n13267967_10209594323278778_7813216150105900255_n13239215_10209594322678763_3398086954310523969_n

 

2ο Μαθητικό συνέδριο 4ης Περιφέρειας Χανίων * ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

5823364_orig

Παλιά παραμύθια – Νέες αφηγήσεις

Για αιώνες και σε όλους τους πολιτισμούς το παραμύθι κατέχει μια σημαντική θέση στη ζωή των ανθρώπων και κυρίως των παιδιών. Τα παραμύθια έρχονται να μας διασκεδάσουν, να μας διδάξουν, να μας εμπνεύσουν, να μας δείξουν έναν άλλο κόσμο όπου όλα μπορούν να συμβούν. Τα παραμύθια είναι φτιαγμένα για να ονειρευόμαστε, και τα όνειρα είναι η πόρτα για το μέλλον. Τα έχουμε τόσο ανάγκη!
Στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο των Δημοτικών Σχολείων της 4ης περιφέρειας Χανίων που θα πραγματοποιηθεί στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης, στο Κολυμβάρι στις 13/05/2016, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης θα βουτήξουν στον κόσμο των παραμυθιών, θα ταξιδέψουν με τα φτερά της αφήγησης και της ανάγνωσης, θα γνωρίσουν κόσμους παραμυθένιους και ήρωες φανταστικούς. Μπορεί στο τέλος να φτιάξουν τους δικούς τους ήρωες και ηρωίδες. Μπορεί να δώσουν το δικό τους τρόπο αφήγησης ή ανάγνωσης. Μπορεί να θέλουν να αναδείξουν τα δικά τους μηνύματα.
Στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο τα παιδιά θα μας ταξιδέψουν με ούριο άνεμο τη φαντασία και τη δημιουργικότητα!

Το δημοτικό σχολείο Δραπανιά θα συμμετέχει με το θέμα: 

Η σύνδεση του λαϊκού παραμυθιού με τους θρύλους και την τοπική ιστορία
6224351
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι θρύλοι και τα λαϊκά παραμύθια έχουν πάρα πολλά κοινά σημεία καθώς και τα δύο αναπτύχθηκαν και διασώθηκαν με την προφορική παράδοση .Επιπλέον στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αληθινά ιστορικά γεγονότα ή πρόσωπα .Η δομή τους είναι εμπλουτισμένη με λαογραφικά στοιχεία, ιδιωματισμούς, τοπωνύμια, και πλήθος ιστορικών στοιχείων μιας περιοχής. Αποτελούν έτσι αδιαμφισβήτητα ένα τεράστιο θησαυρό του λαϊκού μας πολιτισμού και της τοπικής ιστορίας. Στα πλαίσια της εργασίας αυτής θα γίνει συλλογή και μελέτη τοπικών θρύλων ως προς τα πραγματικά και φανταστικά τους μέρη καταγράφοντας παράλληλα το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο αναφέρονται (γεγονότα, πρόσωπα, τοποθεσίες).Τέλος αφού επιλέξουμε τον πιο συναρπαστικό θρύλο ως προς τα φανταστικά του στοιχεία θα τον χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε το δικό μας παραμύθι το οποίο και θα δραματοποιήσουμε με συνδυασμό θεατρικών τεχνικών (θέατρο-αφήγηση-κουκλοθέατρο).

Λέξεις:κλειδιά: Θρύλος-Παραμύθι-Τοπική ιστορία

Μαθητές / Μαθήτριες: Γεωργουδάκης Αντώνιος, Καστρινάκη Ευτυχία, Κιόσκου Τζέσιαν, Κουτσουρελάκης Εμμανουήλ, Μαρινάκης Εμμανουήλ, Μαρκετάκη Αφροδίτη, Μαρκετάκης Εμμανουήλ, Μετζιδάκης Ανδρέας, Μουντάκη Μαρία, Νικολαϊδου Κατερίνα, Ντασμπάλα Ρουσλάνα, Σιψάς  Αναστάσιος-Άγγελος, Τυράκη Δέσποινα, Τυράκη Μιχαέλα, Τυράκης Χαράλαμπος, Φλεμετάκη Φανουρία, Χαιντάρι Αουρέλα
Eκπαιδευτικός: Κουμής Ελευθέριος