Το ιστολόγιο του σχολείου μας!
Καλώς ήλθατε στο ανανεωμένο ιστολόγιο του Δημοτικού Σχολείου Αφιδνών.
Απολογισμός Βιβλιοθήκης Ιούνιος 2024
Τελειώνοντας η σχολική χρονιά και θέλοντας να αποτιμήσουμε τη λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης μοιράσαμε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ερωτηματολόγια αξιολόγησης.
Ερωτηματολόγιο σε μαθητές:
Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν 113 μαθητές, τάξεων Ά, ΄Β, ΄Γ, ΄Δ, Έ, ΄ΣΤ, στο σύνολο των 137 που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο Αφιδνών. Από τις απαντήσεις των μαθητριών/ών, προκύπτουν τα παρακάτω συμπεράσματα:
Ø Τα περισσότερα παιδιά είναι ενημερωμένα και δηλώνουν πως γνωρίζουν τους κανόνες δανεισμού της βιβλιοθήκης (76%).
Ø Ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό των μαθητριών/ών (21%) δήλωσε πως επισκέπτεται «Σπάνια» τη βιβλιοθήκη. Τα περισσότερα παιδιά ανέφεραν πως επισκέπτονται «Μερικές Φορές» ή «Συχνά» τον χώρο της βιβλιοθήκης (Σύνολο: 79%).
Ø Τα ποσοστά των απαντήσεων «Συχνά» και «Σπάνια» στην ερώτηση «Πόσο συχνά βρίσκεις ένα βιβλίο που σου αρέσει πολύ;» είναι σχεδόν ίδια.
Ø Από τα είδη των βιβλίων:
§ τα «Λογοτεχνικά – Παραμύθια» είναι αυτά που επιλέγονται πιο συχνά,
§ τα είδη «Ιστορία – Μυθολογία» και «Φύση – Ζώα» λιγότερο συχνά
§ και τα είδη «Επιστημονικά», «Κόμικ» και «Συναισθήματα» σχεδόν σπάνια.
Η επιλογή «Σπάνια» στα Επιστημονικά είδη συγκέντρωσε τις περισσότερες απαντήσεις από όλες τις λίστες της ερώτησης Γ3) «Τι είδους βιβλία από τα παρακάτω είδη επιλέγεις;».
Ø Τα περισσότερα παιδιά δεν επιλέγουν παλαιότερα βιβλία.
Ø Οι περισσότερες/οι μαθήτριες/ές δεν έχουν χαρίσει κάποιο δικό τους βιβλίο στη βιβλιοθήκη του Σχολείου.
Ø Στην ερώτηση Ε) «Τι καινούριο θα ήθελες να προσφέρει η βιβλιοθήκη την επόμενη σχολική χρονιά;» τα παιδιά ζήτησαν/πρότειναν:
§ να αυξηθούν τα βιβλία και τα λογοτεχνικά είδη. Συγκεκριμένα, ανέφεραν πως θα ήθελαν περισσότερα επιστημονικά βιβλία, βιβλία αστροφυσικής/«βιβλία για το διάστημα», βιβλία που σχετίζονται με τη γεωγραφία, τον αθλητισμό,
§ να υπάρξουν περισσότερα «καινούρια βιβλία»,
§ να «κατασκευαστεί» ένας χώρος για την βιβλιοθήκη, κατάλληλα διαμορφωμένος έτσι ώστε να μπορούν τα παιδιά να διαβάζουν με ηρεμία και συγκέντρωση τα βιβλία τους. Ζητήθηκε και ενίσχυση της αναγνωστικής διαδικασίας με συνοδεία μουσικής από πιάνο («Θέλω η βιβλιοθήκη να έχει μουσική από πιάνο»),
§ να πραγματοποιούνται περισσότερες επισκέψεις και να υπάρχει περισσότερος χρόνος στη βιβλιοθήκη του Σχολείου. Υπήρξαν πολλές απαντήσεις στις οποίες τα παιδιά ζητούσαν τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μπορούν να διαβάζουν τα βιβλία τους στη βιβλιοθήκη,
§ να πραγματοποιείται η διαδικασία της ανάγνωσης των βιβλίων από εκπαιδευτικούς/Ενεργητική Ακρόαση,
§ να υπάρχουν «ηλεκτρονικά βιβλία».
Δόθηκε Ερωτηματολόγιο σε εκπαιδευτικούς.
1.Ερωτηματολόγιο βιβλιοθήκης για μαθητές
2.WORD ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (1)
Ιστοσελίδες με δωρεάν e-books…. για καλοκαιρινή συντροφιά!
Ιστοσελίδες με δωρεάν e-books…. για καλοκαιρινή συντροφιά!
Καλό καλοκαίρι σε όλους!
https://www.free-ebooks.gr/tag/16
Γιορτή λήξης διδακτικού έτους 2023-24 ΚΑΡΑΒΙ ΚΑΡΑΒAΚΙ
ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΑΙΜΟΔΟΤΗ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ
Ευχαριστήρια Επιστολή
Αγαπητοί γονείς,
αγαπητά παιδιά,
Εκ μέρους του σχολείου μας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φετινή μας συνεργασία η οποία έδωσε τη δυνατότητα στη Σχολική μας Βιβλιοθήκη να λειτουργήσει δανειστικά και να αυξήσει τη συλλογή βιβλίων. Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάιο πραγματοποιήθηκαν περί τους 1280 δανεισμοί βιβλίων από τα 119 εγγεγραμμένα μέλη.
Επιπλέον, από τα 1542 αρχικώς καταγεγραμμένα βιβλία φτάσαμε στα 1995. Εκτός από δύο βιβλία δωρεά του ΠΛΑΙΣΙΟ, 6 βιβλία των εκδόσεων ΠΑΤΑΚΗΣ και δύο ακόμα της Βουλής, όλος ο υπόλοιπος όγκος των νέων βιβλιών δωρήθηκε από τους μαθητές και τους γονείς τους. Τους ευχαριστώ πολύ για την έμπρακτη υποστήριξη τους στην προσπάθεια του σχολείου μας να καλλιεργήσει και διανθίσει την αγάπη και τον σεβασμό του κάθε μαθητή/τριας για το βιβλίο.
Αξιοσημείωτη όμως είναι και η προσπάθεια βελτίωσης του χώρου όπου στεγάζεται η Βιβλιοθήκη, ώστε να είναι αφενός πρακτικός, αλλά και αφετέρου ευχάριστος για τα παιδικά μάτια. Καθοριστική ήταν η συμβολή του Συλλόγου Γονέων, ο οποίος με δικά του έξοδα αγόρασε και τοποθέτησε την πτησσόμενη πόρτα για τον διαχωρισμό των δύο χώρων. Από την πρώτη μέρα η χρήση της αποδείχκτηκε πολύτιμη.
Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά που μαζί τους μου δώθηκε η ευκαιρία να συμπλεύσω στον κόσμο των βιβλίων που τόσο αγαπώ.
Εύχομαι σε όλους σας καλό καλοκαίρι και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τον Σεπτέμβρη!
Με βαθιά εκτίμηση,
Προεστάκη Πολύμνια
Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης
ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ – ΣΚΥΛΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΥΦΛΩΝ
Στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης των μαθητών σε θέματα αναπηρίας και σεβασμού της διαφορετικότητας καθώς και σε συνδυασμό με τη θεματολογία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα παιδιά της Α και Β τάξης συμμετείχαν στις παρακάτω δράσεις. Η πρώτη αφορούσε την επίσκεψη στο Μουσείο Αφής, όπου τους δόθηκε η ευκαιρία, μέσα από βιωματικά προγράμματα, να εξοικειωθούν με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο άτομα με οπτική αναπηρία. Η δεύτερη δράση υλοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας με την μη κερδοσκοπική οργάνωση Liberty Dogs – Σκύλοι οδηγοί τυφλών. Στο σχολείο μας παρευρέθησαν εθελοντής – εκπαιδευτής σκύλων της οργάνωσης καθώς και ένας συμπολίτης μας ο οποίος λόγω ολικής τύφλωσης, συνεργάστηκε με την εν λόγω οργάνωση προκειμένου να του παρασχεθεί εκπαιδευμένος σκύλος οδηγός. Τα παιδιά συζήτησαν μαζί τους σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένα άτομο με οπτική αναπηρία, καθώς κινείται εντός της πόλης, και κατόπιν αλληλεπίδρασαν με τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά συνειδητοποιώντας το πόσο σημαντική βοήθεια και στήριξη παρέχουν σε τέτοιου είδους άτομα. Βασικός μας άξονας ήταν η εξοικείωση των μαθητών με θέματα αναπηρίας, διαφορετικότητας αλλά και με την ιδιαίτερη αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς.
Η γωνιά Etwinning του σχολείου μας για το 2023-24!
Το ψωμί
Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας, της μελετης περιβάλλοντος και των θρησκευτικών μελετήσαμε όλα όσα εχουν σχέση με την καλλιέργεια του σταριού και την παραγωγή του ψωμιού, τώρα και στο παρελθόν. Επίσης μελετήσαμε τη σημασια του στην καθημερινή ζωή των Ελληνων και στη Λειτουργική ζωή της Ορθοδοξης πίστης μας.
Τέλος, πλάσαμε, ψήσαμε και φάγαμε τα δικά μας πρόσφορα και ψωμάκια.
Δευτέρα 22 Απριλίου εορτάζεται η Ημέρα της Γης (Earth Day) 2024
Σήμερα Δευτέρα 22 Απριλίου εορτάζεται η Ημέρα της Γης
(Earth Day) 2024
Η Ημέρα της Γης (Earth Day) αποτελεί μια ημερομηνία κατά την οποία διοργανώνονται εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο με στόχο την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα.
Έτσι και η Δ΄ τάξη αξιοποιώντας όσα έχει μάθει και με όσα έχει προβληματιστεί σχετικά με την σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον , με το σπίτι του δηλαδή αποτύπωσε τα συναισθήματα και τις σκέψεις της δημιουργώντας αφίσες ευαισθητοποίησης για τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.
Η Ημέρα της Γης συντονίζεται παγκοσμίως από το Δίκτυο Ημέρας της Γης (Earth Day Network) και εορτάζεται σε περισσότερες από 175 χώρες κάθε χρόνο.
To 2009, τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης»
Η Ημέρα της Γης έχει προγραμματιστεί για τις 22 Απριλίου τουλάχιστον μέχρι το 2025
Η έμπνευση του θεσμού αποδίδεται στον ακτιβιστή Τζον ΜακΚόννελλ το 1969 σε ένα Συνέδριο της UNESCO στο Σαν Φρανσίσκο.
Εκδηλώσεις έλαβαν χώρα για πρώτη φορά στο Σαν Φρανσίσκο και άλλες πόλεις στις 21 Μαρτίου 1970, ημέρα της εαρινής ισημερίας στο Βόρειο Ημισφαίριο
Σήμερα, η Ημέρα της Γης έχει φτάσει σε περισσότερες από 190 χώρες και γιορτάζεται από περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους κάθε χρόνο, οι οποίοι στέλνουν το μήνυμα στις κυβερνήσεις και στους συνανθρώπους τους ότι η μάχη υπέρ του περιβάλλοντος είναι αναγκαία, η μάχη υπέρ του περιβάλλοντος είναι μάχη υπέρ του μέλλοντος της Γης