Βραβεία για το 11ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης στο Διεθνή Διαγωνισμό «Κύπρος-Ελλάδα- Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στον Όμιλο με θεματική
«Ευρωπαϊκά Συνεργατικά Έργα E twinninnig» και συντονίστρια τη
Διευθύντρια Θάνου Δέσποινα, ταξίδευσαν στην Κύπρο για να παρευρεθούν
στην τελετή Βράβευσης του Διεθνούς Διαγωνισμού «Κύπρος-Ελλάδα-
Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες» που έλαβε χώρα στη Λευκωσία στις 23
Απριλίου 2024. Τα ευρωπαϊκά συνεργατικά έργα e twinning διακρίθηκαν σε
πολλά επίπεδα.
 Καταρχάς έλαβαν το 1 ο Βραβείο στην κατηγορία Τρισδιάστατες
Κατασκευές για το έργο «Όνειρο»,
https://www.youtube.com/watch?v=_ngZFODQq_4 μια συνεργασία
του 11 ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, του Αθηναϊδείου Γυμνασίου
Καθολικής Λεμεσού και του Ζήσειου Δημοτικού σχολείου Κοζάνης.
 Επίσης έλαβαν το 2 ο βραβείο στην κατηγορία Εικαστικά Έργα, ένα
ακόμα συνεργατικό έργο με τίτλο «Η Κύπρος Εάλω», συνεργασία του
11 ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και του Αθηναϊδείου Γυμνασίου
Καθολικής Λεμεσού στα πλαίσια του e twinning έργου μας «1974-
2024: Αναμνήσεις Εισβολής -Ευκαιρίες Συγχώρεσης».
 Το επόμενο βραβείο αποτελεί μια ακόμα συνεργασία ευρύτερης βάσης
αφού τα συνεργαζόμενα σχολεία ήταν 9, τόσο από την Ελλάδα
(Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Τήνος, Ρέθυμνο), όσο και από την Κύπρο
(Λεμεσός, ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου) και αφορούσε τα e twinning
έργα με τίτλο « Όταν τα ειδώλια αφηγούνται» και «Biodivers CY».
Πρόκειται για το 4 ο Βραβείο στην κατηγορία Ταινίες τεκμηρίωσης και
το 3 ο Βραβείο σε μια νέα για το διαγωνισμό κατηγορία, το «Κυπριακό»,
https://www.youtube.com/watch?v=q0KMuPwKhQw το επικολυρικό
ποίημα της Αλέξιας Βασιλείου, την οποία είχαν την ευκαιρία τα παιδιά
του Ομίλου να συναντήσουν διαδικτυακά τον περασμένο Φεβρουάριο.
 Τέλος, το σχολείο μας έλαβε ένα ακόμα βραβείο, το 2 ο , στην
κατηγορία project. Πρόκειται για μια ακόμα συνεργασία με το 4ο
γυμνάσιο Χαριλάου Θεσσαλονίκης.
Η Διευθύντρια του 11 ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και
Συντονίστρια του Ομίλου για τα Ευρωπαϊκά Έργα
Δέσποινα Γ. Θάνου

εικόνα Viber 2024 04 28 21 38 14 906              ΒΡΑΒΕΥΣΗ 4                      ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΘΑΝΟΥ

Κατηγορίες: Διακρίσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βραβεία για το 11ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης στο Διεθνή Διαγωνισμό «Κύπρος-Ελλάδα- Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες»

1 η Απριλίου 2024 Ημέρα γιορτής, μνήμης και τιμής στο 11 ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Δευτέρα, 1 η Απριλίου 2024 είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας, το 11 ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, συνεργάτες και φίλους από την Κύπρο     https://www.youtube.com/watch?v=FhtNvOJfBeQ&t=2s επισφραγίζοντας μια συνεργασία που είχε ξεκινήσει πριν τρία χρόνια μέσα από ένα έργο e twinning. Η αρχική αυτή συνεργασία ρίζωσε και έφερε καρπούς. Φέτος, 50 χρόνια μετά την τουρκική εισβολή και κατοχή ενός σημαντικού τμήματος του νησιού, προσπαθήσαμε να υπενθυμίσουμε σε όσους λησμόνησαν και να συντελέσουμε στη βιωματική μάθηση όσων δεν γνώρισαν τα γεγονότα και τις διαρκείς συνέπειες τους.
Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας δημιουργώντας ένα συνεργατικό ευρωπαϊκό έργο e twinning με τίτλο «1974-2024: Αναμνήσεις Εισβολής-Ευκαιρίες Συγχώρεσης». Στην πορεία του, μικροί και μεγάλοι, βιώσαμε τμήματα της πρόσφατης ιστορίας του πολύπαθου νησιού μέσα από προσωπικές μαρτυρίες των κυριών Μάντολες, Κουλουμή-Χριστοφή, Παναγιώτου και Πιτσιλλίδη. https://drive.google.com/file/d/1tUpLSw9jEhaR_6ySgWmcyc1CHBOqK3GU/view Τα παιδιά άκουσαν, είδαν, ρώτησαν, έμαθαν, αναρωτήθηκαν, συζήτησαν και δημιούργησαν. Δημιούργησαν ποιήματα, αφίσες, κολάζ, ζωγραφιές, έμαθαν τραγούδια και χορούς κυπριακούς και προετοίμασαν θεατρικό δρώμενο.
Την 1 η Απριλίου 2024 έλαβε χώρα και η τελετή Αδελφοποίησης στο 11ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, μεταξύ του σχολείου μας και του Αθηναϊδειου
Γυμνασίου Καθολικής Λεμεσού. Μαθητές και μαθήτριες των δύο σχολείων, οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο συγκεκριμένο έργο από το Αθηναΐδειο
Γυμνάσιο Λεμεσού, την Τεχνική Σχολή Παραλιμνίου και το Δημοτικό Άνω Κώμης Κοζάνης, μετά από τη διαδικτυακή τους γνωριμία και συνεργασία μέσω της πλατφόρμας ε- twinning συναντήθηκαν και δια ζώσης! Τραγούδησαν και χόρεψαν μαζί, έφεραν στη σκηνή δρώμενα συγκλονιστικά, τόσο της περιόδου 1955-΄59, όσο και του 1974, απήγγειλαν τα ποιήματα που δημιούργησαν, σε μια σεμνή τελετή που δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο, μια τόσο σημαντική ημέρα για το νησί, την επέτειο έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα 1955 – ΄59.    https://www.youtube.com/watch?v=cgnOHoZrA1U&t=2822s .
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Αντιδήμαρχος Παιδείας κ Θεοδωράκη Έφη, ο Διευθυντής του 14ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης κ. Πευκίδης Σταύρος, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Με την έναρξη της τελετής υπογράφηκε το πρωτόκολλο Αδελφοποίησης των δύο σχολείων με την παρουσία του Διευθυντή του Αθηναΐδείου Γυμνασίου κ Παναγιώτη Ανδρέου και της
Διευθύντριας του 11ου Γυμνασίου κ Δέσποινας Θάνου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέρος των έργων των παιδιών βραβεύτηκε στον 10ο Διεθνή Διαγωνισμό «Κύπρος- Ελλάδα- Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες» Η τρισδιάστατη κατασκευή, με τίτλο «Όνειρο»  https://www.youtube.com/watch?v=_ngZFODQq_4  έλαβε το 1 ο Βραβείο και η αφίσα με τίτλο «Εάλω η Κύπρος» το 2 ο . Τέλος δόθηκε ραντεβού στην Κύπρο για μια δεύτερη συνάντηση με στόχο τη διατήρηση των δεσμών φιλίας που πλέον ενώνει τα αδελφοποιημένα σχολεία!
Ευχαριστώ θερμά τις συναδέλφους από το Αθηναϊδειο Γυμνάσιο Καθολικής Λεμεσού κυρίες Έλλη Τσίκκου, Ειρήνη Παναγιώτου και Ανδρονίκη Χρυσοστόμου , της Τεσεκ Παραλιμνίου κυρίες Κουτσού Αντιγόνη και Ματθαίου Λουκία και τη διευθύντρια του Ζήσειου δημοτικού σχολείου Θάνου Αθανασία που αποδεικνύουν έμπρακτα ότι το κοινό έργο E-twinning «1974- 2024: Αναμνήσεις Εισβολής, Ευκαιρίες Συγχώρεσης", ένωσε με στενούς δεσμούς τα σχολεία μας.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά, από την Ελλάδα και την Κύπρο που συνετέλεσαν καταλυτικά στη δημιουργία και εμβάθυνση των προαιώνιων δεσμών μας και ευχαριστίες σε όσους συνέβαλαν υλικά και ηθικά στην επιτυχία της εκδήλωσης.

Η Διευθύντρια του 11 ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και

Υπεύθυνη για τα Ευρωπαϊκά έργα  e twinning

Δέσποινα Γ. Θάνου

Ελια

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1 η Απριλίου 2024 Ημέρα γιορτής, μνήμης και τιμής στο 11 ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Ετικέτα ποιότητας e twinning “Τα Δικαιώματα του παιδιού μέσα από την τέχνη”

National Quality Label 2947198 page 0001

Για δεύτερη συνεχή χρονιά απονέμεται στο σχολείο μας η εθνική ετικέτα ποιότητας για το συνεργατικό έργο e twinning «Τα Δικαιώματα του παιδιού μέσα από την Τέχνη». Πρόκειται για ένα έργο στα πλαίσια του οποίου συνεργάστηκαν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από 8 σχολεία, διαφόρων βαθμίδων, της Ελλάδας και της Κύπρου.
Κύριος σκοπός του έργου ήταν οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί να γνωριστούν και να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων ώστε να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, τα οποία στη συνέχεια αποτύπωσαν μέσω της τέχνης. Επίσης τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν πολλά και διαφορετικά εργαλεία web 2.0 .
Τέλος, ταξιδέψαμε στην Κύπρο και επισκεφτήκαμε κάποια από τα σχολεία με τα οποία συνεργαστήκαμε στη Λεμεσό και στην Αγία Νάπα. Οι συνεργάτες μας, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες μας υποδέχτηκαν, μας ξενάγησαν στα σχολεία τους και συν-εργαστήκαμε στα πλαίσια της ημερίδας που είχαν οργανώσει, συμμετέχοντες στις εκθέσεις και στους σταθμούς εργασίας. Όταν έφτασε η ώρα να αναχωρήσουμε τα παιδιά μας είχαν ήδη δημιουργήσει παρέες και έπαιζαν στην αυλή του σχολείου με τους νέους τους φίλους.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μαθητές και τις μαθήτριές της Β΄ τάξης του Γυμνασίου μας με τους οποίους εργαστήκαμε κατά τη διάρκεια της περασμένης σχολικής χρονιά. Ήταν εξαιρετικό το δώρο που μου χάρισαν.
Η υπεύθυνη του έργου- Διευθύντρια του 11ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Δέσποινα Θάνου

Ακολουθεί ένα ποίημα που έγραψαν οι μαθήτριες Βασιλική, Μαρίλια και Νεφέλη περιγράφοντας τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη στο σχολείο της Λεμεσού.

Παιδιά μας υποδέχτηκαν με χαρά μεγάλη,
Παιχνίδια ετοιμάσανε με όλη τους τη χάρη.
Σταθμό, σταθμό πηγαίναμε και παίζαμε μαζί,
Χυμό και κέικ φάγαμε, χαρήκαμε πολύ.
Πλακάκια βάψαμε πολλά με τα παιδιά παρέα
Κάναμε και γυμναστική περνώντας τόσο ωραία.
Θέλω να πω Ευχαριστώ, με όλη την καρδιά μου
Και ας μην τους δω ποτέ ξανά, τους στέλνω τα φιλιά μου.

Κατηγορίες: Διακρίσεις, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ετικέτα ποιότητας e twinning “Τα Δικαιώματα του παιδιού μέσα από την τέχνη”

Πώς χρησιμοποιώ εργαλεία web.2 σε έργα e twinning

Το συγκεκριμένο άρθρο γράφεται περισσότερο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του e twinning σεμιναρίου με τίτλο “Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία” που μαζί με τα άλλα σεμινάρια με βοήθησαν να δημιουργήσω έργα e twinning και να μάθω να χρησιμοποιώ νέα εργαλεία για έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησης.

 Θεωρώ όμως ότι δεν στερείται αξίας. Αποτελεί απόδειξη του μότο που έχω για τη ζωή: “γηράσκω αεί διδασκόμενος”. Έχω την τύχη να είμαι “μια ζωή” στο χώρο της εκπαίδευσης. Δεν έφυγα ποτέ από το σχολείο! Μαθήτρια, εκπαιδευτικός, εκπαιδευτικός στο σχολείο από το οποίο αποφοίτησα, συνάδελφος των καθηγητών/τριών μου, εκπαιδευτικός σε χωριά, στην  παραμεθόριο, σε κωμοπόλεις, στην πόλη που έχτισα την ενήλικη ζωή μου. 

Είμαι ευτυχισμένη που είμαι πάντα “μαθήτρια”. Ελπίζω αυτό να αποτελεί το μεγαλύτερο μήνυμα που θέλω να στείλω στα παιδιά μου, τόσο τα βιολογικά, που με στηρίζουν και με ενθαρρύνουν πάντα, όσο και στους μαθητές/τριές μου.

Σε ό,τι αφορά τα συνεργατικά εργαλεία που χρησιμοποίησα θα σας παρουσιάσω το συνεργατικό μας padlet που έγινε για τις ανάγκες του έργου μας “Οδοιπορικό στη Βόρεια Εύβοια: Μελετώντας τον περιβαλλοντικό και πολιτιστικό της πλούτο” καθώς και ένα βιντεάκι που δημιουργήσαμε με τα παιδιά στο πλαίσιο του παραπάνω έργου.

Μετάβαση στο padlet.com

 

 

Κατηγορίες: Ιδέες | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πώς χρησιμοποιώ εργαλεία web.2 σε έργα e twinning

Όταν οι κόποι ανταμείβονται

Ίσως είναι βαρύγδουπος ο τίτλος του άρθρου αλλά εκφράζει όλο τον ενθουσιασμό και τη χαρά των μαθητών και μαθητριών μου. Άλλωστε οι ίδιοι τον επέλεξαν.

Από καιρό περιμέναν την έκπληξη που τους είχα υποσχεθεί. Ήξερα, αλλά δεν έλεγα τίποτα. Οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή , όλο και πιο συχνά. “Κυρία ποια είναι η έκπληξη; Πότε θα τη δούμε; θα πάμε κάποια εκδρομή;” Στο τέλος αναγκάστηκα να αποκαλύψω ότι είχε σχέση με το συνεργατικό έργο μας για τη Βόρεια Εύβοια. Μπήκαμε με τα παιδιά στη σελίδα του Bravo Schools και η χαρά τους ήταν μεγάλη όταν είδαν το έργο που με τόσο ενθουσιασμό και αγάπη έφτιαξαν στις συναντήσεις μας, στην εκδρομή που πραγματοποιήσαμε στα Μακεδονικά Τέμπη, στις συνεργατικές δράσεις μας με το Δημοτικό σχολείο Ωρεών της Βόρειας Εύβοιας και το 39ο Περιστερίου να παίρνει βραβείο.

Για λίγο καιρό όλα κυλούσαν ομαλά και εμείς ξεκινήσαμε τις δράσεις μας. Όταν…εκεί λίγο μετά την 28η Οκτωβρίου μπαίνω στην αίθουσα και τους ζητώ να με ακολουθήσουν. Έκπληκτοι βγαίνουν έξω. Βλέπουν ένα τεράστιο πακέτο. Πλησιάζουν και αναρωτιούνται. Κάποιος παρατηρεί την ετικέτα, Bravo Schools. Επιφωνήματα, ενθουσιασμός, χαρά! Αρχίζουμε να ξετυλίγουμε το δώρο μας. Απομακρύνουμε χαρτόνια, χαρτιά, προστατευτικά και εμφανίζεται ένας ολοκαίνουργιος διαδραστικός πίνακας! Εκεί πια η χαρά έφτασε στο απόγειό της. Οι φωτογραφίες στη συνέχεια είναι μόνο ενδεικτικές! Περιμένουμε πώς και τι να μπει στην αίθουσά μας και να αποτελέσει εργαλείο που θα μας προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες απολαυστικής εργασίας!

Eυχαριστούμε Bravo Schools!

Bravo παιδιά!!!

bravo4   bravo3

bravo1 1  bravo6

bravo5  bravo1 1

ΒΡΑΒΕΙΑ-BRAVO-SCHOOLS-2022-Σ.Π.-11o-ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-3

Κατηγορίες: Διακρίσεις | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Όταν οι κόποι ανταμείβονται

Δύο Ετικέτες ποιότητας e -Twinning για τα ισάριθμα έργα μας

Στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε δίκτυα σχολείων και να δώσουμε στους μαθητές και τις μαθήτριες μας τη δυνατότητα να συνεργαστούν με συμμαθητές τους από άλλα σχολεία, αλλά και από άλλες χώρες, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022 πραγματοποιήσαμε δύο έργα e twinning που έτυχαν ευρύτατης αποδοχής και κέρδισαν ετικέτες ποιότητας. Τα έργα απευθυνόταν κατά κύριο λόγο σε παιδιά της Α΄ Γυμνασίου αλλά είχαμε και συμμετοχές από τη Β΄ τάξη.

Α. Το πρώτο έργο δομήθηκε με αφορμή το πρόγραμμα του ΙΕΠ «Στηρίζουμε Βόρεια Εύβοια» και είχε τίτλο «Οδοιπορικό στη Βόρεια Εύβοια: Μελετώντας τον περιβαλλοντικό και πολιτιστικό της πλούτο». Ήταν το πρώτο έργο που εισηγηθήκαμε και ξεκίνησε ως συνεργασία του σχολείου μας με το δημοτικό σχολείο της Κηρίνθου στη Βόρεια Εύβοια. Σύντομα δεχτήκαμε πολλές προτάσεις συνεργασίας από σχολεία της Βόρειας Εύβοιας, όπως το δημοτικό Ωρεών, το ΕΕΕΕΚ Καμαριών, το γυμνάσιο Αγίας Άννας, αλλά και το 39ο δημοτικό Περιστερίου. Ακολούθησε μια εξαιρετική συνεργασία που ενέπλεξε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες σε μια πλατφόρμα αλληλογνωριμίας, ανταλλαγής ιδεών και δημιουργικών δραστηριοτήτων που γινόταν εξ΄ αποστάσεως, τόσο σύγχρονα, όσο και ασύγχρονα. Η πλατφόρμα του e- twinning ήταν ένα θαυμάσιο εργαλείο που γεφύρωσε τις αποστάσεις και ενίσχυσε τη συνεργασία μας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να τη γνωρίσουν και να μάθουν να τη χρησιμοποιούν αλλά επίσης να προετοιμαστούν ώστε να αντιμετωπίζουν πιθανούς κινδύνους στο διαδίκτυο.

Πέραν τούτου, γνώρισαν βιωματικά την περιοχή που επλήγη από τη φωτιά του καλοκαιριού του 2021, είδαν τον τόπο μέσα από τα μάτια των μαθητών και μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών της περιοχής, συνεργάστηκαν μαζί τους για να ανακαλύψουν τα κρυμμένα μυστικά του τόπου, να λάβουν μέρος σε περιβαλλοντικές διαδρομές αλλά και να προσεγγίσουν τα πολιτιστικά μνημεία της φύσης και των ανθρώπων. Επίσης ήρθαν σε επαφή με φορείς του τόπου αλλά κα με τους εθελοντές του Προκοπίου με τους οποίους συνομίλησαν και προβληματίστηκαν εκφράζοντας τις ανησυχίες και τις αγωνίες δημιουργικά χρησιμοποιώντας διάφορες μορφές τέχνης και λόγου.

Το έργο στις 7/9/2022 έλαβε την εθνική ετικέτα ποιότητας .

 

 

 

Β. Το δεύτερο έργο, με τίτλο «Η Κύπρος μας» ήταν μια εξαιρετική συνεργασία του 11ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης με 11 σχολεία από τη Λεμεσό, τη Λευκωσία, την Πάφο και την ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου. Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα  eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων ώστε να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα του πολιτισμού, γνωρίζοντας τον πολιτιστικό πλούτο του νησιού. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας βίωσαν την παράδοση και τη λαογραφία του νησιού, εργάστηκαν και έπαιξαν με συμμαθητές/τριές τους από την Κύπρο, μελέτησαν την κοινή πολιτιστική μας παράδοση, έψαξαν παλιά επαγγέλματα, παραδοσιακά φαγητά και γλυκά, δοκίμασαν την κυπριακή βασιλόπιτα που ετοιμάσαμε, γνώρισαν πασχαλινά έθιμα και παρασκευές υπό τις οδηγίες της κυρίας Δωρίτας Βοσκαρίδου.

Το έργο μας στις 7/9/2022 έλαβε την εθνική ετικέτα ποιότητας και σύντομα περιμένουμε και την ευρωπαϊκή.

Συγχαίρω από τα βάθη της καρδιάς μου τους μαθητές και τις μαθήτριές μου, που με μεγάλη προθυμία ασχολήθηκαν με τα  έργα μας. Ευχαριστώ επίσης τις οικογένειές τους που ήταν πάντα στο πλευρό μας.

Θάνου Δέσποινα

ΠΕ02- ΠΕ01

 

Κατηγορίες: Διακρίσεις | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δύο Ετικέτες ποιότητας e -Twinning για τα ισάριθμα έργα μας

Bravo Schools “Στηρίζουμε Βόρεια Εύβοια- Η χλωρίδα της Βόρειας Εύβοιας

BRAVO SCHOOLS

Τα ευχάριστα νέα ξεκίνησαν από νωρίς!!!

Κατακαλόκαιρο, μας ήρθε το μαντάτο ότι το σχολείο μας λαμβάνει, πέρα από διάκριση και

Βραβείο στην κατηγορία ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ για την καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση με τίτλο: «Στηρίζουμε Βόρεια Εύβοια: H χλωρίδα της Βόρειας Εύβοιας»

και εντάσσεται στο Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022, με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου του 11ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και ειδικότερα του Α3, θελήσαμε να στηρίξουμε έμπρακτα τη Βόρεια Εύβοια. Έτσι ήρθαμε σε επαφή με σχολεία της περιοχής αλλά και ένα σχολείο της Αθήνας και πραγματοποιήσαμε κάποιες συνεργατικές δράσεις. Ένα μικρό μέρος τους αφορούσε και τη χλωρίδα της περιοχής, για το οποίο βραβευτήκαμε, σε συνεργασία με το δημοτικό σχολείο  των Ωρεών της Βόρειας Εύβοιας και το 39ο δημοτικό Περιστερίου. Στα πλαίσια της δράσης μας πραγματοποιήσαμε διαδικτυακές και δια ζώσης συναντήσεις. Μάλιστα, δημιουργήσαμε και ένα «ζωντανό» έργο τέχνης με τίτλο «Όταν η φύση προσφέρει την παλέτα» στον περιβαλλοντικό περίπατο που πραγματοποιήσαμε τον περασμένο Μάιο. Οι δράσεις μας περιλάμβαναν επίσης δημιουργία ψηφιακής αφίσας και παιχνιδιού για τα αγριολούλουδα της Βόρειας Εύβοιας, παρασκευές που βασίζονται σε πρώτες ύλες που προσφέρει η φύση, ψηφιακό βιβλίο με ζωγραφιές, τραγούδια, ποιήματα, ιστορίες και παραμύθια από και για τη φύση, διαδικτυακές συναντήσεις συνεργασίας και άλλα πολλά.

Ευχαριστώ ολόψυχα τις μαθήτριες και τους μαθητές μου για την άψογη συνεργασία μας.

BRAVO SCHOOLS!!!

Μπράβο παιδιά!!!

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Θάνου Δέσποινα ΠΕ02- ΠΕ01

 

 

 

Κατηγορίες: Διακρίσεις | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Bravo Schools “Στηρίζουμε Βόρεια Εύβοια- Η χλωρίδα της Βόρειας Εύβοιας

Κύπρος- Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες. Βράβευση των μαθητών και εκπαιδευτικών του 11ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης

3

5

5 1

9

8

Βράβευση των μαθητών και μαθητριών του 11ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης στην Κύπρο

Με την ομάδα των μαθητών που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα «Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες» και στον αντίστοιχο διαγωνισμό πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κύπρο από τις 8-12 Μαΐου 2022.
Στις 10 Μάϊου ομάδα μαθητών/τριών με την κυρία Θάνου παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν προκριθεί στο συνέδριο, στη Δημοσιογραφική Εστία Ένωσης Συντακτών Λευκωσίας. Οι εργασίες μας είχαν τίτλο:
«Συνεργατικά έργα e-twinning ως γέφυρες Ελλάδας- Κύπρου ή Πώς η τεχνολογία γεφυρώνει την Ελλάδα με την Κύπρο, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον» και
«Διακόσια χρόνια από την ελληνική επανάσταση και ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός μέσα από το έργο του Βασίλη Μιχαηλίδη «9η Ιουλίου 1821, εν Λευκωσία Κύπρου».
Την επόμενη μέρα, 11 Μαϊου 2022 πήραμε μέρος στην τελετή βράβευσης που έλαβε χώρα στο δημοτικό θέατρο Στροβόλου στη Λευκωσία. Εκεί βραβευτήκαμε για το έργο μας «Διαδικασία μύησης των μαθητών/τριών στην παράδοση της Κύπρου- Μαθαίνω την παράδοση της Κύπρου δρώντας ενεργητικά».
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τους 34 μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και ιδιαίτερα τη Βούγια Δήμητρα και Κυριακίδη Ελευθερία από το Β1, Κόκκαλη Γεωργία και Οικονόμου Φανή-Ιωάννα από το Β2, τη Χατζηπάνου Αγάπη, τον Στυλιανόπουλο Αντώνη, το Στόϊκο Αγαμέμνονα και Τριανταφύλλου Γιώργο από το Β3 για τη σημαντική συνεισφορά τους στην παρουσία μας στο συνέδριο, καθώς και τους αγαπητούς μου συναδέλφους Καντάρ Γρηγόρη και Σεϊρεκίδη Στέλιο για την όλη συμβολή τους.
Η υπεύθυνη του προγράμματος
Θάνου Δέσποινα
ΠΕ02- ΠΕ01

Κατηγορίες: Διακρίσεις | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κύπρος- Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες. Βράβευση των μαθητών και εκπαιδευτικών του 11ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη με τους εθελοντές του Προκοπίου της Βόρειας Εύβοιας στα πλαίσια του e twinning έργου μας “Οδοιπορικό στη Βόρεια Εύβοια: Μελετώντας τον περιβαλλοντικό και πολιτιστικό της πλούτο”

1Συνέντευξη με τους εθελοντές του Προκοπίου

Την Κυριακή 3 Απριλίου 2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες κάποιων από τα συνεργαζόμενα του e twinning έργου μας «Οδοιπορικό στη Βόρεια Εύβοια: Μελετώντας τον περιβαλλοντικό και πολιτιστικό της πλούτο» είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν διαδικτυακή συνάντηση με τους εθελοντές του Προκοπίου της Βόρειας Εύβοιας. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν η κυρία Θάνου Δέσποινα από το 11ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με ομάδα μαθητών/τριών, η κυρία Γεωργαντή Ελευθερία από το 39ο Δημοτικό Περιστερίου και η κυρία Τσελίκα Χριστούλα και Κωνσταντά Κατερίνα από το Δημοτικό Ωραιών με τις δικές τους ομάδες μαθητών/τριών και ο κύριος Τσικλής Τάσος από το Δημοτικό Κηρίνθου με τα παιδιά του, ο οποίος ανέλαβε και την οργάνωση της συνάντησης.
Τα παιδιά μας είχαν μεγάλη αγωνία αλλά και ανυπομονησία να δουν, να ακούσουν, να μιλήσουν και να ρωτήσουν τους εθελοντές για το έργο τους. Μαζί μας συνδέθηκαν για να λύσουν τις απορίες των παιδιών ο πρόεδρος των εθελοντών κύριος Δημήτρης Βετσονούρης και οι κύριοι Δημήτρης Κυρύτσης και Νίκος Ενοτιάδης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κυριολεκτικά βομβάρδισαν τους εθελοντές που με χαρά απαντούσαν σε όλες τις απορίες τους. Στο ερώτημα που αφορούσε το ωράριο εργασίας τους οι εθελοντές μας έδωσαν στα έκπληκτα παιδιά μας την απάντηση ότι είναι σε ετοιμότητα 24 ώρες το 24ωρο και εναλλάσσονται διαρκώς. Μίλησαν για την απόφασή που τους οδήγησε να ενταχθούν στην ομάδα εθελοντών που δεν ήταν άλλη από τη σκέψη για το κοινό καλό, για το πώς εκπαιδεύτηκαν , αλλά και πώς εκπαιδεύουν τους άλλους δημιουργώντας αυτή την αλυσίδα προστασίας. Ότι οι ώρες εργασίας τους είναι ατέλειωτες και κάποιες φορές γίνονται μέρες, σχεδόν χωρίς ξεκούραση, όπως το περασμένο καλοκαίρι. Ότι αυτό που τους παρακινεί είναι η θέληση, η αγάπη και το πνεύμα του εθελοντισμού που είναι άσβεστο. Στο ερώτημα των παιδιών αν λείπουν στις οικογένειές τους και τα δικά τους παιδιά μας απάντησαν ότι πολλές φορές συμβαίνει αυτό, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο. Μάλιστα τόνισαν ότι οι οικογένειές τους το αποδέχονται και σχεδόν ολόκληρες οι οικογένειες προσφέρουν εθελοντική εργασία. Μας είπαν «Πάντα ο γονιός είναι το παράδειγμα για τα παιδιά». «Πρέπει να γινόμαστε παράδειγμα για τους άλλους». «Είμαστε ένας ζωντανός οργανισμός και το κάθε μέλος μπορεί και πρέπει να συνεισφέρει». Στο σημείο αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ρώτησαν πώς και πότε μπορούν να ενταχθούν και αυτοί σε κάποια εθελοντική ομάδα. Μάλιστα κάποια παιδιά είπαν «Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε;;;»
Οι εθελοντές μίλησαν στα παιδιά για το τι είναι αντιπυρική περίοδος, η οποία ξεκινά 1 Απριλίου στην Εύβοια και συνεπώς από αυτή την ημερομηνία και έπειτα απαγορεύεται η καύση, άρα οι εθελοντές είναι σε επιφυλακή. Επίσης απάντησαν σε ερωτήσεις τους για το ποιοι είναι οι κίνδυνοι που απειλούν το δάσος, αν οι καταστροφές οφείλονται στους ανθρώπους ή σε φυσικούς παράγοντες. Όπως ήταν αναμενόμενο, αρκετές ερωτήσεις περιστράφηκαν γύρω από την καταστροφή του περασμένου καλοκαιριού. Μίλησαν στα παιδιά για το «τρομακτικό» θερμικό φορτίο που είχε δημιουργηθεί και ότι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ιδιαίτερου μικροκλίματος που δημιουργούσε μεγάλα φορτία αέρα, αλλά και για τις τεράστιες εκτάσεις που κάηκαν . Μία συνάδελφος από την Εύβοια πρόσθεσε σ΄ αυτό το σημείο «Βλέπω πια από το παράθυρό μου κεράκια αντί για δέντρα».
Σε ότι αφορά τις γενικότερες δράσεις που περιλαμβάνει η δουλειά τους μας είπαν ότι ασχολούνται και με τον καθαρισμό των ακτών αλλά και με θέματα που αφορούν προστασία από σεισμούς και πλημμύρες αλλά και άλλες φυσικές καταστροφές. Επίσης μόνιμη έγνοια τους είναι η προετοιμασία έτσι ώστε να προκύψουν όσο το δυνατόν λιγότεροι κίνδυνοι ή να περιοριστούν οι διαστάσεις τους. Ακόμη μας είπαν ότι η απόφασή τους να ενταχθούν στους εθελοντές ήταν εύκολη και στην ουσία ήρθε αυτόματα χωρίς δεύτερη σκέψη. Μας μίλησαν για τα ελάχιστα μέσα που διαθέτουν. Είπαν χαρακτηριστικά «έχουμε ένα παλιό αυτοκίνητο και ένα άλλο του δήμου». Τέλος, τόνισαν ότι τώρα είναι περίοδος δεντροφύτευσης και αλλαγής του όλου κλίματος.
Θα ήθελα να κλείσω με μια φράση που κατέκλεισε το μυαλό μου δημιουργώντας μια εικόνα «Δεν μπορώ να διανοηθώ να βγω και να μη δω τα πεύκα έξω από το παράθυρό μου. Οφείλω να δημιουργήσω ξανά το χαμένο μου παράδεισό. Όποιος θέλει και όσο θέλει ας βοηθήσει. Δεν θα σταματήσω να αγωνίζομαι».
Με τις θερμότερες ευχαριστίες μας γ΄ αυτή τη άλλη ματιά που μας χάρισαν. Ήταν ένα δώρο για μας και χρωστάμε το αντίδωρο.
Θάνου Δέσποινα
ΠΕ02- ΠΕ01

Κατηγορίες: Μαθητές/τριες, Συνεντεύξεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συνέντευξη με τους εθελοντές του Προκοπίου της Βόρειας Εύβοιας στα πλαίσια του e twinning έργου μας “Οδοιπορικό στη Βόρεια Εύβοια: Μελετώντας τον περιβαλλοντικό και πολιτιστικό της πλούτο”

Οι Εθνοσυνελεύσεις

Οι εθνοσυνελεύσεις από τη μαθήτρια του Γ3 Ζωή

Με την έναρξη της Επανάστασης συγκροτήθηκαν τοπικές κυβερνήσεις. Επειδή όμως οι τοπικές κυβερνήσεις αδυνατούσαν να συντονίσουν συνολικά τον αγώνα, κρίθηκε απαραίτητη η ύπαρξη κεντρικής πολιτικής διοίκησης.
Έτσι τα χρόνια της Επανάστασης πραγματοποιήθηκαν τρεις Εθνοσυνελεύσεις, με συμμετοχή αντιπροσώπων από τις επαναστατημένες περιοχές.

Α΄ Εθνοσυνέλευση
Παράλληλα με τους τοπικούς οργανισμούς που ιδρύονταν, θα έπρεπε να συγκροτηθεί και μια εθνική Βουλή μέσω της οποίας οι ασύνδετες ξεσηκωμένες επαρχίες θα μεταμορφώνονταν σε ενιαίο κυρίαρχο κράτος. Ήταν πλέον θέμα χρόνου για το τελικό βήμα αυτής της διαδικασίας. Στις 20 Δεκεμβρίου του 1821, αρχίζει στην Επίδαυρο η Α’ Εθνοσυνέλευση. Αποτέλεσε την πρώτη εθνικής κλίμακας συνέλευση, κατά την οποία θα γραφτεί η Διακήρυξη Ανεξαρτησίας της Ελλάδος, θα ψηφιστεί το πρώτο Σύνταγμα, το «Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος» και θα οριστεί το εθνικό σύμβολο, η ελληνική σημαία.

Όρκος Α΄ Εθνοσυνέλευσης

Ορκιζόμεθα εις το όνομα της τρισυποστάτου Θεότητος και εις το σεβαστόν όνομα της πατρίδος, να συσκεπτώμεθα εν ειλικρινεία καθαρά και αδελφική αγάπη, αδιαφορούντες περί των προσωπικών συμφερόντων μας και φροντίζοντες περί μόνου του κοινού της Ελλάδος συμφέροντος.
(Αυτός είναι ο όρκος των πληρεξούσιων παραστατών της Α΄ Εθνοσυνέλευσης. Η ανάγκη ενιαίας διοικητικής αρχής για ολόκληρο τον επαναστατημένο χώρο ήταν σαφής ήδη από το καλοκαίρι του 1821, αλλά κατέστη επιτακτική μετά την κατάληψη της Τριπολιτσάς και τη συνακόλουθη εδραίωση της Επανάστασης).

Προκειμένου η Εθνοσυνέλευση να συγκροτηθεί και να καθοριστούν επακριβώς οι στόχοι της, έπρεπε πρώτα να επιλυθούν, έστω και προσωρινά, οι σκληροί πολιτικοί ανταγωνισμοί της περιόδου.
Μέσα σε διάστημα 26 ημερών οι 59 Παραστάτες και οι σύμβουλοί τους, επιτέλεσαν έργο κεφαλαιώδους σημασίας για τα συμφέροντα της Επανάστασης και του νεογέννητου κράτους. Συνέταξαν και ψήφισαν τον πρώτο καταστατικό του χάρτη, το Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος, δημοσίευσαν τη μεγάλη Διακήρυξη της Εθνοσυνέλευσης, εξέλεξαν τα πρόσωπα που θα συγκροτούσαν την κεντρική Διοίκηση του κράτους και καθόρισαν τη στρατιωτική του δομή. Από την επομένη της λήξης των εργασιών της Συνέλευσης, στις 16 Ιανουαρίου 1822, οι επαναστάτες διέθεταν πλέον ένα οργανωμένο κράτος που θα υποχρέωνε εχθρούς, συμμάχους και ουδέτερους να το αναγνωρίσουν ως κυρίαρχο και ανεξάρτητο.
Στην πρώτη συνεδρίασή της, στις 20 Δεκεμβρίου, πρόεδρός της εξελέγη ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος
και γραμματείς ο Δημήτριος Τομαράς (ή Τομαρόπουλος) και ο Γεώργιος Σταυρίδης
Στην ίδια συνεδρίαση διορίστηκε τετραμελής επιτροπή, αποτελούμενη από τους Ιωάννη Σκανδαλίδη Πέτρο Σκυλίτζη Ομηρίδη, Αλέξιο Τζιμπουρόπουλο και Αναγνώστη Παπαγιαννόπουλο για την εξέταση των εφοδιαστικών εγγράφων των πληρεξουσίων.
Την ίδια ημέρα οι πληρεξούσιοι χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις βάσει της γεωγραφικής προέλευσής τους: Ανατολική Χέρσος Ελλάς (α΄ κλάση), Ύδρα-Σπέτσες-Ψαρά (β΄ κλάση), Δυτική Χέρσος Ελλάς (γ΄ κλάση) και Πελοπόννησος (δ΄ κλάση).

Για τη ρύθμιση των εργασιών της η Εθνοσυνέλευση ψήφισε Εσωτερικό Κανονισμό, τον οποίο είχε συντάξει δωδεκαμελής επιτροπή αποτελούμενη από μέλη των τεσσάρων κλάσεων: Θεόδωρος Νέγρης Γεώργιος Αινιάν, Δρόσος Μανσόλας, Ιωάννης Ορλάνδος, Πέτρος Σκυλίτζης Ομηρίδης , Αναγνώστης Μοναρχίδης, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, Ιωάννης Κωλέττης, Φώτιος Καραπάνος Παλαιών Πατρών Γερμανός, Πανούτσος Νοταράς
Εσωτερικός κανονισμός
Ο Εσωτερικός Κανονισμός όριζε ότι για τη συμπλήρωση απαρτίας έπρεπε να είναι παρόντα τα δύο τρίτα των πληρεξουσίων, προσδιόριζε τις αρμοδιότητες του προέδρου και των γραμματέων κατά τη διεξαγωγή των συνεδριάσεων και ρύθμιζε τα σχετικά με την τήρηση των πρακτικών.
Ακόμη, προέβλεπε πως κάθε κλάση καταλάμβανε συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα των συνεδριάσεων, ενώ τα μέλη της όφειλαν να έχουν συγκεκριμένη θέση και να υπογράφουν τα πρακτικά με συγκεκριμένη σειρά.
Ο Κανονισμός απαγόρευε την είσοδο στον χώρο οποιουδήποτε πλην των μελών της συνέλευσης, προέβλεπε πως οι συνεδριάσεις θα γίνονταν με «κλεισμένην θύραν» και απαγόρευε την κοινοποίηση των συζητήσεων. Η Α΄ Εθνοσυνέλευση ολοκλήρωσε τις εργασίες της στις 15 Ιανουαρίου 1822.

Η προσφορά της Α´ Εθνοσυνέλευσης της Επιδαύρου ήταν τεράστια, όχι μόνο λόγω των προφανών υπηρεσιών της στην οργάνωση και τη νομιμοποίηση της Επανάστασης, αλλά και γιατί αποτέλεσε παρακαταθήκη στην πολιτική παιδεία των Ελλήνων. Στο εξής, όποτε οι Έλληνες βρίσκονταν μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι του πολιτικού τους βίου, θα είχαν έτοιμη την πιο δίκαιη μέθοδο λήψης αποφάσεων: τη συγκρότηση εθνικής συνέλευσης. Οι υπόλοιπες Εθνοσυνελεύσεις του Αγώνα, αλλά και οι δύο μεγάλες Εθνοσυνελεύσεις του 19ου αιώνα που γέννησαν τα δύο πρώτα συντάγματα του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους συνιστούν “παιδιά” αυτής της πρώτης συγκέντρωσης στην Επίδαυρο.

Β΄Εθνοσυνέλευση
Η Β΄ Εθνοσυνέλευση συνήλθε με καθυστέρηση στις 29 Μαρτίου 1823 στο Άστρος. Λόγω των πολεμικών επιχειρήσεων, οι εκλογές πληρεξουσίων καθυστερούσαν και γι’ αυτό, με την έκδοση ειδικού νόμου (12.1.1823), παρατάθηκε η διάρκεια της Α΄ Περίοδου της Διοίκησης. Στη Β΄ Εθνοσυνέλευση μετείχαν αυτοδικαίως τα μέλη της προηγούμενης Διοίκησης και οι εκλεγέντες βάσει του εκλογικού νόμου, που είχε ψηφιστεί από τον Νοέμβριο του 1822.
Όρκος Β΄Εθνοσυνέλευσης
Ορκιζόμεθα εις το όνομα του Θεού και της Πατρίδος, άδολον πατριωτισμόν, ακραιφνή σύμπνοιαν και αποβολήν πάσης ιδιοφιλίας καθ’ όλας τας συνδιασκέψεις ημών εν ταύτη τη Εθνική Β΄ των Ελλήνων Συνελεύσει.
Από το ένα μέρος ήταν οι οπλαρχηγοί και οι κλεφταρματολοί, που είχαν κερδίσει την υποστήριξη και την αγάπη του κόσμου με τα κατορθώματα  και την γενναιότητά τους.Από το άλλο βρίσκονταν οι άνθρωποι που κατείχαν μέχρι τότε την εξουσία ανάμεσα στους ραγιάδες, οι προεστοί και οι κοτζαμπάσηδες, αλλά και οι Φαναριώτες, και οι οποίοι δεν ήθελαν με κανέναν τρόπο να την χάσουν μέσα από μια επανάσταση.
Αυτή η κατάσταση είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι Έλληνες να εκμεταλλευτούν την δύσκολη φάση που περνούσε το οθωμανικό κράτος, που προσπαθούσε να αντιμετωπίσει, από την μία τους πασάδες των επαρχιών που για διάφορους λόγους έρχονταν σε συγκρούσεις μεταξύ τους, από την άλλη τους γενίτσαρους σε διάφορα μέρη της αυτοκρατορίας, που εξεγείρονταν.
Οι διαμάχες ανάμεσα στους οπλαρχηγούς και τους προκρίτους για τον έλεγχο της εξουσίας οδήγησαν στο να δημιουργηθούν τρεις παρατάξεις:
Των Φιλικών, που αποτελούνταν από δημοκρατικούς με επικεφαλής τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και τον Δημήτριο Υψηλάντη
Των κοτζαμπάσηδων του Μοριά
Των Υδραίων καραβοκύρηδων οι οποίοι συνεργάζονταν και με τους Ρουμελιώτες οπλαρχηγούς.
Η Εθνοσυνέλευση, όπως γνωρίζουμε, πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 1823.Σε αυτήν κυριάρχησαν οι ομάδες των κοτζαμπάσηδων και των Υδραίων καραβοκύρηδων, με αποτέλεσμα ο Κολοκοτρώνης και οι άλλοι οπλαρχηγοί να παρακολουθούν τις εργασίες της από μακριά.

Στις 30 Μαρτίου, στη δεύτερη προκαταρκτική συνεδρίασή της, η Εθνοσυνέλευση εξέλεξε το προεδρείο της
πρόεδρος ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης
αντιπρόεδρος ο επίσκοπος Βρεσθένης Θεοδώρητος
αρχιγραμματέας ο Θεόδωρος Νέγρης
γραμματείς οι Σταμάτης Δημάκης
και Γεώργιος Χαρτουλάρης
Παράλληλα, τη φρούρηση της Εθνοσυνέλευσης είχαν αναλάβει οι Γ. Γιατράκος και Ν. Γιατράκος.

Η Β’ Εθνοσυνέλευση:
Κατάργησε τις τοπικές κυβερνήσεις (Πελοποννησιακή Γερουσία, κλπ.).
Ψήφισε νέο Σύνταγμα.
Ψήφισε διάφορες προοδευτικές αποφάσεις, όπως η κατάργηση της δουλείας (που στην Ευρώπη και την Αμερική ήταν νόμιμη εκείνη την εποχή) και η ελευθερία του τύπου.
Κατάργησε την θέση του αρχιστράτηγου (στην πραγματικότητα για να περιορίσει την δύναμη του Κολοκοτρώνη).

Στην διάρκεια της Εθνοσυνέλευσης ιδρύθηκαν τρία κόμματα, που κυριάρχησαν στην πολιτική ζωή της χώρας για πολλά χρόνια:

Το ρωσικό κόμμα, που το υποστήριζαν ο Κολοκοτρώνης και οι οπλαρχηγοί της Πελοποννήσου
Το γαλλικό κόμμα, που το υποστήριζαν ο Ιωάννης Κωλέττης και οι Ρουμελιώτες οπλαρχηγοί
Το Αγγλικό κόμμα, που το υποστήριζαν ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος και οι Υδραίοι καραβοκύρηδες.

Τα ονόματα των κομμάτων είχαν βγει, ανάλογα με το ποια χώρα πίστευαν οι οπαδοί τους πως θα βοηθούσε περισσότερο τον ελληνικό αγώνα
Η Εθνοσυνέλευση δεν κατόρθωσε να λύσει τα προβλήματα, γι’ αυτό οι επαναστατημένοι Έλληνες βγήκαν από την Β΄ Εθνοσυνέλευση περισσότερο διχασμένοι απ’ όσο ήταν όταν ξεκινούσαν οι εργασίες της. Οι αντιθέσεις δεν άργησαν να φανούν στα πεδία των μαχών.
Το καλοκαίρι του 1823 ο σουλτάνος, συνεχίζοντας τις προσπάθειές του να καταλάβει το Μεσολόγγι, έστειλε εναντίον των κατοίκων του τον Μουσταφά Πασά με τον στρατό του.
Η ελληνική κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, διόρισε στρατηγό τον Σουλιώτη οπλαρχηγό Μάρκο Μπότσαρη. Το γεγονός αυτό δυσαρέστησε τους άλλους οπλαρχηγούς.Ο Μπότσαρης τους κάλεσε για να τους συμφιλιώσει και να τους ηρεμήσει.Για να τους αποδείξει τις ειλικρινείς του προθέσεις, έσκισε μπροστά τους το δίπλωμα διορισμού του, πήρε μαζί του τους λίγους Σουλιώτες και κίνησε να αντιμετωπίσει τον στρατό τού Μουσταφά.
Στην μάχη στο Κεφαλόβρυσο (8 Αυγούστου 1823), με τα γιουρούσια που έκαναν, οι Έλληνες εξόντωσαν εκατοντάδες Οθωμανούς στρατιώτες. Ο Μπότσαρης όμως σκοτώθηκε και η πατρίδα έχασε έναν γενναίο πατριώτη.

Γενικά, τα πρώτα χρόνια της Επανάστασης οι Έλληνες δρούσαν χωρίς οργανωμένο σχέδιο. Είχαν πολλούς αρχηγούς, οι οποίοι δεν κατάφερναν πάντα να συνεννοηθούν, και οι αντιθέσεις ανάμεσα στους οπλαρχηγούς και τους προκρίτους μεγάλωναν, ώσπου οδήγησαν σε έναν καταστροφικό εμφύλιο πόλεμο που οδήγησε τον Αγώνα στα πρόθυρα της καταστροφής.

Γ΄Εθνοσυνέλευση

Μετά την Β΄ Εθνοσυνέλευση αποφασίστηκε η επόμενη Εθνοσυνέλευση να γίνει το 1824. Όμως, λόγω του Εμφυλίου αναβλήθηκε.Τελικά συνήλθε στις 6 Απριλίου του 1826 στην Επίδαυρο, αλλά διακόπηκε μετά από δέκα ημέρες, λόγω της πτώσης του Μεσολογγίου.
Η δεύτερη φάση της Συνέλευσης ξεκίνησε στην Ερμιόνη (χωρίς όμως όλους τους αντιπροσώπους) στις 18 Ιανουαρίου 1827.Στις 19 Μαρτίου 1827 συνέχισε τις εργασίες της, μέχρι τις 5 Μαΐου 1827, με πλήρη σύνθεση, στην Τροιζήνα. Έτσι, ουσιαστικά η Γ΄ Εθνοσυνέλευση πραγματοποιήθηκε μοιρασμένη σε τρεις φάσεις, και σε τρεις πόλεις:
Επίδαυρο, Ερμιόνη και Τροιζήνα.

Επειδή οι τελικές αποφάσεις πάρθηκαν κατά την τρίτη φάση, είναι γνωστή περισσότερο ως Γ΄ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας.

Όρκος της Γ΄Εθνοσυνέλευσης
Ορκίζομαι ενώπιον του Υψίστου Θεού, της ιεράς ημών Θρησκείας και της Πατρίδος, μήτε να προβάλω μήτε να ψηφίσω τι εναντίον των συμφερόντων του Έθνους, κινούμενος από ιδιοτέλειαν ή πάθος και να μη αποβλέπω εις πρόσωπον και να μη παραβλέπω το νόμιμον και το δίκαιον.

Είχαν προηγηθεί δύο προσκλήσεις προς τους πληρεξουσίους, τον Αύγουστο και τον Νοέμβριο του 1826, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα, ενώ από τον Ιανουάριο του 1827 οι πληρεξούσιοι είχαν συγκεντρωθεί σε δύο αντίπαλες συνελεύσεις, μία στην Αίγινα και μία στην Ερμιόνη.
Τελικά, μετά από την υποχώρηση των πληρεξουσίων της Αίγινας, τον Μάρτιο ξεκίνησαν οι κοινές συνεδριάσεις, αφού πρώτα αποφασίστηκε η μεταφορά της έδρας στην Τροιζήνα.
Στη θέση του προέδρου της Εθνοσυνέλευσης παρέμεινε ο Γεώργιος Σισίνης, ο οποίος είχε εκλεγεί στη θέση αυτή από τους συγκεντρωμένους στην Ερμιόνη πληρεξούσιους.
Η πιο σημαντική απόφαση που πήρε η Γ΄ Εθνοσυνέλευση ήταν να εκλέξει τον Ιωάννη Καποδίστρια ως “Κυβερνήτη της Ελλάδος”, για επτά χρόνια.
Επίσης προκειμένου να αντιμετωπίσει η επαναστατημένη χώρα τις στρατιωτικές δυσχέρειες, διόρισε τον Richard Church στη θέση του αρχιστρατήγου και τον Thomas Cochrane στη θέση του αρχηγού του στόλου.
Άλλη ενέργεια της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης ήταν να ψηφίσει (1η Μαΐου) νέο Σύνταγμα, πιο φιλελεύθερο και δημοκρατικό από τα προηγούμενα. Στο Σύνταγμα εκείνο διακηρύσσεται για πρώτη φορά η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας· πως κάθε εξουσία πηγάζει από το Έθνος και υπάρχει υπέρ αυτού.

Η Γ΄ Εθνοσυνέλευση ψήφισε το Πολιτικόν Σύνταγμα της Ελλάδος, το οποίο άλλαζε το πολίτευμα της επαναστατημένης χώρας, καθορίζοντας τη σαφή διάκριση των τριών εξουσιών: τη νομοθετική ασκούσε η Βουλή, την εκτελεστική ο Κυβερνήτης, τη δικαστική τα δικαστήρια. Επιπλέον, το Πολιτικόν Σύνταγμα προχώρηση στην πληρέστερη αναγνώριση των ατομικών δικαιωμάτων.
Τέλος, από τα μέλη της Εθνοσυνέλευσης εξελέγη τριμελής Αντικυβερνητική Επιτροπή, προκειμένου να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας μέχρι την άφιξη του Κυβερνήτη. Οι εργασίες της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας ολοκληρώθηκαν στις 5 Μαΐου 1827.

Πηγές
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
https://representatives1821.gr/ethnosineleuseis/b-ethnosineleusi/

Κατηγορίες: Μαθητές/τριες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι Εθνοσυνελεύσεις