ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ «ORIENTEERING» με θέμα την ανακύκλωση, Ε & ΣΤ τάξεις

Απρ 201626

(Ανοίγει με Mozilla Firefox)

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων «Κλιματική αλλαγή» και «Υπαίθρια Ζωή & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», οι μαθητές των Ε και ΣΤ τάξεων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον αγωνιστικό προσανατολισμό και τα οφέλη του, μέσα από ένα παιχνίδι στην αυλή του σχολείου μας και στην περιοχή γύρω από αυτό. Κάποιοι μαθητές έκαναν δικές τους κατόψεις, ενώ όλοι μαζί χαρτογράφησαν την περιοχή σύμφωνα με το υπόμνημα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Orienteering. Στη συνέχεια ετοίμασαν αυτοσχέδια «φαναράκια» για τους σταθμούς, έγραψαν μηνύματα για καθένα από τα ανακυκλώσιμα υλικά και χωρίστηκαν σε ομάδες. Εντόπισαν τους σταθμούς στο χάρτη και ο αγώνας άρχισε. Κάθε φορά που μια ομάδα παιδιών έβρισκε ένα αντικείμενο – ανακυκλώσιμο υλικό, όλα τα παιδιά έγραφαν στο χέρι τους το αρχικό γράμμα του υλικού (με μαρκαδόρο που βρισκόταν εκεί). Επίσης έγραφαν το μήνυμα σε χαρτί και στη συνέχεια έγινε έλεγχος των χεριών για να φανεί αν πέρασαν όλοι από τους σταθμούς. Η ομάδα που τελείωσε πρώτη ήταν η νικήτρια! Τέλος, συζητήσαμε τα μηνύματα και τις πληροφορίες των υλικών ανακύκλωσης με σκοπό την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό, ενώ έγινε και η απαραίτητη αξιολόγηση. Την 11η Μαΐου 2016, Παγκόσμια Ημέρα Προσανατολισμού, οι μαθητές μας θα πάρουν μέρος στους επίσημους αγώνες προσανατολισμού, στο σχολείο μας στη Σκοτούσσα. Ελπίζουμε να το διασκεδάσουν παράλληλα με το όφελος της άμιλλας.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ «ORIENTEERING» με θέμα την ανακύκλωση, Γ και Δ τάξεις

(Ανοίγει με Mozilla Firefox)

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κλιματική αλλαγή», οι μαθητές των Γ και Δ τάξεων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον αγωνιστικό προσανατολισμό και τα οφέλη του, μέσα από ένα παιχνίδι στην αυλή του σχολείου μας και στην περιοχή γύρω από αυτό. Αφού οι μαθητές της Δ τάξης χαρτογράφησαν την περιοχή και έκαναν αυτοσχέδια «φαναράκια» για τους σταθμούς, έγραψαν μηνύματα για καθένα από τα ανακυκλώσιμα υλικά και χωρίστηκαν σε ομάδες.  Στους χάρτες που πήραν η κάθε ομάδα ξεκινούσε από διαφορετικό σταθμό στον οποίο πήγαινε αφού έριχνε το ζάρι. Κάθε φορά επανερχόταν στο σταθμό εκκίνησης λέγοντας το μήνυμα. Η ομάδα που τελείωνε πρώτη και είχε περάσει από όλους τους σταθμούς ήταν η νικήτρια. Οι μαθητές της Γ τάξης  έπαιξαν σε πιο απλή μορφή. Αφού εντόπισαν τους σταθμούς στο χάρτη, ο αγώνας άρχισε. Κάθε φορά που μια ομάδα παιδιών έβρισκε ένα αντικείμενο – ανακυκλώσιμο υλικό, όλα τα παιδιά έγραφαν στο χέρι τους το αρχικό γράμμα του υλικού (με μαρκαδόρο που βρισκόταν εκεί). Επίσης έγραφαν το μήνυμα σε χαρτί και στη συνέχεια έγινε έλεγχος των χεριών για να φανεί αν πέρασαν όλοι από τους σταθμούς. Η ομάδα που τελείωσε πρώτη ήταν η νικήτρια!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ «ORIENTEERING» με θέμα την ανακύκλωση, Α και Β τάξεις

(Ανοίγει με Mozilla Firefox)

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κλιματική αλλαγή», οι μαθητές των Α και Β τάξεων μυήθηκαν στον αγωνιστικό προσανατολισμό με απλό και κατανοητό τρόπο. Αρχικά μελετήσαμε το σχέδιο της αυλής μας και εντοπίσαμε που βρίσκονται διάφορα σημεία. Αφού ετοιμάσαμε αυτοσχέδια «φαναράκια» για τους σταθμούς και μηνύματα για καθένα από τα ανακυκλώσιμα υλικά, χωριστήκαμε σε ομάδες. Εντοπίσαμε τους σταθμούς στο χάρτη μας και ο αγώνας άρχισε. Κάθε φορά που μια ομάδα παιδιών έβρισκε ένα αντικείμενο – ανακυκλώσιμο υλικό, όλα τα παιδιά έγραφαν στο χέρι τους το αρχικό γράμμα του υλικού (με μαρκαδόρο που βρισκόταν εκεί). Επίσης έγραφαν το μήνυμα σε χαρτί και στη συνέχεια έγινε έλεγχος των χεριών για να φανεί αν πέρασαν όλοι από τους σταθμούς. Τέλος, συζητήσαμε τα μηνύματα των υλικών ανακύκλωσης με σκοπό την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό, ενώ κάποια από αυτά τα κάναμε σύνθημα. Πάνω από όλα όμως εξασκήσαμε τον προσανατολισμό, μια δεξιότητα πολύ χρήσιμη για όλους τους ανθρώπους που είναι καλό να αποκτάται σε μικρή ηλικία.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

 

Οι μαθητές της Γ΄τάξης, αφού πρώτα ανακάλυψαν την αξία της ανακύκλωσης, χωρισμένοι σε ομάδες, ετοίμασαν συνθήματα και τα έγραψαν σε ΠΟΣΤΕΡ.

Ύστερα διέδωσαν τα μηνύματά τους σε όλους τους μαθητές του σχολείου, με μορφή διαδήλωσης.

Στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας, από την καθηγήτρια κ. Τσακίρδαη Ελπίδα-Μαρία, διδάχθηκαν σχετικό λεξιλόγιο και ετοίμασαν τις κάρτες της ανακύκλωσης «Γλωσσομπερδέματα και ανακύκλωση»

Δείτε το παρακάτω ΒΙΝΤΕΟ

«Κλιματική αλλαγή»ΤΡΑΓΟΥΔΙ: «Το κλίμα αλλάζει»

Έτοιμο το τραγουδάκι μας για την Κλιματική αλλαγή.

Ευχαριστούμε τους μουσικούς: Αϊβαζίδη Παναγιώτη (κανονάκι), Ευφρεμίδη Στέφανο (κιθάρα, κρουστά) και Αυγερινό Αντώνη (μπάσο) για την πολύτιμη βοήθειά τους.

Μπορείτε να το τραγουδήσετε και να το χορέψετε με τη βοήθεια τουβίντεοκλιπ

Επίσης υπάρχει  με τη μουσική και τα λόγια του τραγουδιού (καραόκε)

«Το κλίμα αλλάζει»

1 Το κλίμα αλλάζει Άλλαξε κι εσύ

Γιατί αλλιώς η γη μας θα καταστραφεί

Συνέχεια ανάγνωσης

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: «ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΗ ΦΥΣΗ  ΦΥΣΩΝΤΑΣ»

 

 

Οι μαθητές της Γ’ τάξης, χωρισμένοι σε ομάδες,  δημιούργησαν τα «Δένδρα» τους φυσώντας την μπογιά με καλαμάκια.

Χρησιμοποιώντας το καλαμάκι σαν πινέλο, έβαλαν μπογιά στο χαρτί.

Μετά, φυσώντας την μπογιά, δημιούργησαν τα κλαδιά του δένδρου και τα χόρτα.

Ύστερα, μάζεψαν μικρά φύλλα από την αυλή και βάζοντας επάνω τους μπογιά, άφησαν το αποτύπωμά τους στο κάδρο.

Τέλος κάθε ομάδα έδωσε όνομα στο δημιούργημά της. 13277966_631197077037249_2004583013_n Συνέχεια ανάγνωσης

Σπορά σε υλικά ανακύκλωσης

Ήρθε η ώρα να υιοθετήσουμε  το φυτό μας.

Οι 14 μικρές ντοματιές (προσφορά της Γεωπόνου εκπαιδευτικού και φίλης μας Αρβαντά Αγγελικής) απέκτησαν «γονείς και σπίτι».

Αφού ετοιμάσαμε «σπίτια» από κουτιά απορρυπαντικών, γάλακτος κ.ά. τοποθετήσαμε στον πάτο μερικά πετραδάκια για να στραγγίζουν τα νερά.

Μετά ρίξαμε χώμα και στο κέντρο βάλαμε τις μικρές ριζούλες ντοματιάς. Τέλος τα ποτίσαμε και τα τοποθετήσαμε κοντά σε φως.

Κάθε μαθητής θα βρει όνομα για την υιοθετημένη ντοματιά του και στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα την τοποθετήσει στην αυλή του σπιτιού του. Ακολουθεί βίντεο.

http://vod-new.sch.gr/asset/detail/S1OfgroUdcXGTlMRVeToF4nL/13278148_630881120402178_252842854_n Συνέχεια ανάγνωσης

Δημοτικό Σχολείο Σκοτούσσης – Επαναχρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων και μη υλικών – «Τι ήμουν και τι μπορώ να γίνω»

Ενότητα «Αλουμίνιο»

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων «ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ» και «ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» οι μαθητές των Ε” και ΣΤ” τάξεων ασχολήθηκαν με τις δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης υλικών από αλουμίνιο με στόχο τη μείωση των σκουπιδιών στη γη μας, ακόμα κι αν αυτά τα υλικά μπορούν να ανακυκλωθούν. Στην ενότητα «Ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αλουμινίου» έκαναν 2 κατασκευές με κουτάκια αναψυκτικών και ποτών (κηροπήγια και σταχτοδοχεία). Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας οι μαθητές άκουγαν πληροφορίες για το αλουμίνιο και τις δυνατότητες ανακύκλωσής του, ενώ στο τέλος απάντησαν σε σχετικόερωτηματολόγιο με σκοπό την επανατροφοδότηση. Συνέχεια ανάγνωσης

Δημοτικό Σχολείο Σκοτούσσης-Το «τετραδιάκι» της Κλιματικής Αλλαγής

Έτοιμο και το «τετραδιάκι» της Κλιματικής Αλλαγής. Μπορείς να το εκτυπώσεις, να το ετοιμάσεις όπως και τα προηγούμενα τετραδιάκια (Συμφιλίωσης, στοματικής υγείας, κυκλοφοριακής αγωγής, του Ολυμπισμού), να το διαβάσεις, να το ζωγραφίσεις και να λύσεις τους γρίφους του. Διαβάζοντάς το μπορείς να μάθεις «τι είναι Κλιματική Αλλαγή», «Ποια προβλήματα φέρνει στον άνθρωπο και τα ζώα», «ποιες λύσεις υπάρχουν για να σταματήσει» και πληροφορίες για την Ανακύκλωση.

(Βίντεο δημιουργίας τετραδίου)

ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΑΚΙ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Δημοτικό Σχολείο Σκοτούσσης: « ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ» ΚΑΙ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ»

ΕΝΟΤΗΤΑ: «Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: «Τρισδιάστατο Πάζλ»
Κατασκευάζουμε 27 κύβους σύμφωνα με το βίντεο.
Ύστερα τους κολλάμε για να δημιουργήσουμε τους παρακάτω σχηματισμούς.

IMG_20160214_084933

Δημιουργήσαμε και μικρότερες κατασκευές με μικρά χαρτάκια σημειώσεων αλλά και με έτοιμα ξύλινα κυβάκια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση