Εργαστήρια δεξιοτήτων : Κολυμπώ με ασφάλεια

Ζω καλύτερα -Ευ ζην

Κολυμπώ με ασφάλεια.

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων είναι να διδαχθεί η ενότητα των κανόνων  ασφάλειας στη πισίνα, στη θάλασσα και  στα θαλάσσια σπορ και να υιοθετηθούν από τα παιδιά οι σωστοί τρόποι συμπεριφοράς .

Γνωρίζω τους κανόνες  ασφαλείας στη θάλασσα  .

Ζωγραφίζω κάποιους από αυτούς τους κανόνες.20240520 115209

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι με τον ‘’ Χταπόδιο Σέιφ’’  και τον ζωγραφίσαμε.Screenshot 120240521 115705

Μιλήσαμε για τους κανόνες  ασφαλείας στην πισίνα.

Συζητήσαμε για τη λάθος και τη  σωστή συμπεριφορά των παιδιών  σε αυτή την εικόνα και τη ζωγραφίσαμε.20240523 080531

Επισκεφθήκαμε το Δημοτικό κολυμβητήριο της πόλης μας όπου ο  κύριος Βασίλειος Κωσταρίδης  , εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής και προπονητής κολύμβησης , μας ξενάγησε στους χώρους του κολυμβητηρίου, μας μίλησε για τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε  στην πισίνα ώστε να είμαστε ασφαλείς, μας έδειξε τα διαφορετικά είδη κολύμβησης, τα βοηθήματα εκμάθησης κολυμπιού (ειδικά βατραχοπέδιλα, σανίδα, κ.α) , κάναμε γυμναστική και παίξαμε παιχνίδια.

20240524 0952131.jpg 1

Γνωρίσαμε κάποια από τα θαλάσσια σπορ και μιλήσαμε για  τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε.

Ζωγραφίσαμε τα θαλάσσια σπορ.20240520 115114

Κώδικας θαλάσσιας συμπεριφοράς.

 

Βρίσκουμε τους κινδύνους  και τη λάθος συμπεριφορά σε αυτή  την εικόνα.Screenshot 2

Βρίσκουμε  ποια οδηγία αντιστοιχεί στην εικόνα με τον αριθμό.ΒΡΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα ”Κολυμπώ με ασφάλεια” επισκεφθήκαμε το  κολυμβητήριο της πόλης μας όπου ο  κύριος Βασίλειος Κωσταρίδης  , εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και προπονητής κολύμβησης , μας ξενάγησε στους χώρους του κολυμβητηρίου, μας μίλησε για τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε  στην πισίνα ώστε να είμαστε ασφαλείς, μας έδειξε τα διαφορετικά είδη κολύμβησης, τα βοηθήματα εκμάθησης κολυμπιού (ειδικά βατραχοπέδιλα, σανίδα, κ.α) , κάναμε γυμναστική και παίξαμε παιχνίδια. Τον ευχαριστούμε θερμά για τον χρόνο του ,  την  καλή του διάθεση  και για την ενδιαφέρουσα  παρουσίασή του.

 

Προλάβαμε να παίξουμε και λίγο στο γήπεδο ποδοσφαίρου.

Επιστροφή στο σχολείο.

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα : Με τα βιβλία για φτερά , πετάει ο νους πολύ ψηλά .

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  : Με τα βιβλία για  φτερά , πετάει ο νους πολύ ψηλά.

Οργάνωση και αξιοποίηση της  δανειστικής βιβλιοθήκης.

Μαθαίνω για το βιβλίο.

Δράσεις φιλαναγνωσίας.

Διαλέξαμε  τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης , φωτοτυπήσαμε τα εξώφυλλα τους   και τα  παιδιά τα τοποθέτησαν  στη θέση τους.

Έγινε η επιλογή των βιβλίων από τα  παιδιά  , τα έβαλαν  στον φάκελο δανεισμού μαζί με τις οδηγίες   για τους γονείς και το φύλλο εργασίας .Είμαστε έτοιμοι την Παρασκευή  να τα πάρουμε  σπίτι μας! Φτιάξαμε και έναν σελιδοδείκτη για να μη χάνουμε τη σελίδα μας!

Μιλήσαμε για τους κανόνες δανεισμού και τους  σωστούς τρόπους χρήσης των βιβλίων.

Φτιάξαμε  ‘’τον μικρό αναγνώστη ‘’ που μας θυμίζει κάθε φορά ποιο βιβλίο  της βιβλιοθήκης  έχει πάρει  το κάθε παιδί.20240212 125500

Μιλήσαμε για το  πως φτιάχνεται ένα βιβλίο .20240215 120814

Το περιεχόμενο των παραμυθιών.20240212 115204

Μάθαμε τα μέρη του βιβλίου.

20240212 131340

Κανονίσαμε να επισκεφτούμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγίου και φτιάξαμε ευχαριστήρια κάρτα με ζωγραφιές των παιδιών για τις υπεύθυνες της βιβλιοθήκης.20240212 101004

Η μέρα της επίσκεψης έφτασε…. Οι υπεύθυνες της  βιβλιοθήκης μας ενημέρωσαν και μας  ξενάγησαν στο χώρο.

Στο τέλος της επίσκεψής μας  διαβάσαμε   ένα βιβλίο  στο χώρο  του αναγνωστηρίου της βιβλιοθήκης και  κάναμε ζωγραφική σχετική με το συγκεκριμένο παραμύθι.

20240213 104628 20240213 105328 20240214 124905

 

Με αφορμή το βιβλίο του Jose Jorge Letria ‘’Αν ήμουν βιβλίο’’ ,ζητήσαμε από τους μαθητές μας να συμπληρώσουν τη φράση «Αν ήμουν βιβλίο, θα ήθελα να…» και στη συνέχεια να ζωγραφίσουν τη σκέψη τους.

20240212 114115

Τα παιδιά άρχισαν να διαβάζουν τα παραμύθια με τους γονείς τους και να μας φέρνουν τις δημιουργίες τους.

20240212 124719

20240220 080519

20240220 113712

Το Β …του βιβλίου.

20240216 1253071

Ζητήσαμε από τον κύριο Βασίλη Κωσταρίδη , δάσκαλο φυσικής αγωγής , να μας παρουσιάσει την εικονογράφηση που έκανε στο βιβλίο της κυρίας  Πέγκυ Μουζάκη  ‘’ Η αρχιτεκτονική  της προσωπικής ελευθερίας’’ καθώς και να  μας δείξει τεχνικές στο πως δημιουργούμε απλά σκίτσα. Τον ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο του και για την πάντα καλή του διάθεση!

 

Παραμύθι :’’ Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί ‘’.

Στις 2 Απριλίου , ημέρα παιδικού βιβλίου, γνωρίσαμε τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και διαβάσαμε , παρακολουθήσαμε  και ζωγραφίσαμε τα πασίγνωστα παραμύθια του.

20240402 114720

20240402 115648

Γνωρίσαμε  τον Αίσωπο. Διαβάσαμε πολλούς από τους  μύθους  του, αναζητήσαμε τα ηθικά διδάγματα, κάναμε δραματοποιήσεις , ζωγραφίσαμε.20240514 11213520240301 120515

Δεν θα μπορούσαμε να μην διαβάσουμε και τις ιστορίες  των αδερφών Γκριμ με τα πολύ αγαπημένα παραμύθια μικρών και μεγάλων.20240514 11091820240514 110943

20240514 125730

Ζωγραφιές των παιδιών από τη δανειστική βιβλιοθήκη μας.

Ο ΜΑΗΣ ΜΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΟΥ

Λουλούδια του αγρού

Λουλούδια του κήπου

20240410 100743 20240410 100932 20240410 101335 20240410 112711 20240410 113233 20240412 113745 20240412 113806 20240412 113820

Πάσχα

Τα θαύματα του Χριστού.

Οι δημιουργίες μας…

Ολοήμερο τμήμα

Εργαστήρια δεξιοτήτων : Σκάκι και φαντασία

Δημιουργώ και καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Τίτλος : Σκάκι και φαντασία.

Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων είναι  οι μαθητές  να έρθουν σε επαφή  με    τους βασικούς κανόνες  του πνευματικού αθλήματος του σκακιού, μέσα από παιγνιώδεις και εικαστικές δράσεις και γιατί όχι να αγαπήσουν το παιχνίδι (όχι απαραίτητα να μάθουν να παίζουν). Πλήθος ερευνών σε όλο τον κόσμο έχουν καταδείξει  τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την εισαγωγή του σκακιού σε μαθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές  δεξιότητες αλλά και στη συμπεριφορά, στη μνήμη, στην αυτοσυγκέντρωση και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

 

Εισαγωγή στο θέμα μέσα από  το  πολύ ωραίο  βιβλίο που μας παρουσιάζει με παραμυθένιο τρόπο πως σε δύο πόλεις, που ήταν σε πόλεμο , τα παιδιά κατάφεραν να σταματήσουν τη μάχη και  στη θέση της να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι  . Ο τίτλος του παραμυθιού: “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι” (Γιουβαντσιούδη Κώστα & Μουσιάδου Ειρήνης)

20240223 114640

Ζωγραφίσαμε το παραμύθι.20240409 120714

Παρουσιάσαμε πως είναι το σκάκι και παρατηρήσαμε τη σκακιέρα. Είδαμε τα σχήματα της (τετράγωνα) , μετρήσαμε πόσα είναι  σε κάθε γραμμή (8), σε κάθε στήλη(8) και πόσα είναι συνολικά (64).Για να δούμε τι θυμόμαστε…

20240226 103749

Τα χρώματα των τετραγώνων είναι πάντα  δύο , συνήθως μαύρο και άσπρο που  δημιουργούν  ένα συγκεκριμένο μοτίβο ( στο δικό μας ξύλινο σκάκι ήταν σκούρο και ανοιχτό καφέ). Ας ζωγραφίσουμε και εμείς μία  σκακιέρα. Μπορούμε να ακολουθήσουμε το ίδιο  μοτίβο;

20240223 112816

20240223 114954

Μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας μία σκακιέρα με μαύρο και άσπρο χρώμα.Ας γράψουμε και τα γράμματα των γραμμών και τους  αριθμούς των στηλών. Γράφουμε από το 1-8 και τα πρώτα 8 γράμματα της αλφαβήτα. Ποια είναι;

Έτοιμη η σκακιέρα μας.

20240226 102328

Τώρα που φτιάξαμε τη σκακιέρα μας ας μάθουμε ότι τα τετράγωνα  έχουν ονόματα (εκμάθηση αριθμών –γραμμάτων).Η σκακιέρα μας είναι ένας πίνακας διπλής εισόδου. Ποιο τετράγωνο είναι το Β2; Ποιο το Α3; Ας βάλουμε τη καρδούλα.

20240403 090411Ας γνωρίσουμε και τα πιόνια και ας μάθουμε τα ονόματα τους .Ο πύργος , τα άλογα (ίπποι), ο αξιωματικός , η βασίλισσα , ο βασιλιάς και οι στρατιώτες.

20240403 094848Τα ζωγραφίζουμε.

20240313 113517Ας  ξαναστήσουμε τα πιόνια   στην αυτοσχέδια  σκακιέρα μας  μαθαίνοντας την αρχική τους θέση  και έπειτα στο κανονικό μας σκάκι.

20240314 074958   20240403 120100

Παίξαμε  διάφορα παιχνίδι: Όλα τα κομμάτια είναι έξω από την σκακιέρα. Φτιάχνουμε δύο ομάδες παιδιών. Κερδίζει όποιος τα στήσει πρώτα και σωστά. Έπειτα αλλάζουν χρώμα και ξαναπαίζουν.

Ποιο παιδί θα βρει γρήγορα τη βασίλισσα , ποιο  παιδί τον πύργο;

Μαθαίνουμε  χωρικές  έννοιες ( μπροστά  από , πίσω από,  ανάμεσα σε , διαγώνια ). Δίνουμε  εντολές στην ομάδα, π.χ. στήστε μόνο τους Ίππους, ο/η γρηγορότερος/η κερδίζει, μετακινήστε δύο τετράγωνα το Στρατιώτη μπροστά από το Βασιλιά κλπ.

Πόσα πιόνια χρησιμοποιεί ο κάθε παίχτης; Ας γράψουμε τους αριθμούς.

20240408 1148371

Από ποιο γράμμα ξεκινάει το κάθε πιόνι;

20240403 123624

Μάθαμε τις κινήσεις των πιονιών.Τις γράψαμε στο πίνακα , τις κάναμε με το σώμα μας και φυσικά κινήσαμε τα πιόνια στη σκακιέρα μας.

20240411 113424 Φορέσαμε τα καπέλα μας με τις φιγούρες των πιονιών και παίξαμε παιχνίδια.

20240412 121616Βρες και κύκλωσε μόνο το πιόνι που έχει το καπέλο σου.

20240412 113521Ας ζωγραφίσουμε και ας παίξουμε.

20240412 114755                 20240412 115138

4 Απριλίου Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας. Την ημέρα αυτή, που αποτελεί την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, θα πραγματοποιούνται μια σειρά από δραστηριότητες με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών /-τριών , την αναγνώριση και τον σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων καθώς και την εμπλοκή των μαθητών /-τριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών φιλοζωίας.

Στα πλαίσια αυτά:
-Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και ντοκιμαντέρ με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών ως προς τα αδέσποτα ζώα.
-Μιλήσαμε για τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και για τους λόγους που τόσα ζώα είναι αδέσποτα.
-Τονίσαμε την σημασία της υιοθεσίας αδέσποτων ζώων και αναφέραμε  όλα αυτά  που χρειάζονται τα ζώα ώστε να είναι ευτυχισμένα.

Τα ψέματα του Απρίλη

Μάθαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα του Απρίλη, μιλήσαμε για το έθιμο της πρωταπριλιάς, θυμηθήκαμε ψέματα που έχουμε πει στους γονείς μας,διαβάσαμε σχετικά παραμύθια(φυσικά τον Πινόκιο και τον ψεύτη βοσκό)  ,τραγουδήσαμε και φτιάξαμε τον Πινόκιο με μεγάλη μύτη γιατί σήμερα  είχε την τιμητική του!!

Καλό μήνα!!

 

Ο Μάρτης με τα χελιδόνια του.

Ο ….άστατος  Μάρτης,

Ένας μύθος για τον Μάρτη : η γυναίκα  του Μάρτη

Ποίημα : Ο Μάρτης και η μάνα του.

Τα κάλαντα του Μάρτη