Ο ρόλος της οικογένειας είναι ιδιαίτερα σημαντικός όχι μόνο ως προς την πρόληψη του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, αλλά και ως προς τη δυνατότητα παρέμβασης και αντιμετώπισής του. Συχνά έχει παρατηρηθεί ότι βασικές αιτίες εκδήλωσης επιθετικών συμπεριφορών σχετίζονται με τα βιώματα και τη μεταχείριση που έχουν τα παιδιά στο πλαίσιο της οικογένειας. Η δυναμική της οικογένειας και οι λειτουργίες της επηρεάζονται σημαντικά, ο οικογενειακός ιστός ενδεχομένως γίνεται λιγότερο ή ίσως και καθόλου υποστηρικτικός, σε ορισμένες περιπτώσεις. Οπότε τα παιδιά, όταν υπάρχει η συνδρομή και άλλων παραγόντων, εκδηλώνουν όλο και περισσότερο «ιδιαίτερες» τάσεις και συμπεριφορές. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, σε μία γενικότερη θεώρηση, η οικογένεια είτε αγνοεί, είτε επιτρέπει, είτε δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί, είτε δεν αντιμετωπίζει σοβαρά τις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών της, τις οποίες τα ίδια είτε εκδηλώνουν σε βάρος των άλλων (θύτες), είτε επιτρέπουν στους εαυτούς τους να υφίστανται (θύματα), είτε παρακολουθούν ως παρατηρητές, χωρίς διάθεση ανάληψης πρωτοβουλίας και ουσιαστικής παρέμβασης» .
Η ενίσχυση του οικογενειακού κλίματος, η εκπαίδευση των γονιών και η συστηματική συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο συμβάλλουν στην καλύτερη και ομαλότερη ένταξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και στην άμεση επίλυση περιστατικών βίας και εκφοβισμού.
Οι οδηγίες που ακολουθούν, έχουν δοθεί στους γονείς είτε σε μορφή φυλλαδίου είτε έχουν κοινοποιηθεί ηλεκτρονικά σε όσους δεν κατάφεραν να παρευρεθούν στις αντίστοιχες δράσεις με το σχολείο( δια ζώσης) , για να έχουν μία άμεση βοήθεια στην αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων…
https://www.astynomia.gr/odigos-tou-politi/chrisimes-symvoules/scholikos-ekfovismos-schoolbullying-i-ekfovismos-bullying/an-eisai-goneas/