ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς ασχοληθήκαμε με τους ολυμπιακούς αγώνες, μιας και θα πραγματοποιηθούν φέτος στο Παρίσι. Μάθαμε, δημιουργήσαμε και αθληθήκαμε!
- Γνωρίσαμε τα αθλήματα και τα σύμβολα των ολυμπιακών αγώνων και τα ζωγραφήσαμε με φόντο τους ολυμπιακούς κύκλους
- Μάθαμε την ιστορία των αγώνων από την αρχαιότητα και ζωγραφήσαμε τα αρχαία αθλήματα σε αγγεία
- Τέλος, οι μαθητές του παραρτήματος οργανώσαμε σχολική γιορτή με θέμα τους ολυμπιακούς αγώνες. Ξεκινήσαμε με την τελετή έναρξης, ακολούθησε η παρουσίαση αθλημάτων και ολοκληρώσαμε με την απονομή των μεταλλίων
Καλοκαίρι
Οι εκπαιδευτικοί του 7ου Νηπιαγωγείου Νίκαιας σας εύχονται Καλό Καλοκαίρι!
Μερικές από τις κατασκευές μας:
Φτιάξαμε όλοι μαζί παγωτό:
Στο τέλος της χρονιάς ανεβάσαμε μια παράσταση βασισμένη στο βιβλίο του Γιώργου Σακελλαρίδη «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω»
Τα παιδιά έφτιαξαν τα προσκλητήρια για το «γάμο» του Πρίγκιπα Λεμόνη και της όμορφης Κρεμμύδως.
Μερικές φωτογραφίες από τη γιορτή μας:
Εργαστήριο δεξιοτήτων: Το παράπονο των ζώων
«Το παράπονο των ζώων » είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ζώα υπό εξαφάνιση. Τα παιδιά μέσα από βιωματικά παιχνίδια και δραστηριότητες ευαισθητοποιούνται με το «παράπονο» των ζώων που είναι σε απειλή τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκοσμίως και ανακαλύπτουν τρόπους για την προστασία τους.
Ήρθε στη τάξη μας η Βάγια η κουκουβάγια και μας ενημέρωσε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φίλοι της τα ζώα. Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός ζητάει από τα παιδιά να αναφέρουν άγρια ζώα που γνωρίζουν. Ενημερώνει τα παιδιά ότι αυτά τα ζώα βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση και δείχνει αντίστοιχες εικόνες.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά κύκλωσαν τα ζώα που κινδυνεύουν.
Μιλήσαμε για οργανώσεις που προστατεύουν τα ζώα και ασχοληθήκαμε με αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Κάθε παιδί ζωγράφισε το αγαπημένο του ζώο που βρίσκεται υπό εξαφάνιση.
Στο τέλος, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να συμπληρώσουν μια ρούμπρικα αξιολόγησης για το εργαστήριο χρωματίζοντας την αντίστοιχη φατσούλα κάθε φορά.
Πάσχα
Εργαστήρια δεξιοτήτων: Οδική ασφάλεια
Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα παιδιά εξοικειώθηκαν με κανόνες και βασικές αρχές ασφάλειας στην μετακίνηση τους ως πεζοί, ως επιβαίνοντες σε ποδήλατο ή σε όχημα. Μιλήσαμε για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα σήματα, τους φωτεινούς σηματοδότες, τη ζώνη ασφαλείας, τη διάβαση και φυσικά δημιουργήσαμε!
- Συζητήσαμε με τα νήπια για το τι γνωρίζουν για την οδική ασφάλεια. Οι απαντήσεις τους αποτυπώθηκαν σε ένα ιστόγραμμα.
- Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο ιππότης Ευγένιος». Συζητήσαμε με τα παιδιά ποια είναι η αποστολή του Ιππότη Ευγένιου. Ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι.
- Μιλήσαμε για τους φωτεινούς σηματοδότες που συναντάμε στους δρόμους και για τις διαβάσεις πεζών. Ασχοληθήκαμε με αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
- Συζητήσαμε για κάποια από τα σήματα που συναντάμε στον δρόμο και αντιστοιχήσαμε το κάθε σήμα με το σχήμα που ταιριάζει (τρίγωνο, κύκλος και πολύγωνο).
- Ζωγραφίσαμε και εμείς με την σειρά μας κάποια από τα σήματα που συναντάμε στο δρόμο.
- Σήματα και σχήμα – παιχνίδι στον υπολογιστή, ταίριαξε το σχήμα με το σήμα.
- Κατασκευάζουμε με χαρτόνι το στέμμα του Ιππότη της Οδικής Ασφάλειας και το διακοσμούμε.
- Στο τέλος, ανιχνεύσαμε τις γνώσεις που κατέκτησαν τα παιδιά, φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα και το συγκρίναμε με το αρχικό. Οι μαθητές κλήθηκαν επίσης να συμπληρώσουν φύλλο αξιολόγησης το προγράμματος.
Εορτασμός 25ης Μαρτίου
Ευχαριστήρια επιστολή
Εργαστήριο δεξιοτήτων: “STEAM και η ΓΗ γυρίζει”
Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ
Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία: Ψηφιακές δεξιότητες
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να αποκτήσουν οι μικροί μας μαθητές γνώσεις για το ηλιακό σύστημα, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να καλλιεργήσουν τη μαθηματική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων STEAM και να επιλύσουν προβλήματα.
Διερεύνηση γνώσεων
Σε πρώτη φάση διερευνούμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το διάστημα, ξεφυλλίσαμε βιβλία και φτιάξαμε παζλ για το ηλιακό σύστημα.
Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος
Συζητήσαμε για τη θέση των πλανητών, παρατηρήσαμε την κυκλική τους τροχιά γύρω από τον ήλιο και προσπαθήσαμε να τους βάλουμε στη σειρά με διάφορους τρόπους.
Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ενώνουν το σωστό πλανήτη με το αντίστοιχο λεκτικό.
Παίξαμε με τα γράμματα και τους πλανήτες.
Ο ήλιος
Ύστερα συγκεντρώσαμε πληροφορίες για το μεγαλύτερο αστέρι του ηλιακού μας συστήματος τον Ήλιο. Μας δίνει ζέστη, φως και χωρίς αυτόν δεν θα υπήρχε ζωή στον πλανήτη μας. Ασχοληθήκαμε με τον μύθο του Φαέθωνα του γιου του Ήλιου.
Πως μπορώ να πάω στο διάστημα
Αξιοποιώντας ένα εκπαιδευτικό βιβλίο για το διάστημα και τους πλανήτες, τα παιδιά προβληματίστηκαν για το πως θα μπορούσαμε να πάμε στο διάστημα. Οι πιο πολλοί υποστήριξαν πως θα μπορούσαμε με έναν πύραυλο. Έτσι μπήκαμε στη διαδικασία να φτιάξουμε τους δικούς μας πυραύλους.
- Σχετικό φύλλο εργασίας
Μέρα και νύχτα
Στην επόμενη δραστηριότητα εξετάσαμε γιατί έχουμε μέρα και νύχτα. Αφού συζητήσαμε τις ιδέες των παιδιών, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και προσπαθήσαμε να το εξηγήσουμε με εργαλεία (υδρόγειο σφαίρα και φακός).
- Εργασία όπου τα παιδιά έπρεπε να ζωγραφίσουν τι κάνουν την ημέρα και τι την νύχτα.
Στην τελική φάση του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, ανιχνεύσαμε τις γνώσεις που κατέκτησαν τα παιδιά, φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα και το συγκρίναμε με το αρχικό. Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να συμπληρώσουν μια ρουμπρίκα αξιολόγησης για το εργαστήριο χρωματίζοντας από ένα έως πέντε αστέρια, ανάλογα με το πόσο τους άρεσε το πρόγραμμα.
Κάποιες από τις εργασίες μας
- Ζωγραφίσαμε το ηλιακό μας σύστημα και φτιάξαμε το φεγγάρι με μπογιά και αλουμινόχαρτο.
ΧΕΙΜΩΝΑΣ …… ΜΠΡΡΡ!!
Έφτασε ο χειμώνας! Ασχοληθήκαμε με αυτήν την εποχή και πραγματοποιήσαμε ορισμένες δραστηριότητες.
- Μάθαμε την λέξη “ΧΕΙΜΩΝΑΣ” : φτιάξαμε με το σώμα μας και με υλικά της τάξης το γράμμα Χ και αντιστοιχήσαμε τα κεφαλαία με τα πεζά γράμματα
- Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με το “χιόνι”
- Παίξαμε παιχνίδια μαθηματικών και στόχων με τον χιονάνθρωπο