Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση

4 Απριλίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

4 APRILIOYΤην Παρασκευή 4 Απριλίου,  οι μαθητές/ιες των τμημάτων Β1, Γ2, Δ1, Δ2 και Ε2 παρακολούθησαν διαδικτυακά ομιλία ενημέρωσης και πληροφόρησης από την Ομάδα Παιδείας- Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ)

Η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους έχει οριστεί και καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας.

Έγινε  ενημέρωση και προσπάθεια ευαισθητοποίησης των μαθητών /-ιών για: τα δικαιώματα των ζώων, τη φροντίδα και την αγάπη για τα ζώα, για την υποχρέωση και ευθύνη κάθε ανθρώπου απέναντι στα ζώα, τη συμπόνια και την αλληλεγγύη απέναντί τους, για τη σημασία της υιοθεσίας αδέσποτων ζώων. για τον τρόπο μείωσης του αριθμού των αδέσποτων ζώων στους δρόμους και στη δημιουργία μίας πιο συμπονετικής κοινωνίας.

 

2 Απριλίου-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου-Διαβάζουμε αποσπάσματα αγαπημένων βιβλίων

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

eikona Viber 2025 03 31 19 11 13 372

 

Την Τετάρτη 2 Απριλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου,  μ΄έναν διαφορεικό τρόπο. Μοιράστηκαν αποσπάσματα από αγαπημένα τους βιβλία διαβάζοντάς τα και παρουσιάζοντάς τα στο ράδιο Λυχνάρι.

 

 

  • Α1
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου
  • Α2
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου-Γιορτάζουμε την αγάπη για τα βιβλία

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

eikona Viber 2025 03 31 19 11 13 372

25 Μαρτίου 1821

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

1821Σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου, γιορτάστηκε η επέτειος της 25ης Μαρτίου. Η σχολική γιορτή για την 25η Μαρτίου είναι μια από τις πιο σημαντικές, καθώς γιορτάζεται η ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Είναι μία υπενθύμιση των ιστορικών γεγονότων και προκαλεί συναισθήματα υπερηφάνειας και συγκίνησης για τους αγώνες των Ελλήνων.

Με αφηγήσεις, θεατρικά, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς, τα παιδιά της Στ΄ τάξης του σχολείου μας, τίμησαν την επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821. Η γιορτή ήταν γεμάτη με ιστορικά και συναισθηματικά μηνύματα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ημέρας και να νιώσουν υπερηφάνεια για την ιστορία της χώρας τους. Οι μαθητές  έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό και κέρδισαν το ζεστό χειροκρότημα των συμμαθητών τους αλλά και των γονιών που έδωσαν το παρών στην σημερινή εκδήλωση.

Ο… Σταχτοπούτος

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Την  Πέμπτη  20 Μαρτίου, ύστερα από πρόταση της ΕΔΥ του σχολείου μας σε συνεργασία με το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Ρόδου, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία βιωματικό εργαστήρι με θέμα την ισότητα των δυο φύλων προς  τους μαθητές/τριες  της  Ε’1 τάξης. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες, μέσω των οποίων  κατάφεραν να κατανοήσουν τις επιπτώσεις των στερεοτύπων στις καθημερινές τους αντιδράσεις και αλληλεπιδράσεις. Τέλος παρακολούθησαν ένα βίντεο με τη θέση/συμπεριφορά των αγοριών-μετέπειτα αντρών απέναντι στα κορίσια-μετέπειτα γυναίκες. Σκοπός της δράσης ήταν η  ανάδειξη των έμφυλων στερεοτύπων και  η κατάρριψη αυτών, έτσι ώστε να επέλθει η ισότητα των δύο φύλων. Οι συμμετέχοντες/ουσες αναγνώρισαν τη σημασία της ισότητας των φύλων και της αλληλεγγύης στην πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.

( Η δράση  πραγματοποιήθηκε και με τους/τις μαθητές/ιες του Ε2 την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025)

Επίσκεψη στο Χαραλάμπειο Γηροκομείο Ρόδου

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

1 12Η ενσυναίσθηση και η ηθική της φροντίδας, αποτελούν τις βασικές αξίες στη σχολική ζωή. Η εμπλοκή των παιδιών και η σύνδεσή τους με την κοινωνική πραγματικότητα, η ευαισθητοποίησή τους και η ανάληψη δράσης αποτελούν τους σύγχρονους στόχους του κοινωνικού σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό, την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης επισκέφτηκαν το Χαραλάμπειο Γηροκομείο Ρόδου. Κράτησαν συντροφιά στους φιλοξενούμενους του γηροκομείου Ρόδου και τραγουδήσουν τα Χελιδονίσματα, γνωστά ως κάλαντα της άνοιξης και παραδοσιακά τραγούδια. Στο τέλος, αντάλλαξαν ευχές για το Πάσχα. Τα τραγούδια της χορωδίας επιμελήθηκε η μουσικός του σχολείου κ. Μαίρη Κώτη και συνόδεψε με το αρμόνιο τα παιδιά.

 

 

Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αιγαίου Ρόδου

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

1 3Την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης επισκέφτηκαν τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αιγαίου Ρόδου. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος και της  Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου.
2 2Η βιβλιοθηκονόμος κ. Μαρία Κόζα ξενάγησε τα παιδιά στον κόσμο του βιβλίου, παρουσιάζοντας τη λειτουργία και την οργάνωση της βιβλιοθήκης. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε σε ευχάριστο κλίμα, με τα παιδιά να αποχωρούν γεμάτα εντυπώσεις και την υπόσχεση να επιστρέψουν σύντομα ως μέλη της βιβλιοθήκης, συνεχίζοντας τις αναγνωστικές τους περιπλανήσεις.
Ευχαριστούμε, ιδιαίτερα, το προσωπικό της βιβλιοθήκης για την φιλοξενία και την ξενάγηση στους χώρους της βιβλιοθήκης.

 

 

 

 

Εργασίες ομίλου «Μικροί επιστήμονες: Πειραματίζομαι, Κατασκευάζω, Διασκεδάζω» (Συνέχεια…)

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Μπαλόνια που φουσκώνουν μόνα τους

 

1 14Υλικά
Μερικά μπαλόνια αέρα
Άδεια μπουκάλια νερού του 1 και 1,5 λίτρου
Ένα κουταλάκι του γλυκού
Ένα χωνί
Ξύδι
Μαγειρική σόδα

Περιγραφή – Οδηγίες για την εκτέλεση του πειράματος: Γεμίστε το 1/3 του μπουκαλιού με ξύδι και με ένα χωνί ρίξτε 2-3 κουταλάκια μαγειρικής σόδας μέσα στο μπαλόνι. Βάλτε το στο στόμιο του μπουκαλιού και θα αρχίσει το φούσκωμα. Όταν το μπαλόνι γεμίσει με διοξείδιο του άνθρακα, δεν θα είναι σε θέση να φουσκώσει. Για να είναι σε θέση να φουσκώνει πρέπει να το τρίψετε με οποιοδήποτε συνθετικό υλικό για να παραχθεί στατικό φορτίο. Τέλος βάλτε το κοντά στην οροφή.

​Εξήγηση: Η σόδα που αλληλεπιδρά με το ξύδι παράγει διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο γεμίζει το μπαλόνι. Λόγω του στατικού ηλεκτρισμού, το μπαλόνι μπορεί να μείνει στο ταβάνι έως και πέντε ώρες.
Πηγή: https://www.infokids.gr/

Εκτέλεση πειράματος από τα παιδιά

 

Εκτίμηση της θερμοκρασίας με τις αισθήσεις μας

Υλικά
3 λεκάνες
ζεστό νερό
παγωμένο νερό
παγάκια
νερό βρύσης

Περιγραφή – Οδηγίες για την εκτέλεση του πειράματος:
1. Γεμίζουμε 3 λεκάνες με νερό βρύσης μέχρι την μέση.
2. Στη δεξιά λεκάνη προσθέτουμε ζεστό νερό με έναν βραστήρα ή από τον θερμοσίφωνα.
3. Στην κεντρική λεκάνη αφήνουμε το νερό της βρύσης χωρίς καμία προσθήκη.

4.Στην αριστερή λεκάνη προσθέτουμε παγάκια και παγωμένο νερό.
5. Τοποθετούμε ταυτόχρονα τα χέρια μας, το ένα στο ζεστό νερό και το άλλο στο παγωμένο, για περίπου 2 λεπτά, ώστε τα χέρια μας να πάρουν την θερμοκρασία του νερού.
6. Τοποθετούμε ταυτόχρονα και τα δύο χέρια μας στην λεκάνη με το νερό βρύσης. Τι παρατηρούμε; Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί το ένα χέρι μας λέει ότι το νερό είναι ζεστό και το άλλο ότι είναι κρύο; Τα χέρια μας είναι ή όχι καλά θερμόμετρα;

Εκτέλεση πειράματος από τα παιδιά

Παρατήρηση
-Με το χέρι που ήταν στο παγωμένο νερό, αισθάνομαι το χλιαρό νερό, ζεστό.
-Με το χέρι που ήταν στο ζεστό νερό, αισθάνομαι το χλιαρό νερό κρύο.
-Έχουμε διαφορετική εκτίμηση για την ίδια θερμοκρασία.

Συμπέρασμα
Η εκτίμηση της θερμοκρασίας με την αίσθηση της αφής και της όρασης δεν είναι ακριβής. Διαφορετικά αντιλαμβανόμαστε την θερμοκρασία της θάλασσας, όταν πριν βουτήξουμε έχουμε κάνει ηλιοθεραπεία ή καθόμαστε σε σκιερό και δροσερό μέρος.

Εξάτμιση – Υγροποίηση – Βρασμός             φωτο

Υλικά
γυάλινο δοχείο
ζεστό νερό
παγωμένο νερό
παγάκια
νερό βρύσηςΠεριγραφή – Οδηγίες για την εκτέλεση του πειράματος:
Παίρνουμε ένα γυάλινο δοχείο και βάζουμε μέσα 350 ml νερό. Στη συνέχεια ρίχνουμε το νερό (350 ml) μέσα σε ένα μπρίκι και το θερμαίνουμε. Μετράμε τη θερμοκρασία κάθε 2 λεπτά.

Φύλλο παρατήρησης

1o

 

 

 

 

 

 

Πηγή:

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://ekfe.ker.sch.gr/docs/peiramata_local/brasmos_2.pdf

 

11

Εκτέλεση πειράματος από τα παιδιά

Παρατήρηση: Στους 100 βαθμούς Κελσίου το νερό άρχισε να βράζει. Σχηματίστηκαν φυσαλίδες και κατά τη διάρκεια του βρασμού η θερμοκρασία παρέμεινε σταθερή. Η στάθμη του νερού κατέβηκε.

Συμπέρασμα:

Όταν θερμαίνουμε ένα υγρό, σε κάποια θερμοκρασία αυτό αρχίζει να αλλάζει φυσική κατάσταση και από υγρό γίνεται αέριο. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται βρασμός. Όσο διαρκεί ο βρασμός, η θερμοκρασία μένει σταθερή.

Profession has no gender: Γνωρίζοντας μια Πυροσβέστρια

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

4 8

 

Την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διαδικτυακή συνεδρία με την Μέντορα καΠαρασκευή Βοϊτσίδου – μέλος του 100mentors (διαδικτυακή πλατφόρμα κοινότητας μεντόρων) της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης «The Tipping Point»-με θέμα «Γνωρίζοντας μια πυροσβέστρια». Η συνεδρία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης «Profession has no gender» του προγράμματος «The Tipping Point» και του ενεργού πολίτη στο οποίο συμμετέχει η Β’ τάξη του σχολείου μας.

 

 

 

Η Μέντορας ενημέρωσε με ιδιαίτερα σαφή και κατατοπιστικό τρόπο τους μαθητές και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις τους σχετικά με το επάγγελμα του πυροσβέστη καθώς και με τον εθελοντισμό. Τέτοια ερωτήματα ήταν τα ακόλουθα:

  1. Πώς και γιατί επιλέξατε αυτό το επάγγελμα;
  2. Πώς γίνατε πυροσβέστης; Ποια ήταν η εκπαίδευση που λάβατε;
  3. Έχετε κινδυνέψει ποτέ;
  4. Τι  θα σκεφτόσασταν αν θα ήθελαν  τα παιδιά σας να ασχοληθούν με το δικό σας επάγγελμα;
  5. Μπορεί μια κοπέλα να γίνει πυροσβέστρια; Θα μπορούσε να τα καταφέρει;
  6. Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο ή νέα που θέλει να ακολουθήσει το επάγγελμά σας;

Η κ. Βοϊτσίδου ενημέρωσε με απλό και κατανοητό τρόπο τους μαθητές και τις μαθήτριες και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις τους σχετικά με το επάγγελμα του πυροσβέστη καθώς και τη σημασία του εθελοντισμού και της προσφοράς. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και κατάλαβαν ότι το επάγγελμα του πυροσβέστη δεν έχει φύλο!

Ευχαριστούμε, ιδιαίτερα, την κ.Παρασκευή Βοϊτσίδου καθώς και την κ. Κατερίνα Γεωργακίλα που συντονίζει το πρόγραμμα.

Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν πριν τη συνεδρία να ζωγραφίσουν τον μέντορα

B2

B2

 

B1b

B1

B1a

B1

 

 

 

Yποστηρικτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

EU CODE WEEK

1 10Στις 11 Φεβρουαρίου 2025, στο πλαίσιο της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης πραγματοποίησαν με τους εκπαιδευτικούς τους διάφορες δράσεις στο σχολείο  σχετικές με την προστασία και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Ανάμεσα στις δράσεις, που έλαβαν  μέρος στο πλαίσιο του ​EU CODE WEEK ήταν οι  δραστηριότητες: 1) Πες Βρες, 2) Ο Έλμερ και τα χρώματα και 3) Ανακαλύπτοντας τα αρχικά του ονόματός μας.

Αναλυτικά oi δράσεις:https://emathisi.weebly.com/blog-2023-25/category/codeweek2024​).

Οι  μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με διασκεδαστικές αλγοριθμικές, προγραμματιστικές και ρομποτικές δραστηριότητες. Βασικός στόχος είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν γνώσεις και δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, προγραμματισμού και κωδικοποίησης, να διερευνήσουν, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους και να διασκεδάσουν. Στη συνέχεια έλαβαν το Πιστοποιητικό Αριστείας στη συμμαχία με τίτλο “Πες Βρες”, ίσως τη μεγαλύτερη συμμαχία της Ευρώπης (Συμμετείχαν πάνω από 500 Νηπιαγωγεία και Δημοτικά).

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025| Safer Internet Day – SaferInternet4Kids

Επίσης, έγιναν υποστηρικτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, αφήνοντας το μήνυμά τους στην επίσημη ιστοσελίδα  https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2025/sid_map_2025_supporter/

και το 5ο Δ. Σ. Ρόδου καρφιτσώθηκε στον χάρτη των υποστηρικτών. Με χαρά παράλαβαν τη βεβαίωσή τους από το Internet 4 Kids ως Yποστηρικτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στη χώρα μας !!! Η Τεχνολογία είναι ενταγμένη στην καθημερινότητά μας και τα οφέλη της πολλά, αρκεί να προστατευόμαστε από τους κινδύνους.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Τέλος, την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025 συμμετείχαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ και Γ’ τάξης στην διαδικτυακή εκδήλωση εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 (Σχετική ανάρτηση: https://blogs.sch.gr/5dimrodou/2025/02/14/pagkosmia-imera-asfaloys-diadiktyoy-2025-v1/​ και https://blogs.sch.gr/5dimrodou/2025/02/14/safeinternet4kids/).