3ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: «Ταξίδι στο διάστημα»
Θεματική ενότητα: « ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Ολοκληρώσαμε και το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: «Ταξίδι στο διάστημα», το οποίο ανήκει στην θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία. Το «Ταξίδι στο διάστημα» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα και αμβλύνει ανισότητες, προσπαθώντας να αρχίσει το ταξίδι της γνώσης από την ίδια αφετηρία για όλους τους μαθητές.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο συγκεκριμένο εργαστήριο ήταν είτε ατομικές είτε ομαδικές και οι στόχοι που υλοποιήθηκαν αφορούσαν όλες τις μαθησιακές περιοχές (Γλώσσα, Παιδί και Περιβάλλον, Μαθηματικά, Πληροφορική, Δημιουργία και Έκφραση, Τέχνες).
Πιο συγκεκριμένα, μιλήσαμε για τον Ήλιο και τον ζωγραφίσαμε όπως τον φανταστήκαμε μέσα από το ποίημα του Ο. Ελύτη.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα το ηλιακό σύστημα, γνωρίσαμε τους πλανήτες και τα χαρακτηριστικά τους.
Οι βασικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν να μπορούν οι μαθητές:
- Να διατυπώνουν ερωτήματα, τα οποία μπορούν να απαντηθούν μέσω της διερεύνησης δεδομένων.
- Να συνεργάζονται και να προσφέρουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας-εργασίας.
- Να συνεργάζονται στην ομάδα για την παρουσίαση μιας κοινής εργασίας.
- Να κωδικοποιούν ενέργειες με τη χρήση συμβολικών αναπαραστάσεων.
- Να βελτιώνουν τις χωρικές τους δεξιότητες με την μετακίνησή τους στο χώρο και τη χρήση εννοιών προσανατολισμού.
- Να συνεργάζονται σε ομάδες για την επίτευξη μιας κοινής εργασίας.
- Να εξοικειωθούν με μαθηματικές έννοιες, ταξινόμησης με κριτήριο το μέγεθος.
Η συλλογική προσπάθεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου μας απέδωσε καρπούς και μάλιστα τους πιο γλυκούς!!
Το σχολείο μας κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση στην μαθητική δράση που διοργάνωσε ο Δήμος Ορεστιάδας με τίτλο: «Σχολική Εικαστική Δράση με τη Χρήση Ανακυκλώσιμων Υλικών», προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές γύρω από την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση.
Κατά την διάρκεια της δράσης οι μαθητές εξοικειώθηκαν με διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά, όπως πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο κ.α. και με έννοιες, όπως η επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση.
Οι κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά έδωσαν τη δυνατότητα στα νήπια να εργαστούν ομαδικά και ταυτόχρονα να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα της επαναχρησιμοποίησης των υλικών.
Το Νηπιαγωγείο παρευρέθηκε στην τελετή βράβευσης που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της πόλης μας, όπου οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να παίξουν και με διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια που λάμβαναν χώρα στην κεντρική πλατεία λίγο πριν την απονομή.
Το Πάσχα είναι η σημαντικότερη γιορτή της Χριστιανοσύνης γιατί τιμάται η ανάμνηση της ένδοξης Ανάστασης του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού.
Οι χριστιανοί περιμένουν το Πάσχα σαν κάτι ξεχωριστό και βιώνουν, δια μέσου της εκκλησίας, την πορεία του Σωτήρα από τα Πάθη στην Ανάσταση. Παλαιότερα, έλεγαν Λαμπρή και όχι Πάσχα, αποτυπώνοντας με αυτό τον ορισμό την μεγάλη λαμπρότητα της εορτής, τη νίκη του ανθρώπου απέναντι στο θάνατο.
Η πασχαλινή ατμόσφαιρα διαλύει το μίσος των ανθρώπων και προσφέρει σε όλους τη συμφιλίωση της αγάπης. Ο χαιρετισμός μεταξύ των πιστών για σαράντα ημέρες μετά το Πάσχα είναι «Χριστός Ανέστη» και η ανταπάντηση «Αληθώς Ανέστη» και εκφράζει τη συμμετοχή των ανθρώπων στην Ανάσταση του Κυρίου, αλλά και τη διάδοση του χαρμόσυνου γεγονότος σ’ όλο τον κόσμο.
Η λαμπρότερη αυτή γιορτή της χριστιανοσύνης δεν θα μπορούσε να λείψει από το Νηπιαγωγείο μας. Συγκεκριμένα, μιλήσαμε για την Μεγάλη Εβδομάδα, όπου οι πιστοί γιορτάζουν την ανάμνηση της πορείας του Κυρίου από την θριαμβευτική Του είσοδο στα Ιεροσόλυμα ως την Σταύρωσή Του και την Ανάσταση.
Οι πασχαλινές κατασκευές και δημιουργίες ήταν στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας για όλη την τελευταία εβδομάδα πριν κλείσουμε για διακοπές.
Φτιάξαμε την τελετή της Σταύρωσης του Κυρίου, η οποία μας δείχνει ότι ο Θεός πονάει για τον άνθρωπο και τ’ ανθρώπινα βάσανα. Ο ίδιος ο Χριστός μας θυσιάστηκε για τη δική μας σωτηρία και αυτό είναι το καλύτερο δείγμα της αγάπης Του για μας.
Επιπλέον ασχοληθήκαμε με διάφορα πασχαλινά φύλλα εργασίας.
Βάψαμε τα αβγά μας με ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο. Πιο αναλυτικά, χρωματίσαμε χαρτοπετσέτες με διάφορους μαρκαδόρους, τυλίξαμε το αβγό με την βαμμένη χαρτοπετσέτα και την βρέξαμε ελαφρώς ώστε να αποτυπωθούν τα χρώματα πάνω στο αβγό. Η τεχνική αυτή ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά, γεγονός που τα έκανε να ασχοληθούν με μεγάλη προθυμία στο βάψιμο των αβγών. Φυσικά δεν παραλείψαμε να κατασκευάσουμε και τις αυγοθήκες μας, προκειμένου να τοποθετήσουμε το ξεχωριστό αβγό μας!
Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι πασχαλινές μας κάρτες…
Ευχηθήκαμε Happy Easter και στο μάθημα των αγγλικών…
Τέλος, τα πασχαλινά μας καλαθάκια ετοιμάστηκαν με πολλή αγάπη και χαρά, κρύβοντας διάφορες λιχουδιές….
Το Πάσχα είναι ίσως η μοναδική γιορτή που εσωκλείει τόσα πολλά συναισθήματα. Συγκεκριμένα, από την αγωνία, τον πόνο και την θλίψη των Παθών και της Σταύρωσης, περνάμε στην αγαλλίαση, την ελπίδα και την αγάπη που φέρνει η Ανάσταση.
Ας προσπαθήσουμε όλοι μας, λοιπόν, να νιώσουμε τα Πάθη του Χριστού και ας χαρίσουμε απλόχερα την αγάπη μας σε ανθρώπους που την έχουν ανάγκη.
Ευχόμαστε το Φως της Ανάστασης να φωλιάσει στις καρδιές όλων μας!
Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά!!
Ήρθε η Άνοιξη και δεν θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με την ανθισμένη αμυγδαλιά. Συγκεκριμένα, συζητήσαμε για τα μέρη του δέντρου (άνθη, κλαδιά, κορμός) και τα προϊόντα που μας δίνει η αμυγδαλιά (αμύγδαλα, αμυγδαλέλαιο, φάρμακα κ.α.). Έπειτα, φτιάξαμε υπέροχες κάρτες με την ανθισμένη αμυγδαλιά, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν και να χρησιμοποιήσουν χρώματα και υλικά (τέμπερες, πινέλα, μπατονέτες κ.α.) για να τις κατασκευάσουν. Τέλος, ασχοληθήκαμε με διάφορα φύλλα εργασίας με θέμα την αμυγδαλιά.
Η όμορφη αυτή θεματική δεν έλειψε και από το μάθημα των αγγλικών, δίνοντας την δυνατότητα στα νήπια να δημιουργήσουν ευχάριστα την δική τους αμυγδαλιά υπό τους ήχους αγγλικών τραγουδιών.
Με μεγάλη μας χαρά σας ενημερώνουμε πως το σχολείο μας συμμετέχει στην εικαστική δράση/διαγωνισμό της Followgreen για τα σχολεία του Δήμου Ορεστιάδας. Η ψηφοφορία είναι ενεργή στην πλατφόρμα της Followgreen και μπορείτε να τη βρείτε για να μας ψηφήσετε ΕΔΩ. έως τις 29 Απριλίου 2024.
Τα εγγεγραμμένα μέλη της πλατφόρμας μπορούν να δηλώσουν την προτίμησή τους ως εξής:
- Κάθε χρήστης μπορεί να δώσει έως 3 ψήφους
- Οι 3 διαθέσιμοι ψήφοι μπορούν να δοθούν είτε σε μία δημιουργία είτε σε 3 διαφορετικές
Στο τέλος της δράσης θα βραβευτούν τα πρώτα εικαστικά έργα και όλοι οι μαθητές που λαμβάνουν μέρος θα παραλάβουν ηλεκτρονικό έπαινο συμμετοχής. Τα σχολεία και τα ονόματα των μαθητών που συμμετέχουν παραμένουν απόρρητα στην πλατφόρμα. Ωστόσο εμείς θα σας ενημερώσουμε για τις δικές μας συμμετοχές παρακάτω.
Όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας και οι εκπαιδευτικοί χωριστήκαμε σε 4 ομάδες με ίσο αριθμό μαθητών και συμμετέχουμε στο διαγωνισμό χρησιμοποιώντας εξ ολοκλήρου και μόνο ανακυκλώσιμα υλικά, με τις παρακάτω 4 συμμέτοχες:
- «Η followgreenούλα είμαι εγώ!!»
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
«Γιατί κυρία πετάμε τα χαρτιά σ’ αυτούς τους πράσινους κάδους;» ήταν η ερώτηση και ο προβληματισμός από τα παιδιά του σχολείου μας. «Γιατί είναι πράσινοι και όχι άλλο χρώμα; ποιος τους έδωσε;». Και τότε αναφερθήκαμε στο πρόγραμμα της Followgreen στο Δήμο της πόλης μας (Ορεστιάδα). «Και πως θα βοηθήσουμε το περιβάλλον να ζει, να αναπτύσσεται, να μείνει ζωντανό;». Εάν πετάμε τα υλικά που ανακυκλώνονται σε αυτούς τους πράσινους κάδους. Και μετά αυτά, θα ακολουθήσουν ένα ολόκληρο ταξίδι που θα είναι σε σχήμα κύκλο. Και μέσα από αυτόν τον κύκλο θα ξαναχρησιμοποιηθούν. Και έτσι δημιουργήθηκε το παραμύθι μας.. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα κορίτσι που αγαπούσε, ακολουθούσε κ φορούσε το πράσινο χρώμα. Πράσινο Σκουφίτσα θα την λέγαμε. Καταλήξαμε όμως στο να την ονομάσουμε follogreenούλα κ το επίθετο της, Ανακυκλωσούλα. Αρχικά, τη σχεδιάσαμε στο χαρτί ώστε να μπορέσουμε να την κατασκευάσουμε με ανακυκλώσιμα υλικά, προκειμένου να είναι για πάντα συμμαθήτρια μας. Είχε λοιπόν κ όνομα κ επίθετο.
Η followgreenούλα, έχει και καλές πράσινες συνήθειες συμπεριφοράς:
- Θέλει να τρώει υγιεινά
- Θέλει το δάσος ζωντανό
- Θέλει τη θάλασσα καθαρή
με μοναδικό σκοπό της να βοηθήσει να υπάρχει ένα περιβάλλον καθαρό που θα της εξασφαλίζει να ζει υγιεινά κ με ασφάλεια. Ό,τι υπάρχει στο περιβάλλον να συνεχίζει να ζει. Η ίδια η φύση έχει δώσει στο περιβάλλον αυτό το δικαίωμα. Έχει προνοήσει να δίνει στους ανθρώπους υλικά που μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν και έτσι να γίνεται οικονομία, η ανακύκλωση στους πράσινους κάδους. Η follogreenούλα θεωρεί λοιπόν υποχρέωση της να βοηθήσει το περιβάλλον να συνεχίσει και να έχει το δικαίωμα αυτό. Και αυτό ακριβώς είναι και το μήνυμα της παρούσας κατασκευής και των υπολοίπων που θα τη συνοδεύουν και συνδέονται με αυτήν. Η follogreenούλα μας λοιπόν, θέλει να βοηθήσουμε και να προστατέψουμε το περιβάλλον για να μας προστατεύει και εκείνο.
- «Η Followgreenούλα… θέλει το δάσος ζωντανό»
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Με αφορμή το συγκεκριμένο εικαστικό δρώμενο του Δήμου συζητήσαμε με τα παιδιά στην τάξη για τις θετικές επιδράσεις της ανακύκλωσης στο περιβάλλον και ιδιαίτερα στα δάση μας. Τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της ανακύκλωσης και έφεραν όμορφες ιδέες στην τάξη με σκοπό να προστατεύσουμε κι εμείς με τη σειρά μας τη ζωή στο δάσος. Έτσι λοιπόν πήραμε την απόφαση και σηκώσαμε μανίκια για να βοηθήσουμε τα πουλάκια να βρίσκουν εύκολα τροφή. Κατασκευάσαμε ταίστρες πουλιών.
- «Η Followgreenούλα θέλει να τρώει… υγιεινά!
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Τα σκουπίδια αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του πλανήτη μας που απαιτεί άμεσες λύσεις. Οι μαθητές μας έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με το πρόβλημα της διάθεσης των απορριμμάτων τόσο στο σχολείο όσο και στους άλλους χώρους που βιώνουν, επισκέπτονται και παίζουν. Η παρατεταμένη υπερκατανάλωση και η ασύστολη χρήση αγαθών οδηγεί αναπόφευκτα στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος και στο πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Ταυτόχρονα προκύπτει το μείζον ζήτημα της υγιεινής διατροφής που είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον καταναλωτισμό της σύγχρονης κοινωνίας. Τα παραπάνω δεδομένα μας κινητοποίησαν για την επιλογή του θέματος και συνέβαλαν στην συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας για δράση. Σκοπός της επιλογής του θέματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές μας την σημασία της υγιεινής διατροφής και την σπουδαιότητα της ανακύκλωσης.
- «Η Followgreenούλα θέλει τη θάλασσα καθαρή»
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Την Καθαρή Δευτέρα μιλήσαμε για την Κυρία Σαρακοστή. Αναφέραμε ότι θα νηστέψει μέχρι το Πάσχα, την 25η Μαρτίου και την Κυριακή των Βαΐων μπορεί να φάει μπακαλιάρο με σκορδαλιά. Τα παιδιά ρώτησαν τι είναι και πού ζει. Με αφορμή τον μπακαλιάρο επισημάναμε ότι για να μπορούμε να απολαμβάνουμε τα ψάρια ως τροφή, πρέπει να διατηρούμε τις θάλασσες και τις ακτές καθαρές.
Καθίσταται πλέον επιτακτική ανάγκη να βοηθήσουμε τη νέα γενιά να κατανοήσει τη σημασία της προστασίας των θαλασσών και των ακτών. Να εφαρμόσουμε πρακτικές μαζί και να γίνουμε σύμμαχοι του περιβάλλοντος.
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σοβαρότητα του προβλήματος, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την ανακύκλωση που περιλαμβάνει την μετατροπή άχρηστων αντικειμένων σε νέα προϊόντα, με κέρδος τη μείωση των αποβλήτων. Έτσι με την κατασκευή μας συνειδητοποιούν τη διαφορά της μολυσμένης και της καθαρής θάλασσας, ώστε να επηρεάσουν τις συμπεριφορές και άλλων ατόμων στο κοινωνικό τους περιβάλλον.
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!
Κάθε χρόνο, στις 2 Απριλίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD – International Children’s Book Day), ημέρα που γεννήθηκε ο Δανός λογοτέχνης και συγγραφέας παραμυθιών Χανς Κριστιαν Αντερσεν. Τον εορτασμό αυτής της μέρας τον καθιέρωσε, από το 1967, η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY – International Board on Books for Young People) με βασικό σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει το ενδιαφέρον των ενηλίκων στα παιδικά βιβλία.
Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό τμήμα της IBBY δημιουργεί μια αφίσα και ένα μήνυμα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, ώστε να τονίσουν την αξία των βιβλίων αλλά και να ενθαρρύνουν την διεθνή συνεργασία για την διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.
Το 2024 το Τμήμα της Ιαπωνίας είναι υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού. Την αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου φιλοτέχνησε η συγγραφέας και εικονογράφος Nana Furiya και το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono. Η φετινή χρονιά έχει το μήνυμα: «Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.». Η μετάφραση του μηνύματος και της ιστορίας έγινε από την συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου τα παιδιά του Νηπιαγωγείου έγιναν μικροί συγγραφείς και εικονογράφοι για την δημιουργία ενός συνεργατικού παραμυθιού. Το παραμύθι αυτό ξεκίνησε το ταξίδι του από το 4ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης, το οποίο μας προσκάλεσε να γίνουμε παραμυθάδες, ώστε το βιβλίο να φτάσει στην ολοκλήρωση του τόσο σε εικόνες όσο και σε κείμενο. Έτσι λοιπόν, την ημέρα αυτή ήρθε η σειρά μας να συνεχίσουμε την πλοκή του παραμυθιού και τα παιδιά με περίσσια φαντασία ζωγράφισαν και πρότειναν ιστορίες. Λειτουργώντας συνεργατικά και δημοκρατικά, αξιοποιήθηκαν όλες οι ιδέες των παιδιών και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!!
Επιπλέον, δημιουργήσαμε μάσκα του Πινόκιο, έναν από τους πιο αγαπητούς ήρωες των παιδιών και ασχοληθήκαμε με φύλλα εργασίας με θέμα τα παραμύθια.
Η 25 Μαρτίου αποτελεί μέρα μνήμης για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία.
Μια τέτοια μέρα, στις 25 Μαρτίου 1821, οι Έλληνες αποφάσισαν την έναρξη της Επανάστασης, η οποία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά γεγονότα της νεότερης ιστορίας μας, αφού με αυτήν το έθνος μας κατάφερε να αποκτήσει κρατική υπόσταση. Η Επανάσταση του 1821, ήταν ένας καθολικός αγώνας και απέδειξε περίτρανα τη βαθιά πίστη των Ελλήνων στην ελευθερία.
Ταυτόχρονα, το θρησκευτικό γεγονός που γιορτάζουμε αυτή την μέρα είναι ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, δηλαδή την χαρμόσυνη είδηση που πήρε η Παναγία από τον Άγγελο ότι θα φέρει στον κόσμο τον Χριστό.
Τα μικρά μας νήπια με μεγάλη περηφάνια και ενθουσιασμό, ασχολήθηκαν και έμαθαν για την επέτειο της 25ης Μαρτίου και τον Ευαγγελισμό, τι είναι και τι γιορτάζουμε μέσα από δημιουργικές κατασκευές, ζωγραφική, τραγούδια, ανάγνωση βιβλίων, προβολή βίντεο και βιωματικών δραστηριοτήτων.
Οι Απόκριες είναι οι τρείς εβδομάδες πριν τη μεγάλη σαρακοστή. Οι άνθρωποι ντύνονται μασκαράδες, διασκεδάζουν και καλωσορίζουν την Άνοιξη που έρχεται. Έτσι λοιπόν και εμείς στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης, της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας και διασκεδάσαμε με διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια.
Το Γαϊτανάκι
Ένα έθιμο που πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας και έδεσε αρμονικά με άλλα τοπικά έθιμα, αφού ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που εναρμονίζεται απόλυτα με τα χρώματα και το κέφι της αποκριάς και δεν θα μπορούσε να λείψει από το νηπιαγωγείο μας..
Ακόμη, διαβάσαμε ένα πολύ γνωστό και αγαπητό αποκριάτικο παραμύθι που δεν είναι άλλο από τον «Αρλεκίνο» της Ζώρζ Σαρή. Αφού απολαύσαμε την αγαπημένη ιστορία του Αρλεκίνου και ταξιδέψαμε, στον παγκόσμιο χάρτη, μέχρι την Βενετία, όπου εξελίχθηκε η ιστορία του μικρού ήρωα, καταφέραμε να δημιουργήσουμε τους δικούς μας μοναδικούς Αρλεκίνους!!
Οι δημιουργικές κατασκευές με θέμα την Αποκριά συνεχίστηκαν και στο μάθημα των αγγλικών όπου τα παιδιά έφτιαξαν αστείους κλόουν και χαρταετούς για να τους πετάξουμε ψηλά, μαζί με το χαμόγελο μας, την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας.
Η κυρά Σαρακοστή!
Μιλήσαμε για τις ημέρες της νηστείας μέχρι το Πάσχα και φτιάξαμε με τους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες την κυρά Σαρακοστή, μια γυναίκα χωρίς στόμα, όπως είπαμε, γιατί νηστεύει. Της βάλαμε και εφτά πόδια συμβολίζοντας έτσι τις εφτά εβδομάδες μέχρι το Πάσχα. Συμφωνήσαμε στο τέλος κάθε εβδομάδας να κόβουμε από ένα πόδι, μετρώντας έτσι τον χρόνο για την μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης.
Καλή Σαρακοστή!!
«Γνωστός ζωγράφος ήσυχα ζωγραφίζει
και με άσπρο χρώμα όλα τα χρωματίζει.»
Ποιος είναι παιδιά;
Μα φυσικά ο Χειμώνας!!!
Έφυγε λοιπόν το Φθινόπωρο και ήρθε ο όμορφος Χειμώνας στο νηπιαγωγείο μας γεμάτος γνώσεις και δημιουργίες. Την εποχή αυτή όλα αλλάζουν… αλλάζει ο καιρός… η φύση… οι άνθρωποι… τα ζώα…
Έτσι λοιπόν θελήσαμε και εμείς να μάθουμε για τους μήνες του Χειμώνα, για τις αλλαγές στη φύση και τα χαρακτηριστικά της εποχής. Μιλήσαμε για τον Ιανουάριο, τον ζωγραφίσαμε και κάναμε δραστηριότητες με τους αριθμούς της νέας χρονιάς 2024.
Οι μικροί μας μαθητές δημιούργησαν με λαδοπαστέλ σε μαύρο φόντο το φεγγάρι του Γενάρη που λάμπει σαν μαργαριτάρι..
Ο πιο κρύα εποχή του χρόνου κρύβεται στο ζεστό ντύσιμο των ανθρώπων και στα χειμωνιάτικα τοπία…
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στον υπολογιστή για τα είδη των πολικών ζώων και τις συνθήκες διαβίωσης τους. Έπειτα, φτιάξαμε κολλάζ, με το πιο αγαπητό για τα παιδιά ζώο των πάγων, τον πιγκουίνο!!
Τέλος, η ιδιαίτερα ευχάριστη και ενδιαφέρουσα θεματική ενότητα του Χειμώνα ολοκληρώθηκε με διάφορα φύλλα εργασίας, εκπαιδευτικές δραστηριότητες ,παιχνίδια, τραγούδια και παραμύθια.