Καλωσήρθατε

Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, διαδικτυακά πραγματοποιήθηκε η τελετή βράβευσης του 17ου Εθνικού Διαγωνισμού E Twinning στην οποία το συνεργατικό έργο μας:                                                 L.I.F.E (Little Inventors Save Forest Ecosystems) βραβεύθηκε στην κατηγορία 4-5

με το 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ!!        

Παρακολουθήσαμε διαδικτυακά την τελετή και τα παιδιά παρέλαβαν τα βραβεία τους και τα αναμνηστικά τους από την Ε.Υ.Υ. του E Twinning.

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 11 18 125618           Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 30 141015

432896544 1452949762289623 8822202770090244766 n          432583706 950874819522734 7226181393894302968 n

Πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Σερβία, στις εκπαιδευτικούς και σε όλα παιδιά που συμμετείχαν!!! 

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε την τελετή βράβευσης

https://www.youtube.com/watch?v=1L29WGcLM4w

EUROPEANA – Ψηφιακή Πολιτισμική Κληρονομιά

Στα πλαίσια του προγράμματος Ε Twinning:  A la cA(R)T, στο οποίο συμμετέχει το 1ο Τμήμα του Βασικού Υποχρεωτικού Τμήματος του Νηπιαγωγείου μας και στόχο έχει την επαφή των παιδιών με διάφορες μορφές τέχνης, ασχοληθήκαμε το μήνα Φεβρουάριο με την τέχνη του ψηφιδωτού και επιλέξαμε από τo αποθετήριο της ψηφιακής πολιτισμικής κληρονομιάς της Ευρώπης, Europeana, έργα ψηφιδωτών για να υλοποιήσουμε δραστηριότητες. 

https://www.europeana.eu/el/galleries/14048-mosaics-e-twinning-a-la-c-a-r-t?fbclid=IwAR1GNy_Spu4wQVRD1BwZ_bibEpGToCtjPAh6GHtaxXQRMBxEnJiu97oWt3U

Συγκεκριμένα το τμήμα του νηπιαγωγείου μας επέλεξε από τη συλλογή ένα ψηφιδωτό πάτωμα όπου τα παιδιά αφού το παρατήρησαν, συζήτησαν και δημιούργησαν το δικό τους ψηφιδωτό.

Europeana 1    Europeana 2

Europeana 3    Europeana 4

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου – Safe Internet Day

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου που διοργανώνεται το Φεβρουάριο με τις δράσεις:

Το 1ο Τμήμα του Νηπιαγωγείου με τη δράση:  “Είμαι ευγενικός στο διαδίκτυο” – “Be kind on line” με ατομική συμμετοχή και στη συνεργατική δράση του προγράμματος E Twinning:  A la cA(R)T με τίτλο:  “Στον ψηφιακό κόσμο της Ευγένειας – Μεγάλες καρδιές στο διαδίκτυο”.

ΙΝΤΕΡΝΤΕΤ Be kind on line

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 29 211747

https://www.canva.com/design/DAF5-tULxGg/tFmp8xdNTTbLGYU1nSCSCA/view?utm_content=DAF5-tULxGg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Παράλληλα το 2ο Τμήμα του Βασικού Υποχρεωτικού Ωραρίου του νηπιαγωγείου μας συμμετέχει με τη δράση: “Η Ευγένεια στο διαδίκτυο”

IMG 20240208 092329        IMG 20240208 093713

αφίσα page 0001

 

 

 

SID2024 Save the date

 

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2024    Βεβαίωση sid 1 page 0001

 

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα:  “Ι Believe I Can”, το οποίο υλοποιήθηκε από τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας το σχολικό έτος 2022-2023 και αφορά γυναικείες προσωπικότητες που με την δύναμη της θέλησής τους και τις ιδέες τους άλλαξαν τον κόσμο, βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία που δουλέψαμε και δημιουργήσαμε παρέα!  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στα παιδιά που συμμετείχαν και στους γονείς που υποστήριξαν!!  Η χαρά μας μεγάλη!!!

I believe I can

Ζωτικής σημασίας γνώση για να μη χαθεί χρόνος και να σωθεί ζωή!! 

Το 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και την ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α. Παύλου Μελά, Κορδελιού και Ευόσμου Θεσσαλονίκης καλούν τους/τις εκπαιδευτικούς σε σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, την Δευτέρα 22 Ιανουαρίου και ώρα 18.00.

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

 

Ιδιαίτερα χαρά για το ταξίδι, τον προορισμό και την επιβράβευση!!

Το Ευρωπαϊκό έργο E Twinning:  “L.I.F.E.” (Little Inventors Save Forest Ecosystems) που τόσο αγαπήσαμε και δουλέψαμε όλα τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία Ελλάδας, Σερβίας και Τουρκίας διακρίθηκε στον 17ο Εθνικό Διαγωνισμό E Twinning και απέσπασε το 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ!!! 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη συνάδελφο κ. Ευαγγελία Ταούλα που το μοιραστήκαμε μαζί!!  Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα και τις συναδέλφους!!  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στα παιδιά!!  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς που υπήρξαν συνοδοιπόροι!!

https://www.etwinning.gr/awards/nawards/1323-17-etwinning?fbclid=IwAR3ZkwZUozi7fNV7riIcKHjowwPhckqKtpLrH_am3fE8iJg-PgZhw6X5rRo

LIFE           Στιγμιότυπο οθόνης 2023 11 18 125618

Το Νηπιαγωγείο μας διακρίθηκε στον 13o Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους “Cinema.. διάβασες;” 

με το 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ Κινηματογραφικής Αφίσας “Το Όνειρο της Επιστροφής”

31

ΑΜ         ΕΤ

 

Χαρά και συγκίνηση!!   Η ταινία “Το όνειρο της Επιστροφής”

που δημιουργήθηκε το σχολικό έτος 2022-23 από την ομάδα των συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων, έχει την τιμή να προβληθεί στο 11ο Φεστιβάλ Χανίων, 18-22 Οκτωβρίου 2023!!

Το Όνειρο της Επιστροφής

 

 

 

10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού!!!     29 Σεπτεμβρίου 2023

Με παιχνίδια και αθλοπαιδείες μαθαίνουμε το “Ευ Αγωνίζεσθαι” !!  Βραβείο μας η συμμετοχή όλων!! (2ο Τμήμα)

Hmera Athlitismou 6

 

Το πρόγραμμα  Ε-Twinning:  I believe I can…. που υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2022-23 στο νηπιαγωγείο μας και αφορούσε γυναικείες προσωπικότητες που με το έργο τους κατάφεραν να διακριθούν και να αποτελέσουν πρότυπα για τις επόμενες γενιές βραβεύτηκε με την Εθνική Ετικέτας Ποιότητας !!!

national quality label project nql pdf 2960994 user 381498 d54dd98e5b page 0001

 

«Αγιασμός Σχολικού Έτους 2023-2024»

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του Σχολικού Έτους 2023-24 και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9.00, στον αύλειο χώρο του 31ου Νηπιαγωγείου, στην οδό Προξένου Κορομηλά 25.

Η πόρτα του σχολείου θα ανοίξει στις 8.50 και θα προσέλθουν τα παιδιά συνοδευόμενα από έναν γονέα.  Αμέσως μετά τον Αγιασμό γονείς και παιδιά θα αποχωρήσουν. Την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023, ξεκινά η λειτουργία του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Σας ευχόμαστε

Καλή και Δημιουργική Χρονιά!!

 

Σε μια λιτή γιορτή υποδοχής, γεμάτη χρώματα και φωτεινά χαμόγελα, η προϊσταμένη Μαρία Αδικημενάκη και οι Νηπιαγωγοί Ευαγγελία Ταούλα, Ρίτα Μπινιατίδου, καλωσορίσαμε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας τα καινούρια προνήπια.

collage1

 

tree

Στο περιοδικό Parallaximag φιλοξενείται άρθρο αναφορικά με το e-Twinning έργο που υλοποιήθηκε τη φετινή χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας

I Believe I can..

https://parallaximag.gr/thessaloniki-news/nipiagogeio-tis-thessalonikis-krikos-stin-alysida-mias-exochis-drasis-me-ichira-minymata

Τα eTwinning προγράμματα L.I.F.E. και Literacy everywhere, που υλοποιήθηκαν την προηγούμενη σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας, βραβεύθηκαν με την Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

“Συγχαρητήρια! Στο σχολείο σας απονεμήθηκε το Ευρωπαϊκό Σήμα Ποιότητας για τις εργασίες του στο έργο eTwinning “L.I.F.E.: Little Inventors save Forest Ecosystems” και “Literacy Everywhere” και “Around the World Again”. Αυτό σημαίνει ότι το έργο σας, το έργο των μαθητών σας και η συνεργασία με τους εταίρους σας πληρούσαν τα κριτήρια του πλαισίου του Σήματος Ποιότητας και έλαβαν υψηλή βαθμολογία. Ως αποτέλεσμα, θα λάβετε ένα πιστοποιητικό το οποίο μπορείτε να διαδώσετε στην/στις ιστοσελίδα(ες) σας και να το εκθέσετε σε περίοπτη θέση στο σχολείο σας. Επίσης, το έργο σας θα παρουσιαστεί σε ειδική περιοχή στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης. Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια και ελπίζουμε να συνεχίσετε να οργανώνετε έργα υψηλής ποιότητας με άλλους εκπαιδευτικούς του eTwinning.”

Ευρωπαϊκή Ετικέτα LIFE

Ευρωπαϊκή ετικέτα literacy

around the world again   354050743 2272887056252855 1796222997677693906 n

E-Twinning projet

I Believe I can

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, τα πρωινά τμήματα του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαν και υλοποίηαν το ευρωπαϊκό etwinning έργο “I believe I can…”. Κατά τη διάρκεια του έργου, οι μαθητές μας γνώρισαν σπουδαίες γυναίκες της ιστορίας, που άλλαξαν τον κόσμο με τα επιτεύγματά τους, ενώ παράλληλα κατάφεραν να προβληματιστούν σχετικά με τα στερεότυπα του αποκλεισμού και των προκαταλήψεων λόγω φύλου…

Στη διαδραστική εφημερίδα που ακολουθεί μπορείτε να ενημερωθείτε σχετικά με την πορεία και τα συνεργατικά παραγόμενα προϊόντα του έργου μας



Λήψη αρχείου

344782456 923703638690987 3487365635421714331 n

Συμμετοχή του σχολείου μας στον 13ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους “Cinema διάβασες…”: “Το Όνειρο της Επιστροφής”

Σας παρουσιάζουμε την ταινία μας που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με νηπιαγωγεία από Ελλάδα και Κύπρο  για την συμμετοχή μας στον 13ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους ” Cinema διάβασες…” .

Η ταινία μας έχει τίτλο ” Το Όνειρο της Επιστροφής” και πραγματεύεται το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα και αποτελεί απόρροια της ενασχόλησής μας με την προσωπικότητα της Μελίνας Μερκούρη  στα πλαίσια του ευρωπαϊκού μας έργου  “I believe I can…” 

Παράλληλα συμμετέχουμε και στην κατηγορία του διαγωνισμού “Αφίσα” η οποία δημιουργήθηκε συνεργατικά μέσω ενός ψηφιακού εργαλείου.

Το Όνειρο της Επιστροφής

Υπόθεση της ταινίας:

Η ταινία, με πρωταγωνιστές τους μικρούς μαθητές των συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων,  διαπραγματεύεται την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Πρωταγωνίστρια είναι η Μελίνα, ένα κορίτσι που διηγείται την ιστορία του Παρθενώνα μέσα στους αιώνες. Η μία σκηνή διαδέχεται την άλλη. Από τον Φειδία και τον Περικλή, στα Παναθήναια και στους κατακτητές, έως την αρπαγή των γλυπτών από τον Λόρδο Έλγιν, η Μελίνα μας διηγείται και ονειρεύεται την επιστροφή τους. Τα αγάλματα ζωντανεύουν η Μελίνα τα παίρνει από το χέρι και τα μεταφέρει στην Ελλάδα!  Ένα όνειρο, που ίσως μια μέρα, βγει αληθινό, καθώς η Μελίνα ξυπνά,  τρέχει να δει τα γλυπτά… δεν υπάρχουν ήταν όλα ένα όνειρο! Αλλά ξέρει πως όταν θες κάτι πάρα πολύ τα όνειρα βγαίνουν αληθινά… πόσο μάλλον όταν όλοι θέλουμε το ίδιο…

Παρακολουθείστε παρακάτω την ταινία μας.

Πρωταγωνιστές κατά σειρά εμφάνισης:

Η κατασκευή του Παρθενώνα: 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας

Τα Παναθήναια: Νηπιαγωγείο Παστίδας

Μέγας Αλέξανδρος & Σταυροφόροι: 31οΝηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης (1ο τμήμα)

Βυζαντινή Αυτοκρατορία & Τουρκοκρατία: 14οΝηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας

Η αρπαγή: 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα)

Η καταστροφή: 1ο Νηπιαγωγείο 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης Αρετή Βογιατζή Μελαδίνη Δράμα

Στο Βρετανικό Μουσείο: 1ο Νηπιαγωγείο Λητής

Η επιστροφή: 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου

Το όνειρο: Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Aladdin Λευκωσία Κύπρος

Με την έναρξη των σχολείο τη νέα χρονιά, κόψαμε τη βασιλόπιτα. Χαρούμενο και ευτυχισμένο το 2ο23 για όλα τα παιδιά του κόσμου

IMG 20230116 120207

“Κανένα σχολείο δεν είναι μόνο του”

Το νηπιαγωγείο μας έστειλε τις ευχές του για τα Χριστούγεννα στους μαθητές μικρών σχολείων της Ελλάδας

IMG 20221208 094345 IMG 20221208 123217

 

Συμμετείχαμε στο Φεστιβάλ “Μια Μέρα στη Μικρά Ασία”, που διοργανώνει το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το τμήμα Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μέσα από βιωματικά εργαστήρια οι μικροί μαθητές γνωρίζουν αντικείμενα και παιχνίδια της εποχής.

Mia mera

31ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης

Στο Νηπιαγωγείο μας απονεμήθηκε το 1ο βραβείο, στην κατηγορία Αφίσα Κινηματογραφικής ταινίας, για τη συμμετοχή μας με τα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία, στο μαθητικό διαγωνισμό Cinema… διάβασες; με την ταινία: «Μια μπάλα χρώματα απλώνει κι όλους μας ενώνει».

309775857 505248564379238 2803768816859404140 n

 

«Αγιασμός Σχολικού Έτους 2022-2023»

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του Σχολικού Έτους 2022-23 και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 9.00, στον αύλειο χώρο του 31ου Νηπιαγωγείου, στην οδό Προξένου Κορομηλά 25.

Η πόρτα του σχολείου θα ανοίξει στις 8.45 και θα προσέλθουν τα παιδιά συνοδευόμενα από έναν γονέα.  Αμέσως μετά τον Αγιασμό, θα δοθούν οι πρώτες οδηγίες και θα αποχωρήσουμε. (Οι οδηγίες θα σταλούν και στις διευθύνσεις του προσωπικού σας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου)

Σας ευχόμαστε

Καλή και Δημιουργική Χρονιά, με χαμόγελα και πολλές χαρούμενες στιγμές!!

 Η Προϊσταμένη  και το Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Νηπιαγωγείου.

Με ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι, έκλεισε η σχολική μας χρονιά, αποχαιρετώντας τα παιδιά μας που ανοίγουν τα φτερά τους για νέους ορίζοντες

του Αγάπη

Συμμετέχουμε με το Νηπιαγωγείο μας στο μαθητικό φεστιβάλ “Κι αν ήσουν εσύ”, που διοργανώθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Ειρηνικής Συμβίωσης (16η Μαΐου) και σε συνεργασία με το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων Δήμου Θεσσαλονίκης.

Έχεις τη φύση στο χέρι σου…284177306 533438458250969 6915572537328289931 n

“Έχεις τη φύση στο χέρι σου…” Βοηθάμε όλοι μαζί να εξαπλώσουμε το μήνυμα του Ο.Η.Ε. “Μόνο μία Γη”! Ευχαριστούμε τη Χ.Α.Ν.Θ και το εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ Ευκαρπίας που βοήθησαν να γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος διοργανώνοντας αυτή τη συμβολική δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την προστασία της φύσης και του περιβάλλοντος, μοιράζοντας λουλούδια στο 31ο Νηπιαγωγείο και 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και προτρέποντας τα παιδιά να τα φυτέψουν!!!

Το Νηπιαγωγείο μας μαζί με τα συνεργαζόμενα Σχολεία της ομάδας L.I.F.E., βραβεύθηκε στο Διαγωνισμό “Cinema διάβασες…” με το 1ο βραβείο (ισοτίμως) στην κατηγορία “Αφίσα”

μαζί μία ομάδα

Συμμετοχή του σχολείου μας στον 12ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους “Cinema διάβασες…”

Τον περασμένο Φεβρουάριο, όλη η χώρα έμεινε άναυδη από τον θάνατο του νεαρού φοιτητή , ο οποίος έπεσε θύμα οπαδικής βίας στη Θεσσαλονίκη.

Το γεγονός αυτό ώθησε μαθητές σχολείων όλης της χώρας  να διοργανώσουν δράσεις για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας, οι οποίοι εξέφρασαν με αυτόν τον τρόπο  την μεγάλη τους ανησυχία και την αντίθεσή τους για το φαινόμενο αυτό.

Το σχολείο μας, ένωσε τη φωνή του με τα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγείο από το e-Twinning πρόγραμμα L.I.F.E., δημιουργώντας την ταινία. Με αφορμή την συμμετοχή μας στον 12ο Μαθητικό Διαγωνισμό: “Cinema… διάβασες;” αποφασίσαμε η ταινία μας να διαπραγματευτεί το θέμα της οπαδικής βίας.

Μία μπάλα χρώματα απλώνει και όλους μας ενώνει from L.I.F.E. Team on Vimeo.

 



Λήψη αρχείου

Το όνειρο της Επιστροφής

Το έργο eTwinning “I Believe I can”, υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2022-2023 από τις εκπαιδευτικούς των πρωινών τμημάτων (Μαρία Αδικημενάκη – Ευαγγελία Ταούλα). Οι μαθητές γνώρισαν σπουδαίες γυναικείες προσωπικότητες, οι οποίες με τα επιτεύγματά τους άλλαξαν τον κόσμο προς το καλύτερο και έγιναν πρότυπο για όλους εμάς. Ο μήνας Μάρτιος ήταν αφιερωμένος στη Μελίνα Μερκούρη, το όνομα της οποίας, είναι συνδεδεμένο με την εκστρατεία επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Αυτό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη μεγαλύτερη συνεργατική δράση του προγράμματος, στα πλαίσια της οποίας δημιουργήθηκε η ταινία με τίτλο: “Το Όνειρο της Επιστροφής”, η οποία πήρε μέρος στον 13ο Διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους “Cinema… διάβασες;
Η αφίσα που δημιουργήθηκε από τα παιδιά κέρδισε το 2ο βραβείο αφίσας στον διαγωνισμό.
Για τη δημιουργία της ταινίας, συμμετείχαν τα σχολεία της Ελλάδας και Κύπρου. Τα παιδιά μαζί με τις νηπιαγωγούς τους, έγιναν σκηνογράφοι, σκηνοθέτες, ηθοποιοί. Τα κείμενα της ταινίας είναι γραμμένα από τις συναδέλφους νηπιαγωγούς του προγράμματος,  την κυρία Σοφία Νίκα και την κυρία Σοφία Λουτσοπούλου. Κάθε νηπιαγωγείο επέλεξε να γυρίσει μία σκηνή. Όλες οι σκηνές ενώθηκαν σε ένα βίντεο, όπου παρουσιάζεται η ταινία με τίτλο: “Το όνειρο της επιστροφής”. Για την παραγωγή της ταινίας συνεργάστηκαν και συμμετείχαν τα παρακάτω Νηπιαγωγεία:
31o Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, 1ο Νηπιαγωγείο Λητής Θεσσαλονίκης, Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου, 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, 1ο Nηπιαγωγείο Προσοτσάνης Δράμας Αρετή Μελαδίνη, 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας Πέλλας, το ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Αλαντίν Κύπρου και το 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας.
Η Αφίσα
Το Όνειρο της Επιστροφής
Η Ταινία

Πρωταγωνιστές κατά σειρά εμφάνισης:

Η κατασκευή του Παρθενώνα: 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας

Τα Παναθήναια: Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου

Μέγας Αλέξανδρος & Σταυροφόροι: 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης (1ο τμήμα)

Βυζαντινή Αυτοκρατορία & Τουρκοκρατία: 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας

Η αρπαγή: 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα)

Η καταστροφή: 1ο Νηπιαγωγείο 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης Αρετή Βογιατζή Μελαδίνη Δράμα

Στο Βρετανικό Μουσείο: 1ο Νηπιαγωγείο Λητής

Η επιστροφή: 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου

Το όνειρο: Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Aladdin Λευκωσία Κύπρος

Βήματα για τη Ζωή

1 3

«Ο πιο σημαντικός στόχος της εκπαίδευσης, είναι το να αποκτήσουν τα παιδιά τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται, όχι απλά για την επιβίωσή τους, αλλά και για την πλήρη ανάπτυξη των κοινωνικών, συναισθηματικών και γνωστικών ικανοτήτων τους. Προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύει η «Εκπαίδευση των Δεξιοτήτων Ζωής» σε ένα σχολείο που προάγει την Υγεία.  (WHO, 1993).

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς 2022-23, εντάχθηκε στη διδασκαλία του νηπιαγωγείου μας το πρόγραμμα «Βήματα για τη Ζωή».  Στόχος του προγράμματος είναι:

  • να βοηθήσει τα παιδιά του νηπιαγωγείου να αναπτύξουν καλύτερα τις δεξιότητες της σκέψης τους,
  • να τα οδηγήσει σε ωριμότερους και πιο υπεύθυνους τρόπους συμπεριφοράς και να
  • βελτιώσει τις επιδόσεις τους.

Η προσχολική περίοδος, είναι μια περίοδος, κατά την οποία τα παιδιά μαθαίνουν πολλά πράγματα. Αποκτούν καινούριες γνώσεις, αναπτύσσουν καινούριες δεξιότητες, αλλά και υιοθετούν καινούριες συμπεριφορές. Όλα αυτά θα συνοδεύσουν τα παιδιά στην υπόλοιπη ζωή τους. Γι’ αυτό είναι σημαντικό τα καινούρια εφόδια που θα αποκτήσουν να είναι τέτοια που θα τα βοηθήσουν όχι μόνο στην επιβίωσή τους, αλλά και στην πλήρη συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική τους ανάπτυξη. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματς, χρησιμοποιήθηκαν μέσα και τεχνικές που αφορούσαν τη διδασκαλία δεξιοτήτων μέσω των τεχνικών της αφήγησης ιστοριών, κουκλοθεάτρου, συζήτησης, παιχνιδιών ρόλων, ψυχοκινητικών παιχνιδιών, εικαστικών δημιουργιών, αλλά και μέσω της σύνδεσης με τα άλλα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος, καθώς και με το Κρυφό Πρόγραμμα.

Οι κυριότεροι στόχοι του Προγράμματος είναι:

  1. Να ενδυναμώσει τα παιδιά, ώστε να χρησιμοποιούν τη σκέψη τους, για να ενεργούν υπεύθυνα και ώριμα.
  2. Να ενισχύσει τα αισθήματά τους για τον εαυτό τους βελτιώνοντας, κυρίως, την αυτοεκτίμησή τους.
  3. Να τα μάθει να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τα δικά τους και των άλλων.
  4. Να τα διδάξει τρόπους να διαχειρίζονται τα έντονα συναισθήματά τους.
  5. Να αυξήσει την ικανότητά τους, για να σκέφτονται και να λύνουν μόνα τους προβλήματα.
  6. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλίας
  7. Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης
  8. Η συνεργασία στην τάξη
  9. Η αποφυγή σωματικής και λεκτικής επιθετικότητας

Όταν τα παιδιά μπορούν να σκέφτονται αυτόνομα, να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους και να ενεργούν υπεύθυνα, τότε θα έχουν τα κριτήρια, θα εκμεταλλεύονται τις δυνατότητές τους και θα προσπαθούν και θα επιμένουν όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με περίοδο προσαρμογής όπου τα παιδιά έμαθαν να κάθονται στον «κύκλο», να δημιουργούν ζευγάρια, να σχηματίζουν ομάδες εργασίας, να επιλέγουν αρχηγό σε δραστηριότητες, να τηρούν κανόνες. (παιχνίδια γνωριμίας, ψυχοκινητικά παιχνίδια σε ζευγάρια, θέσπιση κανόνων συμπεριφοράς στην τάξη, δημιουργία ομάδων υπηρεσίας, ψηφοφορία για αρχηγό σε δραστηριότητες)

Ακολούθησαν δραστηριότητες όπου τα παιδιά έμαθαν να καλλιεργούν δεξιότητες επικοινωνίας και ενεργητικής ακρόασης, να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τα συναισθήματα τα δικά τους και των άλλων, να εκτιμούν καταστάσεις και να προσπαθούν έως ένα βαθμό να τις επιλύουν.  (ανάγνωση βιβλίων, συζητήσεις στον κύκλο, έκφραση των συναισθημάτων μέσα από ζωγραφική, μουσική, θεατρικό παιχνίδι)

Αφού τα παιδιά ενσωματώθηκαν στο νέο περιβάλλον και αισθάνθηκαν άνετα και αποδεκτά ακολούθησαν τα «μαθήματα» του Προγράμματος, τα οποία επιλέξαμε να πραγματοποιούνται κάθε φορά σε συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας για τις οποίες είχαν ενημερωθεί κι οι γονείς.

Βασικό στοιχείο του προγράμματος είναι ο ρόλος του βοηθού, που αναλαμβάνει κάθε παιδί κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Όλοι έγιναν βοηθοί με τη σειρά. Παρουσίαζαν τον εαυτό τους, περιέγραφαν τα συναισθήματά τους, τις εμπειρίες τους, τα κατορθώματά τους στην ομάδα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ενισχύεται η εμπιστοσύνη τους και η αυτοπεποίθησή τους. Στο τέλος κάθε μαθήματα το παιδί βοηθός έπαιρνε το «Δίπλωμα του «Βοηθού», όπου γράφονταν οι φιλοφρονήσεις που έκαναν στο παιδί βοηθό τα υπόλοιπα νήπια.

Δίπλωμα βοηθού:

2023 05 22

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του Προγράμματος είναι η συμμετοχή των γονέων στην όλη διαδικασία. Αυτό πραγματοποιούνταν με τις επιστολές που δίνονταν στους γονείς στο τέλος κάθε μαθήματος, ώστε να ενημερώνονται για το τι έννοιες διαπραγματευτήκαμε στο νηπιαγωγείο, για να μπορέσουν να συνεχίσουν να τις δουλεύουν με τα παιδιά στο σπίτι για να υπάρχει συνέχεια και συνέπεια.

Τα θέματα που εξετάζονται κατά τη διάρκεια του Προγράμματος, γίνονται υπό τη μορφή παιχνιδιού, για να είναι αποτελεσματική η διδασκαλία και όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη και απολαυστική για τα νήπια. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα παιχνίδια ρόλων, στις μάσκες συναισθημάτων, στις γαντόκουκλες. Η επιχειρηματολογία, η συνεργασία ανάμεσα στα παιδιά, η αυτοπαρουσίαση από τα παιδιά, η σύνδεση με το Αναλυτικό και Κρυφό Πρόγραμμα, η καλλιτεχνική έκφραση, είναι σημεία στα οποία βασίζεται το πρόγραμμα για την υλοποίησή του.

Δραστηριότητες που εφαρμόσαμε στην τάξη και που υποστήριξαν το υλικό του Προγράμματος ήταν:

  1. Παιχνίδια ρόλων όπου μέσα από τους χαρακτήρες που υποδύονται εκφράζουν συναισθήματα
  2. Παιχνίδια με τις γαντόκουκλες του Προγράμματος
  3. Οπτικοακουστικά εργαλεία: καρτέλες, αφίσες και βίντεο
  4. Παιχνίδια ομαδικών κατασκευών με τουβλάκια ή άλλα υλικά κατασκευής
  5. Κοινή ζωγραφική όπου τα παιδιά συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα έργο τέχνης (Ο Αρλεκίνος της Αποκριάς – ακούω τη μουσική και ζωγραφίζω τις τέσσερις εποχές)
  6. Ομαδικά παιχνίδια συνεργασίας όπως επιτραπέζια και επιδαπέδια
  7. Συζητήσεις όπου τα παιδιά αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις μεταξύ τους
  8. Λογοτεχνικά βιβλία με ανάλογο περιεχόμενο που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν και να εκφράσουν συναισθήματα (Τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε, Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν, Η πιο καλή φιλενάδα, Ένα ψάρι που το έλεγαν Ουράνιο τόξο, Η πεισματάρα θεία Κλάρα)
  9. Κινητικά παιχνίδια συνεργασίας
  10. Δραστηριότητες με χορό και κίνηση
  11. Τραγούδια (Εγώ κι εσύ μαζί, Υπάρχουν χέρια, Ο Φάνης και η Ροδιά)

Η συμβολή του Προγράμματος στην καθημερινότητα της τάξης υπήρξε αισθητή καθώς η κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών μέσα σε αυτό το πλαίσιο βοήθησε την καλλιέργεια  δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και ενσυναίσθησης μέσα στην τάξη.  Λαμβάνοντας υπ΄όψιν την ηλικία των παιδιών, τα περισσότερα από τα οποία ήταν προνήπια, αρκετά από τα οποία ερχόταν για πρώτη φορά σε επαφή με το σχολικό περιβάλλον, προσαρμόσαμε το Πρόγραμμα  και επιλέξαμε  να ασχοληθούμε με την καλλιέργεια δεξιότητες   που θα βελτιώσουν την αυτοεικόνα τους  και θα ενισχύσουν τη θετική τους συμπεριφορά.

Ενδεικτικά παρουσιάζονται κάποιες από τις δράσεις υλοποίησης του προγράμματος:

Κανόνες συμπεριφοράς μέσα στην τάξη. Με παιχνίδια ρόλων, σωστή και λάθος συμπεριφορά, οι κανόνες βγήκαν από τα ίδια τα παιδιά και αναρτήθηκαν στην τάξη.

Δημιουργία αφίσας, μετά από δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν με αφορμή το παραμύθι: “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” (της Μ. Κουτσανοπούλου)

312607370 837546760764049 8623781230968936382 n

Φιλοφρονήσεις

312541586 1041620079841729 706678321643317391 n

Συναισθήματα

IMG 20221123 153331

Το βιβλίο των συναισθημάτων:

314413787 841274553890378 5091565192156775804 n 

Ακούω τη μουσική και ζωγραφίζω τα συναισθήματα

314495471 816223846288224 2578968241478297334 n Ευα συναι

316565400 661068775745919 2714516489306852957 n

Κινητικά παιχνίδια

343747354 6405065899539594 2243549698210190385 n

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ

Όσον αφορά τα παιδιά, τα οφέλη ήταν αναμενόμενα γιατί η μάθηση έγινε με ευχάριστο τρόπο, καθώς τα μαθήματα παρουσιάζονταν με μορφή παιχνιδιού. Η κοινωνική αλληλεπίδραση καθώς και η συνεργασία μεταξύ τους διευκολύνθηκε. Βελτιώθηκαν οι κοινωνικές σχέσεις των παιδιών. Ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή τους, κυρίως με το ρόλο του βοηθού. Αναγνώρισαν και διαχειρίστηκαν με καλύτερο τρόπο τα συναισθήματά τους, μέσα από βιωματικές καταστάσεις. Μειώθηκε η επιθετικότητα και οι μεταξύ τους συγκρούσεις. Τα νήπια είχαν τη δυνατότητα να εξασκήσουν τις δεξιότητες που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος παίζοντας παιχνίδια ρόλων. Ενθαρρύνονταν σ’ αυτά και τα πιο συνεσταλμένα. Όλα τα παιδιά απολάμβαναν την ώρα του κουκλοθεάτρου με τις γαντόκουκλες, ανυπομονούσαν στην ολομέλεια για τη συζήτηση που αφορούσε το μάθημα (αν και στο τέλος Μαρτίου έδειξαν σημάδια κούρασης και γι’ αυτό παραλείψαμε κάποια μαθήματα που έγιναν με συντομία). Με ενθουσιασμό τα νήπια μιλούσαν για τα προσωπικά τους βιώματα και τις εμπειρίες τους.

Όσον αφορά τις νηπιαγωγούς, μέσα από τη δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη του νηπιαγωγείου, μειώθηκε σταδιακά μέσω του προγράμματος ο χρόνος για το χειρισμό συγκρούσεων. Κατανοήθηκε καλύτερα η συμπεριφορά των νηπίων και των αιτιών που την προκαλούν, μέσα σε ένα κλίμα καθημερινής επικοινωνίας και διαλόγου.

Λαμβάνοντας υπ΄όψιν τις απουσίες μεγάλου αριθμού παιδιών τους χειμερινούς μήνες και επιμέρους προβλήματα που προέκυψαν στη σχολική μονάδα  θα βοηθούσε  το σχέδιο δράσης να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά καθότι η πλειοψηφία των παιδιών της ομάδας θα συνεχίσει να φοιτά ως νήπια.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2022-2023, του 1ου Τμήματος του Βασικού   Υποχρεωτικού Ωραρίου του Νηπιαγωγείου έχει βασιστεί στα όσα διδάχτηκαν τα παιδιά από το Πρόγραμμα: Βήματα για τη Ζωή.

 Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24

31ο 2/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Προξένου Κορομηλά 25, Θεσσαλονίκη,      Τ.Κ.  54622

                               Τηλέφωνο: 2310-271123,   E-mail:  mail@31nip-thess.sch.gr

   «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25»

Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr.Όρια σχολείων για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2022-2023

Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής της Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής για Γονείς/Κηδεμόνες (σύνδεσμος)

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

–  Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

-Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

-Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου τα σχετικά αποδεικτικά:

1) έντυπα φορολογικών Δηλώσεων  Ε1, Ε2, Ε3

2) μισθωτήριο συμβόλαιο θεωρημένο από την Εφορία, τίτλος ιδιοκτησίας της μόνιμης κατοικίας, άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας

3) λογαριασμός Δ.Ε.Κ.Ο. ή αποδεικτικά από ιδιωτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας της μόνιμης κατοικίας

4) λογαριασμός τηλεφώνου κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας που να φαίνεται η μόνιμη κατοικία

5) Υπεύθυνη Δήλωσητου γονέα για την ακρίβεια των στοιχείων

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.  Σε αυτά τα παραστατικά, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Όρια 31ου Νηπιαγωγείου

31ου Νηπιαγωγείου

ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ, ΓΙΑ  ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΑΣ, ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΡΤΑΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΑΡΧΕΙΟ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.

Για οποιαδήποτε απορία είμαστε στη διάθεσή σας.

Ώρα Συνεργασίας  για το Νηπιαγωγείο: ορίζεται 13.15-14.00 μ.μ.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2310-271123

 

Code Week

Συμμετέχουμε στην Εβδομάδα Κώδικα (Code Week) 2023

Το 1ο Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχει στην Εβδομάδα Κώδικα 2023  με δραστηριότητα αποκωδικοποίησης  “Βρες το μυστικό….”.   Μέσα από ένα μυστικό αλφάβητο, 11 νηπιαγωγεία από Ελλάδα και Κύπρο αποκωδικοποιούν ένα μήνυμα…. τα μηνύματα όλων συνθέτουν ένα γρίφο που τα παιδιά τον λύνουν και οδηγούνται σε μια αποκάλυψη!!!

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 10 07 185341           Αποκρυπτογραφώντας το μήνυμα

CODE WEEK 2023

Το 2ο Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχει στην Εβδομάδα Κώδικα 2023 με το θέμα:  “Βόλτα στην πόλη…”.  Τα παιδιά με την βοήθεια του Colbi περιηγήθηκαν στα καταστήματα της πόλης μας!  Κάθε παιδί τραβούσε μία κάρτα όπου απεικονίζονταν αντικείμενα και έπρεπε να τα αντιστοιχίσει με το κατάλληλο κατάστημα.  Έστελνε το ποντικάκι μας να βρει τα αντικείμενα αυτά, γράφοντάς το σωστό κώδικα και εκπληρώνοντας την αποστολή με επιτυχία!!

Βόλτα στην πόλη

Ρίτα

 

code week 2022312659597 1224784214745238 5501646202310452835 n

Γιορτάζουμε τα 10 χρόνια της εβδομάδας κώδικα (Code Week), διοργανώνοντας μια εκδήλωση με τίτλο: “I believe I can…” (etwinning) Ο κύριος στόχος της δραστηριότητας, που βασίζεται στην έννοια του Codyroby, είναι να μυήσει τους μαθητές μας σε πρότυπα προγραμματισμού και σκέψης που τους οδηγούν να συνδυάσουν τη δημιουργικότητα και τη στρατηγική απόφαση, για να συναντήσουν διάσημες γυναίκες στην ιστορία, τον τόπο καταγωγής τους και τα επιτεύγματά τους.

Το ρομπότ κινείται μέσα από το πλέγμα όπου έχουν τοποθετηθεί εικόνες διάσημων γυναικών. Ο μικροί μαθητές, καλούνται να προσδιορίσουν ποια γυναίκα είναι, να την ταιριάξουν με την αντίστοιχη σημαία της χώρας της και να ονομάσουν το επίτευγμά της.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Code Week 2022 1

Happy Birthday Code Week Εβδομάδα Ευρωπαϊκού Κώδικα. Συμμετοχή του ολοήμερου τμήματος στον εορτασμό των 10 χρόνων με δραστηριότητες κώδικα”

312143443 637111644678419 6975832783088724321 n

 

European Day of Languages

Το νηπιαγωγείο μας (1ο Τμήμα) συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών με τη συνεργατική αφίσα:  “Ο χάρτης της Φιλίας” (26/9/2023)

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2023

EDL postcard EL2 1

309572086 1144789166454318 1772936936145764218 n

Η 26η Σεπτεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στον εορτασμό των γλωσσών. Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, με τη δράση με τίτλο “I Believe I can Express my feelings”.

EDL 2022

Bravo Schools 2022 – Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο

Η συμμετοχή του σχολείου μας στο Bravo Schools 2022, το εντάσσει στο διεθνές σχολικό δίκτυο
του World’s Largest Lesson και στο Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους  in Αction SDGs Schools Club.

in action eimai presveytis sdgs schools logo tagline bottom 1

 

 

τίτλο

Literacy Everywhere e-twinning 2021-22

Στο πρόγραμμα απονεμήθηκε η ετικέτα ποιότητας

literacy ετικέτα 2022

Το 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης 2ο τμήμα συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Literacy Everywhere (Εκπαιδευτικός: Ευαγγελία Ταούλα)

Συνεργαζόμενα Σχολεία: Νηπιαγωγείο Πιπεριάς Πέλλας, 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαϊδας, Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου, Oni Public School Γεωργία και 31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης 2ο τμήμα

Netiquette

Ο Κώδικας Δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο (Netiquette) είναι το σύνολο των κανόνων που ορίζουν την αποδεκτή συμπεριφορά μεταξύ δύο ή περισσότερων χρηστών του διαδικτύου κατά την ηλεκτρονική τους επικοινωνία, ο οποίος ακολουθήθηκε κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.

Λίγα λόγια για το έργο:

logot

Μέσω του προγράμματος Literacy Everywhere, γίνεται προσπάθεια εισαγωγής των μικρών μαθητών του Νηπιαγωγείου στην κοινωνία του ψηφιακού γραμματισμού και της πληροφορίας. Πώς διαχειριζόμαστε μια πληροφορία; πώς γνωρίζουμε αν είναι αληθινή; τι κρύβει ο όρος διαταραχή της πληροφορίας; Η συμμετοχή μας σα Νηπιαγωγείο στο πρόγραμμα Literacy Everywhere, βασίστηκε στο γεγονός ότι τα μικρά παιδιά, μπορεί να μη χειρίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τις πληροφορίες στο διαδίκτυο, αλλά είναι έμμεσα, δέκτες, μέσω του στενού περιβάλλοντος, καθημερινά τέτοιων δραστηριοτήτων. Αυτό αποτέλεσε και το έναυσμα ενασχόλησης με το συγκεκριμένο έργο καθώς είναι σημαντικό να αναγνωριστεί ότι τα παιδιά και οι νέοι αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές και ότι η κατανάλωση ειδήσεων είναι απίθανο να περιοριστεί στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο και ειδησεογραφικοί ιστότοποι). Το πρόγραμμα έχει σα στόχο οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου, μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες συνεργατικές δράσεις με παιγνιώδη χαρακτήρα,  να κατανοήσουν πώς να διαχειρίζονται την πληροφορία, να αποκτήσουν την ικανότητα  να αναλύσουν καλύτερα τα μηνύματα και το περιεχόμενο των μέσων επικοινωνίας που συναντούν.

Οκτώβριος

Επιλογή και επιμέλεια ποιημάτων από τις χώρες εταίρους με θέμα τη σημαία. Η δράση περιλαμβάνει ερωτήσεις για την ανάλυση των ποιημάτων που επιλέγουν τα συνεργαζόμενα σχολεία. Τα ποιήματα ως μέσο ενημέρωσης και μετάδοσης, μας εμπνέουν να δημιουργήσουμε τα δικά μας ποιήματα ως παράλληλες δράσεις.

Σημαίες και Ποίηση:

Flags and Poems

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2021

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2021, αξιοποιώντας τη δράση μας με τις σημαίες, χρησιμοποιώντας pixel art. Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργούν τις σημαίες των χωρών εταίρων του προγράμματος. Μαθαίνουν πώς να κωδικοποιούν, χρησιμοποιώντας pixel art.

Προετοιμαζόμαστε για τη δράση, αναζητώντας στο χάρτη τις χώρες των εταίρων μας στο πρόγραμμα και αναγνωρίζουμε τις σημαίες τους.

b86a77196    pixel art activity

Pixel Art Greek Flag

Πιστοποιητικό αριστείας

31 Certificate of Excellence code week 2021c6bade1b6

Το μήνα Νοέμβριο, προσεγγίζουμε άρθρα σε περιοδικά ή εφημερίδες σα μέσα ενημέρωσης.

Στις δραστηριότητες, που περιλαμβάνουν άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών για επαγγελματίες με καπέλα ως μέρος της ενδυμασίας τους, αναζητούμε απαντήσεις: Συγγραφέας: ποιος έγραψε το άρθρο; Μορφή: πώς διαμορφώθηκε το άρθρο για να τραβήξει την προσοχή μας; σε τι κοινό απευθύνεται; είναι αληθινό; ποιος είναι ο σκοπός του μηνύματος;

Με τη βοήθεια των γονέων, οι μικροί μαθητές καταγράφουν πληροφορίες για επαγγελματίες που φορούν καπέλο στην εργασία τους.

31st Kindergarten of Thessaloniki 2nd Class Greece

Οι μαθητές παρουσιάζουν το επάγγελμα που θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν

Πρόσκληση μέσω διαδικτύου επαγγελματία στο Νηπιαγωγείο μας, όπου τα παιδιά άκουσαν για το επάγγελμα και έκαναν ερωτήσεις.

Συνεργατική δράση: Εισάγουμε το θέμα της εξαπάτησης με ένα παιχνίδι παντομίμας, με επαγγελματίες που φορούν λάθος καπέλο και το παραλληλίζουν με τις ψεύτικες ειδήσεις. Παίζουμε διαδικτυακά το παιχνίδι της παντομίμας  με το συνεργαζόμενο Νηπιαγωγείο Πιπεριάς Πέλλας.

Δημιουργούμε συνεργατική εφημερίδα με θέμα: τα επαγγέλματα

https://www.flipsnack.com/66BEBACC5A8/the-newspaper-of-the-professions.html

Η εφημερίδα μας:



Λήψη αρχείου

Δεκέμβριος

Παρακολουθούμε διαφημίσεις σχετικά με τον καταναλωτισμό εν όψει των εορτών και πώς αυτές μας επηρεάζουν. Ποιο είναι όμως το πραγματικό νόημα των γιορτών; Οι μικροί μαθητές δημιουργούν τη δική τους συνεργατική διαφήμιση, όχι για το κέρδος, αλλά για το τι σημαίνουν τα Χριστούγεννα στη χώρα τους.

Ιανουάριος

Πώς σχετίζονται οι προκαταλήψεις και οι κακοτυχίες που επηρεάζουν τις ζωές αρκετών ανθρώπων με τις ψεύτικες ειδήσεις; Υπάρχει σύνδεση; Οι μικροί μαθητές παρουσιάζουν τις πληροφορίες που συνέλεξαν με τη βοήθεια των γονέων τους.

c5b4b44fe opt

Στη συνέχεια παρακολουθούμε ένα  σχετικό βίντεο για τις ψεύτικες ειδήσεις (fake news)  και διαπιστώνουμε ότι πρέπει να ελέγχουμε τις πληροφορίες που παίρνουμε για να αντιληφθούμε αν είναι αληθινές ή όχι. (Digital Literacy)  Έπειτα μέσω μίας  εφαρμογής    κατασκευάσαμε ψεύτικες ειδήσεις για να αποδείξουμε πόσο εύκολο είναι να μας παραπλανήσουν. Οι ψεύτικες ειδήσεις που φιάξαμε παρουσιάζονται στην εικόνα:

baacfdd8b

Τα συνεργαζόμενα σχολεία δημιουργούν το δικό τους spot και μας συμβουλεύουν πώς να προστατευτούμε από ψεύτικες ειδήσεις.

Φεβρουάριος

Η δράση αυτό το μήνα αφορά τη σωστή χρήση του διαδικτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Μέσα από το παιχνίδι αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τη σωστή χρήση του διαδικτύου και την αποφυγή των κινδύνων που ενέχονται σ’ αυτό.

Το συνεργατικό μας παραμύθι, για τη σωστή χρήση του διαδικτύου. Επίσης μπορείτε να παρακολουθήσετε το διαδραστικό βίντεο με τις ερωτήσεις:

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2022

Τα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία του προγράμματος, πήραμε μέρος στη δράση Σχολεία Υποστηρικτές, που οργανώνει το Δίκτυο Safer Internet Day με μια αφίσα.

” Our company with Pinocchio is something that can not be criticized, cause, thanks to it, lies are blocked and terrorized “

273160300 946090626038312 3876736020864024548 n

Βεβαίωση Σχολείου Υποστηρικτή SID2022

safer internet

Μάρτιος

Υλοποιούνται δραστηριότητες ενάντια στο διαδικτυακό εκφοβισμό και δημιουργούμε με τους εταίρους  συνεργατική αφίσα με το εργαλείο canva

b8ab4afdf opt

Αξιολόγηση:

Για την αξιολόγηση του προγράμματος από τους μικρούς μαθητές, δημιούργησα στο genially ένα γράφημα, το οποίο είναι αντεστραμμένο τρίγωνο, στο οποίο, καθώς ανεβαίνετε επίπεδο, η πληροφορία αποσυνδέεται από την πραγματικότητα. Το γράφημα παρουσιάστηκε από την Abbie Richards (ερευνήτρια παραπληροφόρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και βασίζεται στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο που δημιούργησε (διάγραμμα συνωμοσίας) (Schools Tackling Disinformation of European School Academy). Το γράφημα προσαρμόστηκε για τις ανάγκες του προγράμματός μας και τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων. Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να τις τοποθετήσουν στο ανάλογο επίπεδο. Καθώς το επίπεδο ανεβαίνει τόσο η πληροφορία απομακρύνεται από την πραγματικότητα.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ρομποτική

Στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιούνται δράσεις ρομποτικής, με το mouse bot

Τι μπορούν να μάθουν τα παιδιά από τη χρήση ενός προγραμματιζόμενου ρομπότ: Επίλυση προβλημάτων, αυτόματη διόρθωση σφαλμάτων, κριτική σκέψη, αναλυτική σκέψη, λογική του Αν-Τότε, ομαδική εργασία, συνεργασία, ανάπτυξη της επικοινωνίας και της συζήτησης, υπολογισμός αποστάσεων, κατανόηση του χώρου.

Owl Alert!!! Can you Help??? Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, με το πρόγραμμα L.I.F.E. Little Inventors Save Forest Ecosystems. Προγραμματίσαμε το ρομπότ, απάλειψε τους κινδύνους και η κουκουβάγια μασκότ, γύρισε στο σπίτι της, το Δάσος, ασφαλής πια…

 

Το Νηπιαγωγείο μας

Το Νηπιαγωγείο μας, η πόλη μας

Φορώντας τη μάσκα μου μπορώ… e-Twinning 2020-21

logo wearing my mask 2020

https://wearingmymaskican.weebly.com/

Το έργο Φορώντας τη μάσκα μου μπορώ… είναι ένα συνεργατικό πρόγραμμα  που προέκυψε από την ανάγκη μας να εξοικειωθούμε -εκπαιδευτικοί και μαθητές- με τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται λόγω COVID-19 και ταυτόχρονα να γνωρίσουμε τη μάσκα ως εργαλείο, να μάθουμε την ιστορία και τα είδη της. Όλα αυτά προσεγγίζονται με παιγνιώδεις δραστηριότητες μέσα από την τέχνη και τη λογοτεχνία και με συνεργατικά εργαλεία ΤΠΕ, διαμοιράζονται και εμπλουτίζονται από τα σχολεία εταίρους, με σκοπό τη διάχυση καλών πρακτικών στην εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία. Το πρόγραμμα βραβεύθηκε με την Ετικέτα ποιότητας

ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΑΣΚΑ ΜΟΥ ΜΠΟΡΩ 1 etiketa