Αγιασμός Σχολικής Χρονιάς 2025-2026
Καλό Kαλοκαίρι!
Το εκπαιδευτικό προσωπικό του 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας σας εύχεται Καλό Καλοκαίρι!
🏖️😎🍨
4ος θεματικός κύκλος εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Δημιουργώ και Καινοτομώ
Τον Μάιο του 2025 στο Νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τον 4ο θεματικό κύκλο εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο:
☁️☀️Μικροί Μετεωρολόγοι🌈🌧️
Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν:
- Οι μικροί μαθητές να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τα βασικά καιρικά φαινόμενα (ήλιος, βροχή κλπ.)
- Να γνωρίσουν την χρήση απλού μετεωρολογικού εξοπλισμού (θερμόμετρο, βροχόμετρο)
- Να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού και τις χρήσεις του
- Να κατανοήσουν την σημασία των καιρικών συνθηκών στη ζωή μας
Ξεκινήσαμε την επεξεργασία του θέματός μας συζητώντας με τους μικρούς μαθητές για τις χρήσεις του νερού (προσωπική κατανάλωση, καθαριότητα, πότισμα φυτών, φροντίδα κατοικίδιων ζώων, πυρόσβεση) και έπειτα αναφερθήκαμε στον κύκλο του νερού και τους όρους: εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση και συγκέντρωση. Οι μικροί μαθητές μας ολοκλήρωσαν γλωσσικές δραστηριότητες σχετικές με την θεματική μας
Παρατηρήσαμε όλα τα σύμβολα των καιρικών φαινομένων και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και τραγούδια σε σχέση με αυτά. Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο και ποια δραστηριότητα μας αρέσει να πραγματοποιούμε όταν έχει τον αγαπημένο μας καιρό! Έπειτα ασχοληθήκαμε με προμαθηματική δραστηριότητα μέτρησης.
Κατασκευάσαμε πεδίο εξερεύνησης καιρού και χρησιμοποιήσαμε την καλή μας beez (beebot)
Συζητήσαμε για την κλίμακα μποφόρ και τα είδη των ανέμων και κατασκευάσαμε τον δικό μας ανεμοδείκτη
Επιπλέον, συζητήσαμε σχετικά με την θερμοκρασία, παρακολουθήσαμε μια υπέροχη σειρά με τον Σίντ: ο μικρός επιστήμονας / Μετεωρολόγος και κατασκευάσαμε τα δικά μας θερμόμετρα!
Όπως και στον πίνακα αναφοράς μας ντύναμε τον αρκούδο κάθε μέρα, ανάλογα με τον καιρό, έτσι και τον ντύσαμε με τις ζωγραφικές ικανότητές μας!
Φυσικά δεν μπορούσαμε να μην συζητήσουμε για το ουράνιο τόξο και να κατασκευάσουμε μια πρωτότυπη σβούρα με τα χρώματά του
Διαβάσαμε ενδιαφέροντα βιβλία παιδικής λογοτεχνίας σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα, τον κύκλο του νερού και την σημασία του για το περιβάλλον
όπως το Ταξίδι της Σταγόνας της Νίκης Ευελπίδου, κατόπιν ζωγραφίζοντας την δική μας σταγόνα
Και το Σύννεφο έβαλε τα κλάματα, της Σοφίας Μαντούβαλου
Κλείνοντας, κατασκευάσαμε δελτίο παρακολούθησης καιρού για τους μαθητές μας με πεδία όπως:
- Σήμερα έχουμε… (επιλέγω ήλιο, σύννεφα, ήλιο με σύννεφα, βροχή, χιόνι)
- Ο ουρανός είναι κάπως έτσι… (ζωγραφίζω τον καιρό)
- Το θερμόμετρο δείχνει (συμπληρώνω τους βαθμούς κελσίου)
- Για σήμερα θα χρειαστούμε… (επιλέγω τα κατάλληλα ρούχα)
Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!
Την περίοδο Απρίλιος-Μάϊος 2025 στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε δράσεις στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών “Ενεργός Πολίτης”:
Ζωή στη Στεριά – Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα! 🐶🐱
Επιλέξαμε το θέμα της προστασίας των αδέσποτων ζώων καθώς είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους και αγγίζει ιδιαίτερα τους μικρούς μαθητές μας οι οποίοι είτε έχουν δικές τους εμπειρίες από την φροντίδα κατοικίδιων ζώων είτε είχαν επαφή στο περιβάλλον τους με αδέσποτα ζώα.
Σκοπός της δράσης
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες θα ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, ενώ παράλληλα θα έρθουν σε επαφή με κτηνίατρο και υπεύθυνη φιλοζωικού σωματείου αδέσποτων ζώων, για το οποίο θα ενημερωθούν σχετικά με τη λειτουργία του και τις δραστηριότητές του.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μικροί μαθητές να:
- αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα, άτομα και φορείς που τα υποστηρίζουν,
- προβληματίζονται για τους λόγους για τους οποίους ζώα βρίσκονται στους δρόμους,
- αναζητούν τρόπους προστασίας και υποστήριξης των αδέσποτων ζώων,
- παίρνουν πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του έργου φορέων που το έργο τους σχετίζεται με τα αδέσποτα ζώα.
Πεδίο Υλοποίησης
Η αίθουσα διδασκαλίας του σχολείου
Διερεύνηση
- Αφόρμηση για τη δράση δόθηκε με το βιβλίο Ξουτ!, της Φωτεινής Τσάμπρα και της Ζωής Σκαλίδη, από τις εκδόσεις μικρή Μίλητος. Συζητήθηκαν οι εμπειρίες των μαθητών από την επαφή τους με αδέσποτα ζώα. Επιχειρήθηκε να δοθεί ένας ορισμός του όρου αδέσποτο ζώο και κατηγοριοποιήσαμε φωτογραφίες αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων.
- Συζητήσαμε σχετικά με τους κανόνες κατάλληλης και ακατάλληλης συμπεριφοράς σε ότι αφορά την επαφή μας με σκύλους είτε αδέσποτους, είτε δεσποζόμενους.
- Πραγματοποιήσαμε δραματοποίηση των ακατάλληλων συμπεριφορών όπως για παράδειγμα, “αποφεύγουμε να σκαρφαλώνουμε ή να χοροπηδάμε επάνω στον σκύλο”, “αποφεύγουμε να φωνάζουμε ή να ουρλιάζουμε όταν απευθυνόμαστε στο σκύλο”, “αποφεύγουμε να τραβάμε τα αυτιά ή την ουρά του σκύλου”, “δεν αφήνουμε το κατοικίδιό μας μόνο του πολλές ώρες, χωρίς την απαραίτητη βόλτα για την ούρησή του”
- Αλλά και των κατάλληλων πρακτικών, όπως “βγάζω ένα κυπελλάκι νερό για τα αδέσποτα ζώα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες”
Προετοιμασία/ Σχεδιασμός
Με τους μαθητές/τριες μας αναζητήσαμε ανθρώπους και φορείς που θα μπορούσαν να μας δώσουν πληροφορίες για τα αδέσποτα ζώα. Αποφασίστηκε να οργανωθεί στον χώρο του σχολείου επίσκεψη από κτηνίατρο, μέλος της τοπικής φιλοζωικής οργάνωσης και παράγοντα της τοπικής αυτοδιοίκησης προκειμένου να διαπιστώσουμε το έργο που προσφέρεται και να ενημερωθούμε από τους υπεύθυνους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουν οι κηδεμόνες δεσποζόμενων ζώων.
Υλοποίηση
- Την Παρασκευή, 4 Απριλίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον χώρο του 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας, της κυρίας Κατερίνας Σίμου, μέλος του Φιλοζωικού Σωματείου Ορεστιάδας “Η Αλκυόνη και ο Λέων” και υπεύθυνη καθαριότητας του σχολείου μας, της κυρίας Εριφύλης-Φιλοθέης Τσολάκογλου, κτηνιάτρου και του κυρίου Αντωνίου Τσομπανίδη, Αντιδημάρχου του Δήμου Νέας Ορεστιάδας και υπεύθυνο του Γραφείου Περισυλλογής-Φροντίδας Αδέσποτων Ζώων του Τμήματος Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος Καθαριότητας & Πρασίνου.
Η κυρία Σίμου συνοδευόταν από το Μπιζέλι, έναν πρώην αδέσποτο θηλυκό σκύλο, τον οποίο κακομεταχειρίστηκαν στην αρχή της ζωής του, αλλά βρέθηκε στον δρόμο του η ίδια και με πολύ φροντίδα και αγάπη του παρείχε στέγη, τροφή και ιατρική περίθαλψη.
Η κτηνίατρος, κυρία Εριφύλη, μας ενημέρωσε για το λειτούργημα του κτηνιάτρου, τις ανάγκες που έχουν τα ζώα σε ιατρική φροντίδα, τα τσιπ ανίχνευσης και εύρεσης δεσποζόμενων ζώων. Μάλιστα επειδή ήταν μέρα του καθιερωμένου εμβολιασμού του Μπιζελιού, ετοίμασαν μπροστά μας το εμβόλιό του και η κυρία Εριφύλη της το χορήγησε, όπως και οι δικοί μας μαθητές εμβολιάζονται στους παιδιάτρους τους.
Ο κύριος Τσομπανίδης μας ενημέρωσε για τις υποχρεώσεις των κηδεμόνων δεσποζόμενων ζώων και επισήμανε τα δικαιώματα των αδέσποτων ζώων.
Η κυρία Σίμου στο τέλος της δράσης μας έδειξε βίντεο με τις ιστορίες αδέσποτων ζώων που η ίδια έχει διασώσει και αναθρέψει και οι μαθητές μας ζωγράφισαν την εμπειρία τους από την σημερινή δράση.
Ως δώρο η κυρία Σίμου έδωσε σε όλους τους μαθητές μας μπρελόκ με το Μπιζέλι, που τόσο αγαπήσαμε για τον ήρεμο και γλυκό του χαρακτήρα. Και εμείς ανταποδώσαμε με κάρτα και ζωγραφιές φτιαγμένες από τα χεράκια των μαθητών μας!
- Την Πέμπτη, 15 Μάϊου 2025, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη επίσκεψη της κυρίας Κατερίνας Σίμου με το Μπιζέλι. Αυτή τη φορά συζητήσαμε στην παρεούλα μας τα δικαιώματα των ζώων (τροφή, νερό, προστασία και ιατρική περίθαλψη).
Αναφερθήκαμε στο τσιπ και στο βιβλιάριο υγείας των δεσποζόμενων ζώων και επαναφέραμε το θέμα της κατάλληλης συμπεριφοράς που οφείλουμε να επιδεικνύουμε όταν συναντήσουμε ένα δεσποζόμενο ζώο στον δρόμο ή όταν βγάλουμε βόλτα το δικό μας δεσποζόμενο ζώο, παραδείγματος χάριν, πάντα βγάζουμε το σκυλάκι μας με λουρί και πάντα ρωτάμε τον κηδεμόνα αν μας επιτρέπει να χαϊδέψουμε ένα ζωάκι που θα συναντήσουμε. Κλείνοντας, τραγουδήσαμε ένα υπέροχο τραγούδι που μας έμαθε η κυρία Σίμου για τα κατοικίδια ζώα μας!
Στο δεύτερο μέρος αυτής της δράσης, επισκεφτήκαμε μια υπηρεσία, ένα ξενοδοχείο και καταστήματα της γειτονιάς μας για να αφήσουμε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία νερού για τα αδέσποτα ζώα, τα οποία θα μπορούν να γεμίζουν με νερό οι μαθητές μας τους ζεστούς μήνες του καλοκαιριού που ακολουθούν.
Με την επιστροφή μας στο σχολείο, ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα του Ενεργού Πολίτη: Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!
Κλείνοντας δωρίσαμε στο Φιλοζωικό Σωματείο Ορεστιάδας “Η Αλκυόνη και ο Λέων” διαφόρων ειδών τροφή για σκύλους, την οποία έφεραν στο σχολείο οι μαθητές και οι μαθήτριές μας με τους γονείς και κηδεμόνες τους και φυσικά όλοι παραλάβαμε βραβείο φιλοζωίας!
Ευχαριστούμε θερμά τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας για την συμβολή σας!
Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Σίμου, την κυρία Τσολάκογλου και τον κύριο Τσομπανίδη για την επίσκεψή τους και τις σημαντικές πληροφορίες που μοιράστηκαν μαζί μας!
1ος θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων: Ζω καλύτερα-Ευ ζην
Τον μήνα Μάρτιο ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με τον 1ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο: “Στη χώρα του Ατ (@) και του Ντοτ (.dot)” 🖥️
Βασικοί στόχοι μου τέθηκαν ήταν οι μαθητές:
- Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για το διαδίκτυο και τις συσκευές που χρησιμοποιούν
- Να καλλιεργήσουμε ασφαλείς συνήθειες χρήσης του διαδικτύου κατάλληλες για την ηλικία τους
- Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη επίβλεψης των διαδικτυακών δραστηριοτήτων τους από κάποιον ενήλικα
- Να ευαισθητοποιηθούν τα μικρά παιδιά ως προς τους κινδύνους που ενδεχομένως κρύβονται στο διαδίκτυο και να διδαχτούν ποια είναι η σωστή αντίδραση στην περίπτωση που κάποιος ή κάτι τα αναστατώσει
- Να εισαχθούν στην έννοια των προσωπικών δεδομένων και στη σημασία της προστασίας τους
Ο Η/Υ είναι ένα εργαλείο με το οποίο είναι εξοικειωμένα τα μικρά παιδιά στο νηπιαγωγείο μας καθώς και στις δυο τάξεις μας διαθέτουμε γωνιά του Η/Υ, όπου στο ελεύθερο παιχνίδι απασχολούνται με εκπαιδευτικά παιχνίδια, όπως το babypedia, ένα πρόγραμμα για παιδιά δύο έως πέντε ετών που στόχο έχει μέσα από φωνητικές οδηγίες να αναπτύξει τις δεξιότητες τους, να τα εξοικειώσει με την χρήση υπολογιστή και να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τον κόσμο που τα περιβάλλει.
Ξεκινήσαμε την συζήτηση με τους μικρούς μαθητές μας παρουσιάζοντας τον Η/Υ και τα μέρη που τον αποτελούν. Αναφερθήκαμε στην οθόνη, στο πληκτρολόγιο, στο ποντίκι και στην κεντρική μονάδα. Στην συνέχεια περιγράψαμε και άλλα περιφερειακά εργαλεία του υπολογιστή, όπως εκτυπωτής-σαρωτής, κάμερα, ηχεία, μικρόφωνο, ακουστικά, ρούτερ και προτζέκτορας, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στις τάξεις μας και στο οπτικό πεδίο των μαθητών.
Μεταβήκαμε στην ιστοσελίδα saferinternet4kids.gr, όπου μπορεί να ενημερωθεί κάποιος για την ασφαλή χρήση του internet και την χρήση των κοινωνικών δικτύων. Το ενημερωτικό portal απευθύνεται σε ενήλικες, εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει πολυμεσικό υλικό εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Ακούσαμε ιστορίες του @Παπάκη από την ίδια ιστοσελίδα, όπως ο @Παπάκης ντετέκτιβ, που αναφέρεται στις ψεύτικες πληροφορίες στο διαδίκτυο και προάγει την κριτική σκέψη των παιδιών, η μεγάλη απόφαση του @ Παπάκη, που αναφέρεται στα συναισθήματα των παιδιών στο διαδίκτυο και πόσο εύκολα μπορεί κάτι το οποίο εμείς θεωρούμε αστείο τελικά να πληγώσει τους φίλους μας και ο @Παπάκης και το μαγικό κάστρο, που μας ενημέρωσε για τα online παιχνίδια και τις παγίδες που κρύβουν σχετικά με τις αγορές εντός παιχνιδιών.
Κατασκευάσαμε τους δικούς μας Η/Υ, με χάρτινα ρολό, χαρτόνι, χρώματα ακουαρέλας και μαρκαδόρους. Χρωματίσαμε το πληκτρολόγιο και το ποντίκι και στην οθόνη ζωγραφίσαμε κάτι που απολαμβάνουμε να βλέπουμε στον Η/Υ.
Στο πίσω μέρος της οθόνης αναρτήσαμε 8 συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση:
- Να είσαι ευγενικός
- Να σκέφτεσαι πριν κοινοποιήσεις
- Να προστατεύεις την ιδιωτικότητά σου
- Να ελέγχεις τις ρυθμίσεις απορρήτου
- Να γνωρίζεις πως να καταγγέλλεις
- Κράτα μυστικούς τους κωδικούς σου
- Ποτέ μη συναντήσεις κάποιον που γνώρισες διαδικτυακά
- Αν κάτι σε αναστατώσει διαδικτυακά πες το σε έναν ενήλικα που εμπιστεύεσαι
Παρουσιάσαμε το @ (at) και το . (dot), καθώς και μηχανές αναζήτησης όπως το Google, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Gmail, την πλατφόρμα αναζήτησης Youtube, εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης όπως, Twitter (x), Instagram, TikTok, Facebook. Επίσης, παρουσιάσαμε συσκευές που συνδέονται με το διαδίκτυο, όπως έξυπνα τηλέφωνα (smartphone), φορητός υπολογιστής (laptop), ταμπλέτα (tablet), έξυπνη τηλεόραση (smart tv), έξυπνο ρολόι (smartwatch).
Ζωγραφίσαμε κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο καθώς και τι μας αρέσει να παρακολουθούμε στον υπολογιστή μας.
Αναφερθήκαμε στην προστασία Προσωπικών Δεδομένων και στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μια ειδική ομάδα της αστυνομίας που ασχολείται με τα εγκλήματα που συμβαίνουν μέσω διαδικτύου.
Ακόμη, μιλήσαμε για τους ιούς του διαδικτύου και τα προγράμματα προστασίας, παραλληλίζοντας με τα μικρόβια και τους ιούς που προσβάλουν τον ανθρώπινο οργανισμό και τα αντιβιοτικά που μας προστατεύουν και μας θεραπεύουν.
Τέλος, γίναμε και εμείς παιδική διαδικτυακή αστυνομία και κατασκευάσαμε τα σήματα μας, όπως και καπέλα ιών του διαδικτύου (virus).
Νέος χάρτης ορίων 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας ενόψει εγγραφών για το σχολικό έτος 2025-2026
3ος Θεματικός Κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Ο Δρόμος και η Εξέλιξη της Γραφής
Την περίοδο Ιανουάριος Φεβρουάριος 2025 ασχοληθήκαμε με τους μαθητές μας με τον 3ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη. Τίτλος της θεματικής μας ήταν: “Ο δρόμος και η εξέλιξη της γραφής”.
Τα μικρά παιδιά ήρθαν σε επαφή με συστήματα γραφής, ξεκινώντας από τις πρώτες βραχογραφίες. Παρουσιάστηκαν τρόποι με τους οποίους μπορεί να δημιουργηθεί χρώμα, όπως η ανάμειξη λευκού χρώματος (στο παρελθόν λευκός πηλός) με κανέλα, πάπρικα ή κουρκουμά, δημιουργώντας διαφορετικές αποχρώσεις. Στην συνέχεια κάναμε τα δικά μας αποτυπώματα σε χαρτόνι απομίμηση βράχου, όπως έκαναν οι προϊστορικοί άνθρωποι στις φωτογραφίες που παρουσιάσαμε.
Μιλήσαμε για την εικονογραφική γραφή και φτιάξαμε στο χαρτί δικές μας εικονογραφικές ιστορίες.
Στην συνέχεια παρουσιάσαμε τα ιερογλυφικά των Αιγυπτίων και αντλώντας έμπνευση από αυτά ζωγραφίσαμε τα δικά μας ιερογλυφικά κείμενα.
Έγινε παρουσίαση της σφηνοειδούς γραφής της Αρχαίας Περσίας και του φοινικικού αλφαβήτου, που δημιουργήθηκε από τους Αρχαίους Φοίνικες. Οι Φοίνικες ήταν έμποροι και ταξιδευτές της εποχής οπότε ήταν φυσικό να δημιουργήσουν έναν τρόπο γραφής για την καταγραφή των συναλλαγών τους και φυσικά στην συνέχεια αναφερθήκαμε στους Αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι πρόσθεσαν φωνήεντα στο φοινικικό αλφάβητο και δημιουργήθηκε η Αλφαβήτα, όπως την γνωρίζουμε σήμερα.
Παρουσιάστηκε ο Δίσκος της Φαιστού, ο οποίος έχει αποτυπωμένο πάνω του ένα είδος ιερογλυφικής γραφής της Αρχαίας Κρήτης και οι μαθητές μας έφτιαξαν δικούς τους δίσκους με πηλό!
Στα πλαίσια του θεματικού κύκλου μας επισκέφτηκε και μια εξαιρετική αρχαιολόγος, η κυρία Κλεονίκη Μοσκωφίδου, από την τοπική αρχαιολογική υπηρεσία, η οποία μας μίλησε για την αρχαία γραφή, τις βραχογραφίες που βρέθηκαν στην περιοχή του Έβρου με τον χαρούμενο άνθρωπο και τον εξοστρακισμό των Αρχαίων Αθηναίων. Μας δώρισε όλους και ένα χειροποίητο όστρακο σε σχήμα καρδιάς για να γράψουμε το όνομά μας! Σε ευχαριστούμε κυρία Κλεονίκη για την παρουσία σου και τις πληροφορίες που μας έδωσες!
Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με την θεματική μας όπως ο Μικρός ζωγράφος των βράχων, Πώς γράφτηκε η πρώτη επιστολή, Πώς να φτιάξεις ένα βιβλίο, Η ιστορία της γραφής, Αυτό το βιβλίο θα σε κάνει καλλιτέχνη, Το πρώτο μου βιβλίο για την ιστορία της τέχνης, ο Κηπουρός των Παραμυθιών και Ψαρεύοντας τις Λέξεις. Τέλος παρουσιάσαμε τα μέρη ενός βιβλίου και οι μικροί μαθητές έγιναν οι ίδιο συγγραφείς και ζωγράφισαν τα δικά τους βιβλία και τους σελιδοδείκτες τους!
17 Νοέμβρη- Επέτειος του Πολυτεχνείου
Την σχολική εβδομάδα, 11 έως 15 Νοεμβρίου 2024, αφιερώσαμε τις συζητήσεις μας και τις εργασίες μας στην εξέγερση του Πολυτεχνείου, που συνέβη τον Νοέμβριο του 1973 και αποτέλεσε κορυφαία αντιδικτατορική εκδήλωση και την πρώτη πράξη στην πτώση της Χούντας των Συνταγματαρχών.
Επεξεργαστήκαμε τις έννοιες:
Ελευθερία και ζωγραφίσαμε το σύμβολό της
Δημοκρατία-Δικτατορία-Βασιλεία
Πολυτεχνείο- Εξέγερση-Μνημείο και αφιερώσαμε ένα γαρύφαλλο στο άγαλμα των πεσόντων που βρίσκεται στην πόλη της Αθήνας Διαβάσαμε το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου, Ντενεκεδούπολη και κατασκευάσαμε τους αγαπημένους μας χαρακτήρες του βιβλίου, καθώς επίσης τους ζωγραφίσαμε!
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήσαμε σχολική γιορτή με κουκλοθέατρο και αναπαράσταση του βιβλίου Ντενεκεδούπολη και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Δυο καρδιές και ένας Ήλιος στην μέση» της Τάνιας Τσανακλίδου!
2ος θεματικός κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Φροντίζω το περιβάλλον
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2024-2025, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με το θέμα του 2ου θεματικού κύκλου:
Φροντίζω το περιβάλλον και με τίτλο: “Πάμε μουσείο;”
Βασικοί στόχοι αυτού του θέματος τέθηκαν οι εξής:
- Ανάπτυξη ιστορικής συνείδησης: Οι μικροί μαθητές να αποκτήσουν βασική κατανόηση του παρελθόντος, τόσο του προσωπικού τους όσο και του ευρύτερου περιβάλλοντος.
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Να είναι σε θέση να αναλύουν πληροφορίες, να συγκρίνουν διαφορετικές πηγές και να διατυπώνουν τις δικές τους απόψεις
- Υιοθέτηση «σωστής» συμπεριφοράς κατά την επίσκεψη σε ένα μουσείο: Ανάλυση κανόνων
- Είδη μουσείων και τα εκθέματά τους
- Διερεύνηση της θεματικής μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας με θέμα το μουσείο
- Συνδυασμός της ιστορίας με την Εκπαιδευτική Ρομποτική
Ξεκινήσαμε με συζήτηση και παρουσίαση των μουσείων, τα είδη τους ανάλογα με τα εκθέματά τους, τους κανόνες που ακολουθούμε κατά την επίσκεψή μας σε ένα μουσείο αλλά και τους εργαζόμενους στον τομέα της αρχαιολογίας, της παλαιοντολογίας και των χώρων του μουσείου. Οι μικροί μαθητές ζωγράφισαν, έκοψαν και κόλλησαν αντλώντας από την νέα γνώση!
Γνωρίσαμε σπουδαίους ζωγράφους και εμπνευστήκαμε από τα έργα τους!
Στην συνέχεια, κάναμε ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα και εξερευνήσαμε τα παιχνίδια με τα οποία έπαιζαν τα μικρά παιδιά εκείνης της εποχής. Γνωρίσαμε την κούκλα Πλαγγόνα και το Άθυρμα, το τροχήλατο άλογο! Οι μαθητές μας έφτιαξαν, έπλασαν και έγραψαν τα ονόματα αυτών των περίφημων παιχνιδιών!
Διαβάσαμε εξαιρετικά βιβλία, όπως “Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης” της Νίκης Κάντζου, “Ο Λύκος Ζαχαρίας και το μυστήριο στο μουσείο” της Orianne Lallemand, “Είμαι ένας καλλιτέχνης” της Marta Altés, “Στο μουσείο” της Μαρίζας Ντεκάστρο.
Αναλύσαμε το βιβλίο “Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης”, όπου η φίλη μας η κούκλα Πλαγγόνα, η Αριάδνη, περιπλανήθηκε στο μουσείο και γνώρισε τα αγάλματα, όπως τον Μοσχοφόρο, την Αθηνά με την κάπα από φίδια, την Καρυάτιδα, και συζητήσαμε για τον Λόρδο Έλγιν και την κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα.
Συζητήσαμε για αρχαιολογικούς χώρους, όπως αυτόν της Σαμοθράκης, όπου και βρέθηκε η ομώνυμη Νίκη! Και με την βοήθεια του αγαπημένου μας beebot, ταξιδέψαμε σε ελληνικές τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος!
Και τέλος, τραγουδήσαμε το τραγούδι του Σπύρου Σακκά, “Μες στο μουσείο”! Εις το επανιδείν στο μουσείο λοιπόν!