Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2024-2025, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με το θέμα του 2ου θεματικού κύκλου:
Φροντίζω το περιβάλλον και με τίτλο: “Πάμε μουσείο;”
Βασικοί στόχοι αυτού του θέματος τέθηκαν οι εξής:
- Ανάπτυξη ιστορικής συνείδησης: Οι μικροί μαθητές να αποκτήσουν βασική κατανόηση του παρελθόντος, τόσο του προσωπικού τους όσο και του ευρύτερου περιβάλλοντος.
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Να είναι σε θέση να αναλύουν πληροφορίες, να συγκρίνουν διαφορετικές πηγές και να διατυπώνουν τις δικές τους απόψεις
- Υιοθέτηση «σωστής» συμπεριφοράς κατά την επίσκεψη σε ένα μουσείο: Ανάλυση κανόνων
- Είδη μουσείων και τα εκθέματά τους
- Διερεύνηση της θεματικής μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας με θέμα το μουσείο
- Συνδυασμός της ιστορίας με την Εκπαιδευτική Ρομποτική
Ξεκινήσαμε με συζήτηση και παρουσίαση των μουσείων, τα είδη τους ανάλογα με τα εκθέματά τους, τους κανόνες που ακολουθούμε κατά την επίσκεψή μας σε ένα μουσείο αλλά και τους εργαζόμενους στον τομέα της αρχαιολογίας, της παλαιοντολογίας και των χώρων του μουσείου. Οι μικροί μαθητές ζωγράφισαν, έκοψαν και κόλλησαν αντλώντας από την νέα γνώση!
Γνωρίσαμε σπουδαίους ζωγράφους και εμπνευστήκαμε από τα έργα τους!
Στην συνέχεια, κάναμε ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα και εξερευνήσαμε τα παιχνίδια με τα οποία έπαιζαν τα μικρά παιδιά εκείνης της εποχής. Γνωρίσαμε την κούκλα Πλαγγόνα και το Άθυρμα, το τροχήλατο άλογο! Οι μαθητές μας έφτιαξαν, έπλασαν και έγραψαν τα ονόματα αυτών των περίφημων παιχνιδιών!
Διαβάσαμε εξαιρετικά βιβλία, όπως “Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης” της Νίκης Κάντζου, “Ο Λύκος Ζαχαρίας και το μυστήριο στο μουσείο” της Orianne Lallemand, “Είμαι ένας καλλιτέχνης” της Marta Altés, “Στο μουσείο” της Μαρίζας Ντεκάστρο.
Αναλύσαμε το βιβλίο “Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης”, όπου η φίλη μας η κούκλα Πλαγγόνα, η Αριάδνη, περιπλανήθηκε στο μουσείο και γνώρισε τα αγάλματα, όπως τον Μοσχοφόρο, την Αθηνά με την κάπα από φίδια, την Καρυάτιδα, και συζητήσαμε για τον Λόρδο Έλγιν και την κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα.
Συζητήσαμε για αρχαιολογικούς χώρους, όπως αυτόν της Σαμοθράκης, όπου και βρέθηκε η ομώνυμη Νίκη! Και με την βοήθεια του αγαπημένου μας beebot, ταξιδέψαμε σε ελληνικές τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος!
Και τέλος, τραγουδήσαμε το τραγούδι του Σπύρου Σακκά, “Μες στο μουσείο”! Εις το επανιδείν στο μουσείο λοιπόν!