Πρώτη εβδομάδα στο νηπιαγωγείο

Το σχολείο ξεκίνησε!

Την πρώτη εβδομάδα επικεντρωθήκαμε σε δραστηριότητες γνωριμίας! Εξερευνήσαμε τους χώρους του νηπιαγωγείου, τα υλικά και τα παιχνίδια. Επιπλέον, παίξαμε, τραγουδήσαμε, διαβάσαμε βιβλία και ήρθαμε σε επαφή με τους κανόνες του σχολείου!

1

4ος θεματικός κύκλος εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Δημιουργώ και Καινοτομώ

Τον Μάιο του 2025 στο Νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τον 4ο θεματικό κύκλο εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο:

☁️☀️Μικροί Μετεωρολόγοι🌈🌧️

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν:

  • Οι μικροί μαθητές να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τα βασικά καιρικά φαινόμενα (ήλιος, βροχή κλπ.)
  • Να γνωρίσουν την χρήση απλού μετεωρολογικού εξοπλισμού (θερμόμετρο, βροχόμετρο)
  • Να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού και τις χρήσεις του
  • Να κατανοήσουν την σημασία των καιρικών συνθηκών στη ζωή μας

Ξεκινήσαμε την επεξεργασία του θέματός μας συζητώντας με τους μικρούς μαθητές για τις χρήσεις του νερού (προσωπική κατανάλωση, καθαριότητα, πότισμα φυτών, φροντίδα κατοικίδιων ζώων, πυρόσβεση) και έπειτα αναφερθήκαμε στον κύκλο του νερού και τους όρους: εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση και συγκέντρωση. Οι μικροί μαθητές μας ολοκλήρωσαν γλωσσικές  δραστηριότητες σχετικές με την θεματική μας

IMG 20250516 092414 607

IMG 20250528 094039 316

IMG 20250516 111318 841IMG 20250528 093108 835IMG 20250528 093714 96

Παρατηρήσαμε όλα τα σύμβολα των καιρικών φαινομένων και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και τραγούδια σε σχέση με αυτά. Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο και ποια δραστηριότητα μας αρέσει να πραγματοποιούμε όταν έχει τον αγαπημένο μας καιρό! Έπειτα ασχοληθήκαμε με προμαθηματική δραστηριότητα μέτρησης.

IMG 20250516 092426 99 IMG 20250516 092546 106 IMG 20250528 094735 201

IMG 20250528 093108 835

Κατασκευάσαμε πεδίο εξερεύνησης καιρού και χρησιμοποιήσαμε την καλή μας beez (beebot)

IMG 20250519 085836 242

Συζητήσαμε για την κλίμακα μποφόρ και τα είδη των ανέμων και κατασκευάσαμε τον δικό μας ανεμοδείκτη

IMG 20250522 090925 669 ceb1cebdceb5cebccebfceb4ceb5ceafcebacf84ceb5cf82 IMG 20250522 090625 521

Επιπλέον, συζητήσαμε σχετικά με την θερμοκρασία, παρακολουθήσαμε μια υπέροχη σειρά με τον Σίντ: ο μικρός επιστήμονας / Μετεωρολόγος και κατασκευάσαμε τα δικά μας θερμόμετρα!

Όπως και στον πίνακα αναφοράς μας ντύναμε τον αρκούδο κάθε μέρα, ανάλογα με τον καιρό, έτσι και τον ντύσαμε με τις ζωγραφικές ικανότητές μας!

IMG 20250528 083243 321

Stigmiotypo othonhs 2025 06 17 131258 IMG 20250522 090806 228

IMG 20250528 095054 264

Φυσικά δεν μπορούσαμε να μην συζητήσουμε για το ουράνιο τόξο και να κατασκευάσουμε μια πρωτότυπη σβούρα με τα χρώματά του

IMG 20250523 103029 5992

Διαβάσαμε ενδιαφέροντα βιβλία παιδικής λογοτεχνίας σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα, τον κύκλο του νερού και την σημασία του για το περιβάλλον

IMG 20250528 092604 64

όπως το Ταξίδι της Σταγόνας της Νίκης Ευελπίδου, κατόπιν ζωγραφίζοντας την δική μας σταγόνα

IMG 20250516 120702 787

Και το Σύννεφο έβαλε τα κλάματα, της Σοφίας Μαντούβαλου

IMG 20250528 092353 408

Κλείνοντας, κατασκευάσαμε δελτίο παρακολούθησης καιρού για τους μαθητές μας με πεδία όπως:

  • Σήμερα έχουμε… (επιλέγω ήλιο, σύννεφα, ήλιο με σύννεφα, βροχή, χιόνι)
  • Ο ουρανός είναι κάπως έτσι… (ζωγραφίζω τον καιρό)
  • Το θερμόμετρο δείχνει (συμπληρώνω τους βαθμούς κελσίου)
  • Για σήμερα θα χρειαστούμε… (επιλέγω τα κατάλληλα ρούχα)

IMG 20250523 125717 874

 

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!

Την περίοδο Απρίλιος-Μάϊος 2025 στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε δράσεις στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών “Ενεργός Πολίτης”:
Ζωή στη Στεριά – Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα! 🐶🐱

Επιλέξαμε το θέμα της προστασίας των αδέσποτων ζώων καθώς είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους και αγγίζει ιδιαίτερα τους μικρούς μαθητές μας οι οποίοι είτε έχουν δικές τους εμπειρίες από την φροντίδα κατοικίδιων ζώων είτε είχαν επαφή στο περιβάλλον τους με αδέσποτα ζώα.

Σκοπός της δράσης
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες θα ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, ενώ παράλληλα θα έρθουν σε επαφή με κτηνίατρο και υπεύθυνη φιλοζωικού σωματείου αδέσποτων ζώων, για το οποίο θα ενημερωθούν σχετικά με τη λειτουργία του και τις δραστηριότητές του.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μικροί μαθητές να:

  • αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα, άτομα και φορείς που τα υποστηρίζουν,
  • προβληματίζονται για τους λόγους για τους οποίους ζώα βρίσκονται στους δρόμους,
  • αναζητούν τρόπους προστασίας και υποστήριξης των αδέσποτων ζώων,
  • παίρνουν πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του έργου φορέων που το έργο τους σχετίζεται με τα αδέσποτα ζώα.

Πεδίο Υλοποίησης 
Η αίθουσα διδασκαλίας του σχολείου

Διερεύνηση

  • Αφόρμηση για τη δράση δόθηκε με το βιβλίο Ξουτ!, της Φωτεινής Τσάμπρα και της Ζωής Σκαλίδη, από τις εκδόσεις μικρή Μίλητος. Συζητήθηκαν οι εμπειρίες των μαθητών από την επαφή τους με αδέσποτα ζώα. Επιχειρήθηκε να δοθεί ένας ορισμός του όρου αδέσποτο ζώο και κατηγοριοποιήσαμε φωτογραφίες αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων. IMG 20250429 120046 519 IMG 20250429 120359 683 IMG 20250402 122636 494
  • Συζητήσαμε σχετικά με τους κανόνες κατάλληλης και ακατάλληλης συμπεριφοράς σε ότι αφορά την επαφή μας με σκύλους είτε αδέσποτους, είτε δεσποζόμενους.

IMG 20250404 122805 754

  • Πραγματοποιήσαμε δραματοποίηση των ακατάλληλων συμπεριφορών όπως για παράδειγμα, “αποφεύγουμε να σκαρφαλώνουμε ή να χοροπηδάμε επάνω στον σκύλο”, “αποφεύγουμε να φωνάζουμε ή να ουρλιάζουμε όταν απευθυνόμαστε στο σκύλο”, “αποφεύγουμε να τραβάμε τα αυτιά ή την ουρά του σκύλου”, “δεν αφήνουμε το κατοικίδιό μας μόνο του πολλές ώρες, χωρίς την απαραίτητη βόλτα για την ούρησή του”
  • Αλλά και των κατάλληλων πρακτικών, όπως “βγάζω ένα κυπελλάκι νερό για τα αδέσποτα ζώα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες”

IMG 20250403 122037 179 IMG 20250403 122614 848 IMG 20250403 123237 38 IMG 20250403 123722 321

Προετοιμασία/ Σχεδιασμός 

Με τους μαθητές/τριες μας αναζητήσαμε ανθρώπους και φορείς που θα μπορούσαν να μας δώσουν πληροφορίες για τα αδέσποτα ζώα. Αποφασίστηκε να οργανωθεί στον χώρο του σχολείου επίσκεψη από κτηνίατρο, μέλος της τοπικής φιλοζωικής οργάνωσης και παράγοντα της τοπικής αυτοδιοίκησης προκειμένου να διαπιστώσουμε το έργο που προσφέρεται και να ενημερωθούμε από τους υπεύθυνους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουν οι κηδεμόνες δεσποζόμενων ζώων.

Υλοποίηση 

  • Την Παρασκευή, 4 Απριλίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον χώρο του 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας, της κυρίας Κατερίνας Σίμου, μέλος του Φιλοζωικού Σωματείου Ορεστιάδας “Η Αλκυόνη και ο Λέων” και υπεύθυνη καθαριότητας του σχολείου μας, της κυρίας Εριφύλης-Φιλοθέης Τσολάκογλου, κτηνιάτρου και του κυρίου Αντωνίου Τσομπανίδη, Αντιδημάρχου του Δήμου Νέας Ορεστιάδας και υπεύθυνο του Γραφείου Περισυλλογής-Φροντίδας Αδέσποτων Ζώων του Τμήματος Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος Καθαριότητας & Πρασίνου.
    Η κυρία Σίμου συνοδευόταν από το Μπιζέλι, έναν πρώην αδέσποτο θηλυκό σκύλο, τον οποίο κακομεταχειρίστηκαν στην αρχή της ζωής του, αλλά βρέθηκε στον δρόμο του η ίδια και με πολύ φροντίδα και αγάπη του παρείχε στέγη, τροφή και ιατρική περίθαλψη.
    IMG 20250404 104653 221 IMG 20250404 105217 993
    Η κτηνίατρος, κυρία Εριφύλη, μας ενημέρωσε για το λειτούργημα του κτηνιάτρου, τις ανάγκες που έχουν τα ζώα σε ιατρική φροντίδα, τα τσιπ ανίχνευσης και εύρεσης δεσποζόμενων ζώων. Μάλιστα επειδή ήταν μέρα του καθιερωμένου εμβολιασμού του Μπιζελιού, ετοίμασαν μπροστά μας το εμβόλιό του και η κυρία Εριφύλη της το χορήγησε, όπως και οι δικοί μας μαθητές εμβολιάζονται στους παιδιάτρους τους.

IMG 20250404 110155 761
Ο κύριος Τσομπανίδης μας ενημέρωσε για τις υποχρεώσεις των κηδεμόνων δεσποζόμενων ζώων και επισήμανε τα δικαιώματα των αδέσποτων ζώων.
IMG 20250404 105105 237
Η κυρία Σίμου στο τέλος της δράσης μας έδειξε βίντεο με τις ιστορίες αδέσποτων ζώων που η ίδια έχει διασώσει και αναθρέψει και οι μαθητές μας ζωγράφισαν την εμπειρία τους από την σημερινή δράση.

IMG 20250404 112059 792
Ως δώρο η κυρία Σίμου έδωσε σε όλους τους μαθητές μας μπρελόκ με το Μπιζέλι, που τόσο αγαπήσαμε για τον ήρεμο και γλυκό του χαρακτήρα. Και εμείς ανταποδώσαμε με κάρτα και ζωγραφιές φτιαγμένες από τα χεράκια των μαθητών μας!

IMG 20250404 114418 390

IMG 20250404 115714 809

IMG 20250404 114029 23 IMG 20250404 114055 885

IMG 20250404 103853 987 IMG 20250404 103904 829

IMG 20250404 114248 273

  • Την Πέμπτη, 15 Μάϊου 2025, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη επίσκεψη της κυρίας Κατερίνας Σίμου με το Μπιζέλι. Αυτή τη φορά συζητήσαμε στην παρεούλα μας τα δικαιώματα των ζώων (τροφή, νερό, προστασία και ιατρική περίθαλψη).
    Αναφερθήκαμε στο τσιπ και στο βιβλιάριο υγείας των δεσποζόμενων ζώων και επαναφέραμε το θέμα της κατάλληλης συμπεριφοράς που οφείλουμε να επιδεικνύουμε όταν συναντήσουμε ένα δεσποζόμενο ζώο στον δρόμο ή όταν βγάλουμε βόλτα το δικό μας δεσποζόμενο ζώο, παραδείγματος χάριν, πάντα βγάζουμε το σκυλάκι μας με λουρί και πάντα ρωτάμε τον κηδεμόνα αν μας επιτρέπει να χαϊδέψουμε ένα ζωάκι που θα συναντήσουμε. Κλείνοντας, τραγουδήσαμε ένα υπέροχο τραγούδι που μας έμαθε η κυρία Σίμου για τα κατοικίδια ζώα μας! IMG 20250515 124358 637
    Στο δεύτερο μέρος αυτής της δράσης, επισκεφτήκαμε μια υπηρεσία, ένα ξενοδοχείο και καταστήματα της γειτονιάς μας για να αφήσουμε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία νερού για τα αδέσποτα ζώα, τα οποία θα μπορούν να γεμίζουν με νερό οι μαθητές μας τους ζεστούς μήνες του καλοκαιριού που ακολουθούν.

IMG 20250515 125058 97

Με την επιστροφή μας στο σχολείο, ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα του Ενεργού Πολίτη: Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!

IMG 20250404 123450 269 IMG 20250404 124622 498

Κλείνοντας δωρίσαμε στο Φιλοζωικό Σωματείο Ορεστιάδας “Η Αλκυόνη και ο Λέων” διαφόρων ειδών τροφή για σκύλους, την οποία έφεραν στο σχολείο οι μαθητές και οι μαθήτριές μας με τους γονείς και κηδεμόνες τους και φυσικά όλοι παραλάβαμε βραβείο φιλοζωίας!

IMG 20250512 085639 277 IMG 20250520 102816 450

Ευχαριστούμε θερμά τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας για την συμβολή σας!

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Σίμου, την κυρία Τσολάκογλου και τον κύριο Τσομπανίδη για την επίσκεψή τους και τις σημαντικές πληροφορίες που μοιράστηκαν μαζί μας!

1ος θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων: Ζω καλύτερα-Ευ ζην

Τον μήνα Μάρτιο ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με τον 1ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο: “Στη χώρα του Ατ (@) και του Ντοτ (.dot)” 🖥️

Βασικοί στόχοι μου τέθηκαν ήταν οι μαθητές:

  • Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για το διαδίκτυο και τις συσκευές που χρησιμοποιούν
  • Να καλλιεργήσουμε ασφαλείς συνήθειες χρήσης του διαδικτύου κατάλληλες για την ηλικία τους
  • Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη επίβλεψης των διαδικτυακών δραστηριοτήτων τους από κάποιον ενήλικα
  • Να ευαισθητοποιηθούν τα μικρά παιδιά ως προς τους κινδύνους που ενδεχομένως κρύβονται στο διαδίκτυο και να διδαχτούν ποια είναι η σωστή αντίδραση στην περίπτωση που κάποιος ή κάτι τα αναστατώσει
  • Να εισαχθούν στην έννοια των προσωπικών δεδομένων και στη σημασία της προστασίας τους

Ο Η/Υ είναι ένα εργαλείο με το οποίο είναι εξοικειωμένα τα μικρά παιδιά στο νηπιαγωγείο μας καθώς και στις δυο τάξεις μας διαθέτουμε γωνιά του Η/Υ, όπου στο ελεύθερο παιχνίδι απασχολούνται με εκπαιδευτικά παιχνίδια, όπως το babypedia, ένα πρόγραμμα για παιδιά δύο έως πέντε ετών που στόχο έχει μέσα από φωνητικές οδηγίες να αναπτύξει τις δεξιότητες τους, να τα εξοικειώσει με την χρήση υπολογιστή και να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τον κόσμο που τα περιβάλλει.

IMG 20250401 090837 254

Ξεκινήσαμε την συζήτηση με τους μικρούς μαθητές μας παρουσιάζοντας τον Η/Υ και τα μέρη που τον αποτελούν. Αναφερθήκαμε στην οθόνη, στο πληκτρολόγιο, στο ποντίκι και στην κεντρική μονάδα. Στην συνέχεια περιγράψαμε και άλλα περιφερειακά εργαλεία του υπολογιστή, όπως εκτυπωτής-σαρωτής, κάμερα, ηχεία, μικρόφωνο, ακουστικά, ρούτερ και προτζέκτορας, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στις τάξεις μας και στο οπτικό πεδίο των μαθητών.

IMG 20250313 100919 725

Μεταβήκαμε στην ιστοσελίδα saferinternet4kids.gr, όπου μπορεί να ενημερωθεί κάποιος για την ασφαλή χρήση του internet και την χρήση των κοινωνικών δικτύων. Το ενημερωτικό portal απευθύνεται σε ενήλικες, εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει πολυμεσικό υλικό εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Ακούσαμε ιστορίες του @Παπάκη από την ίδια ιστοσελίδα, όπως ο @Παπάκης ντετέκτιβ, που αναφέρεται στις ψεύτικες πληροφορίες στο διαδίκτυο και προάγει την κριτική σκέψη των παιδιών, η μεγάλη απόφαση του @ Παπάκη, που αναφέρεται στα συναισθήματα των παιδιών στο διαδίκτυο και πόσο εύκολα μπορεί κάτι το οποίο εμείς θεωρούμε αστείο τελικά να πληγώσει τους φίλους μας και ο @Παπάκης και το μαγικό κάστρο, που μας ενημέρωσε για τα online παιχνίδια και τις παγίδες που κρύβουν σχετικά με τις αγορές εντός παιχνιδιών.

IMG 20250313 101045 820 IMG 20250313 102452 396

Κατασκευάσαμε τους δικούς μας Η/Υ, με χάρτινα ρολό, χαρτόνι, χρώματα ακουαρέλας και μαρκαδόρους. Χρωματίσαμε το πληκτρολόγιο και το ποντίκι και στην οθόνη ζωγραφίσαμε κάτι που απολαμβάνουμε να βλέπουμε στον Η/Υ.

Στο πίσω μέρος της οθόνης αναρτήσαμε 8 συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση:

  1.  Να είσαι ευγενικός
  2. Να σκέφτεσαι πριν κοινοποιήσεις
  3. Να προστατεύεις την ιδιωτικότητά σου
  4. Να ελέγχεις τις ρυθμίσεις απορρήτου
  5. Να γνωρίζεις πως να καταγγέλλεις
  6. Κράτα μυστικούς τους κωδικούς σου
  7. Ποτέ μη συναντήσεις κάποιον που γνώρισες διαδικτυακά
  8. Αν κάτι σε αναστατώσει διαδικτυακά πες το σε έναν ενήλικα που εμπιστεύεσαι

IMG 20250313 100504 256 IMG 20250317 100330 762 IMG 20250318 115237 180 IMG 20250318 100449 673 IMG 20250318 115255 700

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρουσιάσαμε το @ (at) και το . (dot), καθώς και μηχανές αναζήτησης όπως το Google, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Gmail, την πλατφόρμα αναζήτησης Youtube, εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης όπως, Twitter (x), Instagram, TikTok, Facebook. Επίσης, παρουσιάσαμε συσκευές που συνδέονται με το διαδίκτυο, όπως έξυπνα τηλέφωνα (smartphone), φορητός υπολογιστής (laptop), ταμπλέτα (tablet), έξυπνη τηλεόραση (smart tv), έξυπνο ρολόι (smartwatch).

IMG 20250318 113215 22 IMG 20250318 113203 316 IMG 20250318 113225 743

Ζωγραφίσαμε κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο καθώς και τι μας αρέσει να παρακολουθούμε στον υπολογιστή μας.

IMG 20250318 113008 280 IMG 20250318 113028 887 IMG 20250318 115434 96 IMG 20250318 115444 658

Αναφερθήκαμε στην προστασία Προσωπικών Δεδομένων και στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μια ειδική ομάδα της αστυνομίας που ασχολείται με τα εγκλήματα που συμβαίνουν μέσω διαδικτύου.

Ακόμη, μιλήσαμε για τους ιούς του διαδικτύου και τα προγράμματα προστασίας, παραλληλίζοντας με τα μικρόβια και τους ιούς που προσβάλουν τον ανθρώπινο οργανισμό και τα αντιβιοτικά που μας προστατεύουν και μας θεραπεύουν.

Τέλος, γίναμε και εμείς παιδική διαδικτυακή αστυνομία και κατασκευάσαμε τα σήματα μας, όπως και καπέλα ιών του διαδικτύου (virus).

IMG 20250318 112519 738 IMG 20250318 112850 476 IMG 20250318 112817 696 IMG 20250318 114938 293 IMG 20250318 113708 469 IMG 20250318 113716 866

Νέος χάρτης ορίων 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας ενόψει εγγραφών για το σχολικό έτος 2025-2026

Αναρτούμε τον νέο χάρτη ορίων του 2ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας, ενόψει των εγγραφών προνηπίων για το Σχολικό ‘Ετος 2025-2026, με έναρξη στις 4 Μαρτίου 2025.

img26022025 221

3ος Θεματικός Κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Ο Δρόμος και η Εξέλιξη της Γραφής

Την περίοδο Ιανουάριος Φεβρουάριος 2025 ασχοληθήκαμε με τους μαθητές μας με τον 3ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη. Τίτλος της θεματικής μας ήταν: “Ο δρόμος και η εξέλιξη της γραφής”.

Τα μικρά παιδιά ήρθαν σε επαφή με συστήματα γραφής, ξεκινώντας από τις πρώτες βραχογραφίες. Παρουσιάστηκαν τρόποι με τους οποίους μπορεί να δημιουργηθεί χρώμα, όπως η ανάμειξη λευκού χρώματος (στο παρελθόν λευκός πηλός) με κανέλα, πάπρικα ή κουρκουμά, δημιουργώντας διαφορετικές αποχρώσεις. Στην συνέχεια κάναμε τα δικά μας αποτυπώματα σε χαρτόνι απομίμηση βράχου, όπως έκαναν οι προϊστορικοί άνθρωποι στις φωτογραφίες που παρουσιάσαμε.

IMG 20250217 115254 248IMG 20250128 092539 608 IMG 20250131 122353 829 IMG 20250131 122452 551 IMG 20250217 114730 367

Μιλήσαμε για την εικονογραφική γραφή και φτιάξαμε στο χαρτί δικές μας εικονογραφικές ιστορίες. IMG 20250217 115017 471 IMG 20250217 115031 191

Στην συνέχεια παρουσιάσαμε τα ιερογλυφικά των Αιγυπτίων και αντλώντας έμπνευση από αυτά ζωγραφίσαμε τα δικά μας ιερογλυφικά κείμενα. IMG 20250217 115609 772

Έγινε παρουσίαση της σφηνοειδούς γραφής της Αρχαίας Περσίας και του φοινικικού αλφαβήτου, που δημιουργήθηκε από τους Αρχαίους Φοίνικες. Οι Φοίνικες ήταν έμποροι και ταξιδευτές της εποχής οπότε ήταν φυσικό να δημιουργήσουν έναν τρόπο γραφής για την καταγραφή των συναλλαγών τους και φυσικά στην συνέχεια αναφερθήκαμε στους Αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι πρόσθεσαν φωνήεντα στο φοινικικό αλφάβητο και δημιουργήθηκε η Αλφαβήτα, όπως την γνωρίζουμε σήμερα. IMG 20250217 115116 592 IMG 20250217 120333 925

Παρουσιάστηκε ο Δίσκος της Φαιστού, ο οποίος έχει αποτυπωμένο πάνω του ένα είδος ιερογλυφικής γραφής της Αρχαίας Κρήτης και οι μαθητές μας έφτιαξαν δικούς τους δίσκους με πηλό! IMG 20250217 114922 199 IMG 20250206 085511 35 IMG 20250206 090747 27 IMG 20250206 091023 300 IMG 20250207 102737 702 IMG 20250217 115935 716

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στα πλαίσια του θεματικού κύκλου μας επισκέφτηκε και μια εξαιρετική αρχαιολόγος, η κυρία Κλεονίκη Μοσκωφίδου, από την τοπική αρχαιολογική υπηρεσία, η οποία μας μίλησε για την αρχαία γραφή, τις βραχογραφίες που βρέθηκαν στην περιοχή του Έβρου με τον χαρούμενο άνθρωπο και τον εξοστρακισμό των Αρχαίων Αθηναίων. Μας δώρισε όλους και ένα χειροποίητο όστρακο σε σχήμα καρδιάς για να γράψουμε το όνομά μας! Σε ευχαριστούμε κυρία Κλεονίκη για την παρουσία σου και τις πληροφορίες που μας έδωσες! IMG 20250217 105403 40 IMG 20250217 105605 37 IMG 20250217 112431 744 IMG 20250217 113141 377 IMG 20250217 113923 799

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με την θεματική μας όπως ο Μικρός ζωγράφος των βράχων, Πώς γράφτηκε η πρώτη επιστολή, Πώς να φτιάξεις ένα βιβλίο, Η ιστορία της γραφής, Αυτό το βιβλίο θα σε κάνει καλλιτέχνη, Το πρώτο μου βιβλίο για την ιστορία της τέχνης, ο Κηπουρός των Παραμυθιών και Ψαρεύοντας τις Λέξεις. Τέλος παρουσιάσαμε τα μέρη ενός βιβλίου και οι μικροί μαθητές έγιναν οι ίδιο συγγραφείς και ζωγράφισαν τα δικά τους βιβλία και τους σελιδοδείκτες τους! IMG 20250217 121058 744 IMG 20250217 115454 937 IMG 20250217 120103 499 IMG 20250217 115709 608 IMG 20250217 114832 835

17 Νοέμβρη- Επέτειος του Πολυτεχνείου

Την σχολική εβδομάδα, 11 έως 15 Νοεμβρίου 2024, αφιερώσαμε τις συζητήσεις μας και τις εργασίες μας στην εξέγερση του Πολυτεχνείου, που συνέβη τον Νοέμβριο του 1973 και αποτέλεσε κορυφαία αντιδικτατορική εκδήλωση και την πρώτη πράξη στην πτώση της Χούντας των Συνταγματαρχών.

Επεξεργαστήκαμε τις έννοιες:

Ελευθερία και ζωγραφίσαμε το σύμβολό της

IMG 20241114 100844 394

Δημοκρατία-Δικτατορία-Βασιλεία

IMG 20241114 093941 825 IMG 20241114 093904 169

Πολυτεχνείο- Εξέγερση-Μνημείο και αφιερώσαμε ένα γαρύφαλλο στο άγαλμα των πεσόντων που βρίσκεται στην πόλη της Αθήνας IMG 20241114 093737 279Διαβάσαμε το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου, Ντενεκεδούπολη και κατασκευάσαμε τους αγαπημένους μας χαρακτήρες του βιβλίου, καθώς επίσης τους ζωγραφίσαμε!


IMG 20241114 094327 719
IMG 20241114 093721 731 IMG 20241114 093549 188

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήσαμε σχολική γιορτή με κουκλοθέατρο και αναπαράσταση του βιβλίου Ντενεκεδούπολη και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Δυο καρδιές και ένας Ήλιος στην μέση» της Τάνιας Τσανακλίδου!

IMG 20241115 091833 338 IMG 20241115 092036 952 IMG 20241115 093653 41

2ος θεματικός κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Φροντίζω το περιβάλλον

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2024-2025, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με το θέμα του 2ου θεματικού κύκλου:

Φροντίζω το περιβάλλον και με τίτλο: “Πάμε μουσείο;”

Βασικοί στόχοι αυτού του θέματος τέθηκαν οι εξής:

  • Ανάπτυξη ιστορικής συνείδησης: Οι μικροί μαθητές να αποκτήσουν βασική κατανόηση του παρελθόντος, τόσο του προσωπικού τους όσο και του ευρύτερου περιβάλλοντος.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Να είναι σε θέση να αναλύουν πληροφορίες, να συγκρίνουν διαφορετικές πηγές και να διατυπώνουν τις δικές τους απόψεις
  • Υιοθέτηση «σωστής» συμπεριφοράς κατά την επίσκεψη σε ένα μουσείο: Ανάλυση κανόνων
  • Είδη μουσείων και τα εκθέματά τους
  • Διερεύνηση της θεματικής μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας με θέμα το μουσείο
  • Συνδυασμός της ιστορίας με την Εκπαιδευτική Ρομποτική

Ξεκινήσαμε με συζήτηση και παρουσίαση των μουσείων, τα είδη τους ανάλογα με τα εκθέματά τους, τους κανόνες που ακολουθούμε κατά την επίσκεψή μας σε ένα μουσείο αλλά και τους εργαζόμενους στον τομέα της αρχαιολογίας, της παλαιοντολογίας και των χώρων του μουσείου. Οι μικροί μαθητές ζωγράφισαν, έκοψαν και κόλλησαν αντλώντας από την νέα γνώση!

IMG 20241031 102500 165IMG 20241031 102514 644IMG 20241031 102537 445

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 20241031 115536 1222 IMG 20241031 115845 9352 IMG 20241101 130131 927

Γνωρίσαμε σπουδαίους ζωγράφους και εμπνευστήκαμε από τα έργα τους!

IMG 20241113 100537 978 IMG 20241031 120225 5222 IMG 20241031 120008 894

Στην συνέχεια, κάναμε ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα και εξερευνήσαμε τα παιχνίδια με τα οποία έπαιζαν τα μικρά παιδιά εκείνης της εποχής. Γνωρίσαμε την κούκλα Πλαγγόνα και το Άθυρμα, το τροχήλατο άλογο! Οι μαθητές μας έφτιαξαν, έπλασαν και έγραψαν τα ονόματα αυτών των περίφημων παιχνιδιών! IMG 20241113 101447 3

IMG 20241031 103010 2442 IMG 20241031 103230 329 IMG 20241031 115357 392 IMG 20241101 124456 866 IMG 20241104 100457 911 IMG 20241105 112228 218

Διαβάσαμε εξαιρετικά βιβλία, όπως “Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης” της Νίκης Κάντζου, “Ο Λύκος Ζαχαρίας και το μυστήριο στο μουσείο” της Orianne Lallemand, “Είμαι ένας καλλιτέχνης” της Marta Altés, “Στο μουσείο” της Μαρίζας Ντεκάστρο.

IMG 20241111 131512 747 1Αναλύσαμε το βιβλίο “Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης”, όπου η φίλη μας η κούκλα Πλαγγόνα, η Αριάδνη, περιπλανήθηκε στο μουσείο και γνώρισε τα αγάλματα, όπως τον Μοσχοφόρο, την Αθηνά με την κάπα από φίδια, την Καρυάτιδα, και συζητήσαμε για τον Λόρδο Έλγιν και την κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα.

213IMG 20241113 101306 934

 

Συζητήσαμε για αρχαιολογικούς χώρους, όπως αυτόν της Σαμοθράκης, όπου και βρέθηκε η ομώνυμη Νίκη! Και με την βοήθεια του αγαπημένου μας beebot, ταξιδέψαμε σε ελληνικές τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος! IMG 20241113 101415 509

IMG 20241105 085000 449 1

Και τέλος, τραγουδήσαμε το τραγούδι του Σπύρου Σακκά, “Μες στο μουσείο”! Εις το επανιδείν στο μουσείο λοιπόν!

IMG 20241113 100914 4823