Πρόγραμμα Comenius: Επίσκεψη στην Ισπανία

Πεπραγμένα 2ης συνάντησης εργασίας του προγράμματος Comenius, Villafranca de los Barros, Ισπανία, 17-21 Ιανουαρίου 2012

Συμμετέχοντες καθηγητές: Κυριακάκη Δέσποινα, ΠΕ02 και Καπετανάκης Ιωάννης, ΠΕ19
Συμμετέχοντες μαθητές: Μανωλάκος Κωνσταντίνος (Α3), Παπαβασιλείου Κωνσταντίνος (Α5), Τσάτσα Θάλεια (Α6), Πυροβολάκη Ευγενία (Β4) και Χάλαρη Αικατερίνη (Β5).

Στη συνάντηση:
1. Παρουσιάστηκαν προτάσεις για το λογότυπο της σύμπραξης από όλες τις χώρες που συμμετείχαν στη συνάντηση και τελικά επιλέχτηκε το λογότυπο που προτάθηκε από το τουρκικό σχολείο Vali Muammer Guler Anadolu Ogretmen Lisesi.
2. Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση της επίσημης ιστοσελίδας του σύμπραξης.
3. Έγινε επίδειξη του λογισμικού smart draw και της λειτουργίας του, με το οποίο θα εκπονηθούν οι πολυμεσικοί χάρτες στους οποίους θα αποτυπώνονται οι ταξιδιωτικές διαδρομές της κάθε χώρας ανάλογα με τις θεματικές ενότητες που έχει αυτή επιλέξει. Επίσης, παρουσιάστηκαν έτοιμοι χάρτες ως πρότυπα για την εργασία μας.
4. Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες γνωριμίας μεταξύ των μαθητών των χωρών που συμμετείχαν στην κινητικότητα από καθηγητές του σχολείου υποδοχής, την κ. Κυριακάκη Δέσποινα από το σχολείο μας και συνάδελφο από το Bon Nurnberg Βeruf und Oberschule, Γερμανία.
5. Καθορίστηκαν οι ημερομηνίες διεξαγωγής των επόμενων κινητικοτήτων για το έτος 2011-2012 και το περιεχόμενό τους ως εξής : 3η κινητικότητα: Βουκουρέστι, Ρουμανία 22-26 Μαρτίου 2012. Παρουσίαση των πολυμεσικών χαρτών της αρχαίας περιόδου (καθηγητές και μαθητές). 4η κινητικότητα: Νυρεμβέργη, Γερμανία 3-7 Μαΐου 2012. Παρουσίαση των πολυμεσικών χαρτών της μεσαιωνικής περιόδου (μόνο καθηγητές). Απολογισμός πεπραγμένων του πρώτου έτους του προγράμματος, προγραμματισμός για το δεύτερο έτος του προγράμματος.
6. Ορίστηκε ότι οι δραστηριότητες γνωριμίας των μαθητών στη συνάντηση στη Ρουμανία, Βουκουρέστι θα εκπονηθούν από το ελληνικό και το γερμανικό σχολείο της σύμπραξης.
7. Οι μαθητές και οι καθηγητές όλων των σχολείων της σύμπραξης επισκέφτηκαν τη Σεβίλλη και τα αξιοθέατά της, καθώς και την πόλη Merida, πόλη με αρχαιολογικό ενδιαφέρον λόγω του ρωμαϊκού της θεάτρου και του πλούσιου σε εκθέματα μουσείου της.

Η εμπειρία μέσα από τα μάτια των μαθητών

Ι.

Η εμπειρία μου στην Ισπανία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί με μία μόνο λέξη ”αξέχαστη” …Πέρασα υπέροχα! Μέσα σε λιγότερο από 5 μέρες γνώρισα παιδιά από όλο τον κόσμο και διαπίστωσα ότι τελικά δεν υπάρχουν και τόσες διαφορές μεταξύ μας. Ήταν συναρπαστικό να μιλάς μαζί τους και εκτός από τα δικά τους ενδιαφέροντα, να μαθαίνεις και για τη χώρα τους, τον τρόπο ζωής τους. Κάτι που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ότι ένιωσα πολύ γρήγορα άνετα με όλη την κατάσταση και με τα ίδια τα παιδιά. Ήταν σαν να πηγαίναμε εκδρομή παιδιά από το ίδιο σχολείο …. Φιλοξενήθηκα από μία ισπανική οικογένεια και είδα πώς ζει μια άλλη οικογένεια, εκτός από τη δική μου, σε μια άλλη χώρα. Οι γονείς της κοπέλας που με φιλοξενούσε ήταν πραγματικά πολύ ευγενικοί μαζί μου και με φρόντιζαν σαν να ήμουν ένα ακόμα μέλος της οικογένειάς τους. Η κοπέλα ήταν πολύ γλυκιά και περνούσαμε πολύ καλά όποτε ήμαστε μαζί!
Κάτι που δεν πρόκειται να ξεχάσω είναι η μέρα που πήγαμε για πρώτη φορά στο σχολείο της Villafranca. Τα παιδιά ήταν πολύ εντυπωσιασμένα με την άφιξη όλων μας. Μαζεύονταν γύρω μας και μας έκαναν ερωτήσεις -τα ονόματά μας, αν μας αρέσει η Ισπανία, πώς περνάμε- και μας γνώριζαν και σε άλλους φίλους τους. Για μία σχετικά μικρή πόλη σαν τη Villafranca ήταν πολύ μεγάλο γεγονός να την επισκέπτονται παιδιά από τόσες χώρες…! Χάρηκα πολύ με αυτή την τόσο θερμή τους υποδοχή και ήταν υπέροχο να μιλάω μαζί τους!
Όσο για τις πόλεις που επισκεφτήκαμε…..Ίσως να έφταιγε και το ότι ήταν η πρώτη φορά που ταξίδευα στο εξωτερικό …..μου άρεσαν πολύ. Ειδικά η Σεβίλλη μου φάνηκε πανέμορφη..πιο ανθρώπινη και οργανωμένη… (Τσάτσα Θάλεια)

ΙΙ.

Υπάρχουν στιγμές που σημαδεύουν τη ζωή ενός ανθρώπου. Εμπειρίες που μένουν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη μας και βρίσκονται εκεί για να μας βοηθούν να ανακαλούμε αναμνήσεις μοναδικές, όπως αυτές που αποκομίσαμε αυτές τις πέντε υπέροχες μέρες που περάσαμε στην Ισπανία, μια χώρα μαγική, τη χώρα του παραμυθιού.
Αυτό το ταξίδι τα είχε όλα: από ταλαιπωρία, αναποδιές και σουρεαλισμό έως στιγμές συγκίνησης και χαράς. Δε θα ξεχάσω ποτέ τους καταπληκτικούς ανθρώπους που γνώρισα και τον τρόπο με τον οποίο μας υποδέχθηκαν, τους φίλους που έκανα, τις πανέμορφες πόλεις που επισκέφθηκα, την ισπανική κουλτούρα, που δε διαφέρει εν πολλοίς από την αντίστοιχη ελληνική, και φυσικά το δύσκολο αποχαιρετισμό.
Όσον αφορά το πρόγραμμα Comenius, η συμμετοχή μου στη δεύτερη διασχολική συνάντηση του προγράμματος, η οποία πέραν από κάθε προσδοκία οργανώθηκε άριστα από το ισπανικό σχολείο, με βοήθησε να διευρύνω τους ορίζοντές μου, να αναπτύξω επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες και να κατανοήσω βαθύτερα την έννοια της ενωμένης Ευρώπης αλλά και με γέμισε ιδέες και τρομερή ανυπομονησία για τη διοργάνωση της συνάντησης στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2013.
Επίσης, θα ήθελα να πω ένα μεγάλο “ευχαριστώ” σε όλους όσους συνέβαλαν στην πραγματοποίηση του ταξιδιού, και ιδίως στους καθηγητές μου, την κυρία Κυριακάκη και τον κύριο Καπετανάκη, οι οποίοι εργάστηκαν σκληρά για τις ανάγκες του προγράμματος και ανέλαβαν την ευθύνη μας για όσο χρονικό διάστημα βρισκόμασταν στο εξωτερικό.
Τέλος, να θυμάστε: Viva Villafranca, viva España, viva Europa! (Παπαβασιλείου Κωνσταντίνος)

ΙΙΙ.

Το φετινό σχολικό έτος μας δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουμε στο πρόγραμμα Comenius με το οποίο ταξιδέψαμε στην Ισπανία. Σε αυτό το ταξίδι φιλοξενηθήκαμε από οικογένειες! Έτσι γνωρίσαμε την καθημερινότητα των ανθρώπων στην χώρα αυτή, συναναστραφήκαμε με παιδιά της ηλικίας μας με τα οποία σίγουρα θα κρατήσουμε επαφές. Ακόμη, γνωρίσαμε παιδιά από άλλες χώρες με τα οποία δεθήκαμε πάρα πολύ! Μιλήσαμε μαζί τους όχι μόνο για τα κοινά ενδιαφέροντα αλλά και για τον πολιτισμό των χωρών από τις οποίες κατάγονταν, για τα έθιμα τους αλλά και για τη θρησκεία τους. Πήραμε μέρος σε δραστηριότητες μέσω των οποίων ήρθαμε κοντά ακόμα και με παιδιά που δεν γνωρίζαμε να θα ταιριάξουμε μαζί τους. Όμως εκτός από τα παιδιά των άλλων χωρών δεθήκαμε τόσο με τους συμμαθητές όσο και με τους καθηγητές μας. Είδαμε διάφορες περιοχές τις Ισπανίας, γευτήκαμε τοπικά φαγητά και φυσικά, ψωνίσαμε πολλά αναμνηστικά. Ελπίζουμε να μας δοθεί η ευκαιρία το καλοκαίρι να ταξιδέψουμε ξανά στην Ισπανία και να συναντήσουμε τόσο τις οικογένειες όσο και τα παιδιά. (Πυροβολάκη Ευγενία)

ΙV.

Ισπανία. Τόσες λέξεις τριγυρνάνε στο μυαλό μου για τη χώρα αυτή και την εμπειρία μου από την εκδρομή κι όμως τόσα λίγα πράγματα μου έρχονται να γράψω. Θα πω όμως, πως θα την έχω για πάντα στην καρδιά μου μαζί με τις υπέροχες αναμνήσεις που τη συνοδεύουν. Μπορεί να φανώ υπερβολικός, αλλά ήταν οι καλύτερες πέντε ημέρες της ζωής μου, στο καλύτερο μέρος, με τα καλύτερα παιδιά. Γνωρίσαμε κόσμο, κάναμε φιλίες, επισκεφτήκαμε μέρη που, εγώ προσωπικά, ούτε καν φανταζόμουν ότι θα μου έκαναν τόση εντύπωση. Θα ήθελα πάρα πολύ να ξαναεπισκεφτώ την Ισπανία και σίγουρα να μου δοθεί η ευκαιρία να ξανασυμμετάσχω σε ένα πρόγραμμα Comenius. (Μανωλάκος Κωνσταντίνος)

V.

Το ταξίδι στην Ισπανία με το πρόγραμμα Comenius ήταν πολύ διαφορετικό από τα άλλα ταξίδια που έχω κάνει. Μέχρι στιγμής έχω πάει σε αρκετές ξένες χώρες, σε κάποιες πήγα με άλλα σχολικά προγράμματα με τους συμμαθητές μου και σε άλλες με τους γονείς μου. Αλλά ποτέ, καμία τους δεν ήταν σαν την Ισπανία. Ίσως γιατί γνωρίσαμε τόσα παιδιά της ηλικίας μας και γίναμε φίλοι ή γιατί ζήσαμε τα ήθη και έθιμα της Ισπανίας από πρώτο χέρι μέσα από τις οικογένειες που μας φιλοξενούσαν ή γιατί ήρθαμε σε επαφή με άτομα και από άλλες χώρες της Ευρώπης. Μάλλον όλα έπαιξαν τον ρόλο τους, και έκαναν αυτό το ταξίδι να χαραχτεί στις μνήμες όλων μας. Το καλύτερο όμως κομμάτι της εκδρομής κατά τη γνώμη μου είναι ότι αποκτήσαμε τόσους καινούργιους φίλους με τους οποίους κρατάμε ακόμα επαφή, παρόλη την απόσταση. (Κατερίνα Χάλαρη)