Ενημέρωση Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Την Τετάρτη 23/10/2024 επισκέφτηκε τη σχολική μας μονάδα ο σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού κύριος Ευάγγελος Θεολογής για να προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση στους μαθητές τόσο της Α΄ όσο και της Γ΄ Λυκείου. Στους μαθητές της Γ΄ επεσήμανε την κρισιμότητα αυτής της χρονιάς όχι μόνο ως χρονιάς Πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και ως χρονιάς απόκτησης του απολυτηρίου Λυκείου. Τόνισε πως το απολυτήριο Λυκείου αφενός δεν αλλάζει ο βαθμός του και αφετέρου ότι για όσους δεν θα ακολουθήσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό προσόν. Παρουσίασε το προσοντολόγιο που ισχύει σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς  και μας μίλησε για εμπειρίες και βιώματα ενηλίκων που σε μεταγενέστερο στάδιο συνειδητοποίησαν τη σπουδαιότητα της εκπαίδευσης. Αυτή η χρονιά είναι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον μας και οφείλουμε να δώσουμε την ανάλογη προσοχή. Στο τέλος δέχτηκε να απαντήσει σε όλες τις απορίες μας.

 

Αλέξανδρος Τσάπαλης – Γ3

Ψυχική Υγεία Εφήβων

Την Τρίτη 15 Οκτωβρίου του 2024, την 3η και 4η διδακτική ώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε μία ομιλία για τους μαθητές της Α’ λυκείου με θέμα ‘Η ψυχική υγεία των εφήβων’. Στην ομιλία αναλύθηκε το ζήτημα του άγχους, των εξαρτήσεων και της διαχείρισης των διαπροσωπικών σχέσεων.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα διαφύλαξης της ψυχικής υγείας των εφήβων, έστειλε εγκύκλιο με την οποία ζήτησε τη διοργάνωση μιας δράσης με αυτό το θέμα. Την παρουσίαση ανέλαβε η νοσηλεύτρια του σχολείου κα. Αμάντα Χίνη, η οποία μας παρουσίασε μία εξαιρετική εργασία όπου είχε κάνει. Εξήγησε με σαφήνεια την έννοια άγχους και την διαφορά του από το στρες. Επίσης μας ανέφερε ότι οι νέοι έχουν τάσεις φυγής ή διάθεση για μάχες και το αίτιο είναι για τις μάχες αυτές η σχολική πίεση, οι οικογενειακές προσδοκίες, οι κοινωνικές πιέσεις ή ακόμα και οι ορμονικές αλλαγές παίζουν μεγάλο ρόλο. Παρουσιάστηκαν τα συμπτώματα του άγχους αλλά και οι τρόποι αντιμετώπισης τους. Οι νέοι συνήθως για αυτούς τους λόγους καταφεύγουν σε εξαρτήσεις. Μερικές φορές φταίει η διαχείριση των γονιών αλλά και οι συνομήλικες σχέσεις. Οι γονείς σε ένα μεγάλο ποσοστό παραβιάζουν τα όρια όπου θέτουν οι έφηβοι, πράγμα που οδηγεί σε συγκρούσεις. Επομένως τα όρια που θέτουν οι έφηβοι θα πρέπει να κατανοούνται από τους γονείς και να μην τους δημιουργούν επιπλέον άγχος με το να μην τους ακούνε και να μην γίνονται αντιληπτά αυτά που τους λένε.

Μετά την παρουσίαση ακολούθησε συζήτηση σε στρογγυλή τράπεζα, όπου η κα. Χίνη απάντησε σε απορίες των μαθητών και τους εξήγησε τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων τους με τη χρήση της βεντάλιας των συναισθημάτων.

 

Γιάννης Παπαπανούσης, Α 4

amanta1amanta2amanta3amanta4

Η “Ιθάκη” του Καβάφη: Διαθεματική διδασκαλία στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών Α΄Λυκείου

“Ithaca”

Crosscurricular lesson based on Cavafy’s “Ithaca”.

On Marth 27th our class participated in a lesson which involved the subject of Modern Greek Literature and English Language.

We read, analyzed, and explored the deeper meaning of Cavafy’s “Ithaca” in both Greek and English. Furthermore, we listened to the marvelous recitation of the poem by Sean Connery.

It was such a unique, exciting and at the same time educative experience for the whole class. It made us think out-of-the-box and see everything from a different perspective, as we combined the beauty of Greek Literature with the use of the English Language.

As a final product of this activity, we created the following word cloud:

ιθακη

Στεύη Σακελλαρίου – Α 4

Μαίρη Ρούσση – Α 4

Θεανώ Παπαθανασίου – Α 4

Διαγωνισμοί Μαθηματικών στο 2ο ΓΕΛ Μεγάρων

Στις 13 Απριλίου διεξήχθη στην αίθουσα  των υπολογιστών του σχολείου ο διαγωνισμός μαθηματικής λογικής και υπολογιστικής σκέψης ALAN TURING. Συμμετείχαν 39 μαθητές της Α και Β Λυκείου χωρισμένοι σε ομάδες των τριών ατόμων. Πριν το διαγωνισμό οι μαθητές εξοικειώθηκαν με παρόμοια τεστ και κυρίως έμαθαν να συνεργάζονται έτσι ώστε να φέρουν εις πέρας το κάθε τεστ προσομοίωσης.  Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού αλλά και κατά την προετοιμασία του προωθήθηκε η ομαδική εργασία και η συνεργασία για την επίτευξη των κοινών στόχων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Επιπλέον ενισχύθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθήματα και την πληροφορική καθώς και επιπρόσθετες δεξιότητες όπως η ικανότητα της διαχείρισης του χρόνου, η προσπάθεια δημιουργία κατάλληλης στρατηγικής όπου θα οδηγούσε στην επιτυχία. Οι μαθητές ανταγωνίσθηκαν αναπτύσσοντας ευγενή άμιλλα, μαθαίνοντας παράλληλα να αντιμετωπίζουν τη νίκη και την ήττα.
Το Σάββατο 30/3 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου ο διεθνής διαγωνισμός μαθηματικών ΚΑΓΚΟΥΡΟ.  Το σχολείο αποτέλεσε ένα από τα λίγα δημόσια σχολεία που συμμετείχαν ως εξεταστικό κέντρο και το μοναδικό σχολείο δευτεροβάθμιας σε όλη την Αττική. Η φιλοσοφία του διαγωνισμού βασίζεται στην αρχή ότι τα μαθηματικά είναι μια κουλτούρα η οποία παρέχεται σε όλους. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 50 μαθητές τόσο από το σχολείο μας όσο και από άλλα σχολεία της περιφέρειας, από τη Β δημοτικού ως την Β λυκείου συμβάλλοντας και στην εξωστρέφεια, αλλά και την ανταλλαγή απόψεων με μαθητές και από διαφορετικά γυμνάσια-λύκεια. Ο διαγωνισμός έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές του σχολείου να ασχοληθούν με αυτά μέσα από ένα εναλλακτικό πρίσμα, που απαιτούσε όχι μόνο μια καλή γνώση μαθηματικών της τάξης αλλά κυρίως προωθούσε την φαντασία, τη συνδυαστική σκέψη.  Ο  διαγωνισμός όμως δεν είναι μόνο η μέρα της εξέτασης… Καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαρτίου οι μαθητές οργανώθηκαν σε μικρές ομάδες όπου από κοινού πραγματεύθηκαν παρόμοια θέματα, αντάλλαξαν απόψεις, προβληματίστηκαν. Ο διαγωνισμός άφησε θετικό αποτύπωμα σε όλους, μιας και οι μαθητές χάρηκαν ιδιαίτερα τόσο την προετοιμασία αλλά και την ίδια μέρα του διαγωνισμού.

Γεωργία Χαραλαμπίδου – ΠΕ 03