ΛΗΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

Στις 13/06/2024 στις 19.00 μ.μ. πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή- αποχαιρετιστήρια γιορτή μας.

Τα παιδιά παρουσίασαν στους παρευρισκόμενους το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, την καθημερινότητά του, την ρουτίνα του μέσα από τα τραγούδια ,τα χορευτικά ,τα ποιήματα των παιδιών.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου σας εύχεται ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!

DSC02957

Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική.

Το 4ο εργαστήριο εργαστήριο δεξιοτήτων που ανήκει στη θεματική ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

  1. Ανθρώπινα δικαιώματα

Χρονική περίοδος : Μάιος 2024

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας  . Η οικογένεια ως κοινωνικός θεσμός έχει διαφοροποιηθεί στο πέρασμα του χρόνου υπό την επίδραση κοινωνικοοικονομικών και πολιτιστικών αλλαγών. Είναι γεγονός ότι με τον όρο «οικογένεια» σήμερα εννοούνται περισσότεροι του ενός τύπου οικογενειών με διαφορετική δομή και λειτουργία των μελών τους.

Στόχος του προγράμματος είναι:

  • η κατανόηση από τους μαθητές της οικογενειακής πολυμορφίας
  • η απόκτηση της ικανότητας να διαχειρίζονται την οικογενειακή διαφορετικότητα μαθητών
  • ο αποστιγματισμός των διαφορετικών οικογενειακών καταστάσεων.

 

Δεξιότητες στόχευσης του προγράμματος : δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (συνεργασία, κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργικότητα).

Δεξιότητες κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία)

 

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν:

Με καταιγισμό ιδεών,  εκφράζουν τις απόψεις τους για το τί είναι  “οικογένεια” και τί κάνουν με την οικογένειά τους.

1717602838741 1717602345615

Οι μαθητές παρουσιάζουν την οικογένεια τους και απαριθμούν τα μέλη της.

1717514359425 1717514359482

Συγκρίνουν τις οικογένειες τους και τις ομαδοποιούν σύμφωνα με τον αριθμό των μελών τους.

Διαβάζουμε το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι « η μοναδική μου οικογένεια» και  κάνουμε τις ψηφιακές δραστηριότητες που το συνοδεύουν.

Μαθαίνουν για τις διαφορετικές οικογένειες των ζώων και τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει κάθε οικογένεια (ΑΓΑΠΗ, ΑΠΟΔΟΧΗ, ΖΕΣΤΑΣΙΑ, ΣΤΟΡΓΗ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΔΥΝΑΜΗ)

1717514359371 1 1717514359316 1

Ονομάζουν τις οικογένειες  ανάλογα με τη δομή τους σε : πυρηνική οικογένεια,  εκτεταμένη οικογένεια , μονογονεϊκή οικογένεια και μαθαίνουν για το θεσμό της υιοθεσίας και τα ορφανά παιδιά.

4 5

1717601044576 1717601044639 1717601044698 1717601044749 1717601044802

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και δίνουν λύσεις σε προβλήματα που προκύπτουν σε διαφορετικούς τύπους οικογενειών.

1 2 3

Εντοπίζουν θετικά στοιχεία αλλά και δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα μέλη κάθε οικογένειας ανάλογα με τη δομή της.

Εκφράζονται εικαστικά και δημιουργικά.

6 7

8 9

Μαθαίνουν για την υιοθεσία μέσα από το παραμύθι, «Κάτσε στ΄αυγά σου» της Emma Levey.

Φτιάχνουν το σπίτι του Έλφι συμπληρώνοντας και τα δικά τους  υλικά.

Τα παιδιά προτείνουν : ΚΑΛΟΣΥΝΗ, ΦΡΟΝΤΙΔΑ, ΠΡΟΣΟΧΗ.

 

Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας του Περιβάλλοντος

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (World Environment Day – WED) γιορτάζεται στις 5 Ιουνίου κάθε χρόνο και αποτελεί το κύριο όχημα του ΟΗΕ για την ενθάρρυνση της παγκόσμιας ενημέρωσης και δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος.

Σχεδιάστηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 1972 την πρώτη ημέρα της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το ανθρώπινο περιβάλλον ως αποτέλεσμα συζητήσεων για την ενσωμάτωση των ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων και του περιβάλλοντος Γιορτάστηκε για πρώτη φορά δύο χρόνια αργότερα, το 1974 με θέμα “Μόνο μία Γη”. ‘Ηταν μια εμβληματική εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τα αναδυόμενα τότε περιβαλλοντικά ζητήματα, από τη θαλάσσια ρύπανση και την υπερθέρμανση του πλανήτη, έως τη βιώσιμη κατανάλωση και την εγκληματικότητα κατά της άγριας πανίδας.

Σκοπός  του Νηπιαγωγείου  αποτελεί  η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας  σε θέματα βιοποικιλότητας, κλιματικής αλλαγής, απορριμμάτων και οικολογικού αποτυπώματος της κατανάλωσης –διατροφής. Η προστασία του περιβάλλοντος, ο υγιεινός τρόπος ζωής η έννοια της αειφορίας, το γεγονός ότι δεν είναι η γενιά μας που θα εξαντλήσει τον πλανήτη από τους πόρους αλλά θα πρέπει να είναι αλληλέγγυα απέναντι στις επόμενες γενιές, μας υποχρεώνει ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να είμαστε περισσότερο υπεύθυνοι απέναντι στους αυριανούς πολίτες. Θα πρέπει να αφουγκραστούμε την ανάσα της γης για να μπορέσουν και τα παιδιά να βιώσουν τη μαγεία της δημιουργίας.

Στο παραπάνω πλαίσιο λοιπόν, συζητήσαμε πολύ με τα παιδιά για το τί είναι  περιβάλλον, είδαμε πολλές  εικόνες σχετικές  με την μόλυνση του περιβάλλοντος σε όλα τα επίπεδα,  στον υπολογιστή,  διαβάσαμε βιβλία για την ανακύκλωση και την σημασία της και φυσικά κατασκευάσαμε τον πλανήτη μας που  όλοι πρέπει να προστατεύουμε

1717599833347   1717599833295

Τα παιδιά εντοπίζουν προβλήματα και δίνουν λύσεις.



Λήψη αρχείου

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο,  αυτήν την ημέρα πραγματοποιούμε στο Νηπιαγωγείο μας δραστηριότητες  σχετικές με την αξία της Φιλαναγνωσίας, την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας στα παιδιά .

Φέτος  δημιουργήσαμε απο την αρχή το  παρακάτω βιβλίο με τίτλο :”Τα λαμπερά δόντια του λύκου”

 

 

 

1717514122691171751412257017175978112091717597811277

 

1717597811345 1717597811412 1717597811482 1717514122639

Η πεταλούδα

Άνοιξη χωρίς έντομα δε γίνεται. Και πιο είναι το αγαπημένο μας; Η πεταλούδα.

Μερικές δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε:

Ο κύκλος της ζωής της πεταλούδας.

DSC02917

Μαθαίνω για τη Συμμετρία. 

DSC02912 DSC02914

Δημιουργώ με φαντασία.

DSC02932 DSC02933 

 

Η γιορτή της Μητέρας

Η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε πολλές ακόμη χώρες, είναι αφιερωμένη στις μητέρες. Αρχικά στη χώρα μας η Γιορτή της Μητέρας είχε συνδεθεί με τη γιορτή της Υπαπαντής  του Χριστού και κατά συνέπεια γιορταζόταν στις 2 Φεβρουαρίου.

Κατά τη δεκαετία του 1960 ωστόσο άρχισε να καθιερώνεται ο εορτασμός της δεύτερης Κυριακής του Μαΐου, με την Ελλάδα να ακολουθεί άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ.

Αν και η γιορτή φέτος ήταν μία μέρα πριν επιστρέψουμε στο σχολείο από τις διακοπές του Πάσχα (Κυριακή 12 Μαϊου), δεν θα ήταν δυνατό να προσπεράσουμε τη γιορτή χωρίς να κάνουμε κάτι για τις αγαπημένες μας μανούλες. 

Και ιδού το αποτέλεσμα …

DSC02905 DSC02908

DSC02906

ΟΙ ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΑΣ…..

 

1715699813325        1715699813281      1715699813218

1715699813181

 

 

 

Οι μικροί ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό

Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων από την θεματική ενότητα ΕΥ ΖΗΝ, πραγματοποιήθηκε από το 2ο υποχρεωτικό τμήμα.

Το πρόγραμμα ανήκει στην υποθεματική:  Υγεία. Διατροφή και Άσκηση.

Βασική επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των νηπίων σχετικά με τις σωστές διατροφικές συνήθειες και με τη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα).

Στα πλαίσια του προγράμματος, οι μικροί μαθητές γίνονται ντετέκτιβ, βοηθοί του ντετέκτιβ Βανς και καλούνται να επιλύσουν 5 γρίφους που θα τους αποκαλύψουν το μυστικό της υγιεινής διατροφής και της σωματικής άσκησης. Για κάθε γρίφο που λύνουν παίρνουν ένα γράμμα της μυστικής λέξης. (ΥΓΕΙΑ).

  • φτιάχνουν εννοιολογικούς χάρτες

Α Β

  • Εκπαιδεύονται στην αποκρυπτογράφηση στοιχείων (ΒΡΕΣ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ) .

DSC02794

  • Ως γνήσιοι ντετέκτιβ χρησιμοποιούν τα κατάλληλα εργαλεία  για να ανακαλύψουν τα στοιχεία.
  • 2  1
  • Εργάζονται ομαδικά και συνθέτουν τις πυραμίδες της σωματικής άσκησης και της υγιεινής διατροφής.

1 2

  • Ομαδοποιούν τα τρόφιμα σε κατηγορίες και φτιάχνουν την «Κυρία Διατροφούλα».

3 DSC02805 DSC02808

  • Φτιάχνουν ένα υγιεινό πιάτο διατροφής

DSC02811

  • Συμπληρώνουν τον εβδομαδιαίο πίνακα με αθλητικές δραστηριότητες που συμμετέχουν (εκτός του σχολικού προγράμματος)
  • Παίρνουν το βραβείο του ντετέκτιβ όταν λύσουν όλους τους γρίφους και αποκαλύψουν  τη μυστική λέξη.

3

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε  με την επίσκεψή μας στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης όπου συμμετείχαμε  στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Υγιεινής διατροφής και μαγειρικής.

Εκεί τα νήπια χρησιμοποιήσαν τις γνώσεις τους για τις ομάδες τροφίμων και συμπλήρωσαν την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.

DSC02856 DSC02864

Επέλεξαν εικόνες τροφίμων και έφτιαξαν το μενού της ημέρας.

 Snap3

Και φυσικά … μαγείρεψαν. Και το διασκέδασαν πολύ !!!

Snap1 Snap2

 

 

 

 

 

Ανοιξιάτικες κατασκευές

Η Άνοιξη μας εμπνέει. Η Άνοιξη μας δημιουργεί τη διάθεση να παίξουμε με έντονα χρώματα και να δημιουργήσουμε.

Ποτιστήρια με λουλούδια, με τύπωμα παλάμης και κολάζ.

ΠΟΤΗΣΤΗΡΙΑ

DSC02789 DSC02790

και πανέμορφες πεταλούδες με φίλτρα του καφέ.

DSC02824 DSC02820