Εγγραφές 2024-2025

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

 

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση  του/της  Διευθυντή/ντριας  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η υποβολή των αιτήσεων-Υπεύθυνων Δηλώσεων εγγραφών μπορεί να γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής στη διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής, την οποία υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες γεννημένοι/ες  το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.

Η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τ0 (γ)  περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή,

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

θ) Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.                                                        

Ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο .

Για απορίες και προσκόμιση παραστατικών παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας :

Τηλέφωνο 2310632164/ 

mail@13nip-sykeon.thess.sch.gr/

Ώρες επικοινωνίας 12:15-13:00.

Πριν την προσέλευση σας στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία .

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου μας (κοινά όρια 1ου, 5ου,13ου και 14ου Νηπιαγωγείων) μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης:

https://dipe-v-thess.thess.sch.gr/oria-sholikon-monadon-dpe-dyt-thesnikis-2024-25-28-02-2024

https://blogs.sch.gr/13nipsik/files/2024/02/3052_20_2_24_ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ_Απόφαση-σχολικών-Περιφερειών-Νηπιαγωγείων-Δήμου-Νεάπολης_Συκεών_2024_25_6ΣΙ546ΝΚΠΔ-ΧΨΨ.pdf

καθώς και τον χάρτη των σχολικών μονάδων:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1Ey0xtXxhbLHg8PpxM7G3CxlxIcXfKiw&ll=40.64721047032758%2C22.94453725&z=17

Δεξιότητες ” Τα δώρα της φιλίας”

1.Τα παιδιά βρίσκουν το πρωί στο κέντρο της συζήτησης ένα δώρο. Αφού κάνουν υποθέσεις τι μπορεί να κρύβει μέσα του, ανοίγεται και μέσα υπάρχει το βιβλίο “ Ο έμπορος της φιλίας” του Cabrera Aleix. Το διαβάζουμε και συζητάμε γιατί ήταν σημαντικά αυτά τα δώρα και τι καλό έκαναν.

2.Κάθε ομάδα αποφασίζει να αποτυπώσει με όποιο τρόπο θέλει (ζωγραφική, κολάζ, πλαστελίνη κ.α.) το δώρο που θα ήθελε από κάποιον φίλο. Κάθε ομάδα συζητά και αποφασίζει  να δημιουργήσει όσα δώρα θέλει. Έτσι δημιουργούμε τα δώρα της φιλίας και να τοποθετούμε στο σημείο της τάξης που αναρτάται το υλικό από το εργαστήριο.

3. Στη συνέχεια ακούμε ένα μήνυμα voki  και ακολουθεί συζήτηση γενικότερα για το ποιος άλλος μπορεί να είναι φίλος μας (π.χ. ένα βιβλίο, ένα ζώο, η μουσική, ένα παιχνίδι) και καταγράφονται οι απόψεις των παιδιών σε έναν εννοιολογικό χάρτη κάνοντας χρήση του προγράμματος mindomo.

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι:

Να κατανοήσουν τα παιδιά πως τα οφέλη της φιλίας είναι πολλαπλά ( όμορφα συναισθήματα, ευχάριστες στιγμές και αναμνήσεις, δημιουργικότητα, τόνωση αισθήματος του ανήκειν και της διάθεσης για προσφορά).

Να γίνει προσπάθεια για μια πιο σφαιρική αντίληψη της φιλίας (βιβλιόφιλος, φιλόμουσος,φιλόζωος) με έμφαση στην αγάπη για τα βιβλία .

   Καλλιέργούνται οι δεξιότητες:

  •  Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα
  •  Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα
  •  Δεξιότητες του νου:  Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, κατασκευές, αναστοχασμός
  • Τεχολογίας επιστήμης: ψηφιακές δεξιότητες, δεξιότητες δημιουργίας  ψηφιακών δημιουργημάτων, δεξιότητες παραγωγής σε ηλεκτρονικά μέσα.

1 2 3 41 5

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων-Μια φορά και έναν καιρό ήταν η φιλία

Το εργαστήριο ξεκινάει με ανάγνωση του βιβλίου “Φίλοι στο λόφο” των Linda Sarah και Benji Danvies και ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το ποιος είναι ο καλύτερος φίλος/η μας και γιατί. Τα παιδιά στη συνέχεια ενθαρρύνονται να ζωγραφίσουν το καθένα έναν /μια  φίλο/η και κάτι που τους αρέσει να κάνουν μαζί.

Τα παιδιά χωρίζονται στις ομάδες τους και σε διαφορετικό σημείο της τάξης η κάθε ομάδα και χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά (π.χ. χαρτόκουτο, υφάσματα, καρεκλάκια κ.α.) τα οποία επιλέγει μόνη της η κάθε ομάδα , έχουν ως αποστολή τους να δημιουργήσουν το δικό τους φανταστικό παιχνίδι (π.χ. πειρατικό πλοίο, διαστημόπλοιο) και να το παρουσιάσουν στην ολομέλεια.

Δίνεται η ευκαιρία στις άλλες ομάδες να παίξουν σε κάποιο άλλο από τα φανταστικά παιχνίδια που δημιούργησαν οι άλλες ομάδες και να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους.

Καλλιέργούνται οι  δεξιότητες:

  • Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα
  •  Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα
  •  Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλήματος, δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, κατασκευές, αναστοχασμός, υπολογιστική σκέψη.

collage

Τα δικαιώματα των ζώων

Με το τέλος του εργαστηρίου δεξιοτήτων φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά τα δικαιώματα των ζώων σε ψηφιακό βιβλίο.



Λήψη αρχείου

https://www.storyjumper.com/book/read/165779991/6565e52bb08e9

 

Animated Drawings

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων γνωρίσαμε ένα ψηφιακό εργαλείο που δίνει κίνηση στις ζωγραφιές μας, το animated drawings . Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα ζωάκι και αφού το ανεβάσαμε στην πλατφόρφα αυτό με τρόπο διασκεδαστικό χόρευε, χοροπηδούσε, περπατούσε κ.α .

Ηλίας https://sketch.metademolab.com/share/a6432e5741c84f7b9e6cb47529d88212/punching_bag

Ερσίλντ https://sketch.metademolab.com/share/ebe046a58fa84b0dbcd394c86623615d/running_jump

Θανάσης https://sketch.metademolab.com/share/ece00ad3665b4431a035463f0a16ea32/dab_dance

Μαρία Π. https://sketch.metademolab.com/share/05e19024e5b941fcaf93ae906902f87e/running_jump

Κώστας https://sketch.metademolab.com/share/a6733ee3fb974f47ab5d85ed3711ba6a/running_jump

Κατερίνα Τ. https://sketch.metademolab.com/share/b57777cbc3444b3196fa7bd0fc9d4089/dance001

Μαρία Κ. https://sketch.metademolab.com/share/e0130535e78b4fa0ad76699afb3322d8/jump

Τσίτσι https://sketch.metademolab.com/share/f4955c1ebf7944d98fb9c2e2ad602927/running_jump

Αλέξανδρος https://sketch.metademolab.com/share/64cfee4027b9485b97febf8b9e516ddd/jump

Άνταμ https://sketch.metademolab.com/share/5e48db518e1d4b92b7816996784397ea/running_jump

Μαρίζα https://sketch.metademolab.com/share/11326e287def41cc8ca4dcceda7dde03/standard_walk

Ηλέκτρα https://sketch.metademolab.com/share/75dcf98a0fa944aa924bac0546727965/standard_walk

Δημήτρης https://sketch.metademolab.com/share/67e575a2f35c4fdcb65bc3c0e2d202d6/running_jump

Μαριάννα https://sketch.metademolab.com/share/b744fc611acc4e05aafbbec8efede438/walk_sway

Κωνσταντίνος Κ. https://sketch.metademolab.com/share/72af7e0e9f424b62a0edbfd445725cb2/run_walk_jump_walk

Δάφνη https://sketch.metademolab.com/share/60441fbb09d140719e26879b5d584eae/dance001

Νεφέλη https://sketch.metademolab.com/share/ff93e55ac21d41f3855dcfc84b24fe30/dance

Ηλίας https://sketch.metademolab.com/share/5c9a3f611cf64ac9996d676031415fd8/running_jump

«Σκυταλοδρομία Παιχνιδιού»- Παραδοσιακά Παιχνίδια και Λόγια σαν Παιχνίδια

 Το σχολείο μας είναι ένα από τα 13 σχολεία της Π.Ε Δυτικής Θεσσαλονίκης που συμμετέχει στο Πρόγραμμα «Σκυταλοδρομία Παιχνιδιού»- Παραδοσιακά Παιχνίδια και Λόγια σαν Παιχνίδια. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά του νηπιαγωγείου χωρισμένα σε ομάδες και με την καθοδήγηση των νηπιαγωγών, θα μάθουν παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια, λεκτικά μοτίβα της προφορικής και λόγιας παράδοσης (λαχνίσματα, γλωσσοδέτες, κ.ά), συντονίζοντας την κίνηση του παιχνιδιού με τον λόγο.

Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι η επαφή των παιδιών με τα παραδοσιακά παιχνίδια και τα προφορικά παιχνίδια της λαϊκής και λόγιας παράδοσης, ώστε να λειτουργήσει βιωματικά η σύνδεση του λόγου και της δράσης. Η βιωματική προφορικότητα.

Το υλικό είναι από την επίσκεψη της υπεύθυνης του προγράμματος κυρίας  Μαρίνας Χατζηκυριάκου, αφηγήτριας, εργαζόμενης στο γραφείο Παιδείας – Δια βίου Μάθησης του δήμου. 

1 3 2 2 3 1 4 1

Βύθιση και πλεύση

Τα παιδιά μαζί με τη φοιτήτρια που κάνει την πρακτική της στο σχολείο έκαναν το πείραμα της πλεύσης και της βύθισης. Έκαναν προβλέψεις, παρατηρήσεις και έβγαλαν συμπεράσματα , τα οποία τα κατέγραψαν σε φύλλο καταγραφής συμπερασμάτων.

collage 1

Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι

Η εκπαιδευτικός τοποθετεί στο πάτωμα εικόνες ανά ζεύγη που απεικονίζουν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Καλούνται οι ομάδες να επιλέξουν ένα ζεύγος εικόνων, να τις παρατηρήσουν και να αναγνωρίσουν τις εικόνες που τα ζώα εκτρέφονται στο φυσικό τους περιβάλλον σε αντιδιαστολή με εκείνες που τα ζώα στερούνται την ελευθερία τους. Μέσα από ενδεικτικές ερωτήσεις της εκπαιδευτικού, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι κάποια ζώα που απεικονίζονται στις εικόνες τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον, ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων. -Γιατί νομίζετε ότι συμβαίνει αυτό; – Τι επιπτώσεις νομίζετε ότι μπορεί να έχει αυτό για τα ζώα;

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν ένα ολιγόλεπτο βίντεο που προβάλλει ο/η εκπαιδευτικός.για την εισαγωγή νέων γνώσεων σχετικά με την εκτροφή των ζώων σε βιομηχανικές μονάδες και τις συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτές. Στη συνέχεια παίζουν ένα παιχνίδι ρόλων με τίτλο «Αν είχαν φωνή τα ζώα, τι θα μας έλεγαν;». Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά.

1 2 2 1 3 45

Ο Μαρκ Σαγκάλ μας μιλάει για τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώου

 Η εκπαιδευτικός στην ολομέλεια προτείνει στους μαθητές/τριες να γνωρίσουν την αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον μέσα από έναν ζωγράφο, τον Σαγκάλ. Επιλέχθηκε ο ζωγράφος Σαγκάλ διότι είναι διάσημος για τον «παιδικό» χαρακτήρα και την «απλοϊκή» ιδιομορφία των έργων του, τα οποία αντανακλούν διαχρονικές πολιτισμικές και αισθητικές αξίες. Τα έργα του περιέχουν ισχυρούς συμβολισμούς και μηνύματα και σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των παιδιών. Αφού έρθουν σε μια πρώτη γνωριμία με τη ζωή του ζωγράφου, ο/η εκπαιδευτικός προβάλλει το έργο του Σαγκάλ « Εγώ και το χωριό».

Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιείται η στοχαστική προσέγγιση έργων τέχνης:

«μοντέλο»   D.Perkins για    την   συστηματική  παρατήρηση  και    ανάλυση   του συγκεκριμένου έργου τέχνης, μέσα από τέσσερις διαδοχικές φάσεις:

Α’ Φάση: Παρατηρώ-Χρόνος για παρατήρηση

Β΄Φάση: Σκέφτομαι δημιουργικά- Ανοιχτή και περιπετειώδης παρατήρηση

Γ’ Φάση: Σκέφτομαι κριτικά – Ξεκάθαρη αναλυτική και εις βάθος παρατήρηση.

Δ΄ Φάση: Ολιστική παρατήρηση – σκέφτομαι ολιστικά

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες καλούνται να αποφασίσουν με ποιο τρόπο θα αποτυπώσουν το μήνυμα που νομίζουν ότι θέλει να στείλει ο Σαγκάλ. Κάποιες αποφασίζουν να το ζωγραφίσουν στο χαρτί, κάποιες να ζωγραφίσουν στη γωνιά του υπολογιστή χρησιμοποιώντας το λογισμικό αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης δημιουργικότητας TUX PAINT

Στη συνέχεια στην ολομέλεια o εκπρόσωπος της κάθε ομάδας παρουσιάζει τα έργα της. Μέσα από τα έργα των ομάδων προκύπτει ότι και ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την αλληλένδετη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.

Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά. απαντώντας σε ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού, όπως:

  • Τι σου άρεσε στο συγκεκριμένο εργαστήριο και γιατί;
  • Συνεργαστήκατε μεταξύ σας;
  • Μπορείτε  να  μας  πείτε  τρεις  λέξεις  που  θα  θυμόσαστε  από  αυτό  το εργαστήριο;

12 1 11 Καταγραφή

Τα είδη των γραμμών

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια τελίτσα που προχωρούσε φτιάχνοντας γραμμές…..ίσιες…καμπύλες…κυματοειδής…τεθλασμένες …σπειροειδής.

Διαβάσαμε λοιπόν το παραμύθι της…

Μια τελίτσα μια φορά , πατημασιά πατημασιά

περνάει δρόμους και βουνά

τη βλέπει ο ήλιος από ψηλά

και ποταμάκι την ξεδιψά.

Μια τελίτσα μια φορά, πατημασιά πατημασιά

περνάει κάμπους και χωριά

πηδάει λουλούδια

παίζει και γελά

και πάλι στο σπίτι της γυρνά.

Από το μικρό κάδρο στο σπίτι της…….

μέχρι τα βουνά και τους κάμπους………

τις λίμνες και τα χωριά………

μέχρι τον ήλιο και τα σύννεφα……

Η τελίτσα πάει ευθεία, κάθετα, ζιγκ-ζαγκ, καμπυλωτά, κυκλικά, φτιάχνει σκαλοπάτια να κατέβει, κάνει σαλίγκαρο και ένα σωρό διαδρομές για να φτάσει εκεί που θέλει !!

Έτσι και τα παιδιά:

  • έφτιαξαν γραμμές όλα μαζί σε χαρτόνι του μέτρου
  • Έφτιαξαν γραμμές με πλαστελίνη
  • Ήρθαν σε επαφή με τον ζωγράφο Βασίλι Καντίνσκι και τα έργα  του  και στη συνέχεια έφτιαξαν γραμμές όπως ο ζωγράφος. ( Θεματικό Πεδίο : Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση -Θεματική Ενότητα : Τέχνες )
    1 52 3

31

 

Αναζήτηση Υλικού στο διαδίκτυο

Τα παιδιά μαζί με την εκπαιδευτικό συζήτησαν για τα ζώα και τα προϊόντα τους. Στη συνέχεια αναζήτησαν εικόνες στο διαδίκτυο τις εκτύπωσαν και αφού τις έκοψαν τις κόλλησαν σε χαρτόνι και έκαναν αντιστοίχιση το κάθε ζώο με το προϊόν του.collage 2

Πόλεμος και Ειρήνη

Η μέρα ήταν αφιερωμένη στο “Πόλεμο και στην Ειρήνη” .

Τα παιδιά με τη μέθοδο του brainstorming ( καταιγισμού ιδεών ) ανέφεραν τα χαρακτηριστικά του πολέμου και της ειρήνης και η εκπαιδευτικός τα κατέγραψε. Έτσι έγιναν δύο στήλες , στις οποίες στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν ταξινόμηση εικόνων με βάση το περιεχόμενο της εικόνας, κάποιες τις έβαζαν στον πόλεμο και κάποιες στην ειρήνη. Στο τέλος συζητήσαμε για το σύμβολο της Ειρήνης ( το λευκό περιστέρι που κρατάει στο στόμα του ένα κλαδί ελιάς ) και με το ψηφιακό εργαλείο Wordart φτιάξαμε ένα περιστέρι και μέσα γράψαμε τις λέξεις που είναι σχετικές με την Ειρήνη. 

 

collage 1Word Art

Παράσταση Καραγκιόζη

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μία παράσταση του Καραγκιόζη με θέμα την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Τα παιδιά μέσα από το διασκεδαστικό κλίμα του Καραγκιόζη γνώρισαν τα γεγονότα της εθνικής επετείου του “ΟΧΙ”

112 2

Europe Code Week

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Με το σχολείο μας συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κωδικοποίησης με θέμα « Μια βόλτα στην πόλη μας».

1 2



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Άσκηση Σεισμού

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι γενικά παραδεκτό ότι η μείωση των επιπτώσεων των σεισμών μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πολίτες έχουν ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας που πρέπει να λάβουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό. Σε ότι αφορά στη σχολική κοινότητα, καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους.

Στην κατεύθυνση της εκπόνησης του Αντισεισμικού Σχεδιασμού της σχολικής μας μονάδας για το παρόν σχολικό έτος θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

  • σύνταξη ή/και επικαιροποίηση του ήδη υπάρχοντος Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου
  • διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό
  • ενημέρωση των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

1 1

Εκλογές

Με αφορμή τις εκλογές που έγιναν για την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση , τα παιδιά γνώρισαν τη σημασία των εκλογών και συμμετείχαν στη διαδικασία ψηφοφορίας του αγαπημένου τους ζώου.Στο τέλος της διαδικασίας, όλα μαζί άνοιξαν την κάλπη και έκαναν καταμέτρηση των ψήφων.

 2 3 4 5 61

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση.

Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου.

Στο σχολείο μας φτιάξαμε μία ομαδική αφίσα , για τη διακήρυξη των διακαιωμάτων των ζώων.

collage

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 29/9/2023

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και στο χώρο του σχολείου πραγματοποιήσαμε αθλητικές δραστηριότητες, όπως ισορροπία σε παγκάκι , άσκηση με βαράκια , περπάτημα επάνω σε μπάρες και σε κουβαδάκια ενωμένα με κορδόνια, πέρασμα μέσα από τούνελ κ.α. Στο τέλος τα παιδιά πήραν βραβεία συμμετοχής.

6 5 4 3 1 2 1 1 1

Blue Yellow White Bold Simple Illustrated Sports Day Event Poster 2 1

Τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε

Τι μπορεί να κάνει ένα χέρι όταν είναι λυπημένο;
Υπάρχουν πολύχρωμα χέρια;
Και αν ναι πώς αποκτούν τα χρώματά τους;
Ένα παραμύθι με χέρια που… αγγίζουν το φαινόμενο της βίας… δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και… ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.

IMG 20230920 154815

Η Νεράιδα Ευγενία και οι γλυκιές λεξούλες

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς μιλήσαμε για την Νεράιδα Ευγενία και τις γλυκιές λέξεις. Μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε, να είμαστε ευγενικοί και να χρησιμοποιούμε όμορφες εκφράσεις που κάνουν τους άλλους να χαίρονται.

IMG 20230920 154758IMG 20230920 130724 IMG 20230920 130702 IMG 20230920 130643 IMG 20230920 130440 IMG 20230920 130405

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Οι ΄΄ταπερίστας ΄΄

Η Δράση υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β Κύκλος)» του Ε.Π. «Ανάπτυξη
Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 20142020» με τη
συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Γ
ΙΑΤΙ ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ;
Το δεκατιανό αποτελεί ένα σημαντικό γεύμα για τους μαθητές γιατί η επιλογή
υγιεινών και ορθά, από διατροφικής άποψης, συνδυασμένων τροφών συντελεί στην
απόδοση της ενέργειας που χρειάζεται κάθε μαθητής, σε ένα διάστημα αρκετών
ωρών της ημέρας, όπου οι ανάγκες του οργανισμού, λόγω της αυξημένης
λειτουργίας του εγκεφάλου αλλά και του σώματος, είναι έντονες.

Εκτός από την παράμετρο της υγείας εξίσου σημαντικό είναι και το περιβαλλοντικό
όφελος από την εφαρμογή της καλής πρακτικής «Ταπερίστας» γιατί αναμένεται να
συμβάλλει στη μείωση των απορριμμάτων συσκευασίας, πολλά από τα οποία δεν
ανακυκλώνονται, και γενικότερα στη μείωση της κατανάλωσης.

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που εμπλέκεται στη διαδικασία εφαρμογής της Δράσης
είναι η μείωση της σπατάλης τροφής αλλά και η προτίμηση των τοπικών, αν είναι
δυνατό βιολογικών, προϊόντων για την παρασκευή του δεκατιανού.

Τέλος θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την προσθετική αξία που μπορεί να
αποκτήσει η εφαρμογή του συγκεκριμένου Σχολικού Δικτύου Δράσης (Σ.Δ.Δ.) με τη
διάχυση αυτής της φιλοπεριβαλλοντικής συνήθειας στο στενό και διευρυμένο
οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον των μαθητών που θα συμμετέχουν αλλά και
στη σχολική κοινότητα γενικότερα.

Η δράση “Ταπερίστας” απευθύνεται στους μαθητές και εκπαιδευτικούς της
Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία) και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια) όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας,
έχει δηλαδή εθνική εμβέλεια.


ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Η μεθοδολογική πρόταση για την υλοποίηση της Δράσης δομείται σε τρεις
φάσεις: Διερευνητική (Α ́Φάση), Εφαρμογής (Β ́Φάση) και Διάχυσης (Γ ́Φάση).
Κάθε φάση της Δράσης χαρακτηρίζεται από τις βιωματικές ατομικές ή ομαδικές
δραστηριότητες, τη διάδραση μεταξύ των μελών της ομάδας αλλά και των μελών
ομάδων διαφορετικών σχολείων και την ανατροφοδότηση
.

334886152 654960092984090 6618088228481554747 n334904972 1381084422664270 7852080427324175682 n 330421023 578632357646277 3952670657203629427 n1 330226130 1020254228934648 1804584109392961952 n1IMG b9cd3f858b784ba101d447f5d2a47691 VIMG 20230126 103029 IMG 20230126 103016 IMG 20230126 103011

IMG 20230331 110639
rpt

collage 3 1 collage 4 collage 2 collage 1

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός αποτελεί ένα σοβαρότατο πρόβλημα, με διάφορες μορφές, που αφήνει ανεξίτηλα σημάδια στο σώμα, αλλά και στις ψυχές των παιδιών. Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το “YouSmile” πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε ενεργά με την αποστολή μίας αφίσας και ενός βίντεο.

IMG 20230203 074118 edit 535211075655831

 

https://youtu.be/KNI2xM5qVzU

Εγγραφές 2023-2024

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

 

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση  του/της  Διευθυντή/ντριας  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η υποβολή των αιτήσεων-Υπεύθυνων Δηλώσεων εγγραφών μπορεί να γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής στη διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής, την οποία υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες γεννημένοι/ες  το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.

Η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τ0 (γ)  περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή,

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

θ) Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.                                                        

Ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο .

Για απορίες και προσκόμιση παραστατικών παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας :

Τηλέφωνο 2310632164/ 

mail@13nip-sykeon.thess.sch.gr/

Ώρες επικοινωνίας 12:15-13:30.

Πριν την προσέλευση σας στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία και να τηρούνται τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορωναϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.).

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου μας (κοινά όρια 1ου, 5ου,13ου και 14ου Νηπιαγωγείων) μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης:

https://dipe-v-thess.thess.sch.gr/index.php/oria-sx-monadon

https://dipe-v-thess.thess.sch.gr/images/SxMonades/OriaSM2324/2780_6.pdf

καθώς και τον χάρτη των σχολικών μονάδων:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1Ey0xtXxhbLHg8PpxM7G3CxlxIcXfKiw&ll=40.64721047032758%2C22.94453725&z=17

 

Εργαστήρι Δεξιοτήτων

Στη δραστηριότητα αυτή με τίτλο “Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό” στόχο είχαμε να αναπτύξουν τα παιδιά μία θετική εικόνα για τον αυτό τους. Να απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν τα ίδια. Να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως άτομο ξεχωριστό.

1 1 2 1 3 4 5

Χαριστική βιβλιοθήκη

Ένα ακόμη πρόγραμμα ρομποτικής με το ρομποτάκι bee bot ολοκληρώθηκε στο σχολείο. Με τη ρομποτική καλλιεργούνται  δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική και υπολογιστική σκέψη.

collage 1 collage2

Εργαστήρι Δεξιοτήτων

Στο σχολείο μας ξεκινήσαμε το εργαστήρι Δεξιοτήτων με τίτλο ” Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”. Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» . Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Οι στόχοι του προγράμματος προσδιορίζονται βάσει των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εξής κατηγορίες: Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής, Δεξιότητες του Νου και Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης. Στα προτεινόμενα εργαστήρια δίνεται κυρίως έμφαση στις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού και στην παραγωγική μάθηση μέσω των Τεχνών και της δημιουργικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.

collage

Η ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ « Running Out of Time»

Η ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ « Running Out of Time» ΠΡΟΣ ΤΗΝ COP27

σκυταλοδρομία Running Out of Time, είναι μια μοναδική, αδιάκοπη σκυταλοδρομία 7.767 χλμ. για την κλιματική αλλαγή,  από τη Γλασκόβη της Σκωτίας που φιλοξένησε την COP26 στο Sharm el-Sheikh της Αιγύπτου που θα φιλοξενήσει την COP27.

Θα είναι η μεγαλύτερη αδιάκοπη σκυταλοδρομία που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί, με δρομείς και ποδηλάτες που θα μεταφέρουν τη σκυτάλη και μαζί της  ένα ηχηρό μήνυμα για την κλιματική αλλαγή από τη νέα γενιά προς τους παγκόσμιους ηγέτες στην COP27.  Διοργανώτρια εταιρεία είναι η The World Relay Ltd. Η σκυταλοδρομία  θα έχει διάρκεια  38 ημερών και θα περάσει από 18 χώρες.

Η εναρκτήρια τελετή ξεκίνησε την 30η Σεπτεμβρίου 2022 στη Γλασκόβη, κατά τη διάρκεια της οποίας το μήνυμα θα σφραγισθεί στη σκυτάλη. Από εκεί, αλλάζοντας χέρια μεταξύ δρομέων, ποδηλατών και ιστιοπλόων θα ταξιδέψει σε Σκωτία, Ουαλία, Αγγλία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Αλβανία, Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ και Αίγυπτο για να φτάσει στο Sharm el-Sheikh την 6η Νοεμβρίου, εγκαίρως για την COP27 που θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 18 Νοεμβρίου.

Στη διαδρομή της (the route), η σκυτάλη θα διασχίσει θάλασσες, οροσειρές, παγετώνες, ερήμους, αλλά και χωριά, πόλεις και πρωτεύουσες. Θα επισκεφθεί εκατοντάδες σχολεία, απειλούμενες περιοχές και έργα για την προστασία της φύσης με σκοπό να εμπνεύσει και να ενισχύσει τις τοπικές δράσεις για την κλιματική αλλαγή. Παράλληλα, η σκυταλοδρομία θα συγκεντρώσει πόρους για το Global Forest Fund του Foundation for Environmental Education και την Carbon Copy.

Στην Ελλάδα τη διοργάνωση συντονίζει η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) ως εκπρόσωπος του FEE.

Κατά τη διάρκεια της σκυταλοδρομίας περίπου ένα εκατομμύριο μαθητές και μαθήτριες από όλο τον κόσμο θα συναντηθούν στην Ημέρα Δράσης των Σχολείων (Schools Action Day) στις 3 Νοεμβρίου. Πρόκειται για εντυπωσιακό εικονικό πρόγραμμα που προάγει λύσεις για την κλιματική αλλαγή ενώ παράλληλα ενδυναμώνει τους νέους να δημιουργήσουν ένα κόσμο με περιβαλλοντική συνείδηση μέσα από βιωματικές εκπαιδευτικές δράσεις.

https://www.youtube.com/watch?v=zO_aNbwSQDs

3

12 11 2 2 23 2

Εργαστήριο Δεξιοτήτων : Υγιείς συνήθειες «ΖΩ ΜΕ ΥΓΕΙΑ»

Τα παιδιά γίνονται ηθοποιοί και παίζουν παντομίμα. Επιλέγουν ένα καρτελάκι και με παντομίμα προσπαθούν να περιγράψουν την εικόνα, η οποία είναι σχετική με υγιείς συνήθειες για τον άνθρωπο.

11 2

2ο εργαστήριο: Εγώ + Εσύ= Ομάδα μας «Η ΜΑΓΙΚΗ ΚΟΥΒΕΡΤΑ»

Στο δεύτερο εργαστήρι παίξαμε το παιχνίδι της μαγικής κουβέρτας.

Στόχοι: Να έχουν την ευκαιρία τα παιδιά να μοιραστούν με την ομάδα πράγματα για τον εαυτό τους και να γνωριστούν καλύτερα.  Να εξοικειωθούν με τη λειτουργία της ομάδας.  Να καταλάβουν πως ο καθένας έχει ένα ρόλο και μια θέση στην ομάδα.

2 2

Εργαστήρι Δεξιοτήτων ο “Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα”

Ο «Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο» είναι ένα πρόγραμμαπρόληψης και αγωγήςυγείας. Το πρόγραμμα συμβάλει στην εκπαίδευση των παιδιών σε δεξιότητες επικοινωνίας, στην ένταξής τους στην ομάδα της τάξης, στην απόκτηση υγιών συνηθειών. Επιπρόσθετα στοχεύει στην καλλιέργεια της αυτογνωσίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών (αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων).

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες Μάθησης

  • Κριτική σκέψη (Critical thinking)
  • Επικοινωνία (Communication)
  • Συνεργασία (Collaboration)
  • Δημιουργικότητα (Creativity)

Δεξιότητες Ζωής

  • Aυτομέριμνα
  • Κοινωνικές Δεξιότητες
  • Ενσυναίσθηση και ευαισθησία

ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

  • Ψηφιακός γραμματισμός (digital literacy)

Δεξιότητες του Νου

  • Κατασκευές

collage

EUROPE CODE WEEK

Το σχολείο μας πήρε μέρος στη δράση “Europe Happy Birthday Code Week ” . Κάναμε εφαρμογή χωρικές έννοιες  “δεξιά-αριστερά” . Φτιάξαμε τον δικό μας κώδικα και παίξαμε με τους κώδικες των άλλων σχολείων.  Το ρομποτάκι μας bee bot προγραμματίστηκε πολλές φορές, για να κάνει εφαρμογή τους κώδικες .

1 1 1 2 1 3 1.jpg

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την ημέρα του Σχολικού αθλητισμού την αφιερώσαμε στην παρουσίαση των οφελών του αθλητισμού ,στην εξάσκηση και στα ομαδικά παιχνίδια μαζί με το 12ο Νηπιαγωγείο Συκεών.

Τα παιδιά πήραν βραβείο συμμετοχής αλλά και μετάλλια

received 412133401081333

 received 1737013953333016IMG 20220930 115129 IMG 20220930 115221IMG 20220930 1151121 2 3 4

Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη

Τα παιδιά παρουσίασαν τους κινδύνουν που διατρέχουν τα δέντρα και τα δάση και στη συνέχεια αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους για την καταστροφή με το ψηφιακό εργαλείο wordart.

IMG 20220510 152806 edit 234774501622508 IMG 20220510 152758 edit 259317414500013 IMG 20220510 152748 edit 259326146443241 IMG 20220510 152740 edit 259343127431780 IMG 20220510 152722 edit 259356750830215

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση