Ο Ήφαιστος αναθέτει στα παιδιά αποστολές τις οποίες διεκπεραίωσαν με επιτυχία, και έτσι γνώρισαν καλύτερα τις σημαντικότερες φυσικές καταστροφές, καθώς και τα μέτρα προστασίας τους. Το έργο είναι προσανατολισμένο στο Steam, μια προσέγγιση στην εκπαίδευση που συνδυάζει τη διδασκαλία των μαθηματικών , των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας ,της μηχανικής και της τέχνης προσαρμοσμένη στο επιπέδου των μαθητών αυτής της ηλικίας. Κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος και η ανακαλυπτική -διερευνητική μάθηση ενώ απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των μαθητών στην ανακάλυψη της λύσης
Το έργο είναι χωρισμένο σε 4 ενότητες.
Οι εκπαιδευτικοί του έργου εργάστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα (εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία και χώρες) ανέλαβαν να οργανώσουν και να δημιουργήσουν το εποπτικό υλικό και τις δραστηριότητες STEAM μιας ενότητας του έργου , ενώ ταυτόχρονα οργάνωσαν τις αντίστοιχες σελίδες σε twinspace.
Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε συνεργατικές δράσεις όπως εβδομάδα κώδικα, ασφάλεια στο διαδίκτυο, ασκήσεις σεισμού, συνεργατικά παιχνίδια και συνεργατικά βιβλία .
Κάθε ενότητα έχει: παρουσίαση του φαινομένου, σύνδεση με τη μυθολογία, δραστηριότητες Steam, συνεργατική δραστηριότητα, διαδικτυακά παιχνίδια, φύλλα εργασίας και μέτρα προστασίας!
Μέλη του Έργου
1.Maria Gizli – 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου ( ιδρυτής)
2.Evanthia Panayi- Δημόσιο Νηπιαγωγείο Ανάγειας (συνιδρυτής) – Κύπρος
3. Joana Leitao – Agrupamento de Escolas de Montijo – Portugal
4. Paraskevi Evi Karella – 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης
5. Olga Ntouvali – 3ο Νηπιαγωγείο Ανατολής
6. Ioanna Stamou – 6ο Νηπιαγωγείο Αιγάλεω
7. Edyta Karwowska – Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika w Warszawie – Poland
8. Sophia Nika – 1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Λητής
9. Ειρήνη Μαυρίδου -55ο Νηπιαγωγείο Λάρισας
10. Joanna Pacholczyk-Mizdalska – Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 226 „Małego Europejczyka” w Warszawie – Poland
11. Marina Vasileiou – 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου
12. Panagiota Daliou – 1ο Νηπιαγωγείο Σπερχειάδας
13. Anna Bębenek – Publiczne Przedszkole nr 18 w Jastrzębiu-Zdroju – Poland
14. Georgia Tzilou – 2ο Νηπιαγωγείο Μεσσήνης
15. Panagiota Ntova – 1ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς
16. Paulina Matuszak – Szkoła Podstawowa nr 203 im. Antoniny i Jana Żabińskich w Warszawie – Poland
17. Mariam Vasiliadou – Νηπιαγωγείο Τραχωνίου
18. Evaggelia Kapitsa – 10ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς
19. Justyna Zamojska – Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 226 „Małego Europejczyka” w Warszawie – Poland
20. Soultana Tsioupi – 10ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς
Ερωτηματολόγιο : η πρώτη αξιολόγηση του έργου από τους μαθητές!
1.Γνωριμία με το θεό Ήφαιστο!
2.Τι είναι το Δαχτυλίδι της φωτάς;
3. Διαγωνισμός Ζωγραφικής
Χρησιμοποιείστε διάφορα υλικά ζωγραφικής και φτιάξετε το δικό σας Ηφαίστειο! Μετά ψηφίστε αυτό που σας αρέσει περισσότερο.( Μια ψήφο κάθε σχολείο)
Το δικό μας Ηφαίστειο!
Νικητής του Διαγωνισμού: 1ο Νηπιαγωγείο Σπερχειάδας
Συγχαρητήρια στην κα. Γιώτα και στους μαθητές της!!!!
4. Παζλ
A. Οκτώβριος – Νοέμβριος
1η Ενότητα: Ηφαίστεια
Ομάδα
1. Maria Gizli
2. Sophia Nika
3. Panagiota Ntova
4. Joanna Pacholczyk-Mizdalska
5. Georgia Tzilou
Το 1ο μήνυμα και η 1η Αποστολή
Ηφαιστειακές Δραστηριότητες (Θεός Ήφαιστος)
1. Mindmap (συνεργατικός εννοιολογικός χάρτης ιδεών): Τι γνωρίζω για τα Ηφαίστεια
2. Δείτε τα βίντεο για τα Ηφαίστεια
Λαβύρινθος – Ηφαίστειο
3. Τι γνωρίζετε για τους Ηφαιστειολόγους
4. Παίξτε online παιχνίδια
5. Mindmap (συνεργατικός εννοιολογικός χάρτης ιδεών): Τι έμαθα για τα Ηφαίστεια
Συνεργατική Δραστηριότητα: Λεξικό για τα Ηφαίστεια
https://view.genial.ly/653d5461e08188001057d294/presentation-dictionary
Steam Δραστηριότητες
1.Science – Επιστήμη: Κατασκευάστε το δικό σας ενεργό Ηφαίστειο
2. Technology – Τεχνολογία :
Χρωμάτισε σύμφωνα με τους αριθμούς (Κώδικας)
Βοήθησε το drone να φτάσει στον κρατήρα του Ηφαιστείου
3. Engineering – Μηχανική
Πείραμα – Μάγμα ηφαιστείου
4. Math- Μαθηματικά
Αριθμήστε τα στάδια έκρηξης του Ηφαιστείου
5. Art – Τέχνη
Κατασκευή Ηφαιστείου με τέμπερα
Φύλλα εργασίας!
Τα μέρη του ηφαιστείου (Γραφή)
Ηφαίστειο με…… τελείες (Λεπτή κινητικότητα)
Η ανταμοιβή μας για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων!
B. Δεκέμβριος – Ιανουάριος
2n Ενότητα – Σεισμός
Ομάδα
1.Evi Karella
2.Evanthia Panayi
3.Olga Ntouvali
4.Ioanna stamou
5.Justyna Zamojska
Το 2ο μήνυμα και η 2η Αποστολή
Δραστηριότητες για το Σεισμό (Εγκέλαδος), Μέτρα Προστασίας
1. AnswerGarden (συνεργατική δραστηριότητα): Τι γνωρίζω για το Σεισμό
2. –Τι είναι ο Σεισμός;
(παρουσίαση)
3. Online παιχνίδια
4. Mindmap (συνεργατικός εννοιολογικός χάρτης ιδεών): Τι έμαθα για το Σεισμό
Steam Δραστηριότητες
1.Science – Επιστήμη:
Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο
2. Technology – Τεχνολογία :
Βοηθήστε το beebot να συλλέξει τα αντικείμενα για την τσάντα ασφαλείας σεισμού
3. Engineering – Μηχανική
Δοκιμάστε το κτήριό σας για την πρόκληση σεισμού
4. Math- Μαθηματικά
Τοποθετήστε τις εικόνες στη σωστή σειρά για τη διαδικασία αντισεισμικής ασφάλειας
5. Art – Τέχνη
Τέχνη σεισμογράφου
Συνεργατικές Δραστηριότητες
Συνεργατική Τρίλιζα με την Πανγιώτα Ντόβα από το 1ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς
Συνεργατικό Βιβλίο: Ταξίδι στο εσωτερικό της Γης
Συνεργατικό Βιβλίο: Άσκηση Σεισμού
Φύλλα εργασίας
- Τι κάνω κατά τη διάρκεια του σεισμού
- Τι αισθάνομαι όταν γίνεται σεισμός
- Στάδια προστασίας από το σεισμό
Η ανταμοιβή μας για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων!
Οι Ευχές μας για την Νέα Χρονιά!
Συνεργατικό Βιβλίο!
https://read.bookcreator.com/TFULDjKnfXbuQqg37bI0JR7aOXE2/DckyPjeaSGWhz6XYbQhXlg/Pgccm6rPQKymRqpMHuKNCw
Γ. Φεβρουάριος – Μάρτιος
3η Ενότητα: Φωτιά
Ομάδα
1. Edyta Karwowska
2. Evaggelia Kapitsa
3. Mariam Vasiliadou
4. Mauridou Irene
5. Anna Bębenek
Το 3ο μήνυμα και 3η Αποστολή
Δραστηριότητες για τη Φωτιά (Προμηθέας), Μέτρα Προστασίας
1. Mindmap (συνεργατικός εννοιολογικός χάρτης ιδεών): Τι γνωρίζω για τη φωτιά
2. Μέτρα Προστασίας από τη Φωτιά (Παρουσίαση)-Γνωριμία με τον Προμηθέα
3.Online παιχνίδια
4. Mindmap (συνεργατικός εννοιολογικός χάρτης ιδεών): Τι έμαθα για τη φωτιά
Steam Δραστηριότητες
1.Science – Επιστήμη
2. Technology – Τεχνολογία :
- Απέφυγε τους κινδύνους και φτάσε στο Δάσος με ασφάλεια (Beebot δραστηριότητα)
- Sudoku (δραστηριότητα κώδικα)
3. Engineering – Μηχανική
Πυροσβέστης που σκαρφαλώνει
4. Math- Μαθηματικά
Εικόνες στη σωστή σειρά ( Δάσος – Αναδάσωση)
5. Art – Τέχνη
Πυροσβεστικό Όχημα με παλάμη
Συνεργατικές Δραστηριότητες
- Συνεργατικό παιχνίδι –Ποιος πυροσβέστης θα φτάσει πρώτος για να σβήσει τη φωτιά;
2. Συνεργατικό Βιβλίο : “Οι διασκεδαστικές περιπέτειες μιας μικρής σπίθας” (“The fun adventures of a little spark”)
3. Online συνάντηση μαθητών σε Ομάδες
Φύλλα Εργασίας
Η ανταμοιβή μας για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων!
Δ. Απρίλιος – Μάιος
4η Ενότητα: Πλημύρα – Τσουνάμι
Ομάδα
1.Soultana (Sonia) Tsioupi
2.Marina Vasileiou
3.Panagiota Daliou
4.Paulina Matuszak
5.Joana Leitao
Το 4ο μήνυμα και 4η Αποστολή
Δραστηριότητες για την πλημμύρα( Τσουνάμι) (Δευκαλίωνας και Πύρα), Μέτρα Προστασίας
1. Mindmap (συνεργατικός εννοιολογικός χάρτης ιδεών): Τι γνωρίζω για τη πλημμύρα
2. Παρουσίαση του μύθου ο Δευκαλίωνας και η Πύρα
Παρουσίαση -Τι είναι η πλημμύρα και το τσουνάμι- μέτρα προστασίας
3. Online games
4. Mindmap (συνεργατικός εννοιολογικός χάρτης ιδεών): Τι έμαθα για την πλημμύρα και το τσουνάμι
Steam Δραστηριότητες
1.Science – Επιστήμη
Πως γίνεται η πλημμύρα και το τσουνάμι και ποιες είναι οι συνέπειες στις ακτές
2. Technology – Τεχνολογία
Πρέπει να βοηθήσουμε την φάλαινα να βρει τους φίλους της αποφεύγοντας τα μεγάλα κύματα
3. Engineering – Μηχανική
Πως τα φράγματα προστατεύουν τις ακμές από τα μεγάλα κύματα
4. Math- Μαθηματικά
Τα στάδια για να γίνει ένα τσουνάμι
5. Art – Τέχνη
“The Great wave” Hokusai
Συνεργατικές Δραστηριότητες
- Συνεργατικό παιχνίδι “snakes and ladders”
- Συνεργατικό παιχνίδι- Αντιστοίχιση εικόνων με μέτρα προστασίας για την πλημμύρα και την φωτιά
Φύλλα εργασίας
Η ανταμοιβή μας για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων!
Τελική συνεργατική δράση
Σε 3 ομάδες των 7 συνεργατών και την ίδια μέρα και ώρα, συναντηθήκαμε διαδικτυακά (έγγραφα Google) και βάλαμε τις εικόνες στη σωστή στήλη για να ολοκληρώσουμε το έργο μας!
Την ίδια μέρα όλα τα μέλη του έργου συναντηθήκαμε διαδικτυακά χορέψαμε και γιορτάσαμε το τέλος του έργου μας (Διαδικτυακές συναντήσεις – twispace)