Εργαστήρια Ψυχικής Υγείας

Χωρίς τίτλο

Στο πλαίσιο των δράσεων του εγκεκριμένου προγράμματος « Ανάπτυξη Παιδοψυχιατρικών Υπηρεσιών μέσω ενίσχυσης της Κινητής Μονάδας Ψυχικής Υγείας της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος», το κλιμάκιο Παιδιών και Εφήβων Ν. Ροδόπης θα διενεργήσει εκπαιδευτικές δράσεις (βιωματικά εργαστήρια), στους μαθητές/τριες και συναντήσεις ενημέρωσης / ευαισθητοποίησης στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι σχολικές μονάδες που ενδιαφέρονται για τη υλοποίηση του προγράμματος θα δηλώσουν συμμετοχή στην Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος στο τηλέφωνο 25310 30468 κα Ζακώνη Τάνια, Email: kinitimonada.evrosrodopi@ekpse.gr.

Τα Εργαστήρια θα ξεκινήσουν από τον Ιανουάριο και θα ολοκληρωθούν το Μάιο του 2024. Θα πραγματοποιηθούν 10 δράσεις στα γυμνάσια που θα δηλώσουν ενδιαφέρον και μέχρι δυο τμήματα σε κάθε γυμνάσιο.

Η θεματολογία των εργαστηρίων δεξιοτήτων θα είναι η « Ψυχική Ανθεκτικότητα».
Η μέρα επίσκεψης στις σχολικές μονάδες θα είναι η Τετάρτη.

Οι δηλώσεις ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων έχουν προθεσμία έως τις 18/12/2023.
Θα τηρηθεί, ωστόσο, σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την τηλεφωνική εκδήλωση ενδιαφέροντος από κάθε σχολική μονάδα.

Επιστημονική συνάντηση από το ΑΠΘ

ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ: ΙΧΝΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΙΖ ́ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΤΟΜΕΑΣ ΝΕΣΣ, ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΠΘ.
Αρχίζει την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου το εν λόγω τριήμερο συνέδριο, αποκλειστικά διαδικτυακά, σε δύο παράλληλες ψηφιακές αίθουσες.
Όπως διαβάζουμε στο δελτίο τύπου:
«Συμμετέχουν περισσότεροι από 80 σύνεδροι, πανεπιστημιακοί, ερευνητές, και υποψήφιοι διδάκτορες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το Συνέδριο επιχειρεί να καλύψει διαφορετικές ιστορικές τομές και όψεις των σχέσεων μεταξύ βίας και εξουσίας και την αποτύπωσή τους στη λογοτεχνία (αλλά και σε διαμεσικές προσεγγίσεις μεταξύ λογοτεχνίας και άλλων τεχνών). Αρθρώνεται στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:
1. Πόλεμος/εκδιώξεις, μνήμη, τραύμα.
2. Τεχνολογίες της βίας.
3. Κανονιστικές πειθαρχίες.
4. Η βία ως θέαμα.
5. Έλεγχος της γλώσσας και των σωμάτων».
Παρακολουθούμε στους συνδέσμους:
Ψηφιακή Αίθουσα Ι:
(Meeting ID: 923 1011 7917 Passcode: 509982 – σε περίπτωση που ζητηθεί)
Ψηφιακή Αίθουσα ΙΙ:
(Meeting ID: 956 6286 2655 Passcode: 092300 – σε περίπτωση που ζητηθεί).
404407341 7739652116050797 1800391487404199115 n

Από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ

mail

mail 1

Βιώσιμη πόλη-Θεματικό δίκτυο

Από το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού και Βερτίσκου για τα σχολεία της Ελλάδας.

shutterstock 1621495000 02

Εκπαιδευτικό υλικό
• Έχει δημιουργηθεί ειδικά για το Δίκτυό μας εκπαιδευτικό υλικό και έχει αναρτηθεί στην
ιστοσελίδα «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία».
Εδώ θα βρείτε θεωρητική υποστήριξη σχετικά με την αστική αειφορία και την
περιβαλλοντική εκπαίδευση, παιδαγωγικές προτάσεις σχετικά με τον ρόλο του
εκπαιδευτικού ως εμψυχωτή, τη λειτουργία της ομάδας κ.λπ. αλλά και Εκπαιδευτικές
δραστηριότητες για τα παιδιά με οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς και Επιπλέον
εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο blog της ίδιας σελίδας.
• Για τη σύνδεση ζητημάτων της πόλης με την κλιματική αλλαγή μπορείτε να αξιοποιήσετε την
ιστοσελίδα Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κλιματική αλλαγή
Εδώ θα βρείτε ό,τι χρειάζεται να ξέρετε για την κλιματική αλλαγή και την εκπαίδευση για
αυτήν αλλά και παιχνίδια για την κλιματική αλλαγή. Κάθε παιχνίδι έχει να προσθέσει κάτι
στην κατανόηση των ζητημάτων της κλιματικής αλλαγή (κατανόηση, προβληματισμός για τον
μετριασμό, την πρόληψη, την αντιμετώπιση). Υπάρχουν δραστηριότητες που άπτονται
συγκεκριμένων ζητημάτων (πχ «Αγώνας δρόμου» για μετακίνηση στην πόλη, «Τέρμα στην
σπατάλη» για την σπατάλη τροφίμων ) αλλά υπάρχουν και δραστηριότητες που έχουν
γενικότερη εφαρμογή σε κάθε πόλη και κατάσταση (όπως π.χ. το «Πριν την καταιγίδα!» ή το
«Ο επιζών / Survivor» ή το «Βρες τη σύνδεση!» που αφορούν στην προετοιμασία μας για την
αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων).

Για τη σημασία των δέντρων στις πόλεις επισκεφτείτε την ιστοσελίδα Τα Υπέροχα δέντρα
Εδώ θα βρείτε ό,τι χρειάζεται να ξέρετε για τα δέντρα στην πόλη όπως και για να Φυτέψετε
και να υιοθετήσετε ένα δέντρο μαζί με προτάσεις για σχετικές εκπαιδευτικές
δραστηριότητες.
• Άλλο εκπαιδευτικό υλικό
Μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων θα βρείτε και σε άλλες εκδόσεις του ΚΠΕ
αναρτημένες στην ιστοσελίδα μας, στο χώρο Εκδόσεις > Εκπαιδευτικό υλικό όπως
«Θεσσαλονίκη – Βιώσιμη πόλη», «Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου», «Αναζητώντας τον
ελεύθερο χώρο…» κ.ά..
Χρησιμοποιήστε τις δραστηριότητες που σας προτείνουμε εφόσον τις βρίσκετε
ενδιαφέρουσες και ταιριάζουν στην προσέγγιση σας. Μπορείτε επίσης να εντάξετε άλλες
δραστηριότητες που βρίσκετε ενδιαφέρουσες. Εφόσον σχεδιάσετε και υλοποιήσετε μία νέα
ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική δραστηριότητα, κοινοποιήστε την στο Κ.Ε.ΠΕ.Α. (με αναφορά
στους δημιουργούς της) συμβάλλοντας έτσι στον εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων του
δικτύου.

Ιστοσελίδα: http://www.kpe-thess.gr/el/ .

 

Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Μουσείο Καραθεοδωρή

Κάτω από: Πολιτιστικά | ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΙΔΕ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ
Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου 2023 11:16 πμ |

Γνωριμία με την Ευρώπη στο Μουσείο Καραθεοδωρή (Τσανάκλειο Μέγαρο, Κομοτηνή).

images1



Λήψη αρχείου

Οικο-ενημέρωση, τεύχος για την κλιματική κρίση

Χωρίς τίτλο 1



Λήψη αρχείου

Οικο-ενημέρωση

Χωρίς τίτλο 1 1images

Πρόσκληση μαθητών σε προσομοίωση δημοτικού συμβουλίου

Χωρίς τίτλο

Ο Δήμος Κομοτηνής, το Κέντρο Νεολαίας και Εθελοντισμού exagono του Δήμου Κομοτηνής, το Δημοτικό Συμβούλιο Νέων Δήμου Κομοτηνής (ΔΗΣΥΝ) και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης συνδιοργανώνουν τη δράση με τίτλο «2η Προσομοίωση Δημοτικού Συμβουλίου».

Η τελική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024  στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Κομοτηνής με την συμμετοχή συνολικά 49 μαθητών από όλα τα Λύκεια της πόλης μας (έως 7 μαθητές από κάθε Λύκειο και στο πλαίσιο αυτής, σχεδιάζεται να λειτουργήσει ένα μοντέλο Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο θα αποτελείται από 36 μαθητές, που θα αναλάβουν τους ρόλους δημάρχου, δημοτικών συμβούλων, αντιδημάρχων, επικεφαλής αντιπολίτευσης κ.ο.κ. ενός εικονικού δήμου, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές θα συμμετάσχουν ως μέλη δημοτικών επιτροπών και παρατηρητές.

Σκοπός της δράσης είναι η ενίσχυση της συμμετοχικότητας των νέων στα κοινά, αλλά και η πολιτική ενεργοποίηση αυτών σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς οι συμμετέχοντες θα συνεργαστούν, θα αναπτύξουν διάλογο και θα εξοικειωθούν με τα όργανα και τον τρόπο λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης καθώς και την διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Για την προετοιμασία της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις των συμμετασχόντων μαθητών στην διάρκεια των μηνών που θα μεσολαβήσουν.

Η πρώτη συνάντηση προτείνουμε να πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 14:00.

Με την πεποίθηση ότι η προσομοίωση αυτή θα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους νέους της πόλης μας να ανταλλάξουν απόψεις επί όλων των τοπικών θεμάτων που τους ενδιαφέρουν, να προβληματιστούν, να αλληλεπιδράσουν και μέσα από τους ρόλους που θα αναλάβουν, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κοινωνικά, περιβαλλοντικά και αυτοδιοικητικά, προσκαλούμε τους ενδιαφερόμενους μαθητές να δηλώσουν συμμετοχή έως  την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2024 με την υποβολή αίτησης στο Κέντρο Νεολαίας και Εθελοντισμού exagono στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου info@exagonokomotini.gr, υπ’ όψιν Λουίζας Σαλτσίδου ,υπεύθυνης έργου Κέντρου Νεολαίας και Εθελοντισμού exagono Δήμου Κομοτηνής, τηλ. επικοινωνίας 2531082051 και μία κοινοποίηση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης στη διεύθυνση ypsd@dide.rod.sch.gr.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Εξ αποστάσεως συμμετοχή για κάθε ενδιαφερόμενο, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Webex, στον σύνδεσμο:

 

    https://minedu-secondary.webex.com/meet/makosmidou

394215175 870054268163564 6225711509526463785 n

Εγκύκλιος Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων 2023-2024

Εγκύκλιος Σχεδιασμού και Υλοποίησης ΠΣΔ 2023-2024

Παράρτημα_Σχέδιο Υποβολής Προγράμματος

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Λαογραφικό Μουσείο Κομοτηνής

396444626 729928262493025 4817193308708858281 n

1. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα : «Check in στο μουσείο»
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Check in στο μουσείο» δημιουργήθηκε για μαθητές του Γυμνασίου και
Λυκείου. Με βιωματικό τρόπο θα γνωρίσουν τον παραδοσιακό κοινωνικό βίο της πόλης μας, μέσα από την
ενδυμασία, την αρχιτεκτονική, την διατροφή, συγκρίνοντας το με το σύγχρονο.
Επιλέχθηκαν πίνακες λαϊκής τέχνης για να επιτευχθούν οι γνωστικοί στόχοι. Για να γνωρίσουν να
κατανοήσουν και να μάθουν κάτι, για να κατακτήσουν τη γνώση καθώς η μεγάλη ανάκτηση πληροφοριών δεν
βοηθάει τους μαθητές. Αντίθετα οι πολλές πληροφορίες συγχέονται στο μυαλό τους.
Αποστολή 1η «ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ»
Με τη βοήθεια οδηγιών, δίνεται στους μαθητές από μία φωτογραφία ενός πίνακα λαϊκής τέχνης που
«κρύβει» εκθέματα του Μουσείου. Κάθε ομάδα προσπαθεί να εντοπίσει τα μουσειακά αντικείμενα μέσα στο
πίνακα που τους δίνεται.
Η 1η αποστολή έχει ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών με το μουσείο και την επαφή τους με
συγκεκριμένα έργα λαϊκών και όχι μόνο καλλιτεχνών. Ανακαλύπτουν το μουσείο και ψάχνουν μέσα στα
πολλά εκθέματα που βρίσκονται στις αίθουσες, αυτά που εικονίζονται στον πίνακα. Πρόκειται λοιπόν για ένα
είδος επικοινωνίας με συμμετοχικό, αλληλεπιδραστικό τρόπο. Έτσι, προκαλούνται οι αισθήσεις τους και
οξύνεται η παρατηρητικότητα τους προκειμένου να βρουν τα σωστά αντικείμενα του πίνακα. Τα παιδιά με
αυτόν τον τρόπο ενδιαφέρονται, αγωνιούν μέχρι να βρουν τα αντικείμενα, περνούν μέσα από ένα κύκλο
συναισθημάτων που τους κάνει να ασχοληθούν .
Αποστολή 2η «Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗ»
Μέχρι πρόσφατα, ο τρόπος να μιλήσουμε για τη ζωή μας, τις ιστορίες μας τα συναισθήματα μας ήταν μέσω
του γραπτού ή προφορικού λόγου. Σιγά σιγά αυτό αλλάζει και αντικαθίσταται από την εικόνα , τη
φωτογραφία. Η 2η αποστολή λοιπόν έχει να κάνε με τη φωτογραφία. Όταν κάθε ομάδα βρει τα αντικείμενα
του πίνακα της, περνάει στην επόμενα δραστηριότητα , την Παντομίμα. Αφού επιλέξουν ένα από τα
εκθέματα του μουσείου που απεικονίζονται στον πίνακα, με κινήσεις προσπαθούν να το σχηματοποιήσουν
στους συμμαθητές τους.
Ακολουθεί η φωτογράφηση. Στόχος της αποστολής είναι να βγάλουν φωτογραφία, αποδίδοντας με τα
σώματα τους το περιεχόμενο του πίνακα. Κάθε ομάδα συζητάει και ανταλλάσει ιδέες για το τι μπορούν να
απεικονίσουν με τα σώματά τους, πως μπορούν να εκφράσουν το περιεχόμενο του πίνακα.
2. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα : «Τι έχεις στο κεφάλι σου;;»
Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν με διασκεδαστικό τρόπο, εκθέματα της μουσειακής
συλλογής σε συγκεκριμένο χρόνο.
Βασικός στόχος είναι να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να κινητοποιήσουν την αισθητική
απόλαυση, την φαντασία, την ανάπτυξη της παρατήρησης αλλά και την κοινωνικοποίηση.
Έτσι θα αποκτήσουν την επίγνωση ότι αποτελούν οργανικό κομμάτι της ιστορίας και της
ανθρώπινης περιπέτειας στο χώρο και στον χρόνο.
3. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα : «Ενεργοποίησε τις αισθήσεις σου»
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Λαογραφικό & Ιστορικό Μουσείο Κομοτηνής αντλούν τη θεματολογία
τους από την μουσειακή συλλογή και στόχος τους είναι η γνωριμία των μαθητών με τον πολιτισμό μέσα από
την ανάδειξη του πλούτου των εκφάνσεων της συλλογικής ζωής και τη συνειδητοποίηση της αλληλεπίδρασης
και της ιστορικότητας που διέπει τις σχέσεις των σημερινών ανθρώπων με τους κοντινούς τους προγόνους. Τα
αντικείμενα που διαχειρίζεται το μουσείο είναι φορείς μνήμης και είναι σημαντικές εκφράσεις ταυτότητας
όχι μόνο συγκεκριμένων ανθρώπων αλλά και ολόκληρων κοινοτήτων.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ενεργοποίησε τις αισθήσεις σου…» μέσα από την περιήγηση στο μουσειακό
χώρο και με ένα παιχνίδι με βιωματική προσέγγιση «ανακάλυψης» στοιχείων, θα δίνει την ευκαιρία στους
επισκέπτες να ενεργοποιήσουν τη σκέψη και τις αισθήσεις, μετατρέποντας την επίσκεψη τους σε μουσειακή
εμπειρία.
Η συγκρότηση μίας πολυαισθητηριακής εμπειρίας αποτελεί βασικό ζητούμενο για το σύγχρονο μουσείο. Μία
εμπειρία που στόχο έχει την ενεργοποίηση πολλαπλών αισθήσεων. Πέραν της όρασης που όλοι μας λίγο ως
πολύ θέτουμε στο νου ως πρωταρχική αίσθηση κατά την επίσκεψη μας σε ένα μουσείο, ποια άλλη αίσθηση
μπορεί να ενεργοποιηθεί; Η ακοή; Σαφώς! Η αφή; Τι γίνεται με την αφή; Όταν όλοι μας έχουμε έρθει έστω και
μία φορά στη ζωή μας αντιμέτωποι με την πινακίδα «ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ» είτε σε μουσείο είτε σε
γκαλερί. Πώς μπορούμε να φανταστούμε αυτή τη συνθήκη ξαφνικά να αλλάζει; Κι όμως. Η αφή δύναται να
ενεργοποιηθεί μέσα από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προσφέρει hands on εμπειρίες.
Βάζοντας λοιπόν τα χέρια μας πάνω σε ένα αντικείμενο, αρχίζουμε να νιώθουμε, να βιώνουμε, να
δημιουργούμε αναμνήσεις. Ξαφνικά λοιπόν η μάθηση αποκτά ένα χαρακτήρα παιγνιώδη και σαφώς
διαδραστικό επιτρέποντας παράλληλα και σε ομάδες κοινού να μετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση μίας νέας
μουσειακής πραγματικότητας.
Η περιπέτεια αρχίζει! Οι αισθήσεις είναι πέντε … ποια θα φάνει πιο χρήσιμη;
Οι μαθητές (γιατί όχι και οι εκπαιδευτικοί) καλούνται να ενεργοποιήσουν τις αισθήσεις τους και να
αντιληφθούν την ιστορία, τα εκθέματα και το περιβάλλον του μουσείου καλύτερα.
Στόχος του εκπαιδευτικού είναι η δημιουργία κινήτρων στους μαθητές να παρατηρούν τα εκθέματα, να
ερευνούν ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία για αυτά και να κατανοούν τη σημασία και την αξία της
πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
«Η περιέργεια είναι το φυτίλι στο κερί της μάθησης»
William Arthur Ward
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου πραγματοποιούνται καθημερινά για όλη την σχολική
χρονιά με συμμετοχή κάθε φορά ενός τμήματος. Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να
επικοινωνήσετε με την μουσειολόγο κα. Κέλυ Γκόγκου στο τηλ.25310 25931.
Κέλυ Γκόγκου
Μουσειολόγος

Επόμενη Σελίδα: »