Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, εν αναμονή αποτελεσμάτων από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στις πανεπιστημιακές σχολές και με υψηλή θερμοκρασία δροσιζόμαστε, αν δεν μπορούμε αλλιώς, μέσω της τέχνης. Ζωγράφος: Σωτήρης Λιούκρας.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, εν αναμονή αποτελεσμάτων από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στις πανεπιστημιακές σχολές και με υψηλή θερμοκρασία δροσιζόμαστε, αν δεν μπορούμε αλλιώς, μέσω της τέχνης. Ζωγράφος: Σωτήρης Λιούκρας.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν 115 περίπου προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που εκπονήθηκαν κατά το τρέχον σχολικό έτος. Συγχαρητήρια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές! Κάποια από αυτά το προγράμματα ήταν αληθινά διαμάντια που λάμπουν και μας φωτίζουν όλους! Καλή ξεκούραση σε ένα όμορφο καλοκαίρι!
Ακολουθεί μικρό μόνον δείγμα κάποιων προγραμμάτων.
ΓΕΛ ΙΑΣΜΟΥ
ΔΙΑΙΤΑ ή ΔΙΑΤΡΟΦΗ: δύο έννοιες παρεξηγημένες
https://padlet.com/anihan979/padlet-vs6r94nj9egkmqnv
Τίτλος προγράμματος: ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πρόγραμμα Διατροφή και Πολιτισμός – Γενικό Λύκειο Ιάσμου (sch.gr)
https://lyk-iasmou.rod.sch.gr/?paged=3
Χρήση, από τους μαθητές, δωρεάν εφαρμογών collage στο διαδίκτυο για την δημιουργία φωτογραφικού υλικού όσων δημιούργησαν οι μαθητές. https://collage-photo.com/
1Ο ΓΕΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Τίτλος προγράμματος : « Οι μαθητές σε ρόλο δημοτικού συμβούλου-προσομοίωση »
https://www.blogger.com/blog/post/edit/1035798325630002824/2502419273566358221
ΕΝΕΕΓΥΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Αγωγή του καταναλωτή- πρακτική εξάσκηση σε οικονομικές
συναλλαγές: https://docs.google.com/presentation/d/1BS5hQYks2VsdznL4YmrNc-
cHAb55sT_O/edit?usp=sharing&ouid=111907414803475104088&rtpof=true&sd=true
Διατροφική Υγιεινή – Υγιεινή διατροφή:
https://docs.google.com/presentation/d/1hTUT8BgHgLK1Mh_zkdILwWxdRW3s0yl
0/edit?usp=sharing&ouid=111907414803475104088&rtpof=true&sd=true
Σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα μέσω της τέχνης του
Κινηματογράφου:
https://docs.google.com/presentation/d/10a2Z2MGqbxjzcn90S5pV1_-
gEbQxFI52/edit?usp=sharing&ouid=111907414803475104088&rtpof=true&sd=true
ΦΥΤΕΥΩ ΚΑΙ ΥΙΟΘΕΤΩ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ
https://drive.google.com/file/d/1ABh8xsyCDmZ8_YoUpG0o–
IfFQwRP15T/view?usp=sharing
ΧΕΛΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΥΘΩΝΕΣ
https://drive.google.com/file/d/1i1E35-yDMu0eBezGbvmK1_-
_7rIBa93b/view?usp=sharing
Μ/κό Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής
Τα ανέκδοτα Του Νασρεττίν Χότζα-Δραματοποίηση τεσσάρων ανεκδότων
https://www.youtube.com/watch?v=hWB_kY7LDuA
https://www.youtube.com/watch?v=JkLrrK5Kib0
https://drive.google.com/file/d/1yxF7Vw6RiIAXiEW0HjXxkpvcjOrqd8IJ/view?usp=sharing
Ένα μάθημα γεωμετρίας αλλιώτικο από τα άλλα: Καλλιστεία στον Ευκλείδειο χώρο. Μια διασκευή των «Καλλιστείων τετραπλεύρων » του Ντίνου Κορδώση
Θεατρική παράσταση:
https://drive.google.com/file/d/1g9LTtxfatzS_jiDbg5lwKSaqr9P8oW7Y/view?usp=drive_link
Power Point:
ΕΝΕΡΓΩ ΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
ΑΦΙΣΑ
https://www.canva.com/design/DAGGPOzUWIw/Ykxpkd7LmSkJV9HyMM0-cw/edit
ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
«Νέοι Δημοσιογράφοι της Θράκης για ένα βιώσιμο περιβάλλον»
Διαδραστική αφίσα με όλες τις δράσεις του προγράμματος:
Διάκριση της συμμετοχής μας στον εθνικό διαγωνισμό διαγωνισμού του δικτύου “Νέοι Δημοσιογράφοι για το περιβάλλον” στην κατηγορία του φωτορεπορτάζ στις ηλικίες 15-18 ετών. Η εργασία των μαθητών του λυκείου (Εξάρχου Αναστασίας και Κωστικίδη Ανδρέα) με τίτλο: “Εμφύλιος Πόλεμος” ψαριών στη λίμνη Ορεστιάδα (Καστοριά), που εστιάζει σε θέματα απώλειας της βιοποικιλότητας, επελέγη σε εθνικό επίπεδο και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διεθνή διαγωνισμό του δικτύου του ιδρύματος FEE (foundation for environmental education) στην ίδια θεματική και ηλικιακή κατηγορία.
https://eepf.gr/el/el-nea/apotelesmata-ethnikou-diagonismou-yre-2024
Φυσικές Καταστροφές και Εκπαίδευση
Site σχολείου: https://blogs.sch.gr/gymmkom/2024/05/22/programma-scholikon-drastiriotiton-fysikes-katastrofes-kai-ekpaideysi/
Podcast:
https://open.spotify.com/episode/6XrekL5iGPRhZrXYceGaIc?si=IIxF9gEfRge_HCWO4YO6ag
Flipbook: https://heyzine.com/flip-book/67b7443d9c.html#page/1
Έτοιμοι για πρόβα;
«Ρίζες: Από που είσαι εσύ;»
https://drive.google.com/drive/folders/1mJHGUHKFyDNvXh75OFvroFPkHQ-jqP26
Επισυνάπτονται ο οδηγός και οι θεματικές συνέντευξεων του προγράμματος, τις οποίες συζητήσαμε και μελετήσαμε στις πρώτες συναντήσεις του προγράμματος, που αφορούσαν το θεωρητικό πλαίσιο της προφορικής ιστορίας. Επίσης, η περίληψη και η παρουσίαση της συμμετοχής μας στο πανελλήνιο μαθητικό συνέδριο «Έλα να σου μιλήσω για τόπο μου». Αναμένονται και τα πρακτικά του συνεδρίου με την εισήγηση της ομάδας μας.
Το ηλεκτρονικό βιβλίο σε μορφή flipbook της παρουσίασής μας που ανέβηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου και στο δελτίο τύπου των φετινών ΠΣΔ του σχολείου.
https://create.kahoot.it/details/8d31c310-4edd-4a99-8bc4-3798c16d4bd9
https://create.kahoot.it/details/bf0cd406-08e7-4d51-ab0a-147cd20597cd
Επισυνάπτονται οι υπερσύνδεσμοι για τα διαδραστικά κουίζ με την εφαρμογή Kahoot που χρησιμοποιήθηκαν ως αξιολόγηση της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική εκδρομή της Καστοριάς σε σχέση με την ιστορία και τις πολιτιστικές διαδρομές των κατοίκων.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
Εγώ κι εσύ μαζί: εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα
https://blogs.sch.gr/gymekom/category/draseis/
2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ « ο κόσμος μας»: https://schoolpress.sch.gr/2ogymnasiokomotinis/
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
«Ακολουθώντας την Ολυμπιακή Φλόγα … Από την Αρχαία Ελλάδα στη Σύγχρονη Γαλλία» και «Ταξιδεύοντας στις Ολυμπιάδες»: Το παραχθέν υλικό έχει αναρτηθεί στους παρακάτω συνδέσμους:
https://video.sch.gr/asset/detail/J1VT89aAZHeYR4ZWpehFiF5d/S1bSIjaVGZ6hThAGVVhzPe0q
https://video.sch.gr/asset/detail/S1cLhjoTLHWvTSbaPOJmYpsJ/y7sVKEpFaE9XtTrYs5D7S3Hk
https://video.sch.gr/asset/detail/Qg8pYYWQlQFZRISDMxKN1geg/c1MoaZYYOzgBfLWQVHnaBo3e
και στην ιστοσελίδα του σχολείου :
https://3gym-komot.rod.sch.gr/2024/04/19
Φωτογραφικό υλικό και άλλο υλικό από την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στη Νίκαια της Γαλλίας και τις δράσεις μας έχει αναρτηθεί επίσης στην ιστοσελίδα του σχολείου :
https://3gym-komot.rod.sch.gr/2024/04/02
Συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα 4η Ολυμπιάδα
https://3gym-komot.rod.sch.gr/2024/05/21
«Ο Ελληνισμός εκτός Ελλάδας – Από τη Ρώμη στη Ρωμιοσύνη»: https://eclass11.sch.gr/courses/4201030579/
Ιστοσελίδα σχολείου-Γενικά για το Πρόγραμμα
Ιστοσελίδα σχολείου-Το διαδραστικό ΚΟΥΙΖ
Ιστοσελίδα σχολείο-Το βιντεάκι της εκδρομής μας
«Σμύρνη- Αθήνα, μια ιστορία στη σκηνή»: https://3gym-komot.rod.sch.gr/2024/05/28/%ce%b1%ce%b8%ce%ae%ce%bd%ce%b1-%cf%83%ce%bc%cf%8d%cf%81%ce%bd%ce%b7-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%83%ce%ba%ce%b7%ce%bd%ce%ae/
«Δίνοντας ρυθμό, χρώμα και κίνηση στις λέξεις»:
«Οργανώνω την ψηφιακή Βιβλιοθήκη του σχολείου μου και επισκέπτομαι άλλες Βιβλιοθήκες έξω από αυτό»: https://lib3gymkomotinis.mysch.gr/
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
«Εθελοντισμός : Ένας για όλους ….και όλοι για έναν!!!!»: Το παραγόμενο υλικό του προγράμματος θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://gym-xylag.rod.sch.gr/
Το ψηφιακό βιβλίο πρώτων βοηθειών είναι προσβάσιμο μέσω του συνδέσμου https://online.fliphtml5.com/puecv/rbqf/index.html και του qr code
«Οι κρυμμένοι θησαυροί της βιβλιοθήκης μας: τους ανακαλύψαμε… τους ψηφιοποιήσαμε… et voila!!!»: https://libgymxylag.sites.sch.gr/ .
«Οι αστέρες στη Φυσική και τη Θεολογία»: Ιστολόγιο της εκπαιδευτικού κ. Τρεμπέλα Ευδοξίας όπου βρίσκεται η παρουσίαση και το βίντεο του Προγράμματος:
https://blogs.sch.gr/etrempel/2024/04/08/paroysiasi-politistikoy-programmatos/
Ιστοσελίδα του σχολείου, όπου βρίσκονται αναλυτικά οι διάφορες δράσεις που ήταν μέρος του προγράμματος:
“To σχολείο του χθες και του σήμερα»: https://docs.google.com/presentation/d/1nvsPi4jRzofs8lPJLHj1fH127rSXwV0H/edit?usp=sharing&ouid=108673803721423351081&rtpof=true&sd=true
1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Θεατρική Ομάδα: https://www.paratiritis-news.gr/politismos/skines-apo-ti-vasilevousa-sto-megaro-mousikis-komotinis/
https://xronos.gr/reportaz/komotinaioi-mathites-mnimoneyoyn-tin-alosi-tis-polis
«Κάθε σχολειό την Ιστορία του και το δικό μας ΠΡΩΤΟ»: ΒΙΝΤΕΟ
https://drive.google.com/file/d/1Sj2Gq38lvQKWa-9mCClIbCTltIDxWsXI/view?usp=sharing
e-book
https://read.bookcreator.com/o5HYekomZjfbyg6twp23eG7SIFI3/95Gy1u75TU6q9jNdmElvKg
«Κωνσταντινούπολη Πόλη»: https://immaroniaskomotinis.gr/index.php/polymesa
Εργαστήρι κινηματογράφου και φωτογραφίας:
Φέτος η ομάδα ασχολήθηκε με το θέμα της ασφάλειας στο διαδίκτυο. Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 το σχολείο μας συμμετείχε στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό με θέμα «Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο» που διοργανώνει κάθε χρόνο το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας. Γράψαμε στίχους, επιλέξαμε μουσική, τραγουδήσαμε και δημιουργήσαμε video clip με animation για το διαδίκτυο που είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Ο τίτλος του τραγουδιού «μ’ ένα κλικ»
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας: https://www.youtube.com/watch?v=ZG1K4s7T4oU
Από την έναρξη του σχολικού έτους η ομάδα ασχολήθηκε με τη δημιουργία ταινίας μικρού μήκους (ντοκυμαντέρ) με τίτλο «η ιστορία μου…». Η ταινία αφορά την ιστορία του σχολείου μας και συμμετέχει στον πανελλήνιο διαγωνισμό που διοργανώνει το φεστιβάλ κινηματογράφου Χανίων με τίτλο «Ιστορίες ν ακουστούν». Το παραγόμενο υλικό θα είναι στη διάθεσή σας μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού γιατί δεν επιτρέπεται ακόμη η δημοσίευσή του. Μικρό δείγμα εδώ: https://drive.google.com/file/d/1kFjOn588BIn7yOB5e6Kfp5vEUROVs2ne/view?usp=sharing
|
Το τρίτο εγχείρημα για φέτος ήταν η δημιουργία μικρής διάρκειας βίντεο (τύπου σποτ ευαισθητοποίησης) με θέμα τη σπατάλη τροφίμων. Η ταινία συμμετείχε σε εικαστικό διαγωνισμό του followgreen και του δήμου Κομοτηνής με θέμα «Φαγητό στο πιάτο μας ή τον κάδο μας;»
Ακολουθεί ο σύνδεσμος όπου μπορείτε να το παρακολουθήσετε https://www.youtube.com/watch?v=tJF7MlqcLe4
Ομάδα Γαλλοφωνίας : «Τα Γαλλικά μου μέσα από τραγούδια, ταινίες, βίντεο και θεατρικά έργα»: https://drive.google.com/file/d/1HYyTDlkUeGE-JBYCO8GTE8cVDoZdTCvS/view
Βουνό και κλιματική κρίση: https://blogs.sch.gr/1gymkomo/2024/01/12/peripatos -stin-poli/ https://blogs.sch.gr/1gymkomo/2024/02/26/mia-mageytiki-ekdromi-sto-dasos-tis- nymfaias/ https://blogs.sch.gr/1gymkomo/2024/05/23/ekpaideytiki-ekdromi-stin-kavala/ https://blogs.sch.gr/1gymkomo/2024/04/08/ekpaideytiki-ekdromi-sti-florina-tis- radiofonikis-omadas-kai-tis-perivallonitikis-omadas-quot-voyno-kai-klimatiki-krisi- quot/
«Διασκεδάζοντας στο βουνό»: https://blogs.sch.gr/1gymkomo/2024/01/12/peripatos-stin-poli/ https://blogs.sch.gr/1gymkomo/2024/05/23/ekpaideytiki-ekdromi-stin-kavala/ https://blogs.sch.gr/1gymkomo/2024/04/08/ekpaideytiki-ekdromi-sti-florina-tis-radiofonikis-omadas-kai-tis-perivallonitikis-omadas-quot-voyno-kai-klimatiki-krisi-quot/
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Φιλαναγνωσία – Δημιουργική Γραφή: Η συνολική παρουσίαση του προγράμματος στον ιστότοπο του Γυμνασίου μας (βλ. σχετικό αρχείο «παρουσίασης-powerpoint»): http://4gym-komot.rod.sch.gr/?p=2350
Το ψηφιακό μας λεύκωμα «Πετά όποιος τολμά!»: https://read.bookcreator.com/4Z0RNxJ7dZbxFnghfWFxaEplRd73/L6AH_6WoTVKGTOvZCylynA
Η δημοσιογραφική κάλυψη από τον «Παρατηρητή της Θράκης»:
Η συνέντευξή μας στο ραδιόφωνο του «Παρατηρητή της Θράκης»:
Δον Κιχώτης: https://drive.google.com/drive/folders/1id2cmoGR2p945410EceKUcG3P6x7CYKu?usp=sharing
Μαθήματα Βιολογίας: http://4gym-komot.rod.sch.gr/autosch/wordpress/
Ο Όμηρος στον Πόντο!: Η συνολική παρουσίαση του προγράμματος στον ιστότοπο του Γυμνασίου μας: http://4gym-komot.rod.sch.gr/?p=2364
Το υποστηρικτικό βίντεο του θεατρικού μας δρώμενου: https://drive.google.com/drive/u/3/folders/1qF9l37qKn6QWJIS5J9cCfL1tsjSwcOxi
2ο ΓΕΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
«Έφηβοι ἐν χορῷ»: https://drive.google.com/drive/folders/1ZjB4sZwgYv9zk5q7hvwsDRIYGI2DuQl-
https://drive.google.com/drive/folders/1FQzfKRm7gUs5zB_s2Pkx28f7-fVGHj7m
https://drive.google.com/drive/folders/10ejv3D_YQ204c55taTSyWtn5aPj5g-p1
ΔΙΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ: https://drive.google.com/drive/folders/1hCeqTsJ_FJp0C5J-hungf0hBSZ9p5Da6
«Σπάρτη –Κομοτηνή: αναζητώντας τα μεσαιωνικά τους μονοπάτια»: https://drive.google.com/drive/folders/1Jy1u7DqeAAAqqk3i5QzcRGEO7Wg9ACQ1
«Κάποτε γνώρισα μια λίμνη…»: ebook https://online.fliphtml5.com/ociyz/kldx/ video https://go.screenpal.com/watch/cZhbQBVLT0p
3ο (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ) ΓΕΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ «Από την εφηβεία στην ενήλικη πολιτειότητα»: —Βίντεο για τη συμπερίληψη των ΑμεΑ: https://www.youtube.com/watch?v=mHvYo9aeEag
—Σύνδεσμος στο Google Drive για τη διευκόλυνση λήψης του ημερολογίου με τίτλο «Παγκόσμιοι σταθμοί για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη διάρκεια κάθε έτους»: https://drive.google.com/file/d/1nhCuc-yQmqk6MbcLR3z6nJUpnewaAsWD/view?usp=sharing «Όψεις ζωής και θανάτου: διαπολιτισμικές θεωρήσεις»: https://drive.google.com/file/d/1VJAVQL06zDqrVOroW3N0MkSoul0209JD/view?usp=sharing
“…….. θεατρινίζουμε ………. Coup de theatre”:
Για να παρακολουθήσετε την παράσταση
https://drive.google.com/file/d/1yGLBrOo_D-_ukoNVWkvDfDisbXwC6nXH/view?usp=drive_web
Για ωα δείτε την αφίσα , το πρόγραμμα και φωτογραφίες από τα παρασκήνια
https://www.canva.com/design/DAGGrvR7WwY/plAWaKxjHVtz9ehBCIm0vg/view?utm _content=DAGGrvR7WwY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source= editor
1) Reduce – Reuse – Upcycle – Recycle (Μείωση – Επαναχρησιμοποίηση- Δημιουργικές Κατασκευές – Ανακύκλωση)/ 3 ομάδες (1. Λιγότερα Απόβλητα – Καλύτερη Ζωή, 2. Δράσεις για το Κλίμα, 3. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως κομμάτι της αειφόρου ανάπτυξης/Erneuerbare Energiequellen): 2) Η Περιβαλλοντική Ομάδα μέσα στην ιστοσελίδα του σχολείου: https://3lyk-komot.rod.sch.gr/category/ekpaideytikes-draseis/perivallontiki-omada/sch-etos-2023-24/ 3) Φωτογραφικό κολλάζ σε ψηφιακό τοίχο (padlet.com/aberri/packages ) 4) Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ανακύκλωσης (18-26/11/2023) με τη Δράση με τίτλο: « Βγες έξω από τη Συσκευασία»(https://ewwr.eu/actions/get-out-of-the-packaging/ ) 5) Συμμετοχή στο 7ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Bravo Schools για τους 17 Παγκόσμιους στόχους Βιωσιμότητας στην κατηγορία: Δράσεις συνεργασίας με την τοπική & ευρύτερη κοινωνία (Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή): https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/schools-practices/reduce-reuse-upcycle-recycle.4676.html 6) Φωτογραφικό Υλικό από όλες τις δράσεις στο σύνδεσμο: https://drive.google.com/drive/folders/13XT_7ylNX5YBeQxRPfWuydWRmfSOtHIg?usp=sharing
«Τοπική Ιστορία. Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από πηγές»: https://3lyk-komot.rod.sch.gr/kynigi-thisavrou-politistikon-mnimeion-tis-komotinis/
Κινηματογραφική Λέσχη: https://blogs.sch.gr/babiz10/?repeat=w3tc
ΓΔΕ ΣΑΠΩΝ
Όλα τα προγράμματα (Η Επανάσταση του 1821 μέσα από έργα ζωγραφικής τέχνης, Ολυμπιακοί Αγώνες στην Πόλη του Φωτός, Start caring, Εξάγωνα από μέλι ): http://gym-sappon.rod.sch.gr/
5ο (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ) ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ «Τα Πεντάρια της Α.Μ.Θ.» – Μαθαίνω από άλλους και μαζί με άλλους. Γνωρίζω και προβάλλω την πόλη μου»: https://blogs.sch.gr/5gymkomot/2022/11/19/programmata-scholikon-drastiriotiton-2022-23/
Θεατρική παράσταση «Δον Κιχώτης»: https://blogs.sch.gr/5gymkomot/2023/10/17/theatriki-omada/
|
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
5 Ιουνίου 2024
Από το 1973 και κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (World Environment Day) αποβλέποντας στην ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας και στην ανάληψη δράσης για την προστασία και τη βιώσιμη διαχείριση του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων.
Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος θεσμοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 1972 στο πλαίσιο της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Ανθρώπινο Περιβάλλον, που πραγματοποιήθηκε στη Στοκχόλμη και οδήγησε στη δημιουργία του Περιβαλλοντικού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών (United Nations Environment Programme – UNEP).
Με σύνθημα «Η γη μας. Το μέλλον μας. Είμαστε η #GenerationRestoration.» (“Our land. Our future. We are #GenerationRestoration.“), η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος επικεντρώνεται στην αποκατάσταση των εδαφών, στην ανάσχεση της απερήμωσης και στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στην ξηρασία.
Σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για την Καταπολέμηση της Απερήμωσης (United Nations Convention to Combat Desertification – UNCCD), έως και το 40% του εδάφους του πλανήτη είναι υποβαθμισμένο, επηρεάζοντας άμεσα το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού και απειλώντας περίπου πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Ο αριθμός και η διάρκεια των περιόδων ξηρασίας έχουν αυξηθεί κατά 29% από το 2000. Αν δεν αναληφθεί επείγουσα δράση, εκτιμάται ότι η ξηρασία θα επηρεάζει δυσμενώς ποσοστό μεγαλύτερο από τα 3/4 του παγκόσμιου πληθυσμού έως το 2050.
Η αποκατάσταση των εδαφών συνιστά κεντρικό πυλώνα της Δεκαετίας των Ηνωμένων Εθνών για την Αποκατάσταση των Οικοσυστημάτων (2021-2030) και κρίσιμη προϋπόθεση για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Το 2024 είναι η 30ή επέτειος της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για την Καταπολέμηση της Απερήμωσης. Η δέκατη έκτη Σύνοδος της Διάσκεψης των Μερών (COP16) της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για την Καταπολέμηση της Απερήμωσης θα πραγματοποιηθεί στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, το Ριάντ, από τις 2 έως τις 13 Δεκεμβρίου 2024.
Το 2024, η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος εστιάζει στην αναγέννηση των οικοσυστημάτων. Αυτή η θεματική ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες να λάβουν μέτρα για την αποκατάσταση των φυσικών πόρων, την προστασία των απειλούμενων ειδών και την προώθηση βιώσιμων πρακτικών.
Βασικοί Άξονες της Αναγέννησης της Φύσης
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να συμβάλετε στην προστασία του περιβάλλοντος:
Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2024 είναι μια υπενθύμιση ότι η φύση είναι η βάση της ύπαρξής μας και ότι η προστασία της είναι δική μας ευθύνη.
Ας αξιοποιήσουμε αυτή την ημέρα για να κάνουμε μια θετική αλλαγή και να συμβάλουμε στην αναγέννηση του πλανήτη μας. Η συλλογική μας δράση μπορεί να οδηγήσει σε ένα βιώσιμο και ευημερούν μέλλον για όλους.
Πηγές: 1. GReenliving.GR
E-mail: afliatouras@yahoo.com
Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία του οικολογικού εγχειρήματος που συνεχίζουμε για μια ακόμα φορά. Followgreen, Δήμος Κομοτηνής, δηλαδή τα σχολεία ανακυκλώνουν και συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην προσπάθεια για έναν λιγότερο επιβαρυμένο περιβαλλοντικά πλανήτη!
Την Δευτέρα 20 Μαΐου στην Τσανάκλειο Σχολή θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση βράβευσης των σχολικών μονάδων στο πλαίσιο αυτού του Σχολικού Μαραθωνίου Ανακύκλωσης.
Στις 11 π.μ. θα ξεκινήσουν οι υπαίθριες δραστηριότητες με παιχνίδια για τους μαθητές και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι βραβεύσεις στον εσωτερικό χώρο της σχολής.
Η Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 θα αναγορεύσει τον Ακαδημαϊκό και Ομότιμο Καθηγητή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Πασχάλη Μ. Κιτρομηλίδη σε Επίτιμο Καθηγητή της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΔΠΘ στο Αμφιθέατρο της Παλαιάς Νομικής Σχολής στην Κομοτηνή και ώρα 19.20. Ο τιμώμενος θα μιλήσει με θέμα «Ελληνική Παιδεία. Ιδέα και Ιστορία».
Ο Ακαδημαϊκός και Ομότιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ Πασχάλης Κιτρομηλίδης γεννήθηκε στη Λευκωσία. Με υποτροφία Fulbright σπούδασε πολιτική επιστήμη στα πανεπιστήμια Wesleyan (B. A. with Highest Honors in Government, 1972) και Harvard (M. A., 1975, Ph.D., 1979) στις ΗΠΑ. Δίδαξε ως Lecturer on Government στο Harvard University και εν συνεχεία στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου εξελέγη Αναπληρωτής Καθηγητής (1983) και Καθηγητής της Πολιτικής Επιστήμης (1987-2016). Από το 1980 διευθύνει ως διευθυντής και γενικός γραμματεύς του Δ.Σ. το ιστορικό επιστημονικό ίδρυμα της Μέλπως Μερλιέ, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών. Υπηρέτησε ως διευθυντής του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (2000-2011). Είναι μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής των Ελλήνων από το 2004. Υπήρξε επίσης επισκέπτης καθηγητής στα πανεπιστήμια Harvard και Bradeis στις ΗΠΑ, Visiting Fellow και ισόβιο μέλος στο Clare Hall, Πανεπιστήμιο του Cambridge, στο Saint Antony’s College και στο Saint Cross College, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης˙ Directeur d’Études invité, École des Hautes Études en Sciences Sociales, Παρίσι˙ Fernand Braudel Senior Fellow, European University Institute, Φλωρεντία και Visiting Professor, Harvard University Center for Italian Renaissance Studies, Villa I Tatti, Φλωρεντία. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Πολιτικής Επιστήμης (1988-1992), του Επιστημονικού Συμβουλίου του Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών Κύπρου (2006-2009), και του ιδρυτικού Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ιστορίας της Πολιτικής Σκέψης. Είναι Επίτιμος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου και του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Επίτιμος Εταίρος του Ινστιτούτου Σπουδών Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Ρουμανικής Ακαδημίας, Chevalier des Palmes Académiques της Γαλλικής Δημοκρατίας και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών στην έδρα της Ιστορίας των Πολιτικών Θεωριών της τάξης Ηθικών και Πολιτικών Επιστημών. Στις 16 Ιανουαρίου 2015 τιμήθηκε από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας με το παράσημο του Ταξιάρχη του Τάγματος της Τιμής. Είναι συγγραφέας ή επιμελητής πέραν των σαράντα αυτοτελών εκδόσεων στα ελληνικά και τα αγγλικά, ενώ βιβλία του έχουν δημοσιευθεί και στα ρωσικά, ρουμανικά και βουλγαρικά. Το έργο του εστιάζει στους τομείς της πολιτικής επιστήμης και της ιστορίας.
Με πασχαλιάτικες αποτυπώσεις από τα παλιά σχολικά αναγνωστικά και εικονοποιημένες τις ελπίδες για λιγότερη εικονική και περισσότερη φυσική παρουσία και επαφή,
ευχόμαστε Καλό Πάσχα, ειρηνικό και χαρούμενο!
Μια ωραία συνεργασία της εταιρείας ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ – ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΘΡΑΚΗΣ ΑΒΕΕ, του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ. Ροδόπης, «ΟΡΦΕΑΣ» και της Διεύθυνσης Β΄θμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης για τους κινδύνους που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ ξεκίνησε από το 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής. Η έμπειρη ψυχολόγος του Κέντρου Πρόληψης Μαρία Γούλα μίλησε σε μαθητές του σχολείου για το θέμα της εξάρτησης και της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών, ενώ η εταιρεία διένειμε ενημερωτικό φυλλάδιο για τους εφήβους, στο οποίο εξηγούνται οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει η κατανάλωση οινοπνεύματος στην ανάπτυξη, την υγεία, την κοινωνική τους συμπεριφορά αλλά και τις επιδόσεις τους.
9. 30 -10.00 Έναρξη Φεστιβάλ -Χαιρετισμοί
10.00-12.00 Παιχνίδια συμπερίληψης με τη συμμετοχή σχολείων ειδικής και
γενικής αγωγής
12.00-13.00 Μουσικά-χορευτικά δρώμενα
12.13.00 Λήξη του Φεστιβάλ – Απονομή βεβαιώσεων στους μαθητές, σχολεία
και εθελοντές
13.00-14.00 Παραδοσιακά εδέσματα
Ελεύθερη είσοδος.