Από ξένο τόπο και αλαργινό

Εργαστήρια δεξιοτήτων:
2ος άξονας-Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Κοινωνική  συναίσθηση  και ευθύνη.
Τομέας: Συμπερίληψη. Πρόσφυγες
Τίτλος: « Από ξένο τόπο και αλαργινό»
1ο Εργαστήριο

«Ειρήνη», η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα.
Στόχος: Να γνωρίσουν ποιοι είναι πρόσφυγες.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
– Παρακολούθηση της ταινίας: “Ειρήνη”, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα, 
https://youtu.be/WQJhuAfVTqo
– Συζήτηση σχετικά με τις συνθήκες και τις καταστάσεις που δημιουργούν τους πρόσφυγες
– Εννοιολογική χαρτογράφηση του «πρόσφυγα» με την τεχνική της ιδεοθύελλας.

.jpg

2ο Εργαστήριο
Οι πρόσφυγες μέσα από την τέχνη.
Στόχος: Μέσα από την παρατήρηση των έργων να συναισθανθούν τις αντίξοες συνθήκες που αναγκάζονται να βιώσουν οι πρόσφυγες
Ενδεικτικές δραστηριότητες
– Προβολή των πινάκων με 
μετανάστες.
Περιγραφή  συναισθημάτων με παντομίμα και έκφραση με τη  ζωγραφική
1 . μεταναστών 3 μετανάστες 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Αν ήσουν ζωγράφος πώς θα φιλοτεχνούσες τη δύσκολη πορεία της Ειρήνης;
Τα παιδιά αποτυπώνουν με κάρτες την πορεία της Ειρήνης ως πρόσφυγα:

4

 

 

3ο Εργαστήριο
Προσφυγιά, μια καρδιά, μια αγκαλιά!
Στόχος: Να αποτυπώσουν τα  δικά τους  συναισθήματα για τους πρόσφυγες.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
-Ζωγραφίζουν τα συναισθήματα της Ειρήνης στη χώρα των φτωχών και στη χώρα του Καλόκαρδου:

5 6

 

 

 

 

 

 

 

-Κατασκευή μιας καρδιάς.
Με κολάζ κάθε παιδί επικολλά τη ζωγραφιά του χεριού του για να γίνει αγκαλιά.
7

 

 

 

4ο Εργαστήριο
Τα δικαιωμάτων των παιδιών των προσφύγων…… (συνέχεια σε 5ο  εργαστήριο)
Στόχος:
Να αντιληφθούν τα δικαιώματα των παιδιών προσφύγων.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
– Τραγούδι με τα δικαιώματα των παιδιών: https://youtu.be/_-Vj39-ORSs
– Δημιουργική αξιοποίηση του περιεχομένου με εμπλοκή σε καταστάσεις προβληματισμού με τις έννοιες ίδιος/διαφορετικός
– Κατασκευή κάρτας από κάθε παιδί, με ένα δικαίωμα:
8 9

 

 

 

 

 

 

5ο Εργαστήριο
(συνέχεια από 4ο εργαστήριο)……………..δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου!!!
Στόχος: Να κατανοήσουν ότι τα παιδιά μπορεί να είναι διαφορετικά, έχουν όμως όλα τις ίδιες ανάγκες άρα και τα ίδια δικαιώματα και συνθέτουν ένα ενιαίο πολιτισμικό παζλ.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
-Συμπληρώνουν το παζλ της “Ειρήνης” με τα βασικά δικαιώματα:

.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η Ειρήνη ρωτά: Τι μάθατε  για τους πρόσφυγες παιδιά;

1

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά αξιολογούνται με ΑΡΙΣΤΑ!!! Ειρήνη
Πηγές:video και τραγούδι, youtube. Πίνακες, διαδίκτυο

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.