Εργαστήρια δεξιοτήτων:
2ος άξονας-Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.
Τομέας: Συμπερίληψη. Πρόσφυγες
Τίτλος: « Από ξένο τόπο και αλαργινό»
1ο Εργαστήριο
«Ειρήνη», η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα.
Στόχος: Να γνωρίσουν ποιοι είναι πρόσφυγες.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
– Παρακολούθηση της ταινίας: “Ειρήνη”, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα, https://youtu.be/WQJhuAfVTqo
– Συζήτηση σχετικά με τις συνθήκες και τις καταστάσεις που δημιουργούν τους πρόσφυγες
– Εννοιολογική χαρτογράφηση του «πρόσφυγα» με την τεχνική της ιδεοθύελλας.
2ο Εργαστήριο
Οι πρόσφυγες μέσα από την τέχνη.
Στόχος: Μέσα από την παρατήρηση των έργων να συναισθανθούν τις αντίξοες συνθήκες που αναγκάζονται να βιώσουν οι πρόσφυγες
Ενδεικτικές δραστηριότητες
– Προβολή των πινάκων με μετανάστες.
Περιγραφή συναισθημάτων με παντομίμα και έκφραση με τη ζωγραφική
– Αν ήσουν ζωγράφος πώς θα φιλοτεχνούσες τη δύσκολη πορεία της Ειρήνης;
Τα παιδιά αποτυπώνουν με κάρτες την πορεία της Ειρήνης ως πρόσφυγα:
3ο Εργαστήριο
Προσφυγιά, μια καρδιά, μια αγκαλιά!
Στόχος: Να αποτυπώσουν τα δικά τους συναισθήματα για τους πρόσφυγες.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
-Ζωγραφίζουν τα συναισθήματα της Ειρήνης στη χώρα των φτωχών και στη χώρα του Καλόκαρδου:
-Κατασκευή μιας καρδιάς.
Με κολάζ κάθε παιδί επικολλά τη ζωγραφιά του χεριού του για να γίνει αγκαλιά.
4ο Εργαστήριο
Τα δικαιωμάτων των παιδιών των προσφύγων…… (συνέχεια σε 5ο εργαστήριο)
Στόχος: Να αντιληφθούν τα δικαιώματα των παιδιών προσφύγων.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
– Τραγούδι με τα δικαιώματα των παιδιών: https://youtu.be/_-Vj39-ORSs
– Δημιουργική αξιοποίηση του περιεχομένου με εμπλοκή σε καταστάσεις προβληματισμού με τις έννοιες ίδιος/διαφορετικός
– Κατασκευή κάρτας από κάθε παιδί, με ένα δικαίωμα:
5ο Εργαστήριο
(συνέχεια από 4ο εργαστήριο)……………..δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου!!!
Στόχος: Να κατανοήσουν ότι τα παιδιά μπορεί να είναι διαφορετικά, έχουν όμως όλα τις ίδιες ανάγκες άρα και τα ίδια δικαιώματα και συνθέτουν ένα ενιαίο πολιτισμικό παζλ.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
-Συμπληρώνουν το παζλ της “Ειρήνης” με τα βασικά δικαιώματα:
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η Ειρήνη ρωτά: Τι μάθατε για τους πρόσφυγες παιδιά;
Τα παιδιά αξιολογούνται με ΑΡΙΣΤΑ!!! Ειρήνη
Πηγές:video και τραγούδι, youtube. Πίνακες, διαδίκτυο