e-Twinning 2014-2015

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ευαγγελία Γεωργούλη

     Στο Γυμνάσιο Κερατέας οι μαθητές μας συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το e-twinning κάνουν πρακτική εξάσκηση της γλώσσας με μαθητές ίδιας ηλικίας, ανταλλάσσουν απόψεις, κάνουν καινούργιους φίλους, συνειδητοποιούν τις δυνατότητες τους και βελτιώνουν τυχόν αδυναμίες τους. Φέτος συνεργάστηκε το προχωρημένο τμήμα της Α΄ Γυμνασίου με ένα σχολείο από τη Γαλλία στο πλαίσιο ενός έργου e-twinning με θέμα: «GREECE-FRANCE=PENPALS» και σαν γνήσιοι φίλοι δια αλληλογραφίας αλλά και «τεχνολογίας» εκπόνησαν και αντάλλαξαν μια σειρά από δραστηριότητες σε μια προσπάθεια να γνωριστούν καλύτερα. Ανέλαβαν ομαδικές εργασίες και χρησιμοποίησαν την τεχνολογία ως μέσο επικοινωνίας και διερεύνησης.

1. Το πρόγραμμα

2.GREECE FRANCE=PENPALS 

3. gymnasium keratea

ΕRASMUS+ : YouthDocs

Συμμετέχοντες καθηγητές : Ε. Γεωργούλη, Β. Ογλάνης

 Είναι ένα διετές πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από τη Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής σε συνεργασία με τον αντίστοιχο φορέα στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας. Το Γυμνάσιο Κερατέας μαζί με άλλα πέντε σχολεία της Ανατολικής Αττικής συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα που έχει ως στόχο να δώσει στους μαθητές τη δυνατότητα να εκφράσουν την ταυτότητα και την κουλτούρα τους μέσα από τον κινηματογράφο ή από το θέατρο. Το Γυμνάσιο Κερατέας συμμετέχει στο πρόγραμμα με μία ταινία λόγω και της μακρόχρονης και πετυχημένης συμμετοχής του στα Βιντεομουσεία. Το θέμα της ταινίας είναι το θρανίο και η σημασία του για τους Έλληνες μαθητές και έχει ως τίτλο: “Tα θρανία που μιλάνε”.

1. YouthDocs

2. Ταινία: “Τα θρανία που μιλάνε”

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

“Εξερευνώντας τα ίχνη του παρελθόντος: Οι καστροπολιτείες του Μυστρά και της Μονεμβασιάς”

Υπεύθυνοι καθηγητές: Κώστας Καρναβάς, Λιούμης Γεώργιος, Χρύσα Παπαγεωργίου, Ελένη Βουλγαρίδη.

         Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, μία για κάθε καστροπολιτεία, με στόχο τη συγκέντρωση στοιχείων (κυρίως από το διαδίκτυο, αλλά και από σχετικά έντυπα) για τη μυθολογία-ιστορία, τη λαογραφία, την αρχιτεκτονική, τη γεωγραφία-φυσικό περιβάλλον, αλλά και τα αξιοθέατά τους (εκκλησίες, κάστρα κ.τ.λ.).

      Κατά τη διάρκεια της διήμερης επίσκεψης στη Λακωνία (26-27 Μαρτίου 2015), συγκεντρώθηκε πρόσθετο υλικό, κυρίως όσον αφορά ψηφιακές φωτογραφίες, βίντεο και ενημερωτικά φυλλάδια, το οποίο αξιοποιήθηκε στη συνέχεια για τη δημιουργία σχετικού βίντεο (Movie Maker) που οι μαθητές παρουσίασαν στο σχολείο.

      Η αποτίμηση του προγράμματος ήταν ιδιαίτερα θετική, ενώ οι συμμετέχοντες πραγματικά ενθουσιάστηκαν από τη διήμερη παραμονή τους στη Λακωνία, όπου ήρθαν σε επαφή με τις δύο καστροπολιτείες, γνώρισαν την πλούσια ιστορία της περιοχής, αντιλήφθηκαν την αλληλεπίδραση φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ενώ κατανόησαν την ατομική και συλλογική ευθύνη σε σχέση με τη διατήρηση των μνημείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στις Καστροπολιτείες

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα

“Ακολουθώντας το ήλιο της Βεργίνας: Φίλιππος Β΄- Αλέξανδρος Γ΄”

Υπεύθυνοι καθηγητές: Ντέπη Ορφανίδου, Δράκος Ιωάννης, Μαίρη Χαβιάρα

     Το εν λόγω πολιτιστικό πρόγραμμα, επτάμηνης διάρκειας, εκπονήθηκε από τα μέσα του Οκτωβρίου 2014. Οι 43 μαθητές που έλαβαν μέρος, χωρίστηκαν σε 11 υποομάδες, κάθε μια από τις οποίες ανέλαβε ένα υποθέμα. Η αρχική εργασία της κάθε ομάδας, παραδόθηκε στη συντονίστρια-καθηγήτρια σε μορφή Word, αλλά και σε παρουσίαση Power-Point. Η σύνθεση των 11 εργασιών οδήγησε σε ένα πλήρες booklet, με όλη τη ζωή και το έργο των δύο μεγάλων Μακεδόνων στρατηλατών, του Φίλιππου Β΄ και του γιου του Αλέξανδρου Γ΄, με πλήρεις αναφορές στην επίδρασή τους στην παγκόσμια τέχνη, στη μουσική αλλά και στους μύθους και τις παραδόσεις της πατρίδας μας. Τέλος, κάθε ομάδα δημιούργησε με το πρόγραμμα Movie Maker, από μια μικρού μήκους ταινία, με το υποθέμα που είχε αναλάβει.

   Κατά τη διάρκεια των εβδομαδιαίων συγκεντρώσεων, παρουσιάζονταν στην ολομέλεια το υλικό και οι εργασίες των μαθητών, ενώ η συγκεντρωτική εργασία, απεστάλη σε όλους, μέσω e-mail. Με τον τρόπο αυτό, ήδη από τα μέσα Μαρτίου, η Πολιτιστική Ομάδα ήταν έτοιμη για την τριήμερη επίσκεψη στην πατρίδα των δυο μεγάλων Μακεδόνων.

1. ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΕΡΑΤΕΑΣ 2015

2. “Ακολουθώντας τον ήλιο της Βεργίνας”

3. ΒΕΡΓΙΝΑ 2015 –  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

 

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα: Σχολικός κήπος

Υπεύθυνοι καθηγητές : Χ. Βλάχου,  Ε. Γεωργούλη, Γ. Δράκος, Δ. Τασιοπούλου

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να οικειοποιηθούν οι μαθητές ένα όμορφο κομμάτι του σχολείου τους και το διαμορφώσουν όπως θέλουν.
  • Να δουλέψουν ομαδικά.
  • Να εφαρμόσουν στην πράξη όσα μαθαίνουν για τα φυτά, το χώμα και τη σύστασή του, την ανακύκλωση, την κομποστοποίηση κ.ά.
  • Να απολαύσουν τους «καρπούς» του κόπου τους μεταφορικά και κυριολεκτικά αφού τους δόθηκε η δυνατότητα να πάρουν μαζί τους για το σπίτι μυρωδικά ή διάφορα λαχανικά που φύτεψαν.

 

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα: “Μέλισσα – μέλισσα μέλι γλυκύτατο”

Υπεύθυνοι καθηγητές: Κων/νος Κεραμάρης, Χριστίνα Βλάχου, Βασίλης Ογλάνης

Υποθεματικές ενότητες

1. Βιολογία της μέλισσας –κοινωνική οργάνωση-τρόποι αναπαραγωγής-κίνδυνοι και ασθένειες -συμβολή μέλισσας στη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.

2. Μελισσοκομική τέχνη (συλλογή και συσκευασία μελιού και των άλλων προϊόντων της μέλισσας –ιστορικά στοιχεία).

3. Το μέλι στη διατροφή (αρχαία ελληνική διατροφή-μεσογειακή διατροφή).

4. Φαρμακευτική βιομηχανία (μέλι και ιατρική επιστήμη, βιομηχανία καλλυντικών).

5. Υποπροϊόντα μελιού (χρήσεις- προώθηση προϊόντων μελιού).

6. Συμβολή της μελισσοκομίας στην οικονομία ενός τόπου.

7. Η μέλισσα στη λογοτεχνία και την τέχνη γενικότερα.

     Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα διερευνά επιμέρους θέματα, παρουσιάζει τα αποτελέσματα και γίνεται σύνθεση των απόψεων. Οι μαθητές μέσα από αυτή την μεθοδολογία συνειδητοποιούν το ρόλο τους μέσα στην ομάδα, τη σημασία της συνεργασίας και της ανάπτυξης δημιουργικού πνεύματος προκειμένου να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα στην κοινή δράση. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει μια υποθεματική ενότητα, έτσι ώστε να επιμεριστεί το έργο σε όλα τα μέλη της ομάδας. Σε κάθε φάση της υλοποίησης οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να παρουσιάσουν τα δεδομένα της έρευνάς τους στην ομάδα που ανήκουν, αλλά και να συνεργαστούν με τους μαθητές των άλλων ομάδων. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουμε την συμμετοχή όλων, την συνεργασία μεταξύ των ομάδων και την σφαιρική και ολοκληρωμένη παρουσίαση της κάθε θεματικής ενότητας. Οι μαθητές παροτρύνονται να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό τρόπο καταγραφής, παρουσίασης και αρχειοθέτησης. Μαθητές που έχουν γνώσεις βιντεοσκόπησης, επεξεργασίας βίντεο αναλαμβάνουν την συλλογή του υλικού καταγραφής κατά τη διάρκεια των επισκέψεων μας.

1. Η Βιολογία της μέλισσας  

2. Προϊόντα της μέλισσας

3. Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ

3Α. MYΘΟΙ ΑΙΣΩΠΟΥ

4. Το μέλι στα έθιμα και στις παραδόσεις

5. Παροιμίες για τις μέλισσες

6. Δραστηριότητες των μαθητών

7. Θεατρικό δρώμενο: “Το πέταγμα της μέλισσας”

 

Πρόγραμμα Βιωματικής δράσης: “Κερατέα έχεις ταλέντο 2015”

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ντέπη Ορφανίδου, Μαρίνα Σαφίκου

 

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «Σκύβω της γης και σαν ψωμί φιλώ το μυρισμένο χώμα» (Ν. Καζαντζάκης)

Υπεύθυνοι καθηγητές: Νίκος Κουκουβίνης, Κων/νος Κεραμάρης, Ελισσάβετ Μερκούρη

      Το Περιβαλλοντικό πρόγραμμα, επτάμηνης διάρκειας, εκπονήθηκε από τα μέσα του Οκτωβρίου 2014. Οι 18 μαθητές που έλαβαν μέρος, χωρίστηκαν σε 2 υποομάδες, κάθε μια από τις οποίες ανέλαβε συγκεκριμένες υποθεματικές ενότητες. Η κάθε ομάδα διερευνά επιμέρους θέματα, παρουσιάζει τα αποτελέσματα και γίνεται σύνθεση των απόψεων. Οι μαθητές μέσα από αυτή την μεθοδολογία συνειδητοποιούν το ρόλο τους μέσα στην ομάδα, τη σημασία της συνεργασίας και της ανάπτυξης δημιουργικού πνεύματος προκειμένου να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα στην κοινή δράση.

Υποθεματικές ενότητες

1. Τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο ανάγλυφο.

2. Σύσταση του εδάφους, εδαφική κατανομή, τύποι πετρωμάτων και εδαφών.

3. Διάβρωση του εδάφους, ρύπανση, ερημοποίηση, πλημμύρες.

4. Χρήσεις της γης, υπεδάφιος πλούτος, λατομεία, γεωργική εκμετάλλευση, δικαιώματα στη Γη.

5. Οι γεώτοποι και η σημασία τους.

6. Έδαφος και ανθρώπινα οικοδομήματα, ημιυπόσκαφες και υπόσκαφες κατασκευές.

7. Ιστορικοί τόποι, αρχαιολογικοί χώροι και αρχαιολογική κληρονομιά.

8. Η ιστορική σημασία του εδάφους για τα έθνη – Το έδαφος (χώμα) στη λογοτεχνία και τη μουσική.

   Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Η συνεργασία μας με τους φορείς και με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν εξαιρετική. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την ΔΕΗ, τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού, την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κα Χριστίνα Στεφανή, τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου μας και τους γονείς των μαθητών μας για την συνεισφορά τους στην υλοποίηση του προγράμματος.

1. Έδαφος-ιδιότητες-σύσταση

2. Γεώτοποι

3. ΣΠΗΛΑΙΑ

4. Υπόσκαφες κατασκευές

5. Ελληνικός_ορυκτός_πλούτος

6. Λιγνιτωρυχείο ΔΕΗ Πτολεμαΐδας

6A. Eρημοποίηση

7. ΥΓΡΟΤΟΠΟΣ ΔΕΛΤΑ ΑΞΙΟΥ – ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ- ΛΟΥΔΙΑ

7Α. ΒΙΝΤΕΟ

8. Το χώμα στη λογοτεχνία

9. Μαθαίνοντας για την ιστορική και αρχαιολογική κληρονομιά

10. Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δ. Μακεδονία

 

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

«Η Μουσική, ο χορός και το θεατρικό παιχνίδι ως μέσα για την αγωγή της ψυχής . Φυτεύοντας στην καρδιά μας το δέντρο της ζωής : την Τέχνη»

Υπεύθυνοι καθηγητές: Γεώργιος Λιούμης, Μαρία Χαβιάρα, Ελισσάβετ Μερκούρη

      Στο προαναφερθέν εκπαιδευτικό πρόγραμμα συμμετείχαν, συνολικά, 55 μαθητές και μαθήτριες  της Γ΄ Γυμνασίου του Γυμνασίου Κερατέας καθώς και τρεις καθηγητές του σχολείου. Το σύνολο των συμμετεχόντων μαθητών είχε την ευκαιρία, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς,  να ασχοληθεί με το θεατρικό παιχνίδι, την επίδραση της μουσικής στην προσωπικότητα του ατόμου, όπως επίσης και με τη συστηματική διδασκαλία των χορών ως μέσο έκφρασης, ψυχοκινητικής άσκησης και ψυχαγωγίας.

      Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να υλοποιήσουν μία τριήμερη εκδρομική εκπαιδευτική απόδραση στο Πόρτο Χέλι, στην Επίδαυρο, στις Σπέτσες και στο Ναύπλιο. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, εξοικειώθηκαν με το χώρο, απάντησαν σε συγκεκριμένα ερωτήματα που υπήρχαν σε Φύλλα Εργασίας επισκέφτηκαν το μουσείο και ήρθαν αντιμέτωποι με την αρχαία ελληνική παράδοση των Γυμνικών Αθλητικών Αγώνων. Τέλος, είχαν τη μοναδική ευκαιρία να δραματοποιήσουν αποσπάσματα τραγωδιών, όπως την «Αντιγόνη» και τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή. Στη συνέχεια, επακολούθησε επίσκεψη στις Σπέτσες, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες θαύμασαν τη ζωή μιας ηρωίδας του 1821, τη Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και «αφουγκράστηκαν» το μεγαλείο της ζωής της παρακολουθώντας μία πολύ ενδιαφέρουσα και εξονυχιστική ξενάγηση στο ίδιο ιστορικό σπίτι της που διαφυλάσσεται, πλέον, ως μνημείο της ιστορίας του Νεότερου Ελληνισμού. Το Ναύπλιο ήταν ένας επόμενος σταθμός της εκδρομής, όπου ξεδιπλώθηκαν οι μορφές του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, με την επίσκεψή μας στο Παλαμήδι, και του Ιωάννη Καποδίστρια, με την αναβίωση της τραγικής δολοφονίας του από «Ελληνικά χέρια».

   Η αποτίμηση του προγράμματος ήταν ιδιαίτερα θετική, ενώ οι συμμετέχοντες μαθητές μας πραγματικά ενθουσιάστηκαν από την τριήμερη παραμονή τους  στα ιστορικά μέρη των Σπετσών και του Ναυπλίου. όπου ήρθαν σε επαφή με την πλούσια ιστορία της πατρίδας τους,  την ιδιαίτερη νησιώτικη αρχοντική αρχιτεκτονική της περιοχής και αντιλήφθηκαν την αλληλεπίδραση φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, κατανοώντας, ταυτόχρονα,  την ατομική και συλλογική ευθύνη σε ό,τι αφορά  στην προστασία των μνημείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

1. Στοχοθεσία προγράμματος Αγωγής Υγείας

2. Το θέατρο από την Αρχαιότητα έως σήμερα.

3. Εκπαιδευτική εκδρομή “Επίδαυρος – Σπέτσες – Πόρτο Χέλι –  Ναύπλιο”

 

Πρόγραμμα επιχειρηματικότητας: “Χριστουγεννιάτικο BAZAAR”

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μαρίνα Σαφίκου, Ντέπη Ορφανίδου, Χριστίνα Βλάχου, Μαργαρίτα Κακούρου

 

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: “Χόρεψέ το”

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαίρη Χαβιάρα

Θεατρικό εργαστήρι: Ανέβασμα της θεατρικής παράστασης «Εχθροί εξ΄ αίματος»

    Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σοφία Παξιβάνη, Άννα Μαρτίνου  

       Για τέταρτη συνεχή χρονιά λειτούργησε θεατρικό εργαστήρι στο σχολείο μας. Το θεατρικό μας εργαστήρι απευθύνεται σε όλους εξίσου τους μαθητές μας, χωρίς να διαχωρίζει «καλούς» και «κακούς», γιατί εδώ δεν υπάρχει σωστό ή λάθος παρά μόνο αληθινό. Όλοι οι τρόποι έκφρασης είναι εξίσου αποδεκτοί. Αυτή η αποδοχή έχει ως στόχο την απελευθέρωση της φαντασίας, της σκέψης και των συναισθημάτων των παιδιών. Τα παιδιά παρακινούνται να εκφράζονται ελεύθερα, να ζητούν και να δέχονται, να διεκδικούν και να παραχωρούν, να φαντάζονται και να δημιουργούν, να επικοινωνούν, να μιλούν και να ακούνε, να χαίρονται και να προσφέρουν χαρά…

       Την φετινή χρονιά επιλέχτηκε από τη θεατρική ομάδα του Γυμνασίου μας το έργο του Αρκά«Εχθροί εξ΄αίματος». Η παράσταση πραγματοποιήθηκε στις 13/05/2015 τις βραδινές ώρες, στο κλειστό Γυμναστήριο του σχολείου μας, με τη συμμετοχή μαθητών, καθηγητών και γονέων. Οι εντυπώσεις ήταν εξαιρετικές και το χειροκρότημα παρατεταμένο, επιβραβεύοντας την προσπάθεια της θεατρικής ομάδας. Ακολούθησε χορευτική βραδιά και κλείσιμο μιας δημιουργικής σχολικής χρονιάς.