Οταν η Κυριακή ξεκινάει όχι με μόνο με μία αλλά με δύο βραβεύσεις τότε είναι σίγουρα πιο….χαμογελαστή!!! Το νηπιαγωγείο Χαβαρίου πέτυχε ακόμα δύο βραβεύσεις για τα περσινά έργα μας…. Steam-αροντας με origami και Aiforoulis in action all over the world!!! Δύο ετικέτες ποιότητας περιμένουν τους περσινούς μαθητές μου!! Θα’θελα να πω ένα μεγάλο Ευχαριστώ στους μαθητές και τις μαθήτριές μου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, καθώς και ΟΛΕΣ και ΟΛΟΥΣ τους συνεργάτες από τα σχολεία της Ελλάδας , της Κύπρου και της Ευρώπης για την άψογη και πολύ παραγωγική συνεργασία μας!!!
Δεντροφύτευση
Και βέβαια υστερα από την δενδροφύτευση δε φύγαμε με άδεια τα χέρια!!! Γλαστράκια με πόλκα θα βοηθήσουν τα παιδιά να εφαρμόσουν ό,τι μάθαμε στο σχολείο ΜΑΖΙ με τους γονείς τους!!!! και η ζωή συνεχίζεται!!!!
Η κλιματική δράση και η Ειρήνη
Εμείς στο νηπιαγωγείο Χαβαρίου ξεκινήσαμε από σήμερα τη δενδροφύτευση με αφορμή τη διεθνή ημέρα της ειρήνης (21 Σεπτρμβρίου) με θέμα “Η κλιματική δράση και η ειρήνη” … Το θέμα εφιστά την προσοχή στη σημασία της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής, ως ενός τρόπου προστασίας και προώθησης της ειρήνης σε ολόκληρο τον κόσμο… Το δέντρο είναι ένα σύμβολο για εμάς… Πρώτον, μας υπενθυμίζει τη φύση και τη σημασία της προστασίας του κλίματος και του περιβάλλοντος… Δεύτερον, συμβολίζει τη συνεργασία, την ελπίδα και τη συνέχεια της ζωής..Στη δράση μας αυτή συνέβαλε ο κος Μιχάλας Παντελής και ο Γιάννης Κυριάκος με τις γνώσεις τους και τα όμορφα δέντρα που μας πρόσφεραν!!! Τους ευχαριστούμε !!!!!!!
ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Και βέβαια αθληθήκαμε κι εμείς την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019! Ημέρα σχολικού αθλητισμού!! Ευ αγωνίζεσθαι σε όλο του το μεγαλείο!!! κι όχι μόνο για μια ημέρα!!! δρόμος μετ’εμποδίων, σκυταλοδρομία, ακόντιο,τρέξιμο ήταν κάποια από τα αθλήματα που ενθουσίασαν τους μικρούς αθλητές!
Και βέβαια το μετάλλιο το κέρδισαν με την αξία τους!!! 
Επίσκεψη τροχαίου στο νηπιαγωγείο μας
Ευχαριστούμε την τροχαία Αμαλιάδας και ιδιαίτερα τον κο Καρατζά που σήμερα επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια του προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής που υλοποιούμε φέτος και υπέδειξε στα παιδιά με τον πιο προσιτό τρόπο τι πρέπει να προσέχουν ως πεζοί, ως ποδηλάτες αλλά και ως απλοί συνοδηγοί!! Ας ελπίσουμε σε ένα πιο…ασφαλές μέλλον!!
Βέβαια οι δράσεις μας δε σταμάτησαν εδώ… Γνώστες πια των κανόνων πήραμε τα ποδήλατά μας κ τα κράνη μας και ….βουρ για ορθοπεταλιές!!!
Και βέβαια το παιχνίδι συνεχίστηκε και μέσα στην τάξη….
Χριστουγεννιάτικες δράσεις….
Κάλαντα αντήχησαν στους δρόμους του Χαβαρίου σήμερα από τους μαθητές του νηπιαγωγείου !! Πιστοί στο έθιμο επισκεφθήκαμε τα μαγαζιά του Χαβαρίου και είπαμε τα κάλαντα της Πελοποννήσου…
Ενα μεγάλο ευχαριστώ στους επαγγελματίες που μας καλοδέχτηκαν και γέμισαν το καλάθι μας με το γλυκό μποναμά ….
Και του χρόνου!! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!!
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων – EWWR
Στο πλαίσιο του Προγράμματος e-Twinning με τίτλο: ” Aiforoulis in action all over the world” για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων – EWWR τα συνεργαζόμενα σχολεία δημιούργησαν με άχρηστα υλικά… Είναι μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για την αειφόρο διαχείριση των πόρων. Η εβδομάδα αυτή αντιπροσωπεύει την ευκαιρία να ασχοληθούν με θέματα σχετικά με τα 3R: Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα για τη μείωση των αποβλήτων είναι μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην προώθηση της εφαρμογής δράσεων ευαισθητοποίησης σχετικά με τη βιώσιμη διαχείριση των πόρων και των αποβλήτων κατά τη διάρκεια μιας μόνο εβδομάδας. Ενθαρρύνει ένα ευρύ φάσμα ακροατηρίων (δημόσιες αρχές, ιδιωτικές εταιρείες, κοινωνία των πολιτών καθώς και οι ίδιοι οι πολίτες) να συμμετάσχουν.
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές – ήθη κι έθιμα της Ελλάδας
Ας θυμηθούμε λίγες από τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας….
Χριστουγεννιάτικα ήθη κι έθιμα από την Ελλάδα μας!!!
Ταξιδεύοντας με μια ….αλλιώτικη βάρκα κι όχι μόνο!!!
Συγχαρητήρια στους γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου Χαβαρίου που μας εντυπωσίασαν με την ευρηματικότητα και τη φαντασία τους!! Αφορμή στάθηκε η ευρωπαική εβδομάδα μείωσης αποβλήτων που μας έδωσε την ιδέα να…δημιουργήσουμε και να καλλιτεχνήσουμε χρησιμοποιώντας άχρηστα υλικά… Έτσι άδεια μπουκάλια, κεσεδάκια, καλαμάκια, καπάκια ….μεταμορφώθηκαν σε βάρκες. κότερα, υπερωκεάνια αλλά και κάστρα, αεροπλάνα, νταλίκες κλπ.
Αξιοι οι γονείς που δούλεψαν μαζί με τα παιδιά τους κάνοντάς τα περήφανα για το αποτέλεσμα!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!

κατασκευές γονιών
Τέλος συμπλήρωσαν ΚΑΙ φύλλο εργασίας που τους είχε δοθεί…

Ο κύκλος του νερού
ΠΕΙΡΑΜΑ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ
Στα πλαίσια της ενότητας ”ο κύκλος του νερού” πραγματοποιήσαμε με τα παιδιά το πείραμα της εξάτμισης.. Χρησιμοποιήσαμε ένα γκαζάκι για να…αντικαταστήσουμε τη δύναμη του ήλιου και να ζεστάνουμε το νερό!! Στόχος μας να…εξαφανίσουμε το νερό!
Αφού άρχισε η διαδικασία παρατήρησαν σιγά σιγά τα μικρά συννεφάκια που έβγαιναν από το μπρίκι.. Όταν προσπαθήσαμε να τα σταματήσουμε χρησιμοποιώντας την κρύα επιφάνεια ενός πιάτου παρατηρήσαμε ότι το πιάτο …ίδρωσε!!Έπειτα από λίγα λεπτά το νερό είχε εξαφανιστεί από το μπρίκι… ΜΑΓΙΚΑΑ!! Ωστε έτσι ανεβαίνει το νερό από τη θάλασσα στον ουρανό με τη βοήθεια του ήλιου!!!
Την ίδια μέρα τα παιδιά παρατήρησαν το…θάμπωμα στα τζάμια..!! Ευκαιρία να παίξουμε γράφοντας και ζωγραφίζοντας πάνω τους!! Η συμπύκνωση είχε κάνει το θαύμα της…
Τέλος ακολούθησε το βιντεάκι του σταγονούλη από το youtube


Συνοψίζοντας τα στάδια του κύκλου του νερού…:
- βρασμός
- εξάτμιση
- συμπύκνωση
- υγροποίηση


























