Πώς είστε, παιδάκια;
Τις τελευταίες ημέρες η τεχνολογία δεν ήταν με το μέρος… Είχαμε μερικά προβλήματα με τη σύνδεσή μας στο σχολικό δίκτυο, αλλά φαίνεται σιγά σιγά να διορθώνεται το πρόβλημα. Ας ελπίσουμε να συνεχίσουμε καλά…
Λοιπόν… Για ποιο πραγματάκι δεν έχουμε κάνει επανάληψη ακόμα στη ΓΛΩΣΣΑ; Το έχουμε αναφέρει μαζί με την παρεούλα του, τα υπόλοιπα μέρη του λόγου, αλλά σήμερα θα το δούμε μόνο του… και αυτό είναι τα επίθετα.
Έχουμε πει ότι είναι λεξούλες που μας βοηθάνε να περιγράψουμε καλύτερα αυτό λέμε… Μας βοηθάνε να πούμε πώς είναι το ουσιαστικό… τι λογής είναι… Αυτές τις λέξεις τις λέμε επίθετα. Τα επίθετα έχουν τρία γένη (αρσενικό, θηλυκό, ουδέτερο). Το θυμάστε;
Να πάμε άλλη μια φορά στο λούνα παρκ της γλώσσας να δούμε τα επίθετα;
Μπορούμε να κάνουμε τις ασκήσεις που ακολουθούν και να θυμηθούμε καλύτερα τα επίθετα…
(Πηγή: Στην τάξη)
… και αυτές…
… και τις επόμενες…
Εργασία
1. Στο κείμενο από το βιβλίο μας που βρίσκεται παρακάτω θα βρείτε αρκετά επίθετα… Διαβάστε το πολλές φορές δυνατά και σημειώστε 5 επίθετα στο πράσινο τετράδιο. Στη συνέχεια γράψτε στα τρία γένη (ο, η, το).
Για παράδειγμα:
επίπεδα – επίπεδος, επίπεδη, επίπεδο
2. Μετά βρείτε και γράψτε 5 δικά σας επίθετα για να περιγράψετε τη λέξη παιδί.
Για παράδειγμα:
χαρούμενο παιδί
Ας κάνουμε κάτι ωραίο και εύκολο στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ σήμερα… Τι λέτε να μιλήσουμε για τα σχήματα;
Και σχήματα χωρίς Ζουζούνια γίνεται; Δε γίνεται; Μπορεί να είμαστε σχεδόν έτοιμοι για την Τρίτη τάξη, αλλά είμαστε ακόμα παιδάκια. Όλοι μας! [Μιλάμε για… τα σχήματα (2012)]
Δεν θα κάνουμε ασκήσεις πολλές σήμερα και διαφορετικές, ούτε εργασίες στο μπλε τετράγωνο… Αλλά θα παίξουμε ένα πολύ ενδιαφέρον και αγαπημένο παιχνίδι!
Τάνγκραμ (Tangram) !!!
ΕΙΚΟΝΑ: users.sch.gr/mmanol/ (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)
Ο μύθος θέλει τον βασιλιά να ζητάει από τον σοφό της εποχής να του μεταφέρει στο παλάτι ένα τετράγωνο γυαλί για παράθυρο. Ο σοφός ενώ μεταφέρει με μεγάλη προσοχή το γυαλί, λίγο πριν φτάσει πέφτει και το πολύτιμο φορτίο σπάει σε 7 κομμάτια. Φτάνοντας στον βασιλιά… εξηγεί τι του έχει συμβεί. Στην προσπάθειά του να του δείξει τι πέρασε μέχρι να φτάσει στο παλάτι, φτιάχνει με τα κομμάτια του γυαλιού διάφορα σχήματα. Ο βασιλιάς ενθουσιάζεται με όλα τα γεωμετρικά σχήματα και αποφασίζει να το ξαναφτιάξουν με ξύλο. Το τάνγκραμ έχει γεννηθεί!
Τον μύθο για το πώς δημιουργήθηκε το Τάνγκραμ μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ.
Αφού μάθαμε για το κλίμα στο προηγούμενο μάθημα της ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ, ας κάνουμε ένα “βήμα” για τον πλανήτη σήμερα!
•Τυπώστε ή σχεδιάστε σε χαρτί, ύφασμα ή σε οποιοδήποτε άλλο υλικό προς ανακύκλωση έχετε το «Βήμα» σας. (Μπορείτε να επιλέξετε όποιο από τα παρακάτω 4 σχέδια προτιμάτε ή μπορεί να είναι και το περίγραμμα του δικού σας ποδιού.)
•Φιλοτεχνήστε το ένα βήμα (με ζωγραφική, κολλάζ, χειροτεχνία) με θέμα σχετικό με το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.
•Γράψτε στο άλλο βήμα: «Εγώ και η οικογένειά μου για την προστασία του πλανήτη θα…». Σκεφτείτε δράσεις που περνάνε από το χέρι σας και που θα τις τηρείτε για πάντα!
•Το «Βήμα» μου είναι σαν μια μικρή υπόσχεση/δέσμευση για μικρές δράσεις που μπορούν να κάνουν όμως τη διαφορά.
•Αναρτήστε το «Βήμα-Υπόσχεση» σας κάπου που θα το βλέπετε συχνά. Κάθε φορά που κάποιος από την οικογένεια ξεχνάει την υπόσχεση, ξανακοιτάμε το βήμα και θυμίζουμε την ανάγκη για δράση ενάντια στην κλιματική αλλαγή!
•Φωτογραφίστε το «Βήμα» σας και τοποθετήστε το σε όποιο μέρος επιθυμείτε! (εσωτερικό ή ακόμα καλύτερα σε εξωτερικό χώρο ώστε να παρακινήσετε και άλλους να κάνουν το δικό τους βήμα).
Στείλτε τη φωτογραφία και σε εμάς να δούμε το βήμα σας και αν θέλετε μπορείτε να το στείλετε μέχρι τις 29 Μαΐου και στην ActionAid στο email education.hellas@actionaid.org
Όλα τα μαθητικά «βήματα» θα αναρτηθούν στο https://actionaideducation.tumblr.com και θα αποτελέσουν μέρος της ψηφιακής «Πορείας με Στόχο».
Για να δούμε… Πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε για το κλίμα;
Πρόσφατα σχόλια