3η Art mission (Αποστολή Tέχνης) – Pieter Bruengel

Η τρίτη Art Mission (Αποστολή Τέχνης) αφορά  τον  Pieter Bruengel.

Τις δράσεις  για την αποστολή αυτή,  ανέλαβε το Νηπιαγωγείο Αμισιανών σε συνεργασία  με το 4ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης.

Η τρίτη αυτή αποστολή μας συνδυάζεται με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων 
 
 Θεματικός κύκλος
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
 Υποθεματική
 “Ανθρώπινα Δικαιώματα” 
Τίτλος
“Χρώμα, δεν αλλάζουνε τα μάτια μόνο τρόπο να κοιτάνε”
Αρχικά, στην τηλεδιάσκεψη των εκπαιδευτικών, δόθηκαν επεξηγήσεις για τις δράσεις που οργάνωσαν τα υπεύθυνα σχολεία αυτής της αποστολής.Teachers Communication
Μαζί με τα παιδιά μάθαμε ότι στον  Pieter Bruengel αρέσει να ζωγραφίζει  σε μεγάλους πίνακες τοπία, αγροτικές σκηνές  και εικόνες της καθημερινής ζωής.
GeschichteTeil1bruegel lifo13 display image
Με αφορμή  τον πρώτο πίνακα  που έχει τίτλο  “Τα παιχνίδια των παιδιών”   εμπλέκουμε  τα δικαιώματα  των παιδιών στην αποστολή αυτή. 
Αλλά τι μπορεί να είναι τα δικαιώματα; 
-Μήπως είναι  όλα όσα  θέλουμε;
-Μήπως είναι οι ανάγκες μας;
-Μήπως είναι οι επιθυμίες μας;
Προσπαθούμε να καταλάβουμε  τις έννοιες αυτές.
Η Ελισάβετ  Κωνσταντοπούλου, νηπιαγωγός του 4ου Νηπιαγωγείου Μεταμόρφωσης, δημιούργησε την παρακάτω παρουσίαση για την καλύτερη διάκριση ανάμεσα στο δικαίωμα και την επιθυμία 
Μπορείτε  να τη δείτε ολόκληρη  κάνοντας κλικ εδώ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ/ ΕΠΙΘΥΜΙΑ
Αφού είδαμε την παρουσίαση, συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε και καταλήξαμε  στο συμπέρασμα ότι:
Δικαίωμα είναι αυτό που είναι ανάγκη  για να ζήσω και όχι μια απλή επιθυμία μου.
Όμως ποια είναι τα δικαιώματα του παιδιού;
Μέσα από διάφορους πίνακες ζωγραφικής εκείνης της εποχής ψάχνουμε  να βρούμε τα δικαιώματά μας!
ΣΠΙΤΙ                                                          ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Διαφάνεια2      Διαφάνεια3
                 ΝΕΡΟ                                                                  ΦΑΓΗΤΟ
Διαφάνεια4 Διαφάνεια5
                                    ΠΑΙΧΝΙΔΙ                                                           ΕΙΡΗΝΗ
Διαφάνεια6 Διαφάνεια7
                     ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ                                                    ΦΙΛΙΑ
Διαφάνεια8 1 Διαφάνεια9
                                  
ΑΓΑΠΗ                                                    ΥΓΕΙΑ
Διαφάνεια10 Διαφάνεια11
Στην κλήρωση που έγινε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης των εκπαιδευτικών, ο πίνακας που κληρώθηκε στο νηπιαγωγείο μας ήταν ο πίνακας  που έχει τίτλο  “Τα παιχνίδια των παιδιών”.
Διαφάνεια6
Στην ολομέλεια της τάξης επεξεργαστήκαμε τον συγκεκριμένο πίνακα. Τα παιδιά παρατήρησαν,  έκαναν υποθέσεις και εξέφρασαν τις απόψεις τους  για  τον πίνακα αυτό. Έτσι  μέσα από τις ρουτίνες σκέψης “Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι” (See-Think-Wonder) ενεργοποιήσαμε την αυθόρμητη σκέψη των παιδιών.
Οι ρουτίνες σκέψης είναι στρατηγικές που έχουν ως στόχο τη δραστηριοποίηση της αυθόρμητης σκέψης των παιδιών, τον εμπλουτισμό και την επέκτασή της. Ποιες σκέψεις αναδύονται όταν τα παιδιά παρατηρούν ένα έργο τέχνης , μια εικόνα ή μια φωτογραφία; Οι Ρουτίνες Σκέψης αναπτύχθηκαν από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και εντάσσονται με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο σχολικό γίγνεσθαι. Αξιοποιώντας λοιπόν  τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι”  με αφορμή τον πίνακα  ζωγραφικής  που τον σχετίσαμε  με το δικαίωμα  στην Εκπαίδευση καταγράφουμε  τις απόψεις των παιδιών.
                                                     8o Νηπιαγωγείο Ευόσμου
Screenshot 1
Όλα τα σχολεία – συνεργάτες  με τη συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης παρατήρησαν  τον πίνακα με το δικαίωμα που  ανέλαβαν και εξέφρασαν τις ιδέες και τις απόψεις τους, οι οποίες καταγράφηκαν και συγκεντρώθηκαν στον παρακάτω  εννοιολογικό χάρτη. 
Artful Thinking 1 1
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα για το δικαίωμα  στην φιλία.
φιλία
και φτιάξαμε την αλυσίδα της Φιλίας 
ΦΙΛΙΑ 2
Όλες  οι δημιουργίες συγκεντρώθηκαν  σε ένα βιβλίο. Το βιβλίο των δικαιωμάτων μας, το οποίο μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα που είναι το εξώφυλλό του.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε το Βιβλίο των δικαιωμάτων.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε το Βιβλίο των δικαιωμάτων.

Συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε και καταλήξαμε στο παρακάτω συμπέρασμα:
 
Όλα τα παιδιά του κόσμου για να αναπτυχθούν χρειάζονται  ένα σπίτι, μια οικογένεια, αγάπη, μόρφωση, καθαρό περιβάλλον, καθαρό νερό, υγεία, και φυσικά τα παιδιά χρειάζονται   ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!!
Επόμενη αποστολή μας ήταν να δημιουργήσουμε όλοι μαζί την λέξη “goodmorning” (καλημέρα). Το δικό μας σχολείο ανέλαβε  να διακοσμήσει το γράμμα  “ο”. Συμφωνήσαμε να το διακοσμήσουμε με lego.
O
Και όλοι μαζί συνθέσαμε την λέξη “Goodmorning” (Καλημέρα)
Goodmorning
Όμως οι διαδικτυακοί φίλοι μας μιλούνε κι άλλες γλώσσες εκτός από τα Αγγλικά! Έτσι αποφασίσαμε να γράψουμε κι εμείς την “Καλημέρα” στα Ιταλικά! Αυτή τη φορά τα παιδιά επέλεξαν να δημιουργήσουν το “Buongiorno” με πλαστελίνη! Και ιδού το αποτέλεσμα!
buongiorno
Επόμενη αποστολή μας να επεξεργαστούμε τον πίνακα του P. Bruegel με τα παιχνίδια.
GeschichteTeil1
Παρατηρήσαμε προσεκτικά τον πίνακα και ανακαλύψαμε τα παιχνίδια που έπαιζαν παλιά, μικροί και μεγάλοι.
1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
11 12
Κάποια από αυτά τα παίζουμε μέχρι και σήμερα!
Στην αποστολή αυτή χρειαζόμαστε την βοήθεια των γονέων.
“Ποιο ήταν το αγαπημένο σας παιχνίδι όταν ήσασταν κι εσείς παιδιά;”
Ζητήσαμε να βιντεοσκοπήσουν τον εαυτό  τους εξιστορώντας μας  το δικό τους αγαπημένο παιχνίδι. 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ PIETER BRUEGEL
Είδαμε όλοι μαζί τις παρουσιάσεις που συγκεντρώσαμε και ψηφίσαμε στο παραβάν…
ΠΑΡΑΒΑΝ 1 ΠΑΡΑΒΑΝ ΠΑΡΑΒΑΝ2 ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ3
ρίξαμε την ψήφο μας στην Κάλπη
ΚΑΛΠΗ 2 ΚΑΛΠΗ 5 ΚΑΛΠΗ ΚΑΛΠΗ1
Καταμετρήσαμε τις ψήφους και αποφασίσαμε δημοκρατικά το πιο δημοφιλές παιχνίδι! 
Με 15 ψήφους αποφασίσαμε να στείλουμε στους εταίρους μας,  το “Κλέφτες και Αστυνόμοι”, παιχνίδι που μας παρουσίασε  ο μπαμπάς της Αναστασίας!  Το ίδιο έκαναν και όλα τα σχολεία  και δημιουργήσαμε έναν ψηφιακό πίνακα (padlet) στον οποίο αναρτήσαμε τη δημοφιλέστερη παρουσίαση από κάθε σχολείο. Δώσαμε το λινκ στους γονείς, για να δουν μαζί με τα παιδιά τους όλα τα παιχνίδια και να ψηφίζουν ποιο τους άρεσε περισσότερο.
Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι οι γονείς ήταν  και σ’ αυτό το έργο συμπαραστάτες και συνοδοιπόροι, έχοντας ενεργητικό ρόλο και εμείς τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τη συνεργασία αυτή
Screenshot 2 1
Μπορείτε να δείτε  τα παιχνίδια αυτά στον παρακάτω σύνδεσμο:
Οργανώσαμε τηλεδιάσκεψη με όλους τους εταίρους μας για να παίξουμε όλοι μαζί, να χορέψουμε και να ανακαλύψουμε μία κρυμμένη εικόνα, που είναι η παρακάτω:
Art Missions 3
Και η Αποστολή Τέχνης με τον Pieter Bruengel εμπλουτίστηκε με μία STREAM Αποστολή, που έχει τίτλο: “Fires in the land of paintings” (Φωτιά στη χώρα των ζωγράφων) και φυσικά συμμετείχαμε όλοι!
Το  STREAM είναι ακρωνύμιο των λέξεων  
Science (Φυσικές Επιστήμες)Technology (Τεχνολογία) , Reading,(Ανάγνωση) Engineering (Μηχανική)Arts (Τέχνη)Mathematics (Μαθηματικά).
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 02 195842
Στην STREAM δραστηριότητα, δουλέψαμε συνεργατικά ανά δύο σχολεία  όπως  έχουμε κατανεμηθεί στις αρμοδιότητες  του έργου.  
Η δράση ξεκίνησε με τον προγραμματισμό. 
Σε μια διαδικτυακή συνάντηση με το συνεργαζόμενο σχολείο της Κύπρου, τα παιδιά τοποθέτησαν  βέλη, (εναλλάξ τα σχολεία) για να σχηματίσουν  την κατάλληλη διαδρομή μέχρι να φτάσουν  στον τερματισμό της «αποστολής».
Το κάθε ζευγάρι σχολείων ανέλαβε να προγραμματίσει μία συγκεκριμένη αποστολή, που όλες μαζί  ενωμένες  (είναι πέντε,  τόσες όσες και τα ζευγάρια σχολείων) εξιστορούν  την STREAM  αποστολή μας.
 Η υπόθεση αφορά τη φωτιά  που έπιασε  στο μουσείο τέχνης. Τα μικρά ανθρωπάκια  του Μιρό (που είχαμε δημιουργήσει στην προηγούμενη αποστολή τέχνης), χρειάζονται τη βοήθεια μας!
Το κάθε ζευγάρι σχολείων λοιπόν  ακούει το μήνυμα βοήθειας που ζητάνε τα μικρά ανθρωπάκια του Μιρό  και προγραμματίζουν την αποστολή.
Η 1η αποστολή αφορά τον τρόπο που  πρέπει να βρούμε  για να σβήσει η φωτιά. (Τechnology – Mathematics – Reading -Writing)
1η αποστολή
Η 2η αποστολή αφορά το πως μπορούμε να φτιάξουμε ένα μουσείο εφόσον το μουσείο των ζωγράφων κάηκε. (Engineering)
2η αποστολή
Η 3η αποστολή αφορά  τον τρόπο  που πρέπει να βρούμε  για να ανακαλύψουμε καθαρό νερό. (Science – Art).
3η αποστολή
Η 4η αποστολή αφορά τη δημιουργία ενός μονοπατιού με αριθμημένες πέτρες. Μια και οι ζωγράφοι δημιουργούν χρώματα με φυσικά υλικά, πρέπει να φτιάξουμε αυτό το μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στο δάσος  για να συλλέξουμε και εμείς  φυσικά υλικά (Math – Art).
4η αποστολή
Τέλος η 5η αποστολή αφορά τη δημιουργία  χρωμάτων και τις μίξεις αυτών, για να δημιουργήσουμε εκ νέου πίνακες ζωγραφικής  που θα κοσμούν τους τείχους του νέου μας μουσείου! (Science – Art).
5η αποστολή 2
Το Νηπιαγωγείο μας, με το Νηπιαγωγείο της Κύπρου αναλάβαμε  την 4η  αποστολή. Ξεκινάμε λοιπόν με τον προγραμματισμό της αποστολής μας.

Αφού ολοκληρώσαμε τον προγραμματισμό δημιουργήσαμε συνεργατικά με την Κύπρο το μονοπάτι με τις 10 πέτρες που θα μας οδηγήσει στο δάσος  για να συλλέξουμε φυσικά υλικά.

Screenshot 7

 

 Μπορείτε να δείτε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο όλη τη STREAM δράση μας. 
Και φυσικά μπορείτε να δείτε εδώ ή στην παρακάτω εικόνα, το padlet του έργου σχετικό με την 3η Art Mission.
Screenshot 1 1

Πάτησε την εικόνα.

H 3η Αποστολή Τέχνης ολοκληρώθηκε και όλες οι δράσεις για τον Pieter Bruengel βρίσκονται μέσα στο τεύχος αυτό. Πατήστε εδώ ή στην παρακάτω εικόνα και μπορείτε να τις απολαύσετε!

Το 4ο τεύχος  του eΤwinning  περιοδικού μας!

4ο τευχος

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε το περιοδικό μας!

Έτσι τελειώνει η 3η αποστολή που εμπλέκει τον ζωγράφο P. Bruengel με τα δικαιώματα των παιδιών, τα εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά  και το STREAM στην τάξη κι εμείς κρατάμε όλες αυτές τις γνώσεις που πήραμε, ως πολύτιμο θησαυρό!
Κατηγορίες: Art Missions#skillslabs, ETWINNING. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.