Συμμετοχή γονέων στην τάξη.

Οι αρχές που διέπουν το σχεδιασμό και την οργάνωση των περιβαλλοντικών προγραμμάτων δράσης στην κοινότητα αφορούν κυρίως: α) το ρόλο του σχολείου ως κοινωνικού οργανισμού μέσα από τον οποίο αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες σχετικές με τη διερεύνηση του άμεσου τοπικού περιβάλλοντος, β) την αξιοποίηση του τοπικού περιβάλλοντος ως βασικού χώρου δράσης, γ) την παροχή ευκαιριών στους μαθητές και τους γονείς για ενεργό εμπλοκή σε ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος, και δ) την ανάδειξη των γονέων και των μελών της τοπικής κοινότητας ως συνεργατών του σχολείου (Hart, 1997, Posch, 1999).

Αν και τα προγράμματα δράσης στην κοινότητα εντάσσονται, σύμφωνα με τους Scott και Cough (2003), στην ευρεία έννοια της μάθησης “πέρα από τα πλαίσια της σχολικής αίθουσας” (σ. 54), εντούτοις, όπως επισημαίνουν οι Rickinson et al. (2004), απαιτούν συστηματική και σε βάθος έρευνα για  να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητά τους.

Από τα ευρήματα των ερευνητικών πρωτοβουλιών ,σε σχέση με τη συμμετοχή των γονέων σε προγράμματα δράσης στην κοινότητα, διαπιστώνεται ότι ενισχύεται το κοινό αίσθημα ευθύνης και προσωπικής δέσμευσης για συμμετοχή σε δράσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην κοινότητα (Alexander, North & Hendren, 1995,Russell & Barton, 2000).

Επιπλέον, η χρήση αλληλεπιδραστικών, συνεργατικών και ομαδοκεντρικών διδακτικών μεθόδων και η προώθηση δραστηριοτήτων που υποκινούν το ενδιαφέρον των μαθητών και των γονέων διευκολύνουν τη μεταξύ τους επικοινωνία εκτός του σχολείου (Ballantyne, Fien, & Packer, 2001), συμβάλλουν στη διάχυση των πληροφοριών από γενιά σε γενιά (Vauchan,Gack, Solorozano, & Ray, 2003) και ενισχύουν τη συμμετοχή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία (Tal, 2004).

Έτσι αποφασίσαμε να ρωτήσουμε τους γονείς αν πραγματικά θα τους ενδιέφερε να εμπλακούν στη ζωή του Νηπιαγωγείου και με ποιον τρόπο. Για το λόγο αυτό δώσαμε στους γονείς να συμπληρώσουν το παρακάτω ερωτηματολόγιο:



Λήψη αρχείου

Αναμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα…

Πρωτοχρονιάτικα ήθη και έθιμα στην Ελλάδα!

 

Η Πρωτοχρονιά έφτασε και σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας οι κάτοικοι αναβιώνουν τα δικά τους ήθη και έθιμα για να γιορτάσουν την πρώτη μέρα του χρόνου. Κάποια από αυτά είναι πολύ γνωστά και άλλα, λιγότερο διαδεδομένα στις ευρύτερες περιοχές, όλα όμως γίνονται με πολύ χαρά και ενθουσιασμό. H Πρωτοχρονιά συμβολίζει για όλους μας μια καινούργια αρχή και έχουμε κάθε λόγο να την γιορτάζουμε, με ξεχωριστούς τρόπους.Πάμε να δούμε, μερικά από τα πιο διάσημα έθιμα της χώρας που πραγματοποιούνται αυτές τις γιορτινές μέρες….

(περισσότερα…)

Ανάπτυξης αυτοπεποίθησης

 

Ανάπτυξης αυτοπεποίθησης

Χωρίς αμφιβολία, η μάθηση και η συμπεριφορά των παιδιών βελτιώνεται όταν η αυτοπεποίθηση τους έχει αναπτυχθεί σε ένα σεβαστό, γεμάτο ενδιαφέρον και στήριξη περιβάλλον..

Τα παιδιά με αυτοπεποίθηση…

  • μαθαίνουν πώς να νιώθουν ωραία με τον εαυτό τους
  • ανακαλύπτουν αυτά που τους κάνουν ξεχωριστούς
  • μαθαίνουν να έχουν άποψη και λένε πως νιώθουν για το κάθε τι
  • δεν αποθαρρύνονται όταν κάνουν λάθη, αντιθέτως μαθαίνουν από αυτά
  • είναι πρόθυμα να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα
  • βοηθούν τους άλλους
  • ξέρουν να επαινούν τον εαυτό τους όταν πετύχουν κάτι αξιόλογο
  • αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τη ψυχολογική πίεση που ενδεχομένως να υποστούν (από συνομήλικους, τις απαιτήσεις της τάξης κτλ)
  • γίνονται αυτόνομα 

 

Σαν εκπαιδευτικοί,  οφείλουμε μέσα από δραστηριότητες, δράσεις, κτλ, να βοηθήσουμε τα παιδιά με χαμηλή αυτοπεποίθηση, αλλά και να την ενισχύσουμε στα υπόλοιπα!Για το λόγο αυτό υποστηρίζουμε την καθιέρωση στην τάξη του θεσμού:

«το αστέρι της βδομάδας»:

  1. Κάθε βδομάδα επιλέγεται ένα παιδί που θα είναι και το αστέρι στην τάξη για όλη τη βδομάδα. Στις αφίσες που έχουμε μόνιμα αναρτημένες στην τάξη, βάζουμε τη φωτογραφία του στο κουτάκι και γράφουμε το όνομα του.
  2. Αποστέλλεται στο σπίτι το ενημερωτικό φυλλάδιο και το φυλλάδιο για το προφίλ του παιδιού.
  3. Όταν επιστραφεί το φυλλάδιο με το προφίλ και τα σχετικά αντικείμενα, το παιδί παρουσιάζει τον εαυτό του. Τα υπόλοιπα παιδιά βρίσκουν όμορφες λέξεις που περιγράφουν το παιδί και το χαρακτήρα του τις οποίες καταγράφουμε.
  4. Επίσης, καθ’όλη τη βδομάδα, το παιδί φορά στο λαιμό το αστέρι με τον ανάλογο τίτλο!
  5. Εναλλακτικά μπορούμε να φτιάξουμε και αυτοσχέδιο ποιηματάκι το οποίο θα λέμε κάθε φορά στο αστέρι της βδομάδας!

 

Δανειστική Βιβλιοθήκη

 

Αγαπητοί γονείς,
από αυτή την εβδομάδα θα αρχίσει να λειτουργεί στην τάξη μας η Δανειστική Βιβλιοθήκη. Πρόκειται για μια προσπάθεια που γίνεται προκειμένου τα παιδιά:

  • να έρθουν κοντά στο ποιοτικό βιβλίο και να το αγαπήσουν, ώστε να αντλούν από αυτό γνώσεις και να διασκεδάζουν.
  • να γίνουν υπεύθυνα φροντίζοντας να επιστρέφουν έγκαιρα και σε καλή κατάσταση το βιβλίο που δανείστηκαν.
  • να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ποικιλία βιβλίων, χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά.
  • να μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα (γονείς, αδέρφια, γιαγιά….), διαδικασία που συχνά αποδεικνύεται πιο σημαντική από τους εκπαιδευτικούς στόχους που εξυπηρετούνται

Τρόπος Λειτουργίας

Κάθε Παρασκευή τα παιδιά θα έρχονται στο σπίτι με ένα καινούργιο  βιβλίο. Καθίστε αναπαυτικά στον καναπέ ή στο κρεβάτι, πάρτε αγκαλιά το ζουζούνι σας και ταξιδέψτε μαζί στις σελίδες του.

Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Ειδικότερα,  ζωγραφίζουν μόνα τους ότι τους έκανε εντύπωση  και γράφουν, όπως μπορούν, τα στοιχεία που τους ζητούνται ή υπαγορεύουν σε ενήλικα αυτό που θέλουν και το αντιγράφουν. Επιστρέφοντας στην τάξη καλούνται να αναδιηγηθούν την ιστορία που διάβασαν στους συμμαθητές τους και να εκφράσουν εντυπώσεις και συναισθήματα. Το βιβλίο μαζί με την ζωγραφιά θα επιστρέφονται στο νηπιαγωγείο την Δευτέρα.

Είναι ευνόητο ότι πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση. Προσέχουμε δηλαδή να μη λερωθούν, να μη σχιστούν και να μη μουντζουρωθούν. Σε περίπτωση σημαντικής καταστροφής καλείστε να φροντίσετε για την αντικατάστασή του.

Συμβουλές για την Αναγνωστική Διαδικασία

  • Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο, διαδικασία με την οποία είναι εξοικειωμένα τα παιδιά από το σχολείο
  • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη φορά της γραφής ( από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
  • Θέτουμε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση πριν (πχ για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η ιστορία;), κατά (πχ τι λες να γίνει μετά;) και μετά (πχ τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του: ) την ανάγνωση της ιστορίας έτσι ώστε να κρατάμε το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν.

Καλά αναγνωστικά ταξίδια…

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

O κύκλος του νερού (γνωστός και ως υδρολογικός κύκλος) είναι η συνεχής ανακύκλωση του νερού της Γης μέσα στην υδρόσφαιρα, στην ατμόσφαιρα και στη λιθόσφαιρα (έδαφος-υπέδαφος). Το συνεχές της κυκλικής διαδικασίας του κύκλου του νερού επιτυγχάνεται εξαιτίας της ηλιακής ακτινοβολίας.

Ο κύκλος του νερού.

Το νερό του πλανήτη αλλάζει συνεχώς φυσική κατάσταση, από τη στερεά μορφή των πάγων στην υγρή μορφή των ποταμών, λιμνών και των θαλασσών και την αέρια κατάσταση των υδρατμών.

Πιο συγκεκριμένα, λόγω της θέρμανσης και των ανέμων στην επιφάνεια της γης, τα νερά της εξατμίζονται και μαζεύονται ως υδρατμοί δημιουργώντας τα σύννεφα. Οι υδρατμοί συμπυκνώνονται, υγροποιούνται και στη συνέχεια πέφτουν ως βροχή ή άλλες μορφές υετού, εμπλουτίζοντας έτσι τις αποθήκες νερού της γης, είτε είναι αυτές επιφανειακές, όπως οι θάλασσες και οι λίμνες, είτε είναι υπόγειες.

Ο κύκλος του νερού αποτελεί αντικείμενο του επιστημονικού κλάδου της Υδρολογίας για ό,τι συμβαίνει ή παρατηρείται στο έδαφος και της Μετεωρολογίας για ό,τι συμβαίνει εξ αυτού στην ατμόσφαιρα.

Ειδικότερα στη Μετεωρολογία ο υδρολογικός κύκλος αποτελεί το σπουδαιότερο καιρικό φαινόμενο ως σύνολο επιμέρους φαινομένων. Αυτός ρυθμίζει την υγρασία του εδάφους, τη λαμπρότητα της ημέρας, και τέλος τη συχνότητα και ένταση των υδρομετεώρων, εκτός του γιγάντιου εκείνου έργου της μεταφοράς ενέργειας από τα μικρά στα μεγάλα γεωγραφικά πλάτη.

Από τη θάλασσα, τις λίμνες και τα ποτάμια εξατμίζεται κάθε λεπτό μια ποσότητα 1.000.000.000 (ένα δισεκατομμύριο) κυβικών μέτρων νερού που επιστρέφει στην ατμόσφαιρα.

Η διαπνοή των φυτών είναι μια ακόμη λειτουργία που αποδίδει υδρατμούς στην ατμόσφαιρα. Η εξάτμιση και διαπνοή από την ξηρά συχνά δεν διακρίνεται και έτσι μιλούμε για εξατμοδιαπνοή . Μια μικρή ποσότητα υδρατμών στην ατμόσφαιρα προέρχεται από την εξάχνωση, μέσω της οποίας μόρια από πάγους και χιόνια μετατρέπονται απευθείας σε υδρατμούς χωρίς να περάσουν από την υγρή μορφή.

Ωστόσο, το νερό των κατακρημνισμάτων δεν ρέει αποκλειστικά μέσα στους ποταμούς. Κάποιες ποσότητες διαπερνούν το έδαφος με τη λειτουργία της διήθησης και σχηματίζουν το υπόγειο νερό. Μέρος του νερού αυτού μπορεί να ξαναβρεί το δρόμο του προς τα επιφανειακά υδάτινα σώματα (και τους ωκεανούς) ως εκφόρτιση υπόγειου νερού. Όταν βρίσκει διόδους προς της επιφάνεια της γης εμφανίζεται με τη μορφή πηγών. Ένα άλλο μέρος του υπόγειου νερού πηγαίνει βαθύτερα και εμπλουτίζει τους υπόγειους υδροφορείς, οι οποίοι μπορούν να αποθηκεύσουν τεράστιες ποσότητες νερού για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ακόμα και το νερό αυτό όμως συνεχίζει να κινείται και με τη πάροδο του χρόνου μέρος του ξαναμπαίνει στους ωκεανούς όπου ο κύκλος του νερού «τελειώνει» και «ξεκινάει» εκ νέου.

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

ΕΔΩ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

Το νηπιαγωγείο ….το πιο αγαπημένο μας σχολείο.

 

Και λίγες συμβουλές στους αγαπημένους μας γονείς που θα βοηθήσουν στην καλύτερη και ομαλή ένταξη του νηπίου στο Νηπιαγωγείο, ώστε να νιώθει πάντα ευτυχισμένο!!!

 

 

 

Tο σωστό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο του παιδιού

Σωστή διατροφή

Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής

Πόσες φορές πρέπει ένα παιδί να τρώει κρέας και κοτόπουλο, πόσες ψάρι, πόσες όσπρια, ζυμαρικά, αβγό, φρούτα και πόσες γλυκά; Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές και φτιάξτε μαζί του το διαιτολόγιο της εβδομάδας του!

Η σωστή ανάπτυξη του παιδιού όσο και η υγεία του χρειάζεται ένα σωστό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο (περισσότερα…)