Είδα στο όνειρό μου ότι θα αλλάξει -προς το χειρότερο φυσικά- το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Και μάλιστα ότι η ΟΛΜΕ είχε συμφωνήσει να εξαγγείλει τις εθιμικές απεργίες προς εκτόνωση… Και όμως υπάρχουν μερικοί που θα το χαρούν. Αυτοί ας πούμε που έχουν κάνει το σχολείο σπίτι τους…

Για να δούμε, θα βγει το όνειρο; Λέω να ξανακοιμηθώ να δω τι κακά μας φέρνει ο καινούργιος χρόνος… ή μάλλον θα πάω στη φίλη μου τη Sine που λέει τον καλύτερο καζαμία…

8 Σχόλια “Αλλαγές ωραρίου”
  1. Τα όνειρά σου μην τα λες γιατί μια μέρα κρύα
    μπορεί και οι Φροϋδιστές ναρθούν στην εξουσία…

    Καλές γιορτές σε σας και στη Λιάνα

  2. Δεν ξέρω κατά πόσο θα επαληθευθούν τα όνειρά σας – «προς το χειρότερο φυσικά» – για τη μεγαλύτερη μερίδα – δυστυχώς – των συναδέλφων, αλλά – και πάλι δυστυχώς – για τους μαθητές. Το ωράριό μας από μόνο του είναι μια πρόκληση απέναντι στην κοινωνία όταν δεν συνοδεύεται από ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο. Κι ας μην γελιόμαστε. Το έργο μας δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών. Απόδειξη η κατάταξη των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών – από τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ 65 χωρών στον διαγωνισμό PISA.

    Το έργο του εκπαιδευτικού, η θέση μας χρειάζονται αναβάθμιση απέναντι στην κοινωνία. Οι δίκαιες μισθολογικές αξιώσεις, οφείλουν να συνοδεύονται από ρεαλισμό, αυτοκριτική και πνεύμα συμπόρευσης με τα όσα διαδραματίζονται γύρω μας. Αν ακούγαμε την κοινωνία, αν την αφήναμε με τη σειρά μας να μας κρίνει, δίχως την από έδρα αλαζονεία του κλάδου μας, τότε ίσως αγαπούσαμε τη δουλειά μας. Κι ίσως τότε παραδεχόμασταν ότι, ναι, δουλεύουμε πολύ λίγο και παράγουμε χαμηλής ποιότητας εκπαιδευτικό έργο.

  3. Ο/Η terracomputerata λέει:

    Αγαπητέ κ. Γούτα είναι τουλάχιστον αντιεπιστημονικό να συναρτάτε τις επιδόσεις των μαθητών από την απόδοση των καθηγητών τους. Ολες οι έρευνες μιλούν για πολυπαραγοντικό σύστημα. Ηδη και ο όρος απόδοση βάζει μέσα την παράμετρο του χρόνου κι άρα εξαιρεί την εξατομίκευση της μάθησης. Εσείς φαίνεται είστε ευχαριστημένος και από τα προγράμματα σπουδών και από τα διδακτικά εγχειρίδια κι εντοπίζετε το πρόβλημα στο προσωπικό.
    Χωρίς να θέλω να αθωώσω κάποιους ασυνείδητους συναδέλφους η λογική σας δεν αντέχει σε επιστημονική εξέταση. Οι μαθητές μας βαριούνται θανάσιμα μέσα στις αίθουσες γιατί πλέον δέχονται περισσότερα ερεθίσματα εκτός σχολείου παρά εντός. Δεν φταίμε μόνο εμείς γι΄αυτό. Δείτε το παράδειγμα των σχολείων Β΄ευκαιρίας (πριν το φετινό κουτσούρεμα) για να δείτε τι γίνεται όταν δεν επικρέμεται η δαμόκλειος σπάθη της ύλης πάνω από το κεφάλι των εκπαιδευτικών.
    Σε λίγο θα μας πείτε ότι φταίμε και για το προπατορικό αμάρτημα…

  4. Γαι το προπατορικό αμάρτημα έχουν αποφανθεί άλλων ειδικοτήτων, το δε αυτονόητο του πολυπαραγοντικού συστήματος δεν αναιρεί – και υποθέτω συμφωνείτε – όσα γράφω περί ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.

    Δεν εκδήλωσα την ευχαρίστησή μου ούτε από τα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών, ούτε από τα διδακτικά εγχειρίδια. Ούτε στρουθοκαμηλίζω περί των λιγοστών, ή για να το πούμε ανάποδα, των περισσότερων ερεθισμάτων εκτός σχολείου. Και προφανώς δεν επιθμώ καμία δαμόκλειο σπάθη πάνω από το κεφάλι μας.

    Αλλά κι αυτό το μπάχαλο που επικρατεί; Δεν ξέρω αν διδάσκετε σε κάποιο σχολείο. Ο υψηλός αριθμός διδακτικών ωρών που χάθηκαν φέτος εξοργίζει τον κάθε «μη βολεμένο»: 2 Χ Δευτέρα + 2 Χ Παρασκευή (για εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης) + 2 ημέρες (για εκλογές ΕΛΜΕ και ΠΥΣΔΕ) + 25/10 + 26/10 + 27/10 + 28/10 (στη Θεσσαλονίκη) + 17/11 + 1 ημέρα (λόγω ελαφράς χιονόπτωσης εντός της πόλης, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης του Νομάρχη μας για την επανεκλογή του;) + 2 εκδρομές (πάντα… εκπαιδευτικού χαρακτήρα) έχουν κάνει τους γονείς να μας κοιτάνε με κάτι λιγότερο από μισό μάτι!

    Επισημαίνω ότι παρά τα όσα σημαντικά γράφετε, δεν σχολιάζετε τις επιδόσεις των μαθητών:

    «Ενας στους πέντε Ελληνες μαθητές διαβάζοντας ένα κείμενο αδυνατεί να αναγνωρίσει το κύριο θέμα του, να εντοπίσει μία με σαφήνεια διατυπωμένη πληροφορία εντός του κειμένου, να κάνει μια απλή συσχέτιση ανάμεσα στις πληροφορίες του κειμένου και σε κοινές, καθημερινές γνώσεις. (…) Μάλιστα, οι χειρότερες επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι στον εντοπισμό της πληροφορίας (δηλαδή, την κριτική σκέψη), και την κατανόηση κειμένων που περιέχουν βοηθητικά σχήματα, π.χ. κόμικς, χάρτες. Δηλαδή, σε μία εποχή που η απόκτηση πληροφοριών γίνεται από πολλές πηγές, τα Ελληνόπουλα παρουσιάζονται προσκολλημένα στην παραδοσιακή μορφή του βιβλίου, το οποίο μάλλον… παπαγαλίζουν.

    Μη μου πείτε ότι και εμείς δεν έχουμε μερίδιο ευθύνης όταν όλοι διατυμπανίζουν ότι μέσα στην τάξη είμαστε οι «απόλυτοι άρχοντες»; Το αν η αύξηση του ωραρίου συναρτηθεί με μια ποιοτικότερη σχέση με τους μαθητές, την συν-ανακάλυψη της γνώσης και τη δημιουργία καινούργιας είναι ένα στοίχημα στο οποίο οφείλουμε να συμμετέχουμε. Κι αυτό δεν γίνεται δίχως τη φυσική μας παρουσία στα σχολεία.

  5. Στα προηγούμενα να διορθώσω ότι στις 17/11 δεν έγινε μάθημα τις 2 τελευταίες ώρες και να προσθέσω τις απώλειες διδακτικών ωρών από απανωτούς εκκλησιασμούς.

  6. Ο/Η terracomputerata λέει:

    Για να σας απαντήσω -και επί προσωπικού-διδάσκω 22 χρόνια στο Διαπολιτισμικό Λύκειο του Ελληνικού. Εκεί λοιπόν υποδεχόμαστε παιδιά μεταναστών χωρίς ειδικά βιβλία και τους προετοιμάζουμε για πανελλαδικές εξετάσεις. Λυπάμαι αν σηκώνω το φρύδι μου αλλά δε νομίζω ότι μπορώ να διδάξω Επιτάφιο σε μαθητές που μιλούν στην καλύτερη περίπτωση σπαστά ελληνικά. Αν εσείς λέτε ότι μπορείτε, κοπιάστε να μας διδάξετε. Οχι για 22 χρόνια δεν έχουμε βιβλία ούτε καν ειδικό πρόγραμμα σπουδών. Τι να μου κάνει εμένα η Πίζα όταν η τράπουλα είναι σημαδεμένη. Ναι είμαι ο απόλυτος άρχοντας αλλά δεν μπορώ να τους βοηθήσω ούτε να παπαγαλίσουν.
    Το σύστημα απαιτεί πάντα από σένα αυτά που δεν σου παρέχει.

  7. Συγχαρητήρια για την προσφορά σας – το εννοώ πραγματικά. Το έργο σας είναι δύσκολο, το αντιλαμβάνομαι ως συνάδελφος σε Γυμνάσιο στο οποίο φοιτά ένα πολύ υψηλό ποσοστό παιδιών μεταναστών και παλλινοστούντων.

    Ναι, τα έχω κι εγώ με το σύστημα. Ποιος δεν τα έχει, άλλωστε; Αλλά, δεν μπορώ να στηθώ απέναντί του και να πετροβολώ. Το θεωρώ αντιπαραγωγικό και δεν μου κάνει κέφι όταν στην καλημέρα μου ανταποκρίνονται παιδικά χαμόγελα.

    Με την ευκαιρία, όσα γράφω δεν στοχοποιούν ούτε το έργο σας, ούτε εσάς προσωπικά. Το αντίθετο μάλιστα. Μέσα από τη διαφορετική ίσως άποψη, επιζητώ τη σύνθεση και τα μερικά βήματα προς τα μπρος. Ακριβώς επειδή τα παιδιά είναι αυτά που απαιτούν όσα το σύστημα δεν τους παρέχει.

    Κλείνω με ευχές για δημιουργική χρονιά με υγεία.

  8. Ο/Η terracomputerata λέει:

    Εγώ τα έχω και με αυτούς που μας λένε κοπρίτες και με αυτούς που τους χειροκροτούν…
    Καλές γιορτές και καλή φώτιση!

  9.  

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων