Oυδείς αμφιβάλλει ότι ο Μιχαήλ Αγγελος υπήρξε από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της Αναγέννησης. Λιγότεροι γνωρίζουν ότι ήταν και βαθύς γνώστης της ανθρώπινης ανατομίας. Φαίνεται μάλιστα ότι πίσω από ένα εκ πρώτης όψεως λάθος ίσως να κρύβεται η διάθεσή του να στείλει ένα κωδικοποιημένο «μήνυμα ανατομίας» στο κορυφαίο έργο του: την τοιχογραφία στην οροφή της Καπέλα Σιστίνα, στο Βατικανό.

Δύο αμερικανοί νευροανατόμοι εντόπισαν ανατομικές «αταξίες» στην απεικόνιση του Θεού, πράγμα που τους οδηγεί στο συμπέρασμα ότι με αυτόν τον τρόπο ο Μιχαήλ Αγγελος ήθελε να στείλει κάποιο μήνυμα- άγνωστο ποιο.

Οι επιστήμονες Ιαν Σουκ και Ραφαέλ Ταμάργκο της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς υποστηρίζουν ότι στο τελευταίο τμήμα της τοιχογραφίας υπάρχει ακριβής απεικόνιση της ανθρώπινης σπονδυλικής στήλης και του εγκεφαλικού στελέχους. Οι επιστήμονες μελέτησαν το δυτικό τμήμα της τοιχογραφίας που απεικονίζει τον Θεό, ενώ διαχωρίζει το φως από το σκοτάδι με τα χέρια Του. Βρήκαν ότι ο λαιμός και το στέρνο του Θεού έχουν ανατομικές αβλεψίες που δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο πρόσωπο της τοιχογραφίας.

Κατέληξαν λοιπόν στο συμπέρασμα ότι αυτό που φαίνεται ως αποτέλεσμα αδεξιότητας ίσως να έγινε επίτηδες από τον μεγαλοφυή καλλιτέχνη.

Συγκρίνοντας τον «περίεργο» λαιμό του Θεού με μια φωτογραφία του ανθρώπινου εγκεφάλου διαπίστωσαν ότι ταιριάζουν με μεγάλη ακρίβεια. Προσέθεσαν, δε, ότι ένα κομμάτι ύφασμα που εξέχει από τον χιτώνα που φοράει ο Θεός μπορεί να αναπαριστά τη σπονδυλική στήλη.

Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Μιχαήλ Αγγελος το έκανε αυτό για να στείλει ένα κρυφό μήνυμα μέσα από το έργο του.

Δεν φτάνουν ως το σημείο να πουν ποια είναι η ερμηνεία, αλλά ο συνάδελφός τους Ντάγκλας Φιλντς από το Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ δήλωσε ότι οι ερμηνείες μπορεί να είναι πολλές.

www.tovima.gr

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων