Πόσο πρέπει να τρέμουν το Facebook και το Twitter από το νέο κοινωνικό δίκτυο Buzz, που παρουσίασε η Google και το οποίο αποτελεί ουσιαστικά αναπόσπαστο κομμάτι της υπηρεσίας ηλεκτρονικής αλληλογραφίας Gmail; Ο χρόνος θα δείξει αν υπάρχει χώρος για μια ακόμη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, αλλά η εταιρία πάντως έχει μεγάλες ελπίδες ότι θα υποσκάψει τους ανταγωνιστές της, κυρίως το Facebook.

Η νέα κοινωνική υπηρεσία Google Buzz, που θα αρχίσει να «λανσάρεται» στους χρήστες του Gmail μέσα στις επόμενες μέρες, επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται περιεχόμενο (γραπτά μηνύματα, φωτογραφίες κ.α.), να διαβάζουν και να σχολιάζουν τις δημοσιεύσεις των φίλων τους.

Το Buzz θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει τον πολύ μεγάλο αριθμό χρηστών του Gmail, που είναι γύρω στα 177 εκατ. διεθνώς (έναντι σχεδόν 400 εκατ. μελών του Facebook), σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερ.

Το Gmail θεωρείται η τρίτη δημοφιλέστερη υπηρεσία e-mail στον κόσμο, μετά το Windows Live Hotmail της Microsoft (369 εκατ. χρήστες) και το Yahoo Mail (304 εκατ. χρήστες).

Τα χαρακτηριστικά του Buzz είναι ενσωματωμένα άμεσα στο δωρεάν Gmail. Οι χρήστες θα μπορούν να δημοσιεύουν ιδιωτικές ή δημόσιες ενημερώσεις (status updates), που θα καλούνται buzz (κατά τα tweets) και θα μοιράζονται περιεχόμενο από άλλα sites, όπως Twitter (αλλά όχι το Facebook), YouTube, Flickr, Picassa κ.α.

Τα μηνύματα θα ενσωματώνονται κατευθείαν στη «θυρίδα εισερχομένων» που έχει ο χρήστης στο Gmail. Τα ιδιωτικά μηνύματα (θα τα βλέπουν μόνο όσοι επιλέγει ο χρήστης να τα μοιραστεί) θα προστίθενται αυτομάτως στη σελίδα προφίλ του χρήστη, ενώ τα δημόσια μηνύματα θα είναι διαθέσιμα σε όλους μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Όπως και στο Twitter, o ενδιαφερόμενος χρήστης θα μπορεί να «παρακολουθήσει» εκείνους που με τους οποίους μοιράζεται δημοσιεύσεις.

Το Buzz επίσης θα συστήνει περιεχόμενο από ανθρώπους που μπορεί να ενδιαφέρουν τον χρήστη.

Η Google περιέγραψε τη νέα υπηρεσία ως «έναν τελείως νέο κόσμο μέσα στο Gmail». Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε, θα καταστήσει διαθέσιμο το Buzz στους χρήστες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων που «τρέχουν» το λειτουργικό της σύστημα Android, καθώς επίσης τα συστήματα Windows Mobile και Symbian, συνδυάζοντάς παράλληλα το Buzz με το Google Map, ώστε ο χρήστης να ξέρει τι λένε οι φίλοι του στη γειτονιά του και πού αυτοί βρίσκονται.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Google επιχειρεί να δημιουργήσει ένα κοινωνικό δίκτυο. Το 2004 (λίγες μόλις εβδομάδες πριν το Facebook κάνει τα πρώτα του δειλά βήματα σε ένα φοιτητικό κοιτώνα του Χάρβαρντ), είχε «στήσει» το Orkut, που είχε γίνει δημοφιλές σε χώρες όπως η Βραζιλία και η Ινδία, το οποίο όμως τελικά επισκιάστηκε από το Facebook και το MySpace. 

Ελευθεροτυπία

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων