345.jpgΕπισκέφθηκα την αναδρομική έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου, ενός από τους σημαντικότερους ζωγράφους της ελληνικής μεταπολεμικής τέχνης,  στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).

Στην έκθεση  παρουσιάζονται τα σημαντικότερα έργα των βασικών ενοτήτων της καλλιτεχνικής δημιουργίας του: έργα των δεκαετιών 1960 και 1970, οι ενότητες «Η εικόνα του σώματος» (1979-1992), «Λιοτριβιά» (1978-1986), «Σελίδες ημερολογίου» (1980-1990), η πολύπτυχη μνημειακή ζωγραφική εγκατάσταση «Νέκυια» (1993-2000), καθώς επίσης, για πρώτη φορά, η τελευταία σημαντική ενότητα του καλλιτέχνη με τίτλο «Αναφορές» (2002-2009), μια σειρά φανταστικών πορτρέτων πέντε καλλιτεχνών ( Φρ. Μπέικον, Β. Βαν Γκογκ, Α.Τζιακομέτι, Γ.Μπουζιάνης, Γ.Χαλεπάς ) που επέδρασαν καταλυτικά στη ζωγραφική σκέψη του. 

Ειδικά η Νέκυια προκαλεί τον θεατή καθώς τα όρια των δύο κόσμων γίνονται ρευστά. Μία συνομιλία με τους νεκρούς μέσα από μία εικαστική κάθοδο στον Άδη. Η ζωγραφική του σώματος βιογραφεί το θάνατο.

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β΄ 17-19 & Ρηγίλλης 

emst

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων