adult-education-image.jpgΦαίνεται τελικά ότι δεν ενστερνιζόμαστε την αξία του αρχαίου ρητού «γηράσκω αεί διδασκόμενος» (Σόλων ο Αθηναίος), καθώς η διά βίου μάθηση για την πλειονότητα των Ελλήνων αποτελεί terra incognita (άγνωστη γη). Η χώρα μας κατατάσσεται ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ενωση με τις πλέον απογοητευτικές επιδόσεις και μάλιστα με διαφορά από τους άλλους εταίρους μας.

Μόλις το 2% ενηλίκων, ηλικίας 25 – 64 ετών, δηλαδή της κατηγορίας του ενεργού εργατικού δυναμικού, μετέχει σε ενέργειες ή προγράμματα «διά βίου εκπαίδευσης», τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε περίπου 10%.

Λιγότερο αποτελεσματική η εισήγηση

Σύμφωνα με στατιστικές που έχουν καταγραφεί για τη διά βίου μάθηση, τα αποτελέσματα είναι μάλλον αρνητικά όταν εφαρμόζεται η συνήθης μέθοδος της εισήγησης, εφόσον μόνο 20% των ενήλικων εκπαιδευόμενων συγκρατούν αυτά που ακούν, 10% αφομοιώνουν αυτά που διαβάζουν, 30% αυτά που βλέπουν, 50% αυτά που ακούν και βλέπουν ταυτόχρονα. Ομως 70% συγκρατούν αυτά που παρουσιάζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι, ενώ η συντριπτική πλειονότητα, το 90% των εκπαιδευόμενων, μαθαίνει από αυτά που δημιουργεί. Επιπλέον, υπάρχει ανισοκατανομή χρόνου μεταξύ εκπαιδευτή (60 – 70%) και εκπαιδευόμενων ( 20 – 30%).

«Στην πράξη, η εισήγηση που θεωρείται από τους εκπαιδευτές ως η πιο γνωστή και πιο συχνά εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική τακτική δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς ακυρώνει τον συμμετοχικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης».

Καθημερινή

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων