adult-education-image.jpgΦαίνεται τελικά ότι δεν ενστερνιζόμαστε την αξία του αρχαίου ρητού «γηράσκω αεί διδασκόμενος» (Σόλων ο Αθηναίος), καθώς η διά βίου μάθηση για την πλειονότητα των Ελλήνων αποτελεί terra incognita (άγνωστη γη). Η χώρα μας κατατάσσεται ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ενωση με τις πλέον απογοητευτικές επιδόσεις και μάλιστα με διαφορά από τους άλλους εταίρους μας.

Μόλις το 2% ενηλίκων, ηλικίας 25 – 64 ετών, δηλαδή της κατηγορίας του ενεργού εργατικού δυναμικού, μετέχει σε ενέργειες ή προγράμματα «διά βίου εκπαίδευσης», τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε περίπου 10%.

Λιγότερο αποτελεσματική η εισήγηση

Σύμφωνα με στατιστικές που έχουν καταγραφεί για τη διά βίου μάθηση, τα αποτελέσματα είναι μάλλον αρνητικά όταν εφαρμόζεται η συνήθης μέθοδος της εισήγησης, εφόσον μόνο 20% των ενήλικων εκπαιδευόμενων συγκρατούν αυτά που ακούν, 10% αφομοιώνουν αυτά που διαβάζουν, 30% αυτά που βλέπουν, 50% αυτά που ακούν και βλέπουν ταυτόχρονα. Ομως 70% συγκρατούν αυτά που παρουσιάζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι, ενώ η συντριπτική πλειονότητα, το 90% των εκπαιδευόμενων, μαθαίνει από αυτά που δημιουργεί. Επιπλέον, υπάρχει ανισοκατανομή χρόνου μεταξύ εκπαιδευτή (60 – 70%) και εκπαιδευόμενων ( 20 – 30%).

«Στην πράξη, η εισήγηση που θεωρείται από τους εκπαιδευτές ως η πιο γνωστή και πιο συχνά εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική τακτική δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς ακυρώνει τον συμμετοχικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης».

Καθημερινή

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων